Annak ellenre, hogy csapatuk tavaly decemberben kivlt a Forma-1-es Csapatok rdekvdelmi Szervezetbl, a Ferrari, valamint a Sauber kpviseli vasrnap rszt vettek az egyeslet legutbbi lsn, melyen a kirlykategria meznye a kltsgvetsi plafonrl, valamint a drgul nevezsi djakrl is egyeztetett.
Ahogyan arrl korbban az F1Vilg.hu is beszmolt, j esly van arra, hogy hamarosan egy gynevezett kltsgvetsi plafont vezetnek be a Forma-1-ben annak rdekben, hogy kiegyenltdjenek a csapatok kzt lv anyagi klnbsgek.
A lpssel elssorban az egekbe szk kltsgeknek, valamint az azok korltozsra vonatkoz egyezmny (RRA) ellenre jelenlv sszefrhetetlensgeknek, viszlykodsoknak szeretnnek gtat szabni a csapatok.
Vasrnap, Suzukban a FOTA tagja jabb egyeztetst tartottak, melyen jelen volt a Ferrari, valamint a Sauber is – noha ezen kt csapat mg tavaly decemberben kilpett a szvetsgbl.
Nem vett rszt viszont az rtekezleten a Red Bull, illetve testvrcsapata, a Toro Rosso sem. Az Auto Motor und Sport cm nmet szaklap szerint ennek legfbb oka az, hogy az energiaital-gyrosok ellenzik a kltsgvetsi plafon bevezetst.
F tmt szolgltatott Japnban az is, hogy a Forma-1 irnyt testlete lltlag emeln a nevezsi djak sszegt a jv vben. Ez fknt a kisebb csapatoknak okozna problmt, gy rthet mdon Toto Wolff, a Williams csapatfnke sem szeretn, ha megvalsulna a javaslat.
„Muszj lenyelnnk mindazt, amit [Bernie] Ecclestone, vagy [Jean] Todt elnk rak, vagy lesz esetleg valami beleszlsunk is a dologba?” – mondta a szakember.
Az j Concorde Egyezmnyt a Forma-1 teljhatalm ura vrhatan oktber 23-n mutatja majd be a csapatoknak.
/f1-vilag/