Mg nem kap F1-es lst a Ferrari-tehetsg
Br sokan mr 2017-ben szerettk volna az F1-ben ltni, most hivataloss vlt, hogy Charles Leclerc egyelre nem kerl a Haas-istllhoz - jvre a Gp2-ben kell bizonytania.Gnther Steiner, a Haas csapatfnke mr korbban is beszlt arrl, hogy szerinte Charles Leclerc mg nem ll kszen a Formula-1-re, most pedig hivataloss is vlt, hogy nem igazolja t le az amerikai istll 2017-re. A jelenleg a GP3-bas bajnoki cmrt hajt Leclerc a kvetkez szezonban a GP2-ben bizonythat.
A fiatal monaci pilta a Ferrari ktelkbe tartozik mr ebben az idnyben, amellett, hogy versenyez a GP3-ban (s az utols futamon, Abu Dhabiban bajnok is lehet), a maranelliakkal szintn kzeli kapcsolatban ll Haas Formula-1-es istllnl is dolgozik fejleszt piltaknt - a htvgi Brazil Nagydjon vezetheti is az autt az els szabadedzsen.
"Charles j munkt vgzett a csapat szmra, radsul GP3-as bajnok lehet idn. Jvre a GP2-ben fog versenyezni, aztn megltjuk, hogy hogyan teljest majd. Ha megnyeri a sorozatot, vagy rgtn az els vben ott lesz a legjobb hrom kztt, fnyes jv ll eltte" - mondta Steiner a 19 ves versenyzrl.
Leclerc a Brit Nagydjon, a Hungaroringen s Nmetorszgban is kapott mr lehetsget Formula-1-es szabadedzsen a Haasnl, de nem csak ezt az autt, hanem a Ferrarit is kiprblhatta mr az vkzi teszten, Silverstone-ban.
/formula/
Ennyit sprol Vettel nlkl a Red Bull
Br a ngyszeres vilgbajnok tredkt kereste meg korbbi csapatnl, mint most a Ferrarinl, a Red Bull mgis megrzi hinynak jtkony hatst: a cg nyeresgesebb volt, s kutatsra is tbb pnz jutott.A Red Bull Technology - ez a vllalkozs takarja a Formula-1-es csapatot - frissen kiadott pnzgyi jelentse alapjn a brit Independent lap szmolt be arrl, hogy az istll 2015-s profitja jelentsen, 26 %-kal megntt az egy vvel korbbi adathoz kpest. Ez sszesen 11,4 milli fontot jelent, ami szinte tkletesen megegyezik Sebastian Vettel 13 milli fontos fizetsvel. (A nmet a Ferraritl tavaly 40 milli fontot vihetett haza.)
Ehhez kpest a Red Bull kt tavalyi versenyzje, Daniel Ricciardo s Danyiil Kvjat sszeadva 2,5 millit keresett. Az ausztrl fizetse idn valamelyest emelkedett, Max Verstappent azonban valsznleg megssza a csapat egy milli alatt - mikzben a konstruktri msodik hely fel robognak, legyzve a sokszoros gzsit fizet Ferrarit.
A Red Bull a 2015-s v sorn 225,5 millit klttt 235,6 millis bevtellel szemben, amely elsdlegesen hrom forrsbl szrmazott: a pnzdjakbl, szponzoroktl s az anyacgtl, az energiaitalt gyrt Red Bulltl. Vettel tvozsa mellett fontos j szponzorok, mint az Aston Martin s TAG-Heuer rkezse segtette ket, cserben 17,8 millival tbbet kltttek kutats-fejlesztsre (98,3 milli fontot), s 36-tal tbb dolgozt alkalmaztak. Jelenleg 730 munkatrs dolgozik a Red Bullnl, akik sszestve 70 milli font fizetst kapnak.
/formula/
Milyen sors vrna Hamiltonra a Ferrarinl?
A brit F1-es pilta karrierke elejn kijelentette, egyszer mindenkppen szeretne a Scuderia tagja lenni - a dominns Mercedes tagjaknt erre kevs esly van, azonban Ross Brawn szerint megfontoland lenne volt versenyzke szmra.Kilenc vvel ezeltti, zsenilis jonc szezonja utn mg krds volt, hogy Lewis Hamilton melyik csapatnl tervez hossz tvra. Az t kinevel McLaren persze elsdleges opci volt, de olyan hrek is szrnyra kaptak, hogy akr a legfbb rivlis Ferrarinl kthet majd ki, megerstve a sportg kimondatlan trvnyt, hogy a legjobbaknak egyszer mindenkpp vezetnik kell majd a Scuderinl. Hamilton akkor a McLarent vlasztotta, ahol egszen 2012-ig versenyzett, majd a Mercedes tagja lett, ahonnan esze gban sincs tvozni - jelenlegi szerzdse 2018 vgig szl.
Az ESPN olvasi azonban ismt felvetettk Ross Brawnnak a lehetsget, aki elmosolyodott a krds hallatn. „Nagyon izgalmas lenne, a sportg szmra is” - mondta a Forma-1-es visszatrssel kacrkod szakember. „Ha a helyben lennk, mindenkpp eljtszank a gondolatval, hiszen hatalmas kihvsrl lenne sz, de jelenleg semmi oka sincs erre, hiszen a legjobb csapatnl van. Ebben az esetben felmerl a krds, hogy egyltaln meddig akard versenyezni?”
„Ha a Ferrarihoz msz, akkor legalbb hrom ves tvlatban kell gondolkoznod, tekintettel arra, hogy hol llnak jelenleg. Izgalmas lenne szmra, s a Forma-1-nek is. Nem tudom, hogy ez sszeegyeztethet-e az ambciival, s hogy mit szeretne mg csinlni a Forma-1-ben. A sportg egyik legjobb rsze, ha a Ferrari ott van az elejben, n pedig szintn remlem, hogy sikerl odarnik” - tette hozz a Scuderia korbbi technikai igazgatja, akirl nemrg ppen Hamilton radozott egyik nyilatkozatban.
/formula/
Verstappen dht, Vettel dhs – s Brawn szerint ez gy van rendjn
Michael Schumacher is hasonlan felbosszantotta az embereket F1-be rkezsvel, m Ross Brawn szerint a Forma–1-nek csak jt tesz Max Verstappen felbukkansa. De a szakember Sebastian Vettel frusztrltsgt is j eljelnek tekinti.
Noha a visszatrsrl tovbbra sem beszl, Ross Brawn az elmlt hetekben most megjelen knyve miatt gy is jra a figyelem kzppontjba kerlt. Egyik interjt adja a msik utn, s e beszlgetsek sorn nemcsak a Forma–1 helyzetrl, de a versenyplyk fszereplirl is elmondta vlemnyt.
A mindssze msodik szezonjt fut Max Verstappen mr most megosztja az emberek vlemnyt, pimaszsga sokakat irritl, merszsge viszont legalbb ugyanennyi szurkolt lelkest. Brawnt a holland Michael Schumacherre emlkezteti, gy inkbb az utbbi kategria tagjnak vallja magt. „Nagyon izgalmas versenyz, nagy rtk a Forma–1 szmra. Bizonytani akar, s elszeretettel teszi ki a knykt. Ez nem mindenkinek tetszik annyira” – llaptotta meg az ESPN-nek adott interjban.
„Ez mindig az aranykzpt megtallsrl szl. Mi versenyzst akarunk ltni, azt, hogy a versenyzk egyms ellen kzdjenek. s gy tnik, tbbeket felbosszant. De Michael is ezt csinlta annak idejn, s is tbbeket felbosszantott, amikor az F1-be rkezett. Emiatt n szimpatizlok Max Verstappennel.”
„Nem minden versenyz vlik sikeress az F1-ben, aki bekerl oda, de minl tbben rkeznek, annl nagyobb az eslye annak, hogy Maxhoz hasonlan megmozgatjk a tmegeket. Hogy egy j genercit kpvisel-e? Szerintem ez egy lland evolcis folyamat, hiszen mindig jnnek az j versenyzk. De ha egy Maxhoz hasonl versenyz rkezik, aki mr a legelejn az lre kerl, az termszetesen sokakat feldht.”Verstappen mellett Sebastian Vettelt is gyakran hasonltjk Michael Schumacherhez – az utbbi kt vben fknt a ferraris szerepvllalsa miatt. Miknt eldjnek, gy most a ngyszeres vilgbajnoknak is nehzkesen alakul a kezds Maranellban. „A mostani idszak Vettel szmra frusztrl, de gyantom, hogy tisztban volt azzal, milyen nagy kihvs vr r a Ferrarinl” – nyilatkozta Brawn. „St, gy vlem, ppen ez volt az oka annak, hogy egyltaln elfogadta a Ferrari ajnlatt. j motivcira volt szksge, egy jabb nagy lpsre a plyafutsban. A Ferrari nehz idket l meg, s ha Sebastian j kihvst akart, ht most biztosan megtallta.”
„Az sszehasonlts nem korrekt s nem is lehetsges. Sebastian egy kivl versenyz, egy nagyon intelligens ember. Biztos vagyok benne, hogy amikor a Ferrarit vlasztotta, is sokat gondolt arra, mit rt el ott Michael. Vettel bizonyos szempontbl megprblt inspircit merteni Schumacherbl, s hasonl hozzllssal belevgni a feladatba.”
Vettelt mostansg tbben brljk, mondvn, a csapat sikertelensge miatt rzett frusztrcija teljestmnyre is rossz hatssal van. Tbben megjegyeztk, mexiki rdis kirohansa is ennek volt betudhat. Brawn azonban kiemelte, ez a fajta idegessg tvolrl sem negatvum. „Szerintem ez egy j jel, ami altmasztja, hogy Vettelnek nagyon is fontos, amit csinl. n egyetlen olyan helyzetre sem emlkszem, amikor a csapatot kritizlta volna. Azt rossz hozzllsnak talltam volna. De ehelyett gy ltom, hogy Vettel azrt dolgozik, hogy az egsz csapatot j munkakrnyezet jellemezze.”
Ami volt csapatt, a Ferrarit illeti, Brawn szerint a kvetkez v meghatroz lehet a vrsk jvje szempontjbl. „A Ferrarinak stabilits kell. J embereik vannak, akik megfelel tmogatssal s filozfival dolgoznak. A Ferrarinl mindig nagy a nyoms, meg kell teht tallni a kzputat, amelyen haladva a mrnkket vdeni tudjk, hogy csak a munkjukra figyelhessenek. Nem ismerem a csapat jelenlegi bels dinamikjt, de azt mind tudjuk, hogy javtaniuk kell, j eredmnyekre lenne szksgk. Ha a Ferrari mg nyerne idn, a szezon megtlsben az mris les fordulatot hozna. A kvetkez v viszont rdekes lesz. Az j szablyok 2017-ben mindenki szmra nagy lehetsget jelentenek” – vlekedett az olasz Sky csatornnak.
/motorsportal/
Az F1-es szakrt szerint az FIA mindenhogy hibzott Vettellel kapcsolatban...
A korbbi versenyz, Johnny Herbert meg van gyzdve rla, hogy az irnyt testlet kt hibt is vtett Sebastian Vettel esetben Mexikban.
A ma mr TV-s szakrtknt dolgoz Johnny Herbert nagy rajongja a rdis bejtszsoknak a versenyek alatt. Nyilvnvalan sokszor ekkor derl fny r, a versenyzk milyen lelki llapotban lnek az autban. Herbert szerint Vettel viszont tl messzire ment, mikor beszlt Charlie Whitingnak, a Forma-1 versenyigazgatjnak.
"A legrosszabb az volt, amit direkt Charlie-nak mondott. gy vlem, ez nem volt rendben. Egyszeren tl messzire ment." - mondta az 52 ves szakrt Vettel rdizsrl a Reuters eltt.
"Egy rendkvl frusztrlt Sebastian Vettelt hallhattunk, s pontosan ez az, amit mind hallani akarunk. A szavait azonban egy kicsit jobban is megvlogathatta volna. Kzvetlenl s pimaszul Charlie-nak szegezte. Ez elfogadhatatlan. Ezrt bntetst kellett volna kapnia, de gond nlkl elengedtk."
Herbert szerint viszont Vettelt a kemny vdekezsi manverrt pont hogy nem kellett volna megbntetni. "Meglepett, hogy Vettel bntetst kapott a kemny vdekezsi manverrt, amit Daniel Ricciardo ellen mutatott be. Pontosan ilyen prharcokat akarunk ltni. Akkor meg mi volt benne olyan rossz? n amellett llok, hogy a srcokat hagyjuk versenyezni, s az ilyen dolgokat ne bntessnk."
/f1-vilag/
Red Bull: „Jobb Vettel s Webber nlkl”
Az osztrk vilgbajnok istll szerint a kt vrbeli top-piltval dolgozik egytt, s a lgkr is jobb, mita Sebastian Vettel, valamint Mark Webber nincsenek Milton Keynesben.
A Red Bull 2010 s 2013 kztt verhetetlen volt, csakgy, mint 2014 ta a Mercedes. Vettel sora nyerte meg a cmeket, amihez az ausztrl csapattrsa csak asszisztlni tudott.
Webber s Vettel az vek sorn nem egy alkalommal fordultak egyms ellen, ami igen komoly kihvst jelentett a vezetsgnek. Christian Horner s Dr. Helmut Marko vrt izzadt az ausztrl s a nmet kapcsolata miatt.
Mr Sebastian s Mark sem tagja a grdnak. s ezzel egytt a hangulat is jobb.
„Soha nem jttek ki jl egymssal.” – kezdte Marko az AMuS krdsre.
„Mindig ott volt a csata a kt garzs kztt, s termszetesen ez megakadlyozta a fejldst. Most az ltalnos lgkr jobb. rlnk, hogy most kt abszolte top-piltnk van, akik tisztelik egymst.”
Ricciardo Verstappen-hez hasonlan szintn magas szintet kpvisel, s kettejk kzl a csapatjtkos.
„Ricciardo egy rtelmes, okos fi. Tudja, hogy ez a teljestmnyrl szl.” – tette hozz Marko, aki azt is elrulta, hogy a piltk megosztjk egyms kztt az adatokat, s adott esetben, ha az ausztrl veszt valahol a hollandhoz kpest, akkor mindez nagyon jl jn, akrcsak fordtva.
„Ez mozgstja a tartalkokat, persze pozitv rtelemben. Nem olyan a kapcsolat kettejk kztt, mint Vettel s Webber esetben volt.”
/f1-vikag/
Semmi sem tmasztotta al Vettel „fktesztels” vdjt
Nem tallt bizonytkot az FIA arra, hogy Max Verstappen „fktesztelte” volna Sebastian Vettelt Mexikban – pedig a nmet ezt lltotta.
A Ferrari ngyszeres vilgbajnoka a mlt vasrnapi verseny 70. krben jelezte csapatnak a rdiban, hogy a siknlevgsa utn t el nem enged, r Daniel Ricciardt viszont egyre jobban felhoz Max Verstappen „fkteszteli” t, azaz bizonyos helyeken indokolatlanul lasst, s ezzel t is lasstsra knyszerti. Br Verstappent utlag 5 msodperces bntetssel sjtottk, azt nem ezrt, hanem jogtalan elnyszerzsrt kapta.
Az F1Fanatic blog utnajrt, volt-e alapja Vettel lltsnak, ezrt az FIA-t is flkereste. A szvetsg embere megerstette, „nem volt kzvetlen bizonytk” arra, hogy valban fktesztelte volna Vettelt a holland.
A Ferrari a leints s a kiosztott bntets utn nem emelt panaszt az egyszeres futamgyztesre, gy az FIA bri nem is foglalkoztak az egyb lehetsges kihgsainak vizsglatval.
Vettel viszont lltotta, Verstappen prblt „betartani” neki els tmadsai utn. „Tudtam, hogy Daniel tmadni fog. A hrmas kanyarbl rosszul sikerlt a kigyorstsom, miutn az els kt kanyarban Maxszal harcoltam. s igen, nyilvnvalan trkkztt ellenem egy kicsit” – nyilatkozta. „Taln n is csinlhattam volna jobban, lehetett volna jobb a kigyorstsom, de az egyesben fktesztelt, aztn a kettesben is. Akrhogy is, nem sikerlt a kigyorstsom, s tudtam, hogy Daniellel szemben szoros lesz.”
/motorsportal/
Vettel odaszrt Verstappennek, s gy vli, akr gyzhetett volna
A nmet eltolt stratgival prblt meg tljrni a Mercedes eszn, szerinte ha jobban jn ki a rajt utni kavarodsbl, megszorongathatta volna ket - de Verstappenrl is szt ejtett.
A futam kzepn gy tnt, hogy Sebastian Vettel bejelentkezett a gyzelemrt, hiszen a verseny kzepn megejtett egyetlen killsa utn mr a leintsig vitorlzhatott volna kzepes keverk abroncsain. Csakhogy a Pirellik olyan tartsnak bizonyultak, hogy Lewis Hamilton s Nico Rosberg is idvesztesg nlkl tudta behozni az autkat a clba. A Ferrari nmetje gy vli, hogy ha tiszta rajtot tud fogni, s mr akkor a Mercedesek utn vethette volna magt, nem lett volna ilyen knny a ketts gyzelmet arat istll dolga vasrnap.
„A szombat csaldst okozott, vasrnap viszont elnybe kerltnk azzal, hogy a lgy keverket hasznltuk elsknt” - idzte Vettelt a formulapassion.it. „Aztn pozcit vesztettem Felipvel szemben, st, mg ssze is koccantunk az egyes kanyarban, amely utn azt hittem, defektem van. Nem tudom mirt, de Mexikban mindig azt hiszem, hogy defektem van, taln azrt, mert tavaly gy volt, most viszont problma nlkl mehettem tovbb. Szerencss voltam, hogy az aut nem srlt meg, de idt vesztettem, mert a Williams nagyon gyors volt az egyenesben, s nem tudtam megelzni.”
„Aztn amikor kiment a bokszba, kemnyebben tudtam nyomni, s felzrkztam az elttem haladra. Hamiltonon is sikerlt hoznom valamennyit, az res plyn kpes voltam felszabadtani az autban rejl sszes lert. A problmk nlkl nyoms al helyezhettem volna a Mercedest, hiszen pntek utn tudtuk, hogy remek tempnk van. Sajnos nem sikerlt, de ennek ellenre is remek munkt vgeztnk” - tette hozz a nmet, aki a verseny utn olasz riporterek mikrofonja eltt vlaszolt Versappen nyilatkozatra, melyben a holland legszvesebben visszakldte volna az iskolba rivlist. „Szerintem tbb ideig jrtam iskolba, mint ” - vlaszolt nmi szarkazmussal a hangjban a nmet.
/motorsportal/
„Valami beindult a Ferrarinl”
A Ferrari Mexikban megmutatta, valami mozgsban van Maranellban – legalbbis csapatfnkk szerint. Maurizio Arrivabene kijelentette, idmrs gyenglkedsk okt is sikerlt vgre megrtenik.
Utlag ugyan megfosztottk dobogs helyezstl Sebastian Vettelt, a Ferrari gy is elmondhatja magrl, hogy Mexikban kpes volt fellkerekedni a Red Bullon. A nmet 32 krt teljestett a lgy gumikon, s stratgija hozta vgl abba a helyzetbe, hogy tmadni tudja a rgebbi abroncsokon lv Max Verstappent a 3. helyrt.
A vrs aut tempja radsul egsz verseny alatt biztat volt. Maurizio Arrivabene ki is jelentette, ez mg a bntetsk miatti kesersget is fellrja. „Szmomra a legfontosabb, hogy jl dolgoztunk, hogy elrelptnk, hogy valami beindult” – nyilatkozta az olasz csapatfnk.
A Scuderia csupn egyvalami miatt kesereghet: j pnteki s vasrnapi tempjuk ellenre szombaton a 6-7. helyre kvalifikltk magukat, s ez a vasrnapi versenykre is rnyomta a blyegt. „A legfontosabb, hogy a csapat jl reaglt. Nem akarom azt lltani, hogy boldog vagyok, hiszen nem nyertk meg a versenyt. De bizonytottuk, hogy milyen fbl faragtk ezt a csapatot, s azt is, hogy valami elindult nlunk” – kzeltette meg a helyzetket optimistna Arrivabene.
„Mindenki rdizst hallgatom, s nha meg is rlk tle. Mindenki vgzi a sajt munkjt, s nagyon sszeszedett. A fik kerkcserje tkletes volt. Nem hihetetlenl gyors, csak tkletes – azok utn, hogy erre krtem ket. A csapat teht bizonytotta, hogy igazi kzdkbl ll, s n pont ezt vrtam el tlk” – utalt Kimi Rikknennl ltott austini fiaskjukra.
Az idmr edzsen mutatott gyenglkedskre viszont szerinte is megoldst kell mg tallniuk. „Ami most nem mkdtt, az valjban az egsz vben jellemz, visszatr problmnk. Bakuban, Spanyolorszgban, Monacban, amikor a hmrsklet hirtelen flemelkedett, ltalban volt ilyen gondunk. Mr elemeztk a helyzetet, s mostanra mr feltrtuk az okait. Mr dolgozunk a megoldson.”
Az idmrs nehzsg ezttal is visszattt a versenyen. Vettel krkn keresztl volt knytelen a lassabb Felipe Massa mgtt autzni, mivel a Williams olyan gyors volt az egyenesekben, hogy tempflnye ellenre sem tudott tljutni rajta. „Ha elrbbrl rajtolhattunk volna, gond nlkl meglett volna a harmadik hely. Taln mg a Mercedesre is nyomst gyakorolhattunk volna – de ezt persze nem tudhatjuk biztosan” – mondta a ngyszeres vilgbajnok.
/motorsportal/
Vettel megszta
Nem rszesti bntetsben a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) a Mexiki Nagydj utols kriben tbbszr szitkozd s a versenyigazgatt, Charlie Whitingot is „melegebb ghajlatra kld” Sebastian Vettelt. A ksbbiekben viszont szankcionlhatjk a hasonl kirohansokat.
A ngyszeres vilgbajnok elszr ellenfelt, Max Verstappen „szlta le” ( azzal hzta ki nla a gyuft, hogy nem adta t pozcijt, miutn levgta az els kanyart), majd a szvetsg versenyigazgatjt is „kiosztotta” (t azrt, mert nem bntettk azonnal a Red Bull versenyzjt). Mivel a megjegyzseket a televzis kzvettsbe is bevgtk, az gy hatalmas port kavart.
Vettel mr a leints utn elmondta, nem rti a felhajtst, hiszen benne van a pakliban, hogy a piltkbl az indulatok beszlnek, cselekedetrt pedig szemlyesen is elnzst krt Whitingtl. Htfn aztn egy hivatalos levelet is rt a szvetsgnek, melyben a versenyigazgat mellett az elnkt, Jean Todtot is megkvette ( lltlag rossz nven vette a nmet kirohanst). A testlet erre kedden reaglt egy hivatalos kzlemnnyel, melyben elfogadta a pilta bocsnatkrst.
Tovbb nem szankcionlta az esetet, noha bntetsben is rszesthette volna a piltt a sportkdex 12.1.1.f cikkelynek megszegse miatt (ez a bekezds kimondja, minden a szvetsgre, a bizottsgra vagy annak dolgozira tett negatv megjegyzs bntethet). Most ettl eltekintettek, ltva, hogy a korbbi bajnok tbb alkalommal is elnzst krt az rintettektl, s gretet tett arra, hogy Verstappennel is hasonlan jr el, valamint a jvben „hasonl eset nem fordul el”.
A kzlemny ugyanakkor megjegyzi, hogy az FIA tovbbra sem tolerlja a trgr beszdet a motorsportban, klnsen akkor, ha az egy tisztsgvisel, egy versenybr vagy vetlytrs szemlyt srti. ppen ezrt „szeretn megragadni az alkalmat” s felhvni az rintettek figyelmt, hogy a mexikihoz hasonl esetek a jvben fegyelmi eljrst indtst vonhatjk maguk utn.
/motorsportal/
Vettel levlben is elnzst krt
A kromkodsval reflektorfnybe kerl Sebastian Vettel egy hivatalos levlben is elnzst krt a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) elnktl, Jean Todttl s versenyigazgatjtl, Charlie Whitingtl a Mexiki Nagydj vgn tanstott magatartsrt.
A Ferrari versenyzje akkor vesztette el a fejt s kezdett szitkozdni csapatrdijn, amikor ellenfele, Max Verstappen az els kanyar levgsa utn nem volt hajland tadni pozcijt neki, amivel mg a csapattrsat, Daniel Ricciardt is felhozta a „nyakra”. A ngyszeres vilgbajnok dhben az gyet vizsgl versenyigazgatt is elkldte melegebb ghajlatra.
A trtntek miatt azonnal a figyelem kzppontjba kerlt – s egyelre tovbbra is ott van, gyrl ugyanis folyamatosan cikkeznek –, amit maga nem igazn tudott hov tenni, mondvn a piltkkal gyakran megesik, hogy a verseny hevben elragadjk ket az rzelmek. Elmondta, Mexikban is ezek valamint az adrenalin beszlt belle. Ennek ellenre a djtad utn azonnal elnzst krt Whitingtl, ezzel azonban mg nem rt vget a trtnet, az FIA ugyanis vizsglat al vonta.
Mgpedig a sportkdex 12.1.1.f cikkelynek megszegse miatt, ami kimondja, minden az FIA-ra, a bizottsgaira, a dolgozira vagy tisztsgviselire tett negatv kijelents bntethet. A szankci az egyszer megrovstl a pnzbntetsek t egszen az egyfutamos eltiltsig terjedhet. Noha egyesek szerint csak egy igazn komoly bntets lenne „hatsos”, a mrtkad Autosport magazin szerint a nmet felteheten figyelmeztetsben rszesl majd.
Fleg annak fnyben, hogy htfn egy hivatalos levlben is elnzst krt (ez adott esetben „enyht krlmny lehet”) a szvetsg elnktl s versenyigazgatjtl a htvgn trtntek miatt. Levelben ismertette a krlmnyeket, megjegyezte, nem akar kifogsokat keresni, viszont bocsnatot kr, amirt trgr kifejezseket hasznlt.
/motorsportal/
Bizonytkot gyjt Vettel ellen az FIA
Knnyen lehet, hogy az a bocsnatkrs kevs volt. Az FIA „bizonytkokat gyjt” Sebastian Vettel ellen, s vizsglja a bntetsnek lehetsgeit.
