Vettel: Remek aut s versenykpes csapat
Sebastian Vettel elgedetten nyilatkozott az aut teljestmnyrl, de nem biztos benne, hogy a legjobb taktikt vlasztottk.
„A verseny elejn aggdtunk a gumik miatt, mert az idmrn nagyon elhasznldtak, gy vatosnak kellett lennnk.”
„Senki sem tudta garantlni a boxban, hogy sokig fogjk brni, ezrt mr a verseny elejn killtunk.”
„Nagyon j tempt tudtam futni a versenyen s knyelmesen reztem magam az autban. Sikerlt tartani a tbbiekkel a tempt s ksbb visszavettem a vezetst.”
„Kulcsfontossg volt, hogy a biztonsgi auts rsz utn megelzzem Alonso-t, majd sikerlt kiptenem az elnyt is. Utbbi segtett abban, hogy a verseny vgre knyelmes pozciban voltam.”
„Az aut ragyogan mkdtt s az elz futamokkal ellenttben versenykpesek voltunk itt.”
„Termszetesen nagyon boldog vagyok az eredmnnyel s azzal, hogy sikerlt sprolni a gumikkal. Innen mr a kvetkez futamra koncentrlunk.”
„Nem hiszem, hogy olyan sokat nyertnk azzal, hogy kihoztak a biztonsgi aut alatt, mert 6-7 msodperc elnym volt, amit elvesztettnk gy, de a lnyeg, hogy itt vagyunk.”
/f1-live.hu/
Sebastian Vettel: Aggdtunk a gumik miatt
Sebastian Vettel meglehets aggodalommal vgott neki a belga futamnak, mivel az els gumijai az idmr edzsen felhlyagosodtak, ami utn a Red Bull a szablyok figyelmen kvl hagysra krte az FIA-t, vagyis hogy engedjk a kerkcsert a futam eltt. Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatja azonban nem adott engedlyt a cserre, gy nmi bizonytalansggal indult a futam az energiaital-gyrosok pilti szmra.
„Az idmr utn aggdva vgtunk neki a futamnak, mert nem voltunk teljesen nyugodtak a felhlyagosodott gumik miatt. A csapat vllalta a kockzatot s volt okunk r, hogy magabiztosak legynk, de mg a plyn vagy, addig nem lehetsz biztos semmiben.”
„Az elsdleges cl az volt, hogy lssuk, milyenek is a gumik az els nhny krben. De a tempnk egyenletes volt s visszavettem a vezetst, majd a biztonsgi aut utn kulcsfontossg volt, hogy megelzzem Alonst s hogy kiautzzak egy kis elnyt. Ezttal fontosabb volt a gumikkal val trds, mint ltalban” – mondta Vettel a gyzelme kapcsn.
/motorsportal.hu/
Belga GP: Vettel jra a cscson
Idpont: 2011.08.28.
Helyszn: Belgium, Spa
Krk szma: 44
A Belga Nagydj minden vben igazi klnlegessg a Forma 1-ben. Idn sem kellett csaldnunk, fantasztikus futamot lthattunk.
A rajt eltti kpekbl jl ltszott, hogy nem kell esre szmtanunk, biztosan szrazon indul el a mezny. gy is trtnt. A rajtot remekl kapta el az lrl indul Vettel, s ki kell emelnem Rosberget is, aki zsenilis startot vett, olyannyira, hogy 2 kanyar utn a vezet helyet is tvette Vetteltl. Igaz, csupn egyetlen krig volt kpes megtartani azt.
Webber autja kiss beragadt a rajtnl, gy visszacsszott a mezny srjbe. A legrosszabbul azonban a kivl rajtpozcibl indul Alguersuari jrt, akit Senna torpedzott meg a piros lmpk kialvsa utn szinte azonnal. A lkdsdsbl Button s Alonso sem maradt ki, a htsbb pozcikrt harcolk kzl Glock okozott kisebb tkzseket. Senna a manverrt ksbb boxutcathajtsos bntetst kapott.
A versenyzk abroncsai hamar elhasznldtak, gy mr az 5 krben megkezddtek a kerkcserk. Elszr Webber, majd Vettel jtt ki a boxba, s k dntttek jl: a korbbi kills taktikailag jobbnak bizonyult.
A verseny egszen a13. krig zavartalanul zajlott - szmtalan elzssel tarktva - m ekkor baleset trtnt. A kopott gumikkal halad Kobayashit megelzte Hamilton, de a japn megprblt visszajnni el, amit a McLarenes nem vett szre. Hamilton csaknem frontlisan a szalagkorltnak csapdott, majd egy reklmtblt elsodorva a gumifalnak tkztt. A brit srtetlenl szta meg az esst, m nhny pillanatra elvesztette eszmlett.
3 krs safety car-os szakasz kvetkezett. A verseny a 17. krben folytatdhatott. Ekkor az len az Alonso-Webber-Vettel hrmas haladt. Vettel a friss, kzepesen lgy abroncsain gyorsan megelzte a csapattrst, majd a spanyolt is.
