Sebastian Vettel - Fernando Alonso duplainterj az RTL-nek!
El tudjk kpzelni, hogy mindketten a Ferrarinl versenyezzenek a jvben!
Egy Sebastian Vettel - Fernando Alonso prossal felll Ferrarit mindkt rintett el tud kpzelni, valamikor a jvben.
"Mirt ne?!"-mondja Alonso, "Persze, ki tudja"-reagl Vettel, az RTL szmra ksztett klnleges duplainterj sorn.
Sebastian, mi teszi Fernandot annyira klnleges versenyzv, s mit tanulhatsz mg tle?
SV: "Nos, sok minden. n rgebb ta ismerem t, mint engem. Mg kartoztam, vagy a junior kategriban versenyeztem, amikor nzknt megismerkedtem a Forma 1-gyel. Fernando pedig akkor mr ott versenyzett. Nemcsak gyors volt, hanem nagyon tanulkony, s nagyon gyorsan fejldtt. Ma a legfbb rivlisaim egyike, annyira egyben van. Emiatt s emberileg is nagyon tisztelem."
Fernando, Sebastian mely tulajdonsgait becsld leginkbb?
FA: "Az mr nmagban nagyon mly benyomst tesz, ha valaki ennyire fiatalon mris vilgbajnok, s nemcsak egyszer ri ezt el, de gy tnik kpes megismtelni is. Sebastian megmutatta, mennyire gyors, s tehetsges, ha a hibtlan vezetsrl van sz. s ez mindig fennll, brmekkora a nyoms az F1-ben. A kpessgei szraz s vizes plyn s egyb nehz krlmnyek kztt is egy nagyon kivteles helyzetbe segtik. A jvben is nagy VB-eslyes, s ez azt jelenti, hogy a kvetkez 5 vben egy klnsen ers ellenfelem is."
A Red Bull a kvetkez szezonokban is ennyire dominns lesz?
FA: "Nem, ez nehz lenne nekik. Remlem, egyre szorosabb lesz a mezny."
SV: "Egyetrtek, a kvetkez vekben j szablyokat vezetnek be. Ez kisebb klnbsgeket eredmnyez majd."
Fernando mondta Sebastiannak: "Egyszer a karriered sorn mg egy vrs autval kellene itt, Monzban nyerned, mert az nagyon klnleges rzs."
Sebastian vlasza: "Igen, egyszer taln. Egy ekkora mlttal rendelkez csapattal, mint a Ferrari vagy a Mercedes, itt nyerni, remek lehet. 2008-ban Toro Rossoval gyztem itt, az is olasz. Egyszer mr meglhettem ezt a klnleges lmnyt, fantasztikus volt. Remlem, mg sok idt tltk a Forma 1-ben, s majd megltjuk, mi trtnik."
Alonso egy esetleges Vettel-Alonso prosrl a Ferrarinl: "Mirt is ne? A topcsapatok kzl egyik sem engedheti meg magnak, hogy ne kt j versenyzt vlasszon. gy tnhet, hogy Seb az elsszm a Red Bullnl, de ez nem gy van. Csak pillanatnyilag gy ltszik. Nlunk, Felipvel s velem is hasonl a helyzet. Ugyanolyan felttelek mellett versenyznk a vilgbajnoksgban, s a szezon folyamn gy vagy gy kialakul egy kis klnbsg valamelyik fl javra. Ezrt gy tnhet, hogy a csapatnl megvan a vezr, s a segdpiltai szerep. De a csapatnak 2 toppiltja van, mert gy nagyobb az esly a vilgbajnoki cmek megnyersre."
Vettel egy esetleges Vettel-Alonso prosrl a Ferrarinl: "Persze, ki tudja. Amg a szerzdseink lnek, addig biztosan nem. Szerintem jelenleg mindketten boldogok vagyunk a csapatunknl, de mr mondtam, hogy elkpzelhet, hogy valamikor, egyszer egy piros autban fogok lni. Egy olyanban, amilyenben most Fernando. De, ki tudja..."
Az interj az Olasz Nagydj eltt kszlt a 2 versenyzvel, mr Monzban. A teljes anyagot az RTL vasrnap, a verseny eltt fogja leadni, 12.45-kor.
Fordts: V
Eredeti: nmet
Forrs: sebastianvettel.de
Alakul Vettel matricagyjtemnye
Minden egyes alkalommal, amikor Sebastian Vettel gyzelmet arat az idei szezonban, egy jabb smiley kerl fel az RB7 cockpit-jra.
A Bild szmolt be arrl, hogy ht darab, sorba rendezett matrica mosolyog vissza a cmvdre az RB7 piltaflkjben.
Az egyik matrica sorban kvette a msikat, majd Spa-ban felkerlt a hetedik smiley is „Luscious Liz” cockpitjra.
„Az arcok felragasztsa az n tletem volt. Ez egy rgi hagyomny” – mondta Vettel.
A 24 ves cmvd mg 2004-ben, a Formula BMW versenyzjeknt matriczta fel a versenyautt a futamgyzelmek utn:
„Az v vgre teljesen elleptk az aut orrt”- emlkszik vissza Vettel, aki tizenht vesen kt futam kivtelvel vgig diadalmaskodni tudott.
/f1-live.hu/
Vettel, Hamilton s Brawn a DRS kapcsn
A kt DRS zna s a tny, hogy a futamon csak a kijellt helyeken hasznlhatjk a hts szrnyakat, megosztja a belltsokkal kapcsolatos vlemnyeket s a piltk hozzllst a DRS znhoz.
Ross Brawn:
„rdekes, hogy a DRS folyamatos hasznlata miatt, az idmrn a szrnyakra vonatkoz belltsok teljesen eltrnek attl, amit a versenyen fogunk hasznlni. Felmerl a krds, hogy j-e, ha az idmrn vagyunk gyorsabbak s kihasznljuk a DRS-t, a versenyen meg majd szenvednk egy kicsit?”
Lewis Hamilton szerint nehz lesz a legjobb dntst hozni az aut belltsait illeten:
„ltalban van egy hatr, amitl nem mehetsz lassabban, prblunk tbb leszortert tallni, de az is lehet, hogy teljesen j els szrnyat fogunk hasznlni, majd megltjuk.”
Sebastian Vettel gy gondolja, az elzs sokkal knnyebb lesz Monzban, mint mshol:
„Szerintem a znk (DRS) rendben vannak, az Ascari-ban kicsit trkks lehet. Elg szk, fleg amikor az els pr krben tbb autra kell odafigyelned. Majd megltjuk, mekkora hatsa lesz a DRS-nek.”
„Volt olyan versenynk mr, amikor csak aktivltad s problma nlkl elztl, de olyan is volt, hogy nem sokat segtett az elzsben. Szerintem az idei v egy tanulv mindenkinek, mr most jobban tudjuk hasznlni, mint az v elejn. De ettl mg minden plya ms, vasrnap utn mr tudni fogjuk, melyik zna j s melyik elg hossz ehhez.”
/f1-live.hu/
Vettel: Mg nem tiszta a kp
Sebastian Vettel eddig jl teljestett Olaszorszgban: az els edzsen taln a megszokottnl kicsit nagyobb htrnnyal lett 3., de a msodik edzst megnyerte.

Nzzk, hogyan ltja a nmet eddig a htvgt:
Sebastian, tegnap mg vatosan fogalmaztl a monzai elvrsaiddal kapcsolatosan. Mennyire vagy optimista a pnteki edzsek utn?
SV: "Nos, egyelre mg nem tiszta a kp az erviszonyakat illeten. Mg elgg nagyon voltak a klnbsgek. Ez a plya alapveten nem kedvez neknk, ma mgis egszen jl teljestettnk rajta. Az aut egsz jl mkdtt, ez bizakodsra ad okot. Nem addott problmnk, minden jl ment. De azrt vrjunk mg, az a fontos, ami vasrnap trtnik majd."
Spa-ban fontos tma volt az abroncsok dlsszge. Lehetsges, hogy itt is a hatrokat fogjtok feszegetni a belltsuknl, esetleg tl is lptek azon?
SV: "Azt hiszem, ezen a htvgn a Pirelli mr az elejtl megadta az irnyt a csapatoknak a tmban."
Tegnap elg nagy volt krltted a srgs-forgs, a 2008-as itteni debtlgyzelmed miatt. Ez az emlk tovbbi motivcit jelent neked?
SV: "Mindenhova ktnek emlkek, ez itteniek nagyon szpek. Persze nagyon j lenne vasrnap ismt a pdium tetejn vgezni."
Fordts: V
Eredeti: nmet
Forrs: motorsport-total.com
Vettel a 2. edzs Monzban
A dlutni szabadedzs els emltsre mlt pillanata Sebastien Buemi balesete volt. A svjci versenyz a Parabolict volt kptelen bevenni, gy a gumifalnak csapdott. A pilta nem srlt meg, viszont az aut igen.
Az len Michael Schumacher s Sebastian Vettel vltotta egymst az utols fl rig, mikor is Vettel vglegesen tvette a vezetst. Ezutn a versenyzk tlltak "telitankos" krzsre, gy a kridk mr nem javultak.
A dleltt remek tempt fut McLarenek dlutn visszavettek egy kicsit, Hamilton 2., Button pedig a 7. helyen vgzett.
A vgeredmny:
Helyezs Versenyz Krid
1 Sebastian Vettel 1:24.010
2 Lewis Hamilton 1:24.046
3 Michael Schumacher 1:24.347
4 Felipe Massa 1:24.366
5 Fernando Alonso 1:24.433
6 Mark Webber 1:24.468
7 Jenson Button 1:24.508
8 Sergio Perez 1:25.097
9 Kamui Kobayashi 1:25.182
10 Bruno Senna 1:25.325
11 Vitaly Petrov 1:25.450
12 Adrian Sutil 1:25.496
13 Paul di Resta 1:25.683
14 Jaime Alguersuari 1:25.758
15 Rubens Barrichello 1:26.202
16 Pastor Maldonado 1:26.353
17 Sebastien Buemi 1:28.347
18 Jarno Trulli 1:28.559
19 Heikki Kovalainen 1:28.605
20 Timo Glock 1:28.804
21 Vitantonio Liuzzi 1:29.162
22 Nico Rosberg 1:29.184
23 Jerome d'Ambrosio 1:29.622
24 Daniel Ricciardo 1:29.841
rta: V
Az eredmnyek a formula1.com-rl szrmaznak!
Vettel: A csapat sokat fejldtt tavalyhoz kpest
Noha Sebastian Vettel mr csak karnyjtsnyira van attl, hogy megvdje bajnoki cmt, tovbbra is visszafogottan nyilatkozik eslyeirl. Br elnye tetemes, tbb okbl is gy rzi, mg nem biztos a vgs siker, azt azonban elismeri, a csapatuk sokkal sszeszedettebb, mint tavaly.
Br jval elnysebb helyzetbl vghat neki az utols ht futamnak Sebastian Vettel, mint tavaly ilyenkor, nem bzza el magt, gy vli a 92 pontos elny, br j kiindulsi alap, de knnyen semmiv vlhat.
A 2010-es szezonban a fiatal nmet csak az tdik helyen llt a vilgbajnoki tabelln az Olasz Nagydj idejn, htrnya 24 pont volt a vezet Mark Webberrel szemben, v vgn azonban gy is rlhetett.
"Tisztban vagyok azzal, hogy nagyon j helyzetben vagyunk, de a vilgbajnoksg mg mindig nyitott, ezrt folyamatosan koncentrlnunk kell, minden aprsgra oda kell figyelni s meg kell gyzdni arrl, hogy az sszes versenyen a lehet legtbbet hozzunk ki magunkbl s az autbl" - nyilatkozta a cmvd az Autosportnak.
"Ez egy olyan plya, ami taln nem kedvez annyira a mi autnknak, mint msoknak, de brmi megtrtnhet, gyhogy nagyon fontos lesz a holnapi nap, vgl taln nyerhetnk is. Azt gondolom, erre kell hajtanunk."
"A bajnoksg szempontjbl ers pozciban vagyunk, folyamatosan kemnyen dolgoztunk, s csak kevs hibt vtettnk, ezrt megrdemeljk, hogy itt vagyunk, de ez nem garantlja, hogy a kvetkez futamokon is minden rendben lesz."
Vettel szerint pp az elz vad izgalmaibl kiindulva nem vrhatja teljes nyugalomban a folytatst, s gy vli, idn is tbb csapat okozhat mg meglepetst.
"Fernando tavaly itt s Szingaprban is nyerni tudott, pedig az emberek eltte azt mondtk, hogy mr nincs eslye a vgs gyzelemre. Az utols nagydjra mgis gy rkezett, hogy vezette a bajnoksgot" - magyarzta.
"Nyilvnvalan idn kiss ms a helyzet, de tisztban kell lenni azzal, hogy a dolgok milyen gyorsan vltozhatnak."
A Red Bull piltja arrl is beszlt, hogy t s az istllt is megerstette a vilgbajnoki cm, amit tavaly azrt tudott megnyerni, mert hitt nmagban. Idn az olyan helyzeteket is okosan kezelik, amelyek tavaly mg komoly fejtrst okoztak a csapatnak.
"Rengeteg kis dologban fejldtnk, sok minden sszellt, s kvetkezetesebb lett, gy kevesebbet hibzunk" - jelentette ki. - "Azt hiszem, mg gy is vannak terletek, ahol van hova fejldni, de mindent sszevetve az egsz csapat nyugodtabb lett, s tudjuk, mit kell tennnk. Nem ijednk meg olyan knnyen, s azt gondolom, sokkal ersebbek lettnk."
"Ezt lthat a versenyeken is. Mg olyan helyeken is, ahol szenvednk, s msok egyszeren gyorsabbak nlunk, kpesek vagyunk a dobogig jutni, vagy a negyedik helyig, mint Nmetorszgban. sszessgben gy rzem, j irnyba haladunk."
/a5.hu/
A Mclaren bekezdett: Hamilton s Button az len az els olasz edzsen
Szp, kora szi napstses idben kezddtt meg az idei Olasz Nagydj els szabadedzse. A vilg leggyorsabb plyja most is sikeresen megtrflt nhny versenyzt: Sebastien Buemi s Michael Schumacher is megjrta a kavicsgyat. Kovalainen autja egyszer csak megllt, mg D'Ambrosio autja nem tl egszsges fstt eresztett.
Az edzst vgl a McLaren versenyzi nyertk, Hamilton-Button sorrendben. A brit fik elnye elgg jelents, Hamilton tbb, mint egy msodpercet vert Vettelre, aki a 3. lett.
A vgeredmny:
Versenyz Krid Klnbsg Krk szma
1 Lewis Hamilton 1:23.865 18
2 Jenson Button 1:24.786 0.921 19
3 Sebastian Vettel 1:25.231 1.366 25
4 Mark Webber 1:25.459 1.594 24
5 Adrian Sutil 1:26.550 2.685 23
6 Vitaly Petrov 1:26.625 2.760 20
7 Fernando Alonso 1:26.647 2.782 20
8 Felipe Massa 1:26.676 2.811 24
9 Sergio Perez 1:26.694 2.829 28
10 Jaime Alguersuari 1:26.696 2.831 15
11 Michael Schumacher 1:26.699 2.834
12 Nico Hulkenberg 1:26.826 2.961
13 Rubens Barrichello 1:26.836 2.971
14 Kamui Kobayashi 1:26.996 3.131
15 Pastor Maldonado 1:27.365 3.500
16 Bruno Senna 1:27.385 3.520
17 Sebastien Buemi 1:27.433 3.568
18 Nico Rosberg 1:27.492 3.627
19 Heikki Kovalainen 1:29.539 5.674
20 Karun Chandhok 1:30.148 6.283
21 Daniel Ricciardo 1:30.609 6.744
22 Vitantonio Liuzzi 1:30.619 6.754
23 Timo Glock 1:31.052 7.187
24 Jerome d'Ambrosio 1:31.899 8.034
rta: V
Az eredmnyek a formula1.com-rl szrmaznak!
Vettel balesettl tart
340 km/rs cscssebessg, 255 km/rs tlagsebessg, egy 5,793 km hossz plya, amelynek 75%-n padlgzzal kell hajtanod. A vilg leggyorsabb plyja. Rviden gy lehetne jellemezni a monzai aszfaltcskot.
Voltakppen ez a csk minden versenyz lma. Sebastian Vettel mgis aggdik. Ennek oka a Red Bull ltal a gumiknl hasznlt dlsszg.
Spa-ban Vettel extranagy dlsszg abroncsokkal aratott gyzelmet. s ezt tervezi erre a htvgre is... Ez azonban nem veszlytelen! Mert az emltett mdon belltott gumik nemcsak gyzelmhez segthetik Sebasiant, de veszlybe is sodorhatjk.
Hogyan mkdik a trkk a gumikkal?
Nos, a Forma 1-es autkon az els abroncsokat a csapat bizonyos mrtkben "srgre" is bellthatja (ilyenkor ltod az autn - ha elrl mutatjk - hogy a gumik kicsit befel llnak, azaz a fels rsze kzelebb van az authoz, mint az als - a szerk.). A Pirelli legutbb, a Belga Nagydjon azt javasolta a csapatoknak, hogy maximum 4%-os dlsszget alkalmazzanak. A Red Bull Adian Newey-ja azonban nem fogadta meg a tancsot, s nagyobb dlsszget vlasztott.
Ez persze megengedett, hiszen a Pirelli csak javasol. A csapat teht gy dnttt Spa-ban, hogy mg nagyobb dlsszget vlaszt, ezltal mg kisebb aszfalttal rintkez futfellete marad a gumiknak. Ugyanakkor viszont gyorsabb lesz az aut.
A htrny: a gumi terhelt rsze hamarabb elhasznldik, s felmelegszik, gy a pilta egy veszlyes autt kell, hogy vezessen, fleg a gyors kanyarokban.
Sebastian szerint: "Olyan volt, mintha az ismeretlenbe vezetnnk. Nem tudtuk, hogy minden rendben lesz-e a gumikkal."
A Red Bull szempontjbl idegrl Belga Nagydjon mg a dobogra is Adrian Newey ment fel a dobogra a versenyzihez, akik szerencses megsztk a veszlyes futamot. A Red Bull egybknt prblta elterelni a figyelmet a trkkjrl, s a Pirelli abroncsait nevezte megbzhatatlannak.
Az Olasz Naygdjra a Pirelli 3.75%-os dlsszget javasol a csapatoknak. s hogy az RB ezttal hallgat-e rjuk? Vagy ismt meredekebb szget vlasztanak? Ki tudja...
Fordts: V
Eredeti: nmet
Forrs: bild.de
Szp idt jsolnak Monzra
Meleg s napstses id el nz a Forma-1 meznye, a htvgn megrendezsre kerl Olasz Nagydjon.
A Forma-1 hivatalos honlapjn kzztett idjrs elrejelzs szerint, ellenttben a kt httel ezeltt vltozkony idjrssal Belgiumban, az Olasz Nagydj szp, napstses idben fog zajlani. Ez mindenkppen j hr a csapatoknak s a piltknak, akik gy taln elkerlhetik a Pirelli gumik hlyagosodst, ami az elz nagydjon tbbeknek problmt okozott.
A Forma-1 versenyigazgatja, Charlie Whiting szerint Monza az egyik legnagyobb tradcival rendelkez plya Monacval karltve. Tovbbi informci, hogy a nagydjat napra pontosan a 2001. szeptember 11.-i terrortmads 10. vforduljn rendezik majd.
/formula/
2011 TAG Heuer Singapore Grand Prix
Mivel kzeledik a 2011-es Formula-1-es Szingapri Nagydj, ezrt a TAG Heuer gy ltta jnak, ha ennek tiszteletre piacra dobja legjabb, limitlt kiads modelljeit.
Kezdve az els, 2008-as Szingapri Nagydjjal, a TAG Heuer minden futamra tervezett egy specilis karrt. Az alap mindegyik esetben a Singapore Grand Prix Edition tervezs volt. Idn a Carrera Heritage nevet viseli a modell. A szmlap s egyltaln az ra alapsznei a fekete s a zld. A kijelz s a szj is ezeket a vonsokat viseli, s termszetesen idn is kszlt ni kiads.
Nzzk meg vrl vre haladva a Singapore modelleket:
2008 TAG Heuer Grand Carrera Calibre 8 GMT
A sorozat els darabja fekete s zld sznekben pompzik. Utbbi a msodpercmutatn a legszrevehetbb. A 2008-as vltozatbl csak 150 darab kszlt.
2009 TAG Heuer Carrera Day Date Calibre 16
A 2009-es modellen mr sokkal tbb alkatrszen s stluselemen figyelhet meg a zld sznezs. A szmlap karbon benyomst kelti, mely mg sportosabb teszi. 250 pldnyt gyrtottak belle.
2010 TAG Heuer Monaco Calibre 12
A Monact egyszer sem mutattk be hivatalosan, csak a szingapri versenyen. Sokak kedvence, s csak 100 darab ltezik belle a vilgon.
2011 TAG Heuer Carrera Heritage Calibre 16
A 2011-es kiads legszembetnbb s egyben leginkbb meglep vltoztatsa a szmlapon 3 rnl tallhat log sznezse. Az 1980-as s 90-es vekre volt jellemz, hogy a hivatalos log zld s piros sznekben pompzzon. Azta csak az egyszerbb s letisztultabb krm megjelens a jellemz. Igazi retro-hatst kelt. Csak 250 pldnyt ksztettek belle, s valsznleg mind a nagydj helysznn fog gazdra tallni.
Termszetesen idn is kszlt egy modell a hlgyeknek, melybl 200 darabot lltottak el. jszer, hogy ebben az esetben is kronogrf karrrl van sz s elegns, amely fekete sznezst kapott.
/formula/
A GPDA egyetrt a gumiszably mdostsval
A Formula-1-es Piltk Szakszervezete (GPDA) levelet intzett a Pirellihez, kzltk, tmogatjk a gumigyrt elkpzelst arrl, hogy megvltozzon a gumikioszts a jv vtl kezdve, gy nem kellene a teljesen j abroncsokat kidobniuk.
Korbban mr kiderlt, a Pirelli arra kri az FIA-t, hogy vltoztasson a gumieloszts szablyozsn 2012-re, mert vlemnyk szerint nonszensz, hogy a piltknak egy teljesen j szett abroncsuk megmarad a verseny vgre. Mivel a csapatok a lgyabb keverk hasznlatt rszestik elnyben, a Pirelli szerint ez eredmnyezi azt, hogy egy szett kemnyebb keverk megmarad a verseny vgn, melyet aztn a gyrt megsemmist. A Pirelli krte a csapatokat arra, hogy egyezzenek bele a vltoztatsokba, vagy egy extra szett lgy keverk hasznlatba, vagy az idmr gumik bevezetsbe, de eddig egyhang tmogatst egyik elkpzels sem kapott.
Miutn a Pirelli Motorsport igazgatja, Paul Hembery elmondta, a vllalat ksz az FIA-hoz fordulni, a GPDA is megszlalt.
A FOTA Rajongi Frumn szerdn Hembery elmondta, a piltk reagltak, miutn olvastak a Pirelli problmjrl.
"A GPDA hallott a helyzetrl s szerette volna tudni, mi trtnik. Azt mondtk, butasg ilyen hasznlatlan gumikat szlltgatni s gy reztk, ha nem hasznljuk ket, akkor a versenyre sem kellene elszlltani."
Hembery elmondta, dvzli a GPDA rdekldst s remli, a piltk nyomst tudnak gyakorolni a csapatokra a vltoztatsok elvgzshez.
"A piltk elmondtk, egyetrtettek a felvetssel s azt mondtk, mirt nem tallunk arra mdot, hogy a pnteki napon, vagy az idmr edzsen felhasznlsra kerljenek. Vlaszul kzltem, ezzel teljesen egyetrtek s arra krtem ket, prbljanak beszlni a csapatukkal, ez segthet rajtunk. gy rezzk, ebben a trgyban egyforma nzetet kell vallanunk. Ki kell tallni, hogyan lehet tmogatni az idmr edzst, habr van nhny csapat, amely ezt nem akarja, azt sem, hogy pnteken tbbet dolgozhassanak - amely rdekes lehetne a kisebb csapatok szmra. A piltk pontosan gy gondolkoznak, mint mi, gy jra a csapatokon a sor s egy olyan megoldst kell tallnunk, mellyel k is egyetrtenek. Termszetesen, ha semmit nem tesznk az abszurdum, ha teljesen szinte akarok lenni, akkor gy vgunk neki egy jabb vnek, hogy a vilgon krbeszlltjuk az abroncsokat, tudva, nem kerlnek felhasznlsra. Nem akarunk senkinek sem kedvezni, vagy elnys helyzetbe hozni. Prblunk rmutatni a rendszerben rejl anomlikra s jobb lenne mindenkinek, ha egy olyan megoldst tallnk, amely mindenkinek jobb."
/formula/
Vettel: Nagy harc lesz a bajnoki cmrt
Annak ellenre, hogy ht futammal a bajnoksg vge eltt Sebastian Vettel 92 pontos elnnyel vezeti a ponttblzatot gy vli, hogy az idei vilgbajnoki cmet egyltaln nem fogjk neki olyan knnyen odaajndkozni a tbbiek.
Br Vettel mr akr az Olasz Nagydjat kvet Szingapri Nagydjon is vilgbajnok lehet, ennek ellenre a 24 ves nmet cmvd vatosan nyilatkozik az eslyeket illeten.
„Ha ktszer kiesek s valaki ez alatt fut kt j versenyt, akkor a dolgok megvltozhatnak” – nyilatkozta Vettel a DAPD hrgynksgnek. „Ezrt meg kell prblnom a maximumot nyjtani.”
Ez azonban nem azt jelenti, hogy rltknt akarja magt belevetni Vettel a kzdelemben, mr csak azrt sem, mert a kvetkez Olasz Nagydjon a Red Bullok elg eslytelennek tnnek a Ferrari s a McLaren autival szemben. „Ha csak nem lesz mr a zsebemben a cm n semmit sem fogok csinlni” – nyilatkozta Vettel a Kleine Zeitung-nak. „Senki sem tudja, hogy mi trtnhet. Persze szp, hogy elnyben vagyok, gy taln egy kicsit biztonsgosabb, de mg mindig nem lehet tudni, hogy mi lesz a szezon htralv rszben, gy biztosan harcolnom kell a vgig.”
A McLaren csapatvezetje, Martin Whitmarsh szerint is komoly kzdelem vrhat mg idn, mert k biztosan nem adjk fel az idei vet. „Ez (a felads) biztosan nem a mi hozzllsunk. Mi azrt vagyunk itt, hogy gyznk, a gyzelem a DNS-nkben van” – nyilatkozta Whitmarsh a nmet Die Welt-nek. „Sebastian kivtelesen jl kezdte a szezont, de msrszrl a Red Bull az elmlt hat futambl, csak kettt nyert meg. Br gy tnik, hogy nehz lesz, de a Ferrari s mi el tudjuk kapni ket. Ezrt ebben a helyzetben nem adhatjuk fel. Mg ht futam van htra, s mindegyiket megnyerhetjk.”
Whitmarsh szerint a Red Bull sikersorozata sem tart rkk. „Mi megtanultuk, hogy hihetetlenl nehz folyamatosan nyerni, csak meg kell nzni a Ferrarit, hogy mi volt Michael Schumacher idejn, s mi utna.”
/formula/
Az Olasz Nagydj legjobbjai: Pole pozcik
Az Olasz Nagydjak trtnetben a legtbb pole pozcit, szm szerint 5-t Ayrton Senna szerezte, a Formula-1 jelenlegi leggyorsabb plyja azonban mindenkppen egyedlll, hogy a 60 Monzban rendezett Olasz Nagydjbl (az 1980-as Olasz Nagydjat Imolban rendeztk), csak 18-szor tudott gyzni a pole-bl indul pilta.
Az els rajtkocka jelentsge gy taln az Olasz Nagydjon a legkisebb, ami egyrtelm, ha arra gondolunk, hogy az edzsmen Ayrton Senna (1985, 1988, 1989, 1990, 1991) is csak egyetlen egyszer 1990-ben volt kpes a pole-bl indulva gyzni az Olasz Nagydjon. A pole pozcik tekintetben az Olasz Nagydjon 5-5 edzselssggel Ayrton Senna s Juan Manuel Fangio (1950, 1951, 1954, 1955, 1956) ll az els helyen, mg a dobog msodik fokn 3-3 pole pozcival egy hrmas holtverseny van, gy Michael Schumacher (1998, 2000, 2003), Juan Pablo Montoya (2001, 2002, 2005) s Jim Clark (1962, 1965, 1967) is egyarnt hromszor vrhatta a mezny lrl Monzban a futam rajtjelt. A jelenlegi meznybl Schumacheren kvl Rubens Barrichello (2004), Sebastian Vettel (2008) s Fernando Alonso (2007, 2010) mondhatja csak el magrl, hogy sikerlt mr pole pozcit szereznie az Olasz Nagydjon.
A csapatok kztt nem meglep, hogy a 18 pole pozcijval a Ferrari a legeredmnyesebb az Olasz Nagydjak trtnetben, a 10 pole-t szerz McLaren s a 7 pole pozcijval a lista harmadik fokn ll Williams eltt.
Az Olasz Nagydjon pole pozcit szerz piltk:
2010 Fernando Alonso - Ferrari
2009 Lewis Hamilton – McLaren-Mercedes
2008 Sebastian Vettel – Toro Rosso-Ferrari
2007 Fernando Alonso – McLaren-Mercedes
2006 Kimi Rikknen – McLaren-Mercedes
2005 Juan Pablo Montoya – McLaren-Mercedes
2004 Rubens Barrichello – Ferrari
2003 Michael Schumacher – Ferrari
2002 Juan Pablo Montoya – Williams-BMW
2001 Juan Pablo Montoya – Williams-BMW
2000 Michael Schumacher – Ferrari
1999 Mika Hkkinen – McLaren-Mercedes
1998 Michael Schumacher – Ferrari
1997 Jean Alesi – Benetton-Renault
1996 Damon Hill – Williams-Renault
1995 David Coulthard – Williams-Renault
1994 Jean Alesi – Ferrari
1993 Alain Prost – Williams-Renault
1992 Nigel Mansell – Williams-Renault
1991 Ayrton Senna – McLaren-Honda
1990 Ayrton Senna – McLaren-Honda
1989 Ayrton Senna – McLaren-Honda
1988 Ayrton Senna – McLaren-Honda
1987 Nlson Piquet – Williams-Honda
1986 Teo Fabi – Benetton-BMW
1985 Ayrton Senna – Lotus-Renault
1984 Nlson Piquet – Brabham-BMW
1983 Ricardo Patrese – Brabham-BMW
1982 Mario Andretti – Ferrari
1981 Ren Arnoux – Renault
1980 Ren Arnoux – Renault
1979 Jean-Pierre Jabouille – Renault
1978 Mario Andretti – Lotus-Ford
1977 James Hunt – McLaren-Ford
1976 Jacques Lafitte – Ligier-Matra
1975 Niki Lauda – Ferrari
1974 Niki Lauda – Ferrari
1973 Ronnie Peterson – Lotus-Ford
1972 Jacky Ickx – Ferrari
1971 Chris Amon – Matra
1970 Jacky Ickx – Ferrari
1969 Jocken Rindt – Lotus-Ford
1968 John Surtees – Honda
1967 Jim Clark – Lotus-Ford
1966 Mike Parkes – Ferrari
1965 Jim Clark – Lotus-Climax
1964 John Surtees – Ferrari
1963 John Surtees – Ferrari
1962 Jim Clark – Lotus Climax
1961 Wolfgang von Trips – Ferrari
1960 Phil Hill – Ferrari
1959 Stirling Moss – Cooper-Climax
1958 Stirling Moss – Vanwall
1957 Stuart Lewis-Evans – Vanwall
1956 Juan Manuel Fangio – Ferrari
1955 Juan Manuel Fangio – Mercedes
1954 Juan Manuel Fangio – Mercedes
1953 Alberto Ascari – Ferrari
1952 Alberto Ascari – Ferrari
1951 Juan Manuel Fangio – Alfa Romeo
1950 Juan Manuel Fangio – Alfa Romeo
/formula/
Vettel: Egy remek fizetsnap Monzban
A nmet versenyz a htvgn visszatr els gyzelmnek a sznhelyre, ahol nem csak dobog legfels foka vltott ki kellemes rzseket hrom vvel ezeltt.
2008-ban a Toro Rosso versenyzjeknt aratta lete els futamgyzelmt Sebastian Vettel, akinek a szerzdse bsgesen jutalmazta az akkor mg csak 21 ves nmetet:
„A gyzelmi bnuszom nagyon-nagyon magas volt”- mondta Vettel nevetve a Blick krdsre vlaszolva.
„Lenygz volt, hogy Vettel egy olasz csapattal s Ferrari motorral nyert akkor”- idzi fel a csapat korbbi tulajdonosa, Gerhard Berger.
„Sznalmas, hogy azta nem sikerlt ismtelnie a csapatnak, de mr tl messzire kerltem a dologtl, gy nem tudom, mi lehet ennek az oka” – fejti ki az osztrk.
/f1-live/
Thaifld bejelentkezhet, Imola visszatrhet az F1-be
A jelenkori Formula-1, mint globlis tbb millirdos vllalkozs, az elml 10-15 vben, egyre msra jelent meg a fld legklnbzbb orszgaiban, az elml pr vben elssorban az zsiai trsgben. Az zsiai gazdasgok nyitsa a vilgpiac fel olyan platformot ignyel, amire sokan odafigyelnek. Kzhely szer kijelents, de igaz, a szguld cirkusz pontosan az a kirakat, amire az elmlt vtizedekben ugrsszer fejldst mutat gazdasgoknak szksgk van.
Mra mr csak rszben igaz, hogy a legfontosabb a szguld „hirdettblkon” trtn megjelens, hiszen a futamok kzvettse (ksznheten Bernie Ecclestone llhatatos munkjnak) a fejlett vilg szinte minden hztartsba eljut, gy a termkek, szolgltatsok reklmozsn jval tlmutatva, a szrinak rendkvli szerepe van az orszgimzs ptsben is.
A 2010-es els Koreai Nagydj utn idn debtl az indiai plya, nemrgiben Hong Kong is jelezte rszvteli szndkt a cirkuszban, s most Thaifld kapott kedvet ahhoz, hogy a kzeljvben Formula-1-es nagydjat rendezzen. A helyi vllalkozsok mr vek ta srgetik a kormnyzatot, hogy lpjen hivatalos kapcsolatba az F1 vezetsvel, mivel gy vlik, ez lehetne az orszg legfontosabb esemnye, amelynek nem csak az egybknt is jelents idegenforgalomra lenne hatsa, de az orszg nemzetkzi megismertetse, s elismertetse tekintetben is jelents lps lehetne.
Akapol Sorasuchart, a Thailand Convention & Exhibition Bureau (az orszg idegenforgalmi s rendezvnyszervez intzmnye) elnke tmogatja az elkpzelst, s pldartknek tekinti a szingapri versenyt, mely rendezvny mintegy 120 ezer ltogatt vonz, nem beszlve a tbb mint egy milli klfldi turistrl, akik kzvetlenl a rendezvny eltt, vagy a futam utn ltogatnak el az zsiai vrosllamba, s a teljes szllodai kapacitst lektik erre az idre.
Az elkpzels szerint egy utcai plyt alaktannak ki, ami a szmtsok szerint kltsgtakarkosabb megolds egy lland ltestmnynl, hiszen a futam utn is hasznosthat, s taln ezzel egyszerbb elnyerni a FOM vezr, Bernie Ecclestone kegyeit is. (A FormulaMoney szmtsai szerint valjban az utcai plyk rendezsi kltsge sszessgben magasabb, mint az lland ltestmnyek) Az elkpzels szerint a legidelisabb helyszn a fvros, Bangkok lenne.
"Egy F1-es plya ptse nagyon kltsges lenne, de gy a verseny utn is lehetne hasznlni. Azt gondolom, az utcai verseny sokakat rdekelne, s gy jelentsen cskkennnek a beruhzs kltsgei. Nagyon j hely lehetne a Ratchadamnoen Avenue, nagyon j az utca hangulata, atmoszfrja" - nyilatkozta Sorasuchart a Bangkok Post-nak.
Hogy a tervekbl lesz-e valaha is futam az zsiai orszgban, egyelre a jv titka, m figyelembe vve Ecclestone vilghdt terveit, s azt a tendencit, amely gazdasgi okok miatt egyre tbb hagyomnyos, vagy legalbb is eurpai plyt ksztet arra, hogy elgondolkodjon futamrendezse jvjrl, egyltaln nem kizrt a thaifldi futam. Ezt ersiti az is, hogy nemrgiben ppen a sport npszerstse okn, a Red Bull tartott egy bemutatt Bangkokban, amire 125 ezer nz volt kvncsi.
Sok szurkol elgedetlen a szguld cirkusz zsiai terjeszkedsvel, mivel az jabb plyk belpse tbbnyire eurpai aszfaltok kiesst jelenti. Radsul jvre visszatr az USA is a futamrendez orszgok kz, s 2014-tl az oroszorszgi Szocsi is versenyt rendezhet. jabb kt plya, jabb kt kies? Amennyiben nem vltozik meg az a megllapods, mely szerint egy vben maximum 20 futamot vllalnak a csapatok, bizonyra gy lesz. s nem valszn, hogy a kzel dupla sszeg jogdjat fizet j belpk fognak kiesni a programbl. Taln lesznek a Nmet Nagydjhoz hasonl megoldsok, st nhny hete ppen Belgium jelezte, hogy szeretne felvltva futamot rendezni Franciaorszggal, ami azt jelenti, hogy vgleg nem veszten el az F1 Spa-Francorchamps-ot, de minden msodik vben nlklznie kellene az egyik legkedveltebb plyt.
A napokban azonban egy j hr is rkezett az eurpai-, s leginkbb a trtnelmi helysznek szerelmesei szmra, mgpedig a kzkedvelt imolai versenyplya gyben, amely anyagi s biztonsgi okok miatt kerlt ki a programbl.
Imola elkszlt a feljtsi munklatokkal, s az FIA versenyigazgatja Charlie Whiting 2006 utn most jra nagydj rendezsre alkalmasnak minstette az aszfaltot, az eddigi 1T (tesztre alkalmas) jelzsrl. A feljts sorn nem csak a plyt, de a bokszutca teljes pletkomplexumt is jjptettk.
Az imolai Autodromo Enzo e Dino Ferrari igazgatja, Walter Sciacca elmondta, nagyon bszke arra amit elrtek, mostantl nincs mszaki akadlya annak, hogy visszatrjenek a Formula-1-be, s amennyiben a pnzgyi felttelek is megfelelen alakulnak, gy jra kszen llnak a San Marini Nagydj megrendezsre.
/motorsportal/
A Pirelli hsz v utn ismt hazai versenyre kszl
A Formula-1 egyetlen gumiszlltja, a Pirelli hazai versenyre kszl a htvgn Monzban. A gyr kzpontja flrnyi auttra tallhat a legends aszfaltcsktl, ami nem csak a Formula-1-nek, de az olasz cg trtnelmnek is szerves rszt kpezi, szmtalan nagy eredmny kthet az olasz gyrhoz az elmlt 60 vben.
Az els Olasz Nagydjat 1950-ben Guiseppe Farina egy Alfa Romeo volnja mgtt Pirelli gumikon nyerte, st a kvetkez kt vben szintn Pirelli gumikon fut autkat intett le elsknt a kocks zszl Monzban. 1952-ben a ferraris Alberto Ascarit, majd 1953-ban a Maseratit vezet Juan Manuel Fangit. Pirelli gumikon Monzban utoljra Stirling Moss aratott gyzelmet a Vanwall autjban lve.
Az olasz cg eddig hat futamgyzelmet nnepelhetett a legends plyn, s ez a hat diadal mg azokban az idkben trtnt, amikor nem egyetlen gumiszlltja volt a szguld cirkusznak. Monzban sszesen 18-szor lltak rajthoz, utoljra 1991-ben, amikor a Tyrrell, a Benetton, a Brabham, s a Dallara istllk versenyeztek az olasz gyrt abroncsain.
A Pirelli utols monzai futamn, olasz gumikon indult tbbek kztt Michael Schumacher, Nelson Piquet, vagy ppen Martin Brundle. Monzban Pirelli gumikon utoljra Nelson Piquet-nek sikerlt dobogs helyezst elrnie 1985-ben, egy Brabham BT54 volnja mgtt, pole pozcit pedig Fabi Teo szerzett a Benetton BMW-vel a kvetkez vben.
A hazai verseny s a trtnelmi mlt mellett ms okbl is kiemelt jelentsge a van a htvgnek, hiszen a monzai aszfaltcsk a versenynaptr leggyorsabb plyja. Az tlagsebessg 250 km/ra, ami rendkvli kihvs mind a piltk, a mrnkk, s termszetesen az abroncsok szmra is. A nagy sebessg plyn az autkra a kzepes s a lgy keverk gumik kerlnek, s ezzel a kombincival a Pirelli tervei szerint ismt nagy szerepe lesz a gumistratginak. A leszorter taln ezen a plyn jelenti a legnagyobb kihvst, hiszen a hossz egyenesekben a minl nagyobb sebessg alacsony leszort ert ignyel, m a kifkezseknl komoly segtsget jelenthet a nagyobb tapads. Tavaly a McLaren ppen ebbl kiindulva kt klnbz belltssal indult, m azt, hogy melyik lett volna a hatkonyabb, Lewis Hamilton tkzse miatt nem tudhattuk meg, az azonban biztos, hogy a gumik klnsen nagy szerepet kapnak Monzban.
A Pirelli azt jsolja, hogy a kt keverk kztt kzel egy msodperces klnbsg lesz krnknt, s a cg szakemberei szerint kt-hrom bokszkills vrhat. Az olasz gyr motorsport igazgatja Paul Hembery a futammal kapcsolatban gy nyilatkozott:
"Monza nyilvnvalan egy nagyon fontos verseny a szmunkra, mind mszaki, mind pedig vllalti szempontbl. Mindannyian vrjuk hazai versenynket, amely a bajnoksg tekintetben is kritikus pontja a szezonnak. Az olyan gyors plykon, mint Monza, a gumistratgia kiemelt jelentsget kap, hiszen a bokszkillsokkal elvesztett idt a hossz egyenesekben kell ptolni, ami igen nehz feladat. Vrakozsaink szerint a kzepes s a lgy keverkek kztt egy msodperc lesz a klnbsg krnknt, de ezt biztosan csak az els szabadedzs utn tudhatjuk majd. Ez egy nagy kihvs a szmunkra, ugyanakkor nagyon vrjuk, hogy bemutathassuk a legjobb olasz technolgit Olaszorszgban."
Az olasz gumigyrt a belgiumi fiask utn arra figyelmeztette a csapatokat, hogy a kerkdlsnl clszer betartani az ltaluk megadott rtket, fleg azrt, mert ezen a plyn a nagy sebessg s az alacsony leszort er miatt a tapads tekintetben a gumikra mg nagyobb feladat hrul, s ez az aszfalttal rintkez fellet bizonyos mrtk nvelsvel rhet el. A gyrt a 3,75 fokos dls javasolja, szemben a Belgiumban ajnlott 4 fokos dlssel, gy elkerlhet az abroncsok bels vllnak tlzott kopsa.
Az ajnlst termszetesen minden alakulat sajt elkpzelsei szerint tartja be, jelenleg ez nem ktelez rvny, de a belga eset egyrtelmv tette egyrszt, hogy a megadott paramterek nem csupn lgbl kapott informcik, msrszt az FIA az ettl eltr mrtk kerkdlsbl ered drasztikus gumikopst nem tolerlja ad hoc engedkenysggel a szablyok tekintetben.
/motorsportal/
Webber: Mg fordulhat a kocka
Sebastian Vettel magabiztosan vezeti a Formula-1-es bajnoki tabellt, gy fogadirodknl is a favorit. A londoni Landbrokes irodnl jelenle minden befizetett 1 euro utn, 1,03 eurt kap vissza az a jtkos, aki a cmvdre fogad s nyer. Noha a nmet pilta elnye hatalmas, a vetlytrsak nem adjk fel a kzdelmet.
„Mg semmi sem dlt el, mg fordulhat a kocka” – jelentette ki Mark Webber, aki Vettelhez hasonlan szintn a Red Bull Racing szneiben harcolhat az autsport legnagyobb elismerssel jr cmrt.
A konstruktri cmvdvel ellenttben a Ferrari mr csak egy versenyzvel, Fernando Alonsval ll harcban a cmrt, gy mostantl a spanyol piltra ptenek, akinek 102 pontos lemaradsa van. „Nagyon nehz lesz, de szba sem jhet, hogy feladjuk a kzdelmet” – jelentette ki a maranelliak vezetje, Stefano Domenicali a Speedweek cm hetilapnak adott interjban.
Az olasz gyrt elnke, Luca di Montezemolo a Motorsport Aktuell hasbjain elmondta: „Mentjk, ami menthet. Teljesen mindegy, hogy eddig mi trtnt. A szezon akkor r vget, amikor leintik az utols futamot.”
Hasonlan vlekednek a McLarennl is, ahol a csapatvezet, Martin Whitmarsh kijelentette: „Minden versenyre j fejlesztsekkel kszlnk, s majd megltjuk, hogy nyerhetnk-e vagy sem. A rajongknak is joguk van ahhoz, hogy kilezett harcot lssanak. Ezzel tartozunk nekik. Folytatni kell a technikai harcot a 2012-es v miatt is. Nhny jv vi fejlesztsbl mr az idn profitlhatunk."
/motorsportal/
Nzd lben az Infiniti FX Vettel bemutatjt!
Sebastian els megjelense az Olasz Nagydj utn a frankfurti Infiniti Show-n lesz, ahol az segtsgvel tervezett autt fogjk bemutatni.
A Red Bull azon rajongk segtsgre siet, akik lben szeretnk megtekinteni az aut debtlst.
Az albbi linkre kattintva elolvashtjk a teendket, gy Ti is lben kvethetitek a nmetorszgi esemnyt.
Infiniti Show Frankfurt
Ne feledjtek, a bemutat szeptember 13-n, 14.15-kor kezddik! Nzd meg Te is, hogyan leplezi le Sebastian az Infiniti FX Vettel-t!
rta: V
Domenicali: Nem Alonso hibja, hogy Vettel meglte a bajnoksgot
Stefano Domenicali elismerte a hibkat, s a Red Bull-al ellenttben egy igazi csapatot fognak felpteni Maranellban.
„Meg vagyunk gyzdve rla, hogy ez az utols csaldst kelt szezon” – mondta Domenicali a Repubblica hasbjain.
„Jean Todt nagyon sokszor gyztt (a csapattal), de rengeteg ideje volt arra, hogy egy hihetetlenl kiegyenslyozott alakulatot ptsen fel.”
„Ezzel a Red Bull-al… Lehet, hogy rlten fog hangzani, de meggyzdsem, hogy egy legyzhetetlen csapat alapjait ptjk. Azonban van egy klnbsg: nem egy magnyos frfival a kormnyrd mgtt, mint Newey a Red Bull-nl, hanem egy csapatot” – jegyzi meg Domenicali.
„Alonso hisz a projektben. 2016-ig rt al az istllhoz s a karrierje kzepn tart. Egy olyan gyztes, mint , nem hzn le az egszet a vcn, ha nem hinne benne.”
„A Ferrarit megblyegezte a gyzelem: a trtnelmnk sorn sohasem engedhetjk meg magunknak, hogy mosolyogjunk egy msodik hely miatt” – fogalmaz lnyegre tren Domenicali.
A csapat csak egy alkalommal nyert eddig ebben az vben, s nagyon minimlis r az esly, hogy Alonso hdtsa el a cmet. Ennek ellenre a Ferrari nem engedheti meg magnak azt a hibt, hogy tl korn kezd el a kvetkez vre koncentrlni:
„Ez egy olyan hiba, melyet nem ismtelhetnk mg egyszer. A jelenlegi fejlesztsek kzl nhny nagyon fontos lehet a kvetkez vben.”
„A kritikus pont az, hogy megtanuljuk, miknt hozzuk ki a legtbbet az abroncsokbl minden krlmny kztt. Egszen novemberig specilis belltsokkal tudunk ksrletezni, s ezekkel lphetnk elre a munkban.”
„Egy agresszv hozzllst kell megtartani mg akkor is, ha a vilgbajnoksg mr eldlt.”
A csapatvezett is „sokkolta” az a klnbsg, mellyel a tli tesztek utn szembesltek:
„Megrkezni Ausztrliba s rdbbenni, hogy 1.4 msodperces htrnyunk van” – vlaszolta Domenicali arra a krdsre, hogy melyik tnyt volt a legnehezebb elfogadni idn.
„Elfogadhatatlan s sokkol. A februri teszt alatt vgig azt hallgattuk, hogy minden rendben van, majd mrciusban kiderlt, hogy mgsem. Felsznesek voltunk a kipufogval kapcsolatban; csak egy dolog volt, melyen tlptnk s alulrtkeltk” – vallja be a csapatfnk.
„Fel kell fedezni azokat a terleteket, melyek jelents klnbsgeket eredmnyezhetnek – mieltt ezt msok teszik meg. Mivel Alonso 41 ponttal tbbet szerzett az els 12 versenyen, mint tavaly, ezrt nem az hibja, ha Vettel meglte a vilgbajnoksgot. Elkvettk a hibinkat, de fantasztikus” – dicsri a ktszeres bajnokot Domenicali.
/f1-live.hu/
Cskkenti a javasolt kerkdlst a Pirelli
Ahogy az vrhat volt, a belgiumi gumihlyagosodsi botrny hatsra a Pirelli az Olasz Nagydjtl kezdve vatosabb lesz.
Miutn a Belga Nagydjon a Red Bull tl nagyra lltotta a kerkdlst, amitl az els gumik bels pereme veszlyesen felhlyagosodott Sebastian Vettel s Mark Webber autjn, a Pirelli a vrakozsoknak megfelelen gy dnttt, a kvetkez versenytl kezdve az eddiginl kisebb dlsszget javasol a csapatoknak.
Mivel a biztonsgos rtk a plya jellemzitl is fgg, az olasz cg a Hungaroringen 4,5, Spban viszont legfeljebb 4,0 fokos szget indtvnyozott. A Red Bull azonban nem tartotta be a Pirelli tancst, s 4,36 fokos negatv kerkdlst vlasztott, ez vezetett a problmkhoz. Monzban - ahol a hlyagosods gyakran jelentkezik a hossz egyenesek miatt - a gumiszllt nem fogja a vletlenre bzni, s csak 3,75 fokos maximumot hatroz meg.
A Belga Nagydj utn a Pirelli megorrolt a Red Bullra, amirt az istll vezeti a gumikkal kapcsolatos problmkra hivatkozva prbltak felmentst krni a parc ferm szablyok all. A sportprogram fnke, Paul Hembery azonban most kijelentette, hogy nem neheztelnek a csapatra.
"Alighanem sok versenyen elfordul, hogy a csapatok feszegetik a hatrokat, ez hozztartozik a normlis gyakorlathoz, de ha valamilyen rendellenessget szlelnek, ltalban vltoztatnak a belltsokon. Belgiumban senki nem ltta elre a kvetkezmnyeket, mert a szabadedzseken vgig esett az es, teht sok krlmny sszejtszsra volt szksg" - mondta Hembery az Autosportnak.
"Ez nem segtett sem a Red Bull Racingnek, sem neknk, de nem llunk vitban velk, s k sem llnak vitban velnk."
Hembery hozztette, hogy nemcsak a Red Bullnak okozott fejtrst a gumik hlyagosodsa, br mivel k harcoltak az len, k kerltek a rivaldafnybe. Az gy nyomn felmerlt az is, hogy a Pirelli ltal javasolt maximlis kerkdls ktelez rvnyv vljon.
"n egyelre nem lttam erre vonatkoz utastst, de a lehetsgek kztt valban szerepel, mert ez is az olyan terletek egyike, ahol biztosan tudni akarjuk, mi trtnik, ismerni akarjuk a konkrt adatokat" - mondta Hembery. "Ez alapvet fontossg."
|