Miutn megnyerte lete els bajnoki cmt 2010-ben, Sebastian Vettel nagyobb sebessgre kapcsolt tavaly, vgig dominlt a szezon sorn s megvdte bajnoki cmt. Nem meglep teht, hogy az, aki kpes j trkkz kihzni a kalapbl, a most bemutatott RB8-as volnja mgtt. Vettel csakis elre tekint…
Megvdett bajnoki cm, rekordszm pole-pozci, legtbb len tlttt kr, 11 gyzelem tavaly – mi a kvetkez cl?
Sebastian Vettel: Oh, megismtelni! Egyrtelm, hogy nagyszer vnk volt, s azt hiszem, tudjuk, hogy ha visszanznk a 2011-es szezonra s belegondolunk, tisztban vagyunk azzal milyen klnleges is volt, de szintn, nem gy indul az j szezon, ezekkel az elvrsokkal vagy hasonl felllssal. Tudjuk milyen lenygz volt s nagyon lveztk, de tudjuk, hogy nehz lesz minden versenyen ott lenni s szinte minden alkalommal dobogra llni, gy a cl nyilvnvalan az, hogy jra megprbljuk, megprbljunk mindent kihozni magunkbl, majd megltjuk hogyan boldogulunk az j autval, az RB8-cal.
Volt lehetsged arra, hogy kilvezd a msodik vilgbajnoki gyzelmet?
Sebastian : Igen, nyilvn, tudod, elg mozgalmas volt az els bajnoki cm utn 2010-ben, teht igen, van pr dolog, amit meg kell tenned, amit meg akarsz tenni, s amit vissza akarsz adni, az embereknek a gyrban s a rajongknak is. De ezek utn, karcsony krnykn, volt id laztani, lvezni a nyugalmat, pihenni s felkszlni a szezonra. Egy hossz s kemny szezon eltt llunk ismt, de igen nagyon j volt hagyni lelepedni a dolgokat, s ahogy az imnt mondtam, azt gondolom, hogy ez kell ahhoz, hogy rbredj milyen klnleges is volt a szezon, amikor jra megnzed az eredmnyeket, vagy magt a versenyt, s sszefoglalod a dolgokat. Szval ez egy nagyon j rzs volt s j dolog is egyben, hasonlan, mint 2010-ben, senki sem veheti el tled, mindig megmarad az emlkeidben.
Hogyan tlttted a sznetet?
Sebastian: Nos, sok ember azt hiszi, hogy izgalmas vagy pp olyan zsfolt, mint az aktulis szezon – rlt dolgokat csinlunk vagy rlt letet lnk. De, szintn mondom, amikor sokat utazol s tl elfoglalt vagy, lvezed azt az idt, amikor kikapcsolsz, s csak otthon lsz, s lvezed a htkznapi dolgokat – nzed a TV-t, anlkl, hogy brmit is csinlnl. Nagyon fontos volt, hogy feltltsk az elemeket, frisstsk a rendszert, s felfrisslve trjnk vissza – remlhetleg elg frissen a szezonra. A karcsonyt otthon a csalddal s bartokkal tltttem, aztn seltem egy kicsit, borzasztan sok havunk volt, gy nem lehetett panaszunk az idre. Aztn, janur elejtl jra elkezded magad felkszteni. Elkezdesz rendszeresen dolgozni, visszanyered a formdat, legeted a felesleges kalrikat s a felesleges slyt, amit karcsonykor szedtl fel.
Nagyobb s feszesebb kzdelemre szmtasz az idn?
Sebastian Vettel: A tavalyi v elejn nem igazn szmthattunk arra, ami tavaly trtnt, teht gy gondolom ugyanez lesz az idn is. Nem lenne helyes gy belemenni ebbe a szezonba s azt vrni, hogy ugyanaz trtnik, mint 2011-ben, korn vezetst szeretni, nagy klnbsgre szert tenni a bajnoksgban. Teht gy vlem nagyon, nagyon szoros lesz az idei v s minden meglepets lesz. Elnzve az autkat, nem sok helynk van arra, hogy jtszunk a tervezssel s valami extrt talljunk. Az elmlt kt vben kt nagy dolgot ettek el tlnk, a dupla diffzort, illetve az idei vre a fjt kipufog rendszert. Teht ezek nlkl, valban nehz lesz elnyre szert tenni. Majd kiderl, de remljk, hogy a mi autnk jobb a tbbieknl, azonban nehz megmondani, az autk nagyon hasonlak lesznek, s nem lesz akkora a szakadk, mint korbban.
Vannak gyengitek? Olyan dolgok, amiket dolgozni szeretnl?
Sebastian: Termszetesen 2011-ben rendkvl sikeresek voltunk, nagyszer szezon volt, csak nagyon kevs hibt vtettnk. De mindig leltnk a szezon sorn s klnsen a szezon eltt s utn s az idei szezon eltt ismt, s megvitatjuk azokat a dolgokat, ahol javthatunk, s igen van nhny pont. Ez nem olyan, mint egy res lap, szval meglepdnl, azt hiszem tudod, hogy van pr lapunk azokkal a dolgokkal, ahol jobbak lehetnk, s tudjuk, hogy jobbak lehetnk. Persze, nagyon sok dolog volt, amit jl csinltunk, ezt megprbljuk tartani s javtani rajtuk, de ahogy mondtam, de nagyon sok dolog van itt s ott- kis dolgok, rszletek, adatok, melyekre figyelnnk kell- s ezeken dolgoznod kell, mert klnbsget jelenthetnek vasrnap. 20 versenynk van, teht lehet, hogy csak egy versenyen segt a 20-bl, de segt abban, hogy egy ponttal tbbet szerez, amelyre a vgelszmolsnl szksged lesz, majd kiderl.
gy els alkalommal, mint gondolsz az j autrl?
Sebastian: Elg durva tlet, hogy az autnak gy kell kinznie, azok utn, amit a tervezs korai szakaszban lttl, teht igen elg izgalmas egyben ltni a teljes autt, mindent egytt. Elg hossz folyamat, elkpzelni az autt, elkezdeni megpteni, majd bemutatni. De a legizgalmasabb dolog, amikor elszr viszed plyra, s az, hogy ez milyen rzs lesz, az mg a jv zenje. Els alkalommal, mikor beugrottam az autba – ellenrizni a helyzetet, megnzni a pedlokat, ltni, hogy minden mkdik – gy vlem ez ugyanolyan volt Marknak s nekem is, rendkvl knyelmesen reztk magunkat, minden jl ment megvan a pozcink, knyelmes helyzetben vagyunk s meglehetsen gyorsak. Teht ez nem tartott sokig. Van benne egy kicsi ebbl az autbl egy kicsit abbl, mindig krsz valamit, de az RB8 elg egyrtelm, s remljk ez gy lesz tovbbra is.
Mi a vlemnyed arrl, hogy Mr. Ecclestone azt remli nem dominlsz majd az idn?
Sebastian: Remlem, hogy rosszul gondolja. Nehz megmondani. Minden szezont a nullrl kezdnk ellenttben ms sportokkal… Nem tudom, hogy a teniszben, pldul te vagy a vilgranglista ln, van egy bizonyos klnbsg kzted s a msodik kztt, s nem szmt, hogy egy v vagy egy msik v, mg mindig megvan, mg neknk mindent ellrl, a nullrl kell kezdennk, mindenkinek ugyanolyan eslye van s mindenki megpti a sajt, j autjt. Teht, mg nem prbljuk ki ket a plyn nem tudunk semmit sem. Vrnunk kell, de olyan magabiztos vagyok, amilyen csak lehetek ezen a ponton s remlhetleg j napjaink lesznek az j autval; j nhny sikeres teszt arra, hogy felkszljnk a szezonra.
Vannak mr tleteid arra, hogy milyen nevet adsz az autdnak?
Sebastian: Mg nem, mg nincs neve. szintn, tavaly az els verseny eltti szerdn talltam ki a nevt, teht ez mg korai lenne, eddig mg nincs neve. Vannak jelltjeim, tzes jelltek, de mg semmi sem dlt el!
rta: Andi, a formula.com alapjn