SEBASTIAN VETTEL

Sebastian Vettel, akrcsak a src a szomszdbl. Habr ngyszeres Formula-1-es vilgbajnok, s a sportg trtnetnek egyik legnagyobb mlt csapatnak piltja, nincsenek sztrallrjei. Magnlett rendkvl vja a mditl, s minden krdst kerl is ezzel kapcsolatban. Egytl egyig minden pilta tisztelett kivvta hozzllsval s tehetsgvel. 2015 ta j csapatval, a nagy mlt Ferrarival szll harcba a gyzelemrt! Itt kiderl hogyan! >>

      

 
 

SEBASTIAN HIVATALOS OLDALA

 

 
Orosz NAGYDJ 2017

Idpont: 2017. 04 28. - 04.30.
Krk szma: 53
Egy kr: 5,848  km
Teljes versenytv: 309,745 km
Leggyorsabb kr: 1:39:094- N, Rosberg
2016-os gyztes: N. Rosberg

 

Idbeoszts

 
LATEST PHOTOS

Silverstone 2017

 
IMPRESSZUM

Ha szeretnd egy picit jobban megismerni a lapot, s azt, aki mgtte ll, akkor me nhny informci a szerkesztrl s az oldalrl:

A szerkesztrl
Oldalinformcik
Elrhetsgem

Szerkeszt: Andi
Design: Merci
Nyits:  2011.08.01.
Tma: Sebastian Vettel, Formula 1
Kategria:  sport
Host: gportal
Ajnlott bngsz: Mozilla Firefox
Felbonts: 1280*800

Nyilatkozat s tovbbi informcik ITT!

(c)

Copyright Seb-Vettel 2011-2017

 
PONTVERSENY

1.     Sebastian VETTEL 68
2.   Lewis HAMILTON  61
3.  Valtteri BOTTAS 38
4.    Kimi RAIKKNEN  34
5.   Max VERSTAPPEN  25

 




 

Tovbb >>

 
CHAT

A chat cserekrsre, beszlgetsre szolgl! Reklmot nem krek! Tartzkodj a trgr szavak hasznlattl!

 

 
PITLANE

 

//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_71.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481082_98.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481087_73.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_80.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_47.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_40.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_27.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_17.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_40.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_43.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_60.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_57.png      

Chatben tudsz JELENTKEZNI!
Ha leveszel, elkltzl, trld az oldalad szlj! Ksznm!
Ha nem frisselsz hossz ideje lekerlsz.

 

 

HREK

A szezon wgn

Forma-1

2011

 

Vajon lehet-e egyetlen szval vlaszolni egy olyan, egyszernek tn, de mgis sszetett krdsre, hogy mit szltam az idei F1-es szezonhoz? Pedig ltalban ezt vrjk tlem, gyorsan, rviden, tmren megfogalmazott vlaszt arra, amit rkig tudnk boncolgatni, s minl inkbb belemlyedek, annl kevsb tudom eldnteni, hogy mi lenne a legmegfelelbb egyszavas vlasz.

 

Intro

Idn alapvet vltozsok trtntek, hiszen hossz id utn gumigyrtt vltott a sorozat, s ennek megfelelen az eddig Bridgestone-ra optimalizlt autkat a Pirelli slickjeihez kellett faragni, ami nmagban sem egyszer trtnet. gy mg kevsb, hogy az olasz gumigyr kt vtized kihagyst kveten trt vissza az F1-be, ennek megfelelen sem adatokkal, sem tapasztalattal nem rendelkeztek a modernkori F1-es autkat illeten. Ez persze nem baj, hiszen mindenki eltt szabad volt a plya, hogy a maga javra fordtsa a helyzetet, de olyan kevs id s tesztlehetsg lt rendelkezsre, hogy aki mellnylt, annak nem igazn maradt ideje a javtani.

m ez csak egy volt a szezon j kihvsai kzl, hiszen 2011-ben visszatrt a KERS – amit a kiscsapatok kivtelvel mindenki hasznlt – s bemutatkozott a DRS, azaz az llthat hts szrny, ami elgg megosztotta a kzvlemnyt. A rendszer kicsit olyan, mint a mestersges megtermkenyts, mert igazbl senkinek nem j, m elg nagy szzalkban sikeres, egyszval aki az elzsekrt sirnkozott, az most megkapta a magt. A puristk joggal fanyaloghatnak, a koca-nzt azonban szrakoztatja, s klnben is, legalbb vltozott valami. n mg nem trtem plct a rendszer felett, mert az idei tapasztalatokat felhasznlva jvre mg jobban plyra lehet hangolni a hasznlatt, azonban cseppet sem lepdnk meg, ha a KERS egyre nagyobb trnyersvel, s a turbmotorok visszatrtvel rvid idn bell lekerlne a napirendrl az egybknt minden csapat ltal komoly fejlesztsen tesett DRS-rendszer.

Mindezek mellett az v legtbbet krt slgere ktsg kvl a befjt diffzor volt, ami az tlag nz szmra pont annyira volt rthet, mint a men tteremben el rakott konfitlt libacomb gratinrozott burgonyval. Valami rthetetlen ri huncutsg, de a szomszd is ajnlotta, gyhogy rossz nem lehet. s mg a boxutcban is kajltk rendesen – szoks szerint elszr a Red Bull etette a npet – m ha mr mindenkinek van, akkor a, nem r semmit, b, utlag betiltja az FIA. Vagy mgsem, illetve ha ennyire nagy a kzfelhborods, akkor majd jvre. De akkor anydnak errl egy szt se, kisfiam!

Szval idn is volt cirkusz, s mg mindig volt kenyr is, habr egyre tbb helyen kongott a lelt, akciban viszont tnyleg nem volt hiny, azonban egy 24 ves nmet src elkpeszt teljestmnye rengeteg izgalmat Vettel tlnk. Ok-ok, hlye szjtk, de sajnos igaz – s ezt nem azrt rom, mintha brmi bajom lenne vele, egyszeren csak tny: Sebastian Vettel idn kvantumugrssal haladt elre a tkletessg fel vezets ton. Ezen fell volt nhny emltsre mlt jonc a meznyben, a toronyban lland versenyz-felgyelk, akik ugyangy hoztak nha megkrdjelezhet s olykor szksgtelen bntetseket, trltk Bahreint s felavattuk Indit, folyamatosan rettegtnk az RRA-tl – brmit is jelentsen, – de utlag az is kiderlt, hogy lnyegtelen, hiszen szthullban a FOTA. Nha tnyleg azt gondolom, hogy az F1 kiregedett scrabble-bajnokok jtsztere. (Bernie lltlag mindenbl ki tudja rakni a MONEY-t).

De komolyra fordtva, lssuk az vet csapatonknti bontsban.

 

Red Bull

Az v autja, az v embere, az v zsenije – mi kell mg a sikerhez. A Red Bull idn megcsinlta azt, ami a bennfentesek szerint mg az els megszerzsnl is nehezebb: megvdeni a vilgbajnoki cmet. s valban, ha belegondolunk, hogy tavaly az utols verseny legutols krig loholtak, s rengeteg erforrst ltek a 2010-es cm elhdtsba, kzenfekv lett volna, hogy idn egy kevsb magabiztos v kvetkezzen. Azonban az Adrian Newey fle tervezi grda nemcsak egy hibtlan autt rakott ssze, hanem a tavalyi modell minden egyes gyengesgt kiirtotta, tkletes alapot knlva ahhoz, hogy minden plyn erbl nyerhessenek. Mint minden gyztes krecit, termszetesen az RB7-et is vdoltk sok mindennel, flexibilis szrnyakkal, specilis mini-KERS-szel, mg vgre eljutottak a lnyegig, a befjt diffzorig. Hogy az aut ettl fggetlenl is jl sikerlt, de mennyire ezzel egytt lett tervezve, azt a Brit Nagydj jl mutatta, ahol a szintn ers kipufoggz-befolysoltsg alatt ll Mclaren gyakorlatilag kapitullt, mg a Red Bullok alapvet balansza s vezethetsge nem vltozott, igaz, a tempbl k is vesztettek. A Renault motorral tovbbra is nmi teljestmnyhtrnyban voltak, de az egyik leghatkonyabb DRS-rendszernek ksznheten ebbl sokat ledolgoztak.

Az egyetlen neuralgikus pontjuk a KERS volt (amit a Renault igen, de a csapat sosem hasznlt korbban), aminek a htsi ignye nagyobb volt a vrtnl, gy sokszor adta meg magt futam, vagy akr idmr kzben, m az RB7 ezzel a temp-deficittel is kpes volt megbirkzni a szezon els harmadban, azt kveten pedig alig jelentkezett a problma.

 

Ahogy majd rni fogom Farkas Peti vsszefoglaljban is (ez itt a reklm helye), divat lett Vettelt utlni, s magtl rtetdnek, kteleznek titullni az jabb vb sikert, pedig csak a vak nem ltja, hogy mennyire tkletes versenyzs kell egy ilyen sikersorozathoz. Igen, volt alatta egy fantasztikus aut, de azt bizony ki is kell tudni hasznlni, s ezt Vettel szinte minden alkalommal knyrtelen kmletlensggel s precizitssal hajtotta vgre. Paradoxon, de Sebastian Vettel tulajdonkppen a sajt idei teljestmnynek nagysgt homlyostotta el az idei rekorddnt teljestmnyvel – ugyanis vgtelenl egyszernek s simnak tnt az egsz. Pedig a fanyalgknak elg csak megnzni a legyzttek nvsort: a 80’as vek kzepe ta nem volt ilyen ers az lmezny. Vettellel egy j szuperbajnok szletik/szletett a szemnk eltt. Ekzben a msik sarokban az egykor szebb remnyekkel rkez Mark Webber morzsolgatja a knnycseppeket, hiszen mg Seb trta a rekordokat, addig a 19 futamos szezon utols versenyn llhatott elszr a dobog tetejre. Nem rzett r a Pirellikre s nem tudott gy felprgni az idmrkre, mint ahogy kellett volna. Szeretem Webber karakn ausztrlsgt, szkimond stlust s a fanyar humort is, de ha nem egy sztorizgats barti srzsre kszlnk, akkor bizony a „kis taknyost” vlasztanm elszr a kpzeletbeli csapatomba. St, mg ott is j esllyel indulna a klyk, elnzve az FIA djkiosztn nyjtott frappns szvegelst. Webbernek maradt a remny, ami sosem hal meg, s a szoksos v vgi karitatv, tazmniai iron man versenye – htha vgre sszerakja magt fejben 2012-re.

 

Mclaren

Sokszor gy tnik, hogy a Mclaren azt sem tudja, mit csinl az j auti tervezsnl, mert a legtbbszr zsenilis alaptleteiket kptelenek mkd formban autba nteni. Ennek megfelelen folyamatos az idzavar, tonnnyi mennyisgben fogy a kv s a flow vis festk, a versenyzik pedig max azon versenyezhetnek, hogy ki tudja PR-hatkonyabban megfogalmazni, hogy az aut egy raks sz*r. Majd eljn a szezonnyit napja, s a mr-mr szoksos tli tetszhalott llapotbl gy ll talpra a Mclaren, mintha csak jl felptett elterel hadmveletrl lett volna sz addig. Persze a lass kezds minden vben megbosszulja magt, a vb cmeket ilyenkor lehet s kell megalapozni. Viszont a bnzsnak ksznheten a legtbbet k vltoztattak az autn, s elkpeszt mdon rengeteg potencil volt a B-verziban is, amit sebtiben tkoltak ssze az elfuserlt alapkoncepci tli befuccsolsa utn. A mr-mr utpisztikus, s extrn tlbonyoltott polip-kipufog zskutcjbl gy tolattak ki, hogy szinte egybl irnyba lltak s senki nem tallta ket telibe a keresztezdsben. Persze az egsz cirkusz technolgiailag legelktelezettebb csapatrl beszlnk, Ron Dennis rksge nem is engedne mst, mint az olykor legmeghkkentbb tletekkel val prblkozst. Ez a Mclaren legnagyobb erssge s Achilles-sarka is egyben, ettl tudnak sajt kardjukba dlni, aztn hetek alatt felllni onnan. Nem meglep, hogy a nemrg millikrt felptett gumimodellezsi programjuknak ksznheten a Pirellik felmelegtsvel k bntak a legjobban, s magasan a legtbbet fejld autt produkltk az v vgre.

 

Versenyzi fronton Button megtrte a jeget, elkalaplta Hamiltont a „sajt” csapatnl s bebizonytotta, hogy nemcsak a golyi voltak nagyok a mclarenes szerzds alrsakor, de a tudsa is megvan hozz, cseppet sem volt rdemtelen az a 2009-es bajnoki cm. Teljes rtk tagg tudott vlni a Mclarennl, a Hamiltonnal fut hzi verseny pedig a legjobbjt hozza ki belle – ami olykor bizony a Red Bullok levershez is elg. A versenyhelyzetek olvassban, kilezett szitucikban idn a legjobb volt, az elzseit pedig tantani lehetne. Az egyetlen gyengje tovbbra is a kvalifikcis teljestmnye, de magban szerintem pontosan tudja, hogy ebben kr versenyre kelnie Hamiltonnal, elg, ha csak kzvetlen mgle rajtol, akkor 2:1 arnyban gyis megeszi versenyen.

Kontrasztknt pedig itt van Lewis, az F1 fekete brnya (Ali G szerint), aki idei meglep szenvedsvel, sokszor jogos, nhol jogtalan bntetseivel, szerelmi bnatval s Masshoz val vonzdsval hvta fel magra a figyelmet. Voltak villansai, de egy Hamilton kaliber tehetsgtl ez a minimum elvrs, minden msrt mehetne gyapotot szedni (Ali G szerint). Embert ennyire sztesni, hibt hibra halmozni ritkn lttam, biztosan nem vagyok egyedl vele, de az v vgre mr kifejezetten sajnltam. Fejben valahol elvesztette az irnyt s jelenleg nem jobb, hanem rosszabb pilta, mint egy-kt vvel ezeltt. Hamilton s Button egytt lenne a tkletes versenyz, m amg Jenson tanul a msik oldaltl, addig Lewis egyelre kptelen csenni Jenson eszkztrbl. Abban is biztos vagyok, hogy kimszik ebbl a gdrbl s jobb lesz, mint valaha, a krds csak az, hogy akkor tkpes aut lesz-e alatta.

 

Ferrari

Ellenttben a Mclarennel, a tli tesztek elg jl haladtak, Red Bull kzeli tempra volt kpes az F150, aztn nagyjbl itt vge is lett a dalnak. Miutn ismt flreterveztk az autt 2010 utn msodszor kellett volna menet kzben jrastartoltatni a rendszert, m ktszer nem lehet ekkora mzlija egy csapatnak. Az idei szenvedsbl ltszott, hogy a Ferrari mrnki hatkonysga kzel sem ri el a Mclaren szintjt, ha egy aut nem tervezett tfslsrl van sz, s ers repedsek ltszottak az aerodinamikai egysg falain is. Domenicali lehet, hogy a legemberkzelibb Ferrari csapatfnk, m vagy rosszul irnytja a rendszert, vagy nem ismeri fel, hogy hol lenne szksg szemlycserkre. Mskpp hogy a viharba trtnhetne meg, hogy idn is egy minden fantzit nlklz, konzervatv dizjnnal rukkoltak el, amit radsul totlisan flreterveztek a hibs szlcsatorna adatok miatt. Ismt csak a lgy keverkeken mkdtt az aut, nha mg azon sem tkletesen, ami a tavalyi gumifiask utn rthetetlen baki az F1 egyik lcsapattl. A Ferrarit sajnos elknyelmestette a Schumacher-ra, mindig is a kockzatkerl megoldsokra trekedtek, abbl a flnybl lehetett is csak aprkat vltoztatni, de most mr ez nem elg. A legrthetetlenebb az, hogy ennek ellenre sem mernek (tudnak?) forradalmian jat hzni (lemaradtak a befjt diffzorral, a programozottan hajl szrnyakkal) pedig ritmusvltsra van szksg, ha ismt ell szeretnnek autzni.

