A Red Bull az lltlagos gumikopssal fogta vissza Vettelt?
Mivel Sebastian Vettel egyik kedvenc hobbija, hogy sorra futja a leggyorsabb krket az len, amikor az mr teljesen felesleges, tbben arra gyanakodnak, hogy Koreban „alibi gumikopssal” prbltk visszatartani a nmetet.
A ktszeres bajnok hangslyozta, hogy semmi hlyesget sem csinlt az len.
Japnban ismt megtrtnt az, amit nem tud kordban tartani a Red Bull: a cmvd sorra futotta a gyors krket a futam vgn, felesleges kockzatot vllalva, s izgalmas perceket szerezve a csapatnak. Helmut Marko is kifogsolta a versenyz szokst, nem beszlve a csapatfnkrl. Tegnap Vettel versenymrnke, Guillaume „Rocky” Rocquelin folyamatosan figyelmeztette a nmetet, hogy a gumik vszes llapotban vannak, s kmlje ket, mert brmi trtnhet a kvetkez fktvon.
Vajon arrl van sz, hogy tnyleg nagyon rossz llapotban voltak a gumik, vagy csak gy akartk visszafogni Vettelt, aki a futam utols krben csak futott egy legjobb szektoridt a plya harmadik rszn:
„Rocky nem tudja, hogy mg 2 vagy 20 szzalk maradt-e (a gumikban). De egsz jl reztem magam az autban”- idzte Vettelt a Motorsport-Magazin.
„Semmi hlyesget sem csinltam, s mindig az volt a cl, hogy nagyjbl ugyanolyan kridket menjek, mint a mgttem lv autk. Az embernek egyben arra is gondolnia kell, hogy az autk valamivel knnyebbek lesznek a verseny vgre a kevesebb zemanyaggal, s ez megknnyti a dolgokat”- tette hozz.
Azt is elismeri, hogy a gumik valban egyik kanyarrl a msikra bemondhatjk az unalmast gy, hogy erre semmi sem figyelmeztet: „Ez megtrtnhet az egyik kanyarrl a kvetkezre, ha az ember tlpi a hatrt. Ez trtnt velnk az utols krben a msodik etapban, s ott gyorsan kt msodpercet tudsz veszteni.”
„Nem tudhatod, hogy milyen sokig fog tartani az etapod, de ezzel egy idben ki akarsz autzni egy elnyt, majd ksbb profitlni akarsz belle, hogy kontrollhasd a versenyt. Meg kell prblni megtallni az optimumot. Termszetesen ezzel egy kicsit kemnyebben veszed ignybe a gumikat, de szerintem ma sikerlt tallni egy j kompromisszumot."
/f1-live/
|