Sam Michael s Adrian Newey a msik oldalrl kzeltette meg az abroncsokkal kapcsolatos krdst, s szerintk a mezny lett annyira szoros, hogy a legkisebb tapadsbeli eltrs is hatalmas pozcivesztssel jrhat:
„Az abroncsok mindig is rzkenyek voltak”- mondta a McLaren sportmenedzsere. „A szablyvltozsoknak ksznheten egy nagyon szoros rajtrccsal rendelkeznk most, s ha megnzi, akkor 15 versenyz nha egy msodpercen bell van”- tette hozz Michael.
„Szval, ha csak egy nagyon kicsit is vltozik a tapads, akkor normlis lenne az, hogy 5-6 tized eldobsval 1-2 pozcit vesztesz, de most ez 10 (hely) lenne.”
„Az abroncsok mr vek ta nagyon rzkenyek a hmrsklet-vltozsra, szval szerintem ez most csak azrt feltn, mert versenykpes a mezny”- mondta a szakember.
„Sokkal drgbban megfizetsz most azrt, ha elhagyod azt a svot, melyben az abroncsok megfelelen mkdnek.”
Adrian Newey ezzel egybehangzan nyilatkozott a Total Race-nek, s elmondta, hogy a jelenlegi helyzet az 1980-as vekre emlkezteti:
„Ezek az abroncsok egyrtelmen klnbznek a Michelintl s a Bridgestone-tl”- mondta a Red Bull ftervezje.
„Nem mondanm, hogy jobb vagy rosszabb; egyszeren csak ms. Nagyon sok kihvst jelent, melyet n jnak tartok.”
„Amikor gumihbor volt az F1-ben, a verseny idmr krk csatjba torkollott, s a versenyzknek nem kellett figyelnik a kopsra. Mr a 80-as vekben is egy ms jelleg tudsra volt szksg a versenyzktl, s ott volt Prost, aki tanrian bnt velk.”
/f1-live/