Szablytalan a Red Bull orrhtje?

A Red Bull technikai igazgatja, Adrian Newey szerint az aut orrn a szablyok ltal megkvetelt lpcsnl tallhat nagy nyls egyszeren a piltk htsre szolgl, de vajon igaz-e ez s egyltaln szablyos e ez a megolds?
Amikor meglttk Newey idei alkotsn, az RB8-as modellen ttong nagy nylst, sokan egybl arra gondoltak, hogy az a KERS htsre szolgl, esetleg egy a diffzorba vezet F-csatorna lgbemlje. A csapat szerint azonban egyszeren a piltk htst szolglja. A felttelezsek szerint a Mercedes j autjn is egy hasonl nyls lesz lthat, amely az ells F-csatornjuk levegignyt lesz hivatva kielgteni. A Red Bull a piltk htsre adott magyarzata pedig akkor kezdett egyre gyansabb vlni az ellenfelek szemben, amikor a kzelebbi szemrevtelezs sorn kiderlt, hogy az RB8-as orrn lv nyls bell kt rszre van osztva.
Newey ezek utn a Telegraph-nak mr arrl beszlt, hogy a nyls „elssorban” a piltk htst szolglja, ezek szerint azonban ms feladata is van. gy nem csoda, hogy a nmet Auto Motor und Sport szerint az ellenfelek „aggdnak” Newey megoldsa miatt, hiszen korbban a kipufog-diffzor rendszerrel, vagy a hajlkony els szrnnyal a Red Bull bizony alaposan el tudott lpni a konkurencitl.
Egy rivlis csapat mrnke szerint, ha tnyleg igaz az, hogy az RB8-as titokzatos nylsa csak a piltk htst szolglja, akkor bizony „esben vizes lesz a Red Bull piltinak a lba”, mg az jsgrk Jerezben arrl faggattk Mark Webbert, hogy nem fzott-e az autban, mire az ausztrl mosolyogva csak annyit mondott az olasz Autosprint-nek, hogy „a lbujjaim elg hidegek voltak azrt”.
/formula/
|