SEBASTIAN VETTEL

Sebastian Vettel, akárcsak a srác a szomszédból. Habár négyszeres Formula-1-es világbajnok, és a sportág történetének egyik legnagyobb múltú csapatának pilótája, nincsenek sztárallűrjei. Magánéletét rendkívül óvja a médiától, s minden kérdést kerül is ezzel kapcsolatban. Egytől egyig minden pilóta tiszteletét kivívta hozzáállásával és tehetségével. 2015 óta új csapatával, a nagy múltú Ferrarival száll harcba a győzelemért! Itt kiderül hogyan! >>

      

 
 

SEBASTIAN HIVATALOS OLDALA

 

 
Orosz NAGYDÍJ 2017

Időpont: 2017. 04 28. - 04.30.
Körök száma: 53
Egy kör: 5,848  km
Teljes versenytáv: 309,745 km
Leggyorsabb kör: 1:39:094- N, Rosberg
2016-os győztes: N. Rosberg

 

Időbeosztás

 
LATEST PHOTOS

Silverstone 2017

 
IMPRESSZUM

Ha szeretnéd egy picit jobban megismerni a lapot, és azt, aki mögötte áll, akkor íme néhány információ a szerkesztőről és az oldalról:

A szerkesztőről
Oldalinformációk
Elérhetőségem

Szerkesztő: Andi
Design: Merci
Nyitás:  2011.08.01.
Téma: Sebastian Vettel, Formula 1
Kategória:  sport
Host: gportal
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox
Felbontás: 1280*800

Nyilatkozat és további információk ITT!

(c)

Copyright Seb-Vettel 2011-2017

 
PONTVERSENY

1.     Sebastian VETTEL 68
2.   Lewis HAMILTON  61
3.  Valtteri BOTTAS 38
4.    Kimi RAIKKÖNEN  34
5.   Max VERSTAPPEN  25

 




 

Tovább >>

 
CHAT

A chat cserekérésre, beszélgetésre szolgál! Reklámot nem kérek! Tartózkodj a trágár szavak használatától!

 

 
PITLANE

 

//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_71.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481082_98.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481087_73.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_80.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_47.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_40.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_27.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_17.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_40.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_43.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_60.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_57.png      

Chatben tudsz JELENTKEZNI!
Ha leveszel, elköltözöl, törlöd az oldalad szólj! Köszönöm!
Ha nem frisselsz hosszú ideje lekerülsz.

 

 

HÍREK

Vettel autót tervezett

Sebastian Vettel segédkezett az Infinitinek egy új modell megtervezésében. Az autót jövő hónapban (várhatóan 13-án) mutatják be, Frankfurtban.

Az együttműködés azért jöhetett létre, mert Vettel az Infiniti "nagykövete", mióta a márka a Red Bull Forma 1-es csapatának főszponzora.

Az Infiniti vezető tervezője, Shiro Nakamura elmondta: "Nagyon jó tervező, mindig gondol a vásárlóra."

Az autóról pontos adatokat nem tudunk, annyit lehet sejteni, hogy fehér színű lesz, ami egy márciusi, Genovában készült videóban látszik.

Az autó sok Forma 1-re hajazó elemet tartalmaz, pl. karbonszálas műanyagból is készült jó pár alkatrésze, és a kormány is hasonlít a Forma 1-es kocsikéra. Vettel szerint azonabn: "Lehet, hogy a kormány egy kcisit túl hétköznapi."

A bemutató tehát szeptemberben lesz, addig pedig a fenti fotó alapján pórbáljuk meg elképzelni mit alkottak Vettelék.

Fordítás:
Eredeti: angol
Forrás: whatcar
 

2011.08.30. 14:26, Vé

Vettel: Egyre közelebb a kitűzött cél, de...

Hétvégi győzelmének köszönhetően tovább növelte előnyét a bajnoki összetettben a Red Bull Racing világbajnok versenyzője, Sebastian Vettel.

A német tehetség Belgiumban sem talált legyőzőre, így 92 pontosra növelte előnyét a bajnoki táblázaton csapattársával, Mark Webberrel szemben.

Vettel elmondta, természetesen nagyon elégedett a bajnokság eddigi alakulásával, ám úgy érzi, még korai volna kijelenteni, hogy ő a 2011-es év világbajnoka.

