Remi Taffin, a Renault vezet plyamrnke elmondta, hogy sikerlt megtallni a megoldst, s ksztettek egy j verzij genertort, melynek hibtlanul kell mkdnie. A Renault motort hasznl csapatok a kzel jvben ki fogjk cserlni a jelenleg zemeltett genertorokat az j egysgekre:
„A genertort kicserltk s mdostottuk. Van egy j verzink, amit teszteltnk Szingaprban, s egy msik, amit Suzukban. Koreban ismt teszteltk – s Indiban is gy fogunk tenni. Egyben futtattuk a prbapadon is, s ez lesz az a verzi, amit be fogunk mutatni ebben az vben, ha szksg lesz r” – mondta a szakember az Autosport-nak.
„De vannak ms specifikciink is, melyeket a kutatssal s fejlesztssel foglalkoz rszlegnk ksztett gy, hogy 2013-ra sszpontostott.”
Taffin kifejtette, hogy elg alkatrsz ll rendelkezsre a csapatok szmra a 2011-es verzibl az elkvetkez kt futamra, de utna valsznleg cserlni kell:
„gy gondolom, hogy az utols lloms az Egyeslt llamok lesz – persze ez fgg a megtett kilomtertl is. Nyilvnvalan ez nem rint minden csapatot, de mg nem tudjuk, hogy kit”- magyarzta Taffin.
Ez rdekes helyzetet eredmnyezhet a Red Bull esetben, akik valsznleg harcban lesznek a cmrt, s a megbzhatnak bizonyult 2011-es genertort kell lecserlnik egy j verzira – mindezt gy, hogy egyedl a Renault dnthet a krdsben.
„Hogy szinte legyek, nagyon nehz vlaszolni erre a krdsre, mert ez tbb mr nem csak egy technikai jelleg krds. Vannak szemlyes rzsek arrl, hogy melyiket kellene hasznlni, s vannak rossz emlkek is – s mg hasonl dolgok.”
„Szval, mg ha vgig is mentl minden kirtkelsi procedrn, s elkezditek trgyalni azt, hogy melyik specifikcit hasznljuk, az emberek azt fogjk mondani: ’llj, nem kellene megtartani a rgit?’. Az a kulcsfontossg pont, hogy mikor kellene tllni a tl sokat futott 2011-es verzirl az jra.”
„Mint mindig, meg fogjuk hozni a dntst, mert semmilyen krdsben sem hagyatkozhatsz a csapatra, ami a motor bels tartalmt illeti. Nem azrt van gy, mert technikai rtelemben nem mondank ki azt, hogy rendben, csinljuk, hanem az rzelmi vonatkozsa miatt.”
/f1-live/