A futam htralv rszt Jenson Button fszerezte meg, aki hatalmas tempt diktlva s bmulatos elzseket bemutatva egszen a dobog harmadik fokig kzdtte fel magt, ami a 13. helyrl indulva gynyr eredmny.
Hasonlan szp napot zrt Michael Schumacher is, aki a jubileumi versenyn az utols rajtkockbl nekivgva a futamnak az 5. helyen vgzett.
A futamot a vilgbajnoksgot toronymagasan vezet Sebastian Vettel nyerte, Mark Webber s Fernando Alonso eltt.
A csapatok legkzelebb 2 ht mlva mrik ssze jra erejket, Olaszorszgban, Monzban
A vgeredmny:
Hely Versenyz Ideredmny Rajt
1 Sebastian Vettel Gyztes 1
2 Mark Webber +3.7 3
3 Jenson Button +9.6 13
4 Fernando Alonso +13.0 8
5 Michael Schumacher +47.4 24
6 Nico Rosberg +48.6 5
7 Adrian Sutil +59.7 15
8 Felipe Massa +66.0 4
9 Vitaly Petrov +71.9 10
10 Pastor Maldonado +77.6 21
11 Paul di Resta +83.9 17
12 Kamui Kobayashi +91.9 12
13 Bruno Senna +92.9 7
14 Jarno Trulli +1 Kr 18
15 Heikki Kovalainen +1 Kr 16
16 Rubens Barrichello +1 Kr 14
17 Jerome d'Ambrosio +1 Kr 20
18 Timo Glock +1 Kr 19
19 Vitantonio Liuzzi +1 Kr 22
Ret Sergio Perez +17 Kr 9
Ret Daniel Ricciardo +31 Kr 23
Ret Lewis Hamilton +32 Kr 2
Ret Sebastien Buemi +38 Kr 11
Ret Jaime Alguersuari +44 Kr 6
rta: V (az eredmnyek a motorsportal.hu-rl szrmaznak)
Azt beszlik: Kt DRS zna lesz az Olasz Nagydjon
Az FIA lltlag kt DRS znval kszl a soron kvetkez Olasz Nagydjra.
Elszr Kanadban volt arra plda, hogy egy plyn kt DRS zna legyen, azonban Monza-ban a kt zna elrelthatlag a plya kt klnbz rszn is fog helyet kapni.
Az egyik ilyen rsz termszetesen a nagy egyenesben lesz az els siknig. A msodik pedig a Lesmo s az Ascari kztt.
Mivel Monza-ban az els szrnyak alacsonyabb leszort erhz vannak hangolva, ezrt a DRS ltal generlt sebessg is kisebb mrtk lesz, de mg gy is szignifikns. Habr tavaly Jenson Button belltsai bebizonytottk, hogy megri a nagyobb leszort ert vlasztani. St, ez az opci a gumik kopst is visszafogja, ami Olaszorszgban kulcskrds lehet a futamra vonatkozlag. A Pirelli szakemberei szerint a csapatok a stratgit a kzepes keverkre fogjk pteni, a lehet legrvidebb lgykeverkes etap mellett.
/f1-live.hu/
Rviden: jra lehet tesztelni a szezon kzben
Ismt lehet a jv vtl tesztelni az vad kzben a kirlykategriban. A FOTA tagjai ma reggel tallkoztak s abban egyeztek meg, hogy Mugello-ban fognak az vad kzben teszteket tartani, tudta meg az Autosport.com.
Egyelre csak ez a plya biztos, de szba kerlt mg Barcelona, Silverstone s Jerez is a lehetsgek kztt. Az els ilyen tesztre mjus els hetben lesz lehetsgk. A kisebb csapatok lltlag lobbizni fognak azrt, hogy az Egyeslt Kirlysgban is legyen mdjuk tesztelni. A FOTA tagjai egybknt elgedettek Mugello-val, mert a plya remek lehetsget biztost a komolyabb aerodinamikai tesztek elvgzshez.
A megbeszlsen a 2012-es naptr tmja is szba kerlt s szinte minden csapat azt szeretn, hogy a Knai s az Indiai Nagydj helyet cserljen egymssal logisztikai okokbl.
/f1-live.hu/
Technikai analzis: A Belga Nagydj fejlesztsei
Nem meglep, hogy a gyors s alacsony leszort ert ignyl sp-i plyra a csapatok elssorban aerodinamikai s a fkeket rint fejlesztsekkel kszltek. A formula1.com ezek kzl a McLaren j fkcsatornjt, valamint a Ferrari s a Mercedes GP j els szrnyt tallta a legrdekesebbnek.
A Formula-1-ben a fkek s a fkcsatornk fejlesztse folyamatos, mert a hatkonysg nvelse nemcsak az aut fkteljestmnyre van hatssal, de annak aerodinamikja miatt is fontos. A csapatok, gy a McLaren rdekldsnek a kzppontjban ezrt jelenleg a fkeken bell alkalmazott „ventiltor” terel szrnyak llnak, amelyek a bonyolult alak fkcsatornk rvn a betiltott kerkfedk hatst akarjk utnozni. A kp a McLaren MP4/26-os hts fk „dobjt” mutatja, amin az traml leveg a kerkfedkhz hasonl hatst vlt ki.
A Ferrari kt klnbz els szrny varicival kszlt a Belga Nagydjra, amit Felipe Massa s Fernando Alonso az idmr edzsen s a futamon is hasznlni fog. Massa egy mr a Kanadi Nagydjon is hasznlt megolds (kisebb kp) mellett dnttt, mg Alonso a teljesen j vltozatot hasznlja. A mr a Magyar Nagydjon is tesztelt Alonso fle j vltozatot a Red Bull els szrnya ihlette, gy azon fels kiegszt fkszrnyak kerltek elhelyezsre (nagyobb kp). A korbban hasznlt ketts megolds helyett, most azonban csak egyetlen fkszrny kerlt felhelyezsre a sp-i plyra.
A Ferrari mellett a Mercedes GP is az els szrnyakra helyezte a hangslyt. A csapat a Magyar Nagydjon bemutatott els szrnynak egy tovbbfejlesztet vltozatval rkezett meg Belgiumba, amin egy a Red Bull ltal inspirlt fels fkszrnyat helyeztek el, most pedig ezt kiegsztettk egy fggleges uszonnyal (nagyobb vrs nyl). A csapat a szrny llt mechanizmust is megvltoztatta s azt a szrny kzps rszrl az oldalra helyezte t (kisebb vrs nyl).
/formula/
Jordan: Csak erszakkal lehet elvenni Vettel bajnoki cmt
Tizenegy futamot kveten Sebastian Vettel 85 ponttal vezet a msodik helyezett Mark Webber eltt a bajnoki sszestsben, gy magabiztosan halad a bajnoki cm fel. Az Auto Bild Motorsport ttekintette az elmlt tbb mint hatvan v statisztikjt s arra a megllaptsra jutott, a jelenlegi pontrendszerrel szmolva ez a Formula-1 trtnetnek harmadik legnagyobb elnye.
A nmet hetilap a jelenlegi pontrendszer szerint kalkullt a korbbi bajnoksgok sorn elrt helyezsekkel, amely sorn kiderlt, hogy mindssze kt olyan alkalom volt, amikor valakinek tizenegy futam utn nagyobb elnye volt, mint most Vettelnek. Csak Michael Schumacher (2002) s Nigel Mansell (1992) tudta t tlszrnyalni.
Az adott vben mindketten megnyertk a cmet, ezrt a korbbi Formula-1-es csapatvezet, Eddie Jordan szerint Vettel idn szintn verhetetlen. „Sebnek nagyon sok ellenfele van, ami neki j, ugyanis k egymstl veszik el a pontokat. Ez Vettel malmra hajtja a vizet. gy gondolom, hogy csak erszakkal lehet tle elvenni a cmet. Ez a dolog lefutott."
/motorsportal/
Vettel: Ezen a plyn brmi lehetsges
A Belga Nagydj idmr edzst kveten Sebastian Vettel elmondta, hogy idei kilencedik pole pozcija nem jtt knnyen, miutn a kiszmthatatlan idjrs bizonytalann tette a gyorskrnek eredmnyessgt.
A Red Bull versenyzje elismerte, hogy a Q1-ben kezdetben nem ment minden simn, a Q2-re mindez azonban megvltozott, gy a vgn ismt lehetsge volt felvennie a harcot a pole pozcirt.
„Mindent egybevetve ez egy nehz idmr volt. A Q1-ben s a Q2-ben trkksek voltak a krlmnyek, a plya pedig nagyon gyorsan szradt, ezrt kezdett nehzkess vlni az intermediate gumikon – a f cl az volt, hogy tovbbjussunk.”
„Az elejn nem reztem jl magam, a Q2-ben azonban tettnk egy nagy lpst elre. Bizonyos mdon jra felfedeztem most Spt, s tbb jobb vet talltam, mint az sszes tbbi htvgn, a Q3-ban pedig elg biztosak voltunk abban, hogy szraz gumik kellenek, valamint abban, hogy ha nem esik, akkor az utols krn fog mlni.”
Vettel ezt kveten elmondta, hogy mivel a htvge eddigi rszben csak kevs alkalommal tudtak szraz plyn autzni, gy mg mindig csak tanulfzisban vannak.
„Nem voltam valami boldog tegnap vagy ma reggel, a megfelel lpseket tettk azonban annak rdekben, hogy visszatrjnk, s klnsen, amikor szradt felfel a plya.”
