Az osztrk istllnl taln nincs minden rendben. Noha a szakrtk tovbbra is a „bikkat” tartjk favoritnak, az RB9 nem gy teljestett, mint azt vrtk.
Mark Webber, a csapat ausztrl versenyzje szerint mg hetekre lett volna szksgk, hogy teljesen felkszljenek az vadnyit Ausztrl Nagydjra.
Most a nmet AMUS a vgsebessgeknek jrt utna, mely szerint ezen a terleten Adrian Newey autja a leglassabb. A vilgbajnoki cmvdt mindenki megelzi, de tavaly is kiderlt, hogy nem felttlen a j vgsebessg, hanem sokkal inkbb a tapads szmt a kanyarokban.
A brit szakember nem aggdik az ehhez hasonl statisztikk miatt, miutn szerinte egy versenyt nem az egyenesekben, hanem a kanyarokban nyernek meg.
A Red Bullnl szvesen „kenik” a Renault erforrsaira a gyenge vgsebessget, de ez rtelmetlen kifogs, mert akkor a Lotus s a Williams is lass lenne – holott az E20 tavaly rendre a tabella ln volt a tempt illeten. Az AMuS szerint mshol kell keresni a Red Bull „gyenge” vgsebessgnek okait. Newey „elszeretettel lltja be ersen az autjt, mely egyrszt nveli a leszortert, msrszt pedig a lgellenllst is. Ezen kvl pedig a rajztbla mestere szvesen veszi rvidre a vltttteleket. A kanyarokban nyjtott vezethetsg tbb kridt hoz, mint a nagyobb vgsebessg az egyenesekben. A hrom vb-cm Neweyt igazolja”- llaptja meg a lap.
Ennek ellenre Marko mg mindig mrgeldik: „Ismt htul vagyunk.”
Az RB9 vgsebessge 307.7 kilomter/ra volt, mely 12.8 kilomter/rval volt lassabb a leggyorsabb Marussinl. A Cosworth erforrssal felszerelt aut mgtt a Ferrari s szintn az olaszok motorjt hasznl Sauber foglalt helyet 316.7 kilomter/rval, ami megegyezett a Mercedesszel versenyz Force India sebessgvel.
A sorban a McLaren kvetkezett, majd a leggyorsabb Renault erforrssal krzget csapat a Lotus lett 314.9 kilomter/rval.
A Toro Rosso (Ferrari) s a Williams (Renault) is 5 kilomter/rval volt gyorsabb a Red Bullnl.
Az egyensllyal kapcsolatos problmk ellenre azonban mg mindig a Red Bull tnik a legstabilabbnak a gyors s a lassabb kanyarokban, ami megmagyarzza ezt a sebessgbeli klnbsget.