 

Ez senki ms nem szeretn jobban, mint Fernando Alonso, akinek idn a legtbbszr eslye sem volt a gyzelemre, hogy egyszer mgis sikerlt, az inkbb a krlmnyek szerencss sszjtknak volt ksznhet. Az volt az egyetlen cscspont az vben, onnantl mr a dobogs helyekrt is vrt kellett izzadni radsul, amikor versenykpesebbek voltak a tervezettnl (pl. Suzuka) maguk sem rtettk, mirt. Massn idn is simn tltett, de csak ritkn ltszott az igazi nje, kicsit is beleszrklt a Ferrari jabb kudarcba fulladt vbe. A rajtjai viszont egyrtelmen javultak, nem is nagyon volt ms esly ell haladnia, legalbb egy ideig. Nem fogatlan, csak alv oroszln, ideje lenne felbreszteni, mieltt teljesen befsul.

Massa teljestmnye gy tnik sosem lesz mr a baleset eltti, de ezen a szinten a tavalyi v is elg lett volna jutalomjtknak, nemhogy tovbbi kett. Felipe szorosan ktdik a csapathoz, a Ferrari tnyleg mindent megtett, hogy segtse a visszatrst, m a csapat rdekeit sokkal jobban szolgln egy gyorsabb, agresszvabb stlus versenyz Alonso mellett – kvncsi lennk pl. Hamilton gumimelegtsi problmira az idei Ferrariban. Massa legnagyobb erssge mindig is idmrs tempja volt, ebbl idn sem lttunk semmit, 19 idmrbl mindssze 4-szer tudott Alonso el kerlni, s kedvenc plyin, ahol korbban mindig kimagaslt teljestett, semmit sem mutatott. Forgalomban tovbbra is nagyon gymoltalan, Hamiltonnal val kakaskodsuk pedig izgalmas volt ugyan, de ltalban hzta a rvidebbet. Nyilatkozatait elnzve nem sokszor lt hibt magban, m ekkora teljestmny klnbsg esetn mg a Gyalog galopp fekete lovagja is elgondolkozna a dntetlenen.

 

Mercedes

Avagy a csapat, amelyik a legjobb motorokat gyrtja, m egyelre nem tud hozz autt pteni. Egy csapat, amelyik tudja, hogy kell gyzni, de nem tudja, hogy kell gyzni sok pnzbl. Persze ez gy ersen bulvros, s messze nem ilyen egyszer. Amikor 2009-ben vilgbajnoksgot nyertek Brawn GP nven, akkor mg a visszavonul Honda sszes fejlesztst lveztk, ami egy komolyabb szablyvltozskor ppen telibe tallt, gy viszonylag olcsn megsztk a szezont. A Mercedes felvsrlskor mr nem volt munci a kvetkez vre, s egy komolyabb szerkezeti tszervezs is rfrt az ersen megkurttott csapatra. Ennek ittk a levt tavaly s ez gyrztt tovbb idnre is, habr sokan meglepdtek, hogy a vilg egyik legjobb autgyrtja, amely mr a 30-as vekben is a versenyplykon volt nem tudott megoldst tallni a problmira. Az autt sokszor k sem rtettk, alapvet gond volt a gumik gyors elhasznldsval (emlksznk mg a vezet Rosbergre Knban?!), s nem tudtam eldnteni, hogy nhny vltoztats csak az igazgattancs megnyugtatsra, vagy valban teljestmnyfokozsra kszlt. Egy-kt technikai rszlet messze nem volt olyan kidolgozott, mint pl. a Red Bullnl, mshol viszont nagyon ersen feszegettk a hatrokat (lgbemlk, szuper agresszv DRS). Ez a fura kettssg nem is llt ssze egy jl mkd egysgg, de legalbb prblkoztak. Ha a technikai brigd idei igazolsai bejnnek (Bell, Costa, Willis), mg akrmi is lehet bellk jvre – de nem mernk fogadni r.

 

Pedig pilta fronton aztn van mit a tejbe aprtaniuk, mert Nico Rosberggel megvan az abszolt gyorsasg, a pengelen tncols, de mr kell tapasztalattal, mg Michael Schumacher hozza a versenyrutint, a minden hjjal megkentsget s a temrdek bevtelt az eladott csapatrelikvik utn. Kettejk kzl idn is Nico volt a jobb, 16-3 arnyban elverni idmrkn az l legendt nem gyerekjtk. Ritkn ugyan, de megcsillant eltte a dobog lehetsge is, Knban pedig egy ideig gy nzett ki, mg a gyzelemrt is harcba szllhat. Nem rajta mlt, hogy nem gy lett, legtbbszr tnyleg mindent kiprselt a W02-bl; ilyen szempontbl hasonl zskutcba jutott, mint Alonso a Ferrarinl. A tbbiek ltal rragasztott Britney gnyneve miatt vannak, akik primadonnnak gondoljk, pedig egy gyors s intelligens versenyz, aki elbb-utbb a kpessgeit megillet autt kap a kezei kz.