„Prbltam utat trni magamnak az utols kt krben, felmelegteni a gumijaimat s olyan kemnyen nyomni, ahogy csak tudom.”
„Elgedett voltam az autval a vge fel a szraz krlmnyek kzt, s gy tnt, hogy egyre gyorsabb leszek. Nem volt egy knny edzs a vltoz krlmnyek miatt – kzvetlen azutn, hogy vget rt a kvalifikci, ismt vltozni kezdett az id, de itt – ahogy azt ma lttuk is – brmi lehetsges.”
A vilgbajnok szerint ppen ezrt lehetetlen megtippelni a vasrnapi futam kimenetelt: „Ez azon versenyek egyike, ahol a rajttl a clig brmi megtrtnhet, szval majd megltjuk. Itt a legjobb elrejelzs, ha felnzel, s megvizsglod, hogy mi trtnik.”
/motorsportal/
Vettel szrazon s esben is bizakod
Tovbbra sem lehet megtrni a Red Bull idmrkn mutatott dominancijt: Sebastian Vettel magabiztosan nyerte meg a Belga Nagydj idmrjt.
„Mindannyiunk szmra nehz idmr volt.”
„A Q1-ben s a Q2-ben is vltoztak a krlmnyek, majd az idmr utols rszn gyorsan szradni kezdett a plya s egyre trkksebb lett az intermediate gumikon.”
„Az elejn nem reztem jl magam, de a Q2-ben nagyot lptnk elre. Sikerlt felfedeznem Spa-t s jobb vonalakat talltam magamnak a Q3-ra. Tudtuk, hogy a Q3 vgre mr elg szraz lehet az aszfalt a slick abroncsokhoz, de abban is biztosak voltunk, hogy ha nem esik, akkor mindssze egy krnk lesz rajta” - mondta Vettel.
„Tegnap s ma sem voltam tl boldog, de j lpseket tettnk annak rdekben, hogy elre kerljnk, klnsen a felszrad aszfalton.”
„A Q3 utols kt krben megprbltam minl jobban felmelegteni a gumikat s a lehet legkemnyebben nyomni.”
„A vge fel egyre jobb volt az aut s fokozatosan gyorsult. Nagyon nehz idmr volt a vltoz krlmnyek miatt, de amint azt tegnap is lttuk, brmi megtrtnhet itt.”
„A legjobb elrejelzs holnapra, hogy figyelj s megltjuk mi fog trtnni.”
„Egy hossz verseny lesz s brmi megtrtnhet. gy rzem, hogy esben is megtalltuk a helyes irnyt, ezrt mr nagyon vrom a verseny.”
/f1-live.hu/
Sebastian indulhat az els helyrl Belgiumban
gy ltszik Sebastian Vettel-t nem rdekli klnsebben, hogy csapattrsa Mark Webber ma nnepli a szletsnapjt.
Sebastian magabiztosan, nagy flnnyel nyerte meg a Belga Nagydj idmredzst, gyztes ideje: 1.48.298.
Mgtte, Lewis Hamilton vgzett tbb, mint 4 tized msodperces htrnnyal, ( Hamilton esetlegesen bntetsre is szmthat, a Maldonadoval trtnt esete utn-szerk.), mg a harmadik a szintn Red Bullos Mark Webber lett.
Meglepets, hogy Jenson Button nem jutott be a Q3-ba s csak a 13. helyrl vrhatja a holnapi rajtot.Az esvel folyamatosan szmolni kellett az idmr alatt.
A Red Bull uralom teht nem trt meg, s idn sokadjra is Red Bull indulhat az els sorbl!
Nagyon nagyon, boldog vagyok. rlk, hogy ott folytatja, ahol abba hagyta. Azt hiszem sok Seb fan nevben mondom, hogy holnap is szeretnm ltni az ujjacskjt.
rta: Andi
A Belga Nagydj idmr edzsnek vgeredmnye:
Q3
1. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m48.298s
2. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m48.730s + 0.432
3. Mark Webber Red Bull-Renault 1m49.376s + 1.078
4. Felipe Massa Ferrari 1m50.256s + 1.958
5. Nico Rosberg Mercedes 1m50.552s + 2.254
6. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m50.773s + 2.475
7. Bruno Senna Renault 1m51.121s + 2.823
8. Fernando Alonso Ferrari 1m51.251s + 2.953
9. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m51.374s + 3.076
10. Vitaly Petrov Renault 1m52.303s + 4.005
Q2
11. Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 2m04.692s + 1.924
12. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 2m04.757s + 1.989
13. Jenson Button McLaren-Mercedes 2m05.150s + 2.382
14. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 2m07.349s + 4.581
15. Adrian Sutil Force India-Mercedes 2m07.777s + 5.009
16. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 2m08.106s + 5.338
17. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 2m08.354s + 5.586
Q1
18. Paul di Resta Force India-Mercedes 2m07.758s + 5.945
19. Jarno Trulli Lotus-Renault 2m07.773s + 5.960
20. Timo Glock Virgin-Cosworth 2m09.566s + 7.753
21. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 2m11.601s + 9.788
22. Tonio Liuzzi HRT-Cosworth 2m11.616s + 9.803
23. Daniel Ricciardo HRT-Cosworth 2m13.077s + 11.264
24. Michael Schumacher Mercedes no time
/f1-live/
Frentzen: A Red Bullnak mr csak vdekeznie kell
Az egykori hromszoros futamgyztes, Heinz-Harald Frentzen szerint szinte lehetetlen lesz mr idn legyzni Sebastian Vettelt, mert a vilgbajnoki cm 24 ves vdje a 85 pontos elnye birtokban abszolt biztonsgi jtkot jtszhat a szezonbl mg htralv 8 nagydjon.
