A Red Bull tovbbra sem akarja azt, hogy az FIA felgyelje a kltsgcskkentst a Forma-1-ben, ha a 2013-tl letbe lp szablyok s megszortsok nem fognak vonatkozni a motorokra. A Red Bull s a Toro Rosso mindig is egy kln entits volt a paddockban, s ez Japnban is megmutatkozott, amikor a csapatok nem hvtk meg ket arra a tallkozra, amit vasrnap reggel tartottak. Horner nem aggdik a kirekesztettsg s a klnc llspontjuk miatt – szerinte a tlk telhet legjobb mdon vgzik a dolgukat:
„Arrl szl a ltnk, hogy a lehet legjobbat tegyk annak rdekben, hogy prbljunk nagydjakat s vilgbajnoksgokat nyerni”- idzte Hornert az Autosport.
„Termszetesen mi is kltsgtudatosak vagyunk. Nem rendelkeznk a legnagyobb bdzsvel a Forma-1-ben, s elg megnznie a versenyzk hozzvetleges juttatst ahhoz, hogy lssa ezt. Szval, az egyik oldalrl ironikusnak tnik az, amikor kltsgcskkentsrl beszlnk, s a djazsok pedig azon a szinten vannak, mint amin jelenleg is mozognak.”
„Teljes mrtkben knyelmesen rzem a pozcinkban”- jelentette ki Horner. „Arra koncentrlunk, hogy a tlnk telhet legjobb munkt vgezzk. Nagyon is kiegyenslyozottak voltunk a kltsgmegszortst rint pozcinkkal kapcsolatban, s ha ez nekik knyelmetlen, akkor az az dolguk, nem a mink”- foglalt llst a brit.
A Red Bull s a Toro Rosso tiltakozsa miatt nem lehetett beiktatni a 2013-as szablyokba az RRA legjabb verzijt, mivel jnius utn mr minden csapat beleegyezsre szksg volt, s az eredeti hatridig nem sikerlt megegyeznie a feleknek.
„Mindig is az volt a vlemnynk, hogy az RRA nem hatkony mdja a kltsgek kordban tartsnak mindaddig, amg csak bizonyos elemeket emel ki. Vannak kivtelezett terletek, s klnbz jogi szemlyekkel llunk szemben, akik eltr mdon futtatjk a csapataikat. Mindig is azt mondtuk, hogy valami tlthatt akarunk, s olyasmit, ami minden terltet magban foglal; az biztos, hogy az RRA, a karosszrira vonatkoz RRA, amit korbban trgyaltunk, nem rte el ezt.”
Horner hozztette, hogy amennyiben a motorokat is beemelik a kpbe, akkor sokkal rdekesebb lehet a dolog, de szerinte tovbbra is a stabil szablyokkal lehet a legjobban kordban tartani a kltsgeket – s gy tbb csapat is versenykpes lehet.
/f1-live/