Az FIA elgedett a Red Bull autjval, de 2013-ban szigort a teszteken
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) versenyigazgatja, Charlie Whiting elmondta, mindent szablyosnak talltak az lland tmadsok alatt ll Red Bull autjn, de 2013-ban ismt szigortanak a teszteken.
A kvetkez szezonban mr kt tesztet fognak vgrehajtani az els szrnyakon.
A Forma-1-ben lland vitt kpeznek az j fejlesztsek. A csapatok kzl a Red Bull az, mely gyakorlatilag minden htvgn tmadsoknak van kitve s lland vendge az FIA technikai delegtusnak.
Az osztrk istllt legutbb a „gumi” orrkpja miatt tmadtk a paddockban. A csapatok egy Abu Dhabiban rgztett vide alapjn lettek figyelmesek erre, amikor kicserltk Sebastian Vettel srlt els lgtereljt.
Az FIA versenyigazgatja az Amerikai Nagydj sznhelyn, Austinban tisztzta a helyzetet.
„Amit akkor lthattunk a Red Bull autjn, az extrm volt. Azon a rszen azonban kamerk voltak felszerelve, s a szerel valjban csak megprblta leszedni az elemet. gy gondolom, hogy azokon a helyeken kamerkat szerelnek fel, s valami nagyon hasonl dolgot tesznek, amikor leszedik az els lgterelt az autrl.” – beszlt a metdusrl Whiting.
„Elgedettek vagyunk a Red Bul autjval, mely nem rugalmasabb ezen a terleten, mint brmely ms aut a meznyben, gy csak egy meglehetsen furcsa jelensgrl tudunk beszmolni. Nem hiszem, hogy brki is hasonlt vrt volna, amikor megltta az els orrkpot. De erre volt egy tkletesen logikus magyarzat.”
Az FIA szakembere azonban megerstette, hogy 2013-ban ismt szigortani fognak az els szrnyat rint vizsglatokon.
„Az els szrnyak sok vitt kpzetek a sportban. Mr tbb j vizsglatot is bevezettnk emiatt, miutn az els lgterelket nem csak a fggleges lehajlssal teszteljk, hanem a torzis merevsget is megvizsgljuk. A kvetkez vben pedig egy jabb lpst tesznk meg ezen a terleten.”
„Jelenleg 790mmes terhelst alkalmazunk az els tengelyek eltt. Ezt a jvben elre s htra is 15 centimterrel fogjuk megtoldani, gy egy teszt helyett kettt hajtunk vgre.”
/f1-live/
|