SEBASTIAN VETTEL

Sebastian Vettel, akrcsak a src a szomszdbl. Habr ngyszeres Formula-1-es vilgbajnok, s a sportg trtnetnek egyik legnagyobb mlt csapatnak piltja, nincsenek sztrallrjei. Magnlett rendkvl vja a mditl, s minden krdst kerl is ezzel kapcsolatban. Egytl egyig minden pilta tisztelett kivvta hozzllsval s tehetsgvel. 2015 ta j csapatval, a nagy mlt Ferrarival szll harcba a gyzelemrt! Itt kiderl hogyan! >>

      

 
 

SEBASTIAN HIVATALOS OLDALA

 

 
Orosz NAGYDJ 2017

Idpont: 2017. 04 28. - 04.30.
Krk szma: 53
Egy kr: 5,848  km
Teljes versenytv: 309,745 km
Leggyorsabb kr: 1:39:094- N, Rosberg
2016-os gyztes: N. Rosberg

 

Idbeoszts

 
LATEST PHOTOS

Silverstone 2017

 
IMPRESSZUM

Ha szeretnd egy picit jobban megismerni a lapot, s azt, aki mgtte ll, akkor me nhny informci a szerkesztrl s az oldalrl:

A szerkesztrl
Oldalinformcik
Elrhetsgem

Szerkeszt: Andi
Design: Merci
Nyits:  2011.08.01.
Tma: Sebastian Vettel, Formula 1
Kategria:  sport
Host: gportal
Ajnlott bngsz: Mozilla Firefox
Felbonts: 1280*800

Nyilatkozat s tovbbi informcik ITT!

(c)

Copyright Seb-Vettel 2011-2017

 
PONTVERSENY

1.     Sebastian VETTEL 68
2.   Lewis HAMILTON  61
3.  Valtteri BOTTAS 38
4.    Kimi RAIKKNEN  34
5.   Max VERSTAPPEN  25

 




 

Tovbb >>

 
CHAT

A chat cserekrsre, beszlgetsre szolgl! Reklmot nem krek! Tartzkodj a trgr szavak hasznlattl!

 

 
PITLANE

 

//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_71.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481082_98.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481087_73.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_80.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_47.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_40.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_27.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_17.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_40.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_43.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_60.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_57.png      

Chatben tudsz JELENTKEZNI!
Ha leveszel, elkltzl, trld az oldalad szlj! Ksznm!
Ha nem frisselsz hossz ideje lekerlsz.

 

 

HREK

Orrkrds: Hogyan vltoztak a tervezk elkpzelsei?

Cpaorrtl a kacsaorrig cmmel az Index szakjsgrja (s egykori munkatrsunk), Jo Gbor egy rszletes cikkben foglalta ssze, hogyan is jutottak el a tervezk a 2012-es autk fura formjig.

A biztonsg rdekben vltoztatott az autk orrra vonatkoz paramtereken a FIA, ennek eredmnye, hogy idn az autk eleje egy kivteltl eltekintve kacsa- vagy lpcss orrkpot kapott. A szvetsg szerint azzal, hogy a fldhz kzelebb vittk a gpek orrnak magassgt, elkerlhet a tragdia az olyan rfutsos baleseteknl, mint amilyen Michael Schumacher s Vitantonio Liuzzi volt 2010-ben.

A szablymdostst a McLarent kivve mindenki a lehet legegyszerbb mdon oldotta meg, az adott ponton megnyeste a kasztnit, gy eleget tve a kvetelmnyeknek. Az eredmny nem tl szp – br ez zls dolga –, egyedl a McLaren maradt olyan eszttikus, mint a Forma-1-es autk az utbbi 30-40 vben.

