
Robbanhat a bomba az elszezont lezr barcelonai teszt s az vadnyit Ausztrl Nagydj kztt, ugyanis a Ferrari technikai igazgatja, Pat Fry clzott r: nem kizrt, hogy a rivlisok megtorpedzzk a cmvd Red Bull j kipufog-megoldst. rja az automenedzser.hu.
Mint ismeretes, az energiaitalosok szombaton vetettk be az RB8-as versenygp jtsait: az aut j els s hts szrnyat, valamint megjult kipufog-kivezetst kapott, s ezeket a csapat munkatrsai takarkkal s esernykkel vdtk a kvncsi szemek, valamint a fotsok ell.
Fry a vasrnapi zrnapot kveten tett clzst az RB8-as megjult kipufog-rendszerre, s szavaibl arra lehet kvetkeztetni, hogy a Red Bull nem vletlenl prblt titkolzni.
„A Red Bull kipufogja? gy gondolom, hogy ezzel a krdssel Charlie Whitingnak s az FIA-nak kell foglalkoznia” – mondta a vrs egylet mszaki vezre, amikor az jsgrk a Milton Keynes-i csapat ltal alkalmazott megoldsrl prbltak krdezskdni.
Mivel az FIA a kipufog-kivezetsre vonatkoz elrsok mdostsval szmzte a tavalyi szezon legfbb fegyvernek szmt befvsos diffzort, az idei autk fejlesztse sorn ez a terlet kulcsfontossgnak bizonyult. A felkszlsi idszak kezdetn Whiting az els teszt helysznn, Jerezben minden megoldst szemgyre vett s szablyosnak minstett, ugyanakkor az FIA mr akkor is hangslyozta: igyekeznek kiszortani minden olyan verzit, amellyel a kipufogbl kiraml gzokbl aerodinamikai elnyt lehet kovcsolni.
A Red Bullnl egybknt nem tudtk alaposabb prbnak alvetni az jts-csomagot: mivel a fejlesztseket az RB8-as egy vadonatj pldnyn vetettk be, Mark Webber szombaton fknt a bejratssal volt elfoglalva, radsul a dolgt a dlutni es is megneheztette, mg a vasrnapi zrnapon Vettelnek ms gondjai addtak. A nmet egy kicsszs sorn megtrte az j els szrnyat, ksbb pedig egy vlthiba miatt vesztett sok idt, gy sszesen 23 krt tudott megtenni a zrnapon.
„Nem alakultak tl jl a dolgaink” – rtkelt Vettel – „Tbb idt szerettnk volna a plyn tlteni. Nem tudok fair vlemnyt alkotnia az j fejlesztsekrl, mert nem tudtam elegend krt teljesteni.”
/formula/