Sebastian Vettel mlt hten Barcelonban nem csak ks estig dolgozott csapatval, de a hosszas interjsorozatokat is mosolyogva s hatalmas profizmussal kezelte - rulta el a Guardian brit lap, amely tbbek kztt a legends eldkrl, Michael Schumacherrl, s termszetesen eddig elrt sikereirl is megkrdezte a ktszeres vilgbajnokot.
A Guardian a legends eldkrl faggatta a 24 esztends ktszeres bajnokot, s gy tnt, a nmet kifejezetten sajnlja, hogy egy olyan korban versenyez, ahol az zlet s a felhajts, valamint a szakmaisg mgtt lassan eltnik a szenvedly.
"Lttam a Senna filmet, s nagyon inspirl volt szmomra. Lehet, hogy a film nem mutatta meg teljes egszben a trtnetet s a teljes igazsgot, de inspirl volt ltni a krlmnyeket, s sszehasonltani a mostanival. A versenyzi megbeszlseken pldul nagyon sok rzelem volt.”
Arra a krdsre, hogy szeretn- e ha a mostani Formula-1-ben is hasonl emcik lennnek, Vettel hatrozottan igennel felelt.
"Igen. Egyrtelmen. Most teljesen ms. Br n nem szoktam kromkodni, de ha megnzzk az akkori versenyzst, akkor ltjuk, hogy a mostani mr sokkal szakmaibb, s kevesebb helye van a szenvedlynek. Azt hiszem, mg mindig vannak ilyen karakterek, de mr kevsb rvnyesl ez a dolog. Ma mr elkpzelhetetlen, hogy pldul elmenjnk srzni nhny versenyzvel. Ha mondjuk szombat este elmennk kt-hrom trsammal srzni… Nos nem is merek belegondolni mekkora felhajts lenne belle. Fleg ha mondjuk msnap a versenyen valamelyiknknek rosszul alakulnnak a dolgai, akkor….ajaj. Ez egyrszt szomor, ugyanakkor manapsg ez a szlssges szakmaisg teszi lehetv azt, hogy mg magasabb szinten lehetnk.”
2011-ben Vettel igazn megmutatta szakmai felkszltsgt, hiszen a 19 idmrbl 15 alkalommal bizonyult a leggyorsabbnak, mindemellett 17 dobogs helyezsbl 11 futamgyzelem volt, s a szezon vgn 122 ponttal elzte meg legkzelebbi rivlist, Jenson Buttont.
"Fantasztikus v volt. Nem tl gyakran fordul el ilyen szezon. Ha csak Michael Schumacher dominns veit nzzk, azok igazn klnlegesek voltak. A statisztikk nem fontosak, persze j, ha az emberek emlkeznek velem kapcsolatban bizonyos dolgokra. De nem ezrt versenyznk. Ugyanaz a helyzet, mint brmely ms munknl. Ahhoz, hogy sikeres legyl, fontos, hogy szenvedllyel csinld. Persze az autversenyzs egy specilis dolog, de gy ltalban vve is igaz, hogy ha nem szereted amit csinlsz, akkor sosem leszel nagyon j. Ha csak azrt msz be minden reggel dolgozni, mert szksged van arra, hogy hnap vgn be tudd fizetni a csekkeket, az nem j. A pnz ugyan lehet motivci, de sosem tesz boldogg. Nyilvn mi, akik az F1-ben versenyznk, nagyon szerencssnek rezhetjk magunkat, hiszen azt tehetjk amit igazn szeretnk, s j pnzt keresnk. Szmunkra ez nagyszer dolgog, s ha sikeresek vagyunk, akkor mg inkbb.”
Barcelonban Vettel mg ks este is egytt dolgozott a csapattal ahelyett, hogy mondjuk zletes spanyol telekkel foglalkozott volna.