A vltoztats valsznleg nem annyira komoly, mint amilyennek ltszik, a radiklis s azonos megoldsokat ltva mg az is felttelezhet, hogy ugyanolyan egyszeren tekintenek r az istllk, mint az autk oldalfalnak 1995-s megemelsre. Addig a pilta vllai kiltszottak a cockpitbl, de Rubens Barrichello szerencss kimenetel s Roland Ratzenberger, illetve Ayrton Senna 1994-es hallos balesete felhvta a figyelmet a versenyzkre leselked kockzatokra: a kvetkez szezon elejn mindenki a sisak harmadig megemelte a cockpit oldalt. Hasonl lps a mostani, csak ez sokkal inkbb szem eltt van s jobban befolysolja a kocsi dizjnjt.

Nem volt sok ennyire egysges lpst kivlt rendelkezs a Forma-1 b 60 ve alatt, st, szigoran szablymdostsi okbl valsznleg az a mostani a legjelentsebb hats a kocsik kllemre – illetve ez az els, amit majdnem mindenki egyetlen mozdulattal s kvzi ugyangy oldott meg.

Hogy hasonlt talljunk, j 20 vet kell visszamennnk, 1990-be, amikor a Tyrrell kijtt a megemelt orral, amit 1991-ben a Benetton cpaszerv fejlesztett tovbb: a B191-es autn az els lgterel nem az orr kt oldalbl ntt ki, hanem kt kis pillr rgztette ahhoz alulrl. A leveg gy a kocsi al kezdett ramlani, jcskn nvelve a gpet a talajhoz szv leszort ert.

Rory Byrne tervezzseni s munkatrsai nhny v alatt tklyre fejlesztettk az tletet, ami Michael Schumacher 1994-es s 95-s vb-cmhez vezetett. 94-ben – igaz, Senna meghalt – ez a gp verte meg a konzervatv Williamset, ami az elz kt szezont uralta.

A megoldst 1995-ben t is vette a Williams s a McLaren, 96-ban pedig – mr Byrne keze alatt – a Ferrari, azta pedig minden gyztes Forma-1-es autnak – van, hogy kevsb drasztikus formban – de hasonl az orra.

Ilyen korszakalkot jtss vlhatott volna a McLaren kt ve kifejlesztett F-csatornja is, ha a FIA nem tiltja be egy v utn, s teszi a helyre a tavaly bevezetett llthat hts szrnyat.

Az F-csatorna egy kis nylsbl llt a kocsi elejn, amin keresztl a beraml levegt vgig vezettk a hts szrnyig: a rst a pilta a kzfejvel/knykvel/trdvel befoghatta, gy szablyozva a hts szrnyat r leszort ert. A szvetsg azrt lpett, mert az gy veszlyes volt, Hamilton, Button, Vettel, Alonso s a tbbiek 300 kilomter/ra fltt is elkezdtek egy kzzel vezetni, mikzben a msikkal a lyukat tmkdtk.

Az F-csatornnak persze jval kisebb hatsa volt a klssgekre, a pici nylst, illetve levegbemlt volt, hogy szre sem lehetett venni az autn.

Elfordultak hasonlan korszakalkot, st, korszakalkotbb mdostsok s megoldsok, amiket szintn tvett vgl mindenki, s az els nagyot nyert vele – csakhogy ezek ltalban kvlrl nem ltszottak, gy a mdia s a kznsg is kevsb trdtt velk.

Legends a Williams-Renault aktv kerkfelfggesztse a 90-es vek elejrl, amivel Nigel Mansell lemosta a teljes meznyt. A futmvet olyan szoftverrel ktttk ssze, ami az aszfalt minden egyes domborulathoz idomtotta az autt, a kocsi valsggal megtanulta a plyt, s gy mozgott, ahogy a talaj kvnta. A FIA nagyon gyorsan betiltotta, vagy mert drga volt vagy mert a Williams mr olyan elnyben volt vele, amit egy vtized alatt sem lehetett volna behozni.

Idn a Lotus prblkozott hasonl okos felfggesztssel, de a FIA csrjban elfojtotta, gy azt mr az els teszten sem vethettk be Raikknenk.