v vgre az reg sokat fejldtt tavalyi nmaghoz kpest, de csak versenytempban tudott lpst tartani Rosberggel, az idmrn kptelen volt kihozni a maximumot az autbl. Hogy ez jvre javulhat-e, vagy tudjuk be a 43 vnek, nem tudom, de bizonyos szempontbl nem is lnyeges, akrcsak Button esetben. A klnbsg csak annyi, hogy nla egyelre tl nagy az idmrs htrny, amit nagyon nehz jobb versenyzssel behozni, s ez eleve a veszlyznba knyszerti a rajtoknl. Ilyenkor brillrozott leginkbb, akr egy cpa a nyzsg halrajban, az meg klnsen tetszett, hogy a KERS-szel mert mshogy jtszani az els krben, mint a tbbiek. Most mondhatjuk, hogy r is volt knyszertve, de megltta az ebben rejl lehetsget s lni is tudott vele – ezrt jr a kalapemels. Viszont az elmlt kt v alapjn maximum megkzeltheti Rosberget, legyzni sosem fogja, a tovbbi vb cmeket meg el lehet felejteni. Egy dobogs helyezs mr nmagban bravr lenne a mostani meznyben.

 

Renault

Klasszikus arany-fekete sznek, (Lotus) Renault nv s az v legnagyobb, zskutcnak bizonyult tlete. Pedig a legels teszten a leggyorsabb volt Kubica, akkor vajon hnyan gondoltk, hogy ez lesz az vad fnypontja a csapat szmra? Nhny napra r jtt a kis hjn tragikus rali baleset, amivel Kubica taln a karrierjt, a csapat meg az idei vet nullzhatta, mert azt senki sem gondolhatta komolyan, hogy egy Petrov-Heidfeld prossal brmit is el lehet rni a topcsapatok ellen. Mint azta kiderlt, mr akkor gondok voltak a kzpre kivezetett kipufogval, de ez volt az a koncepci, amibl mr nem volt visszat, ha egyszer rszntk magukat. Nagy tlet volt, de nem hozott sokat, tovbbfejleszteni meg vgkpp nem tudtk, gy az v eleji dobogs helyeket kveten szgyenszemre visszacssztak a kzpmezny vgre, vgs alzsknt pedig Szingaprban mr a Q1-bl sem jutott tovbb Vitaly Petrov. A Lotus Renault pldja jl mutatja, hogy nem olyan egyszer egy huszrvgssal tugrani az lmeznyt, a jratlan t az esetek tbbsgben nem vlik be. Ennek ellenre tetszik ez a mersz, ksrletez hozzlls, a vegytiszta tutizmust hagyjuk csak meg a Saubernek. Az is tetszett, ahogy a Kubica gyet kezeltk, minden szempontbl dicsretre mlt, s az F1-tl kicsit szokatlan is ez a fajta embersg. Eric Boullier-t sokan szidjk, szerintem azonban j rzkkel lavroz a szmra mlyvznek szmt Forma-1-ben, a nehzsgek ellenre nem esett szt alatta a csapat, jl jttek ki az engem is rendkvl idegest Lotus-Lotus vitbl, radsul megszereztk Kimi Rikknent a Williams orra ell, amirt v vgn biztos extra bnusz jr.

 

Kubica kiessvel mr a szezonkezdet eltt fej nlkli lovass vlt a grda, s ezt mg a hirtelen fogott dobogs helyek sem tudtk palstolni. Heidfeld mentvet kapott, de nem azrt, mert tle vltk a megvltst, egyszeren nem volt jobb vlasz az adott helyzetre. Petrov ugyan sokat fejldtt, de vezet szemlyisg sosem lesz belle, tipikusan a j iparos, akinek mg megvillansai sem nagyon vannak, legfeljebb korrekt versenyei. Olyan, mint egy egyszer megnzhet mozi az Oscar-djas knlatban. Heidfeldtl tbbet vrtam volna, de valahogy nem tudott megragadni a csapatnl, az aut fejlesztsi zskutcja pedig trvnyszeren elkaszlta az autt fejleszteni szerzdtetett versenyzt. Sorry, Nick.

A helyre rkezett Bruno Senna, akiben legalbb megvolt a tz, s rendesen be is kezdett Belgiumban, azonban a lendlet nem tartott ki, s is beleszrklt a problms htkznapokba – pedig annak idejn az a Toleman sem volt sokkal eslyesebb egy j eredmnyre…

 

 

Force India

gy tnik, Vijay Mallya nem csak pillanatnyi hborttl vezrelve vette meg anno a vergd Spykert, a Sahara rkezsvel s az Indiai Nagydj bemutatkozsval pedig taln be is betonozta a helyt a cirkuszban. Tlk mr megszokott mdon az aut az v vgre lett egyre ersebb, habr James Key tvozsval az F1 egyik legjobb, de mg megfizethet koponyjt vesztettk el a tavaly, ami az idei autra is kihatott. A helyt Andy Green vette t, akinek az els nll munkja gyerekbetegsgekkel indult, de mindenestre jl optimalizlta a meglv csomagot, s megtallta a vlaszt a problmkra, ami ennyire szoros kzpmeznybeli csatnl ltfontossg volt. A VJ04-gyel a Force India lemondott tradicionlis elnyrl a gyors plykon, cserbe jobban szerepelt a lassabbakon is. Az esetkben az is jl ltszik, hogy mennyit szmt egy j technikai partneri egyttmkds mg egy kzpcsapat esetben is: Mercedes motorral s KERS-szel, valamint Mclaren sebessgvltval tkletes mechanikai alapot kaptak az aut kedvkre s pnztrcjukra val reszelgetshez – ez lenne a jrhat t a legtbb csapat szmra.

