SEBASTIAN VETTEL

Sebastian Vettel, akrcsak a src a szomszdbl. Habr ngyszeres Formula-1-es vilgbajnok, s a sportg trtnetnek egyik legnagyobb mlt csapatnak piltja, nincsenek sztrallrjei. Magnlett rendkvl vja a mditl, s minden krdst kerl is ezzel kapcsolatban. Egytl egyig minden pilta tisztelett kivvta hozzllsval s tehetsgvel. 2015 ta j csapatval, a nagy mlt Ferrarival szll harcba a gyzelemrt! Itt kiderl hogyan! >>

      

 
 

SEBASTIAN HIVATALOS OLDALA

 

 
Orosz NAGYDJ 2017

Idpont: 2017. 04 28. - 04.30.
Krk szma: 53
Egy kr: 5,848  km
Teljes versenytv: 309,745 km
Leggyorsabb kr: 1:39:094- N, Rosberg
2016-os gyztes: N. Rosberg

 

Idbeoszts

 
LATEST PHOTOS

Silverstone 2017

 
IMPRESSZUM

Ha szeretnd egy picit jobban megismerni a lapot, s azt, aki mgtte ll, akkor me nhny informci a szerkesztrl s az oldalrl:

A szerkesztrl
Oldalinformcik
Elrhetsgem

Szerkeszt: Andi
Design: Merci
Nyits:  2011.08.01.
Tma: Sebastian Vettel, Formula 1
Kategria:  sport
Host: gportal
Ajnlott bngsz: Mozilla Firefox
Felbonts: 1280*800

Nyilatkozat s tovbbi informcik ITT!

(c)

Copyright Seb-Vettel 2011-2017

 
PONTVERSENY

1.     Sebastian VETTEL 68
2.   Lewis HAMILTON  61
3.  Valtteri BOTTAS 38
4.    Kimi RAIKKNEN  34
5.   Max VERSTAPPEN  25

 




 

Tovbb >>

 
CHAT

A chat cserekrsre, beszlgetsre szolgl! Reklmot nem krek! Tartzkodj a trgr szavak hasznlattl!

 

 
PITLANE

 

//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_71.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481082_98.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481087_73.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_80.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_47.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_40.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_27.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_17.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_40.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_43.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_60.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_57.png      

Chatben tudsz JELENTKEZNI!
Ha leveszel, elkltzl, trld az oldalad szlj! Ksznm!
Ha nem frisselsz hossz ideje lekerlsz.

 

 

HREK

Nagy bajba kerlt a Red Bull?

Nem zrult jl a cmvd Red Bull felkszlse mlt htvgn Barcelonban. Sebastian Vettelk arrl panaszkodtak, hogy j fejlesztseik nem mkdtek megfelelen, az RB9-es egyenslya s belltsai sem tkletesek. A csapat elmondsa szerint leginkbb a gumik htrltattk ket, m az elemzsek az mutatjk, sokkal inkbb a motorvezrls krli vita elvesztse hzhatta keresztl az osztrkok szmtsait. Ismt htrnybl vgnak neki az vnek Adrian Neweyk?

A Red Bull kipufogjval 2013-ra egy sajtos utat vlasztott, amelyet elssorban motorpartnere, a Renault j motorvezrlsi tleteire alapozott. A francia gyrt gy gondolta, a motor programozsa tern korbban alkalmazott paramterek az j szezonnal lenullzdnak, gy a belltsokhoz a bajnoksg sorn az Ausztrl Nagydjon hasznlt mutatk szolglnak majd viszonytsi alapul. Csakhogy tvedtek.

Miutn az FIA egyrtelmstette, nem a francik, hanem a rivlisok ltali szablyrtelmezst tartja helyesnek, vagyis a motorokat a 2012-es idnynyitn meghatrozott adatok szerint kell programozni, a francik partnercsapatai felteheten vltoztatni knyszerlnek.

