SEBASTIAN VETTEL

Sebastian Vettel, akrcsak a src a szomszdbl. Habr ngyszeres Formula-1-es vilgbajnok, s a sportg trtnetnek egyik legnagyobb mlt csapatnak piltja, nincsenek sztrallrjei. Magnlett rendkvl vja a mditl, s minden krdst kerl is ezzel kapcsolatban. Egytl egyig minden pilta tisztelett kivvta hozzllsval s tehetsgvel. 2015 ta j csapatval, a nagy mlt Ferrarival szll harcba a gyzelemrt! Itt kiderl hogyan! >>

      

 
 

SEBASTIAN HIVATALOS OLDALA

 

 
Orosz NAGYDJ 2017

Idpont: 2017. 04 28. - 04.30.
Krk szma: 53
Egy kr: 5,848  km
Teljes versenytv: 309,745 km
Leggyorsabb kr: 1:39:094- N, Rosberg
2016-os gyztes: N. Rosberg

 

Idbeoszts

 
LATEST PHOTOS

Silverstone 2017

 
IMPRESSZUM

Ha szeretnd egy picit jobban megismerni a lapot, s azt, aki mgtte ll, akkor me nhny informci a szerkesztrl s az oldalrl:

A szerkesztrl
Oldalinformcik
Elrhetsgem

Szerkeszt: Andi
Design: Merci
Nyits:  2011.08.01.
Tma: Sebastian Vettel, Formula 1
Kategria:  sport
Host: gportal
Ajnlott bngsz: Mozilla Firefox
Felbonts: 1280*800

Nyilatkozat s tovbbi informcik ITT!

(c)

Copyright Seb-Vettel 2011-2017

 
PONTVERSENY

1.     Sebastian VETTEL 68
2.   Lewis HAMILTON  61
3.  Valtteri BOTTAS 38
4.    Kimi RAIKKNEN  34
5.   Max VERSTAPPEN  25

 




 

Tovbb >>

 
CHAT

A chat cserekrsre, beszlgetsre szolgl! Reklmot nem krek! Tartzkodj a trgr szavak hasznlattl!

 

 
PITLANE

 

//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_71.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481082_98.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481087_73.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_80.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_47.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_40.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_27.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_17.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_40.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_43.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_60.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_57.png      

Chatben tudsz JELENTKEZNI!
Ha leveszel, elkltzl, trld az oldalad szlj! Ksznm!
Ha nem frisselsz hossz ideje lekerlsz.

 

 

HREK

A nyers temp nem lesz elg a Red Bull legyzsre

A szezon eltti tesztek kezdetn mindenki azt figyeli, hogy vajon kinek sikerlt e leggyorsabb autt megptenie. Daniel Chalmers szerint azonban a Red Bull ellenfelei nincsenek knny helyzetben, mert egy gyors aut mg nmagban egyltaln nem azt jelenti, hogy a siker remnyben szllhatnak harcba az energiaitalosokkal, a Red Bull ugyanis jelenleg minden tekintetben a mezny fltt ll.

 

A Red Bull ellenfelei azt remlik, hogy az idei szezonban olyan autt tudnak majd plyra kldeni, amivel jelents mrtkben lefaraghatjk majd a Red Bullal szembeni htrnyukat, de ez egyltaln nem garancia a sikerre. Ma a Formula-1-ben a gyors aut mellett lnyeges ugyanis a megbzhatsg, a hibk elkerlse, a j stratgia, s a gyors kerkcsere. s bizony a Red Bull minden tekintetben a legjobb volt a tavalyi szezonban.

A Ferrarinak s a McLarennek ezrt nem csak egy gyors autra van szksge, amely kpes futamokat nyerni, de ezeken a kulcsterleteken is le kell gyznik a Red Bullt, s itt taln tavaly mg nagyobb is volt a lemaradsuk, mint a nyers temp tekintetben.

Ha visszatekintnk a 2011-es szezonra, akkor a Red Bullnak csak kt komoly mszaki gondja volt, az egyik Vettel titokzatos Abu Dhabi-i defektje, a msik pedig Vettel brazliai sebessgvlt hibja, a kt esetbl azonban egyszer gy is be tudtak jnni a 2. helyen, mindez azt jelenti, hogy a Red Bull 2011-ben csak egyetlen egyszer esett ki mszaki hiba miatt. A McLarennl ezzel szemben 5 kiess volt, amibl hrom mszaki gond miatt trtnt, s ezek kztt olyan banlis hiba is volt, mint amikor Silverstone-ban a csapat nem tudta megfelelen rgzteni Button kerekt, mg msik kt kiess a piltk szmljra volt rhat. Ennek is ksznhet, hogy a 2011-es szezonban a McLarennl csak a hrom jonc istll teljestett kevesebb versenykilomtert.

Ma ezen a szinten pedig mindez megengedhetetlen, erre pedig a legjobb plda a Ferrari 2000-es vek eleji szrnyalsa, ami egyszer s mindenkorra bebizonytotta, hogy megbzhatsg nlkl nem lehet tbb az F1-ben labdba rgni. Termszetesen a Red Bullnl is elfordultak gondok, Vettel sebessgvlt hibja mellett emlkezhetnk az v eleji KERS problmkra, amiket azonban a csapat kpes volt megoldani, gy az autik mindig ers pontszerz helyeken rtek clba.

A Red Bull hibamentessgt az is jl mutatja, hogy a piltik 2011-ben egyszer sem kaptak bntetst, valamint slyos vezeti hibt sem kvettek el, az egyetlen kivtel, ami kiesshez vezetett az Mark Webber incidense volt az Olasz Nagydjon Felipe Massval. Ezzel szemben Lewis Hamilton s Jenson Button 7 bntetst kaptak a 2011-es szezonban, mg a Ferrari pilti kettt, mikzben Hamilton a plyn val fktelen rohansa rvn szmos esetben ttte ki magt a versenybl. A McLaren piltival szemben a Ferrarinl mr jobb volt a helyzet, gy Alonso csak Kanadban tallkozott rossz helyen Buttonnal, mg Massnak Indiban sikerlt sajt hiba miatt kitrnie az autja kerekt.

A Milton Keynes-i alakulat radsul a bokszban is fantasztikus munkt vgzett. A Mercedes utols kt futamon mutatott szrnyalsa nlkl a Red Bull bizony ebben a statisztikban is legalbb a holtversenyre lett volna kpes. Ezzel szemben a McLaren bokszszemlyzete tlagosan 3 tizeddel volt lassabb, mg a Ferrari mr fl msodperccel. A szoros futamokon pedig ezek a tizedmsodpercek letbevgak lehetnek. gy nem egyszer fordult el, hogy a Red Bull piltja valaki mgtt kullogott be a bokszba, de msik eltte tvozhatott. Gondoljunk csak a Nmet Nagydjra, ahol Vettel Masst elzte meg a bokszban, vagy Knra, ahol Button McLarenjt hajrztk le a Red Bull szereli.

A taktika terletn is utolrhetetlenek voltak a Red Bull emberei, gyakorlatilag nem is volt olyan a 2011-es szezonban, hogy hibztak volna, vagy rosszkor hvtk volna ki a piltikat a bokszba. Erre csak elg megnzni az idmr edzseket, ahol szinte az egsz szezonban Sebastian Vettel volt az, aki a Q3-ban az utols mrt krt futotta, amikor mr a legjobb llapotban van a plya. Ezzel szemben szmos mersz stratgiai dnts szletett a Red Bullnl, ami gyzelmet rt. Gondoljunk csak a Monaci Nagydjra, ahol menetkzben dntttek gy a Red Bullnl, hogy nem cserlnek msodszor is kereket Vettelnl, aki gy meg is nyerte a versenyt. Vagy Monzra, ahol a hossz egyenesek ellenre is a rvidebb sebessgvlt tttelek mellett dntttek Vettel autjnl, a terv pedig fnyesen bejtt, egy pole pozci s egy futamgyzelem lett a gymlcse. De emlthetnnk a Spanyol Nagydjat is, ahol a Red Bull mg a nagy forgalmat is bevllalta csak, hogy sokkal korbban hozhassk ki a bokszba Vettelt, mint Alonst, s a jutalma a csapat merszsgnek itt is a gyzelem volt.

Mindez azt jelenti, hogy 2011-ben valjban a Red Bullnak messze nem volt akkora sebessgbeli flnye, mint azt sokan gondoljk, a brilins stratgia, a gyors kerkcserk, a hibamentessg kombincija azonban azt eredmnyezte, hogy a Red Bull uralta a szezont. gy megnyertk azokat a futamokat, ahol nyernik kellett s nhnyat azok kzl is ahol pedig papron nem is lett volna eslyk.

Az ellenplda is ott van, a Red Bull autja 2010-ben vitn fell a leggyorsabb volt a meznyben, a csapat s a piltk azonban rengeteget hibztak, de 2011-re kikszbltk ezeket a hibkat, gy a 2010-es Red Bull grda tavaly biztosan elbukta volna az olyan futamokat, mint a 2011-es Monaci, Belga vagy Spanyol Nagydjak.

Maga Vettel is gy ltta ezt a 2011-es szezon vgn. „Ktsgkvl egy nagyon, de nagyon j autnk van, de mi most egy sokkal ersebb csapat vagyunk…s n gy vlem, hogy az idei autnk kevsb dominns, mint amilyen a tavalyi volt” – nyilatkozta Vettel 2011 oktberben az ESPNF1-nek. – „Tavaly sok olyan verseny volt, ahol nem voltunk szerencssek, vagy buta hibkat kvettnk el. Ez pedig sok pontunkba kerlt, a bajnoksg pedig nem egy verseny, sok futambl ll ssze, s gy gondolom, hogy itt van a nagy klnbsg az elz vhez kpest”

A Formula-1 pedig mr szmtalanszor megmutatta, hogy egy szoros bajnoksgban mit is jelentenek ezek az egyb tnyezk, legutbb pldul 2005-ben. Akkor a McLaren s a Renault kzdelmben a wokingiak szrny megbzhatsga „knnyed” gyzelemhez segtette a francikat, akiket 2006-ban a kevesebb hiba s a jobb megbzhatsg a Ferrari ellenben is gyzelemre vezetett. De 2010-re is gondolhatunk, ahol bizony egy stratgiai hiba fosztotta meg a Ferrarit a mr szinte megnyert bajnoki cmtl.

Mi ebbl a tanulsg? Ht csak az, hogy a Red Bull ellenfeleinek nem csak jobb autt kell ptenik, hanem minden terleten elre kell lpnik, ha le akarjk gyzni a Vettel-Red Bull kombincit. Ha viszont a Red Bull kpes lesz megtartani a megbzhatsgt s a boksz stratgiai hatkonysgt, amihez egy elfogadhat versenyaut is trsulni fog, akkor a Ferrari s a McLaren dolga bizony nagyon nehz lesz az idei szezonban is.

/formula/

2012.02.15. 09:41, Andi Vissza a bloghoz
Mg nincs hozzszls.
 

Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.