| 
A Pirelli nagyon vrja az j gumi les bevetst
	A Pirelli a lgy s a kzepes keverkeket jellte ki a Nmet Nagydj htvgjre, de pnteken minden versenyz kap kt szettet az j kemny gumibl.
 Lucas di Grassi szerint a versenyzknek tetszeni fog az abroncs.
 
	Mivel a csapatok nem tudtk tesztelni az j keverket Angliban, a Pirelli erre a htvgre tette t az ismerkedst. Paul Hembery, a cg sportigazgatja kvncsian vrja az els visszajelzseket:
 „A nedves Silverstone utn remljk, hogy Hockenheimben adhatunk egy eslyt a versenyzknek arra, hogy kiprbljk a ksrleti kemny keverknket”- mondta Hembery.
 
 „De az idjrs ugyanolyan kiszmthatatlan lehet Nmetorszgban az v ezen szakaszban, mint Angliban: amikor kt vvel ezeltt itt voltunk a GP3-as versenyen ebben az idszakban, nagyon sok est lthattunk, habr nagy forrsgra is volt mr plda.”
 
 „Az j kemny gumi nem egy nagy evolci, de egy kicsit nagyobb a mkdsi tartomnya, melynek knnyebb kellene tennie a csapatok szmra azok felmelegtst, s azt is, hogy a megfelel mkdsi svban tartsk azt. Csak a pnteki szabadedzseken fogjuk futtatni ket, mivel a bajnoksg nagyon kiegyenslyozott, s nem reznnk fairnek azt, hogy hirtelen megvltoztassunk egy olyan alapvet paramtert, melynek megrtsbe nagy erfesztst fektettek a csapatok, s abba is, hogy a legtbbet hozzk ki belle”- magyarzta a szakember.
 
 „Amikor egy olyan plyra rkeznk el, mely j a szmunkra, az mindig ms kihvst jelent, mivel nincsenek elzetes adataink az sszehasonltshoz.”
 
 Lucas di Grassi, aki nem rg egy ltvnyos szemkamers felvtellel ajndkozta meg az internetes felhasznlkat, a kvetkezket mondta a nmet helysznrl:
 
 „J r rossz emlkeim egyarnt vannak Hockenheimrl: itt volt karrierem legnagyobb balesete a Formula 3-mal mg 2005-ben, amikor a kerekeim sszertek egy msik autval, s fejjel lefele repltem t a kertsen – de egyben ktszer lltam dobogn a GP2-vel.”
 
 „A rgi Hockenheimtl eltren az j nem jelent nagyobb megterhelst a gumiknak, hanem a kihvs tbb tnyez kombincijbl ered: van pr kemny fkezsi zna, s ilyenkor sok energia megy t a gumikban, s a stadion rsz nagy oldalirny tapadst kvetel.”
 
 „Itt lehet nmi alulkormnyzottsg, ha elkopnak a gumik, de a legfbb korltoz tnyez a tapadsi srlds lehet – ez nagyon fontos.”
 
 „rdekes lesz ltni, hogy az emberek mint gondolnak a ksrleti gumirl, melynek fejlesztsben n is segdkeztem. Sajnos nem tudjuk sszehasonltani a jelenlegi kemnnyel, mivel azt nem viszik el Hockenheimbe, de szerintem a versenyzk szeretni fogjk. Ez mg jobb tapadst biztost, klnsen akkor, ha a hmrsklet alacsonyabb.”
 
	/f1-live/
	            |