 

Adrian Sutil s Paul di Resta a legersebb pilta ketts volt a topcsapatok utn, kettejk csapaton belli csatja volt a legkilezettebb a szezonban. Meglepetsre a DTM-bajnok di Resta egybl rugrott Sutil nyakra az v elejn, s pokoli jl nyomta zldfl ltre. Persze korbbi formaauts pedigrjt ismerve ez nem lenne akkora csoda, azonban ilyen kevs tesztlehetsggel ez tbb mint szp teljestmny volt. Szezonja cscspontjaknt a 6. helyre kvalifiklta magt a Brit Nagydjon, de versenykrlmnyek kztt sem volt elveszve, nyolcszor vgzett pontszerz helyen, a szingapri 6. helyt ppen az v egyik legnehezebb versenyn gyjtve be. Nagy bemutatkozs volt, bszke lehet r az amerikai nagybcsi is.

Adrian Sutil hamar beleszaladt az tsbe di Resta ellen, viszont ppen akkor, amikor mr kezdtem volna lerni, sszekapta magt, s visszahozta a meccset. Az idmr csatt vgl 10-9-re nyerte, neki ktszer is sszejtt a hatodik hely versenyen, s ahogy az aut javult, gy kerlt enyhe, de rezhet flnybe a skttal szemben. Sutillal tovbbra is az a bajom, hogy kiszmthatatlanul szr a teljestmnye, a mezny egyik legrapszodikusabb versenyzje, egyszeren nincs r garancia, hogy a kvetkez hten melyik nje l autba. A tehetsgt nem vitatom, m habitusa alapjn sosem lesz belle nagy versenyz; hogy kikerlt a csapatbl, azt csakis ennek ksznheti.

 

Sauber

Habr a C30 nem volt egy vilgmegvltan forradalmi aut, James Key rkezstl sokat vrtam, hiszen a Force Indit ersen felhozta az elmlt vekben, gy svjci frankrt dolgozva sem lehetett rosszra szmtani tle. Ersen kezdtk a szezont, ott llkodtak a top10 krl, Perez pedig mr az els futamom bemutatta, hogy a Sauber hmes tojsknt bnik a Pirellikkel, amikor egy killssal vgigcsinlta a futamot. Az v els harmadban egsz jl haladtak a DRS s egyb fejlesztsekkel is, azonban nyrtl kezdtek irnyt tveszteni, s a befjt diffzor tiltst kveten mshov helyeztk a hangslyt, pechjkre azonban egy futam utn minden maradt a rgiben. A kisebb kltsgvets csapatok tipikus dilemmja ez, amikor nincs elg pnz az sszes opci tzben tartsra, s a 2012-es szablyok ismeretben logikusnak is tnt a fejleszts lelltsa, amit aztn mr nem volt rtelme jraindtani. Ez a dnts idn pozcivesztssel jrt az sszetettben, azonban jvre lehet, hogy kifizetdik.

 

Kamui Kobayashi idn nem volt annyira sziporkz, mint tavaly, mintha nem tudott volna mit kezdeni azzal, hogy r hrult a „tapasztalt versenyz” szerepkre. Persze az ltala szerzett 30 pont nagyon is kellett a Toro Rosso elpholshoz, monaco-i 5. helye pedig elg jl mutat az idei CV-jben, valahogy mgsem alkotott maradandt. Pedig a szmok alapjn nem teljestett rosszul, kilencszer vgzett pontszerzknt, ebbl hatszor zsinrban az v elejn, szval statisztikai szempontbl rengeteget javtott a japnok tlagn, nekem valahogy mgis hinyrzetem maradt. Ehhez kpest az jonc, Sergio Perez szmomra az v legnagyobb meglepetse volt, hiszen szerzdtetsekor inkbb a mgtte ll mexiki tmogatk, mintsem feltnen sikeres mltja tnt dntnek. Egy korrekt, gyors, de nem kimagasl tehetsg a GP2-bl, aki tkletes pldja annak, hogy az F1 minden mstl klnbzik, s vannak, akik itt tallnak nmagukra. Zldflknt ilyen bemutatkozst kevesen produklnak, az nhibjn kvl utlag elvett 7. hely zsenilis versenyzi intelligencirl tanskodik, gzpedl kezelse Buttonval vetekszik, alapgyorsasgrl meg elg annyi, hogy 11-7-re verte Kobayashit az idmrkn. Ugyan csak 14 pontot szerzett, azonban monaco-i balesete miatt kt futammal kevesebbet teljestett csapattrsnl, pedig akkor a Q3-ig jutott. Mindezeket, s az elvett melbourne-i 7. helyet figyelembe vve kimagaslan jl teljestett, Paul di Restval minimum egy szinten. Ljkoltam.

 

Toro Rosso

A Red Bull „szegny” rokona, a junior team, ahol a sajt tervezs autn megjelent az egy-kt finomsg, mint pl. a dupla fenklemez, amivel utoljra a Ferrari ksrletezett mg ’92-ben. Az STR-re mindig is gyenge kezds utn felersd forma volt a jellemz, mert a nagycsapatnl szernyebb ltszm s kpessg grda jval lassabban oldja meg a problmkat. Viszont ltalban megoldja, gy az v vgre lnyegeset javultak, tkletesen alkalmazva a Red Bull DRS s kipufog megoldst. Persze msolni mindenki msolt, a mirtek megrtshez k viszont barti segtsget is kaphattak – a kzs ausztriai srzseket nem tiltja semmilyen szably. A csapat motorja s egyben legfontosabb emberre tovbbra is Giorgo Ascanelli, aki igazi F1-es vetern s a tervezi zskutck elkerlsben nagy szerep hrul r, ami egy kzpcsapat mkdsnl letbevg fontossg. A tervezi grda legnagyobb friss igazolsa Jon Tomlinson, aki a Williamstl rkezett, taln mg hatkonyabb gnyt szab majd a Ferrari motor kr.

