A Red Bull csapat vezetje, Christian Horner szerint nem a Szingapr ta hasznlt dupla DRS miatt ntt meg jelentsen RB8-as versenyautjuk teljestmnye.
A Red Bull a Mercedesnl egyszerbb dupla DRS-e a felttelezsek szerint az aut diffzorra hat, aminek eredmnyekppen a leszorter cskkense nlkl elssorban az idmr edzseken tesznek szert teljestmnyelnyre. Sebastian Vettel pedig ezt a teljestmnyt a Szingapri s a Japn Nagydjakon is gyzelemre vltotta, aminek eredmnyekppen mr csak 4 pontos htrnyban van a bajnoki kzdelemben a ponttblzatot vezet Fernando Alonsval szemben. Horner szerint azonban a dupla DRS nem az egyetlen oka az elrelpsknek.
„Az ilyen dolgok kztt nincs csodafegyver, s szerintem nem lehet azt mondani, hogy az aut teljestmnye mondjuk a hts szrny miatt volt rossz” – nyilatkozta Horner. – „gy gondolom, hogy minden terleten fejldst rtnk el, amik apr darabokbl lltak ssze. Pldul Japnban mink volt a leggyorsabb kerkcsere, ezrt nem lenne helytll, ha azt mondannk, hogy azrt fordult meg a teljestmnynk, mert az egyenesben talltunk nhny tizedet.”
Horner elismeri, hogy a dupla DRS-sel mr mshol is versenyeztek, a suzukai hatalmas flnyk pedig ms tnyezk kombincija miatt alakult ki. „gy gondolom, hogy az autnk itt minden krlmnyek kztt jl mkdtt, legyen sz alacsony, vagy magas zemanyag-terhelsrl, a hossz etapokrl, vagy brmelyik gumiabroncs keverkrl. s gy vlem, a plya karakterisztikja is illett hozznk. De lthattuk mr, hogy a teljestmny hogyan is vltozik, ezrt nem tudtuk elre megjsolni, hogy mit is tudunk majd kihozni ebbl a futambl, teht tovbbra is kemnyen kell majd nyomnunk, tovbb nvelve az aut teljestmnyt. A bajnoksg azonban mostantl gyakorlatilag Sebastian s Fernando tfutamos kzdelmv vlik. Persze nem lehet mg lerni a tbbieket sem, de aki a legjobb munkt vgzi majd a htralv t futamon, az fog a vgn rvnyeslni.”
/formula/