
Lotus F1 Team a Red Bull Racing megoldst leste el azrt, hogy nagyobb motorerre tegyen szert a Coanda-kipufog alkalmazsa mellett.
A Ferrari j szrnyakkal rkezett Austinba, mg a Mercedes a kipufogkkal bbeldik.
A Red Bull s a Ferrari az a kt csapat, mely versenyben van az egyni cmrt, gy az utols futamokon nem prblkoznak olyan forradalmi jtsokkal, melyek akr krosan hathatnak a teljestmnyre. Az F2012 j els s hts szrnyat kapott, melyeket Idiadban teszteltek elszr, majd Abu Dhabiban is kiprbltk ket. Fernando Alonso autjra egy j diffzort is feltettek, mg a tkrk pozcijn is mdostottak egy keveset. A Red Bull Racing egy teljesen tdolgozott hts szrnyat szerelt fel az RB8-ra, melynek vglapjai s f terellapja j profilt kaptak.
A McLaren elhozta az els szrnyat, amit Abu Dhabiban tesztelt, s elszr csak Hamilton autjn volt lthat, mivel sszehasonltottk az eredmnyeket a rgi alkatrsszel, ami Button gpn volt.
A Mercedes AMG szintn sszehasonlt tesztet vgzett, de a kipufogkkal. Rosberg dleltt a Coanda-kipufog nlkl ment, de dlutn mr ismt visszaptettk az j rendszert. „Adatokat akartunk gyjteni azrt, hogy jobban megrtsk ezt a rendszert. Olyan dolgokat akartunk sszehasonltani, mint az abroncsok hmrsklete a rendszerrel s nlkle. Az aerodinamikai teljestmny olyan, mint amit vrtunk. De mg bizonyos dolgokon dolgozni kell. Ez egy nagyon hasznos teszt volt”- mondta Ross Brawn a Sky Sports-nak.
Ezek szerint maradnak az j megolds mellett? „Majd elmondom azutn, amit talltunk ma. Igen, biztos, hogy az j mellett dntnk. Majd Brazliban megismteljk a tesztet, mivel ott megkapjuk a kvetkez vi abroncsokat is. Ott nagyobb lesz az tlaghmrsklet is, szval az egy rdekes teszt lesz.”
A Lotus csak negyedjre futtatja a Coandt, de mr egy gyzelmet is begyjtttek vele. James Allison elmondta, hogy most ismt mdostottak a rendszeren:
„Folyamatosan tanulunk rla. Ahogy a Red Bull, mi is egy rezontorral megynk. Ez lehetv teszi a motor szmra azt, hogy gy higgye, a kipufog rvidebb, mint a valsgban. Ez visszahoz pr ler”- magyarzta a szakember.
Az E20-on nem a hts kerk s a diffzor kz fjjk a gzokat, mint teszi azt a Red Bull, mivel a gp hts rsze szkebbre van szabva, hanem valamivel srgebben, kzvetlenl a hts kerk fel. Allison nem tart attl, hogy emiatt tlmelegednnek a gumik:
„A Coanda-rendszer tja alulra vezeti a kipufoggzokat. Az oldaldobozok vge ltal keltett ramls s a kerekek krl fellp ramls enyhn befel irnytjk a kipufog fell rkez sugrzst. Ezzel mr el is jutottunk a diffzorhoz.”
/F1-LIVE/