Rob White, a Renault Sport F1 helyettes gyvezetje elmondta, hogy Sebastian Vettel s Romain Grosjean autjban is tlmelegedett a genertor, csak az okot nem dertettk mg ki. A Renault tbb megoldson is dolgozik.
A Renault Forma-1-es rszlege alaposan tvizsglta a szban forg alkatrszeket, s azt mr biztosra lehet venni, hogy a genertor melegedett tl Valenciban. Ennek okt tovbbra is kutatjk Viry-Chatillonban:
„Vgigellenriztk az alkatrszeket, s most gy tnik, hogy nem volt nyilvnval oka a meghibsodsnak, gy tovbbi teszteket vgznk a prbapadon Viry-ben, hogy szimulljuk a krlmnyeket, s dupln ellenrizzk az eredmnyeket”- mondta White a Renault ltal kiadott interjban.
A szakember szerint a biztonsgi auts fzisnak nem volt kze Sebastian Vettel kiesshez. St, az RB8 gy is tovbb brta, mivel pr krt lassabban tett meg az SC mgtt:
„Bizonytkunk van r, hogy a genertor Seb autjban mr a biztonsgi aut eltt a tlmelegeds jeleit mutatta, de a lassabb temp miatt egy kicsit meghosszabbodott az lettartama.”
„Termszetesen, amikor Seb ismt felvette a versenytempt, a problma ismt fellpett, s az eredmny kzismert. Romain autjban a problma nagyon hirtelen jtt, pr krrel az utn, hogy kiment a biztonsgi aut.”
A Renault tbb megoldson is gondolkodik, s azt sem tartja kizrtnak, hogy egy msik szrit vetnek be Silverstone-ban, ha ez is kzrejtszott a hibban:
„Klnbz megoldsokat tartunk szem eltt. Az els az, hogy egy msik szrit adunk az gyfeleinknek Silverstone-ban, vagy egy enyhn mdostott verzit.”
„Egyben azt is lehetsgknt kezeljk, hogy egy korbbi verzihoz trnk vissza, melyet 2011-ben hasznltunk. A partnereink kz tartoz csapatoknak bemutatunk egy pr mechanikai s htsi megoldst is, vagy pr vltoztatst a kigyorstsokat rint programozsban, gy a terhels kevsb nagy.”
„Mindezt mg Silverstone-ig kirtkeljk, pluszban mindent tnznk a pnteki edzsek utn, hogy lssuk, esetleg milyen lpseket kell mg tennnk.”
Helmut Marko ma gy nyilatkozott, hogy a Red Bull esetben nem a Renault volt a felels, mert a bizonyos alkarszt egy olasz alvllalkoz biztostja. White nem hrtotta t a felelssget:
„A genertor a Renault alkatrsze. Klnbz beszlltkat alkalmazunk egyes bels alkatrszek miatt, de mi ptjk a genertort, gy mi vagyunk a felelsek annak integritsrt. Most minden beszlltval dolgozunk azon, hogy biztosan eljussunk a problma gykerhez, s biztostsuk, hogy nem fog mg egyszer megtrtnni.”
/f1-live/