 

Versenyzi fronton pr napja robbant a bomba, ami ugyan meglep volt, de cseppet sem rthetetlen. Sebastien Buemi s Jaime Algersuari szezonjban nem volt tl sok kiemelked momentum, elbbi 13-6-ra nyerte az edzsprbajt, az utbbi azonban majd ktszer annyi pontot gyjttt. Szmomra az egyetlen emlkezetes produktum Alguersuari nevhez fzdik, a Spban elrt idmrs 6. helye eltt le a kalappal, azonban kt haraps fiataltl valamivel tbb ilyen megvillanst vrtam volna. Cseppet sem bnom, hogy Ricciardo s Vergne jn a helykre, az STR akr vente-ktvente is rotlhatn a rendszerben lv versenyzit, nincs ezzel semmi problma, vgl is, az vodsok is elballagnak a nagycsoportot kveten.

 

Williams

Sam Michael s a Williams vergdse rszben egyrtelm prhuzamban lltak, gy nem rt meglepetsknt, hogy az FW33 gyenge bemutatkozsa utn bejelentettk, hogy elvlnak tjaik. A vesszfuts rgta tart, az idei v az sszetett 9. helyvel s mindssze t megszerzett ponttal csak megerstette a tnyt. Pedig megprbltk a lehetetlent, az extrm kismretre ptett sebessgvltban benne volt egy meglepets lehetsge, de az aerodinamikai elnyk oltrn felldozott mechanikai rszletek megbosszultk magukat. Persze igazsgtalan lennk, ha a Cosworth motorok er- s fogyasztsbeli htrnyt nem vennm figyelembe, hiszen ezek a rszletek az aut tervezst is befolysoljk, s nem a j irnyba (pl. nagyobb zemanyagtank), a befjt diffzort meg akkor sem tudtk volna megvalstani, ha lett volna r kapacitsuk, hiszen a Cosworth nem kszlt fel erre a turpissgra motorvezrlsi oldalon. Nem vletlenl prbltak kiutat keresni, s a Renault-val val megegyezs taln sz szerint az utols pillanatban rkezett a csapat szmra. Michael helyt pedig a fnymsolk nagy szakrtje, Mike Coughlan veszi t, aki dupln bizonytani akar, gyhogy innen mr csak felfel vezethet az t.

 

Rubens Barrichello tavaly mg egyrtelmen tbbet hozott ki az autbl, mint ami benne volt, idn azonban kezdett fogatlan oroszlnra hasonltani. Hiba nyerte 10-9-re az idmr csatt, egyszer sem jutott be a Q3-ba, mg Maldonado hromszor is vgrehajtotta ezt a bravrt az erre kevss alkalmas FW33-mal. Versenyen mg nehezebb helyzetben voltak, mert a rajtpozcihoz kpest is htrafel haladtak s elg sok meghibsodsuk volt. Az egyetlen cscspont Maldonado monaco-i versenyzse volt, de ott sem az aut, mintsem a versenyz extra kpessgei segtettek volna elrbb vgezni – ha nem jn Lewis Hamilton. Maldonado teljestmnye a PDVSA pnze nlkl is megrdemelne egy jabb vet, Rubens kvja azonban leftt. De legalbb brazil.

 

Lotus

Az v abszolt kellemes meglepetse volt a (zld) Lotus szereplse, akik az egyetlen kiscsapatknt tovbb fejldtek s a hinyz KERS ellenre mr-mr felrtek a kzpmezny vgre. Mike Gascoyne lehet, hogy kibrhatatlan fenegyerek, de jl vgja, hogy mi kell egy hatkony F1-es szervezeti rendszerhez. Pedig nekik sem tett jt a nv krli huzavona, ennek lezrultval legalbb egyrtelm helyzetbl folytathatjk Caterhamknt. Az aut nem hozott extrm jtsokat, viszont hatrzott elrelps volt az eddigi baltval faragott verzikhoz kpest, s folyamatosan tartani tudtk a tbbiek fejlesztsi tempjt, st, mg kzeledtek is rjuk. A Renault motorok s a Red Bull sebessgvlt miatt j alapra pthettek, de KERS nlkl s egy kezdetleges befjt diffzor prblkozssal nmagban is csoda lett volna berni a kzpmeznyt. Ugyan csak jv nyron llhat munkba, de megszereztk John Iley-t, a Mclaren vezet aero-mrnkt, gy j esllyel folytatdik a felzrkzs. tgondolt, jl szervezett, valdi Forma-1-es istll, jl lthat koncepcival s relis clokkal; nekik tnyleg van jvjk a sportgban.