Az utbbi vek ngy legnagyobb tallmnya a Brawn GP 2009-es dupla diffzora, a Red Bull 2010-11-es befjt diffzora s a flexi wing, a menet kzben meghajl szrny, illetve a rugalmas fenklemez szintn az RBR-tl. Ezek kzl hrom szinte teljesen lthatatlan, a szrny mkdst is csak fotkrl, illetve viderl lehet szrevenni, s az sszesben kzs, hogy a FIA mr mindet betiltotta.

Brawnk diffzora akkora durrans volt, hogy simn megnyertk vele a vilgbajnoksgot. Jenson Button ksbb azt mondta, mr az els hrom barcelonai tesztkre utn rezte, hogy a gp verhetetlen lesz, soha olyan autt mg nem vezetett.

Az eszkzt egy kiskaput kihasznlva ptettk meg, lyukakat vgtak az aut aljra, ami gy nagyjbl fl msodperc elnyt jelentett krnknt. Tmadta a Ferrari, tmadta a McLaren, de a FIA nem tiltotta be azonnal, gy knytelenek voltak lemsolni. A Red Bullnak remekl sikerlt, 2010-ben k nyertek vele, majd az v vgn az istllk a FIA-val egyetrtsben megegyeztek, 2011-ben mr nem hasznljk.

Termszetes, hogy a nyertes RBR azrt ment bele, mert mr ott volt a tarsolyban a kvetkez hzs, a befjt diffzor: a fenklemez vgre ptett csatornarendszerbe vezettk a kipufoggzokat, gy mg ersebb lgrmlst generltak, nvelve a leszort ert. Radsul a motorszllt Renault olyan szoftvert fejlesztett ehhez, hogy a kipufoggz akkor is folyamatosan ramlott a rendszerbe, amikor Vettelk fkeztek, vagyis mg a maximumnl is jobban kihasznltk az elnyeit.

Az errl is lemarad Ferrari tajtkzott, de csak annyit rt el, hogy 2011-ben 48 rra, a Brit GP kt napjra betiltottk. Alonso utcahosszal verte a futamon a Red Bullokat, majd msnap megegyeztek, a szezon vgig maradhat a befjt diffzor, amit igazn eredmnyesen taln csak a McLaren tudott lekopizni. A Ferrari nem is nyert tbbet 2011-ben.

2012-ben mr ez is illeglis, br a Mclaren, a Ferrari s a Sauber idn is gyeskedik a kipufogval - van olyan vltozatuk, ami ha nem is egyrtelmen a diffzorra, de nagyon annak krnykre vezeti ki a gzokat. Nem kizrt, hogy ebbl szezon kzben mg balh lesz, br a FIA mindhrom gpet bevizsglta az idei els teszten.

Hasonlan szenzitv tma a fent felsorolt rugalmas els szrny, illetve fenklemez, amiben szintn a Red Bull az ttr. A lgellenlls hatsra, illetve mert klnleges anyagbl kszlt, a lgterel kt szle a talaj fel grbl, ami nveli a leszort ert, ezzel egytt a kanyarsebessget. Ezt mr 2010-ben bevetettk Adrian Neweyk, majd tavaly – a Mclarennel egytt – hasonlan gyeskedtek az aut aljval. Kpzelhetjk, mekkora elnyt jelent. A FIA tbbszr lecsapott a trkkkre, egyre szigortotta az ellenrzseket, de valsznleg szz szzalkig mg mindig nem tudta megakadlyozni a hasznlatukat.

Idn teht ezzel is machinlhatnak a csapatok, s valsznleg mr ott lapulnak vagy a tervez asztalon vagy az autkban kvlrl lthatatlanul elrejtve azok a megoldsok, amik a szezont rdekess, izgalmass, de leginkbb balhss tehetik.

/formula/

2012.02.26. 20:29, Andi Vissza a bloghoz
Mg nincs hozzszls.
 

Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor – kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény – minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség