SEBASTIAN VETTEL

Sebastian Vettel, akrcsak a src a szomszdbl. Habr ngyszeres Formula-1-es vilgbajnok, s a sportg trtnetnek egyik legnagyobb mlt csapatnak piltja, nincsenek sztrallrjei. Magnlett rendkvl vja a mditl, s minden krdst kerl is ezzel kapcsolatban. Egytl egyig minden pilta tisztelett kivvta hozzllsval s tehetsgvel. 2015 ta j csapatval, a nagy mlt Ferrarival szll harcba a gyzelemrt! Itt kiderl hogyan! >>

      

 
 

SEBASTIAN HIVATALOS OLDALA

 

 
Orosz NAGYDJ 2017

Idpont: 2017. 04 28. - 04.30.
Krk szma: 53
Egy kr: 5,848  km
Teljes versenytv: 309,745 km
Leggyorsabb kr: 1:39:094- N, Rosberg
2016-os gyztes: N. Rosberg

 

Idbeoszts

 
LATEST PHOTOS

Silverstone 2017

 
IMPRESSZUM

Ha szeretnd egy picit jobban megismerni a lapot, s azt, aki mgtte ll, akkor me nhny informci a szerkesztrl s az oldalrl:

A szerkesztrl
Oldalinformcik
Elrhetsgem

Szerkeszt: Andi
Design: Merci
Nyits:  2011.08.01.
Tma: Sebastian Vettel, Formula 1
Kategria:  sport
Host: gportal
Ajnlott bngsz: Mozilla Firefox
Felbonts: 1280*800

Nyilatkozat s tovbbi informcik ITT!

(c)

Copyright Seb-Vettel 2011-2017

 
PONTVERSENY

1.     Sebastian VETTEL 68
2.   Lewis HAMILTON  61
3.  Valtteri BOTTAS 38
4.    Kimi RAIKKNEN  34
5.   Max VERSTAPPEN  25

 




 

Tovbb >>

 
CHAT

A chat cserekrsre, beszlgetsre szolgl! Reklmot nem krek! Tartzkodj a trgr szavak hasznlattl!

 

 
PITLANE

 

//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_71.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481082_98.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481087_73.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_80.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_47.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_40.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_27.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_17.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_40.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_43.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_60.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_57.png      

Chatben tudsz JELENTKEZNI!
Ha leveszel, elkltzl, trld az oldalad szlj! Ksznm!
Ha nem frisselsz hossz ideje lekerlsz.

 

 

HREK

Az F1-ben szksg van a msodik szm piltkra?

A Formula-1-ben taln mindig is alkalmaztak msodik szm piltkat a csapatok, azok szerepe azonban az idk sorn nagyon sokat vltozott. A msodik szm piltk mltjn s jelenn az Autosport jsgrja, Edd Straw elmlkedik.

A 2002-es Osztrk Nagydj mindent megvltoztatott a msodik szm piltkkal kapcsolatban, amikor a kerkcsert is tll, a rajttl a clig vezet Rubens Barrichello az utols mtereken adta t ltvnyosan a mr gyakorlatilag megszerzett s jl megrdemelt gyzelmet a csapat utastsra csapattrsnak, Michael Schumachernek. Ettl kezdve a csapatutastst sokig tiltottk az F1-ben, s mr sohasem lesz a rgi, mondhatni bkebeli csapatsorrend. 2002-ben ugyanis az egsz vilg felhborodott, hogy mirt kell a szezonban mr t futamon ngy gyzelmet szerz Schumachernek egy jabb gyzelmet ajndkozni, s elvenni ezt a nagyszer gyzelmet a braziltl, aki ktsgkvl megrdemelte azt. Schumachert s a csapatot is sokkolta az Ausztriban kibontakoz felhborods, aminek kvetkeztben 2010-ig az FIA tiltotta a csapatsorrend alkalmazst. Az FIA azonban 2010-ben a csapatsorrendet tilt rendelkezsnek els nylt megsrtst (a 2010-es Nmet Nagydjat) kveten vgl kihtrlt a korbbi, elutast magatartsa mgl.