„Ebben a pillanatban csak k (a Red Bull) gyzhetik le sajt magukat” – nyilatkozta Frentzen az osztrk laola1 weboldalnak. „vk a legjobb aut, mg akkor is, ha a legjobb tleteik mr a tbbi autn is feltntek. A Ferrarinak s a McLarennek nagy lpsre lenne szksge a fejlesztsek tekintetben, de mg ekkor is, ha Sebastian rendszeresen pontot szerez (akkor nyeri meg a bajnoksgot).”
Frentzen szerint azonban az idei szezon elg kibrndt, az j technikai eszkzk, mint pldul a DRS s a gyorsan kop abroncsok miatt ez az F1 mr nem az, mint egykoron volt. „Az F1-et mindig is brltk, korbban azrt, mert nem volt sok elzs, most pedig azrt, mert sokkal tbb van, gy soha sincs megegyezs (az F1-ben).”
/formula/
Webber nyerte az ess harmadik szabadedzst
Red Bull piltja, Mark Webber nyerte a Belga Nagydj harmadik szabadedzst. A msodik helyen Lewis Hamilton, a harmadikon Jaime Alguersuari vgzett.
Belga Nagydj - 3. szabadedzs vgeredmnye:
Hely Versenyz Csapoat Id Krk
1 Mark Webber Red Bull 2'08.988 7
2 Lewis Hamilton McLaren 2'09.046 8
3 Jaime Alguersuari Toro Rosso 2'09.931 16
4 Jenson Button McLaren 2'10.257 7
5 Sebastian Vettel Red Bull 2'10.402 9
6 Sbastien Buemi Toro Rosso 2'10.580 15
7 Nico Rosberg Mercedes-Benz 2'10.837 12
8 Adrian Sutil Force India 2'11.437 13
9 Bruno Senna Renault 2'11.664 14
10 Michael Schumacher Mercedes-Benz 2'11.667 10
11 Paul di Resta Force India 2'11.874 13
12 Heikki Kovalainen Lotus 2'13.036 15
13 Pastor Maldonado Williams 2'13.074 12
14 Kamui Kobayashi Sauber 2'13.182 12
15 Vitaly Petrov Renault 2'13.290 15
16 Rubens Barrichello Williams 2'13.778 12
17 Sergio Perez Sauber 2'14.334 14
18 Jarno Trulli Lotus 2'14.682 11
19 Jrme d'Ambrosio Virgin 2'17.159 12
20 Timo Glock Virgin 2'18.039 10
21 Daniel Ricciardo HRT 2'19.001 12
22 Tonio Liuzzi HRT 2'19.597 14
23 Felipe Massa Ferrari 2'22.454 7
24 Fernando Alonso Ferrari - 5
/formula/
Vettel, a gumikkal suttog
A cmvd Sebastian Vettel azon kevs versenyzk kz tartozik, akinek nem okoznak problmt a Pirelli abroncsai, amit Monacban is bebizonytott: a Red Bull Racing piltja 46 krt teljestett egy szett gumival, ami jabb gyzelmet s rtkes pontokat hozott a tabella llovasnak.
„Sebastian jl rzi ezeket a gumikat s gy tnik, hogy remekl boldogul velk” – mondta a csapat tervezje, Adrian Newey az Auto Bild Motorsport cm lapnak adott interjban.
A Milton Keynes-i brigd tancsadja, Helmut Marko hozztette: „Marknak eleinte gondot okozott az abroncsok felmelegtse, emiatt kerlt htrnyba Sebbel szemben. De mr egyre jobban meg tudja kzelteni t.”
A Pirelli egyik mrnke, Kevin Nix szintn Vettelt dicsrte a nmet szaklap hasbjain. „Soha nem tapasztaltam, hogy egy versenyz olyan j visszajelzseket adott volna, mint Seb. A Red Bull autja alapveten nagy leszortert generl, ami ignybe veszi a gumikat. Seb azonban tudja, hogy hogyan kell a hatron autzni gy, hogy kzben figyeli s kmli a gumikat.”