„Természetesen nagyon örülök az eredménynek és tudom, mennyire fontos ezek előtt a srácok előtt végezni” – nyilatkozta a listavezető, majd hozzátette, mindent megtesznek azért, hogy a maximumot hozzák ki magukból a hátralévő versenyeken.

„Ugyan egyre közelebb kerülünk legfőbb célunkhoz, ám még nagyon hosszú út áll előttünk. Idén talán máshogy néz ki a helyzet, mint tavaly, viszont a dolgok nagyon gyorsan változhatnak. Ha két versenyen kiesem, másnak pedig jó futamai vannak, akkor minden megváltozhat, tehát minden, amire törekszünk, hogy a lehető legjobb eredményt érjük el minden egyes futamon.”

/f1vilag.hu/

2011.08.30. 12:59, Vé

Horner: Newey-nak kellett volna serleget kapnia

Christian Horner az Autosport riporterének beszélt a hétvége eseményeiről, a csapat gumi problémáiról, Newey-ról és nem utolsó sorban a két pilótáról.

K: Meg tudod mondani, mi volt a probléma az abroncsokkal? Már az időmérőn is hólyagosodtak, miért?
 
Christian Horner: Szombat este vettük észre, hogy a gumik felhólyagosodtak az autóinkon, bár nem csak mi jártunk így, hanem számos más csapat is. Aggódtunk, mert attól tartottunk, hogy nem biztonságos ilyen gumin elrajtolni. Többen is beszéltük (csapatok), hogy az első kereket le akarjuk cserélni a versenyre.
 
Az éjszaka folyamán beszéltünk a Pirelli szakembereivel, akik hoztak még gumikat a garázsba a biztonság kedvéért. Ők azt mondták, elégedettek az abroncsok kopásával, ezért, ha mi mégis lecseréljük, akkor számítsunk arra, hogy a boxból, vagy a mezőny hátuljáról kell majd elrajtolnunk.
 
Sokáig beszéltünk, nagyon segítőkészek voltak (a Pirelli szakemberei), majd Charlie Whiting meghozta a döntést és ugyanazon az abroncsokon kellett rajthoz állnunk. Mi is láttuk, hogy a gumik tényleg elég biztonságosak lesznek, ezért nem cseréltük le őket. Úgy oldottuk meg a helyzetet, hogy mindkét pilótánknak nagyon rövid első etapot tettünk a stratégiába.
 
A futamon csak úgy tapadtunk a monitorokra, a versenyzőink pedig folyamatosan visszajelzéseket adtak nekünk. Az első kiállásoknál jól megnéztük a gumik állapotát és így már több önbizalommal hoztunk döntést a következő etapról. Mark a közepeset kapta, ami nagyon jó döntés volt: a közepes keverék illik a futamokhoz. Majd a biztonsági autós fázisban Sebastian-t is behívtuk. A közepes keverék a verseny végén versenyképesebbé tette mindkét pilótánkat.
 
Mark levadászta Fernando-t, majd képes volt tartani a sebességét, lenyűgöző volt. Számunkra ez a kettős győzelem, ezen a pályán, ami nem a legjobban fekszik az autónknak, nem akármilyen sikert jelent.
 
"Az első kiállásoknál jól megnéztük a gumik állapotát..."
 

 
K: A lágyabb gumikon nagyon keveset mentetek, míg a verseny utolsó részében hosszú etapokat. Miért?
 
CH: A második szett lágy gumi nem az volt, amire vágytunk. Nem azért tettük fel, mert azt akartuk, hanem mert a biztonsági autó miatt tudtuk, hogy nem kell sokat mennünk rajta.
 
K: Nagyon jól reagáltátok le a biztonsági autót, eredetileg mikor hoztátok volna ki Sebastian-t?
 
CH: 5-6 kört még biztos ment volna.
 
K: Azt beszélik, a hólyagosodás annak köszönhető, hogy a kerekeitek dőlése nagyobb a Pirelli által javasolttól. Tényleg ez lenne a befolyásoló tényező?
 
CH: Szerintem ez egyedi probléma. Ha lett volna módunk száraz szabadedzésen körözni, akkor másképp állítottuk volna be az autót. A közepes keveréken semmilyen problémánk nem adódott. Láthatta mindenki, hogy top csapatok autói mind hasonló nehézségekkel találták magukat szemben. Fernando-nak is volt egy rossz etapja, Lewis-nak is voltak problémái és Jenson-nak is. Ez mind annak köszönhető, hogy a három szabadedzés közül egyik sem száraz körülménye között történt. Továbbá, ezen a pályán mások a gumikra ható erők.
 
