SEBASTIAN VETTEL

Sebastian Vettel, akrcsak a src a szomszdbl. Habr ngyszeres Formula-1-es vilgbajnok, s a sportg trtnetnek egyik legnagyobb mlt csapatnak piltja, nincsenek sztrallrjei. Magnlett rendkvl vja a mditl, s minden krdst kerl is ezzel kapcsolatban. Egytl egyig minden pilta tisztelett kivvta hozzllsval s tehetsgvel. 2015 ta j csapatval, a nagy mlt Ferrarival szll harcba a gyzelemrt! Itt kiderl hogyan! >>

      

 
 

SEBASTIAN HIVATALOS OLDALA

 

 
Orosz NAGYDJ 2017

Idpont: 2017. 04 28. - 04.30.
Krk szma: 53
Egy kr: 5,848  km
Teljes versenytv: 309,745 km
Leggyorsabb kr: 1:39:094- N, Rosberg
2016-os gyztes: N. Rosberg

 

Idbeoszts

 
LATEST PHOTOS

Silverstone 2017

 
IMPRESSZUM

Ha szeretnd egy picit jobban megismerni a lapot, s azt, aki mgtte ll, akkor me nhny informci a szerkesztrl s az oldalrl:

A szerkesztrl
Oldalinformcik
Elrhetsgem

Szerkeszt: Andi
Design: Merci
Nyits:  2011.08.01.
Tma: Sebastian Vettel, Formula 1
Kategria:  sport
Host: gportal
Ajnlott bngsz: Mozilla Firefox
Felbonts: 1280*800

Nyilatkozat s tovbbi informcik ITT!

(c)

Copyright Seb-Vettel 2011-2017

 
PONTVERSENY

1.     Sebastian VETTEL 68
2.   Lewis HAMILTON  61
3.  Valtteri BOTTAS 38
4.    Kimi RAIKKNEN  34
5.   Max VERSTAPPEN  25

 




 

Tovbb >>

 
CHAT

A chat cserekrsre, beszlgetsre szolgl! Reklmot nem krek! Tartzkodj a trgr szavak hasznlattl!

 

 
PITLANE

 

//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_71.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481082_98.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481087_73.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_80.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_47.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_40.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_27.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_17.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_40.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_43.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_60.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_57.png      

Chatben tudsz JELENTKEZNI!
Ha leveszel, elkltzl, trld az oldalad szlj! Ksznm!
Ha nem frisselsz hossz ideje lekerlsz.

 

 

HREK

Megrovs Vettelnek

Figyelmeztetsben rszestette Sebastian Vettelt az FIA a pnteki msodik szabadedzsen trtnt szablysrtsrt.
 
A Ferrari versenyzjt azrt idztk be a msodik szabadedzs utn, mert szablytalanul trt vissza a boxutcba. A boxbejratnl egy bjt helyeztek el, melyet Charlie Whiting tmutatsa alapjn mindenkinek balrl kell megkerlnie, ha szerelihez igyekszik. Miutn Vettel nem tett eleget e kvetelmnynek, a versenybrsg szbeli figyelmeztetsben rszestette t. A ngyszeres vilgbajnoknak ez volt az idei els megrovsa, komoly bntets (10 rajthelyes htrasorols) pedig csak a harmadik utn jr.
 
Az internetre a konkrt esetrl is kerlt fel felvtel. Ezen jl lthat, hogy Vettel ppen az egyik McLaren mell r a boxutca bejrata eltt. Mikzben ellenfele a megszokott ven tr a boxba, kls vrl, az utols utni pillanatban dnt gy, hogy kveti.
 
/motorsportal/
2016.10.21. 16:39, Andi

(c) Amerikai GP, 2. szabadedzs: Rosberg vette t a vezetst

A msodik szabadedzst szintn Mercedes, m ezttal Nico Rosberg nyerte, akit Daniel Ricciardo kvetett a Red Bullal. Lewis Hamilton csak a harmadik lett.
 
Ezttal a mexiki Esteban Gutierrezt trflta meg a plya, a Haas versenyzje a 17-es kanyarban prdlt meg.
 
A piltk a hosszabb etapokra kszltek, a Red Bull a szuperlgy keverket dcsrte a leginkbb.
 
(c) Andi
 
Amerikai Nagydj, 2. szabadedzs – vgeredmny
 
1. Nico Rosberg Mercedes 1:37,358 33
2. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:37,552 +0,194 33
3. Lewis Hamilton Mercedes 1:37,649 +0,291 32
4. Sebastian Vettel Ferrari 1:38,178 +0,820 35
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:38,258 +0,900 27
6. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:38,508 +1,150 32
7. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:38,568 +1,210 31
8. Jenson Button McLaren-Honda 1:38,713 +1,355 29
9. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:38,801 +1,443 30
10. Kimi Rikknen Ferrari 1:38,865 +1,507 31
11. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:38,971 +1,613 31
12. Kevin Magnussen Renault 1:39,159 +1,801 23
13. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:39,189 +1,831 28
14. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:39,197 +1,839 34
15. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:39,202 +1,844 36
16. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:39,281 +1,923 30
17. Jolyon Palmer Renault 1:39,455 +2,097 34
18. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:39,554 +2,196 24
19. Esteban Ocon Manor-Mercedes 1:40,086 +2,728 27
20. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari 1:40,114 +2,756 26
21. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:40,219 +2,861 28
22. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:41,131 +3,773 31
2016.10.21. 16:33, Andi

(c) Amerikai GP, 1. szabadedzs: A Mercik nyitottak az len

Az amerikai versenyhtvge els szabadedzst is a Mercedesek uraltk, Lewis Hamilton Nico Rosberg elett vgzett az len, a harmadik Max Verstappen lett.
 
Az edzsen kt fiatal is lehetsget kapott. Alfonso Celis Jr. a Force India, mg Jordan King a Manor autjt vezethette.
 
Jolyon Palmer a 18-as kanyarban mutatott be egy piruettet, mg Sebastian Vettel a jobb visszapillantjt volt knytelen sajt kezvel keresztben tartani.
 
(c) Andi
 
Amerikai Nagydj, 1. szabadedzs – vgeredmny
 
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:37,428 
2. Nico Rosberg Mercedes 1:37,743 +0,315 
3. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:39,379 +1,951 
4. Kimi Rikknen Ferrari 1:39,407 +1,979 
5. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:39,712 +2,284 
6. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:39,776 +2,348 
7. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:39,963 +2,535 
8. Sebastian Vettel Ferrari 1:39,988 +2,560 
9. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:40,131 +2,703
10. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:40,140 +2,712 
11. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:40,191 +2,763 
12. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:40,287 +2,859 
13. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:40,362 +2,934 
14. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:40,826 +3,398 
15. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari 1:40,970 +3,542 
16. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:41,170 +3,742 
17. Alfonso Celis Force India-Mercedes 1:41,422 +3,994 
18. Jenson Button McLaren-Honda 1:41,663 +4,235 
19. Kevin Magnussen Renault 1:41,942 +4,514 
20. Jordan King Manor-Mercedes 1:42,012 +4,584 
21. Jolyon Palmer Renault 1:42,332 +4,904 
22. Esteban Ocon Manor-Mercedes 1:43,874 +6,446 
 
2016.10.21. 16:32, Andi

s ha mgis a Ferrari s Vettel tved?