Vettel a tma kapcsn a kvetkezkppen fogalmazott: „A dolog egyszer: agresszven s ugyanakkor vatosan is kell bnni ezekkel a gumikkal” – mondta nevetve a 24 ves pilta.
/motorsportal/
Hivatalos: Webber alrt, Vettel csapattrsa marad jvre is
Mark Webber alrt a Red Bull csapatval a 2012-es vre. Az ausztrl pilta szerzdse egy vre szl. A Red Bull csapata nem akrmilyen szlinapi ajndkkal lepte meg a rangids piltt.
„Tovbbra is a legjobb helyen akarom folytatni a munkt a Formula 1-ben, gy nem csoda, hogy a Red Bull-nl maradok. A clom tovbbra is az, hogy a lehet legjobb eredmnyt rjem el, mind a magam, mind a csapatom szmra.”
„Az elmlt 5 vben nagyon kemnyen dolgoztunk s bebizonyosodott, hogy tudunk versenykpes, bajnoki eslyes autt pteni. Alig vrom, hogy ismt a sajt hatraimat s az aut hatrait feszegessem minden futamon 2012-ben.”
/f1-live.hu/
Mark egybknt am nnepli 35. szletsnapjt, ez egy j kis ajndk.
Alonso nem osztja Hamilton azon vlemnyt, hogy jvre is a Red Bullt kell ldznik
Fernando Alonso nem rt egyet Lewis Hamilton azon vlemnyvel, hogy a 2012-es szezon elejn is a Red Bull lesz a legdominnsabb alakulat. A spanyol szerint ugyanis jvre a Ferrari is legalbb annyira tkpes lesz mr az idny elejtl kezdve.
A cstrtki sajttjkoztatn Lewis Hamilton arrl beszlt, hogy amg a szablyok viszonylag vltozatlanok maradnak, addig a Red Bull mindig nagyon ersen kezd majd, hiszen nyer konstrukcijukat tulajdonkppen mr 2009-ben megptettk, s azta "csak" tovbbfejlesztettk.
"Azt hiszem ugyanaz lehet a kvetkez nhny vben mint most, k dominlnak majd az v elejn, mi meg megprbljuk utolrni ket. Mostanra mr mindenki felzrkzott valamennyire, s mr Valencia ta nem nyertek, vagyis k sem megllthatatlanok"- vlekedett Hamilton, aki ezutn meg is indokolta jv vi jslatt.
"2009 ta szinte ugyanaz az autjuk, csak folyamatosan tovbbfejlesztik. Ugyanaz a dizjn, ami egyre jobb s jobb lesz. Neknk 2009-ben egy tragikus autnk volt, amit kidobtuk, s a kvetkez vre egy jat ptettnk, majd 2011-re azt is kidobtuk, s ismt egy j konstrukcit ksztettnk. A 2012-es aut mr hasonltani fog a mostanira, gy remlem mr kzelebb lesznk."
Fernando Alonso ugyanakkor nem ltja ilyen borsan a helyzetet, legalbbis ami sajt csapatt illeti. A spanyol pilta nagyon optimista a kvetkez szezonnal kapcsolatban, s meggyzdse, hogy mr az els versenyeken kemny ellenfele lesz Sebastian Vettelnek.
"Azt hiszem a Red Bull nagyon dominns volt a 2009-es szezon kzeptl egszen mostanig. Azt sem vonhatja senki ktsgbe, hogy jvre ismt a legersebb csapatok egyike lesz. De a stabil szablyok miatt a Ferrari s a McLaren sem lesz messze tlk, illetve remlhetleg inkbb elttk. Teht azt gondolom, hogy elg kzel lesznk egymshoz mr a jv v elejn is."
A pnteki edzsen Mark Webber mgtt Fernando Alonso futotta meg a legjobb kridt, s br a Red Bullhoz hasonlan nem sok idt tltttek a plyn a Ferrarik sem, ugyanakkor Alonso szerint ha a gumikrl nem is, de nhny j alkatrszrl sikerlt megfelel mennyisg adatot gyjteni.
"Ha jl szmolom, ez az tdik egymst kvet pnteknk, amikor vltozkony idjrsi viszonyok kztt tesztelnk, s most az els edzsen nem sok rdemi adatot tudtunk gyjteni az abroncsokrl. De a csapatnak az is fontos, hogy az j alkatrszeket teszteljk, gy igyekeztnk nhny krt ezekkel is teljesteni. A mrnkk most dlutn s este kielemzik az adatokat, s holnap kiderl, melyek azok a fejlesztsek amik mr maradnak, s melyek azok, amik mg vrnak pr versenyt" – beszlt Alonso a pnteki munkrl, az idjrssal kapcsolatban pedig hozztette, hogy valsznleg vasrnap szraz krlmnyek lesznek, de egyltaln nem bnn, ha az es kzbeszlna.
"Jelenleg gy tnik, hogy szraz futamunk lesz, de az idmrn tven szzalk esly van a csapadkra. Az biztos, hogy a vltoz felttelek mellett hazrdjtk a versenyzs, s aki nem vezeti a bajnoksgot, az tbb kockzatot vllalhat, hiszen ha minden balul sl el akkor sem veszt annyit, hiszen mr eleve htrnyban van. Ha ilyen krlmnyek kztt a Red Bull hoz egy rossz dntst, annak mr nyilvn sokkal nagyobb ra van. Mi pedig taln ki tudjuk aknzni a lehetsgeket azltal, hogy tbbet kockztatunk."
/formanet.blog.hu/
Vettel: Ma nem sokkal tbbet tanultam, mint pldul n
A cmvd Sebastian Vettel nem volt igazn elgedett a pnteki edzseket kveten, melyen csupn percekre volt teljesen szraz a versenyplya. A Red Bull menje a negyedik s a tizedik helyeken zrt az edzseken.
„Azt hiszem, semmi tbbet nem tanultam a mai edzsen, mint pldul ti. Taln egy kicsivel tbbet” – mondta csaldottan Vettel az jsgrknak.
„Trkks volt, mert folyton vltoztak a krlmnyek, de az igazi gond, hogy mindsszesen egyetlen tmeneti gumigarnitrt hasznlhatunk.”
„Egybknt, ami a htvge tovbbi rszt illeti, abszolt eslyes az es, de az a nagy krds, hogy mennyi. Megprblunk sprolni, s nem tnkretenni a gumikat szombatra s vasrnapra.”
„Egy kicsit vezethettem a szraz plyn, gy vannak mr adataink az j els szrnnyal kapcsolatban. A kridket nehz megtlni a krlmnyek miatt, de gy rezzk, minden rendben. Megltjuk, mit tehetnk.”
/motosportal.hu/
Webber Alonso eltt vgzett az els napon
Mark Webber volt a leggyorsabb a Belga Nagydj nyitnapjn, ahol tbbszr is eleredt az es. A msodik leggyorsabb a Ferrariban versenyz Fernando Alonso, mg a harmadik Jenson Button lett.
Belga Nagydj
A msodik szabadedzs vgeredmnye
1. Mark Webber Red Bull-Renault 1m50.321s
2. Fernando Alonso Ferrari 1m50.461s + 0.140s
3. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m50.770s + 0.449s
4. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m50.838s + 0.517s
5. Felipe Massa Ferrari 1m51.218s + 0.897s
6. Nico Rosberg Mercedes 1m51.242s + 0.921s
7. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m51.655s + 1.334s
8. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m51.725s + 1.404s
9. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m51.751s + 1.430s
10. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m51.790s + 1.469s
11. Michael Schumacher Mercedes 1m51.922s + 1.601s
12. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m52.750s + 2.429s
13. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m52.780s + 2.459s
14. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m52.911s + 2.59 s
15. Sbastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m53.009s + 2.688s
16. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m53.156s + 2.835s
17. Bruno Senna Renault 1m53.835s + 3.514s
18. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m55.051s + 4.730s
19. Timo Glock Virgin-Cosworth 1m55.494s + 5.173s
20. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m56.202s + 5.881s
21. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m56.816s + 6.495s
22. Tonio Liuzzi HRT-Cosworth 1m57.450s + 7.129s
23. Daniel Ricciardo HRT-Cosworth 1m57.612s + 7.291s
24. Vitaly Petrov Renault 2m02.234s + 11.913s
/motorsportal/
Vettel: Belgium nem a kedvenc plynk
Spa-Francorchamps nem a Red Bull kedvenc plyja, a sok hossz egyenes miatt nem kifejezetten fekszik az RB7-esnek – rulta el tegnap Vettel.
Vettel eddigi legjobb eredmnye egy harmadik hely volt Belgiumban, csapattrsa Mark Webber azonban tavaly a pole pozcibl indult s a msodik helyen rt clba, Lewis Hamilton mgtt.
A Red Bull nmet piltja tegnap elmondta, nem ez a kedvenc plyjuk: „Sok a hossz egyenes, tbb mint ltalban ms plykon. A kettes szektor lassabb, de az egyes s a hrmas szektor nagyon nagy feladat szmunkra, ezt mr tapasztalatbl tudjuk. Ettl fggetlenl nagyon vrom a versenyt.”
„Mindent sszevetve ez egy nagyon szp s j plya. Az elmlt nhny versenyen nem voltunk a cscson, de sok mindent tanultam s rtettem meg, most kiderl, hogy llunk.”Vettel nem tudott nyerni az utols hrom futamon, ennek okt abban ltjk, hogy kptelenek elg gyorsan felmelegteni a gumikat. Kzben a konkurencia, a Ferrari s a McLaren j temben fejldik, de a Red Bullnl is dolgoznak a gumi okozta problmn.
