Az els gondolat, ami a mai leszlls utn eszbe juthat egy Forma-1-gyel foglalkoz jsgrnak, hogy vajon hnyszor fogjuk hallani a kvetkez mondatot a versenyzktl a barcelonai teszten: „Reggel mg elg hideg volt, gy egy kicsit tbb id kellett ahhoz, hogy felmelegtsk az abroncsokat, de ettl eltekintve j dlelttnk volt”. Mert a napsts s a tengerpart ellenre a reggeli rkban 7-8 fokot mutatnak a hmrk, ami csak a kora dlutni idszakra s a napstses helyeken megy fel 15 Celsius krnykre.
Mrpedig a hideg aszfalt megtrflhatja az olyan „kezdket”, mint Jules Bianchi, aki kt httel ezeltt Jerezben sszetrte a VJM05 elejt a friss kzepes keverkekkel, s ezzel megfosztotta egy fl tesztnaptl Nicolas Hlkenberget.
Visszatrve Barcelonra, pr szban gy lehetne sszefoglalni a ma tapasztaltakat: hihetetlenl sok motor s Barca bolt, rendezett, tiszta vros s tmegkzlekeds. (Budapest utn az ember legszvesebben megnyalogatn a barcelonai metr kapaszkodit, annyira tisztnak tnnek a magyar fvrosban megszokottakhoz kpest…)
A Sagrada Familiban elmormoltunk egy imt, hogy idn egy izgalmas, tbbeslyes vilgbajnoksgunk legyen, de utlag belegondolva lehet, hogy ezt nem Alonso hazjban kellett volna megtenni – mr ami a prtatlansgot illeti.
Barcelonban mindenki taperol s simogat. Szinte nem ltni olyan embert, aki ne az okostelefonjt nyomkodn, de nem csak utazs kzben, hanem egyfolytban. A nyomatott sajtt divat temetni, s van is benne igazsg, de Magyarorszgon tzszer annyi napilapot ltni az emberek kezben, mint Barcelonban.
Ha Barcelona, akkor foci, s a vallsos htat trgya termszetesen a Barca. Ha belpnk egy sportboltba, akkor a focis rszleg nagyjbl ktszer akkora, mint a Forma-1-es – s nem ruhzrl van sz, hanem csak egy tlagos kisboltrl, amibl megszmllhatatlanul sok van. A vros csapatval minden sarkon tallkozni, s a 11-hez kpest Alonso labdba sem rghat.
Biztos a Forma-1-es agymoss teszi, de szinte mindenrl a kirlykategria, vagy ms motorsportok ugranak be: elg egy Santander bank vagy Telefonica flke ahhoz, hogy mris a Ferrari, vagy a rgi, srga fnyezs Minardi kpe ugorjon be. s akkor mg nem beszltnk pldul a Repsolrl…
Azrt a ktszeres bajnokot sem kell sajnlni: vagy egy karrval a csukljn mosolyog vissza rnk, vagy valamelyik Ferraris gyzelmt nnepli egy nagymret plakton – amibl egyelre kzel sincs annyi, mint ahogy azt is s a Scuderia szeretn.
Ahhoz, hogy Alonso ne csak a barcelonai kirakatokban s boltokban nyomja le Vettelt, egy tkpes F2012-re lesz szksge – akr mr holnaptl. Barcelonba szinte minden csapat egy „teljesen” j autt fog elhozni, melyek alapvet – fleg aerodinamikai – vltoztatsokat fognak felvonultatni.
Izgalmas napok llnak elttnk: a Mercedes holnap reggel bemutatja a mr flig-meddig leleplezett W03-at, Alonso pedig mr holnap megmutathatja, hogy mire kpes az tdolgozott Ferrari. Szerdn bemutatkozik Petrov a Caterhamnl, s cstrtkn Rikknen is demonstrlhatja, hogy az E20-as kiegyenslyozottsga s tempja nem volt vltetlen az els teszten.
Az F1-Live egy vicces meglepetssel is kszlt az egyik csapatnak, remljk, hogy sikerl sszehozni az tadst, s jt nevetnk majd a garzsban vagy a paddock hts rszben.
Szval holnap kezddik a msodik kollektv teszt Barcelonban, mely szmos meglepetssel szolglhat.
/f1-live/