(c) Japn GP, 1. szabadedzs: Rosberg az len
Nem okozott meglepetst a Japn Nagydj els szabadedzse sem, ezttal is a kt Mercedes vgzett az len, Nico Rosberg Lewis Hamilton sorrendben.
Az edzs szinte esemnytelenl zajlott, mindsszesen kt emltsre mlt eset trtnt.
A kisebb, Fernando Alonso incidense volt, a spanyol ugyanis megcsszott s lekoccantotta a korltot.
A nagyobb baleset Romain Grosjean nevhez fzdik, a francia pilta ugyanis a Haas fkhibja miatt csszott ki, m vgl visszatudott jutni a bokszba.,
(c) Andi
Az els edzs vgeredmnye:
# Versenyz Csapat Id Htrny Kr
1 Nico Rosberg Mercedes 1:32.431 - 24
2 Lewis Hamilton Mercedes 1:32.646 0.215 21
3 Sebastian Vettel Ferrari 1:33.525 1.094 19
4 Kimi Raikkonen Ferrari 1:33.817 1.386 17
5 Daniel Ricciardo Red Bull-Renault 1:34.112 1.681 23
6 Max Verstappen Red Bull-Renault 1:34.379 1.948 26
7 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:34.530 2.099 28
8 Sergio Perez Force India-Mercedes 1:34.767 2.336 30
9 Fernando Alonso McLaren-Honda 1:35.003 2.572 10
10 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:35.381 2.950 31
11 Daniil Kvyat Toro Rosso-Ferrari 1:35.446 3.015 23
12 Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:35.672 3.241 27
13 Jenson Button McLaren-Honda 1:35.677 3.246 24
14 Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:35.688 3.257 17
15 Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:35.967 3.536 15
16 Felipe Massa Williams-Mercedes 1:36.169 3.738 23
17 Esteban Gutierrez Haas-Ferrari 1:36.219 3.788 21
18 Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:36.294 3.863 19
19 Kevin Magnussen Renault 1:36.822 4.391 30
20 Esteban Ocon Manor-Mercedes 1:37.797 5.366 29
21 Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:37.966 5.535 24
22 Jolyon Palmer Renault 1:37.992 5.561 13
Mit hallgatnak a versenyzk? – Elrultk, mik a kedvenc szmaik!
Gyakran ltjuk ket mg a verseny eltt is flhallgatval a fejkn – de vajon mi szlhat benne? A versenyzk most elrultk, melyek a kedvenc dalaik!
Sok sportgban megfigyelhet jelensg, hogy a versenyek eltt a rsztvevk zent hallgatva zrkznak el a vilg ell – nincs ez mskpp a Forma–1-ben sem. De vajon milyen zenket hallgat a mezny?
Ennek a krdsnek igyekezett utnajrni az oktber 23-ai Amerikai Nagydjnak otthont ad austini versenyplya hivatalos honlapja. Fltettk a krdst a versenyzknek: milyen szmokat hallgatnak szvesen, ha pp ton vannak? A legtbbszr ismtld eladk Bruce Springsteen, Michael Jackson s a The Eagles voltak – de akrmilyen meglep, van, akinl mg Frank Sinatra is a kedvencek kzt szerepel!
Aki akar, Austinban egybknt koncertezhet is a futam htvgjn. A szervezk szombaton Taylor Swift, vasrnap Weeknd fellpsvel kedveskednek a szurkolknak
Versenyzk s kedvenc eladik, szmaik:
Lewis Hamilton: Ty Dolla $ign – Wavy; Ty Dolla $ign – Campaign; MadeinTYO – I Want
Nico Rosberg: U2 – Beautiful Day; The Beach Boys – Surfin USA; Kings of Leon – Sex On Fire
Sebastian Vettel: Bruce Sprengsteen – Born in the USA; Prince – Little Red Corvette
Kimi Rikknen: America – A Horse With No Name; Steppenwolf – Born to Be Wild; PMMP – Pikkuveli
Daniel Ricciardo: Uncle Lucius – Keep The Wolves Away; The Lumineers – Stubborn Love; Mr. Wives – The Western
Max Verstappen: Michael Jackson – Billie Jean; Michael Jackson – Thriller
Valtteri Bottas: Bruce Springsteen – Born in the USA; Lynyrd Skynyrd – Sweet Home Alabama; The Offspring – Pretty Fly (For a White Guy)
Felipe Massa: Pharrell Williams – Happy; Mark Ronson ft. Bruno Mars – Uptown Funk; The Eagles – Hotel California
Esteban Gutirrez: The Killers – All These Things That I’ve Done; Kings of Leon – Use Sombody; Rascal Flatts – Life is a Highway
Romain Grosjean: Justin Timberlake – Can’t Stop The Feeling; Mark Ronson ft. Bruno Mars – Uptown Funk; Michael Jackson – Billie Jean
Sergio Prez: U2 – Vertigo; Coldplay – Viva La Vida; Enrique Iglesias – Bailando
Nico Hlkenberg: The Eagles – Hotel California; The Beach Boys – Surfin USA; The Rolling Stones – Satisfaction
Danyiil Kvjat: Metallica – Whiskey in te Jar; Motrhead – Ace of Spades; Frank Sinatra – Strangers in the Night
Felipe Nasr: ZZ Top – Sharp Dressed Man; The Doors – LA Women; Pearl Jam – Even Flow
Marcus Ericsson: Lynyrd Skynyrd – Simple Man; The Eagles – Hotel California; AC/DC – Back in Black
Jolyon Palmer: Red Hot Chilli Peppers – Californication; Fleetwood Mac – The Chain
Kevin Magnussen: Bruce Springsteen – Born in the USA
/m4sport/
„R sem lehet ismerni” – Mi trtnik Vettellel?
Malajziai gyzelem, malajziai nullzs – nagyot fordult a vilg Sebastian Vettellel msfl v alatt. Az olasz sajt mr t sem kmli. Valban megviselte a csapat krli kosz a ngyszeres bajnokot?
Gyakran szoks a Ferrari egyik rk gyengesgeknt emlegetni, hogy hajlamosak a sikereket s a kudarcokat is tlreaglni. Nos, az olasz sajt sem szmt pp a legidelisabb forrsnak, ha valaki objektv s racionlis kpet kvn festeni a Scuderia ppen aktulis helyzetrl... Mikzben idn volt, hogy azt harsogtk, a csapat nem kpes felnni Sebastian Vettel nagysghoz, az egy vvel ezeltti Malj Nagydj utn pedig valsgos megvltnak neveztk, most bizony a nmetet sem kmlik a kritikkkal.
Ennek persze megvan az oka: gyzelem helyett Vettel ezttal csupn egy pr szz mter utni tkzst tudott felmutatni Sepangban, gyzelmi trfea s pezsg helyett pedig hrom rajthelyes bntetssel s 2 bntetponttal tvozott a helysznrl.
