| 
A kltsgcskkents vethet vget a Red Bull flnynek
	 A Scuderia Ferrari egy szksges rosszknt tekint az j kltsgcskkentsi tervezetre, mely vget vethet a Red Bull Racing dominancijnak. 
 A Ferrari ftervezje, Nikolas Tombazis tudja, hogy mg mindig az aerodinamika jtssza a fszerepet a Formula-1-ben.
 
	A httrben folyamatosan zajlanak az egyeztetsek az j kltsgcskkentsi tervezet alrsrl, de a Red Bull Racing s a Scuderia Toro Rosso tovbbra sem hajland elktelezni magt az RRA mellett.
 Az osztrk istll tudja, hogy az j kltsgcskkentsi mdozattal komoly htrnyba kerlhetnek a rivlis istllkkal szemben, mellyel megsznhet a korbban ltott dominancijuk. Dietrich Mateschitz csapata mg mindig ers, de a mezny most sokkal kiegyenltettebb, s 11 futamot kveten nem egy „bika”, hanem egy Ferrari vezet.
 
 Nikolas Tombazis, a Ferrari ftervezje James Allen jsgrnak elmondta, 2009 s 2011 kztt rendkvl sokat vltoztak a szablyok a Formula-1-ben, mely sszessgben a Red Bull malmra hajtotta a vizet.
 
 2012-re a szablyrendszer mr stabilnak tnik, de mg mindig szksg van arra, hogy a csapatok meghzzk a kltsghatrokat, miutn a Red Bull igencsak okosan l a lehetsgeivel.
 
 „Termszetesen az abroncsok is szerepet jtszanak a bajnoksgban, de ez nem minden. llandsgra van szksgnk a szablyrendszerben.” – hangslyozta a Ferrari szakembere.
 
 „Az aerodinamika minden bizonnyal a legfontosabb eleme a Formula-1-nek. Ez mg mindig a 60-70%-t teszi ki a sportnak. A legtbb kiads ezen az oldalon van.”
 
 A Ferrari szerint a kltsghatr nlkl egy irrelis helyzet alakult ki a sportban, melynek vget kell vetnik, mg akkor is, ha ez egy szksges rossz megoldst jelentene. Az olaszok szmra is az a legfontosabb, hogy a mezny kiegyenltettebb legyen, s egy bizonyos csapat ne tudjon rendszeresen a tbbi eltt autzni. Jelen esetben ez a Red Bull lenne, mely tovbbra sem hajland alrni az j kltsgcskkent mdozatot, ami termszetesen komoly hatssal lenne az aerodinamikai fejlesztsekre is.
 
	/f1-live/
	            |