Red Bull: A Renault tanult a leckbl
Christian Horner gy rzi, hogy a szombati baki egyszeri eset volt, s a Renault szakemberei biztosan megtanultak helyesen kalkullni.
A csapatfnk ismt hangslyozta: a motorszllt mrnkei felelsek azrt, hogy mennyi zemanyaggal gurulnak plyra.
A Red Bull Racing s Sebastian Vettel klvrija mindenki szmra ismert szombat estrl, melynek egy bntets, s vgl egy boxutcbl trtn rajtols lett a vge. Az RB8-ban csak 850 ml zemanyag volt a mintavtel alatt, ami msfl decivel kevesebb az elrtnl. Az gybl semmi sem lett volna, ha Vettel becsordogl a boxba, mivel utlag kiderlt, hogy az FIA csak Webber autjbl akart mintt venni az idmr utn.
„Hogy szinte legyek, ez egy nehz dolog. A Renault biztos benne, hogy elg zemanyag kerlt az autban, de nem sikerlt kinyerni belle”- magyarzta Horner, aki mr szombaton is elmondta, hogy elg zemanyag volt a gpben, csak le kellett volna venni a karosszrit a kinyershez – de a szablyok rtelmben az aut mdostsa nlkl kell tudni kipumplni a mintt.
„gy gondolom, hogy nagyon finoman prbltk meg kialaktani a hatrt (a mennyisgben). Valsznleg iszonyatosan sok zemanyag volt az autban, ami ma clba rt”- jegyezte meg nmi irnival a csapatfnk.
„Az zemanyaggal kapcsolatos kalkulcikat a szezon eltt vgzik el, s a motorral foglalkoz srcok nagyon kzelrl figyelik ennek alakulst. Alapveten gy nz ki a folyamat, hogy a versenymrnknk tjkoztatja a motorral foglalkoz mrnkt arrl, hogy mennyi krt fog megtenni a versenyz. Szval a Q3-ban kt nekifutsrl volt sz, melyekben egy-egy krt mentnk. A versenyen 55 krrl.”
„A motorban rintett mrnk kikalkullja azt, hogy mennyi zemanyagra van szksg, s ezt teszik bele az autba. Ez nem olyasmi, amiben mi mint csapat rintettek vagyunk, mivel a Renault-ra bzzuk magunkat, s azt, hogy biztostsa ezt a mennyisget s gondoskodjon rla. Sajnos megtrtnt ez a gikszer. Ez egyike ezen dolgoknak, s biztos vagyok benne, hogy tanultak belle. Ma jl visszajttnk.”
/f1-live/
|