Ahogy azt a Forma-1-ben megszokhattuk, a kzdelem nem csak a plyn folyik a bajnoki cmrt: tegnap szmoltunk be rla, hogy a Red Bull szerint az ellenfelek gyans fkhtst hasznlnak, melyben a srld sszetevk hmrskletnek hatsra vltozik a fkht-csatornk keresztmetszete. A spanyol AS ma reggel jelentette, hogy a Ferrari is az FIA-hoz fordult, konkrtan az RB8 miatt.
Az olaszok felttelezik, hogy az RB8-ban trkkznek a folyadkok mennyisgvel az idmr s a verseny kztt, s arra krte a szvetsget, hogy vegyenek olaj- s vzmintt a gpbl. A Ferrari azt sem zrja ki, hogy Adrian Newey kt tankot hasznl megosztva az RB8-ban, s ezzel befolysoljk az aut egyenslyt egyik naprl a msikra.
„gy tnik, hogy ez egyike azon trkkknek, melyet Newey hasznl annak rdekben, hogy javtsa az autt”- rja a lap.
Az FIA a vlaszban kifejtette, hogy csak akkor lehet vltoztatni a folyadkok mennyisgt a kt esemny kztt, ha valamilyen bels meghibsods lpett fel, de ha nincs ilyen, akkor az autnak elmletileg a boxutcbl kell rajtolnia.
Az AS szerint a Ferrari nem tagadta s nem is erstette meg a sztorit, de annyit elrult, hogy minden csapat arra krte az FIA-t, foglaljon llst a krdsben.
Kzben kiderlt, hogy a Ferrari ismt megszegte a hivatalosan kiszabott takarodt, s ma is tbbet dolgoztak az F2012-n, mint amit az elrsok megengednek. A pntek reggeli eset utn, amikor mr reggel 4-kor a plyn voltak, ez a msodik alkalom, hogy a Ferrari gy jrt el. Egy szezonban ngyszer lehet megszegni a szablyt.
Gary Anderson, a BBC szakrtje:
„Ltezik egy spekulci, miszerint van egy segdtank a Red Bull elejben, melyet arra hasznlnak, hogy elre mozdtjk a slyelosztst azltal, hogy az aut elejbe pumpljk t az olajat. Ha gy jrnak el, az ellentmond a szablyoknak, de n nem hiszem, hogy megszegnk azokat. A szablyok kimondjk: a csapatoknak biztostani kell azt, hogy az autk mindig is eleget tesznek a szablyoknak, s amennyiben rendelkeznnek ezzel a rendszerrel, akkor az FIA tudna rla. Tudnnak arrl, hogy vajon van-e olyan pumpa, mely az aut htuljbl az elejhez viszi az olajat, vagy az elejbl a htuljhoz.”
/f1-live/