
	
		Adrian Newey nem tagadja a tnyt, miszerint a befjt diffzorok betiltsa komoly krokat okozott Milton Keynesben. 
	
		 
	
		Az mr csak hab a tortn, hogy a Magyar Nagydj eltt betiltottk a Red Bull Racing s a Renault motorprogramozst.
	
		 
	
		A Red Bull 2011-re tkletesre csiszolta a befjt diffzorok technolgijt, mellyel sikeresen vdtk meg a konstruktri s az egyni cmet is. Tavaly v vgn jtt a nagy fordulat: a rendszert betiltottk, s ezzel minimlisra szortottk le a kipufoggzokbl nyerhet teljestmnytbbletet – legalbbis a korbbiakhoz kpest.
	
		 
	
		A Red Bull ftervezje elmondta, hogy a kezdeti gyan beigazoldott, azaz a korltozs sokat rtott a csapatnak.
	
		 
	
		„Nagyon is az a helyzet, amitl a szezon kezdete eltt tartottunk”- mondta Newey az Autosport-nak.
	
		 
	
		„Meglehetsen sokat rtott neknk az, hogy kt ven keresztl komoly mrtkben kiaknztuk a kipufoggzok technolgijt, majd ezt elvettk tlnk olyan megoldsokkal egytt, mint amilyen a flexibilis szrny volt. Valsznleg ez neknk nagyobb krt okozott, mint a tbbieknek, mert mi ezt tbb idn keresztl aknztuk ki.”
	
		 
	
		„Eltartott egy ideig, mire rjttnk arra, mit kell tenni, s hogyan pljnk fel belle”- ismerte el a szakember.
	
		 
	
		Newey arrl is beszlt, hogy a betiltott motorprogramozs miatt jra alkalmazkodni kell a vezrlsre vonatkoz szablyokhoz:
	
		 
	
		„Egytt dolgoztunk a Renault-val, majd hirtelen egy olyan tisztzssal lltunk szemben, mely egy ms jelleg rtelmezs volt ahhoz kpest, mint amivel mi dolgoztunk.”
	
		 
	
		„Itt vagyunk most, s vissza kell mennnk a dolog elejre, s jra vetni kell egy pillantst az gyre.”
	
		 
	
		/f1-live/