Íme néhány idézet Sebastiantól, vagy vele kapcsolatban másoktól - folyamatosan bővül:
Újságíró: "Nyilván ez eddigi életed legboldogabb napja" (az első F1-es győzelme után).
Sebastian: "Nyilván nem voltál ott, amikor elvesztettem a szüzességem."
Sebastian: "Vagyok, aki vagyok, nem próbálok meg más lenni, vagy úgy tenni, mintha más lennék. Mindig ugyanaz az idióta leszek."
"A nap végén mikor belenézel a tükörbe, rendben kell lenned azzal, amit látsz."
"Harcolok az utolsó pillanatig."
Seb a 2011-es Kínai Nagydíj után: "Egy kicsit meglepődtem, hogy Jenson mit keres nálunk. Gondoljanak bele, mi történt volna, ha a csapatom kicserélte volna a kerekeit. Hatalmas pácban lettünk volna. Kénytelen lettem volna a McLarenhez menni, és megkérni őket, hogy akkor most legyenek szívesek lecserélni az én kerekeimet."
D.Coulthard: "A Török Nagydíj utáni hétfőn felhívtam Sebastiant, mert épp arra jártam, amerre Ő lakik, és gondoltam megihatnánk egy kávét. Kiderült, hogy épp Milton Keynes-ben van, szimulátorozik és készül a következő versenyre."
Lewis Hamilton: "Ha nem használ KERS-et úgy 0.8 mp előny. Ha használna - ami plusz fél másodperc előny lenne - akkor már 1.3 másodporccel lenne a mezőny előtt. Ez nem normális.
Christian Horner, 2011 - EU GP: "Szándékosan nem árultuk el neki, hogy Mark már megkapta a keményebb keverékű gumikat, mert nem akartuk, hogy felgyorsítson. De egyszerre magától bejelentkezett a rádión, és megkérdezte, hogy Mark milyen időket fut a keményebb gumikkal. Értetlenül bámultunk egymásra. Vajon ki mondta el neki? Persze az történt, hogy vezetés közben nézte a kivetítőt, mert erre is jut ideje. Az egyik erőssége éppen az, hogy folyamatosan gondolkodik."
Webber: "Nagyon jól kijövünk, szakmailag már nagyon ismerjük egymást, rengeteget tanulunk egymástól, figyeljük, hogy dolgozik a másik. Pozitív, hogy egyáltalán nem változott meg, mióta világbajnok. Persze a privát életben kevésbé ismerem, 10 év van közöttünk, az ő élete más, mint az enyém, máshogy nőtt fel."
Sebastian: "A kockás zászló csak egy hülye fadarab és egy rongy. Egy apró dolog, de mennyit jelent meglátni, mikor áthaladsz a célvonalon."
Sebastian: "A hajókhoz hasonlóan az autódnak női nevet adni nagyon szexi. Az első autómat Kate-nek hívtam. De a szezonnyitón, Ausztráliában egy kicsit összetörtem. Szóval a mostanit Kte mocskos kis húgának neveztem el, mert agresszívabb és gyorsabb."
Martin Brundle: "Simán el tudom képzelni, hogy az ehhez hasonló hosszú egyenesekben Vettel viccet mesél magának, és nevet rajta."
Sebastian És Jenson - 2011, Magyar GP: "Jenson mondta, hogy le akarja harapni az ujjam" - állította. A McLaren versenyzője természetesen próbálta eltussolni a nagyon is hihető sztorit. "Csak próbáltam kiegyenesíteni" - szépített Button, aki a hétvégi futamgyőzelme mellett egy saját fejlesztésű kézjellel is visszavágott Vettelnek: a Winner (angolul: nyertes) kezdőbetűjét mutatta a pódiumon állva. "Győztest jelent, egy W. A barátnőmmel találtuk ki" - árulta el. /a5.hu/
Vettel gumimérnöke, Kevin Nix, a 2011-es Monaco GP kapcsán: "Sebastian visszajelzései sokkal jobbak, mint bármely más versenyzőé, akikkel együtt dolgoztam. Mivel a Red Bull hatalmas leszorítóerővel bír, és ennek ellenére gyors, az lenne az elvárható, hogy az abroncsok gyorsabban kopnak, de Seb tudja, hogy kell az autót úgy kezelni, hogy a kopás ne legyen nagymértékű, így nem állt ki, folyamatosan üzemi hőmérsékleten tartotta kontroll alatt”. /formanet.blog.hu/
Sebastian a 2011-es Magyar Nagydíj után: "A világbajnokság szempontjából ez egy jó verseny volt, mindenki mögöttünk ért célba, kivéve Jenson-t. Még mindig nagyon hosszú az út és láthattuk, hogyan és milyen gyorsan tudnak megváltozni a dolgok."
Sebastian a nyári szünetről: "Szükségem van egy kis energiára a naptól."
Sebastian: "Nem szeretem, ha azt mondják, hogy túl felnőttesen viselkedem, ugyanis ennek negatív csengése van. Olyan, mintha elfojtanám magamban a gyermeket, a játékosságot és az ezzel párosuló fantáziát. Pedig fontos, hogy ezeket a tulajdonságunkat életünk végéig megőrizzük."
Seb arról, hogy nem éri be csak a pontokkal: "Nem gondolok a bajnokságra, amikor vezetek. Akkor csak megpróbálok győzni."
Sebastian: "Megpróbáltunk nyerni, meg volt az esélyünk, de nem használtuk ki. Meg kell vizsgálnunk a dolgokat. Láthattuk, hogy milyen gyorsan változnak a dolgok, újra nyernünk kell."
Niki Lauda: "Ha a normál hőmérséklet érvényesül, és minden a terv szerint megy, akkor Sebastian a tiszta esélyese a futamnak."
Sebastian: "Vezetés közben nem szabad félni, a sebességet azonban tisztelni kell. Ha valami nem úgy sikerül, ahogyan szeretnénk, kirepülünk a pályáról. Nem túl kellemes érzés, ha nem tudod irányítani az autódat." /citatum.hu/
Seb a gyerekkoráról: "Amikor gyerek voltam, Michael Jackson akartam lenni."
Gerhard Berger: "Sebastian olyan pilóták közül való, mint Ayrton Senna."
Seb, az első Forma 1-es tesztje után: "Egy fiatal pilótának utat mutat, egy Forma-1-es autó tesztelése. Sohasem felejted el az első kört."
Sebastian a Red Bullról: "Kék és körbe megy."
Sebastian az első gokartjáról: "Csak mentem körbe körbe a kertben, és nem akartam kiszállni, pedig csak 3 éves voltam."
Sebastian az első Forma 1-es pole-ról: "A pole-ról álmodtam. Bár két olasz csapat van a Forma-1-ben eddig csak a nagyot ismérték, most megismerték a kicsit is."
Gerhard Berger még 2009-ben: "Eddig három újonc pilótát néztem meg, de nem győztek meg, szóval még nem találtam meg az új Vettelt."
2006-ban, amikor Schumi bejelentette visszavonulását: "Egyszerűen végigfuthatnál a paddockban meztelenül és senki nem venné észre."
Sebastian - 2007, Kína: "Nem is tudom mit mondjak. Nem örültem a tegnapi büntetésnek, de ma bosszút álltam a pályán, ez életem egyik legboldogabb napja. Hihetetlen."
Sebastian a rajongók által ráragasztott Baby-Schumi becenévről: "Megkérdeztem anyát, és tényleg nem Michael az apám."
Gerhard Berger, Sebastianról: "Ez a fiú lenyűgöz. Van agya és jó hozzáállása a munkához és már most a fele annak, ami kell."
Sebastian: "Mindig is a bajnoki címről álmodtam. A legfontosabb számunkra, versenyzők számára a kihívás - meg akarjuk tudni, hogy ki közülünk a legjobb, és nem egy vagy két versenyen, hanem az egész szezon tekintetében. A végső cél a bajnokság megnyerése, úgyhogy én ezért vagyok itt, és szerintem a többiek is." /citatum/
Sebastian: "Teljesen mindegy, ki ellen kell versenyezni, a cél az, hogy gyorsabbak legyünk."/citatum/
Sebastian: "Amint a pénz motiválja az embert, már nem lehet olyan jó, mint az, akit a belső késztetés, a lelkesedés hajt." /citatum/
Sebastian: "Örülök, ha dicsérnek, de attól nem leszek gyorsabb. A dicséret a múltban elért teljesítményre vonatkozik. A jövő az, ami számít."/citatum/
Sebastian: "A célom a bajnoki cím. De mindegy, hogy a legfiatalabb, vagy a legidősebb bajnok leszek. Az eredmény a fontos, nem az időpont." /citatum/
Sebastian az első büntetéséről ( az első szabadedzésén rögtön túl gyorsan hajtott-szerk.): "Túl gyorsan menni a box utcában kétszeresen is komoly baj. Akár 20000 dollárba is kerülhet! Nekem már 3500 dollárba került."
Sebastian: "Nem elég a gyors autó, ahhoz, hogy nyerj, előbb célba is kell érni." /citatum/
Sebastian - 2010, Abu-Dhabi: "Nem akartam aludni, mindent ki akartam élvezni."
Sebastian a VB-cím megnyeréséről és a sírásról: "Na és? Egyszerűen úgy éreztem, hogy a fejem túl kicsi az összes érzéshez, ami benne van, így valaminek ki kellett jönnie. Egyáltalán nem szégyellem, hogy sírtam."
Lewis Hamilton Sebről: "Miért van annyira elöl?"
Sebastian - 2010, Abu-Dhabi: "Van egy film, amelyiken nem tudom visszatartani a könnyeimet. ’Az élet szép’. Általában nem sírok, boldog vagy szomorú vagyok. De Abu-Dhabiban,amikor a mérnököm beszólt a rádióban.. hallgattam..és egy kicsit kínos volt.. csak sírtam és úgy hangzott, mint egy kislány."
Martin Brundle: "Elmondom milyen változást hoz Seb a médiával kapcsolatban. Boldog, barátságos és válaszol a kérdésekre. Kezet fog a riporterrel és az operatőrrel és megköszöni, hogy interjút készítettek vele. A többiek rossz fiúnak fognak tűnni..."
Ahol nincs forrás: Írás/fordítás: Andi
|