Jvre szabadabban lehet kezelni a motorok programozst
Jvre tbb szabadsgot kapnak a Forma-1-ben tevkenyked mrnkk az ECU, az egysges motorvezrl szoftver programozsban, hogy knnyebb legyen az tlls 2014-re, amikor jnnek a V6-os turbk.
75%-ban tovbbra is meg lesz ktve a ksrletezk keze.
2013-ban az ECU egy j verzija kerl bevetsre, melyet 2015-ig biztosan a McLaren Electronic Systems (MES) s a Microsoft kzsen fog szlltani a csapatok szmra.
Eredetileg mr 2013-ban jnnie kellett volna a sorngyes turbknak, de a motorszlltk heves tiltakozsnak engedve csak kt v mlva kerlnek bevetsre a feltltses egysgek, melyek V-elrendezsek lesznek, s hat hengert vonultatnak fel 1.6 literes lkettrfogat mellett.
Ennek ksznheten 2013 egy tmeneti v lesz, s a csapatok s a motorgyrtk is prhuzamosan fognak fejleszteni az j korszak beksznte eltt, gy a csapatok is szabadabban ksrletezhetnek majd az ECU j genercijval: a mrnkknek egy 25%-os svot hagynak szabadon, de az FIA ellenrizni fogja a ksrletezseket.
„A standard ECU egy egysges szoftverrel rendelkezik, mely minden csapat szmra ugyanaz. A szoftvert csak az FIA ltal elrt hatrok kztt lehet majd hangolni”- mondta Peter van Manen, a MES vezet mrnke.
/f1-live/
|