Tulajdonkppen a csapatsorrend mindig is ltezett az F1-ben, br arra korbban nemigen volt plda, hogy egy csapat az utols mtereken alzza meg msodik szm piltjt, mint tette azt a Ferrari 2002-ben. Mert bizony rgen ms idk jrtak az F1-ben. 1951-ben, amikor Jos Froilan Gonzalez a Ferrari csapat els futamgyzelmt szerezte Silverstone-ban, a Scuderia els szm piltja, Alberto Ascari sebessgvlt problma miatt az 56. krben kiesett, ekkor a csapat felajnlotta neki, hogy vegye t Gonzalez autjt (amit az akkori szablyok megengedtek volna), ezt azonban Ascari elutastotta, pedig korbban volt mr r eset, hogy beugrott egyik msik autba azrt, hogy szerezzen nhny pontot.

s ez nem csak a Ferrarinl volt gy. 1950-ben az els Formula-1-es szezonban az Alfa Romeo csapatnl is megvolt a ksrts arra, hogy k dntsk el a vilgbajnok pilta szemlyt, gy egyrtelmen az olasz Giuseppe Farint favorizltk az argentin Juan Manuel Fangio helyett. A csbts, hogy egy olasz pilta egy olasz csapatban legyen vilgbajnok tl nagy volt, gy bizony a vetern Farina kezdhette meg az vet az egyes szm pilta sttuszban. Vagy ott volt az 1956-os Olasz Nagydj, ahol a bajnoki cmre mg eslyes Peter Collins adta t a Ferrarijt csapattrsnak Fanginak, aki gy be tudta biztostani azt, hogy nehogy a Maserati els szm piltjnak, Stirling Mossnak a kezbe kerljn a vilgbajnoki cm, hiszen erre Collins szinte biztosan nem lett volna kpes.

Nagyon sok pldt lehetne mg felhozni a mltbl a csapatok els s msodik szm piltkkal kapcsolatos politikjrl, az utbbi vtizedben ezt a krdst azonban a csapatok amolyan stigmaknt kezeltk. A jeget a 2010-es Nmet Nagydj trte meg, amikor is a Ferrari egyrtelmen arra utastotta a versenyt vezet Felipe Masst, hogy engedje el a csapattrst Fernando Alonst, aki a bajnoksgban lnyegesen elkelbb helyen llt, mint a brazil pilta. Massnak ez lett volna az els gyzelme a 2009-es Magyar Nagydjon elszenvedett slyos balesete ta, Alonsnak azonban nagy szksge volt a pontokra, hiszen a ksbbi esemnyek megmutattk, hogy gy egszen az utols futamig letben tudta tartani vilgbajnoki remnyeit. Teht pro s kontra is vannak vlemnyek a 2010-es Nmet Nagydj csapatutastsval szemben, az azonban mindenkppen visszs volt, hogy a Ferrari az egsz vilgot hlynek nzve hatrozottan tagadta, hogy Hockenheimben csapatutastst alkalmazott volna.

Ms csapatok a Ferrarinl finomabban oldottk meg a dolgokat, vagy mgsem. 2010-ben nagyon sok sszeeskvs-elmlet volt azzal kapcsolatban, hogy a Red Bull is elssorban Sebastian Vettelt favorizlja Mark Webberrel szemben, de erre megdnthetetlen bizonytk nem volt. s tulajdonkppen akrmit is llt az ausztrl pilta, a bajnoki cmre az eslyt a 2010-es Koreai Nagydjon vesztette el, amikor sszetrte az autt, hiszen a baleset nlkl valsznleg knnyedn behzza a vilgbajnoki cmet.

De vajon mi lesz a helyzet 2012-ben? A csapatsorrend mr leglis, br azt a kzvlemny nagyobbik fele eltli. De vajon valban szksg van a csapatutasts eszkzhez nylni az F1-ben?