Mindez pedig alapjaiban rengeti meg eredeti tletket. A tbbiektl eltr kipufog-kialaktssal ugyanis a Red Bull s a Lotus annak remnyben vllalta az ezen megolds ltal jelentett htrnyokat, hogy azokat bven fellrjk majd a motorvezrls tern alkalmazott trkk elnyei.

A koncepci pozitvumait az FIA szigorsga ersen gyengtette – a negatv hatsok jelenlte pedig ezltal jelentsen felersdtt. Taln ppen ez okozhatta a Red Bull visszaesst s elgedetlensgt az utols tli teszten?

Sebastian Vettel a zrnapot kveten elssorban a tli idjrs miatt gyengnek bizonyul Pirelli-gumikat okolta azrt, hogy csapatval nem tudtk pontosan kirtkelni az utols napokra hozott j fejlesztseket, s hogy autjukkal nem talltk meg a megfelel belltsokat. Helmut Marko mr vasrnap elismerte, az RB9-esnek egyelre gondjai vannak az egyensllyal, gy taln nem is csupn a titkolzs eredmnye, hogy a csapattl az egsz tli idny alatt nem lthattunk igazn gyors krket. Miknt taln nem is csak a gumik tehetnek arrl, hogy az utols napok nem gy sikerltek a csapatnak, mint szerettk volna.

A nmet Auto Motor und Sport elemzsbl kiderl, szmos jel utalt arra mlt htvgn, hogy a Red Bullnl nincs minden rendben. Mikzben a cmvd az els kt teszt alatt elgedetten nyilatkozott, a kt versenyz pedig jl rezte magt autjban, az utols gyakorlson mintha mindez megfordult volna. A ftervez Adrian Newey pldul tvolmaradt a gyakorlstl, ami egyrtelm jele: a szakembernek srgsebb s fontosabb dolga lehetett a gyrban.

A mltban tbb olyan esetre is emlkezhetnk, amikor Newey inkbb tervezasztalnl maradt, hogy megoldjon egy problmt, mikzben auti a versenyplyn krztek. Tavaly Knban pldul a kipufog jelentette a f problmt, amit gyorsan t is kellett terveznie, miutn az els vltozatrl kiderlt, nem vltja be a hozz fztt remnyeket.

Hogy ezttal is hasonl lehet a problma, az elmlt hetek szablyrtelmezsi vitja mellett az RB9-es kipufogja krnykn mg az utols nap is ott rikt, aerodinamikai mrsekre szolgl festk is jelezte neknk. Az ilyesmit ltalban arra hasznljk, hogy lemrjk, az j elemek a plyn is gy mkdnek-e, mint a gyri teszteken; illetve hogy adatokat gyjtsenek a ksbbi fejlesztsekhez.

A csapatnak, miutn a Renault-val karltve jra kellett gondolnia a motorvezrls krdseit, rezheten nem ment knnyen az jabb nem vrt tlls. Az Auto Motor und Sport pldul ki is emeli: „A Red Bull volt az egyetlen csapat, amely a msodik barcelonai hten lassabb volt, mint az elsn.”

Tny, Vettel legjobbja mlt hten 1:22,514 volt, ami alig tbb mint kt tizedmsodperccel marad el korbbi legjobb idejtl. Mark Webber 1:22,658-as kre pedig mg ennl is lassabb volt.

60 kilogramm – dert fny a csapat temphtrnyra a szakportl.

A nmetek arra is felhvtk a figyelmet, a cmvd mg a vasrnapi zrnapon is szmos idignyes s mlyrehat talaktst vgzett el autjn. Ennek ksznheten a csapat mindssze a hetedik legtbb kilomtert tette meg a tlen – a Mercedesnl kt, a Ferrarinl s a McLarennl pedig egy versenytvval kevesebbet.

A szaklap a vasrnap futott szektoridkbl arra kvetkeztet, a Red Bull problmjt egyrtelmen a motorvezrlsnl trtnt vltozsra lehet visszavezetni. A csapat ugyanis a plya utols szektorban szedte ssze hatalmas lemaradst – vagyis a lass kanyarokban, ahol sajtos kipufog-megoldsuk a legnagyobb htrnyt jelenti szmukra.