A ngyszeres vilgbajnok a Mexiki Nagydj hektikus utols kreiben kldte el melegebb ghajlatra Charlie Whiting versenyigazgatt, m a leints utn azonnal felkereste t, hogy bocsnatot krjen tle. A Daily Mailnek ezt a brit is megerstette – egyttal viszont azt is jelezte, hogy mg ha nem is neheztel a versenyzre, az nem rajta mlik, hogy lesznek-e kvetkezmnyei kirohansnak.
„Bocsnatot krt. szintn megbnta, s elnzst krt tlem. Tekintve, hogy ezt tette, n szemly szerint nem akadok fenn ezen, de az majd kiderl, hogy a fnkeim mit lpnek az gyben” – fogalmazott Whiting.
A brit lap elbe ment a dolgoknak, s magt Jean Todtot, az FIA elnkt kereste fel, hogy elmondja llspontjt. „Az embereink vizsgljk az eset kapcsn felmerl bizonytkokat. Aztn megltjuk, hogy lpnk-e vagy sem” – nyilatkozta a francia.
Az FIA a Nemzetkzi Sportkdex 12.1.1.f cikkelyt hasznlhatja fel Vettel ellen, amely kimondja: „Minden kijelents, cselekedet vagy lers, amely az FIA-ra, a bizottsgaira, a dolgozira vagy tisztsgviselire nzve kros, bntethet.” A bntets a figyelmeztetstl a pnzbntetsen t egszen az eltiltsig terjedhet.
A Daily Mail szerint a valsznnek tn pnzbntetsen tl egy hatkonyabb szankci lehetsge is felmerlhet, tekintettel arra, hogy a millikat keres Vettelt egy htrasorols vlheten slyosabban rinten.
Todt nem elszr neheztel a nmet bajnokra szabadszjsga miatt. Kt ve az j szablyok bevezetse utn Vettel az idnynyitn minstette „sz**”-nak az j technolgit, szhasznlatrt pedig a neki levelet is r elnk megfeddte. Hogy pontosan milyen bntetst kapott, nem kerlt nyilvnossgra.
/motorsportal/
Rdi: gy kldte melegebb ghajlatra Vettel a versenyigazgatt is
Az FIA versenyigazgatjt is melegebb ghajlatra kldte Sebastian Vettel a mexiki verseny hajrjban Korbbi mentora szerint rdis dhkitrse nem mlt egy ngyszeres bajnokhoz.
Aligha csak a Daniel Ricciardval trtnt koccansos eset kapcsn veszi fontolra az FIA Sebastian Vettel bntetst. A nmet rdis kromkodsval lltlag kihzta a gyuft Jean Todtnl, a szvetsg elnknl is. A problmt nem Max Verstappen szidalmazsa jelentette: Vettel Charlie Whiting versenyigazgatt is melegebb ghajlatra kldte el!
Hrom „turnusban” dhngtt a ngyszeres vilgbajnok a rdiban – a kvetkez mondatok hangzottak el:
A Verstappen-incidens utn:
Vettel: Mozgs! Mozgs a (kispolva) szerelmre!
Vettel: egy (hossz spols)! Ez .
Vettel: gy rtem, n vagyok az egyetlen. Vagy ti nem ltttok, amit n lttam? Odalk engem Ricciardo el (kispolva).
Riccardo Adami (versenymrnk): Charlie azt mondta…
Vettel: Igen! Tudod mit? Itt van az zenetem Charlie-nak: (kispolva) meg! szintn, (kispolva) meg!
A Ricciardo-incidens utn:
Vettel: Azt hiszem, meg fogok tni valakit! Azt hiszem, a bal hts defektes lett.
Adami: A gumik rendben vannak, a gumik rendben vannak.
A levezet krben:
Vettel: t kellett volna adni a pozcit. Ennyi a trtnet.
Maurizio Arrivabene (csapatvezet): Sebastian, nyugodj meg, nyugodj meg! Vizsgljk. Tudom, ez nem volt fair, de nyugodj meg! Htsd le magad, s majd utna megbeszljk!
Vettel: Ok, vettem Maurizio!
Vettel flfedezje s korbbi mentora, Helmut Marko – a frontvonal msik oldaln llva – elfogadhatatlannak nevezte a nmet megnyilatkozst. Pr ve aligha hihettk volna, hogy ilyen vlemnnyel lesz a versenyzrl. „Ez nem mlt egy ngyszeres vilgbajnokhoz. A szhasznlata biztosan nem volt els osztly” – llaptotta meg az osztrk.
Azt is jelezte, ha korbban Vettel Max Verstappent brlta fktvon trtn irnyvltsai miatt, most nem is krds, minek kne kvetkeznie az FIA meghallgatsa utn. „n sosem lttam olyan nagy irnyvltst, mint amit Vettel Ricciardo ellen csinlt, akit leszortott a plyrl. Nem hagyott neki helyet. Vettel egy az egyben belement. ppen ezt tiltja a Verstappen-ellenes szably! A politika is thatja az gyet, s ezt nem tudom megrteni. Csak remlni tudjuk, hogy igazsgos dnts szletik, s nem fellebbeznk” – fogalmazott.
/motosportal/
Hivatalos: Elvettk Vettel 3. helyt – bntets a nmetnek!
Ahogy jtt, gy ment: Sebastian Vettel is elvesztette dobogs helyezst, miutn az FIA szablytalannak tlte a Daniel Ricciardo elleni manvert. Az ausztrl lett a harmadik!
Hiba kapta meg a lehetsget Sebastian Vettel arra, hogy az 5 msodperces idbntetssel sjtott Max Verstappen helyett nnepeljen a mexiki dobogn, rkkal a leints utn mr csak a pezsg emlke maradt meg neki a 3. helybl. Az FIA a Daniel Ricciardo elleni, tkzshez vezet utols eltti krs manvere miatt indtott vizsglatot ellene, s utlagosan 10 msodperces idbntetst adott neki. Emellett 2 bntetpont is a neve mell kerlt.
Az FIA a Ferrari s a Red Bull versenyzjt is meghallgatta a futam utn, megvizsglta a bizonytkokat, s gy tlte meg, hogy Vettel fktvon trtn irnyvltsa „abnormlis s potencilisan veszlyes” volt. Miutn Charlie Whiting pp egy hete, Austinban kzlte a versenyzkkel, hogy a jvben szigorbban jrnak el a hasonl megmozdulsok esetn, a ngyszeres vilgbajnokkal a szvetsg pldt is statult.
A sors furcsa fintora, hogy pp az a versenyz vlt a „Verstappen-szably” els bntetett ldozatv, aki korbban a leghangosabban brlta Max Verstappent hasonl manvereirt.
Vettel a clban 3,5 msodperces elnyben volt a valsgban 5.-knt leintett Daniel Ricciardval szemben, gy eleve rklt 3. helyt az ausztrl rklte meg. A ferraris radsul az 5. helyre csszott vissza, mivel Max Verstappen csak 5 msodperces bntetst kapott, gy hiba a Vettellel szembeni jogtalan elnyszerzse, vgl mgis t rangsoroltk elrbb…
Az FIA a kvetkezkppen indokolta dntst: „A telemetria s a videofelvtelek azt mutattk, hogy az 5-s rajtszm aut irnyt vltott fkezskor. A 27.5-s cikkely s a versenyigazgat irnymutatsa alapveten hrom kritriumot fogalmaz meg a szablysrts definilsra: 1. potencilisan veszlyes vezets, 2. abnormlis irnyvlts, 3. egy msik versenyz kitr manverre knyszertse.”
„A videofelvtelek – belertve a plya bels kamerinak felvteleit, a sugrzott kpeket s a kt versenyz fedlzeti kamers felvteleit –, valamint a telemetria azt mutattk, hogy volt abnormlis irnyvlts az 5-s autnl, ezt potencilisan veszlyesnek tltk, hiszen a kerekek nagyon kzel voltak egymshoz. A vides bizonytkok egyrtelmen megmutattk, hogy a 3-as rajtszm autnak elkerl manvert kellett tennie emiatt. A hrom kritrium teljeslsvel az 5-s rajtszm aut megszegte a 27.5-s szablypontot.”
/motorsportal/
Arrivabene: Elraboltk a harmadik helynket!
Valsgos rablsnak nevezte Maurizio Arrivabene, hogy az FIA megfosztotta ket Sebastian Vettel dobogs helyezstl.
Max Verstappen felkszlt az nneplsre, Sebastian Vettel nnepelt, Daniel Ricciardo meg harmadik lett. A verseny hajrjban trtnt incidensek miatt szinte rnknt gazdt cserlt a Mexiki Nagydjon a 3. helyezettnek jr serleg. Vettel a magasba emelhette, m mivel utlag 10 msodperces bntetst kapott a Ricciardo elleni manverrt, nem tarthatta meg azt.
Maurizio Arrivabene nem rzi igazsgosnak a vgeredmny jbli mdostst. Szerinte Vettel a plyn nyjtott teljestmnyvel kirdemelte a 3. helyet. „Mexikban nagyon is megrdemeltk a dobogt. Az egsz csapat megmutatta, mire kpes, a versenyzk is kivl munkt vgeztek. De a szp eredmnynket elraboltk egy bntets miatt, amit n nemigen tudok hov tenni” – fogalmazott a Scuderia csapatvezetje.
„Meglepett a dnts. A plyn megszereztk a dobogt, de a brokrcia elvette tlnk. Fantasztikus. s ha tz msodperces bntetst kapsz, mg fellebbezni sem lehet. Csak meghallgatod, mit dntttek… A brk dntse vlemnyem szerint tl szigor s nem fair.”
A Ferrari az tlet kihirdetse utn azonnal tadta a Red Bullnak az eredmnyrt jr serleget, melyet aztn Daniel Ricciardo – immron sombrerban – a dobogn emelhetett magasba. Max Verstappen trsasgban…Christian Horner, a Red Bull csapatfnke dvzlte a szvetsg tlett. „Annyi vita folyt a fktvon trtn irnyvltsrl Japn ta, ezen a htvgn irnyt mutattak, mert a fktvon trtn irnyvlts egyrtelm volt. Taln ha a mostani htvge eltt trtnik mindez, rendben lett volna, de a szably most egyrtelm” – vlekedett a brit.
„Elg furcsa helyzet ez. Max harmadikknt rt clba, az eredmnyhirdets szobjig jutott, Sebastian llt a dobogn, fogadta a tapsot, Daniel viszont hazaviszi a trfet. De rlk, hogy a brk j dntst hoztak a Ricciardo-Vettel esetben.”
Vettelt ezek utn aligha vigasztalta, hogy a szurkolk a Forma–1 hivatalos honlapjn t vlasztottk a verseny embernek. Hiba a 30 krsre nyjtott lgy gumis els etap, valamint a fokozatos flzrkzs, Vettel vgl egy 5. hellyel knytelen elhagyni Mexikt.
/motorsportal/
Arrivabene: Vettel nem frusztrlt – egyszeren ilyen
Sebastian Vettel nem frusztrlt, csak szenvedlyes szemlyisg – vli a nmetrl szl pletykkra rcfol Maurizio Arrivabene.
Malajziban rajtbalesetet okozott s bntetst kapott, Japnban vgigintegette az „egsz” versenyt a lekrzttek miatt, Mexikban pedig a szabadedzsen iditzta le Fernando Alonst. Sokszor idegesnek tnt, radsul a htvgn mr sorozatban harmadik alkalommal szenvedett veresget az idmr edzsen Kimi Rikknentl. Sokan tartjk gy, hogy Sebastian Vettelre is rossz hatssal van a Ferrari visszaesse.
A nmet a bajnoki cmmel dacolva vgott neki a 2016-os szezonnak, ezzel szemben tavalyi szingapri sikere ta egyszer sem llt a dobog tetejn – s pezsgzni is csak egyszer (Monza) volt lehetsge a legutbbi 10 (!) versenyen. Vettel az elmlt hetekben folyamatosan arrl beszlt, bzik csapatban, ltja, hogy j irnyba tartanak s hisz a felemelkedsben, helyzetbl mgis gy tnik, mintha mlytsknt rte volna technikai igazgatjuk, James Allison tvozsa, s aggdna a Scuderia jvje miatt.
Csapatfnke, Maurizio Arrivabene ezzel szemben amond, a klvilg flrertelmezi a ngyszeres vilgbajnok magatartst s gesztusait. Mexikban Martin Brundle, a brit Sky Sports szakrtje ksztett vele interjt, s flvetette neki, is frusztrltnak rzi mostansg a nmetet. „Szerintem ez nem frusztrci. Ez maga Sebastian. Sebastian egy nagyon nyitott szemlyisg, aki kimutatja az rzelmeit” – cfolt r a vlemnyre Arrivabene. „Az viszont biztos, hogy jl dolgozik egytt a csapattal. Egyszeren sokszor ilyen mdon fejezi ki magt, hogy hajtsa a tbbieket. De ezt nem frusztrltsgbl teszi, ebben teljesen biztos vagyok.”
Mondhatnnk persze, Arrivabene lete sem lenylom mostansg. Csapata szereplse miatt tbbszr is felrppent mr a hr, hogy v vgn fel kell llnia a csapatvezeti szkbl. Nem titkolja, nem ezt vrta 2016-tl, mgis prblt optimizmust sugrozni, amikor Brundle vrtkelsre krte.
„El kell ismerni, hogy nem rtk el az elzetes cljainkat. Igaz, hogy van tz dobogs helyezsnk, de egy gyzelmnk sem. Nehz v volt ez, a csapat viszont jl reaglt erre, fleg a mostani nehezebb idszakban, megmutattk, hogy egysgesek, elktelezettek s btrak. Sok j embernk van, a csapatot jjszerveztk, de a hangulat kivl” – hangozgatta.
Brundle-t mindenesetre nem gyzte meg. „Mostansg nehz meginterjvolni t” – kommentlta ksbb interjjt. „Csak rossz krdsek vannak, s nagy is a nyoms rajta. Nekem az volt az rzsem, mintha azt akarn mondani, hogy brmi rossz is trtnt idn, annak semmi kze James Allison tvozshoz, inkbb azt mondja, minden az hibja. risi nyoms van rajta, pokoli munka ez, fleg Olaszorszgban. s el tudom, kpzelni, milyen nehezek a htfk, miutn nem nyertek, miutn elrontottk a stratgit.”
/motorsportal/
Vettel: A Ferrarinak az els sorban lenne a helye
Ez a Ferrari az els sorba val, Sebastian Vettel mr csak emiatt is csaldott csapata flresikerlt idmrje miatt.
Tlsgosan rzkeny, tlsgosan nehz belltani a Ferrarit ahhoz, hogy egyik naprl a msikra jelents mrtkben megvltozzanak a krlmnyek. Mexikban pontosan ez trtnt, s a felhs-hvs pntek utn a melegebb, naposabb szombaton a Scuderia ssze is zuhant. Mikzben a lgy gumikkal kivlan boldogultak, a gyorsabbnak szmt szupeglgyakat kptelenek voltak mkdsre brni.
Sebastian Vettel rendkvl bosszs volt emiatt. Nem vletlenl. gy rezte, a Ferrari ezen a htvgn akr az els rajtsorba is felllhatott volna. „Nagyon csaldott vagyok. Az autnk gyors. A lgy gumin stagalopp volt az egsz, sokkal elgedettebb voltam. A szuperlgyon pedig sehol sem voltunk. Tegnap idt nyertnk rajtuk, ma nem. Kiprbltunk pr dolgot, de az idmrn nem lehet fejtetre lltani a vilgot. De az okokat nem ismerjk, msklnben megoldst talltunk volna mg az edzs alatt. Semmi sem mkdtt.”
„El vagyok keseredve. Ez a htvge az idmr edzsig pozitv volt. Nagyon vrtam az idmrt. Ez az aut az els sorba val. s nem hinnm, hogy ez tl optimista elvrs lenne, nagyon is relis. De nem tudtuk valsgg vltoztatni, csak hatodikak s hetedikek vagyunk. Valami nem mkdtt, de az autt ettl mg jnak rezzk ezen a plyn. Remlem, hogy vasrnap sikerl megmutatni ezt. Most viszont csak csaldott vagyok, mert a helyzetnk sokkal nehezebb lesz, mintha az els sorbl rajtolhatnnk.”
Vettel szerint nem is krds, hogy az idjrs trflta meg ket. Csak azt nem tudjk, mit kellett volna reaglniuk. „Mr dleltti is szenvedtnk a szuperlgy gumikkal, pnteken viszont nem. Valami trtnt a krlmnyekkel, mert nem kne ilyen nagy eltrsnek lennie. Tegnap felhs volt az g, ma napos, s a gumik nem tapadtak.”
Nmi vigasz Vettel szmra, hogy a lgy gumin kell rajtolniuk a versenyen. Elmondsa szerint az egy killsos taktika lehetsgt is magban hordoz vlaszts helyes volt rszkrl. „rdekes lesz. A holnap teljesen ms lesz, az egyetlen kr nagyon klnbzik a verseny kreitl. Kiprbltuk, s mindkettnknl mkdtt. Ez j jel, s a versenytempnk taln segt majd. Valamint a taktiknk. Legalbbis remlem” – tekintett elre.
/motorsportal/
(c) Mexiki GP, vgeredmny: Hamilton sikere, Vettel 3. lett
Lewis Hamilton sikervel zrult a Mexiki Nagydj, Nico Rosberg hozta a ktelezt s bejtt a msodik helyen, egyelre Sebastian Vettel a harmadik.
Az len Hamilton elfkezte magt, m ezutn hibtlan versenyt futott s inkbb mgtte zajlottak az esemnyek.
Htul, a hazai kznsg egyik kedvence, a Haasos Esteban Gutirrez akadt ssze Pascal Wehrleinnel, aki ezzel a mozdulattal tette tnkre Marcus Ericsson versenyt.
Sebastian Vettel az egyes kanyarban rkezett meg Max Verstappenre s prblta megelzni t, amikor a holland levgta a kanyart. Csapata hatrozott krsre sem volt visszaadni a pozcit a nmetnek, az esetet vizsglni kezdtk.
A harmadik helyen ugyan a Red Bullos rt clba, m knytelen volt lefradni a dobogrl s tadni helyt Vettelnek, hiszen az FIA 5 mp-es bntetssel sjtotta Verstappent.
Hivatalos vgeredmny mg mindig nincs, hiszen Vettel sem vdekezett szablyosan Daniel Ricciardoval szemben, amelyet szintn vizsglni kezdtek... Na s persze, ne feledkezznk meg arrl sem, hogy Vettel szjt sok F** bets sz hagyta el, amelyrt szintn felenie kell majd...
(c) Andi
A Mexiki Nagydj vgeredmnye
1. Lewis Hamilton Mercedes 1 40 p 31,402 mp
2. Nico Rosberg Mercedes +8,354 mp
3. Sebastian Vettel Ferrari +17,313 mp
4. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer +28,858 mp
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer +21,323 mp
6. Kimi Rikknen Ferrari +49,376 mp
7. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes +58,891 mp
8. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +1 p 5,612 mp
9. Felipe Massa Williams-Mercedes +1 p 16,206 mp
10. Sergio Prez Force India-Mercedes +1 p 16,798 mp
11. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +1 kr
12. Jenson Button McLaren-Honda +1 kr
13. Fernando Alonso McLaren-Honda +1 kr
14. Jolyon Palmer Renault +1 kr
15. Felipe Nasr Sauber-Ferrari +1 kr
16. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari +1 kr
17. Kevin Magnussen Renault +1 kr
18. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari +1 kr
19. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari +1 kr
20. Romain Grosjean Haas-Ferrari +1 kr
21. Esteban Ocon Manor-Mercedes +2 kr
22. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes kiesett
Verstappen: n legalbb tudom, hogy kell jl csinlni – Vettel nevetsgesen csinlta!
Igazsgtalannak tartja Max Verstappen, hogy olyasmirt bntettk, amit Lewis Hamilton megszott. Sebastian Vettel vizsglt manvert nevetsgesnek nevezte, s alaposan kiosztotta a ngyszeres bajnokot.
jabb fejezethez rkezett Max Verstappen s Sebastian Vettel plyn val s plyn kvli viaskodsa. A holland az eredmnyhirdets eltt kapta meg 5 msodperces bntetst a 68. krben trtnt kanyarlevgsa miatt, ami utn nem engedte el az t eltte tmad Sebastian Vettelt.
A leints utn a kt Mercedes hasonl plyalevgst hozta fel pldnak sajt vdelmben. „Ez pont olyan volt, mint ami az els kr els kanyarjban trtnt. Lewis levgta a kanyart, hatalmas elnyre tett szert. Nico is levgta a kanyart, tkztnk, is elnyre tett szert. n nem tettem szert elnyre. Amikor visszatrtem a plyra, pont annyival voltam eltte, mint korbban. Szerintem ez nevetsges!” – nyilatkozta a holland a Sky Sportsnak.
A visszajtszsok persze kicsit mskpp mutattk meg az esemnyeket. A fedlzeti kamers felvtelbl kiderlt, hogy Verstappennek eszben sem volt az els adand alkalommal visszakanyarodni az aszfaltra, ehelyett egy jobbkanyart csinlt a lasstbl, s alig visszavve a legkedvezbb ven csatlakozott jra a versenyvonalhoz…
Az egyszeres futamgyztes elrulta, nem azrt maradt ksbb Vettel eltt, hogy segtsen az rkez Daniel Ricciardnak. „Nem, k azt mondtk, hogy vissza kne adnom a helyem, de utna nem erstettk meg” – mondta. „Nem segtettem neki, egyszeren csak prbltam minden tlem telhett megtenni.”
Ami a Rosberggel trtnt koccansukat illeti (Verstappen bels ven mlyet fkezve csszott a nmet mell az els kanyarban, majd kisebb tkzssel a fre knyszertette), kiemelte, ez az eset az vvel egytt a brk kvetkezetlen tlkezst bizonytja. „Ha nem kap ezrt bntetst, nekem se adjanak!”
A legkemnyebb szavakat viszont egyik „kedvenc” ellenfelnek, Vettelnek tartogatta. Megjegyezte, a nmet szablytalan volt Ricciardval szemben. „n legalbb tudom, hogy kell jl csinlni ezt, viszont nem. Nevetsges volt, ahogyan csinlta” – utalt a fktvon trtn bemozdulsra, amelynek „nagymestere”. „Daniel mr mellette van, meg egyszeren belefordul, sszernek, mikzben csak vlt a rdiba… Nem is tudom, hnyszor hasznlt nagyon csnya szavakat. De szerintem vissza kne mennie az iskolba, hogy nyelvleckket vegyen.”
Verstappen mg azt is megjegyezte, Vettel tlsgosan frusztrlt mostansg, s sok kollgjt becsmrli hasonl stlusban. „Fogok vele beszlni. Egyszeren nevetsges, ahogy ezt kezeli. Egsz htvgn frusztrlt, ordt a rdiban. Jelenleg egy nagyon frusztrlt fick…”
/motorsportal/
Dhkitrs utn: Vettel bocsnatot krt az FIA-tl, Ricciardt tl optimistnak tallta
Nem volt elgedett az FIA elnke Sebastian Vettel dhkitrsvel Mexikban. A nmet bocsnatot krt Charlie Whitingtl, de indokoltnak ltta rzelmeit.
„Sebastian, nyugodj le, nyugodj le!” – ha mr Maurizio Arrivabennek kell kzvetlenl a versenyzjhez szlnia, ott valami komoly dolog trtnt! Mrpedig Sebastian Vettelt a csapatfnke szltotta meg, miutn Max Verstappen miatt a verseny hajrjban perceken t olyan indulatosan szitkozdott, hogy kzben egy pillanatra mg Daniel Ricciardo ellen is megfeledkezett vdekezni.
Nem krds, a ngyszeres bajnok elvesztette a fejt holland kollgja nfejsge miatt, s mg az is elfordulhat, hogy ez vgl a Monza ta els dobogs helyezsbe fog kerlni. Az FIA a leints utn vizsglatot indtott a Ricciardval val koccansa gyben.
A Sky Sports arrl szmolt be, hogy a szvetsg elnke, Jean Todt lben kvette az esemnyeket, s cseppet sem tetszett neki Vettel viselkedse, trgrsga, valamint az, hogy a szvetsg embert is pocskondizta. „Az FIA ezt gy tekinti ezt, mint amikor a focista a brt szidja” – mondta Ted Kravitz.
Vettel elrulta, az eredmnyhirdets utn els tja Charlie Whiting versenyigazgathoz vezetett, akitl azonnal elnzst krt. „Azonnal flkerestem. Nem ez volt a helyes, de a vdelmemre szljon, hogy az rzelmek, az adrenalin elragadott. Nem rtem, mirt akarsz most sarokba szortani azzal, hogy feleljek olyan krdsre, ami jra pellengrre llthat. Flkerestem Charlie-t, elmondtam neki, mirt mondtam, amit, s szerintem megrtette” – mondta a Sky Sports riporternek, aki br rkrdezett, mit szlt Whiting, m kzlte: „Ez nem a te dolgod.”
Vettel a Ricciardo elleni manverrl, valamint volt csapattrsa kritikus szavairl is vlemnyt formlt. „Mr is mondta nekem ezt” – utalt arra, hogy a fktvon trtn irnyvltst pp Austin ta figyeli szigorbban az FIA, s erre Ricciardo felhvta r a figyelmet, hogy ppen Vettel volt az egyik leghangosabb brlja Verstappennek ez gyben. „n is meg akartam nzni mg egyszer, is azt mondta, hogy megnzi mg egyszer. Valban nagyon kemnyen harcoltam, de gy tltem meg, elg helyet hagytam neki. Daniel ilyen helyzetekben, ha a megnyl rsekrl van sz, idnknt elg optimista. Pontosan tudtam, hogy brmi ron be fog oda menni. Kr, hogy tkzs lett a vge. Csak annyit mondtam, hogy jra meg fogom nzni az esetet, s ha valami olyan trtnt, akkor megbeszlem majd Daniellel. Mindketten a dobogrt mentnk, mindent megtettnk, amit tudtunk.”
A Verstappen-esetrl elmondta: „Mark… vagyis Max fktesztelt az els kt kanyarban. Nagyon gyenge volt a kigyorstsom, rthet, hogy nem voltam boldog. Max nem llt flre, feltartott, s ezzel Daniel el lktt. Taln az szempontjukbl ennek volt rtelme, az enymbl viszont nem.”
/motorsportal/
|