Ez egy igazn vits krds. Sok csapat egyenl sttuszt s felszerelst biztost a piltinak, a piltk teljestmnye pedig gyis megmutatja, hogy ki a jobb a csapaton bell. Ez azonban elssorban azokra az lcsapatokra jellemz, ahol elszrtan vannak bajnoki cm elrsre kpes piltk. Mshol azonban ms a helyzet, az lmeznyben a Ferrarinl s a Red Bullnl Fernando Alonso s Sebastian Vettel mr bizonytottk, hogy kpesek bajnoki cmet nyerni, mg Massa s Webber nem, gy nem krds, hogy Maranellban s Milton Keynesben ki is a number one. Wokingban viszont ms a helyzet, a McLaren az egyetlen csapat az lmeznyben, ahol valban mkdik az egyenl elbrls elve, s kt els szm piltjuk van, br ehhez tegyk hozz, hogy a McLaren az egyetlen csapat, ahol kt olyan pilta van, akik mindketten kpesek lehetnek a bajnoki gyzelemre.

A McLaren stratgija azonban nem nlklz minden kockzatot. A leghresebb plda az egyenl bnsmd ellen a Williams 1986-os esete, amikor Nigel Mansell s Nelson Piquet a legjobb autban lve pp elg pontot rabolt egymstl ahhoz, hogy vgl nevet harmadikknt Alain Prost Mansell eltt 2, mg Piquet eltt 5 ponttal megnyerje a vilgbajnoki cmet. De taln 2007-bl Fernando Alonso s Lewis Hamilton is meslhetne errl a McLarennl. Szval az elmlt negyedszzadban nagyon ritka volt, hogy egy topcsapat ne hatrozza meg, ki az els, s ki a msodik szm piltja. Ha megnzzk a McLaren csapat 2008-as s 2009-es piltapolitikjt, akkor k csak 2009-ben tettk meg azt, hogy egy j fejlesztsbl nem hoznak mindkt piltjuk szmra alkatrszt egy futamra, gy Heikki Kovalainen gyakorlatilag msodik szm piltv vlt Wokingban Lewis Hamilton mgtt, igaz a McLaren mentsgre legyen mondva, hogy a 2009-es autjuknak semmi eslye sem volt a bajnoki gyzelemre, gy logikus lpsnek tnt a csapat fejlesztsekhez val hozzllsa.

De mi van akkor, amikor egyrtelm egy csapaton bell, hogy ki az els, s ki a msodik szm pilta? A Ferrarinl s a Renault-nl ezt az utat kvettk, a legnyilvnvalbb plda a maranelli grda volt. Schumacher idejn egyrtelmen a nmet volt az els szm a csapatban, ezzel Eddie Irvine minden bizonnyal egyetrt, s br Barrichellnak voltak megvillansai, azrt sem volt egy szinten Schumacherrel a kpessgeket illeten. A Flavio Briatore ltal irnytott Renault azonban mr egy rdekesebb plda. 2004-ben a Renault-nl Fernando Alonso volt a felkent els szm pilta, s minden valsznsg szerint sszessgben a komplexebb pilta is, de bizonyos krlmnyek kztt Jarno Trulli nagyon ltvnyos teljestmnyre volt kpes. Trulli nyert Monacban s az v els ht futama utn 36 pontjval, 11 egysggel elzte meg Alonst a bajnoki ponttblzaton. Ez azonban Briatornak tl j volt, gy Trulli mg a szezon vge eltt replt a csapattl. „Nem akarok tl sokat mondani errl, mert tvol akarom tartani magamat a politiktl” – nyilatkozta Trulli. – „Nem vagyok az a fajta ember, aki olyat vdol, aki mr nincs az F1-ben, s azt a benyomst sem szeretnm magamrl kelteni, hogy gy rzem, hogy mindig kemnyen bntak velem. Ezrt csak annyit tudok mondani, hogy nem voltam szerencss, vagy mshogyan kellett volna kezelnem a dolgokat. n mindig egy egyszer, komoly ember voltam, aki nyltan beszl, s tiszteli az embereket. De ez nem mkdtt s nem adtak lehetsget, hogy a csapattal maradjak.”

De igaza volt e Briatornak? Ha minden tkletes volt, akkor Trulli meg tudta mutatni, hogy milyen nagyszer pilta is , ezzel szemben Alonso vitn fell nagy pilta, s szinte mindig az. Br sohasem tudjuk mr meg, hogy mi lett volna, ha Trulli 2005-ben is a Renault-nl marad, de a Renault szk teljestmnyhatrt ismerve nem nehz kitallni, hogy Trulli s Alonso pontokat vettek volna el egymstl, ez pedig minden bizonnyal Kimi Raikknen s a McLaren kezre jtszott volna. Termszetesen a rajongk elssorban a piltkra sszpontostanak, s Trulli is joggal rezheti gy, hogy kemnyen bntak vele, a csapatvezetk azonban inkbb a csapat rdekeit nzik, a bajnoki cmet pedig minden eszkzzel szlltani kell, innen nzve pedig nem is tnik logiktlannak a Renault dntse. Persze ha ezt a gondolatmenetet tovbb kvetjk, akkor oda is eljuthatunk, hogy a csapat rdeke mindenek felett, gy mr meg is kaptuk a 2008-as szingapri tkzsbotrnyt. Egy piltt (Nelson Piquet Jr.) arra utastani, hogy a gyzelem, Alonso s a Renault rdekben szndkosan trje ssze az autjt - ez mr felhbort.

De ht akkor mi is az igazsg? Egy bicikliversenyen senki sem krdjelezi meg a csapatsorrend koncepcijt, a 2002-es Osztrk Nagydjrl viszont mr merben ms az emberek vlemnye. 2002-ben azonban nem maga a tny, hanem annak a mdja volt a felhbort a rajongk szmra, egy konzervatv, vagy mondjuk inkbb egy gyes kerkcsers helycsert taln mindenki elfogadott volna. A krds azonban bonyolult. Vegyk pldul a 2011-es Angol Nagydjat, ahol a Red Bull az utols krkben nyltan arra szltotta fel Mark Webbert, hogy csak tartsa a pozcijt Sebastian Vettel mgtt. Akkor Adrian Newey a futam utn azt mondta, hogy erre azrt volt szksg, mert Vettel versenye ersen kompromisszumos volt annak rdekben, hogy segtse Webbert, s egybknt is rltsg lett volna, ha az utols krkben engedik csatzni a kt piltjukat. Egy piltt visszafogni nem ppen a sportszersgrl szl, de lehet e a Red Bull rvelsvel vitatkozni? Ha Vettel tnyleg kompromisszumos futamot futott Webber miatt, akkor engedni Webbert elzni ugyanolyan sportszertlen, mint megtiltani azt, hogy harcoljanak egymssal. s egybknt is, ha a Red Bullnl Vettel a favorit, akkor azrt kinek van joga egyltaln brlni a csapatot, amikor Vettel mr annyiszor bebizonytotta, hogy a legnagyobb piltk kztt van a helye?

Az idei szezon minden esetre rdekes lesz, hiszen a Ferrarinl s a Red Bullnl egyrtelmen Fernando Alonso s Sebastian Vettel lesznek a favoritok, mg a McLarennl Jenson Button s Lewis Hamilton egyenl eslyekkel lphetnek majd plyra. Hogy melyik megkzelts is lesz a clravezetbb azt majd novemberben megltjuk, addig is fjjon csak Martin Whitmarsh feje. Mert bizony az F1-ben mindig is volt csapatsorrend, a csapatok pedig hajlamosak voltak a jobbik piltjukat tmogatni, amit a legjobban Ken Tyrrell fogalmazott meg, amikor azt mondta, hogy „az n els szm piltm mindig a gyorsabb pilta lesz.”

/formula/

2012.01.08. 17:08, Andi Vissza a bloghoz
Mg nincs hozzszls.
 

NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor – kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG