| 
Hivatalos: Az FIA betiltotta a Red Bull-fle motorvezrlst (Frisstve)
	 A Nemzetkzi Automobil Szvetsg nemrg kzlemnyben tudatta a csapatokkal, hogy a Magyar Nagydjtl kezdve tilos lesz hasznlni a Red Bull motortrkkjt. 
 Ahogy azt az elzetes kiszivrogtatsok alapjn tudni lehetett, az FIA szigort a szablyokon, s ezentl szkebb mozgsteret engednek.
 
 Az FIA lpett, s hiba rvelt a Red Bull rtatlansgval Helmut Marko, mivel a szvetsg bezrta a kiskaput a motorvezrlsben.
 
 A vltoztats s az j elrs nem jelent nagy gondot a csapatoknak, mivel a programozs mdostsa nem ignyel sok idt.
 
 A Red Bull a kzps fordulatszm-tartomnyban jtszott a nyomatkkal gy, hogy kisebb legyen az esly a kerekek kiprgsre, s minl tbb kipufoggz jusson el a diffzorra a vgeken keresztl – ez pedig aerodinamikai clokat szolgl. Jo Bauer, az FIA technikai szakrtje ezt kifogsolta a Nmet Nagydjon.
 
 A szablyok tartalmazzk, hogy mekkora mrtkben lehet vltoztatni a nyomatkleadsra vonatkoz paramtereket versenyrl-versenyre, s tovbbi kiktseket is tartalmaz.
 
 Az FIA kifogsolta, hogy a Red Bull motorjai kevesebb nyomatkot produklnak padlgz mellett kzepes fordulaton, mint tette azt a Brit Nagydjon - igaz a csapatok minden futamon belenylhatnak a programozsba.
 
 Az FIA s a Red Bull kztt ismt a szablyrtelmezsben jelentkezett klnbsg: az FIA gy rtette a vitatott szablyt, hogy a motor nem szllthat kisebb nyomatkot annl, mint amire legutbb kpes volt, holott a Red Bull olvasata gy szlt, hogy az erforrs nem szllthat kisebb nyomatkot annl az rtknl, mint aminek teljestsre be volt programozva azon a napon – olvashat a BBC magyarzatban.
 
 A Red Bullt vgl azrt nem bntettk meg, mert nem volt pontosan rgztve az, hogy mekkora lehet a vltoztats mrtke.
 
 Az FIA egy j szabllyal akarja tisztzni a helyzetet, melyben minden csapatot arra krnek, hogy jelljenek ki egy „referencia-programozst” azon verzik kzl, melyeket az els ngy futamon hasznltak. Az j szably kimondja: „6000-es fordulat felett a maximlis nyomatk nem vltozhat ±2%-nl nagyobb mrtkben (a referencihoz kpest)”.
 
 „A gyjtsi szg nem vltozhat ±2.5 %-nl nagyobb mrtkben.”
 
 Utbbival a kipufoggzok kiaknzst akarja visszafogni az FIA.
 
	/f1-live/
	            |