A DRS, azaz Drag Reduction System, szintén egy olyan rendszer, amelyet az előzések megkönnyítésére, illetve azok számának növelésére találtak ki. Lényege, hogy egy adott pályaszakaszon a versenyző kinyithatja az állítható hátsószárnyat, ezzel nagyobb sebességet ér el, ami megkönnyíti az előtte haladó pilóta megelőzését. Fontos, hogy ezt csak a 3. versenykör megkezdése után használhatja, és csakis akkor, ha az előtte haladóhoz képest kevesebb, mint 1 mp hátránya van.
A rendszer használta csak száraz pályán engedélyezett! Edzéseken és az időmérőn bármikor használható.
A legtöbb versenypályán egy DRS zónát jelöltek ki, ám az Európa Nagydíjon és Kanadában is 2 volt. A DRS zóna Törökországban működött a leghatékonyabban.
A felnyitott hátsószárny a KERS-szel együtt alkalmazva a leghatékonyabb.
Mivel a pilóták szinte folyamatosan használták, nem igazán vezett eredményre, hiszen a lekörözött versenyzők miatt az éppen előzendő pilóták is nyithatták a hátsószárnyat, az FIA - Nemzetközi Automobil Szövetség - betiltotta a rendszer alkalmazását, ami a szabadedzéseket, és a kvalifikációt illeti. A versenyzők a 2013-as szezontól csak a versenyek során használhatják a DRS-t.
Írta: Andi
|