A Pirelli szerint a csapatoknak nagyon knny dolguk lesz Abu Dhabiban, mivel remekl ismerik a plyt, s sok adattal rendelkeznek – a gumikat illeten is.
Paul Hembery rmmel tr vissza a sivatagi helysznre, ahol a cg Forma-1-es kalandja kezddtt.
Htvgn egy olyan helyszn kvetkezik, mely nem az elzsi lehetsgekrl hres, gy az idmr rendkvli jelentsget kap. A Pirelli sportigazgatja gy vli, hogy a csapatok erre fognak gyrni:
„Mindig is kellemes emlkeink lesznek Abu Dhabirl, mert itt kezddtt el igazn a Forma-1-es kalandunk: 2010-ben itt prbltk ki a csapatok az abroncsainkat az els alkalommal, amikor megtartottk a hivatalos szezon vgi tesztet a nagydj utn. Ez egy nagyon klnleges teszt volt, mivel teljesen jak voltunk, s a csapatoknak meg kellett rteni a gumikat. Azta egy prszor visszatrtnk tesztelni Abu Dhabiba, s itt mutattuk be a nemzetkzi mdia szmra a 2012-es specifikcikat is”- mondta bszkn a Pirelli sportigazgatja.
„Azrt vlasztjuk Abu Dhabit a tesztelsekhez s ms esemnyekhez, mivel mindenbl rendelkezik egy kicsivel, s ez lehetv teszi azt, hogy a gumi minden aspektust kirtkeljk, s a plya rendelkezik pr nagyon modern s egyedlll ltestmnnyel. Tudjuk, hogy a kzepes s a lgy abroncsok remekl fognak mkdni itt, s a csapatok is rengeteg adattal rendelkeznek a plya karakterisztikjrl. Ennek megfelelen ers pozciban kell lennik ahhoz, hogy olyan versenystratgikat alkossanak, amik klnbsget jelenthetnek a htvge vgkimenetelt illeten.”
„A bajnoksg nagyon kiegyenslyozott, gy a helyes stratgia sz szerint dnt lehet a bajnoksgban. Az idmr szintn nagyon fontos Abu Dhabiban, gy arra szmtunk, hogy a csapatok igazn meg fogjk erltetni magukat a hrom edzs alatt”- vli a szakember.
Lucas di Grassi, a Pirelli tesztpiltja elmondta, hogy a csapatoknak knny dolguk lesz az abroncsokkal:
„Az egsz az aut egyenslyrl szl, s arrl, hogy helyesen lltsk be: a versenyz itt nem jelent akkora klnbsget, mint mondjuk Spban s Suzukban. A gumikops nem nagygy itt – a legfontosabb dolog, amit figyelembe kell venni, hogy j legyen az ertvitel. Mivel meglehetsen nagy a hmrsklet, a gumik felmelegtse sem jelenthet problmt, mg a kemnyebb keverkkel sem. Szerintem a legtbb csapat kt killssal fog menni, de egyes versenyzk taln egy cservel is prblkozhatnak.”
/f1-live/