A motorgyrtk szmra nem volt vilgos, hogy a tavaly v kzben hozott szablymdosts az idei szezonra is rvnyes-e, vagy ismt hozznylhatnak a szoftverhez. Amennyiben tiszta lappal lehet kezdeni, a Red Bull visszahozhatta a Hockenheimben felfedezett eljrst – rja az Auto Motor und Sport. Az llspontok teljesen eltrtek azzal kapcsolatban, hogy mi megengedett 2013-ban, s mi nem.
„Minden maradt a rgi”- mondta Luca Marmorini a Ferraritl a montmeli paddockban. „A 2012-es hatrozat van rvnyben. Ezrt nem fog vltozni a kipufogk aerodinamikra gyakorolt hatsa.”
Remi Taffin, a Renault embere, ms vlemnyen volt: „Szmunkra minden ismt ellrl kezddik. Melbourne-re egy j referencit fektetnk le. A direktva kizrlag a tavalyi vre szlt.”
A lap az FIA-nl is utnajrt a dolognak, s a szervezet kijelentette, hogy idn is a 2012-es direktva van letben, teht a Renault-nak t kell gondolnia a dolgokat. A Renault maga is megkrdezte az FIA-t, s a vlasz csaldst jelentett a szmukra. A francik mr egy j szoftvert fejlesztettek, mely optimalizlta a kipufogk aerodinamikai hatst.
Ross Brawn szerint „valsznleg” a Red Bull s a Lotus kipufogja is gy lett megalkotva, hogy az a szabadabb motorprogramozst veszi alapul.