Adrian Newey a Sky Sportsnak beszlt arrl, hogy milyen kihvs eltt ll az RB8-as tervezsnl, s milyen megoldsok jhetnek szba a fjt diffzor betiltsval:
„A kvetkez vben nincs nagy vltozs a szablyokban, kivve egy dolgot, a kipufog pozcijt, melyben ttrek voltunk az elmlt vek sorn, teht abban, hogy a diffzor mell tettk ki azt. Most ezt az egszet elveszik a kvetkez vben”- mondta Newey a Milton Keynesben tartott bemutat alatt.
Amint arra a ftervez is rvilgtott, az RB7-es titka az egyedi megoldsban rejlett, melyet a legtbb csapat megprblt azonnal lemsolni:
„Azrt, mert az autt ekr terveztk, s most sz szerint vissza kell menni a rajztblhoz prblkozni, s azt gondolni: Rendben, azzal, amit elvettek, hogyan prblkozzunk s re-optimalizljuk az autt?”
Newey, aki arrl is hres, hogy ragaszkodik a jl bevlt rajztblhoz, s a hagyomnyos tervezsi eszkzkhz, pr pillanatra elgondolkodott:
„Nehz ezt tudni. Mindenki ms lenygz munkt vgzett azzal, ahogy lemsolta ezt – klnsen a McLaren, aki megoldotta, hogy az els versenyre feltette az autjra. Az autnkat ekr terveztk, szval remlem, hogy mi tbbet hoztunk ki belle, mint azok, akik visszamenleg tettk fel.”
„Most igazn arrl van sz, hogy ki tudja a legjobb munkt vgezni abban, hogy felpljn a vesztesgbl, abban az rtelemben, hogy megprbl ms utat tallni ezzel kapcsolatban, vagy csak re-optimalizlja az autt”- tette hozz az 52 ves Newey, aki a McLarennek s a Williamsnek is tervezett gyztes autkat.
„Ez egy megszokott dolog a Forma-1 szmra: mindenki dolgozik a tl folyamn, s csak azt tudod, hogy te magad mit csinltl. Arrl azonban nincs tleted, hogy mindenki ms mire kszl, egszen az els tesztekig, s klnsen az els versenyig.”
/f1-live/