Sokakat foglalkoztat a krds, hogy hogyan lett egy egyszer energiaital gyrt cg autja elrhetetlen a tbb mint 50 v tapasztalattal is rendelkez nagycsapatok szmra. James Allen ennek prblt utnajrni.
Mr a tli tesztek alapjn is kiderl, hogy az idei idny is nagyon szorosnak grkezik. Radsul nagy izgalmakat is fog hozni, hiszen a Ferrari, McLaren, Mercedes s akr a Lotus clja is ugyanaz lesz idn: fln cspni a nagybikkat.
De vajon hogyan csinljk? A legnagyobb rszt a munkbl egyrtelmen Adrian Newey veszi ki, aki a zsenilis terveivel s jtsaival tartja a Red Bull orrt mindig a tbbiek eltt. 2010-ben a sikert taln a befjt diffzornak ksznhettk, de 2011-ben mr betiltottk, gy a msik kt cmet ms okban kell keresnnk.
A James Allen on F1 technikai tancsadja, Mark Gillan egszen mlt vig a Williams mrnke volt, gy kzzel foghat informcikat tud adni arrl, hogy vajon hol lehet a kutya elsva az osztrkok hza tjn.
„Papron nem nekik van a legjobb szlcsatornjuk, vagy ppen a legjobb gyrunk. – mondta Gillan. „Amijk van, az a hihetetlen stabilitsuk az len jrsban, fleg Adrian Newey szuperkpessgei miatt. Radsul Adrian helyettese, Peter Prodromou, aki az aerodinamikrt felel, szintn fantasztikus munkt vgez.”
„Pluszban nagyon j a plyn kvli csapatuk is Stefano Sordo ltal vezetve, akik a plyn krz autt hasonltjk ssze a szlcsatornban tesztelt darabbal, s megfelel kvetkeztetseket vonjanak le. Ez a csoport felel azrt, hogy a j irnyba haladjanak a fejlesztsekkel. A slyelosztst is k figyelik, hiszen nem mindegy, hogy hogyan arnylik a tmeg az aut egyes rszein, ez taln az aerodinamika legfontosabb rsze. Ha valami nincs j helyen, akkor az aut irnythatsga is megvltozik, ami megnehezti a vezet dolgt. „
„Ezeken kvl mg az ramlsban s az aerodinamikus rugalmassgban, mint ahogyan azt az els szrnyaikon is lthattuk. gy gondolom, hogy Jerezben fleg ezt tesztelte a csapat, hiszen a kevs szablyvltoztatsok egyike az elasztikus els szrnyakra vonatkozik. A leveg ramlsnak irnytsban k a profik.”
/formula/