„Nincs itt semmifle titok. Az utols hrom versenyen nagyon klnbzek voltak a krlmnyek, klnsen a Nrburgringen volt meglepen hvs. Eddig hidegben is versenykpes volt az aut, idn kicsit jobban kell igyekeznnk ilyen krlmnyek kztt. A hzi feladat teht adott: az autval semmi baj nincs, az zemi hmrskletet kell valahogy kicsit hamarabb elrni. Mr Magyarorszgon is tettnk lpseket ennek rdekben, ezen a htvgn pedig folytatjuk. Teszteli persze nem tudtunk, maradt az elemzs, aminek az eredmnyt most meg ersteni a plyn.”
/formula/
Schumacher megszta szrazon s az len nyitott az els edzsen
Michael Schumacher s Nico Rosberg rvn a Mercedes elssgvel indult a Belga Nagydj. A kt nmet versenyz mg az edzs elejn, a szraz plyn futotta meg a leggyorsabb krt, mg a tbbiek mr csak nedves krlmnyek kztt krzhettek...
Belga Nagydj
Az els szabdedzs vgeredmnye
1 Michael Schumacher 1:54.355
2 Nico Rosberg 1:54.829
3 Jenson Button 2:02.740
4 Sebastian Vettel 2:03.752
5 Lewis Hamilton 2:04.301
6 Adrian Sutil 2:04.663
7 Felipe Massa 2:04.728
8 Rubens Barrichello 2:05.391
9 Jaime Alguersuari 2:06.583
10 Kamui Kobayashi 2:06.886
11 Fernando Alonso 2:07.055
12 Sergio Perez 2:07.481
13 Jarno Trulli 2:08.233
14 Sebastien Buemi 2:08.239
15 Pastor Maldonado 2:08.918
16 Mark Webber 2:09.792
17 Timo Glock 2:12.278
18 Vitantonio Liuzzi 2:12.389
19 Jerome d'Ambrosio 2:12.772
20 Paul di Resta 2:13.058
21 Karun Chandhok 2:13.090
22 Vitaly Petrov 2:13.601
23 Bruno Senna 2:14.340
24 Daniel Ricciardo 2:14.933
/motorsportal/
Webber: Vettel egyeduralma vget rt
Az ausztrl Mark Webber gy vli, hogy csapattrsa, Sebastian Vettel egyeduralma az idei szezonban gyakorlatilag vget rt.
Az v els hat nagydjn 5 gyzelmet szerz Vettel a jnius 26-ai valenciai Eurpa Nagydj ta nem tudott futamgyzelmet szerezni, ennek ellenre a vilgbajnoki cm vdje, Vettel tovbbra is jelents, 85 pontos elnnyel vezeti a vilgbajnoksgot.
„Ez (Vettel egyeduralma) vget rt, legalbbis n gy gondolom, s (Vettel) nem fog t, hat, vagy ht gyzelmet szerezni (a htralv nyolc nagydjon). Szerintem legalbbis ez nem fog megtrtnni. Inkbb szorosabb kzdelem lesz, amiben n is benne leszek.”
Webber gy vli, hogy csapattrsa a 85 pontos elnynek birtokban sem rezheti gy, hogy az idei vilgbajnoki cmet mr megnyerte. „Nem, mert ha Sebastian nem fejez be kt futamot (akkor minden megvltozhat). Mg nyolc futam van htra s Sebastian nagyszer helyzetben van, de mg nem dlhet htra.”
Mr csak annl is inkbb nem dlhet htra Vettel, mert a Red Bull szmra az v legnehezebb versenyei kvetkeznek. „gy gondolom, hogy (a sp-i) htvge szoros lesz. A Ferrari, a McLaren s a Red Bull sem igazn van elnyben. Nagyon szoros lesz, olyan, mint amit az elmlt hrom vagy ngy nagydjon mr lthattunk. Idn mindenhol nehz dolgunk volt, elg csak megnznnk pldul Budapestet vagy Silverstone-t, kt plya ahol a mltban nagyon ersek voltunk, vagy Barcelont, ahol Sebastiant nagyon tmadta Lewis. gy azokon a plykon is szorosabb volt a verseny a szmunkra, ahol a mltban jk voltunk, de majd megltjuk, hogy mi lesz a helyzet ott, ahol korbban is nagyobb kihvs volt nyernnk. Pldul itt (Sp-ban) s Monzban, de Kanadban nem volt rossz az aut, egszen versenykpesek voltunk, s sokat tanultunk az alacsony leszort ert ignyl plykkal kapcsolatban is. Mi mindent megtesznk, amit csak tudunk, hogy megrtsk ezt a helyzetet, s az autnk nyilvnvalan versenyben van. A McLaren is azt csinlja, amire szksge van s mi is. Adrian Newey pedig sohasem az eredmnyeket nzi, hanem azt, hogy hogyan is lehetne jobb tenni az autt, fggetlenl attl, hogy mennyire is vannak hozznk kpeset az ellenfelek.”
/formula/
|