Luca di Montezemolo, a mrka elnke mr tbb alkalommal is elmondta, hogy a jelenlegi meznybl a bajnoki cmvdt szerzdtetn a legszvesebben, de hozztette, ez valsznleg a kzeljvben nem fog megvalsulni, mivel nem akar kt olyan kaliber piltt egyms mellett ltni, mint Alonso s Vettel.
Domenicali csapatfnk egyetrt Montezemolo vlemnyvel s kizrta annak a lehetsgt, hogy a Red Bull Racing nmet sza a kzeljvben Maranellba kltzzn.
„Nem clunk az, hogy kt ilyen kaliber versenyz dolgozzon nlunk. n is s a Ferrari elnke is azon a vlemnyen van, hogy egy csapat nem a nevektl lesz a legjobb. A kzs munka s az egyttmkds minsge az, ami meghatrozza ezt. s klnben is, elgedettek vagyunk a jelenlegi prosunkkal, s lthattuk azt, hogy Felipe a tavalyi szezon msodik felben sokkal versenykpesebb tudott lenni.
Ez volt az, ami meggyztt bennnket abban, hogy egy j szerzdst knljunk neki.” – Domenicali a Wrooom rendezvnyn, megerstvn a Ferrari bemutatjt s de la Rosa rkezst.
„Szval jelen pillanatban nem szerepel a cljaink kztt az, hogy Vettel Maranellba kltzzn. Egyszeren csak a sajt feladatainkra koncentrlunk, s arra, hogy minden jl mkdjn, valamint mindkt piltnk elgedett legyen az autjval. A mltbl kevs olyan pldt tudunk felhozni, amikor kt ilyen kaliber versenyz jl tudott volna egymssal dolgozni. Ez nagyon fontos szmunkra.”
„Fernando a plyn fog vlaszolni ezekre a dolgokra. Nem lehet panaszunk a teljestmnyre s a hozzllsra sem, hiszen rendkvl nagy figyelmet fordt a rszletekre, mikzben folyamatosan motivlja a csapat sszes tagjt.”
„Higgadtak maradunk, mg akkor is, ha msok ppen ennek az ellenkezjt akarjk elrni. Vannak, akik azt akarjk, hogy gyengbbek legynk s mskpp reagljuk ezekre a szavakra, de mi csak a sajt munknkra s letnkre koncentrlunk. Mi sokkal inkbb a plyn akarunk vlaszolni ezekre a kritikkra, minthogy a sajtn keresztl zengessnk. Ez nem a mi stlusunk. Egy ers teljestmnnyel akarunk vlaszt adni a kritikkra.
A Ferrari szerint nhny csapat a 2014-es szablyok miatt id eltt le fognak llni a fejlesztsekkel a 2013-as modelleket illeten, ami az olasz grda malmra hajthatja a vizet.
„A legfontosabb szmunkra az, hogy kiegyenslyozott teljestmnyt nyjtsunk a vilgbajnoki szezon sorn. Nagyon bzom abban, hogy meg fogjuk tallni a helyes egyenslyt s rlpnk a gyzelem tjra. Biztos vagyok benne, hogy egyes csapatok id eltt le fogjk lltani a 2013-as fejlesztseiket, hogy 2014-re sszpontostsanak.
„A Ferrari az egyetlen csapat, mely hzon bell mindent megtesz annak rdekben, hogy mindkt idnyben helyt lljon, s megnyerje a bajnoksgot. Termszetesen fontos, hogy az j motorokkal dolgozzunk, de ezzel egytt nem llhatunk le a konstrukcis fejlesztsekkel, melyek meghatrozhatjk a jvnket. Ebben a pillanatban 90%-ban az aerodinamika dominl a sportban, gy az j szablyok ki fogjk egyenslyozni a motorok s a kasztnik terleteit, ami egy gyrt szempontjbl nagyon fontos.”
Az aerodinamikai rszleg talaktsval a Ferrari most felveheti a versenyt a Red Bull s a McLaren istllval, mely jelenleg ersebb ezen a terleten.
„Ez a terlet egy vrtmlesztsen esik t, melytl sokat vrunk. Ez mind rtend a kreativitsra s a mdszertani dolgok talaktsra. Bzunk abban, hogy a folytatsban ersebbek lesznk, de ehhez id kell. A httrben mr egy ideje dolgozunk ezen, de ltjuk a fejldst.”
A Ferrari a szimulcis rszlegnek fejlesztse ellenre tbb tesztet akar.
„A clunk az, hogy kiterjesszk a szablyokat, s tbbet teszteljnk. Mr elkezdtnk errl beszlni s hamarosan visszatrnk a trgyalasztalhoz s folytatjuk a trgyalsokat.”
Maranellban tbbek kztt a szlcsatornt is tptik, gy a csapat a Toyota felszerelst hasznlja Klnben, mely az elrhet technolgik kzl a legmodernebb.
„Mr megkezdtk a munklatokat Klnben. Folytatjuk a programunkat, s termszetesen figyelemmel kvetjk a maranelli fejlesztseket. Egyre hatkonyabbak akarunk lenni ezen a terleten. Az j ltestmnynk Maranellban nyron kszl el, ami a legkorszerbb s legjobb technolgit jelenti szmunkra.”
Noha Lewis Hamilton a Mercedesnl folytatja tovbb, a Ferrari tovbbra is ers versenytrsknt tekint a brit vilgbajnokra.
„Nagyon vatosnak kell lennnk, amikor az ellenfeleinkrl beszlnk. Minden vben lehetnek meglepetsek s a gumik ismt msok lesznek, ami hatssal lehet egy-egy versenyz teljestmnyre. Lewis Hamilton az egyik legersebb pilta, de a Mercedes az elmlt vben kszkdtt. Ennek ellenre gy vlem, hogy k lesznek az egyik legersebb versenytrsaink, de az is tny, hogy a szablyok csak 2014-ben vltoznak meg jelentsen.”
De la Rosa rkezse fontos a Ferrari szmra.
„De la Rosa elssorban a szimultoros rszlegnkn fog dolgozni. Az szakrtelme s tapasztalata felbecslhetetlen, mely biztosan nagy segtsgnkre lesz a kvetkez idszakban. A jelenlegi szablyok mellett fontos, hogy ezen a terleten is egy tapasztalt piltval erstsk a csaldunkat, s de la Rosa az egyik legjobb ebben. Davide Rigon, Marc Gen, Andrea Bertolini s Jules Bianchi is elrhet szmunkra.”
Bianchi azonban most egy versenyzlsrt harcol a Force Indinl, ahol tavaly teszt-s tartalkversenyzknt dolgozhatott.
„Jelenleg azon vagyunk, hogy helyet talljunk neki a Forma-1-ben. Ha lesz errl valami j hr, akkor azt kzlni fogjuk.”
A msik oldalon de la Rosa mr nagyon vrja a munkt Maranellban.
„Nagyon remlem, hogy a lehet leghamarabb megkezdhetem a munkt a csapatnl. Hihetetlenl motivl szmomra az, hogy egy olyan csapatnl dolgozhatok, mint a Ferrari. Ez egy j lmny szmomra, mely egyttal nagyon izgalmas is. Rszt akarok vllalni a csapat sikereiben. Boldog vagyok, hogy jra Fernando mellett dolgozhatok, s ugyanezt megtehetem Felipvel is.Nincs tl sok idnk Ausztrliig, s mg sok dolgom van.”