"Nem szeretnm rosszul rezni magam amiatt, hogy korn befejeztem a munkt. Attl, hogy tudod, hogyan kell megnyerni egy bajnoksgot, mg nem szabad elfelejteni azokat az apr lpseket, amik ehhez szksgesek. ppen most fejeztem be a csapattal a mai megbeszlst, s elmehetnk vacsorzni valahov, de nem fogok. Ha egy versenyen elfstlne a motor, akkor is rosszul reznm magam, s arra gondolnk, hogy taln mert lusta voltam s nem adtam bele szz szzalkot a munkkba. Persze, elfordul, hogy valami hiba csszik a dolgokba, de amg azt rzem, hogy minden tlem telhett megtettem, addig rendben vagyok. gyhogy rlk annak, hogy ma este mg dolgozhatok.”
A 82 esztends Formula-1-es legenda, Sir Stirling Moss nemrgiben egykoris rivlishoz, Juan Manuel Fangihoz hasonltotta a Red Bull ktszeres bajnokt, s azt mondta, hogy Seb a modern idk Fangija. Vettel bevallotta, hogy nagyon meglepte ez az sszehasonlts, persze j rtelemben.
"Ez egy klnleges dolog, hiszen Stirling Moss mr meglehetsen sok mindent ltott. Nagyon meglepett amit mondott. Talkoztam mr vele nhnyszor, s az F1 egyik hse, szval nagyon nagy megtiszteltets szmomra, hogy egy mondatban emltett Fangival. Nem vagyok szakrtje a Formula-1 trtnelmnek, de nyilvn mr halottam arrl, hogy Fangio mennyire klnleges volt. Nem sok ember mondhatja el, hogy egytt dolgozott Fangival, vagy ppen ellene versenyzett, Stirling Moss pedig mg ezeket a trtneteket mesli. Hihetetlen amiket ltott, s igen, szmomra ez nagy bk volt.”
"n gy nttem fel, hogy Nmetorszgban Michael Schumacher volt a hs. Az sszes gyerek aki gokartozott, akart lenni. Emlkszem egyszer voltunk vagy 120-an, 8 s 12 v kztti gyerekek s mindannyian kvalifiklni akartuk magunkat a versenyre, mert Michael szervezte. Nagyon nagy dolog volt benne lenni a 34-ben, mert Michael lengette meg a kocks zszlt. Mr maga a rszvtel is egy lom volt szmomra, s az, hogy megnyerjem, a valaha trtnt legjobb dolog lett volna. Vgl a hetedik helyen vgeztem, s az els ht kapott trfet, ami nagyon boldogg tett.”
s, hogy el tudna-e kpzelni a Ferrarival egy hasonl korszakot, mint anno Schumacher volt, s amivel taln fellmlhatja a htszeres vilgbajnokot?
"Nem tudom. Ha megnzzk Michaelt, akkor lthatjuk, hogy ha megvan a szenvedly, akkor milyen hossz ideig lehet versenyezni. Michael mr nagyjbl 20 ve itt van. n eddig t vet tltttem a Formula-1-ben. Gyorsan telik az id, s jelenleg nem tudok jobb helyet elkpzelni ennl. Jl rzem magam a csapatnl, s boldogan dolgozom ilyen nagyszer hangulatban. Mg mindig hesek vagyunk a sikerrel, s treksznk a fejldsre, mindez pedig hajt tovbb. Szval jelenleg teljesen elgedett vagyok. De persze egy napon lom lenne egy olyan csapatnl versenyezni, mint a Ferrari” - mondta a 24 esztends versenyz, aki termszetesen a Red Bullnl tlttt sikeres idszakrl is beszlt, s vlemnye szerint a 2011-es dominancia nem csak az ers autnak volt ksznhet.
"Igen, tavaly majdnem hibtlanok voltunk, s ha megnzem mekkora lpseket tett a csapat 2009 s 2010, majd 2010-2011 kztt, akkor az hihetetlennek tnik. Azt gondolom, hogy tavaly nem volt olyan ers autnk, mint 2010-ben, de csapatknt ersebbek voltunk. Volt nhny olyan alkalom, amikor hibztunk. Volt, hogy pnteken n hibztam s sszetrtem az autt, de mindezt visszahoztuk akkor, amikor szmtott. Janurban volt egy megbeszlsnk arrl, amiket mg meg kell tennnk. Ez egy elg hossz lista volt, s sok ponton sikerlt javulnunk.”
/motorsportal/