 

Heikki Kovalainen gy tnik, berett. Idn egyrtelm flnybe kerlt Jarno Trullival szemben, 16-2-es idmr csatjuk megsemmist flnyt mutat, amin az sem vltoztat sokat, hogy Trulli az v vgre magra tallt. A problma leginkbb az, hogy Jarno egsz plyafutsa alatt ilyen rzkeny pilta volt, azaz csak a szmra tkletes autval kpes kimagasl teljestmnyre, minden msban elszrkl, s panaszkodni kezd. Ezzel szemben Kovalainennek mindegy volt, hogy melyik szervokormny, melyik plya, vagy napszak, szinte mindig megvolt kztk a 3-4 tized klnbsg. Kovalainen maradsa nem volt krds, Trulli pedig kapott mg egy (utols) lehetsget.

 

HRT

Az NB II. Keleti-csoportjnak alshza is szolgl annyi izgalommal s potencillal, mint a HRT, habr sokak szerint innen tnyleg csak fejldni lehet. Mondjuk a Virgin eltt vgeztek, n viszont azt mondom, sz*rbl nem lehet vrat pteni. Hogy itt vannak – itt lehetnek, – nem az hibjuk, viszont nagy szksg nincs rjuk ebben a formban. Mr elnzst, de azrt ez mgiscsak verseny lenne, nem valami mjus 1-i felvonuls az sszes elmaradott trsg lelkes dolgozival. Hogy mi a kit szmukra, az ms krds, mert kellene tbb csapat, de csak akkor, ha legalbb valamennyire versenykpesek tudnak lenni – maximum 3 mp/kr htrnyon bell – klnben semmi rtelme az egsznek. A Williamsszel tavaly v vgn kttt egyttmkdsnek ksznheten legalbb egy profin megptett sebessgvltt hasznlhattak, gy jval megbzhatbb is volt az aut, mint a tavalyi Dallara kezdemny, azonban ez az egyetlen dolog, ami pozitvumknt emlthet velk kapcsolatban. Geoff Willis tvozsa szvs, gy elmletileg a Jacky Eeckelaert vezette csapatnak kellene Stephan Chosse tervei alapjn irnyt mutatnia – kb. mintha a cserepaddal kellene killni a BL-dntre, edzs nlkl. Habr esksznek, hogy a 2012-es aut sajt pts lesz, s a Williamsszel is szorosabb lesz az egyttmkds, megfelel anyagi httr s technikai httr nlkl nem sok remny van az elrelpsre.

 

Versenyzi fronton nehz rtkelni, Tonio Liuzzi simn elbnt Karthikeyannal, kevsb simn az jonc Ricciardval, de hogy mennyit hagyott benne??? A Virginekkel kemny meccsben volt az idmrn, viszont a versenyeken csak egyszer tudott eljk kerlni, m az a montreali 13. hely elg is volt az v vgi 11. helyhez a csapatversenyben. Karthikeyan mindssze egy idmrn vgzett elrbb, mint csapattrsai (mrt kr nlkl, rajtszm sorrendben!), neki ez inkbb volt egy jabb kr a vidmparkban, mintsem komoly lehetsg. Legalbb is lni nem tudott vele. A Red Bull nevels Daniel Ricciardo viszont mg tojshjjal a fenekn kerlt a HRT keltetbe, hogy szokja kicsit az F1-es terepet, s nem vallott szgyent, hiszen 10-bl ngyszer verte Liuzzit idmrn s versenyen is hromszor vgzett elrbb nla. Mindezt gy, hogy a csapat szerint is vatos duhajknt egyetlen megprdlse vagy elfkezse sem volt, s a benne rejl potencilt jvre mr egy Toro Rossban bizonythatja.

 

Virgin

A fstbe ment terv – ez is lehetne a Virgin cgrn, hiszen a trtnelem els, kizrlag CFD-vel tervezett F1-es koncepcija totlis mellfogsnak bizonyult. Mg a flid eltt elvltak az tjaik a ftervez Nick Wirth-tel, s teljesen j lapot kezdtek. Ennek megfelelen az idei autra nem is nagyon koncentrltak, s nem is lett volna rtelme, az sszetett lista utols helye gy mondhatni jrt nekik. A Mclrennel kttt technikai partneri megllapods sokat segthet, de csak rszsiker, hiszen tovbbra is maradnak a Cosworth motoroknl s a sajt maguk ltal ptett mechanikus s hidraulikus egysgeknl. A jvre Marussia nven fut csapat minden remnye az eltilts utn visszatr Pat Symonds-ban van, aki a rgi iskola technikai fnke, de azrt mg tudja, hogy kell egy rendes versenyautt sszerakni. Legalbb is mindenki ezt remli.

Timo Glock kedvt vesztve versenyezte vgig ezt a szezont, egyrtelmen sokkal tbbre szmtott a csapat msodik vtl, de elg hamar r kellett dbbennie, hogy maximum a fizetsi csekkjnek rlhet a hnap vgn. Mivel a koncepci eleve hibs volt, gy nagyon a fejleszti munkjra sem volt szksg, azzal fztek, ami volt. Jerome d’Ambrosio egy tska pnzzel rkezett, s hiba volt a Renault utnptls nevel program tagja, addigi eredmnyei alapjn nem vrhattunk csodt tle. Nem is mutatott tl sokat, viszont a szedlt Glockhoz nha egsz kzel kerlt, s tszr elrbb is vgzett nla idmrn. Nagyjbl ennyi, egybknt csak egy jabb nv az almanachba, semmi tbb

FaceBook, Wber Gbor

2011.12.19. 06:31, Andi Vissza a bloghoz
Mg nincs hozzszls.
 

Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.