Az olasz sajt szerint egyrtelmen kiderlt, hogy a ngyszeres bajnok nem tudta fggetlenteni magt a Ferrari vrakozst alulml idei teljestmnytl s problmitl. „Mostanra nyilvnvalv vlt, hogy a Ferrarinak szksge van egy sikeres versenyzre. Minl gyorsabban fejldik a Red Bull, annl nehezebb rismerni Sebastianra” – rta a milni Corriere della Sera.
A La Republica sem ilyennek ismeri t. „Fekete v ez Sebastian Vettel szmra, r sem lehet mr ismerni. A gyzelmi ujjrl s a mosolyrl hres, de most mr nem nevet s halkabb lett. A Ferrari sllyesztette el a csapat trtnetnek legdrgbb versenyzjt, vagy Vettel vesztette el a tehetsgt s gyorsasgt?” – teszi fel a krds a napilap.
„A Ferrari mly vlsgban van, Vettel pedig egyik hibt kveti el a msik utn. A verseny vgn kifogsokat keresett, ami csak rontott a helyzeten. Szomor volt ltni, hogy nem vllalja a felelssget a sajt hibjrt” – brlt msfell a Corriere dello Sport.
A La Gazzetta dello Sport csak rnyalatnyival megrtbb. „Sebastian vlsgba zuhant. Taln tl nagy a becsvgya, de az eredmnyek mindenkpp rosszak. Hrom rajtbaleset idn, akr mr Vettel-szindrmrl is beszlhetnk. Seb vlsgban van, de ez a Ferrari hibja is.”
Lendletveszts
Az olasz lapok annyiban nem tvednek, hogy a nmet versenyz az utbbi hnapokban valban halvnyabbnak tnik a megszokottnl. Kimi Rikknen Sepangban folyamatosan lpselnyben volt vele szemben, s mg ha az idmr edzs mindent eldnt krben nem is tudott gy teljesteni, sszessgben mgis feltn, mennyivel kzelebb kerlt az t egy ve mg flnyesen legyz csapattrshoz. Olyannyira, hogy Sepangban jra Vettel el ugrott a tabelln: 7 pont vlasztja el ket egymstl.
Rikknen szerint a vltozsnak elssorban technikai magyarzata van, s az formajavulsa a meghatroz. „Tbb-kevsb gy megy, ahogy mindig is. Sok oka van annak, mirt megy jobban idn. Taln egyes versenyek jobban sikerltek, de ez nem jelenti azt, hogy tavaly nem voltam j formban. Ha nem alakulnak jl a dolgok, akkor nem is lehetsz olyan gyors, mint szeretnl” – mondta helyzetnek megvltozsrl.
Tbb szakrt s bennfentes mgis gy vli, Vettel is lendletet vesztett az v msodik felben. James Allison tvozsval nyugtalan idszak ksznttt be Maranellban, a jvkp bizonytalannak tnik, mikzben a Red Bull nemcsak megelzte ket a konstruktrk versenyben, de ezen a htvgn ketts gyzelemmel mutatott fityiszt nekik, s hzott el tlk.
Vettel ekzben rendre azt hajtogatja, tovbbra is bzik a csapatban, j irnyba tartanak, sosem mondta ki, hogy a Red Bull mr gyorsabb nluk, s arrl sem tett mg le, hogy futamot nyerjen idn. A plyn valahogy mgsem sok jelt ltni annak, hogy valban hisz ebben, meglv htrnyukat pedig mintha egyre grcssebben, idnknt kockzatos manverekkel, a hatrok tlzott s knyszer feszegetsvel prbln meg ellenslyozni. Hibi legalbbis ennek adjk jelt.
Elbizonytalanodott volna?
gy ltja ezt a Red Bull korbbi versenyzje, Robert Donboos is, aki szerint egyrtelm, hogy az elmlt hnapok megprbltatsai rossz hatssal voltak Vettelre. „Ltszik, hogy egyre frusztrltabb a Ferrarinl, a balesete ennek a kvetkezmnye. Nincs baj a kpessgeivel, de egy ngyszeres vilgbajnoktl ennl tbbet vrhatnnk. Taln kezd rbredni, hogy nem lesz kpes mindent megvltoztatni a Ferrarinl. Alonso sem volt sikeres ott t ven t, Vettel pedig a msodik vben mg kevesebbre vitte. A rgi csapata, a Red Bull elhzott tlk Sepangban, ahol nyert tavaly” – foglalta ssze a nmet helyzett.
Alonso tehetetlennek leginkbb amiatt rezte magt Maranellban, mert az olaszok technikai szempontbl egyszeren nem tudtak felnni az akkor uralkod Red Bull szintjre. A spanyol akkoriban gyakran hangslyozta, srgs vrfrisstsre lenne szksg a csapatnl. Ezek ismeretben nem vletlenl fogalmazdott meg a krds Hockenheim eltt: vajon mit szl a korbban a siker zlognak tekintett James Allison tvozshoz Vettel…?
Nem tnik klnsebben boldognak mostansg.
Ami az olasz mdia szran hegyes tollt illeti, Vettel egybknt idn Kanadban mr egyszer felszlalt, s arra krte az jsgrkat, a Ferrari rdekben legyenek megrtbbek. „Ez elgg szrrelis nha. Olasz csapat vagyunk, a Ferrari nagy rtk, nagy szenvedly vezi Olaszorszgban, sokszor mgis gy rezzk, pp az olasz mdia a mi legnagyobb ellenfelnk” – llaptotta meg.
Akkor mg azt is hozztette, „rhatnnak valami kedveset is” csapatrl, mert a montreali futamon minden korbbinl kzelebb kerltek a Mercedeshez. Azta mr tudjuk, az inkbb kivtel volt, mintsem szably.
A kedves jsgri jelzk pedig tovbb vratnak magukra…
/m4sport/
Arrivabene Vettelrl: Egy igazi versenyz mindent megprbl
Maurizio Arrivabene nem rzi gy, hogy Sebastian Vettel tl sokat kockztatott a Malj Nagydj rajtjnl.
Eslye sem nylt a Ferrarinak Malajziban a gyzelemre, pedig a Mercedes problmi akr ugyangy teret is nyithattak volna elttk, ahogy a vgl nyer Red Bull eltt. Sebastian Vettel mr az els kanyarban bcszott, Kimi Rikknen pedig a csapat elmondsa szerint tlsgosan sok leszortert vesztett a Nico Rosberggel val tkzs sorn ahhoz, hogy 10 msodpercen bell tudjon maradni bntetett ellenfelhez kpest, s ezzel elhappolja elle a dobogt.
Rikknen szerint viszont az igazsg fjbb ennl: „Nem voltunk elg gyorsak” – nevezte meg eslytelensgk legfbb okt a futam utn.
s ez bizony kellemetlen problma, kivltkpp gy, hogy ha a Red Bull kzben 43 pontra nveli elnyt velk szemben a bajnoksgban. Egyre terhesebbnek is rzi sajttjkoztatit Maurizio Arrivabene csapatfnk. A futamot kvet mdiabeszlgetse vgn fltettk neki a krdst: hogy lehetsges az, hogy 2015-s malajziai remeklsk utn most ennyire halovnyak voltak Sepangban? „Az idmrn jk voltunk, de a versenyen egyszeren nem voltunk elg gyorsak. Mr sokszor elmondtam az okokat, szval hadd ne ismteljem meg ket” – hangozott az ingerlt felelet.
Hiba faggattk a nmet bntetst r manverrl is, Arrivabene nem volt hajland kritizlni versenyzjt. „Az mr csak gy megy, hogy amikor az els sorbl rajtolhatsz, nyugodt az leted. Aki htrbb van, annak mr nem. Ha szabad az t eltted, senki sem lesz, akibe bele tudsz rohanni. De ez a ngy idei rajtbaleset szmomra inkbb balszerencss helyzet, ami ebben a sportgban jellemz.”
A krdsre, nem erltette-e tl Vettel az els kanyart, elmondta: „Az n szememben Sebastian szintn reaglt. Egy nagyon j rajt utn megltta a rst bell, bement, de a fordulshoz elnytelen volt a szg, a tempja pedig tl nagy volt hozz. Bocsnatot krt Nictl. De Seb egy igazi versenyz, s egy versenyz a rajtnl mindent megprbl, hogy a lehet legtbbet hozza ki belle. Rosberg vtlen ldozat volt. Vettel azt mondta nekem, hogy Verstappent sem akarja hibztatni, s Nico pedig nem tehetett semmit. Ez egy versenybaleset volt.”
A Scuderia egyre nehezebb helyzetbe kerl a bajnoksgban: ha gy folytatjk, nemcsak a Red Bull vgez elrbb nluk, akr mg Max Verstappen is megelzheti versenyziket. A holland 6 pontra cskkentette a htrnyt a most nullz Vettellel szemben a 6. helyen.
Arrivabene abba kapaszkodik, hogy a pnteken tesztelt fejlesztseik a folytatsban mg elnyt jelenthetnek szmukra. „Pnteken kiprbltunk j elemeket, amelyek gyorsabb tehetnek minket idn, de amelyeket mg 2017-ben is hasznlhatunk. Az adatok pont azt mutatjk, amit elzetesen szmoltunk a szlcsatornban. Ez j hr. Emellett azt is sokszor mondtam mr, hogy nem fogjuk fladni ezt a szezont. Futamot szeretnnk nyerni, s meg kell elznnk a Red Bullt. Ez a cl tovbbra is ll.”
/m4sport/
Vettel bocsnatot krt Rosbergtl idei 4. rajt utni tkzsrt
Telefonon krt bocsnatot Sebastian Vettel Nico Robsergtl a Malj Nagydj elejn trtnt tkzskrt. A nmetet nem minden szakrt ltta hibsnak.
Sebastian Vettelnek a mostani mr a negyedik rajtot kvet balesete volt az idn. rdekessg, hogy valamennyiben rintett volt a Red Bull msodik szm autja. Sanghajban s Szocsiban Danyiil Kvjattal val csatja idzte el a bajt, Belgiumban s Malajziban pedig a Max Verstappennel vvott.
A ngy eset kztt persze szmos klnbsg, ugyanakkor tbb hasonlsg is van. Az Orosz Nagydjon Kvjat egyszeren belehajtott htulrl, Knban pedig Vettel volt vdekez szerepben. Ezttal tmadott, mghozz igen agresszven. Mlyet fkezve prblt Verstappen el kerlni a bels ven, m megcsszott, s ez pont elg volt ahhoz, hogy telibe tallja Nico Rosberget. A vtlen mercedeses hasonl helyzetben volt, mint Knban Kimi Rikknen s Belgiumban maga Vettel – a kls ven ell haladva nem szmthatott arra, hogy valaki bellrl rkezve nekicsszik.
Vettel mr a futam alatt alhzta, hogy Rosberg semmirl sem tehetett, ksbb nyilatkozataiban s a csapat sajtanyagban is bocsnatot krt honfitrstl, amirt megforgatta, s ezzel majdnem tnkretette versenyt. A bajnoki llovas a paddockban megejtett mdiakrk sorn mg azt mondta, szemlyesen nem krt tle elnzst – ksbb azonban mgis megcsrrent telefonja. „Sebastian felhvott vasrnap este s bocsnatot krt. Kedvesnek talltam a gesztust. Nem hozza ugyan vissza az elvesztett pontjaimat – mert meggyzdsem, hogy ezt a versenyt megnyerhettem volna –, de azrt rendes volt tle” – fogalmazott Rosberg.
„A rajtom jl sikerlt, de nem tudtam megelzni Lewist. Kvlre kerltem, aztn hirtelen egy ers tst reztem, s mris menetirnnyal szemben lltam. A hts gumikat kiprgettem, hogy visszafordtsam az autt s folytathassam a versenyt. A gumik szmra nem volt idelis ez, de azrt nagy htrnyt sem jelentett” – mondta az esetrl.
Verstappen, Vettel: egyik kutya, msik (S)eb?
Vettelt az FIA bri vgl ppen arra hivatkozva bntettk hrom rajthellyel s kt bntetponttal, hogy Rosberg sok pozcit vesztett hibja eredmnyeknt. A Mercedes tancsadja, Niki Lauda nem is kmlte a ngyszeres bajnokot.
„Elg egyszer a helyzet: Sebastian erszakosan, verstappeni mdon rmolta el az tbl Nict. Nem sikerlhetett, amivel prblkozott. Teljes gzzel Nico jobbhts kereknek ment. Olyan hiba volt ez, amit egy ngyszeres bajnok nem engedhet meg magnak. rtelmetlen volt a megmozdulsa, mert nem tudott volna tkzs nlkl tovbbmenni. Csodlkozom azon, hogy Sebastian ilyet csinlt, ez nem mlt hozz. A versenye elg jl alakulhatott volna. Mg szerencse, hogy Nico folytatni tudta” – brlta a nmetet. „Mindegy, hogy milyen balesetrl van sz, hibs mindig van. Vettel okozta azt. Ez olyan, mint a kzutakon: aki htul van, az a hibs.”
Nem minden szakrt tartotta azonban ennyire slyosnak Vettel hibjt. Martin Brundle szerint egyszer versenybalesetrl volt sz. „Szmomra ez egy norml rajtbaleset. Vettel s Verstappen tkzs nlkl is be tudta volna venni a kanyart. Mindhrman uraltk az autjukat. Az egyetlen dolog, amit fel lehet rni Sebnek, hogy kockztatott a legtbbet. Aki htulrl prblkozik, annak szmolnia kell azzal, hogy valami flresiklik.”
Ilyen tekintetben az eset leginkbb a spira hasonltott: akkor Verstappen vllalt hasonlan nagy kockzatot a bels ven, s kerlt aztn satuba a kt ferraris mellett. E prhuzam mind az mostani, mind Vettel akkori brlatt sajtos megvilgtsba helyezi: az esetek utn mindketten azzal rveltek a msikkal szemben, hogy a versenyt nem az els kanyarban kell megnyerni…
Johnny Herbert azonban mg egy dologra felhvta a figyelmet: „Verstappen csalogatta be oda Vettelt, azzal, hogy balra hzdott. Onnan mr nem tudta volna kivdekezni Vettel tmadst.”
/m4sport/
Hivatalos: Megbntettk Vettelt!
Az FIA Sebastian Vettelt ltta hibsnak a Malj Nagydj rajtja utn trtnt balesetben – bntetssel sjtotta a nmetet.
A ngyszeres vilgbajnokot a futam utn rendelte be meghallgatsra a Dereck Warwickkal felll versenybrsg. Mikzben Max Verstappen tl optimistnak tallta a megmozdulst, Sebastian Vettel azzal rvelt, hogy sem fkezett ksbb, mint ellenfele, aki radsul rendszeresen irnyt vlt a fktvokon.
Az FIA azonban mskpp ltta: a bizonytkok szmbavtelezse utn hrom rajthelyes bntetssel sjtottk a Ferrari versenyzjt, aki gy hendikeppel lesz knytelen nekivgni jv vasrnapi Japn Nagydjnak. Emellett 2 bntetpont is kerlt Vettel szuperlicencre – jelenleg sszesen 4 pontot szmll.
„Alaposan kivizsgltuk a videofelvteleket, beszltnk az rintett versenyzkkel, s a brk gy dntttek, hogy br az rintett autk nagyjbl azonos tempval haladtak, az 5-s rajtszm aut vezetje elkvetett egy kis hibt az 1-es kanyar bejratnl, ami a 6-os rajtszm autval val tkzshez vezetett. Ennek kvetkezmnyeknt a 6-os aut megprdlt a msodik helyen haladva, sok pozcit vesztett. A brk gy dntttek, hogy a hibs tlnyomrszt az 5-s aut volt, ezrt bntetssel sjtottk t” – llt az FIA indoklsban.
/motorsportal/
Verstappen leiditzta, Vettel nem hagyta sz nlkl
Nem hagyta sz nlkl Sebastian Vettel, hogy rajtbalesete utn Max Verstappen nemes egyszersggel rlt iditnak nevezte t.
Jl kapta el a rajtot Sebastian Vettel a Malj Nagydjon, taln tlsgosan is. A nmet versenyz kihasznlta az elle indul kt Red Bull megingst, s az els kanyar fktvjn mlyen bebjt Max Verstappen mell. Agresszv megmozdulsa oda vezetett, hogy egyszeren belecsszott a kls ven t aligha lt Nico Rosbergbe. Els kereke kitrt, a ngyszeres bajnok pedig idn negyedszer nem rt clba.
Vettelnek a mostani mr a 4. rajt utni balesete volt idn – legutbb Belgiumban koccant. Annl az esetnl szintn pozciharcot vvott Max Verstappennel, aki ezttal nem hagyta ki a lehetsget, s a rdiban jelezte korbbi kritikusrl: „Sebastian egy rlt! gy ment bele Rosbergbe, mint egy idita!”
A ngyszeres malajziai gyztes csaldottan stlt vissza a paddockba, majd reaglt fiatal ellenfele szavaira. „Pont akkor kezdtem fkezni, amikor . Ennl tbbet nem mondhatok. Mivel behzdott, nem tudtam elkerlni a balesetet. Mindenki tudja, milyen Verstappen ellen versenyezni: folyton irnyt vlt…”
Az tkzsrl elmondta: „Prbltam bebjni a tbbiek mell, ki is fkeztem Maxot. Mindketten ksn fkeztnk, de nem tl ksn. Akkor csak Verstappenre sszpontostottam. Termszetesen Nico teljesen normlis vet vlasztott ell, amihez joga is volt. Sajnos elbb lpett fkre, mint mi. Sajnlom, hogy nem sikerlt elkerlni a baelsetet. Fleg azrt, mert pozcit nyertnk volna. Nico elmondhatja magrl, hogy vtlen volt, az volt. Bizonyos szempontbl ez egy lncreakci volt.”
Kvncsian vrjuk gy lttk-e a brk is. Az FIA nem sokkal a baleset utn jelezte, a versenyt kveten ki fogja vizsglni a trtnteket.
/motorsportal/
(c) Malj GP, vgeredmny: Ketts Red Bull siker
Daniel Ricciardo gyzelmvel zrult a kicsit sem unalmas 2016-os Malj Nagydj.
Mr a rajt sem volt zkkenmentes. Felipe Massa a rajtrcson ragadt, gy csak a boxbl indulhatott el Sepangban.
Az induls eltt Carlos Sainz integetssel jelezte ugyan, hogy lellt a motor s nem tud elrajtolni, vgl mgis sikerlt eljnnie a piros lmpk kialvsa utn.
Nem is itt trtnt az akci. Sebastian Vettel belecsszott Nico Rosbergbe, melynek ksznheten a Ferrari bal els kereke kitrt, gy a nmet versenye vget is rt.
Vettel pp a Red Bullos max Verstappent szerette volna megelzni, m Rosberg elttk volt.
A Mercedes piltja, megforgott s az utols helyre esett vissza. Menetelse viszonylag egyszeren ment, de a pontszerz helyekrt kemnyen meg kellett kzdenie.
Az len nagy taktikai csata alakult ki. A kt Red Bull eltr taktikval prblta meg elkapni Lewis Hamiltont.
Nico Rosberg a rajtnl elszenvedett baleset utn, mg egy 10 msodperces bntetst is begyjttt, mert a 2-es kanyart levgva tudott csak Kimi Raikknen el kerlni.
Az len halad Mercedes piltjnak versenye mindsszesen a 40. krig tartott, ekkor ugyanis lngok jelentek meg az aut htuljban.
Lewis Hamilton motorhiba miatt volt knytelen feladni a diadalt.
A versenyt az ausztrl Daniel Ricciardo nyerte meg, csapattrsa Max Verstappen eltt. A dobog legals fokra vgl az esemnyds versenyt zr, Nico Rosberg llhatott fel, letasztva ezzel a finn Kimi Raikknent.
A pontversenyben tovbbra is Rosberg vezet, aki nvelte elnyt, s immr 23 ponttal vezet csapattrsa eltt.
A Malj Nagydj vgeredmnye
Versenyz Csapat Id
1. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1 37 p 12,776 mp
2. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer +2,443 mp
3. Nico Rosberg Mercedes +25,516 mp
4. Kimi Rikknen Ferrari +28,785 mp
5. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +1 p 01,582 mp
6. Sergio Prez Force India-Mercedes +1 p 03,794 mp
7. Fernando Alonso McLaren-Honda +1 p 05,205 mp
8. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes +1 p 14,062 mp
9. Jenson Button McLaren-Honda +1 p 21,816 mp
10. Jolyon Palmer Renault +1 p 35,466 mp
11. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari +1 p 38,878 mp
12. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +1 kr
13. Felipe Massa Williams-Mercedes +1 kr
14. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari +1 kr
15. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes +1 kr
16. Esteban Ocon Manor-Mercedes +1 kr
17. Felipe Nasr Sauber-Ferrari +1 kr
18. Lewis Hamilton Mercedes kiesett
19. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari kiesett
20. Kevin Magnussen Renault kiesett
21. Romain Grosjean Haas-Ferrari kiesett
22. Sebastian Vettel Ferrari kiesett
(c) Andi
Vettel: Egy szinten vagyunk a Red Bull-lal
Sebastian Vettel azon az llsponton van, hogy a Ferrari mg mindig fel tudja venni a versenyt rgi csapatval, annak ellenre, hogy az utbbi versenyeken az energiaitalos alakulat tnik ersebbnek.
mini hirdets
A Red Bull Szingaprban is megmutatta erejt, Daniel Ricciardo izgalmass tette a futam vgt, de mgsem sikerlt idei els sikert elknyvelnie. A Ferrari harmadik s negyedik pozcijval ismt vesztett pr pontot az energiaitalos alakulattal szemben.
Vettel mg mindig hisz abban, hogy a Ferrari visszakerlhet a konstruktrk bajnoksgban a msodik helyre. Ehhez az elkvetkez hat futamon 15 pontot kell ledolgoznia a maranelliaknak a Red Bull alakulatval szemben.
A ngyszeres vilgbajnok szerint az olaszok tbbet vrtak maguktl, mint kellett volna: „Azt hiszem, tl magas elvrsokkal vgtunk neki a szezonnak, s ezeket mi alkottuk. Meg kellett tanulnunk, hogy nem mindig tudjuk hozni az v eleji clkitzseket. Ennek ellenre azt gondolom, hogy mindenki szz szzalkon teljestett. Lehet vitatkozni, hogy gy volt-e, de sok versenynk nem a terveink szerint alakult – nhny okbl – de csapatknt sohasem estnk szt.”Vettel a 2016 eleji formra is kitrt: „gy gondolom, hogy v elejn egyrtelmen a msodik legjobb csapat voltunk, most a szezon vge fel haladva itt s ott, nhny szempontbl nha htrbb cssztunk.”
A nmet pilta szerint jelenleg sincs lemaradsuk a brit alakulattal szemben: „Kzel vagyunk, azt nem mondanm, hogy egyrtelmen htrbb llunk. Ma a klnbsg csupn egy, vagyis msfl tized volt velk szemben (Red Bull). Ez egyltaln nem sok. Nagyon sok dolog szerepet jtszik az idmrn ezen a plyn.”
A Ferrari versenyzje a csapata cljaival zrta gondolatait: „Az kifogstalan, hogy egy szinten vagyunk a Red Bull-lal, s az lesz a f clunk a kvetkez pr futamon, hogy visszatrjnk a konstruktri bajnoksg msodik helyre.”
/formula/
Vide: A szurkol alig hitte el Vettel kedves gesztust
A versenyznek csak egy pillanattredkig tart mozdulat, a szurkolnak egsz letre szl lmny – a kett kztt lv t mgsem olyan nyilvnval mindenki szmra. Sebastian Vettelnek az volt.
Gyakran halljuk, hogy a Forma–1 mra tlsgosan elidegenedett kvetitl, s e helyzet javtsa rdekben szerveznek szmos versenyhelysznen gynevezett szurkoli frumokat, melyeken a kiltogatk nemcsak szemlyesen lthatjk, de krdezhetnek is kedvenceiktl. Malajziban Sebastian Vettel mg erre is rtett egy lapttal.
Amikor megkrdeztk tle, hogyan juthatnnak egy olyan sapkhoz, amit pp a fejn is ltni, a ngyszeres vilgbajnok kedves gesztussal reaglt: „Ilyen sapkt? Nem is tudom, itt a kezemben. Itt repl!” – mondta, s gondolkods nlkl az egyik szurkol kezbe dobta azt. A szerencss arckifejezse mindent elrult.
Milyen apr gesztus, milyen rvid pillanat – s mgis mekkora sllyal br! Olcs s hatkony eszkz az egyszer figyelmessg. Taln tbbet is r, mint a klnbz munkacsoportok megfelelsi knyszerbl, szurkolvonzs cljbl kitltt javaslata…
Mg tbb dobst!
/motorsportal/
Vettel: Ha innen vesztenek…
jra tvol a Mercedestl, jra a Red Bullok mgtt – Sebastian Vettel az idmr edzs utn mr vatosabban fogalmazott a Ferrari htvgi eslyeirl…
A ngyszeres vilgbajnok a htvge eltt nem gyzte hangoztatni, tovbbra sem tettek le arrl, hogy mg 2016-ban jra versenyt nyerjenek a Ferrarival. A Malj Nagydj idmr edzsbl nem gy tnt, hogy erre a megszokottnl nagyobb eslyk lehet. A kt vrs aut tbb mint 0,7 msodpercet kapott a Mercedesektl, radsul a konstruktri bajnoksgban legfbb ellenfelknek szmt Red Bull is mindkt versenyzjvel elrbb vgzett, mint k.
„Nos, a gyzelem sznak nagy slya van. Elnzve a klnbsget, ami igen nagy, a Mercedes az egyrtelm favorit” – fogalmazott az idmr utn mr vatosabban a Sky Sportsnak. „gy tnik, mindenkivel szemben legalbb fl msodperc az elnyk. Szval ha innen vesztennek, abbl nagy sztori kerekedne…”
„A kezkben a sorsuk. De sosem tudhatjuk. Errl szl a versenyzs. Lehet j a rajtunk, az els krnk, brmi megtrtnhet a hossz verseny sorn, s mg eshet is holnap, elvgre ez Malajzia. Meleg lesz, ami ltalban kedvez neknk. Remnykedtnk benne, hogy ennl jobbak lesznk, de mg gy is eslyt ltok a dobogra.”
Vettelnek meggyzdse, hogy az ket ezttal legyz Red Bullok eltt vgezhetnek vasrnap. „Nagyon szoros, egyre szorosabb. De ettl izgalmas” – mondta bajnoki klnharcukrl. „sszessgben gyorsabbnak kell lennnk holnap, mint ma voltunk. Remlem, sikerl.”
Ehhez persze nemcsak a versenytemp tern kell j formt mutatniuk, de a stratgia tern is. Kt hete Kimi Rikknen egy rossz dnts miatt bukta el dobogs eslyeit. Elmondsa szerint nem aggdik a taktikzs miatt. „Nem tudom, mg beszlnnk kell arrl, mi lesz holnap. De flsleges tallgatni, mindent megtesznk, amit tudunk” – mondta szkszavan a 6. rajtkockt megszerz finn.
/motorsportal/
(c) Malj GP, idmr: Hamilton a pole!
Lewis Hamilton szzadik alkalommal is az lrl kezdheti meg a kirlykategria versenyt, miutn megszerezte a pole-t Malajziban. Mgtte Nico Rosberg indulhat majd a msodik helyrl.
A Ferrarikat megelztk a Red Bullok, Max Verstappen a harmadik, mg csapattrsa, az ausztrl Daniel Ricciardo a negyedik lett.
A nmet Sebastian Vettel, aki ngyszer is tudott itt nyerni most csak az tdik helyrl vghat neki a futamnak, mg a 2003-ban els F1-es diadalt itt nnepl, Kimi Raikknen Vettel mgl a hatodik helyrl vg majd neki a holnapi futamnak.
(c) Andi
A Malj Nagydj idmr edzsnek vgeredmnye
Versenyz Csapat Q1 Q2 Q3
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:34,444 1:33,046 1:32,850
2. Nico Rosberg Mercedes 1:34,460 1:33,609 1:33,264
3. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:35,443 1:33,775 1:33,420
4. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:35,079 1:33,888 1:33,467
5. Sebastian Vettel Ferrari 1:34,557 1:33,972 1:33,584
6. Kimi Rikknen Ferrari 1:34,556 1:33,903 1:33,632
7. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:35,068 1:34,538 1:34,319
8. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:34,827 1:34,441 1:34,489
9. Jenson Button McLaren-Honda 1:35,267 1:34,431 1:34,518
10. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:35,267 1:34,422 1:34,671
11. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:35,166 1:34,557
12. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:35,400 1:35,001
13. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari 1:35,655 1:35,097
14. Kevin Magnussen Renault 1:35,593 1:35,277
15. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:35,695 1:35,369
16. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:35,605 1:35,374
17. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:35,816
18. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:35,949
19. Jolyon Palmer Renault 1:35,999
20. Esteban Ocon Manor-Mercedes 1:36,451
21. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:36,587
22. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:37,155
(c) Malj GP, 3. szabadedzs: Hamilton az len az idmrs eltt
A harmadik szabadedzsn Lewis Hamilton zrt az ln, a brit nagy flnnyel nyerte a trninget csapattrsa, Nico Rosberg eltt,akit a Red Bullos Max Verstappen kvetett.
A piltk meg-megprdltek a sepangi aszfaltcskon, Sebastian Vettel s Esteban Gutierrez a Haas piltja is bemuatott egy piruettet.
(c) Andi
Malj Nagydj, 3. szabadedzs – vgeredmny
Versenyz Csapat Id Klnbsg Kr
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:34,434 16
2. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:34,879 +0,445 14
3. Nico Rosberg Mercedes 1:35,053 +0,619 16
4. Kimi Rikknen Ferrari 1:35,150 +0,716 15
5. Sebastian Vettel Ferrari 1:35,170 +0,736 14
6. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:35,461 +1,027 22
7. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:35,776 +1,342 16
8. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:35,902 +1,468 17
9. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:36,222 +1,788 18
10. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:36,227 +1,793 20
11. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:36,259 +1,825 15
12. Jenson Button McLaren-Honda 1:36,363 +1,929 11
13. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari 1:36,553 +2,119 14
14. Jolyon Palmer Renault 1:36,604 +2,170 20
15. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:36,687 +2,253 15
16. Kevin Magnussen Renault 1:36,741 +2,307 19
17. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:36,752 +2,318 20
18. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:36,765 +2,331 19
19. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:37,106 +2,672 18
20. Esteban Ocon Manor-Mercedes 1:37,961 +3,527 17
21. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:38,089 +3,655 13
22. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:41,199 +6,765 13
Vettel: Nem rossz; Raikknen: sszevissza nap
Megoszlanak a vlemnyek a Ferrarinl az F1-es edzsnapot kveten. Vettel szerint a forrsg kedvezhet nekik a Malajziban, Raikknen viszont panaszkodik, holott j idket teljestett.
mini hirdets
A sepangi versenyhtvge els napja az Olasz Nagydjra emlkeztetett, ahol az elnyben lev Mercedes mgtt a Ferrari egyrtelm msodik legjobb csapat volt: mind a dleltti, mind a dlutni szabadedzst harmadik-negyedik helyen zrtk. Sebastian Vettel elgedett az eredmnyt kveten, csapattrsa, Kimi Raikknen mr kevsb.
„Ers napunk volt, elg sok klnbz dolgot ki tudtunk prblni. Azt hiszem, a tempnk nem tnt tl rossznak, legalbbis az alapjn, amit az autban lve mondtak nekem” – mondta Vettel, akitl aztn megkrdeztk, Malajzia lehet-e a Ferrari idei legnagyobb eslye a gyzelemre. „Remlem, hogy nem.”
„Remlem, hogy kpesek lesznk elrelpni s fejldni. Brmi is jjjn, meg kell ragadnunk a lehetsget. A clunk az, hogy egy versenyt, vagy ha lehet, tbbet megnyerjnk, amikor eslynk nylik r” – folytatta a ngyszeres malajziai nyertes. „Ha lehetsg van r, akkor meg kell prblnunk, de realistk vagyunk, s lttuk, hogy a Mercedes nagyon ers volt mind rvid, mind hossz etapokon. A mlt alapjn jk szoktunk lenne a melegben, ma pedig elg nagy forrsg volt. De Malajziban mindig gy van, s ha igaz, amit elmondtam, akkor ez j dolognak tnik.
"Kimi Raikknen szavaiban kevesebb optimizmust ltunk: „Azt hiszem, elgg sszevissza nap volt, egyltaln nem ment grdlkenyen. Nem talltuk meg a j rzst egsz nap. Abban viszont biztos vagyok, hogy holnapra ssze tudjuk szedni magunkat. Meglepett, milyen j krk szlettek ahhoz kpest, hogy az rzet messzire volt attl, amit szerettem volna.”
„Le kell lnnk s tnznnk a dolgainkat, mert ahogy mondtam, tvol voltunk a sima krzgetstl egsz nap. Ez nem jelentett segtsget, az rzs nem stimmelt, de a kridk nem voltak katasztroflisak, gy biztos vagyok benne, hogy tudunk fejldni” – mondta Raikknen, aki az els edzsen gyorsabb volt csapattrsnl, s a msodikon is csak kt tizedmsodperccel maradt el tle.
/formula/
(c) Malj GP, 2. szabadedzs: Hamilton tvette a vezetst
Lewis Hamilton llt az lre a msodik gyakorlson, Nico Rosberget s a Sebastian Vettel megelzve.
A Ferrari tnik a Mercedes kihvjnak, hiszen Kimi Raikknen negyedik helyvel kiegsztette az olasz msodik sort.
Kevin Magnnussen autjt ugyan mg szereltk, de sikerlt krznie dlutn.
(c) Andi
Malj Nagydj, 2. szabadedzs – vgeredmny
Versenyz Csapat Id Klnbsg Kr
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:34,944 35
2. Nico Rosberg Mercedes 1:35,177 +0,233 36
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:35,605 +0,661 37
4. Kimi Rikknen Ferrari 1:35,842 +0,898 31
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:36,037 +1,093 29
6. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:36,284 +1,340 33
7. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:36,296 +1,352 27
8. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:36,337 +1,393 30
9. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:36,391 +1,447 37
10. Jenson Button McLaren-Honda 1:36,715 +1,771 22
11. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:36,836 +1,892 30
12. Jolyon Palmer Renault 1:36,940 +1,996 36
13. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:37,016 +2,072 37
14. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari 1:37,048 +2,104 28
15. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:37,110 +2,166 19
16. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:37,297 +2,353 29
17. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:37,449 +2,505 28
18. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:37,547 +2,603 26
19. Kevin Magnussen Renault 1:37,664 +2,720 19
20. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:37,789 +2,845 25
21. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:37,878 +2,934 34
22. Esteban Ocon Manor-Mercedes 1:37,990 +3,046 36
(c) Malj GP, 1, szabadedzs: Rosberg az len
A Malj Nagydj els szabadedzst Nico Rosberg nyerte, Lewis Hamilton s Kimi Raikknen eltt. ket Sebastian Vettel s Fernando Alonso kvette a negyedik s tdik helyen.
Az edzst flbe is szaktottk miutn Kevin Magnussen autja kigyulladt a boxutcban, amely miatt elnttte a boxutct a hab.
A gyakorlst flrval ksbb inditottk jra.
A plya tbbeket is megtrflt, a piltk sorra cssztak ki, tbb zben is alulkormnyzsra panaszkodtak.
(c) Andi
Malj Nagydj, 1. szabadedzs – vgeredmny
Versenyz Csapat Id Klnbsg Kr
1. Nico Rosberg Mercedes 1:35,227 25
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:35,721 +0,494 25
3. Kimi Rikknen Ferrari 1:36,315 +1,088 16
4. Sebastian Vettel Ferrari 1:36,331 +1,104 18
5. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:36,510 +1,283 18
6. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:36,753 +1,526 27
7. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:36,973 +1,746 26
8. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:37,513 +2,286 26
9. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:37,601 +2,374 27
10. Jenson Button McLaren-Honda 1:37,613 +2,386 20
11. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:37,847 +2,620 29
12. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:37,861 +2,634 17
13. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:37,886 +2,659 22
14. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari 1:37,921 +2,694 20
15. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:38,055 +2,828 25
16. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:38,184 +2,957 18
17. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:38,313 +3,086 20
18. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:38,339 +3,112 24
19. Jolyon Palmer Renault 1:39,148 +3,921 23
20. Esteban Ocon Manor-Mercedes 1:40,036 +4,809 28
21. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:40,627 +5,400 26
22. Kevin Magnussen Renault id nlkl ----- 2
Vettel sem rajong annyira a tesztautkrt
Sebastian Vettel elhintette, a 2017-es gumik tesztelshez ksztett hibrid autk nem termelnek elg leszortert, vagyis elmaradnak attl a szinttl, amit a jvre rkez versenygpek kpviselnek majd, ez pedig megneheztheti a gyakorlsokat.
A Ferrari nmet piltja vitette elszr plyra a 2017-ben rkez szles gumiabroncsok prototpusait az augusztusban kezdd intenzv tesztsorozat els llomsn. Azta a Red Bull s a Mercedes is elkezdte a munkt, a kilomterek pedig folyamatosan gylnek, a Pirelli azonban nincs teljesen megelgedve a gyakorlsokkal, pontosabban az azokon hasznlt autkkal.
Br az istll igyekeztek a jv vben vrhat mrtkre nvelni az autk leszorterejt s ennek rdekben tbb mdostst is elvgeztek (pldul a 70-es vekbl ismert „szoknykat” helyeztek fel a padllemezek szlre, valamint nveltk a szrnyak mrett), csak 10%-kal nagyobb leszortert sikerlt elrnik a mostanihoz kpest. A 2017-es autk pedig a legszernyebb becslsek szerint is 20%-kal tbbet termelnek majd, de v vgn ez az rtk akr 40% is lehet majd.
gy pedig nagyon nehz pontosan szimullni az j autk leszorterejt, noha ez kiemelten fontos lenne a gumik tesztelse sorn. ppen ezrt a Pirelli mr a Nemzetkzi Automobil Szvetsggel is kapcsolatba lpett, a csapatok pedig mdostsokba kezdte. Arra, hogy a tesztautk nem a legtkletesebbek nemrg Vettel is utalt.
„Az j gumik tapads szempontjbl hasonltanak a mostaniakhoz, de a tesztautk hasznlata szerintem nem tl igazsgos. A tesztek vakon zajlanak, de az els rzseim alapjn azt kell mondjam, j irnyba tartanak, tovbbi informcikrt viszont a Pirellit kell felkeresni, hiszen neknk nem adnak tl sok informcit” – mondta a Malj Nagydj eltt.
„Velk kell beszlni, hiszen ezek a tesztek vakon mennek. Kaptunk nhny gumit, hogy teszteljk le ket, s kldjnk rluk visszajelzseket. Mg a korai szakaszban tartanak, s szerintem rengeteg vltozs vrhat mg. Nagyon vrom mr az utols tesztet, ott ugyanis minden valsznsg szerint kzelebb lesznk mr ahhoz, amit jvre vrhatunk a Pirellitl, viszont mg ezt kveten is lehetnek vltoztatsok” – magyarzta a ngyszeres vilgbajnok.
/motorsportal/
Itt a 2017-es elzetes F1-es versenynaptr
A Motorsport Vilgtancs szerdai lsn szmos egyb tma mellett megvitatta a 2017-es Formula-1-es versenynaptr krdst is, zrsknt pedig ellltak egy elzetes tervezettel, ami ismt 21 versenyt tartalmaz.
Ez az els alkalom, hogy hivatalos forrsbl hrt kaptunk a jv vi menetrendrl. Korbban a paddockbl szrmaz informcik alapjn a Motorsport mr megprblt sszerakni egy leosztst, ami nagyban hasonltott is az albbira, lvn tnyleg csupn apr vltozsokat tartalmaz a tervezett jv vi naptr az ideihez kpest.
A rekordszm 21 lloms vltozatlan helysznekkel megmarad, jelenleg az egyetlen mdostst 2016-hoz viszonytva az jelenten, hogy felcserltk a Malajziai s a Szingapri Nagydj sorrendjt.
Hrom verseny, a montreali, a hockenheimi s a Sao Paul-i fordul mg csillaggal jellt, ezen nagydjak megrendezshez tovbbi megersts szksgeltetik, s br mindhrom helyszn jvjvel kapcsolatban merltek mr fel bizonytalansgok az elmlt hetek s hnapok sorn, az ilyen helyzetek az esetek tbbsgben meg szoktak olddni.
A szezon mrcius 26-n Melbourne-ben kezddik s nyolc hnappal ksbb, november 26-n Abu Dhabiban zrul az elzetes tervezet szerint. A nyri sznet Hockenheim s Spa kztt ismt ngy htig tartana.
A bakui Eurpa Nagydj pedig, ahogy idn is trtnt, a Le Mans-i 24 rs verseny htvgjn zajlik majd jnius kzepn.
Az F1-et rint tovbbi szablyvltozsokrl itt rtunk.
Az elzetes 2017-es versenynaptr:
mrcius 26. Ausztrl Nagydj Melbourne
prilis 9. Knai Nagydj Sanghaj
prilis 16. Bahreini Nagydj Szahr
prilis 30. Orosz Nagydj Szocsi
mjus 14. Spanyol Nagydj Barcelona
mjus 28. Monaci Nagydj Monte-Carlo
jnius 11. Kanadai Nagydj* Montreal
jnius 18. Eurpa Nagydj Baku
jlius 2. Osztrk Nagydj Spielberg
jlius 9. Brit Nagydj Silverstone
jlius 23. Magyar Nagydj Mogyord
jlius 30. Nmet Nagydj* Hockenheim
augusztus 27. Belga Nagydj Spa-Francorchamps
szeptember 3. Olasz Nagydj Monza
szeptember 17. Malajziai Nagydj Sepang
oktber 1. Szingapri Nagydj Szingapr
oktber 8. Japn Nagydj Suzuka
oktber 22. USA Nagydj Austin
november 5. Mexiki Nagydj Mexikvros
november 12. Brazil Nagydj* Sao Paolo
november 26. Abu Dhabi Nagydj Abu Dhabi
/formula/
Dnt idszak jn Vettelnek s a Ferrarinak
Egy korbbi F1-es pilta szerint 2017 meghatroz lesz a ngyszeres vilgbajnok s a Scuderia kapcsolatban - ha nem jnnek az eredmnyek, akr szakts is lehet a vge.
mini hirdets
Szpen indult Sebastian Vettel s a Ferrari kapcsolata 2015-ben, m kevsb szpen folytatdott 2016-ban - a csapat messze elmarad a vrakozsoktl s a maga el kitztt cloktl. 2017-ben jnnek az j szablyok s nagy vltozsokat hozhatnak a Formula-1-be, van, aki szerint ez az v dnt lehet az emltett romnc szempontjbl is.
"Meghatroz, kulcsfontossg szezon kvetkezik Sebastian s a Ferrari szmra" - nyilatkozta a brit The Sunnak a korbbi Formula-1-es pilta, Mark Webber. "Ez a hitrl szl, hogy tudnak-e kzsen hinni a csapatban s abban, hogy minden fegyverk megvan a kitztt cljaik elrshez. A Ferrarinak clba kell vennie a Mercedest s htrl htre gyzelmeket aratnia."
Az ausztrl korbban vekig volt Vettel csapattrsa a Red Bullnl s arra is figyelmeztetett, hogy a nmet szerzdse lejr 2017 vgn - elkpzelhetnek tartja, hogy a ngyszeres vilgbajnok tvozik, ha nem mkdik a kapcsolat a Ferrarival. "Az idei szezon elejn, Melbourne-ben vilgbajnoki cmrl beszltek, aztn Bahreinben Seb a rajthoz sem tudott odallni, nem tudta teljesteni a felvezet krt" - emlkeztetett.
"Nincs meg a momentum, a kiegyenslyozottsg, maga a csapat nem mkdik igazn. Ez egy csaldst kelt idny szmukra s mg a meglv potencilt sem tudtk kiaknzni" - zrta gondolatait Webber a Scuderival kapcsolatban.
/formula/
Vettel lemsoln 2015-s teljestmnyt
A Ferrari ngyszeres F1-es vilgbajnoka nagyot ment Sepangban egy vvel ezeltt s most is erre kszl - nagy kihvs lesz ez a futam, de szeretnnek hasonlan szerepelni, mint 2015-ben.
Szingaprhoz hasonlan Malajziban is remekelt 2015-ben a Ferrari, Sebastian Vettel remekl alkalmazkodott a klnleges krlmnyekhez s az els sorbl indult - majd vasrnap is risit ment s futamgyzelmet szlltott a Scuderinak. Az olaszok bznak benne, hogy idn is jl fognak szerepelni Sepangban, br vgl Szingaprban sem llhattak fel a dobogra...
"Nagyon jl teljestettnk tavaly, gyhogy most megprbljuk ezt megismtelni" - mondta Vettel. "Termszetesen a Ferrarival aratott els gyzelmem nagyon rzelemds s klnleges volt. Nagyszer futamunk s ezt kveten lvezetes estnk volt, j emlkeket tudok felidzni Malajzival kapcsolatban, alig vrom, hogy belhessek az autba" - tette hozz a nmet.
Vettel egybknt Szingaprhoz hasonlan Malajziban is ngyszer tudott mr gyzni, hiszen a tavalyi siker eltt 2013-ban, 2011-ben s 2010-ben is elsknt intettk le. "Ez ltalban a szezon legforrbb futama, nagy kihvst jelent. Sok gyors kanyar van a plyn, nagyon ignybe veszi az abroncsokat, radsul arra is j esly van, hogy a verseny alatt valamikor esni fog. A zivatarok itt mindennaposak..."
"Nem knny mindent jl csinlni, de ha sikerl, az nagyszer rzs. Nagy kihvs itt jl szerepelni, de ha megteszed, akkor olyat rezhetsz, mint mi tavaly. A clunk most is ez" - zrta gondolatait a ngyszeres vilgbajnok.
/formula/
|