Newey szerint nincs baj a Pirellikkel
A Red Bull csapat technikai igazgatja, Adrian Newey szerint a Pirelli idei abroncsaival semmi baj sincs, mert az F1-ben mindig van olyan terlet, ami kihvsok el lltja a mrnkket.
A Pirelli gyorsan kop abroncsai miatt az idei szezonban az erviszonyok futamrl, futamra vltoznak, s br ez nagy kihvs el lltja a csapatokat s a piltkat a sport nzettsgnek azonban egyrtelmen a hasznra van.
„Az els s legfontosabb szerintem az, hogy emlkeztessk magunkat, hogy az emberek mirt is nzik a kzvettseket” – nyilatkozta Newey. „Ami j a sportnak az nem a mi vlasztsunk, azt kell adnunk, amit az emberek szeretnek nzni.”
Schumacher szerint azonban ezek az abroncsok nem alkalmasak arra, hogy maximlis erbedobssal vezessenek, Newey ezzel szemben gy vli, hogy inkbb ez, mint Schumacher 2000-res vek elejn mutatott egyeduralma. „gy gondolom, hogy a Michelin-Bridgestone gumihbor idejn eljutottunk arra a pontra, amikor a futamokon is vgig idmrkrket lehetett futni. A piltk a nlkl tudtk vgig kemnyen nyomni a futamon, hogy aggdniuk kellett volna nekik a gumikops miatt. Most azonban ms tudsra van szksg, majdnem olyanra, mint Alain Prost tudsa a 80-as vek elejn, aki akkor alapozta meg a hrnevt. s ahogyan akkor a Professzor nyerte a futamokat, az most visszatr. Ez vltozatossgot teremt, jelents vltozsokat okoz a meznyben, s mindez futamrl, futamra, st mg az idmrrl a futamra is. s ez j a sportnak.”
Neweyval a McLaren csapat sportigazgatja, Sam Michel is egyetrt, br azt elismeri, hogy jelenleg szenvednek, hogy megrtsk az abroncsok viselkedst a klnbz krlmnyek kztt. „A mi nzpontunkbl a futamok nagyon jk. De ez a mi munknkat hihetetlenl nehzz teszi. De mi ugye ezrt vagyunk az F1-ben” – nyilatkozta Michael. „Minden alkalommal ugyanolyan nehz kiegyenslyozottsgot vinnnk a Pirelli abroncsaiba, teht csak korltozott mrtkben rtjk az abroncsokat fggetlenl attl, hogy mennyire j mszaki munkt vgznk. s gy mr nem kell megmagyarzni, hogy mirt ilyen jk a versenyek idn. Az abroncsok mindig nagyon rzkeny terletnek szmtottak. gy gondolom, hogy a mostani hihetetlenl szoros rajtrcs a technikai szablyoknak ksznhet, az els 15 aut nha csak egy msodpercre van egymstl. Ha csak kis klnbsg van a tapadsban, mint ltalban, akkor az autk kztti klnbsg 5 vagy 6 tizedmsodperc is lehet, gy csak egy, vagy kt pozcit vesztesz, ha nem jssz ki jl az abroncsokkal, a mostani helyzetben azonban 10 helyet is htraeshetsz, ha kiessel az abroncsok mkdsi tartomnybl. Rgebben is voltak olyan vek, amikor az abroncsok nagyon rzkenyek voltak a hmrskletre, vagy msra, gy szerintem nem kell tlmisztifiklni a jelenlegi helyzetet, az abroncsok rzkenyek, de csodlatos a szoros rajtrcs. Ugyanakkor nagyon slyosan megbntet, ha kiesel az abroncsok teljestmny ablakbl.”
/formula/
|