Az elektromos bajnoksg (Formula E) mellett a zrt cockpit az utbbi napok egyik kiemelt tmja – ksznheten a Belga Nagydjon trtnt tmegbalesetnek. Mika Salo ellenzi, Felipe Massa – rthet okbl – tmogatja az tletet.
	
		 
	
		Jenson Button nem esett neki az elkpzelsnek gy, mint a fent emltett finn, de elmondta, hogy nagyon vatosan kell kezelni a zrt piltaflke gyt:
	
		 
	
		„Szerintem brmelyik versenyz, aki azt mondja, hogy nem akarja ltni ket, azok egyszeren csak rnznek a tervekre, s azt gondoljk, hogy az autk csnyk lesznek”- mondta a brit versenyz a Sky Sports-nak.
	
		 
	
		„Az elmlt kt-hrom vben egy prszor lthattuk, hogy kerekek s ms alkatrszek nagyon kzel kerltek a versenyzk fejhez. gy vlem, hogy a jvben ltni fogunk valami hasonlt, de nagyon vatosan kell eljrnunk. Eltarthat egy ideig, mg sikerl megfelelen megoldani az gyet. Nagyon trkks dolog zrt cockpitot hasznlni, s nagyon sok negatvumot hordoz – a ltsi viszony a legnyilvnvalbb, de egyben ott van az is, hogy ki kell jutnod az autbl, ha az fejjel lefele van.”
	
		 
	
		„Mr most is nagyon sok gondolatot fektettek ebbe, de szerintem eltart egy ideig, mieltt ltnnk valami ilyesmit.”
	
		 
	
		Hasonl llspontot kpvisel Christian Horner, aki szintn vatosan kzelti meg a tmt:
	
		 
	
		„Az els, hogy ne reflexbl, meggondolatlanul cselekedjnk. Az autk fantasztikus munkt vgeznek a versenyzk megvsban, s a biztonsgi cellk pontosan azt csinljk, amit tennik kell. A biztonsg egy hossz utat jrt be az elmlt vekben. Nem kellene elkapkodni azt, hogy valami boltozatot vagy hasonlt tegynk az autkra – elszr is alaposan meg kell vizsglni ezt a balesetet”- utalt a belga karambolra.
	
		 
	
		„Az F1 mindig is egy nyitott s egylses szria volt, s szerintem sajnlatos dolog lenne leburkolni az autkat, s elvenni egy olyan elemet, mely mr az 1940-es s 50-es vek ta jelen van."
	
		 
	
		/f1-live/