Sebastian Vettel nem tartja jogosnak a kritikkat, Flavio Briatore szerint viszont nem is meglep, hogy a Ferrari gyengbb a vrtnl. Biztos, hogy nem az elmarad eredmnyek dacra is helyesnek vlt irny a legfbb problma Maranellban…?
 
Egyre tvolabb kerl a Ferrari a konstruktri bajnoksg msodik helytl. Japnban megszerzett dobogjval a Red Bull 50 pontra elhzott a vrsktl, s j esly mutatkozik r, hogy Sebastian Vettelk idn nem elre, hanem inkbb htra araszolnak a vgelszmolsnl.
 
A ngyszeres vilgbajnok ennek ellenre igazsgtalannak tartja az ket r folyamatos kritikkat. „Ha megnzzk, a Mercedesszel szembeni htrnyunk elg stabil. Van, hogy kzelebb, mskor tvolabb vagyunk tlk. Az idmrkn elg nagy a klnbsg, a versenyeken ez kicsit cskken, de mg mindig megvan. v elejn mg egyrtelmen mi voltunk a msodik legjobb csapat, de mostansg a tempt tekintve htrbb cssztunk. Nagyon szoros a kzdelem. De nem fair azt mondani, hogy nagyon le vagyunk maradva, hiszen t tizedmsodperc nem olyan sok. Az persze igaz, hogy egy szinten vagyunk a Red Bull-lal, s a clunk a msodik helyezs” – nyilatkozta.
Vettel szerint a legfontosabb, hogy csapata a gyengbb htvgk s a rosszabb eredmnyek dacra is j ton halad. „Sok minden trtnt velnk, hvhatjuk ezt balszerencsnek vagy brminek, de mindvgig kitartottunk a vlasztott irny mellett, s ez volt a helyes dnts. Mg mindig j irnyba tartunk. Van, hogy az eredmnyek megerstik ezt, mskor nem, de a legfontosabb, hogy egyszer megerstsk. s n hiszem, hogy gy lesz.”
 
A brlkat ezzel azonban nemigen tudja meggyzni. A korbbi csapatfnk, Flavio Briatore pldul gy ltja, ppen a vlasztott irny a rossz, ezrt nem is meglep, hogy a Ferrari gyengbb a vrtnl. „Marchionne kemnyen dolgozik, de az F1 egy csnya bestia. Ha nem tudod, hogyan kell kivdeni a szrsait, felnyrsal. Hogy nem adna elg pnzt? Nem, mindenk megvan. Viszont hiba dolgoznak a Ferrarinl ugyanazok az emberek mr kt ve, amikor valakit elkldenek, nem ptoljk senkivel. Ennek a logikus kvetkezmnye, hogy nem jnnek az eredmnyek” – nyilatkozta TG Zero Radinak.
 
Briatore mr sokszor beszlt arrl, abban ltja a Scuderia legnagyobb gyengesgt, hogy kptelen megszerezni a legjobb aerodinamikai szakembereket, mivel tvol van a kzpontjuk az ilyen szempontbl a legnagyobb knlattal rendelkez brit „motorvlgytl”. „A Ferrari mindig nagyszer motorokat ptett, de szksgk lenne mr vgre egy angliai tervezirodra. Mi a Renault-nl akkor kezdtnk el nyerni, amikor tucatjval alkalmaztunk angliai mrnkket. n a helykben felptenk egy csinos kis irodt a Red Bull, a Mercedes s a Williams bzisnak kzelben. Egy gyzelemre eslyes Ferrari jt tenne a Forma–1-nek” – fogalmazott.
 
Sergio Marchionne, a Ferrari elnke James Allison tvozsa utn azonban ppen az ellenkez t mellett ktelezte el magt: feltett szndka, hogy olasz mrnkkkel, hzon bellrl tltse ki a hitusokat.
 
A csapatalapt Enzo Ferrari fia, Piero nemrg ugyancsak kizrta az angliai terjeszkeds lehetsgt. Szerinte ez a mdszer nem vletlenl vallott kudarcot mr a 90-es vek elejn-kzepn is. „A legnagyobb hibm John Barnard volt” – nyilatkozta, utalva a brit tervezre, aki 1996-ig Nagy-Britanniban rajzolta a Ferrarikat. „n voltam az, aki rbeszlte apmat 1986-ban arra, hogy szerzdtessk az angolt. Azt gondoltam, szksgnk van egy klfldi szuperagyra. De Barnard sosem illett bele ebbe a kultrba, ezrt nagy hiba volt az alkalmazsa, amit mai napig bnok” – nyilatkozta Leo Turrininek.
 
„n teht teljes mrtkben Marchionne mellett llok, amikor azt mondja, magunknak kell visszatrnnk a gyztesek tjra. Mgpedig olyasmik magunkra erltetse nlkl, amik idegenek a szmunkra.”
 
Azt mr csak mi tesszk hozz: Barnard elkldse utn valjban nem a Ferraritl idegen kultra tvozott Maranellbl, hanem egy olyan korszak vette kezdett, amelyben az olaszok csupn a klfldi „szuperagyak” ltal megalkotott gpezet fogaskerekei voltak…
 
/motorsportal/
2016.10.20. 09:12, Andi

Hamilton harcolni fog, Vettel szerint mg nyerhet

A cmvdsrt kzd Lewis Hamilton nem foglalkozik a balul sikerlt versenyhtvgkkel; csak az az utols ngy versenyhtvgre s a csapattrs elnynek cskkentsre sszpontost.
 
Sebastian Vettel szerint a britnek pont ezt kell tennie, hiszen j eslye van mg a vgs sikerre.
Hamilton egyszer mr ledolgozta htrnyt, st a nyri sznetnek mg 19 pontos elnnyel vgott neki, a Belga Nagydj ta azonban ismt Nico Rosberg van lendletben. A pihen ta hrom futamgyzelmet szerz nmet pilta nemcsak megfordtotta az llst, hanem ismt „knyelmes” helyzetbe hozta magt: ngy versennyel az v vge eltt 33 ponttal vezet.
 
A cmvd lemaradsa elssorban a malajziai motorhiba miatt ntt ekkorra, helyzetn azonban a rosszul sikerlt rajtok sem segtettek. A trtnteket azonban igyekszik kizrni, s csak a r vr feladatokra akar sszpontostani. „Nem nzek vissza!” – jelentette ki az Amerikai Nagydj sajttjkoztatjn. „Val igaz, voltak jobb napjai a plyafutsomnak, de csak elre tekintek. Voltak nagyon j versenyeim a szezon sorn, de semmi sem lehet tkletes. Csak egy dolgot tehetek: olyan kemnyen kell dolgoznom, amilyen kemnyen csak tudok” – tette hozz.
 
Felzrkzst egyik kedvenc plyjn kezdheti, ahol 2012 ta csupn egyszer maradt le a futamgyzelemrl. „Austin, pontosabban Amerika mindig j vadszterep volt szmomra. Izgatottan vrom ezt a htvgt is, hiszen a plya fantasztikus. Nagyszer munkt vgeztek a tervezsekor. Vannak j elzsi pontok s kvethetjk az lttnk lvt, ami mostanban elgg nehz. Nagyon remlem, hogy ez a htvge mr jobb lesz szmomra, s a szurkolk is lvezik majd” – magyarzta.
 
A sajttjkoztatra egy msik tbbszrs vilgbajnok, Sebastian Vettel is hivatalos volt, kinek vlemnyt a Mercedes piltinak kzdelmrl is kikrtk. Egszen pontosan azt a krdst szegeztk neki, relis-e, hogy Hamilton visszaszerzi a vezetst s elhdtja a bajnoki cmet. „Persze” – kezdte a nmet hatrozottan, majd egy kisebb sznet utn hozztette. „Relis, mert elgg gyors s sok pontot lehet mg gyjteni. Hiba lenne, ha most feladn. Termszetesen harcolni fog rte! Ngy futamon alatt mg sok dolog trtnhet” – folytatta a ngyszeres bajnok.
 
Brhogy is alakuljon kettejk prharca, Hamiltontl mr most megkrdeztk, hogyan viseli majd a veresget, ha vgl Rosberg emelheti magasba a bajnoki serleget. „Frfiknt prblom majd viselni. Nem nyerheted meg az sszes bajnoksgot. Ha vetnk egy pillantst a korbbi bajnokokra, ltjuk, hogy k is nyertek, de vesztettek is vilgbajnoki cmeket. Sok pontot lehet mg szerezni, s mindent bele fogok adni. Ha pedig nem sikerl, akkor csak azt tehetem, hogy kszlk a kvetkez szezonra. Tovbblpek majd, s remlem, ersebben trek vissza” – rszletezte.
 
Szba kerlt, hogy Rosberg korbban mg nem gyzte le a csapaton belli kzdelemben, Hamilton azonban kijelentette, nem esne nehezre megemszteni a veresget. „Mindig szorosak voltak a csatink. Idn mshogy alakulnak a dolgok, mr ami a technikt illeti. De ez ellen semmit sem tehetek. Ha az aut rendben van, mondjuk tz alkalombl kilencszer, akkor elvgzem a munkt. Volt pr eset, amikor a futamok elejn nem ment minden tkletesen, de ilyen a versenyzs” – jelezte.
 
/motorsportal/
2016.10.20. 09:11, Andi

Nem j szerzds, j aut kne Vettelnek

Fontosabb a Ferrari 2017-es felkszlse annl, mint hogy elrehozott szerzdshosszabbtssal zavarjk meg azt – jelezte Sebastian Vettel. Csapata szuzukai s fejlesztsek tern kvetett taktikjt is helyesnek tartja.
Komolyabb hullmokat csapott Maurizio Arrivabene szuzukai kijelentse, miszerint fl sem merlt mg bennk, hogy mr most j szerzdst adjanak Sebastian Vettelnek, mivel maradst a tbbi dolgozhoz hasonlan neki is ki kell rdemelnie. Cstrtkn Austinban a ngyszeres bajnoknak fltettk a krdst, tma-e a 2017 vgig rvnyes kontraktusnak meghosszabbtsa.
 
„Mindannyiunknak elg sok a dolga mostansg… A htralv ngy versenyre sszpontostunk, valamint fleg a jv vi felkszlsre. Szval nem gondolnm, hogy olyan rszletekkel kne foglalkoznunk, mint pldul az n szerzdsem. Erre majd tallunk vlaszt jvre. Most nagyon sok minden zajlik a gyrban, mindenki nagyon elfoglalt, s n magam is erre szeretnm helyezni a hangslyt” – nyilatkozta Vettel.
 
Szba kerlt csapata szuzukai taktikja is. A Ferrari a Japn Nagydj hajrjban a gyorsan kop lgy gumikat tette fel Vettel autjra, akinek azonban eslye sem nylt a korbbi kerkcserjvel el vg Lewis Hamilton visszaelzsre. „Nem hinnm, hogy gond lenne a taktikval. Utlag mindig knny okosnak lenni, de most is azt mondom, hogy mivel nem voltunk olyan gyorsak, mint Lewis, nem is r figyeltnk igazn, sokkal inkbb a msodik helyre. Megprblkoztunk valami mssal, ami ha bevlik, most mi lennnk a hsk. Sajnos nem vlt be, de ez rendben van, el tudjuk fogadni ezt” – felelte a heppenheimi.
 
A Ferrari Austin eltt abban bzhat, hogy kt hete Japnban bevetett jtsaik rezhet elrelpst hoztak, s ha nincsenek a htrasorolsos bntetsek, akr erbl legyzhettk volna a Red Bullokat. „Az jtsok elrelpst jelentettek” – llaptotta meg Vettel. „Kimi s jmagam is azonnal elgedettek voltunk velk. Gyorss tettek minket Japnban, s az a plya mindig remek teszt arra, hogy lemrjk az aut teljestmnyt. Ez a kvetkez v szempontjbl j eljel. Hiba vltoznak a szablyok, mindig segtsg minden egyes elem, aminek a mkdst jobban rted.”
 
Flmerlt viszont a krds, megri-e a Ferrarinak tovbbra is fejleszteni az idei autjt, mikzben ellenfeleinek tbbsge mr olyannyira 2017-re kszl, hogy j ideje nem vetett be jtsokat. Tbbszr hallhattunk mr olyan vlemnyeket (legutbb pldul Luca Baldisserritl, a csapat korbbi mrnktl), hogy az idei eredmnyek kozmetikzsval a Scuderia csak ronthatja sajt jv vi helyzett.
 
Az egyik jsgr flvetette Vettelnek: azzal, hogy j elemeket teszteltek a szlcsatornban vagy a CFD-n, valjban a korltozott idejkbl ldoztak fel valamennyit, amit a 2017-es fejlesztsekre is hasznlhattak volna. A nmet mosolyogva kezdte vlaszt: „Ksznm a leckt, n nem ismerem ezeket a szablyokat, a csapat viszont igen. Brmi, amit fltesznk az autra, azt mr eredetileg is gy terveztk, hogy fltesszk. s minden elemnek van rtelme.”
 
„Nem gondolom, hogy mi vagyunk az egyetlen csapat, aki kiprbl jdonsgokat. Amikor ezen idszakban nem harcolsz a bajnoki cmrt, normlis, hogy mr inkbb a kvetkez vre sszpontostasz. De van rtelme a htralv versenyeknek is. Nemcsak azrt, mert megprblunk rajtuk sikeresek lenni, nyerni, hanem azrt is, mert azokon folyamatosan tanulhatunk is, ami a kvetkez vben is segthet. Minden egyes krbl igyeksznk kihozni a maximumot, okosan felhasznlni az idt, a jelen, de a jv szempontjbl is. Biztos vagyok benne, hogy helyesen cseleksznk”– llt ki csapata mellett.
 
/motorsportal/
2016.10.20. 09:07, Andi

EGY NAP VETTELLEL A FERRARINL – MOST BRKI MEGNYERHETI!

Kecsegtet ajnlattal llt Sebastian Vettel a szurkoli el: szerencss jtkonykodk jvre egy napot tlthetnek el a ngyszeres vilgbajnokkal egy nagydjhtvgn!
 
A VIPrize tbb sportolt felkrt mr arra, hogy tmogassa jtkonysgi kampnyukat – most Sebastian Vettel is sorra kerlt. A Ferrari versenyzje oldalukon egy vides zenettel hvta jtkra rajongit.
„Itt az esly arra, hogy egy napot nyerjetek velem egy 2017-es versenyen. A spielbergi Osztrk Nagydjon tallkozhatunk, eltlthetnk egymssal egy kis idt, bemutatom majd kicsit a kulisszk mgtti vilgot s az autmat” – mondta a nmet.
 
Mindehhez nem kell mst tenni, mint az akcit meghirdet oldalon jtkonysgi adomnnyal tmogatni az rva gyermekeket. Az adomnyok mrtktl fggen tbbfle ajndk is elnyerhet: autogramkrtyk mellett dediklt sapka, pl s keszty is a szurkolk birtokba juthat. Tovbb minl tbb pnzt adomnyoz valaki, annl nagyobb az eslye arra, hogy megnyerje az ausztriai tallkozst, valamint a hozz tartoz kt belpjegyet a teljes spielbergi htvgre, repljeggyel s szllssal egytt
 
 

/motorsportal/
2016.10.19. 20:55, Andi

A jv vi Pirellik Vettel-gumik lesznek?

Okos hzs Sebastian Vettel rszrl, hogy ennyire aktvan kiveszi a rszt a Pirelli-tesztekbl – vli Stefan Johansson. s Fernando Alonso is gy ltja, nagy elnyre tesz szert ezzel – utbbi szerint igazsgtalanul.
 
Br a mgttnk hagyott htvge a Forma–1 meznye szmra a pihensrl s az utols ngy futamra val felkszlsrl szlt, a Red Bullnak ms feladatai is voltak. Pierre Gaslyval az talaktott 2015-s autjuk volnjnl pntektl vasrnapig hrom napon t teszteltek az abu-dzabi versenyplyn a Pirelli szmra. Mindhrom nap 36 Celsius-fokos hsgben telt a gyakorls. Gasly az els napon 81, a msodikon 103, a harmadikon pedig 93 krt teljestett, azaz sszesen 277-szer fordult krbe az vzr versenynek otthont ad ringen. A Mercedesszel teljestett mlt heti, es mosta ktnapos teszten elrt 91 krhz kpest ez risi elrelps.
 
Mg hrom teszt van htra a Pirelli felkszlsi programjbl – valamennyinek Abu-Dzabi ad majd otthont. Legkzelebb november 2-a s 3-a kztt a Red Bull, aztn r kt htre a Ferrari, a szezonzr Abu-dzabi Nagydj utn pedig a Mercedesszel kiegszlve mindhrom csapat egyszerre viszi plyra autjt. Hogy pontosan kik lnek majd bennk, az egyelre krdses. A Mercedes a mlt hten Nico Rosberget is bevetette egy napra, a tovbbi tesztnapokon a nmeteknl s a Red Bullnl azonban rendre tesztversenyzk dolgoztak.
 
A 2017-es abroncsok Vettel-gumik lesznek?
 
A korbban a Ferrarinl s a McLarennl is megfordul Stefan Johansson nem rti ezt az rdektelensget. Szerinte a legels naptl segdkez Sebastian Vettel rafinltan igyekszik mr most nmi elnyre szert tenni ellenfeleivel szemben azzal, hogy ennyire aktvan kiveszi a rszt a felkszlsbl. „Minden egyes kr kifizetd lesz szmra” – rta a svd blogjn. „n is rengeteg gumitesztelt vgrehajtottam, s ez a lehetsges legjobb mdja annak, hogy lendts a sajt s a csapatod teljestmnyn.”
 
„A Pirellinek tetszeni fog az a sok tancs, amit Vettel ad nekik, mert a mrnkk sok szrevtelre vgynak. Ktsg sem frhet hozz, hogy ezek a gumik fknt az visszajelzsein fognak alapulni. s a versenynapokon nincs is fontosabb tnyez a gumiknl. Ha Vettel olyan gumikat kap, amelyek illenek a vezetsi stlushoz, amelyekkel szz szzalkig elgedett, nem lesz gondja azzal, hogy az autja gy viselkedjen, ahogyan azt szeretn, s gy azonnal tmadsba lendlhet. Rendkvl okos hzs volt ez rszrl, s hihetetlen butasg a tbbi versenyzrl, akik nem vesznek rszt a tesztelsben, mikzben mdjukban llna” – brlta a Mercedes s a Red Bull versenyzit.
 
Johansson szerint ez is csak azt mutatja, hogy Vettel mindenre kpes, csak hogy sikerre vezesse a Ferrarit. „Ez pontosan az, amit Michael Schumacher is tett. Minden egyes tesztlehetsget megragad. Emlkszem, az ferrarisok gyakran mondtk nekem, hogy valahnyszor a csapatnak volt pr tesztnapja, Michael mris hvta ket, hogy jelezze, valamit ki szeretne prblni az autn, valami j tlete van, s rdekldtt, hogy ez megoldhat-e pr napon bell a tesztelsre.”
Alonso: Ez igazsgtalan
 
Vannak persze versenyzk, akik azrt nem tesztelnek, mert meg sem tehetik. Fernando Alonso pldul maga is gy ltja, hogy Vettelk nagy elnybe kerlnek, a McLaren azonban nem biztostott tmeneti tesztautt a Pirelli szmra, gy neki eslye sincs bekapcsoldni a munkba. „Mindig elny, ha felkszlhetsz arra, mit is vrhatsz a gumiktl a kvetkez vben. 2007-ben nagyjbl hasonl volt a helyzet: beleugrottunk az ismeretlenbe” – utalt arra, hogy abban az vben a korbban hasznlt Michelin-gumikrl Bridgestone-ra vltott.
 
„De hasonl volt a Pirelli-korszak kezdete is 2011-ben. Akkor mindenki helyzete azonos volt, ezttal viszont csak pr versenyznek s csapatnak van lehetsge tesztelni. Ez kiss igazsgtalan” – llaptotta meg.
 
„Csak praknak adatik meg a lehetsg, pedig j lenne, ha mindenki egyforma eslyeket kaphatna az utols verseny utn a tesztelsre. De persze tudom, hogy vannak klnbsgek a mostani s a jv vi autk tervezsben, melyek a gumikat is rintik. Csak remnykedni tudok abban, hogy j gumikat kapunk. Most a Pirelli tbbet tesztelhet, mint korbban brmikor. Korbban a gumik minsge nem volt annyira j a teszthiny miatt, most viszont megvan a tesztprogramjuk, szval j gumikra szmtok a kvetkez vben” – nyilatkozta a ktszeres vilgbajnok.
 
/motorsportal/
2016.10.17. 20:24, Andi

Ennek a nyilatkozatnak egyltaln nem fognak rlni a Ferrarinl

A Ferrari egykori mrnke, Luca Baldisseri lesjt vlemnnyel van volt csapatrl, aki elmondta, mirt nem tud eredmnyeket elrni a Scuderia - csak volt kollgit sajnlja.
 
Azt tartja a monds, hogy az enni ad kzbe nem harapsz bele - nos, Luca Baldisseri 1989-tl 2016 janurjig a Scuderia alkalmazsban llt, s komoly rdemei vannak a mlt vtizedben Michael Schumacher rvn szerzett sikerekben. Most azonban az alsbb kategrikban szerepl Prema Powerteam f tancsadjaknt tevkenykedik, s gy, hogy mr nem Maranellban dolgozik, elmondhatja vlemnyt egykori munkaadjrl. Persze nyilatkozata csak a grda legutbbi idszakra vonatkozik: 2014 vgn mindenki azt hitte, hogy j aranykor jn el a csapat teljes tszervezsvel, Baldisseri viszont rmutat, hogy mekkora fejetlensg uralkodik valjban volt alakulatnl.
 
„Az az igazsg, hogy sajnos sem Marchionnnak, sem pedig Arriavebennek nincs tapasztalata versenyzs tern” - utalt az olasz a Ferrari elnkre s csapatfnkre a Corriere dello Sport hasbjain. Marchionne a kzti rszlegrl rkezett, Arrivabene pedig hossz veken keresztl dolgozott egytt a Scuderival, mint a Philipp Morris marketingese. Baldisseri tovbb folytatta, hozztve, milyen szrny hangulat uralkodik manapsg Maranellban.
 
„A Ferrari tbb nem csapat, hanem megflemltett emberek csoportja. A grdn bell valdi terror-lgkr uralkodik - a srcok nem jtanak, nem hoznak dntseket, mert attl flnek, hogy kegyvesztettek lesznek. Sokkal al-fl rendeltebbnek kellene lennie a vezetsnek - akr a katonasgnl. A vezetk azrt vannak, hogy mutassk az utat, hogy motivljk az embereket, hogy dntseket hozzanak, s ha hibznak, ne csomagoljanak egybl. Ez trtnt Allisonnal is, aki hatalmas vesztesg a csapat szmra.”
 
Amikor arrl krdeztk az egykori mrnkt, hogy mi kellene ahhoz, hogy a Ferrari ismt nyerjen, gy vlaszolt: „Amikor a csapat hatkony szervezetknt s stabilan fog mkdni, remek tletekkel, a piltk pedig nem fognak hibzni. A pnz megvan hozz, de csak stabilitssal lehet nyerni. A kemnyen dolgozkat nem kell siettetni. Megrtem, hogy Marchionne azonnali gyzelmeket akar, de a Forma-1 nem gy mkdik, ezt nehz hrom v alatt megoldani.”
 
Allison tvozsa utn Mattia Binotto vette t a technikai rszleg vezetst, akivel korbban mr Baldisseri is dolgozott egytt. „Mattia tudja, hogyan kell motivlni az embereket, s nagy tapasztalata van, de nem technikai igazgatnak val. is tudja, hogy nem tud megtervezni egy autt, nincs meg az ehhez szksges tudsa a karosszrirl, az aerodinamikrl, s a mechanikai dolgokrl. De gy ltom, nagyszeren dolgozna csapatvezetknt.”
 
A Ferrari vilgbajnok prossal rendelkezik Sebastian Vettel s Kimi Raikknen szemlyben, s gy tnik, mintha a finn pilta idn egy hajszllal jobb lenne nmet trsnl. „Raikknen jobb, mint amilyen 2015-ben volt, Vettel viszont sokkal rosszabb. A Ferrari elrelpse szempontjbl fontos, hogy a piltk is oda tegyk magukat - de a f problma nem velk van” - tette hozz az olasz szakember.
 
/formula/
2016.10.13. 13:00, Andi

Vettel: Hatalmas a fejlds Silverstone ta

Sebastian Vettel beszlt az F1-es Japn Nagydj utn arrl, hogy mi volt az oka, amirt nem tudtk utolrni Lewis Hamiltont, s jabb dobogs helyezssel tvozni Suzukbl.
 
A nmet pilta korbban a lekrzttek problmjrl beszlt, most viszont ms szemszgbl kzeltette meg a vasrnapi Japn Nagydj trtnseit. 
 
Vettel az aut dicsretvel kezdte nyilatkozatt: „Azt hiszem, nagyon sok a pozitvum ezen a htvgn. A bntets ellenre, gy gondolom, hogy az idmrnk elg ersre sikerlt. Az aut tempja a futamon is jnak bizonyult. Taln mg a msodik leggyorsabbak is voltunk.”
 
A Ferrari piltja nem rl, hogy nem sikerlt befrkznie az els hromba: „Nem lehet teljes mrtkben boldog az ember, mert ha kzelsgbe kerl a dobog, s nem szerzi meg, az mindig nagy csalds.”
A ngyszeres vilgbajnok egy korbbi helysznnel hasonltotta ssze Japnt: „Ha az itteni teljestmnyt a Silverstone-ival kellene sszehasonltani, ami nhny tekintetben hasonl – s az is tny, hogy elg szeles volt a vasrnap – sokat fejldtnk az ilyen krlmnyek kztt is a Brit Nagydj ta.”
 
Vettel gy gondolja, hogy elrhetetlen lett a dobog az elz htvgn: „Nagyszer rajtunk volt, s kt pozcit is szereztnk. Mindent megprbltunk, hogy Maxot nyoms al helyezzk. Egy ponton eldntttk, hogy hosszabb etapot megynk, kiprblunk valami mst, hogy a verseny vgn visszajhessnk a dobogra. Sajnos ez nem mkdtt, a lgy gumi nem tartott ki sokig, s pozcit vesztettnk Lewishoz kpest. Semmit nem tudtunk tenni, hogy megfogjuk, a klnbsg tl nagy volt hozz kpest.”
 
/formula/
2016.10.11. 07:19, Andi

Vettel vgzett elrbb, de Raikknen a jobb?

A Ferrari ngyszeres F1-es vilgbajnoka ezttal sem hozott ki mindent a lehetsgeibl, nem tudott kitrni a hullmvlgybl - Raikknen ellenben most is j rtkelst kapott.
 
Most mr htvgk ta tma, hogy Kimi Raikknen jobb Sebastian Vettelnl csapaton bell - az idmrkn s a versenyeken is minimum tartja a ngyszeres vilgbajnok tempjt s ngy futammal a vge eltt meg is elzi t a pontversenyben. 
 
2015-ben a finn fele annyi pontot gyjttt, mint Vettel, a nmet egyrtelmen a Ferrari vezre volt, megnyert hrom futamot s nem volt krds, hogy ki az elsszm pilta csapaton bell - azta nagyon megvltozott a helyzet. A Japn Nagydjon is Raikknen volt a gyorsabb, a szabadedzseken s az idmrn is j formt mutatott, majd a rajtbntetse miatt htrbb kerlt s a versenyen vgl Vettel mgtt rt clba.
 
A nmet krl sokasodnak a krdjelek, az olasz mdia is tmadja, nem hogy nem a Ferrari vezre, hanem totlisan beleszrklt a Scuderiba - szba kerlt a visszavonuls, de az is, hogy 2017 vgn eligazolhat Maranellbl. A suzukai htvgn sem tudott ebbl kitrni, az pedig aligha vltoztat brmin is komolyabban, ha jl sikerl szmra a szezon zrsa s vgl Raikknen eltt fejezi be 2016-ot...
 
A Sky Sports rtkelse is sokat elrul a Japn Nagydjrl: Vettel hetes, Raikknen nyolcas osztlyzatot kapott. A finn impresszv versenytempja, tbb szp elzse ezttal is ltvnyos volt, ekzben Vettel (aki szintn rajtbntetst kapott) hiba rajtolt nagyot, nem tudott odarni a dobogra.
 
/formula/
2016.10.11. 07:16, Andi

Vettel a lekrzsek miatt esett Hamilton mg

A kk zszlkrl, egy mersz taktikrl s a Lewis Hamilton elleni csatrl szlt a Japn Nagydj Sebastian Vettel szmra, ahol vgl csak negyedik lett, noha a msodik helyet clozta.
 
Rajtbntetse utn a nmet elg jl jtt ki a rajtbl, s az els krket kveten mr a harmadik helyen tallta magt Nico Rosberg s Max Verstappen mgtt. A Ferrari szmra elrhetnek tnt a Red Bull befogsa, m a nmet versenye vgl kiss ms irnyt vett, s ahelyett, hogy felfel haladt volna a meznyben, Hamilton okozott szmra egyre nagyobb fejfjst.
 
Vettel ismt sokat panaszkodott a rdiban az elle ksn flrehzd lekrzttekre, s szerinte a bokszba is emiatt vesztett pozcit, sszessgben azonban szerinte nlklk is nehz lett volna elrbb vgeznie.
„Ltva a vgeredmnyt nem hiszem, hogy k jelentettk volna a klnbsget. Mindig pont a kanyarokban rtem ket utol, ahol nekik is nehz flrehzdni, s ezzel bizonyra sok idt vesztennek” - mondta Vettel a leintst kveten.
 
„Nagy kockzatot vllaltunk azzal, hogy a vgn a lgy gumikra vltottunk, ami eleinte j vlasztsnak tnt, de a vgre tlsgosan elkoptak. Ennek ellenre gy rzem, hogy helyesen dntttnk, mert muszj volt megprblnunk valamit.”
 
„De nem az volt a cl, hogy megelzzk Lewist, hiszen eltte kellett volna kijnnnk a plyra. Ezt a pozcivesztst viszont a lekrztteknek ksznhetjk. De az eredmnyre pillantva valsznleg ezek a kis vesztesgek sem sokat szmtottak. Egybknt sem a 3., hanem a msodik helyet akartuk volna megszerezni.”
 
Arra a krdsre, hogy szerinte valaha is szletik-e hatkony megolds a lekrzsek kezelsre, amivel mindkt fl a lehet legkevesebb idt veszti, a Ferrari piltja gy felelt:
 
„A lekrzttek problematikja mindig is ltezni fog, amg van versenyzs. Mindenki a sajt versenyn futja, ma pedig klnsen balszerencss voltam, hogy tbbszr is rossz pillanatban rtem ket utol. A Lewis elleni csata sorn csak a forgalom miatt ngy msodpercet vesztettem - mindig az egyenesben tudta ket megelzni, n pedig csak kicsit ksbb.”
 
/formula/
 
2016.10.09. 15:28, Andi

(c) Japn GP, vgeredmny: Rosberg sikere

A pole-bl indul Nico Rosberg sikert hozta a Japn Nagydj. A nmet pilta mgtt Max Verstappen lett a msodik, mg csapattrsa, a rajtnl hibz, Lewis Hamilton a harmadik helyen vgzett.
 
A hromszors bajnok mr a rajt eltt sem volt tl boldog, utna pedig nem is lehetett oka az rmre. Hamilton a piros lmpk kialvsa utn a nyolcadik helyig esett vissza, mikzben az len Rosberg simn eljtt.
 
Sebastian Vettel jl kapta el a rajtot, kettt jtt elre, majd kettt elztt is, gy hamar a dobogs helyen tallta magt. m a gumivlaszts megakadlyozta annak megtartsban, gy vgl a negyedik hellyel kellett megelgednie.
 
Lewis Hamilton ugyan prblta megelzni a holland Red Bullost, de kudarcba fulladt minden ksrlete.
A Mercedes kt dobogs helynek ksznheten sikerlt megnyernie zsinrban harmadik konstruktri bajnoki cmt is.
Rosberg elnye pedig immr 33 pontos a cmvdvel szemben..
 
(c) Andi
 
A Japn Nagydj vgeredmnye:
 
# Versenyz Csapat Id
 
1 Nico Rosberg Mercedes 1:26:43.333
2 Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 4.978
3 Lewis Hamilton Mercedes 5.776
4 Sebastian Vettel Ferrari 20.269
5 Kimi Rikknen Ferrari 28.370
6 Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 33.941
7 Sergio Prez Force India-Mercedes 57.495
8 Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 59.177
9 Felipe Massa Williams-Mercedes 1:37.763
10 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:38.323
11 Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:39.254
12 Jolyon Palmer Renault 1 kr
13 Daniil Kvyat Toro Rosso-Ferrari 1 kr
14 Kevin Magnussen Renault 1 kr
15 Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1 kr
16 Fernando Alonso McLaren-Honda 1 kr
17 Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1 kr
18 Jenson Button McLaren-Honda 1 kr
19 Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1 kr
20 E.Gutirrez Haas-Ferrari 1 kr
21 Esteban Ocon Manor-Mercedes 1 kr
22 Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1 kr

 

2016.10.09. 15:18, Andi

Vettel: Nincs mit megbeszlnnk Arrivabenvel

A ngyszeres F1-es vilgbajnok reaglt ferraris fnke minapi nyilatkozatra, mely szerint a nmetnek nincs garantlt helye a csapatban 2018-ra, ha nem teljest megfelelen a kvetkez idszakban.
 
Folyamatosan rzdik, hogy risi a nyoms az eredmnytelensg miatt a Ferrarin s Sebastian Vettelen is: taln ez is vezetett ahhoz a hibhoz a sepangi rajtnl, amely miatt Suzukban hrom hellyel htrbbrl lesz majd knytelen indulni a nmet. Radsul Maurizio Arrivabene, a maranelliak Formula-1-es alakulatnak vezetje a minap gy fogalmazott: a ngyszeres vilgbajnoknak ki kell rdemelnie a helyt, ha 2018-ban is mg nluk akar majd versenyezni. Amikor Vettelt szembestettk fnke szavaival, gy reaglt:
 
A Ferrari tovbbra is harcban ll a konstruktri msodik helyrt, de az elmlt htvgn trtntek utn mr 46 pontra ntt a htrnyuk az ott ketts gyzelmet arat Red Bull-lal szemben, gy nagy erfesztsekre van szksgk, ha fordtani akarnak a htralv t verseny sorn.
 
„Nem hallottam, mit mondott, de alapveten egy meglehetsen egyenes s szinte kapcsolat van kzttnk” – idzi t az Autosport.com. „Ha valami nem tetszik, azt elmondom neki, s ugyanez igaz fordtva is. Tudom, hogy nincs semmi feszltsg kzttnk, gy nincs is mit megoldanunk. Mindketten arra koncentrlunk, hogy elrjk ugyanazokat a kitztt clokat: futamot szeretnnk nyerni, ersebbek akarunk lenni, klnsen a jvt illeten, s elssorban erre fordtjuk a figyelmnket.”
 
Vettel a Japn Nagydj kvalifikcin is elmaradt az utbbi idben jobban teljest csapattrstl, Kimi Raikknentl, radsul hiba lett negyedik, a mr emltett bntetse miatt csak hetedikknt vghat neki a vasrnapi viadalnak. A nmet versenyz szerint azonban az is htrltatja ket idn, hogy nhny alkalommal nem tudtk kiaknzni a bennk rejl potencilt:
 
„Ahogy a csapat, gy n is teljesteni szeretnk. Voltak olyan versenyek, ahol ez nem igazn sikerlt s nem voltam elgedett magammal, mert tbbet is elrhettem volna. Olyan ez az v, mint egy hullmvast. Az eredmnyek nem mindig igazsgosak a htvgken mutatott tempnkat figyelembe vve, de ez ilyen. A f clunk, hogy tovbbi fejldst rjnk el az v vgig. Amit idn tanulunk, azt magunkkal visszk jvre, noha a szablyok kzben vltozni fognak. De mg gy is sokat tanulhatunk az idei autrl, amik a segtsgnkre lehetnek majd” – vlekedett a ferraris.
 
/formula/
2016.10.08. 20:15, Andi

Vettel nem tudott mit kezdeni Raikknen kreivel

Sebastian Vettel nem teljesen elgedett a Japn Nagydj idmrjn elrt 4. helyezsvel, hiszen elmaradt csapattrsa mgtt. Bntets miatt mg htrbb is kerl a rajtrcson, de gy is szoros csatt vr a Red Bull ellen.
 
A kt Ferrari csatja is hasonlan szoros volt, mint az len a Mercedesek, de persze a msodik rajtsorban foly harc mindig kevesebb figyelemben rszesl. Pedig a Ferrari s a Red Bull Q3-as csatja is megr egy mist: az els gyorskrk vgn a ngy autt mindssze 56 ezredmsodperc vlasztotta el egymstl, s br az utols prblkozsoknl a maranelli autk kicsit elhztak, Raikknen s Vettel kztt gy is csak 79 ezred dnttt a finn javra.
 
Arra a krdsre, hogy mindent kihozott-e az autjbl, Vettel gy felelt. „Nem mondanm. Szerintem lehettem volna mg egy kicsivel gyorsabb, hogy bejjjek a harmadik helyre, de gy tnik, Kimi kt nagyon ers krt rakott ssze a Q3-ban, s ppen hogy elttem vgzett. A csapat szempontjbl azonban nagyon j napot teljestettnk, hiszen mindkt autval megelztk a Red Bullt. Mr ppen ideje volt, hogy vgre egy olyan edzst teljestsnk, amelyen egyiknket sem sjtotta semmilyen problma” - mondta a nmet.
 
Vettelre persze mg vr egy hrom rajthelyes bntets, amit a sepangi rajtbaleset okozsrt rttak ki r, gy valjban csak a 7. pozcibl startol, s Verstappen, Ricciardo, illetve Perez is el kerl rajtrcson.  
 
„A holnap nagyon szorosnak grkezik. Persze n egy kicsit htrbbrl rajtolok majd, gy lehet, hogy a stratgikban lesz nmi klnbsg. De mindenkpp kilezett csatra szmtok a Red Bull ellen” - beszlt az eslyekrl.
 
(c) formula
2016.10.08. 20:14, Andi

(c) Japn GP, idmredzs: Hajszllal, de Rosberg a pole!

Nico Rosberg az idmrn sem tallt legyzre. A Mercedes nmet piltja ugyanis hajszllal, de megszerezte a pole-t Suzukban, csapattrsa Lewis Hamilton eltt.
 
A kvalifikci els rszben Jenson Button, a kt Sauber, kt Manor s Kevin Magnussen bcszott, ket Fernando Alonso, a kt Williams, a Toro Rosso s Jolyon Palmer vgeztek.
 
KimI Raikknen lett a harmadik, aki megelzte csapattrst, a 3 rajthelyet Malajzibl magval hoz Sebastian Vettelt, aki majd csak a 7. helyrl vghat neki a holnap futamnak.
 
(c) Andi
 
A Japn Nagydj idmr edzsnek vgeredmnye
 
1. Nico Rosberg Mercedes 1:31,858 1:30,714 1:30,647
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:32,218 1:31,129 1:30,660
3. Kimi Rikknen Ferrari 1:31,674 1:31,406 1:30,949
4. Sebastian Vettel FerrariI 1:31,659 1:31,227 1:31,028
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:32,487 1:31,489 1:31,178
6. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:32,538 1:31,719 1:31,240
7. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:32,458 1:32,176 1:31,961
8. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:32,682 1:32,237 1:31,961
9. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:32,448 1:32,200 1:32,142
10. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari 1:32,620 1:32,155 1:32,547
11. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:32,383 1:32,315 
12. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:32,562 1:32,380 
13. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:32,645 1:32,623 
14. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:32,789 1:32,685 
15. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:32,819 1:32,689 
16. Jolyon Palmer Renault 1:32,796 1:32,807 
17. Jenson Button McLaren-Honda 1:32,851 
18. Kevin Magnussen Renault 1:33,023 
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:33,222 
20. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:33,332 
21. Esteban Ocon Manor-Mercedes 1:33,353 
22. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:33,561 
 
2016.10.08. 20:11, Andi

(c) Japn GP, 3. szabadedzs: Tovbbra is Rosberg az len

A Japn Nagydj harmadik szabadedzst is Nico Rosberg nyerte, Daniel Ricciardo s Sebastian Vettel eltt.
 
A kvalifikci eltti utols megmrettets nedves plyn kezddtt, hiszen korbban elrte a vrt es Suzukt.
 
Az edzs eleje teht unalmasan telt, de ahogy szradt a plya gy letteke gyre btrabbak a versenyzk.
 
(c) Andi
 
Japn Nagydj, 3. szabadedzs – vgeredmny
 
1. Nico Rosberg Mercedes 1:32,092 14
2. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:32,394 +0,302 10
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:32,731 +0,639 12
4. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:32,784 +0,692 9
5. Kimi Rikknen Ferrari 1:33,011 +0,919 12
6. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:33,271 +1,179 13
7. Lewis Hamilton Mercedes 1:33,284 +1,192 12
8. Jolyon Palmer Renault 1:33,639 +1,547 13
9. Kevin Magnussen Renault 1:33,639 +1,547 10
10. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:33,646 +1,554 11
11. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:33,714 +1,622 12
12. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari 1:33,787 +1,695 16
13. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:33,865 +1,773 9
14. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:33,921 +1,829 11
15. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:34,037 +1,945 12
16. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:34,272 +2,180 13
17. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:34,388 +2,296 12
18. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:34,544 +2,452 13
19. Jenson Button McLaren-Honda 1:34,548 +2,456 11
20. Esteban Ocon Manor-Mercedes 1:35,230 +3,138 13
21. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:37,256 +5,164 10
22. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:56,323 +24,231 9
 
2016.10.08. 20:09, Andi

Vettel nem rti, mirt kezdtk el kritizlni

Miutn az FIA Sebastian Vettelt kiltotta ki a Malajziai Nagydj rajtbalesetnek bnbakjaknt, a Ferrari piltjnak Suzukba rve azzal kellett szembeslnie, hogy a mdia mr frusztrlt, az autjt tlhajt versenyzknt jellemzi t.
mini hirdets
 
Nehz elsiklani az a tny felett, hogy Vettel idn mr hrom olyan balesetnek is rszese volt a futamokat kvet els kanyarokban, amelyeknl nem lehetett t teljesen vtlennek kinyilvntani: Sanghajban, Spban s legutbb Sepangban (emellett Szocsiban Danyiil Kvjat ttte t ki, s taln mr elre flhetnk, hogy ismt egy S-bets plya kvetkezik).
 
Egyes vlemnyek mris azt kezdtk el fejtegetni, hogy Vettelt a Ferrarinl tlttt msodik ve sorn kezdi bosszantani autjnak temphinya, amellyel tovbbra sem kpes nerbl a gyzelmekrt harcolni, s kicsit a korbbi Fernando Alonso-fle frusztrci jn ki rajta is, s ebbl fakad, hogy olykor tlerlteti a vezetst a voln mgtt.
 
„Kicsit meglepdve hallom, hogy mg sohasem lttak engem ilyennek” - felelt Vettel rtetlenkedve a suzukai jsgrk krdsre. „Hiszen n gy emlkszek, hogy rengetegszer tmadtam mr meg ms autkat letem versenyrajtjait kveten az 1-es kanyarban, s a legtbbszr nem is lett belle baj. Nha persze elfordul, hogy az ember rosszul jn ki az ilyenekbl, s az elmlt htvgn is arra lthattunk pldt, hogy nem mkdtt, amit elterveztem.”
 
„Mindent prblunk kiprselni az autnkbl. s mivel a maximumra treksznk, olykor lehet, hogy kicsit tlhajtjuk az autt, mskor pedig nem tesszk oda magunkat elgg - az egsz arrl szl, hogy megtalljuk az idelis kzputat.”
 
Vettel tovbbra is gy ltja, hogy a sepangi rajtbaleset sokkal inkbb a krlmnyek kedveztlen sszejtszsa, mintsem az hibja miatt trtnt.
 
„Taln kicsit ksn fkeztem az ell halad kt authoz kpest, viszont gond nlkl be tudtam volna venni a kanyart, szval nem szguldottam volna ki egyenesen, mint egy rlt. Persze mindezzel vllaltam nmi kockzatot, ami ezttal nem fizetdtt ki. Nico elg rosszul jrt ezzel, mert neki semmi kze nem volt a trtntekhez, de felhvtam t rgtn a verseny utn, s elmagyarztam neki az esetet az n szemszgembl. Nha megtrtnnek ilyen dolgok” - nyugtzta Vettel, aki a malajziai kalamajka okozsa miatt az e htvgi versenyre hrom rajthelyes htrasorolst kapott.
 
/formula/
2016.10.07. 18:07, Andi

Arrivabene: Vettelnek ki kell rdemelnie, hogy maradhasson

Sebastian Vettelnek is ki kell rdemelnie, hogy szerzdse 2017-es lejrta utn is a Ferrari versenyzje maradhasson – jelentette ki Maurizio Arrivabene.
 
Br a ngyszeres vilgbajnokot amolyan megvltknt fogadtk 2015-ben a Scuderinl, a vrsk vrtnl gyengbb szezonja az renomjn is nyomot hagyott. Olaszorszgban mlt heti sepangi rajtbalesete s bntetse utn t is brlni kezdte a mdia, mondvn, vlsgban van, s egyre grcssebbnek tnik.
 
Br a csapat s versenyz egymsra tallst ltva nehz lenne elkpzelni, hogy a kt fl tja elvlhat a kzeljvben, Maurizio Arrivabene csapatfnk Szuzukban a Sky Italia krdsre elmondta: a 2017 vgig szerzdssel rendelkez nmet helye sincs rk idkre garantlva Maranellban. Mindezt annak kapcsn jtt el, hogy flvetdtt, Vettel taln mr most j szerzdst rhatna al velk.
 
„Nem gondolom, hogy hosszabbtsokkal nvelhetnnk a magabiztossgt” – fogalmazott az olasz. „Sebastiannak csak az autra kell sszpontostania. nagyon sokat ad, sokszor minden irnt rdekldik, ezrt muszj t emlkeztetni arra, hogy inkbb a sajt munkjra koncentrljon. Nem jellemz r, hogy ezt ktzkds miatt csinln, inkbb azrt teszi, mert ennyire a Ferrari-csald rszv vlt.”
 
„Sebastiannak szerzdse van velnk. Egytt dolgozunk idn, aztn jvre is. A kvetkez szezonban pedig majd megltjuk. Mindkettnknek vannak cljai. Nekem is van, a csapatnak is, Sebastiannak is. Csak az szmt, hogy valaki – mindegy, hogy ki – kivvja-e a helyt, s megri-e a pnzt” – nyilatkozta Arrivabene.
 
/m4sport/
2016.10.07. 18:04, Andi

(c) Japn GP, 2. szabadedzs: Rosberg 2/2

A msodik szabadedzst is Nico Rosberg hzta be, csapattrsa, Lewis Hamilton s Kimi Raikknen eltt Japnban.
A msodik szabadedzsen sem trtnt tbb emltsre mlt incidens, mint az elsn.
 
Ezttal a virtulis SC is szerephezt jutott, miutn a Haas mexiki versenyzje, Esteban Gutierrez megllt a plya szln msztaki hiba miatt.
Tbb pilta is megprdlt, de mindneki megszta srtetlenl az esetet.
 
(c) Andi
 
Japn Nagydj, 2. szabadedzs – vgeredmny
 
1. Nico Rosberg Mercedes 1:32,250 35
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:32,322 +0,072 35
3. Kimi Rikknen Ferrari 1:32,573 +0,323 26
4. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:33,061 +0,811 29
5. Sebastian Vettel Ferrari 1:33,103 +0,853 34
6. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:33,570 +1,320 37
7. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:33,873 +1,623 35
8. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:33,985 +1,735 37
9. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:34,028 +1,778 33
10. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:34,086 +1,836 33
11. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:34,127 +1,877 33
12. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:34,150 +1,900 29
13. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:34,241 +1,991 33
14. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:34,305 +2,055 27
15. Kevin Magnussen Renault 1:34,339 +2,089 36
16. Jenson Button McLaren-Honda 1:34,398 +2,148 29
17. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari 1:34,643 +2,393 11
18. Jolyon Palmer Renault 1:34,760 +2,510 40
19. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:34,824 +2,574 26
20. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:35,292 +3,042 30
21. Esteban Ocon Manor-Mercedes 1:35,400 +3,150 37
22. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:36,640 +4,390 26
2016.10.07. 17:57, Andi
 

Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-    *****    Játssz a színekkel keress szebbnél szebb képeket, építs, szépítsd a portálod, hogy szebb és színesebb legyen a világod!    *****    Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!