A rmpaszer kialakts, amelynek clja, hogy a forr gzokat a padllemez felletre vezesse, ugyanis a gyors kanyarokban, tovbb a kigyorstsoknl eredmnyez nagyobb leszort ert (lvn, a kipufogbl ekkor ramlik ki a legtbb forr gz). A Renault ltal kigondolt motorvezrls lnyege az lenne, hogy a lass kanyarokban kompenzln a kevsb elnys kialakts oldalszekrnyek miatti htrnyokat: mgpedig az alacsonyabb gzlls ellenre is raml kipufoggzokkal. Ez viszont az FIA szigortsa miatt mr nem llt a csapat rendelkezsre Barcelonban.

Ennek hatsa pedig az utols szektor ideredmnyein egyrtelmen lemrhet. Mg Alonso a Ferrarival 27,519-et, Rosberg a Mercedesszel 27,530-at ment a plya harmadik harmadban, Sebastian Vettel mindssze 28,477-et. Mindez a nagyobb zemanyag terhels szmljra is rhat ugyan, m az AMuS szerint a klnbsg mg ezt figyelembe vve is tl nagy.

Tovbbi rdekessg, hogy a Lotus s az utols teszten kipufogjval a Renault-motoros trsak pldjra tvlt Williams is hasonlan gyengn teljestett a plya ezen szakaszn. Mindez akr azt is jelentheti, az ltaluk hasznlt kipufog, valamint a Renault knyszeren mdostott motorvezrlse egyttesen inkbb rosszul hat a kocsik teljestmnyre.

A Williams – amely csapat egy httel korbban mg a McLaren-fle vonalat erstette – az tlls kapcsn egyrtelmv tette, milyen klnbsg van a kt kipufog kztt: az FW35 a gyors kanyarokban igen sokat fejldtt, a versenyzk ugyanakkor visszaestek a lass rszeken, autjuk egyenslya pedig jelentsen megvltozott.

Christian Hornerk a vasrnapi tesztnap ebdsznetben taln nem vletlenl tancskoztak egy teljes rn t aktulis helyzetkrl. Az AMuS rteslsei szerint a Renault most alternatv mdon igyekszik elgrdteni a korbbi – egybknt hatkony – tlete tjba az FIA ltal gurtott akadlyt. A francik arra hivatkozva szeretnk elrni, hogy vgl mgis vltoztathassanak motorvezrlskn, hogy a jelenlegi, a tavalyi irnyelvekre alapul megolds hossz tvon komoly megbzhatsgi problmkat okoz szmukra.

„A motorszakrtk ugyanakkor ktlik, hogy az ilyesmit a motorbelltsok tprogramozsval orvosolni lehetne” – ll az AMuS cikkben.

Mint ismert, ahhoz, hogy valamely rivlis vltoztathasson korbbi belltsain, az FIA-nak kell engedlyt adni, m ez csak a tbbi gyrt beleegyezsvel trtnhet meg. A nmet portl rteslse szerint a Ferrari is prblkozott hasonl krelemmel a tl folyamn, m vgl elutast vlaszt kapott. Mgpedig ppen a Red Bull vtja miatt…
Hogy valjban mekkora problmt okoz a Renault-csapatoknak, azon bell pedig a Red Bullnak a motorvezrls krl kialakult mizria, egyelre persze nem tudhatjuk pontosan. Egy viszont biztos: a csapat az elz vhez hasonlan ismt bizonytalanul, egy korbbi elgondolsnak betiltsa utn knytelen nekivgni az j idnynek.
Adrian Newey tavaly sikeresen megoldotta a problmt – felteheten idn sem lesz msknt. A krds mr csak az, mennyi ideig fog tartani, s mire lesz kpes addig a cmvd grda a tbbiek ellen.

/hirado/

2013.03.05. 16:59, Andi Vissza a bloghoz
Mg nincs hozzszls.
 

Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-    *****    Játssz a színekkel keress szebbnél szebb képeket, építs, szépítsd a portálod, hogy szebb és színesebb legyen a világod!    *****    Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön