SEBASTIAN VETTEL

Sebastian Vettel, akárcsak a srác a szomszédból. Habár négyszeres Formula-1-es világbajnok, és a sportág történetének egyik legnagyobb múltú csapatának pilótája, nincsenek sztárallűrjei. Magánéletét rendkívül óvja a médiától, s minden kérdést kerül is ezzel kapcsolatban. Egytől egyig minden pilóta tiszteletét kivívta hozzáállásával és tehetségével. 2015 óta új csapatával, a nagy múltú Ferrarival száll harcba a győzelemért! Itt kiderül hogyan! >>

      

 
 

SEBASTIAN HIVATALOS OLDALA

 

 
Orosz NAGYDÍJ 2017

Időpont: 2017. 04 28. - 04.30.
Körök száma: 53
Egy kör: 5,848  km
Teljes versenytáv: 309,745 km
Leggyorsabb kör: 1:39:094- N, Rosberg
2016-os győztes: N. Rosberg

 

Időbeosztás

 
LATEST PHOTOS

Silverstone 2017

 
IMPRESSZUM

Ha szeretnéd egy picit jobban megismerni a lapot, és azt, aki mögötte áll, akkor íme néhány információ a szerkesztőről és az oldalról:

A szerkesztőről
Oldalinformációk
Elérhetőségem

Szerkesztő: Andi
Design: Merci
Nyitás:  2011.08.01.
Téma: Sebastian Vettel, Formula 1
Kategória:  sport
Host: gportal
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox
Felbontás: 1280*800

Nyilatkozat és további információk ITT!

(c)

Copyright Seb-Vettel 2011-2017

 
PONTVERSENY

1.     Sebastian VETTEL 68
2.   Lewis HAMILTON  61
3.  Valtteri BOTTAS 38
4.    Kimi RAIKKÖNEN  34
5.   Max VERSTAPPEN  25

 




 

Tovább >>

 
CHAT

A chat cserekérésre, beszélgetésre szolgál! Reklámot nem kérek! Tartózkodj a trágár szavak használatától!

 

 
PITLANE

 

//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_71.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481082_98.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481087_73.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_80.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_47.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_40.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_27.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_17.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_40.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_43.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_60.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_57.png      

Chatben tudsz JELENTKEZNI!
Ha leveszel, elköltözöl, törlöd az oldalad szólj! Köszönöm!
Ha nem frisselsz hosszú ideje lekerülsz.

 

 

HÍREK

Webber az előzések királya

Elég egyértelmű, hogy nem Sebastian Vettel előzte eddig a legtöbbet a 2011-es szezonban. Meglepő nevek a Ki előzött a legtöbbet? verseny első három helyén.

Már korábban megírtuk, hogy összesen 511 előzés történt eddig 11 futam alatt 2011-ben. Ezzel 47 manőver jut egy-egy versenyre. DRS, KRS és gyorsan elhasználódó gumik: mind hozzájárultak ahhoz, hogy idén már-már kaotikus állapotok uralkodjanak néha a pályán.

 
Lássuk, hogy melyik versenyző vezeti az előzések ranglistáját!
 
A Red Bull-os Mark Webber 39 előzést tudhat a neve mellett, így az ausztrálé az első hely. Webber teljesítménye nem meglepő: az idén már többször bizonyította, hogy hatalmas küzdő, és a rajtrács hátsó feléből is vezet út a dobogóra.
 
A következő Sebastian Buemi, aki 36 alkalommal mutatta meg a Toro Rosso hátulját az előtte haladónak.
 
A dobogó harmadik fokára – nagy meglepetésre – Jenson Button állhat fel: a brit 35 előzést mutatott be eddig 2011-ben. Nem is rossz teljesítmény egy olyan versenyzőtől, akit általában úgy jellemeznek, hogy semmit sem csinál a pályán.
 
A lista további szereplői:
 
4.Kamui Kobayashi: 32 előzés
5.Paul di Resta és Jamie Alguersuari: 29 előzés
6.Felipe Massa: 28 előzés
7.Nick Heidfeld: 26 előzés
8.Nico Rosberg:25 előzés
9.Adrian Sutil és Sergio Perez:24 előzés
10.Rubens Barrichello és Pastor Maldonado: 22 előzés
11.Lewis Hamilton és Vitaly Petrov: 20 előzés
12.Fernando Alonso: 14 előzés
 
A lista másik végén az Autosprint összesítette azt is, hogy kiket előztek meg a legtöbbször:
 
Heikki Kovalainen-t 39 alkalommal hagyták magára, majd Glock (34), Trulli (33) és Petrov (32) következik a sorban.
 
Az Alguersuari, Kobayashi és Maldonado triót egyaránt 29 alkalommal hagyták faképnél.
D’Ambrosio 27, Liuzzi 24 strigulát húzhat be a jegyzetfüzetébe.
 
Az élen állók természetesen kisebb számokkal dicsekedhetnek: Vettel-t csak ötször előzték meg, míg Hamilton-t 6, Button-t 10 és Alonso-t 12 alkalommal hagyták állva.
 
/f1-live.hu/
2011.08.11. 10:02, Vé

Az MTV ismét harcba száll az F1-ért

Több mint tíz év után visszatérhet a Forma-1 a Magyar Televízió (MTV) képernyőjére - értesült a NOL. Az F1 visszatérését az új médiatörvény, a köztévé javuló pénzügyi helyzete, valamint a hagyományok indokolnák.

2012-ben, több mint tíz év szünet után visszatérhet a Magyar Televízió képernyőjére a Forma-1. 

Az RTL Klub és a Formula One Management (FOM) szerződése idén december 1-jével lejár, és a vezess.hu több forrásból úgy tudja, hogy az MTV is beszáll a licitbe a következő ötéves periódusért.

A januárban életbe lépett médiatörvény egyik paragrafusa kimondja: "a társadalom számára kiemelten nagy jelentőséggel bíró események" közvetítéseit a lakosság legalább nyolcvan százaléka számára elérhetővé kell tenni. Emellett a jelentős állami támogatásnak, valamint a nagy érdeklődésre számot tartó sportesemények (labdarúgó magyar bajnokság, "vizes" világbajnokság, olimpiai játékok) népszerűségének köszönhetően az MTV olyan helyzetbe került, hogy fel tudja venni a versenyt az F1-es futamokat tíz éve közvetítő RTL Klubbal szemben.

A Népszabadság Online úgy tudja, a köztévé bátran licitálhat, ugyanis egy kormányrendelet szerint az idei 58,7 milliárd forint helyett jövőre hozzávetőleg 64 milliárdból gazdálkodhat. A júliusban végrehajtott átszervezések miatt az MTV bérekre szánt kiadásai is jelentősen csökkennek.

Noha a Forma-1-es közvetítés az RTL Klub számára nyereséges vállalkozás, nem valószínű, hogy a többi, sporttal foglalkozó kereskedelmi csatorna komolyan érdeklődne a sportág iránt. A TV2-n közvetített labdarúgó Bajnokok Ligája nézettsége messze elmaradt a várakozástól, a nemzetközi focibajnokságokat közvetítő DigiSport országos lefedettsége pedig nem éri el a médiatörvény által kívánatosnak tartott szintet. A Sport Televízió (Sport1, Sport2) hagyományosan nem érdeklődik a technikai sportok iránt.

A vezess.hu úgy tudja, hogy az RTL Klub mellett az elmúlt tíz év szakmai rutinja mellett a fejlett technikai infrastruktúra szól. Az MTV-nél viszont nagyobb hagyományai vannak az F1-nek, hiszen 1975-től 2001-ig a köztévé közvetítette a versenyeket olyan közkedvelt kommentátorokkal, mint Dávid Sándor, Knézy Jenő vagy Frankl András.

A Forma-1-es Magyar Nagydíj megújított szerződése 2012-ben lép életbe, további öt évre (2016-ig) szól.

/vezess.hu/

2011.08.10. 15:38, Vé

Button majdnem leharapta Vettel ujját

Sebastian Vettel állítja, a Magyar Nagydíj időmérője után Jenson Button le akarta harapni az ujját.

Azt a bizonyos mutatóujjat valószínűleg már mindenki ismeri, amely Sebastian Vettel győzelmeikor szokott a levegőbe emelkedni. Az egyedi kézjelzés akár a német védjegye is lehetne, főleg, hogy tavaly óta elég sokszor láthattuk, habár az utolsó három futamon kevesebb alkalma volt magasba emelni. A Magyar Nagydíj időmérőjén azonban ismét Vettel szerezte meg a pole pozíciót, idén nyolcadszor, és ez indulatokat váltott ki Jenson Buttonból, aki már korábban is hangot adott annak, hogy mennyire idegesíti Vettel ünneplő ujja. A hungaroringi kvalifikáció utáni sajtótájékoztatón Vettel bepanaszolta. "Jenson mondta, hogy le akarja harapni az ujjam" - állította. A McLaren versenyzője természetesen próbálta eltussolni a nagyon is hihető sztorit. "Csak próbáltam kiegyenesíteni" - szépített Button, aki a hétvégi futamgyőzelme mellett egy saját fejlesztésű kézjellel is visszavágott Vettelnek: a Winner (angolul: nyertes) kezdőbetűjét mutatta a pódiumon állva. "Győztest jelent, egy W. A barátnőmmel találtuk ki" - árulta el.

 

/a5.hu/

2011.08.10. 14:14, Vé

Hamilton: a McLaren nem másolja a Red Bull-t

Lewis Hamilton a Bild am Sonntag kérdésére válaszolva elmondta, hogy az utóbbi időben bekövetkezett fejlődést nem a rivális istálló megoldásainak másolásával érték el.

A német sajtót nagyon nyugtalanítja a Red Bull olvadozni látszó előnye, ezért mindenféle merész találgatásokkal előállnak a nyári szünetre. A legújabb feltevés szerint a McLaren másolja a Red Bull megoldásait, és ennek tudható be a nagymértékű fejlődés.

 
„Úgy tűnhet, hogy a McLaren és a Ferrari másolja a Red Bull-t, de ez nem igaz. Valójában nem sokat változtattunk az autón. Néha az egészen apró módosítások 0.007 másodperces javulást eredményeznek, de ezek nagyon fontosak egy olyan sportban, ahol az egytizedes eltérés hatalmas különbségnek számít” – fejtette ki Hamilton.
 
/f1-live.hu/
2011.08.10. 14:13, Vé

Új hátsót kap Vettel

A Red Bull tegnap zárta be a gyárat a nyári szünet idejére, míg a Ferrari ma kapcsolja le a villanyt, de a mérnökök nem tétlenkedtek az elmúlt napokban.

Vettel Mallorcán nyaral a barátnőjével, Webber Dél-Franciaországban kerékpározik, Alonso pedig a családjával pihen Oviedo-ban.

 
A gyárakban viszont 24 órás műszakban dolgoztak a csapatok, hogy Belgiumra elkészüljenek a tervezett fejlesztésekkel: a Ferrari új startberendezésen és aerodinamikai elemeken munkálkodott.
 
Alonso meg is üzente a nyaralásról:
 
„Nem adjuk fel!”
 
A Red Bull sem tétlenkedett: Adrian Newey az autó hátulját és diffúzort finomította.
 
„Padlógázzal dolgoztunk a gyárban” – replikázott Christian Horner az ellenfeleknek a „Ki tud többet dolgozni” vetélkedő részeként.
 
Ma azonban eljött a határidő: a Red Bull tegnap fejezte be a munkát, a Ferrari ma éjfélkor zárja be az ajtókat.
 
/f1-live.hu/
2011.08.09. 15:51, Vé

Mi van a tűzálló overál alatt?

Nick Heidfeld hungaroringi tűzesete ismét felhívta a figyelmet arra, hogy a baj bármikor megtörténhet. Szerencsére a korszerű öltözék megvédte a német versenyzőt.

„Közvetlenül éreztem a hőséget” – mondta a 34 éves versenyző, amikor az esetről kérdezték.

 
A tűzálló overál 1979 óta alaptartozék a Forma-1-ben, miután Niki Lauda borzalmas balestet szenvedett a Nürburgringen 1976-ban.
 
A versenyzők öltözéke több részből áll annál, mint amit legtöbbször a tévében látunk. A német Bild riportere felpróbálta a kezeslábast és sorra vették a versenyzők által viselt tűzálló ruhadarabokat.
 
A legfeltűnőbb és a nézők által leginkább ismert darab a versenyző overálja, melyet a csapat színeire festenek és a szponzorok logói díszítik. Egy ilyenhez 1200 euróért lehet hozzájutni. Természetesen a kormányt is tűzálló kesztyűben tekergetik a pilóták.
 
A két részből álló alsónemű – hosszú ujjú felső rész (70 euró) és hosszú nadrág (60 euró)-, a fejvédő maszk (30 euró) és a zoknik (16 euró) is mind Nomex-ből, egy speciális anyagból készülnek.
 
A riporter elmondása szerint a ruha nagyon könnyű és egyáltalán nem karcolja a bőrt.
 
A Nomex egy olyan felépítésű szövet, melynek anyagában ezernyi apró lyuk található, így biztosítja a szellőzést. A ruha nem ég meg, csak szenesedik.
 
A Nomex-nek tíz másodpercig kell állnia a 820 fokos hőséget – ez az FIA előírása, és a teszteken is ezt az elvárást kell teljesítenie az anyagnak.
 
A háromrétegű overálnak 35 másodpercig kell bírni ugyanezt a terhelést.
 
/f1-live.hu/
2011.08.09. 10:56, Vé

Élménybeszámoló - Hungaroring 2011

Szerda

2011-ben ismét a Hungaroring felé vettem az irányt. Ezúttal egy neten összeverődött, de ma már nyugodtan mondhatom, hogy baráti társasággal vágtunk neki az idén 5 naposra sikeredett kalandnak. Élményeink sora szerdán reggel kezdődött meg, amikor is mindenki elindult Budapest felé. Fél 12-kor már együtt is volt a banda, és egy rövid szia-heló után megindultunk, hogy megkeressük a szállást.

Sikerrel jártunk, egy kis telefonos segítséggel hamar odataláltunk. A szerdára betervezett program a pilótafoci volt. Mondhatom remekül szórakoztunk, egészen belejöttünk a szurkolásba, nem győztük bíztatni a pilótákat. Nem hiába, ők nyertek, 8:4 arányban! Kicsit fáradtan érkeztünk vissza a szállásra, de ez senkit nem érdekelt, már aznap fantasztikusan éreztük magunkat. Megjegyezném, hogy bár majdnem mindenkivel most találkoztam először a csapatunkból, 1-2 óra után már olyan volt, mintha ezer éve ismernénk egymást személyesen.


Csütörtök


Másnap reggel egy gyors bevásárlás és ebéd után a boxlátogatásra mentünk. Mondanom sem kell, körbe kellett járni a pályát. Mi szó szerint futottunk! Aztán szépen kivártuk a 4 órát, és végre beengedtek. Megindult a tömeg. Mi már tudtuk, hogy itt bizony megint futni kell, és igazunk is lett. Gyorsan eldöntöttem, hogy idén az aláírásokért fogok sorba állni, és utána nézek szét a boxban. Felemás döntésnek bizonyult. Röviden annyi a lényeg, hogy valóban sikerült a "kedvenctől" begyűjteni az autogramot, de hogy milyen áron?! Jövőre valahogy jobban kellene megszervezni az aláírás-kérést. Engem konkrétan egy biztonsági őr mentett ki a tömegből. Ha ő nincs, akkor agyaonnyomnak. Behúzott Vettelékhez, de volt velem egy kicsilány is, ő meg még ott maradt a tömegben. Ott kiabáltam az őrnek, hogy legyenszíves őt is átmenteni hozzám. Szerencsére segített. Megkaptuk az aláírást. Sebastian nagyon jókedvű volt. Csak annyit kérdeztem, hogy aláírja-e a füzetemet (mert amúgy autogramkártyákat írt alá, de nekem nem olyan kellett), mondta, hogy persze, megköszöntem, még annyit mondott, hogy szívesen. Aztán indultunk a célegyenesbe. Összeszedtük a csapatot, és mentünk aludni. Annyi azért biztos, hogy ha előre tudom, hogy az emberek megőrülnek, és így elkezdenek nyomulni, akkor nem vállalom be ezt a sorbvanállást, akárki is ír éppen alá. Főleg úgy nem, hogy velem van egy kisebb leányzó is. Egyébként az egész nyomulás akkor kezdődött meg, mikor bemondták, hogy már csak negyed óra van hátra az aláírósdiból...

 

Péntek

A 2 szabadedzés nagyon adta az érzést. Tavaly nem votlam kint a versenyhétvégén, és borzasztóan hiányzott már az a bizonyos hang! A libabőr természetesen most is megvolt, ezt szerintem nem kell magyarázni annak, aki már hallotta élőben ezeket a gépeket. Este aztán elindultunk a Hugo Boss rendezvényére, ahol Jenson Buttont szerettük volna látni, és láttuk is. A barátnőjét, Jessica Michibatát szintén. El kell mondanom, hogy gyönyörű párt alkotnak! Jelen volt sok magyar celeb is. Miután vége lett a partynak, még vártunk a hotel előtt, mert volt köztünk, akinek előző nap nem sikerül aláírást szereznie Vetteltől, de nagyon akart. Vettel persze nem jött, mint másnap megtudtuk, éjjel ért vissza, sokáig állítgatták az autóját. Így hazamentünk, de aludni nem volt idő...

Szombat


Történ ugyanis, hogy lelkes társaim kitalálták, hajnalban menjünk vissza Vettel elé. Remek ötlet gondoltam, de ráérünk 8-ra odamenni. Nem, az nagyon késő... El sem mondom mennyit vártunk rá, és, hogy mennyire fáztam. Kibírtuk, és végül is mindenki boldog lehet, mert a német jött, aláírt, ment. Látszott rajta, hogy kialvatlan, hihetetlenül karikásak voltak a szemei, ennek ellenére nagyon készséges volt velünk. (Ilyen "sokáig várós" manővert viszont azt hiszem soha többé nem vállalok...de most az egyszer muszáj volt, hogy lássam, mindenki boldog a csapatból.)

Még a pályára is kiértünk időben, láttuk az összes programot, ami érdekelt minket, és aztén következett az időmérő. Hatalmas jó volt. Az én Best 3-am szerezte meg az első három helyet: Vettel-Hamilton-Button. Mondanom sem kell, iszonyatosan örültem ennek az eredménynek. Az este még Hamilton vadászatra indultunk. A lányoknak sikerült is elkapni. Lewis nagyon kedves volt, elbeszélgetett velük, mindenkinek aláírt, engedte, hogy képeket készítsenek. Sajnos, én 1 perc híján lecsúsztam erről a lehetőségről, de jövőre őt is elcsípem.

 


Vasárnap

Először is le kellett vinnünk a csomagjainkat a Nyugati-ba, hogy a csomagmegőrzőkben estig ellehessenek. Aztán egy rövid élelembeszerzési út után máris HÉV-eztünk ki a pályára. Esős idő volt, hol szemerkélt, hol nem. A szél is fújt, de minket ez nem érdekelt. Később próbáltunk venni esőkabátot, ami persze már egyik shop-bans em volt. MIndegy, gondoltuk, oda se neki, hogy esik. A pilótaparádé idén is nagyon tetszett. Egy valamit azonban nem tudok nem megjegyezni. Korábbi évek alatt szerzett tapasztalatom, hogy a legnagyobb ovációt Kimi Räikkönen kapta (na, ez nem is meglepő), és én emlékszem, hogy az mekkora hangzavarral járt, amikor őt mutatták a kivetítőn.
Idén senki, ismétlem senki nem kapott akkora üdvrivalgást, de még csak megközelítően nagyot sem. Legtöbben összességében a Ferrarisok voltak, véleményem szerint.


Végre eljött a rajt pillanata is. Élőben mindig olyan varázsos ezt nézni és hallgatni. Most is így volt. Az egész verseny őrületesen tetszett, izgalmas volt! Egy perc nem telt el anélkül, hogy ne történt volna valami. Külön ki kell emelnem Heidfeld brilliáns ugrását az égő Renaultból. Imádtam az előzéseket, mindent. A végeredmény is remek. Az első kettőt kifejezetten nekem találták ki. Talán említenem sem érdemes, hogy fájó szívvel vettük az irányt hazafelé. Most újabb egy év, mire visszatérhetünk. Mert biztosan visszatérünk!

 

Írta: Vé (a felhasznált képek is sajátok)

2011.08.08. 14:00, Vé

Vettel 10 pontos

Az olasz La Gazzetta dello Sport értékelte a szezon első felét és különösebb meglepetések nélkül Vettel kapta a maximális pontszámot.
 
A német rendelkezett a legjobb autóval júniusig, de ennek ellenére mesterien vezetett – írja a tekintélyes lap.
 
 Vettel csapattársa, az ausztrál Mark Webber csak 5.5 pontot kapott.
 
A címvédőt Hamilton és Alonso követte a ponttáblázatban: mindkét versenyző teljesítménye 9 pontot eredményezett a sajátos bajnokságban.
 
Az újság szerint Hamilton „képes arra, hogy a megfelelő napon megleckéztesse a többieket, de még önkontrollt kell tanulnia”.
 
Hamilton csapattársa, Jenson Button 8 pontot kapott.
 
Felipe Massa produkciója mindössze 5 pontot kapott a zsűritől, mivel túl nagy a különbség a Ferrari két garázsa között.
 
Michael Schumacher szintén 5 pontot gyűjtött és a lap megállapította, hogy a „régi szép idők már nem fognak visszatérni”.
 
Nico Rosberg 7 egységet tud felmutatni az értékelésben.
 
Kamui Kobayashi és Adrian Sutil 6.5 pontot, míg Paul di Resta, Sebastien Buemi és Jamie Alguersuari 6 pontot tud felmutatni.
 
Petrov és Maldonado 5.5 pontot kapott a 10-ből; Barrichello, Heidfeld, Glock, valamint a HRT és a Lotus versenyzői 5 pontot gyűjtöttek.
 
A legkevesebb pontot Narain Karthikeyan, Karun Chandhok és Jerome d'Ambrosio kapta: az ő nevük mellé 4 egységet írt fel a La Gazetta dello Sport.
 
/f1-live.hu/

 

2011.08.08. 13:45, Vé

Várjuk a Belga versenyt, még pedig nem is ok nélkül!

A versenyzők szinte egytől egyig kedvenc pályáik között emlegetik, az Eau Rouge a legtöbbek számára A KANYAR, a verseny Belgiumban abszolút egyedülálló.


Igazi klasszikus csík ez, olyan, amiből minél több kellene egy szezonban a versenynaptárba. Nem duzzogtam volna például, ha pl. idén a csillivilli Európa Nagydíj (Valencia) helyett a Francia Nagydíj szerepelt volna a naptárban, de ezt csak nagy csendben jegyzem meg, és természetesen a sort még lehetne folytatni!





És hogy mi miért szeretjük a spa-francorchamps-i pályát? Azt hiszem, ha ezt történetesen egy Kimi Räikkönen drukkertől kérdeznénk meg, elég érdekes arcot vágna.
Menjünk csak vissza 2004-be. (Azért épp ebbe az évbe, mert hiába nézem már 8 éves korom óta az F1-et, a 2003-as az első szezon, amire abszolút emlékszem, de akkor nem rendeztek versenyt Belgiumban...)


Ami egyből beugrik az a Ferrari és Michael Schumacher hihetetlen és a többiek számára eléggé demotiváló fölénye. Valljuk be: aki 2004-ben futamot tudott nyerni, és nem Ferrari-versenyző volt, azt kisebbfajta hősként kezeltük. A Ferrarisokon kívül összesen 3, azaz három embernek sikerült győznie: Jarno Trulli Monacóban ... az nagy volt! - Kimi Spa-ban, és Montoya Brazíliában tudott első lenni. Kimi tulajdonképpen egyetlenegy jól időzített szupergyors körrel nyerte meg a versenyt. Fantasztikus volt!


A 2005-ös Räikkönen-elsőség már nem volt ekkora meglepetés. A McLaren egész szezonban partiban volt a Reanult-val, azt pedig tudtuk, hogy a finn-nek fekszik a belga pálya. Kimi a 2. helyről indult, a poleból rajtoló Montoya egy ütközés miatt elesett a győzelmi és pontszerzési esélyektől, de Räikkönen már korábban meg is előzte. Ezzel megvolt a 2. spa-i győzelem. Itt már erősen érett a később kiérdemelt "The King of Spa" cím.



2006-ban a Belga Nagydíj kimaradt a versenynaptárból, ám 2007-ben ismét bekerült. 2007 egy érdekes szezon volt: 2 élmenő is új csapatnál kezdett. Räikkönen M. Schumachert váltotta a Ferrarinál, Alonso pedig épp a finn helyére igazolt a McLarenhez. Nem kevés szezonközi konfliktus és viszontagság után érkezett a mezőny Belgiumba. A várakozásoknak megfelelően a Ferrarik és McLarenek csatáját hozta ez a futam is. A rajtsorrend: Räikkönen, Massa, Alonso, Hamilton volt. A versenyen is ebben a sorrendben intették le őket. Talán ebben az évben a verseny nem volt a legizgalmasabb, de azért történt pár dolog a Belga GP kapcsán. Ha emlékeztek, ekkor derült ki a Ferrari-McLaren kémbotrány eredménye, melynek értelmében elvették az Ezüstnyilak konkstruktőri pontjait. Illetve, ezzel szoros összefüggésben itt nyerte meg a Ferrari a csapatvilágbajnoki címet 2007-ben. A Kimi-drukkerek pedig biztosan ma is emlékeznek erre a jelenetre (nekem máig nagy kedvencem):





El is értünk 2008-hoz. Szívesen feltenném a kérdést Nektek, hogy melyik szóval jellemeznétek leginkább a 2008-as Belga Nagydíjat. Gyanítom a legtöbben azt mondanátok, hogy kaotikus volt. De nézzük, hogy mi is történt. Kezdjük talán onnan, hogy a szezont szépen indító Räikkönen időközben elvesztette a fonalat (abba ne menjünk bele, hogy ez kinek/minek köszönhető, nem lenne értelme). És bár a gyors köröket csak nem minden versenyen megfutotta, a győzelem csak nem akart jönni, már a Spanyol Nagydíj óta. A csodát mindenki itt várta tőle. Az időmérős 4. helye még nem bíztatott sok jóval, ám a futamon végre azt a finnt láttuk, akit már rég nem: agresszív volt, támadó, egyszerűen győzni akart. Tudtuk, hogy csak akkor szállhat vissza VB-csatába, ha itt nyer. Ha nem, akkor vége. Nyilván ezt Ő is tudta, és kockáztatott. Pár kör alatt már az első helyen tanyázott, és egészen a verseny végéig vezetett. A probléma az utolsó 3 körben jelentkezett, az eső és Lewis Hamilton alkotta páros formájában. Az esőhöz Hamilton alkalmazkodott jobban, így - igaz vitatott módon - de megelőzte a finnt. Ezután visszaengedte maga elé, majd a célegyenes végén megint bevágott elé.
Az élen harcolókat a lekörözött versenyzők is megzavarták, végül Räikkönen megcsúszott a vizes pályán, és a falba csapódott. Ezzel kiesett.

 



A versenybírák a futam után megvizsgálták az esetet, és Lewis Hamilton manőverét szabálytalannak ítélték, így bár a dobogó legfelső fokán ő ünnepelhetett, egy 25 másodperces időbüntetésnek köszönhetően végül 3. lett, míg a győztes Felipe Massa lett.



Egy évvel később, 2009-ben a Brawn Gp versenyzői uralták a Forma 1-et, legalábbis a szezon elején mindenképpen. A sokak által leírt, és a szezonban eddig nyeretlen Räikkönen Spa-ban azonban ismét villantott. Az érdekes végeredményt produkáló kvalifikáció (Fisichella nyert, a Force Indiával) után hasonlóan izaglamas versenyt vártunk. A győzelemért folytatott harc a pole-ból induló olasz, és az ekkor már háromszoros spa-i futamgyőzetes Räikkönen között zajlott. A végig szoros küzdelmet végül az eddig gyengélkedő Ferraris nyerte. A gyors boxmunkának és a KERS-nek köszönhetően megszületett Kimi 2009-es első és egyetlen győzelme, ami egyben az utolsó Forma 1-es győzelme is volt...

El is érkeztünk a tavalyi Belga Nagydíjhoz. Nekem sűrű hiányérzetem van, akárhányszor rá gondolok. Nekem a belga pálya és Räikkönen győzelme már-már összefonódott, így furcsa belegondolni, hogy tavaly nem hogy nem nyerte meg a versenyt, de nem is ebben a kategóriában hajtott.


Az időmérőn Webber és Hamilton szerezte meg az 1.-2. helyet. Az esős versenyen is ők remekeltek, amihez persze az is kellett, hogy Vettel a 16. körben megcsússzon és  belerepesszen Button autójába. "Csodálatos" eset volt. Button kiesett, Vettel meg elesett a pontszerzés lehetőségétől. A hol jobban, hol kevésbé esős, össze-vissza csúszkálós, kavicságyban sűrűn járós futamon végül Hamilton bizonyult a legjobbnak, Webber és Kubica előtt. (Hogy hiányzik idén Kubica!!!) Érdekesség, hogy 3 VB esélyes - Button, Vettel, Alonso - is nullázott Spa-ban tavaly.
 



Nos, röviden összefoglalva az történt az utóbbi 6 évben Spa-ban. Felmerül benne a kérdés, hogy akkor ezek után mit várunk idén? Tippeket várok, aki eltalálja, azelőtt biztosan megemelem a nemlétező kalapom!

Írta: Vé

2011.08.07. 18:52, Vé

Coulthard - Elemzés a Magyar Nagydíj után

David Coulthard a Magyar Nagydíj után a Red Bull weboldalán fejtette ki véleményét a szezon eddigi alakulásáról:

A szezon pilótája: Sebastian Vettel

Hogy lehetne más? Nyolc pole pozíció és hat győzelem 11 versenyből. Vettel demoralizáló fölénnyel, 85 ponttal vezeti a világbajnokságot csapattársa, Mark Webber előtt a nyári szünetben. Igen, az öve volt (a legtöbb esetben) a leggyorsabb autó, és igen, követett el hibákat, mindenekelőtt a Kanadai Nagydíj utolsó körében, amellyel átadta az első helyet Jenson Buttonnak, de egyik pilóta sem tökéletes. Az továbbra is kérdéses, hogy Seb mennyire képes helyt állni a versenyen, ha hátulról kell indulnia, de már bemutatott néhány bámulatos előzési manővert kritikus pillanatokban, például a kivezető körén Barcelonában. És azt se felejtsük el, ahogyan feltartotta Alonsót és Buttont nyomás alatt Monacóban, amikor egy szett gumival 60 kört tett meg.

Akik formán kívül vannak: Felipe Massa, Mark Webber, Michael Schumacher

Az egyetlen hiteles mértéke egy versenyző teljesítményének az, hogy hogyan teljesít a csapattársával összehasonlítva, a fenti három versenyző mindegyikéről elmondható, hogy jobban is végezhetnék a dolgukat. Könnyű lehet kritikusnak lenni Michaellel szemben, mivel ő egy hétszeres világbajnok, és sokkal többet vártunk tőle, de jelen pillanatban nehéz megítélni, hogy mennyire erős vagy gyenge a teljesítménye, mert nem tudjuk pontosan, hogy Nico Rosberg milyen szinten áll - lehet, hogy Nico sorozatosan győzne egy megfelelő autóban. Mark már a fejlődés jeleit mutatja, miután a szezon első felében küszködött a Pirelli-gumikkal, de ő is bevallja, hogy eddig Seb jobb munkát végzett. Felipe pedig igazán küszködött azzal, hogy az elmúlt szezontól kezdve komoly támadást tudjon Alonsóval szemben végrehajtani. Nick Heidfeld a Renault-ban szintén csalódás, figyelembe véve a tapasztalatát.

A legjobb innováció: Pirelli-abroncsok

Le a kalappal a Pirelli előtt, hogy ragaszkodtak az elképzelésükhöz azok után, hogy a téli teszteken komoly össztűz zúdult rájuk. A különlegesen tervezett, gyorsan kopó guminak köszönhetünk már néhány csodálatos versenyt, és egy teljesen új dimenziót nyitottak a folyamatokban, még akkor is, ha a munkánkat a kommentátori állásban kicsit nehezebbé is tették.

Legrosszabb innováció: KERS

Ha nem is a legrosszabb, de az egy év szünet után visszatérő energiatároló-rendszer nem sokat adott hozzá a bulihoz. Túl nehéz megmondani, hogy mely előzésekhez járult hozzá a KERS, csak a televíziós közvetítéskor mutatott ábrára hagyatkozhatunk. Véleményem szerint a rejtett technológia értelmetlen. A rajongók tudni akarják, mi történik. Én feltennék egy lámpát az autók tetejére, vagy a hátuljára, ami világítani kezdene, ha felhasználható lenne az energia, más színre váltana, ha épp használják a lóerő-többletet, és megint más színe lenne, ha az összeset felhasználták volna.

Legjobb verseny: Kanadai Nagydíj

A legjobb és a legrosszabb. Az esővel, a bokszkiállásokkal és a káosszal, nagyon nehéz volt tudni, hogy épp mi is történik. És a kétórás szüntetet végigbeszélni a legnehezebb dolog volt, amivel eddig a kommentátori munkámban találkoztam. De micsoda verseny volt! A zavarbaejtő ütközés Jenson és Lewis között, utóbbinak ki is kellett állnia, ötször jött be a safety car, Schumacher majdnem dobogóra állhatott, aztán Vettel az utolsó körben hibázott, Jenson miatt. Jenson megúszott két ütközést, volt egy áthajtásos büntetése, és öt bokszkiállása. Később úgy írta le ezt a győzelmét, mint a pályafutása legjobbját. Olyan volt, mintha a Forma-1 beszteroidozott volna.

Legjobb előzés: Hamilton előzése Vettellel szemben Kínában

Sok remek előzés volt már ebben az évben, de én ahhoz térek vissza, amikor Lewis megelőzte Vettelt Kínában. Annyira jól volt kivitelezve! Megspórolta az extra lóerőket a KERS-rendszeréből a hármas kanyar kijáratánál, amikor pedig mindenki arra számított, hogy ott fogja a KERS-t használni, aztán ehelyett a hatos kanyar kijáratánál kapcsolta be, és megelőzte a Red Bullt az enyhe balosban, a hetes kanyarban. Sebastian utólag bevallotta, hogy nagyon meglepődött. Fenséges!

A meglepetés: Paul di Resta

Nagyon jó Nagy-Britanniának - és nekünk skótoknak különösen - hogy megint van egy tehetséges pilótánk a Forma-1-ben. Úgy tűnt, a lehetőség elúszott Paulnál, hogy négy évet töltött a Német Túraautó Bajnokságban, de le a kalappal a menedzsere, Anthony Hamilton előtt, hogy megkockáztatta. Paul meghálálta a bizalmat néhány nagyon érett versenyzéssel, és rendkívül felkészültnek tűnik ahhoz képest, hogy egy újonc. Csapattársa, Adrian Sutil emelte a tétet az utóbbi hetekben, ezért úgy tűnt, Paul kezd frusztrálttá válni, aztán a hetedik helyen végzett Magyarországon, ami az eddigi legjobb eredménye. Érdemes figyelni rá.

Előrejelzés: Vettel megnyeri a bajnokságot

Egy olyan McLarennel, ami az utóbbi öt futamból hármat megnyert, vagy egy olyan Fernandóval, aki a legtöbb pontot szerezte júliusban, érdeklődve várhatjuk a következő versenyeket, Spát is, ahol újra összegyűlik majd a mezőny a nyári szünet után. De nem igazán látok senkit sem, aki meg tudná akadályozni Sebastiant a sorozatban a második világbajnoki címe megszerzésében...

/f1hirek.hu/

2011.08.07. 09:24, Vé

Rekordra fel!

Sebastian Vettel minden idők negyedik legjobb startját vette a szezonban, de három rekordot még megdönthet ebben az évben. A spanyol AS számolgatott.
 
Egy ideig lehetetlennek tűnt Michael Schumacher 2000-2004 közötti dominanciájához hasonlót produkálni, de Sebastian Vettel és az RB7-es még képes lehet rá.
 
13 győzelem, 17 dobogós helyezés és 367 pont (igazítva a mai számításokhoz) – ezt kell megdöntenie Vettel-nek, ha az első akar lenni a tabellán.
 
Vettel-nél jobb szezonkezdetet két pilóta, Michael Schumacher (2002 és 2004) és Nigel Mansell (1992) tudhat magáénak a Forma-1 62 éve íródó történelmében.
 
Győzelmek
 
Ami legnehezebb, hogy Vettel megdöntse a győzelmek számát. Látva a konkurensek fejlődését, igaz még matematikai esély van rá, a németnek mind a nyolc futamot meg kellene nyernie ahhoz, hogy Schumacher elé kerüljön a listán.
 
Első rajtkockák
 
Az időmérők tekintetében más a helyzet. A Red Bull továbbra is dominál egy körön, így a szükséges 7 pole pozíció még összejöhet ahhoz, hogy Mansell által 1992-ben beállított 14 pole-t felülmúlja.
 
Dobogós helyezések
 
Vettel eddig 10 alkalommal állhatott fel a dobogóra, és csupán egyetlen alkalommal maradt le a pezsgőzésről, tehát ha sikerül nyolcszor befutni az első háromban, akkor ez a rekord is (Schumacher- 17) kipipálva.
 
Pontok
 
Amire a legnagyobb eséllyel pályázik Vettel, az az egy szezonban megszerezhető legtöbb pont. A Red Bull-os 234 egységgel vezeti a világbajnokságot, míg Schumacher 2004-ben 367 pontot gyűjtött össze a mai számításnak megfelelően.
 
Vettel-nek 134 pont kell: például öt második helyezés és három harmadik; vagy egy győzelem, két második hely és öt harmadik.
 
A győzelmek kivételével - igaz, mint említettük matematikailag még ez is lehetésges - , három rekordot "könnyen" beállíthat vagy megdönthet Vettel.
 
/f1-live.hu/
2011.08.06. 11:26, Vé

Eddie Jordan: Vettel a legkevésbé német

A korábbi csapattulajdonos és jelenlegi BBC kommentátor Jordan szerint Sebastian Vettel a legkevésbé német a „kezei között” megfordult versenyzőkhöz képest. Michael Schumacher-ről is felidézett egy régi emléket.

Jordan olyan német versenyzőkkel dolgozott együtt, mint Michael és Ralf Schumacher, vagy Heinz-Harald Frentzen.
 
„Mindig is szerencsés voltam a német versenyzőimmel, ezért szívesen köteleztem el magam mellettük. A németek egyenesek, őszinték, gyorsak, edzettek és még vidámak is” - jellemzi a nemzet pilótáit.
 
Jordan szerint Vettel különbözik a többi versenyzőtől:
 
„Vettel a legkevésbé német az ország versenyzői közül. Rendelkezik azzal a bizonyos valamivel: a csintalansággal a szemében. Remek a humora – igazából angol humor -, és mindig nyitott a szórakozásra. Ezzel a sport nagyszerű követe” – zárja a jellemzést Jordan.
 
Igaz, csak egyetlen verseny erejéig, de Jordan Michael Schumacher-rel is dolgozott 1991-ben:
 
„Michael különleges tehetsége az első pillanattól fogva nyilvánvaló volt. Amikor az első tesztje volt Silverstone-ban, a versenymérnöke felhívott és azt mondta: ’Eddie, itt valami nincs rendben. Ez a srác vagy levágta a pályát, vagy hihetetlenül gyors’. Sajnos csak egy versenyünk volt együtt” – szomorkodik Jordan a motorsport-total.com-on.
 
/f1-live.hu/
2011.08.05. 10:45, Vé

Horner: A Red Bull nem változtat a filozófiáján

Az osztrák csapat elsőszámú embere elmondta: nem fognak ráállni a biztos pontgyűjtésre és felhagyni a futamgyőzelemért vívott harccal. Épp ellenkezőleg…
 
Nyolc futam van még hátra és Sebastian Vettel 85 ponttal vezet csapattársa, az ausztrál Mark Webber előtt. Összesen 200 pont szerezhető még a hátralévő versenyeken, így Vettel könnyen megtehetné, hogy kényelmesen gyűjtögeti a második cím megszerzéséhez szükséges pontokat.
 
„Semmi sem változott a filozófiánkban. Továbbra is nyomni fogjuk és keményen támadni fogunk minden versenyen, mert nem teheted meg, hogy meghátrálj” – mondta Christian Horner a BBC Sportnak.
 
„Amint elkezded keresni, hogy hol spórolhatnál, elkövetted az első hibát. A célunk, hogy megnyerjünk minden versenyt. Valójában ez lehetetlennek tűnik, de ahol nem nyerhetünk, ott másodiknak kell lennünk. Ha ez sem lehetséges, akkor a dobogón kell állnunk” – folytatta Horner.
 
„Ha továbbra is minden hétvégén megfelelően optimalizáljuk azt, amink van, az remélhetőleg elég lesz a végére.”
 
Horner válaszolt a pilótái azon sürgetésére is, hogy a csapatnak mielőbb vissza kell találni a győztes útra:
 
„Csapatként működünk és a versenyzőinknek nem kell megmondania, hogy miként reagáljunk. A McLaren és a Ferrari versenyképes, de mi továbbra is ott vagyunk. A lehető legjobban kell dolgoznunk és minden fejlesztést elhozni az autóra.”
 
„Ha végignézel az összes versenyen, egy sincs, amin annyira domináltunk volna, vagy elhúztunk a többiektől. Melbourne-ben Hamilton volt közel Seb-hez, míg Valenciában Alonso.”
 
„A gumik is nagyon bonyolultak, de egy dolog állandó: a Red Bull mindig is az élen halad.”
 
/f1-live.hu/
2011.08.04. 16:48, Vé

Vettel: Rizikós csak a dobogóra hajtani

A címvédő Sebastian Vettel magabiztosan vezeti a bajnoki tabellát, és már akkor biztosan bajnok lesz, ha a további futamokon a harmadik helyen végez – függetlenül attól, hogy a konkurencia mit csinál. A Red Bull Racing versenyzője mégsem elégedett a helyzettel, és elvárja, hogy ismét az élen harcolhasson. „A pontversenytől függetlenül, mindig nyerni akarok. Ennyi. Azt szeretném, ha újra ugyanúgy teljesítenénk, mint a szezon elején” – mondta a fiatal pilóta a Focus magazinnak.

„El kell ismerni, hogy a vetélytársak remek munkát végeztek, valamint, hogy jelenleg előttünk autóznak. Most azon kell dolgozni, hogy ismét mi legyünk az élen” – folytatta a fiatal pilóta, aki nem örül a nyári szünetnek.

„Tudom, hogy mindenkire ráfér a pihenő, de sajnálatos, hogy éppen most van a szünet. Azért bízom benne, hogy Belgiumban már ismét a győzelemért harcolhatok” – tette hozzá Vettel, aki újabb diadalokkal, nem pedig biztos harmadik helyezésekkel akarja bebiztosítani a címet. „Hosszú távon ez nem kifizetődő, és rizikós is. Újabb győzelmekkel szeretném megvédeni a címemet.”

 

/motorsportal.hu/

2011.08.04. 16:47, Vé

Meg van a Belga pálya előzési zónája

Az FIA kijelölte Spában a DRS zónát: a dönthető hátsó szárnyat az Eau Rouge kanyar után aktiválhatják a pilóták.

Az előzést segítő mozgatható hátsó szárnyat idén vezették be az F1-ben, ami az üldöző pilóták számára könnyíti meg az előzés lehetőségét. Az eszköznek köszönhetően az első négy futamon már több előzést láthattak a nézők,  mint a 2009-es szezon összes futamán.

Spában az előző három versenyhez hasonlóan csak egy előzési zóna lesz. A mérési pont közvetlenül az Eau Rouge kanyar előtt lesz, az ezt követő DRS-zóna pedig a kanyar közvetlenül a kanyar után kezdődik és a Les Combes kanyar féktávjáig tart.

 

/f1csatorna/

2011.08.04. 08:46, Vé

Chandhok elemez: Button, Hamilton, Alonso, Vettel...

A 27 éves indiai versenyző az ESPNF1 oldalán írt hosszas beszámolót és egy sajátos értékelőt, amiben a legtöbb élmenő pilóta teljesítményét vette górcső alá a hétvégi Magyar Nagydíj kapcsán.

A Magyar Nagydíj egy fantasztikus versenyt eredményezett, változó körülmények, csaták és a nap legjobbja diadalmaskodott a végén. Jenson 100%-ig megérdemelte a győzelmet, amit ráadásul a 200. futamán produkált. A mezőny elejére kvalifikálta magát, végig jó stratégiai döntéseket hozott, kemény csatákat vívott és megelőzött mindenkit, aki meg kellett, majd jól használta ki mások hibáit.
 
Lewis Hamilton ugyanolyan mértékben vesztette el a vasárnapi versenyt, amennyire Jenson megnyerte. A 2008-as világbajnok mindig is csúcsformában volt a Magyar Nagydíjakon és ez most sem volt másképp. Az első sorba kvalifikálta magát, jó rajtot vett, majd olyan nyomást helyezett Sebastian Vettel-re, hogy az hibázott is.
 
Amint az élre került, a nedves körülmények ellenére olyan tempót autózott, hogy képes volt a legrövidebb idő alatt összeszedni 5 másodperc előnyt. A verseny kétharmadáig kézben tartott mindent, majd két hatalmas hibát is vétett. Először is, túlságosan ráment a kerékvetőre a lassú sikánban és megforgott, ami a vezető pozíciójába került. Majd jött a második hiba, nem akart sokat bukni a kiforgásán és a forgalom ellenére visszaforgatta az autóját a helyes irányba, kész szerencse, hogy Paul di Resta elkerülte a bajt.
 
Lewis mellett szóljon, hogy a stratégiája már ekkor sem volt valami fényes, a szuper-lágy gumikon autózott és ki kellett volna jönnie a boxba, miközben Jenson a lágyon körözött, amit nem is állt szándékában lecserélni. Tehát az egyetlen lehetősége az volt, a valahogy hoz Jenson-on 20 másodpercet. Ezt meg is akarta tenni, de pont az ilyen döntéseknél kerülnek előtérbe a hibák a legtöbbször.
 
Az áthajtásos büntetés elkerülhetetlen volt, de a csata, amit Button-al produkáltak korábban, azt lenyűgöző volt látni. Martin Whitmarsh és a Mclaren csapat valószínűleg rengeteg piros pontot szerzett a szurkolóknál, amiért engedték a pilótáiknak, hogy egymással csatázzanak. Jött egy kisebb eső, ami megkavarta a mezőnyt, Jenson úgy döntött kinnt marad, míg Lewis bejött az intermediate abroncsokért. A csúszós körülmények között bátor dolog volt kinnt maradni a slick gumikon, miközben a mezőny egy része bejött a köztes gumiért. Mégis ez volt a helyes döntés, mivel az összes autó, amelyik bevállalta a cserét, pár körrel később kénytelen volt visszajönni a slick gumikért.
 
A Red Bull érdekes hétvégét zárt, az biztos. Pénteken nem tűntek túl gyorsnak, habár a szabadedzés az csak szabadedzés. Szombaton Sebastian mégis megszerezte a pole-t, de most láthattuk, milyen közel is került a Ferrari és a Mclaren hozzájuk. Mark Webber nehéz időmérőt zárt és ez a 6. helyig juttatta. Ez egyértelművé tette, hogy nincs meg a tavaly látott előnyük. A verseny első részében is látszott, hogy Sebastian küzdött az autóval és a versenytempóval, főleg a két Mclaren-hez viszonyítva. Azonban, amint elkezdett száradni a pálya, a versenytempója ismét javulni kezdett. Sebastian nem tudta felvenni a harcot Jenson-al, a slick gumik viszont kifizetődtek és hozott 18 pontot, így az előnye 85 pontra növekedett.
 
Fernando Alonso és a Ferrari elég kemény hétvégét tudhatnak maguk mögött. Az új fejlesztésekkel ellátott autójuk úgy tűnik, jobban illik a gyorsabb kanyarokhoz, ahogy azt Silverstone-ban is láthattuk. Egyértelmű, hogy az ő autójuk volt a 3. legjobb a hétvége folyamán. Alonso azonban ismét csúcsformát produkálva, hozott a csapatnak egy dobogót. Az időmérőn Felipe legyőzte egy zseniális körrel, de vasárnap többször is hibázott. Alonso viszont jó döntéseket hozott a verseny alatt és profitálni tudott Mark, illetve Lewis hibáiból is.
 
Most, hogy itt a nyári szünet, a csapatok kifújhatják magukat egy kicsit, majd ismét hajtanak egészen a kockás zászlóig. Ilyenkor tényleg minden Blackberry, minden email fiók és iroda érintetlenül marad egy rövid időre, valóságos áldás ez azoknak az embereknek, akik ott hajtanak egész évben, hosszú órákon keresztül. Ennek ellenére néhány műszaki és technikai vezető ilyenkor is összeül egy eszmecserére, hogy új ötleteknek adjonak hangot és felkészültek legyenek a szünet végére. Így a szezon ezen része is rendkívűl fontos időszak.
 
Na, mostmár jöhet a nyári szünet! Én lépek is Indiába, ahol nem igazán fogok nyaralni, mivel jön a sok PR rendezvény és a találkozók, de ettől függetlenül örülök, hogy végre hazamegyek. Találkozhatok ismét az otthoniakkal! Spa után majd jelentkezem…
 
/f1-live.hu/
2011.08.03. 19:55, Vé

Vettel-blog: A Magyar Nagydíj után

Ki: Seb Vettel
Mikor: 2011.07.31., 17:58

Szia!

Túlzás lenne azt mondanom, hogy elégedett vagyok a Magyarországon megszerzett 2. helyemmel, de összességében azt kell mondani, hogy végül is ez egy jó eredmény.

Az bosszant, hogy jobb lett volna korábban kijönni a boxba, és gyorsabbnak lenni. A verseny hihetetlenül nehéz volt, és a körülmények egy kicsit sme könnyítettek rajta, különösen az elején. Az első néhány körben mintha nem is aszfalton, hanem jégen vezettem volna. Ezzel egy kicsit nezehen birkóztam meg. Szerencsére a verseny vége felé jobbra fordult a helyzet, de még mindig meglátszott a teljesítményünkön a sok nehézség. Úgy vélem, nem hoztuk ki a lehető legjobbat az autóból, így ezen dolgoznunk kell a nyári pihenő után. Szóval nem akarunk a megszerzett pontjainkra gondolni, hanem annyi versenyt akarunk megnyerni, amennyit csak lehet.

Kicsit szomorú vagyok, hogy a következő verseny csak 4 hét múlva lesz, bár tisztában vagyok vele, hogy ennyi pihenés mindegyikünkre ráfér. Mindenki úgy tervezi, hogy hazamegy és pihen, és aztán újult erővel és lelkesedéssel vágunk neki a szezon hátralévő részének.

Én is elutazom pár hétre, próbálok napozni, mivel az elmúlt hetekben határozottan elegem lett az esőből.

Még mielőtt elutazom, szeretnék még egy utolsó bejegyzész írni a blogomban, és mondanék egy hatalmas köszönömöt mindenkinek, aki hozzájárult ahhoz, hogy ilyen izgalmas legyen az idei szezon. A csapat a gyárban és a pályán is remek munkát végez, és a rajongók is támogatnak, akárhová megyünk. Szóval, köszönöm srácok! Legközelebb Belgiumból jelentkezem.

Seb

Fordítás:
Eredeti: angol
Forrás: sebastianvettel.de

2011.08.02. 11:48, Vé

Vettel a győzelemre hajt

A címvédő nem elégszik meg annyival, hogy pontszerzésekkel biztosítja be a világbajnoki címet: továbbra is a győzelem a cél.

Sebastian Vettel 85 ponttal vezeti a világbajnokságot csapattársa, az ausztrál Mark Webber előtt. A tavalyi világbajnokot azonban ez a kényelmes előny sem készteti biztonsági autózásra.
 
„Nem gondolok a világbajnokságra, mialatt vezetek. Csak arra gondolok, hogy nyerjek. Még nagyon sok verseny van hátra, és a célunk továbbra is az, hogy nyerjünk” – fejtette ki Vettel.
 
„Elmondatom, hogy mindannyian nagyon ki vagyunk éhezve a győzelemre és én is így vagyok ezzel” – mondta Vettel.
 
/f1-live.hu/
2011.08.02. 11:06, Vé

Vettel Majorkán nyaral

A Forma 1 mezőnye pihenőre vonul. A csapatok augusztus elejétől egészen 22-éig nem nyúlhatnak a kocsikhoz, a gyárak zárva vannak. A szezony csak nyár végén folytatódik.

A Red Bull csapat 24 éves világbajnoka, Sebastian Vettel nyaralni megy a csaknem egy hónapos szünetben: "Délre megyek, feltöltődöm a napon"-mondta Vettel.

Azóta kiderült, Sebastian Majorka felé veszi az irányt, még pedig gyönyörű barátnője, Hanna társaságában.

A következő Forma 1-es versenyre augusztus 29-én, Spa-ban kerül sor.

Fordítás:
Eredeti: német
Forrás: bild.de

 

2011.08.02. 11:00, Vé

Vettel, Arrivabene: Harcolni akarunk a bajnokságért!

Második szezonjának vág neki Sebastian Vettel a Ferrari versenyzőjeként, és megtenné az a bizonyos utolsó lépést, mellyel elérhetővé válhat számára ötödik világbajnoki címe.

Miközben 2015 a Ferrari és Sebastian Vettel számára is az újrakezdés éve volt, idén a folytonosság jegyében szállnak harcba az újabb sikerekért. A német versenyző bemutatkozása Maranellóban várakozáson felül sikerült: a 2014-es nyeretlen szezont követően három futamgyőzelmet aratott, továbbá megszerezte az egyéni bajnokság harmadik helyét is.

„Az autó csodálatos! Nagyon izgalmas időszak ez, de nehéz még megmondani, mire is számítok, mert még nem próbáltuk ki a pályán. Szép az autó, és szerintem komoly előrelépést hozhat” – kommentálta új versenygépét Vettel a pénteki bemutatón.

A négyszeres bajnok már korábban beszélt arról, hogy a mostani lesz az első olyan autó, melynek fejlesztésébe ő is beleszólhatott. Emellett most azt is hangsúlyozta, hogy egy éve megújult csapatuk is egyre inkább összecsiszolódik, ami szintén javulást hozhat számukra. „Tavaly fantasztikus évet futottunk. Ez volt az első szezonom a csapattal, és másodikak lettünk. Már csak egy lépés hiányzik. Ezt viszont nem lesz könnyű megtenni, de reméljük, az autónk segít benne. Minden téren fejlődtünk, az előző évben nagyon sok ember cserélt pozíciót. Tavaly a bemutatón még nemigen tudtuk, mire számíthatunk. Most jobb volt a téli felkészülésünk, és úgy vélem, ha tavaly erős csapatot alkottunk, idén még erősebbek leszünk” – tekintett előre.
 

Főnöke, Maurizio Arrivabene is ebben bízik. „Reméljük, hogy ez egy nyerő autó lesz. Az autó nagyon sok ember közös munkájának eredménye, és nem sokára már Barcelonába visszük. Mindenekelőtt köszönetet kell mondjak az elnökünknek, aki biztosította számunkra a megfelelő hátteret ahhoz, hogy versenyképes autót alkossunk meg. Valamennyi részlegünknek jár a köszönet, akik nagy szenvedéllyel dolgoztak” – nyilatkozott az olasz.

Ami céljaikat illeti, ő is visszafogottan beszélt, mégsem hagyott kétséget afelől, hogy a Mercedes-uralom megtörésére pályáznak. „Általában nem én tűzöm ki a célokat, az ugyanis a főnököm feladata” – utalt Sergio Marchionnéra. „Tavaly három futamgyőzelem volt a célunk, és el is értük ezt. Idén még jobban kell nyomnunk. Legalább harcban kell lennünk a bajnoki címért, jó lenne egészen a bajnokság végéig küzdeni érte. Tudjuk, hogy nem lesz könnyű, mert az ellenfelek sem alszanak, ők is javítani akarnak. Tiszteljük az ellenfeleket, sokra tartjuk őket, különösen a legutóbbi két bajnokság győztesét. De elszántak vagyunk, egyre jobbak és jobbak akarunk lenni.”

/ts/

-0001.11.30. 00:00, Andi
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?