K: Mark Webber említette, hogy nem kapott választ a rádión. Mi történt?
 
CH: Szerintem ez akkor történt, amikor bejött a biztonsági autó, mindkét versenyzőnket be akartuk hozni. Azonban akkora rádióforgalom volt ekkor, hogy az ő üzenete elakadt valahol az éterben. Azt hittük bejön ő is, de nem kapta meg az üzenetünket. Stratégiát kellett váltanunk azonnal, ami végül jól sült el. Gyorsan kellett gondolkodnunk, de végül működött a stratégia. A közepes keveréken fenomenális tempót ment, körről-körre felért Fernando-ra.
 
K: Váratlanul ért titeket ez a kettős győzelem?
 
CH: Sok szempontból igen. Ezen a pályán a motorerő dominál, főleg az első és a harmadik szektorban. Tehát az, hogy ide jöttünk és vitathatatlanul a legjobb versenyünket teljesítettük, nagyszerű. Nagyon erős tempót diktáltunk. Azt hittük, néhány ellenfelünknek jobban fog feküdni ez a pálya, de innen is látszik, mennyire nehéz megjósolni az erőviszonyokat.
 
K: Mark azt mondta a sajtószobában, hogy ez volt a csapat teljesítményét nézve a legjobb szereplésetek eddig, mind az időmérőn, mind a futamon a problémák ellenére. Egyetértesz ezzel?
 
CH: A csapat szempontjából fenomenális hétvége volt. Az időmérő nagyon trükkös volt, de mint csapat megmutattuk, hogy milyen erősek is vagyunk. Nehéz helyzetből jöttünk vissza, jókor hoztunk és jó döntéseket. Az autó sebessége hihetetlen, a pilótáink pedig odatették magukat. Remek eredményt értünk el a hétvégén, nem csak a pole pozíciót szereztük meg, hanem a kettős győzelmet is.
 
K: Adrian Newey nagyon letörtnek tűnt egész hétvégén, miért volt ez?
 
CH: Nagyon stresszes volt a hétvégén a gumik miatt. Egyből a saját felelősségének érezte, nagyon komolyan veszi az ilyesmit. Egyikünk sem akarta, hogy kockázatnak tegyük ki a pilótáinkat. Érzelemdús hétvége volt és az első 3-4 kör után úgy tűnt, kicsúszik minden a kezünkből. Mégis kettős győzelmet szereztünk, Adrian-nak kellett volna serleget kapnia.
 
K: Nem gondolod, hogy Mark manővere az Eau Rouge-ban megér egy 10 éves szerződést?
 
CH: Megmondom én… ehhez aztán tökösnek kellett lenni! Kívülről az Eau Rouge-ban… Lenyűgöző. A nap előzése volt. Szerintem élvezte is. Fernando nagyon profi volt, elég helyet hagyott neki, Mark pedig, mint mindig, most is elég bátor volt a külső ívhez. Fenomenális manőver volt, de szerintem mind becsuktuk a szemünket egy pillanatra, amikor az Eau Rouge-ba ért.
 
K: A bajnokság állását nézve Vettel ismét egy lépést tett előre. Mikor fogjátok lefutottnak tekinteni a dolgot?
 
CH: Amint a többiek számára már lehetetlen a bajnoki cím! Hét verseny van még hátra és sok pontot lehet szerezni. Ez volt a 7. győzelmünk, a 12. pole pozícióból. Minden futamot befejeztünk, de ettől nem becsüljük le az ellenfeleinket. Nem vagyunk még elégedettek, lehajtott fejjel készülünk a következő versenyre. Ilyenkor még nem arra gondolunk, hogy már eldőlt minden.
 
K: Tehát a fejlesztések sebessége nem változik?
 
CH: Nem változtatunk a hozzáállásunkon az biztos.
 
K: Mark is harcba szállhat?
 
CH: Abszolút.
 
K: Szerinted a Ferrari-nak több esélye lett volna, ha azonos stratégiát választotok?
 
CH: Nem tudom. Szerintem gyorsabbak voltunk. Láthattuk, hogy Mark öt és fél másodperces hátrányból jött fel. Úgy tűnt, hogy jobb a tempónk. A teljesítményt nézve is a legjobb versenyünk volt.
 
K: A pilóták támogatták az ötletet, hogy ne a boxból rajtoljatok?
 
CH: Beszéltünk velük, elmondtuk, mi a helyzet és azt is, hogy mit mondtak a Pirelli szakemberei. Elmondtuk nekik, hogy a kockázat minimális szerintünk. Megkérdeztük, megfelel-e nekik és dönteniük kellett.

/f1-live/

 

2011.08.30. 10:19, Andi

Horner utánfutót vásárolt egy idegentől, aki végül a Red Bull vezetői székébe juttatta

Christian Horner fiatalon csalódást okozott a szüleinek, amikor nem tett eleget a kérésüknek és az egyetem helyett az autósportot választotta. “Soha nem jártam egyetemre és nem is szerepel a terveim között” – árulta a Red Bull Racing csapatvezetője az Auto Bild Motorsport című szaklapnak.

A brit szakember felsőfokú végzettség nélkül is sokra vitte, noha a csúcsig saját bevallása szerint hosszú út vezetett. “Amikor a családom új házat keresett, az egyik eladó épület garázsában megpillantottam egy gokartot. A tulajdonos azt mondta, hogy azt is megkapjuk, de nem így lett. Ezt követően addig nyaggattam az édesanyámat, míg a 12. születésnapomra vett nekem egy közel 30 éves gokartot.”

“Mindig a kertben száguldoztam vele, amivel tönkretettem a füvet, ezért a szüleim inkább elvittek a gokartpályára. 17 éves koromig olyan pilóták ellen versenyeztem, mint Jarno Trulli, Giancarlo Fisichella, Jan Magnussen, vagy Ralph Firman. Nem is voltam olyan rossz” – mesélte Horner, aki ezt követően a brit Formula Renault és Formula-3-as bajnokságokon keresztül jutott el a Formula-3000-ig.

“Ott úgy döntöttem, hogy a Lolától vásárlok magamnak egy autót és saját csapatot alapítok, ahol én leszek a vezető és versenyző” – folytatta a fiatal szakember, aki ezzel megtette az első lépést a csapatvezetői pályán.

Horner ebben az időszakban nemcsak első tapasztalatait szerezte a bokszfalon túl, hanem ekkor lépett először kapcsolatba a Red Bull tanácsadójával Helmut Markóval is. “Utánfutóra volt szükségem, ő pedig éppen árult egyet. Leutaztam Grazba ehhez az emberhez, akiről korábban még nem is hallottam. Eladtam az autómat is, hogy megvehessem az utánfutót. Marko azt mondta, ha fizetek, elküldi nekem az utánfutót. Büszkén számoltam be az édesapámnak arról, hogy milyen jó üzletet kötöttem, aki csak arra volt kíváncsi, hogy mégis hol van az utánfutó. Ekkor jöttem rá, hogy megbíztam egy idegenben. Egy hétig aggódtam, mire megérkezett az utánfutó.”

A Formula-3000-ben elért csapatvezetői sikerek után Marko ismét kapcsolatba lépett Hornerrel és összehozott egy találkozót a Red Bull nagyfőnökével, Dietrich Mateschitz-cel. Az osztrák üzletember vállalta a kockázatot és a 2004-es évben leszerződtette csapatvezetőnek az akkor 31 éves Hornert.

“Az első célom az volt, hogy eljussunk a legjobb öt közé, majd a győzelmek és a bajnoki cím. Mindig is kitartottam a célok mellett. Szerencsés vagyok, hogy Didi hitt bennem” – folytatta a szakember, aki szintén hisz a versenyzőiben.

“Nagyon fontos, hogy jó kapcsolatot alakítsunk ki a pilótákkal és fontos, hogy tudják, hogy bármikor beszélhetnek velem. Az is sokat segít, hogy magam is versenyeztem. Csak akkor tudod a maximumot kihozni az emberekből, ha boldogok. Az én ajtóm a csapatunk minden tagja előtt nyitva áll.”

/motorsportal/

2011.08.30. 10:16, Andi

Belga Nagydíj: Nemzetközi sajtóvisszhang vol.2

A Belga Nagydíjon szerzett győzelme után a nemzetközi sajtó egyetért abban, hogy Sebastian Vettel immár csak karnyújtásnyira van attól, hogy megszerezze második Formula-1-es bajnoki címét is. Ezúttal nemcsak a győztes, hanem az 5. helyezett Michael Schumacher is számos elismerést kapott, miután az utolsó helyről zárkózott fel.

Olaszország

La Gazzetta dello Sport: „Vettel bevállalós volt, győzött és elhúzott. A német pilóta élvezte a diadalát. Schumi úgy ment, mint a régi szép időkben. Az utolsó helyről feljött az 5. pozícióba. Button is remek show-t mutatott be.”

Corriere dello Sport: „Szuper-Vettel.”

Tuttosport: „Formula Vettel. A németet nem lehetett megállítani. Vettel a győzelme után már csak karnyújtásnyira van a második bajnoki címtől."

Corriere della Sera: „Vettel a teljes egyeduralkodó.”

La Repubblica: „Micsoda érzelmek, micsoda csata: Schumi visszatért. A versenyzői aszfaltcsíkon Seb is bajnokhoz méltó teljesítményt mutatott. Vettelnek sietős a dolga, közel a bajnoki cím.”

Liberta: „A Red Bull hamarosan megszerzi a második bajnoki címét. Schumacher megédesítette az évfordulót.”

Il Tirreno: „Minden simán ment és a Red Bull kettős győzelmet szerzett.”

Anglia

The Times: „Vettel riválisai mindent beleadtak, de nem tudták legyőzni a címvédőt. Semmi sem tudta visszatartani a fiatal német pilótát és a csapatát sem.”

Independent: „Vettel válaszolt a kritikusainak, míg a lassú Hamilton kirepült.”

Franciaország

Le Parisien: „Noha Sebastian Vettel nyert Belgiumban, mégis a honfitársa, Michael Schumacher nyújtotta a legjobb teljesítményt. A 42 éves Mercedes-pilóta olyat mutatott a közönségnek, amire csak ő képes.”

Le Figaro: „Vettel idei hetedik győzelme hidegzuhanyként érte a támadókat.”

Libération: „Michael Schumacher a szerencse-helyszínén igazi fesztivált csinált a rajongóinak.”

L'Équipe: „Vettel hét győzelmet szerzett a tizenkét futam alatt, ami nagyon "Schumis". Noha a fiatal német pilóta nem akarja, hogy az öreghez hasonlítsák, mégis sok a hasonlóság.”

Ausztria

Der Standard: „Vettel Spát is kipipálhatja. A háromhetes szünet nem ártott neki.”

Die Presse: „Michael Schumacher jól versenyezett, de talán mindez csak egy évfordulós ajándék volt.”

Krone: „Szingapúrban megtelhet a pontos-persely Vettelnél.”

/motorsportal/

2011.08.29. 22:11, Andi

Lauda: Nyílt bajnokság? Miről beszélünk…

A háromszoros világbajnok nem veszi komolyan Sebastian Vettel kijelentését, miszerint a korai lenne elkönyvelni a második világbajnoki címét.
 
Elérkezett az idő, amikor Niki Lauda valamiben nem ért egyet a címvédővel: az osztrák szerint a 2011-es bajnokságnak vége.
 
„Természetesen vége van. Ez már nem kérdéses. Az egyetlen kérdés, hogy mikor?” – mondta Lauda.
 
„Elméletileg már Szingapúrban megtörténhet (a címvédés). Könnyen megeshet, hogy Japánban, de Koreában már biztos”- fejtegette az osztrák.
 
Fernando Alonso után Lewis Hamilton is belátta, hogy idén már nincs esély megfordítani az állást:
„Mindenkinek el kell felejtenie a címet, mert nem történhet meg.”
 
A McLaren Mercedes tesztpilótája, a spanyol Pedro de la Rosa hasonlóan látja a helyezet:
 
„Vettel győzelme egy brutális kitörés volt a világbajnoki cím felé. Valamit nagyon el kellene rontania, hogy ne jöjjön össze” – mondta de la Rosa az Europa Press-nek.

/f1-live/

 

2011.08.29. 22:09, Andi

Vettel: Először meg kell sütni a süteményt

Sebastian Vettel továbbra sem nyilatkozik elhamarkodottan a világbajnokság végkimenetelét illetően és bizakodva várja a naptárban következő gyors pályákat.

Hogy ízlett a pezsgő itt Spa-ban?

Sebastian Vettel:”Határozottan jól van hűtve. Nem kellene lefagyasztaniuk! (nevet)
 
Három versenyen át tartó szárazság után ismét nyertél. Milyen érzés?
 
SV:”Természetesen meglehetősen boldog vagyok. Ez egy nagyon jó verseny volt számunkra – annak ellenére, hogy az eredmény könnyebbnek tűnt, mint valójában volt – figyelembe véve a gumihelyzetet is. Nagyon nehéz volt kezelni a szituációt és a verseny első része inkább a kutatás-fejlesztéshez hasonlított.
 
Sok áldozatot hoztunk azzal, hogy korán álltunk ki, de jó érzéseim vannak. Amikor másodjára kijöttem a boxba a biztonsági autós fázis alatt, csak azért tettük, hogy ellenőrizzük a gumikat, mert soha sem tudhatod az utolsó részletig, hogyan működnek. A sebesség túl nagy ahhoz, hogy a teljes kopást figyelemmel kövessük és tisztában voltunk vele, hogy onnantól már csak egy szett lágy gumink maradt, melyek gyorsabbak a közepes keveréknél. A dolgok alakulása elégtétel volt azok után, hogy mennyit beszéltünk erről a verseny előtt.”
 
Christian Horner és Adrian Newey nagyon megkönnyebbültnek tűntek, amikor mindkét versenyzőjüket a dobogón látták. Azért volt ez, mert attól tartottak, hogy a jóslatok esetleg bekövetkeznek?
 
SV:”Ahogy mondtam, nem volt egy könnyű verseny. Volt egy kis zavar a megszokott ritmusunkban, amikor tudjuk azt, hogyan érkezzünk ki a pályára vasárnap reggel. Ez a reggel más volt, mert azok a megbeszélések még mindig tartottak, melyeket az időmérő után szoktunk bonyolítani. Ilyen körülmények között nem könnyű koncentrálni. Mielőtt átálltunk volna a „verseny üzemmódba”, az volt az utolsó dolog, amit megbeszéltünk, hogy a versenyt mindenképp be kell fejezni. Nem gondolkodtunk rajta sokat, hogy milyen pozícióban. Szerintem ezért mutatott ki több érzést Christian és Adrian, és ezért mehettünk haza mindannyian nagyon elégedetten.”
 
Hogyan javult a versenyed?
 
SV:”Amint mondtam, az eleje inkább egyfajta kutatás volt, hogy mi hozható ki a gumiból, de az autó fantasztikus volt. Ha tudjuk, hogyan kezeljük a gumikat, akkor tudjuk, hogy nyomhatjuk, amikor csak szükség van rá.”
 
Mennyire voltál meglepődve, amikor Nico Rosberg a semmiből került elő és vette át a vezetést?
 
SV:”Azt hiszem eléggé elfuseráltam a rajtot, ahogy szerintem Lewis is és mindenki más Nico előtt. Kihasználta az esélyt és természetesen a szélárnyék is segített neki, így nem tudtam feltartani. Határozottan mesés első köre volt. Pár körrel később újra össze tudtam szedni a dolgokat.”
 
Spa az egyik leggyorsabb pálya. Tavaly nem voltatok jók a gyors pályákon, most az első és a harmadik szektorban nektek volt a legjobb a tempótok. Mennyire vagy magabiztos, hiszen hasonlóan gyors pályák következnek?
 
SV:”Igaz, idén egy teljesen más szituáció alakult ki. Az első és a harmadik szektorban, ahol sok egyenes van és szükséged van a nagy sebességre, szintén nagyon versenyképesek voltunk, ami jó érzés. Ezért valamennyit feláldoztunk a középső részen, de összességében jó volt az egyensúly. Tavaly jók voltunk a középső részen, de veszítettünk az egyenesekben, így idén sikerült kiegyensúlyozni a teljesítményt. Monzát nézve nem tudom ígérni, hogy versenyképesek leszünk, de határozottan a legjobbat fogjuk nyújtani, hogy lenyűgözzünk (nevet). De az autó fantasztikus volt itt és az egyensúly is lenyűgöző volt, így szerintem kezelhető lesz.”
 
Elnézve az előnyödet a világbajnokságban, elméletileg már Szingapúrban is világbajnok lehetsz…
 
SV:”Van egy angol mondás: Először meg kell sütnöd a süteményt, és csak utána felvágni!(nevet) Még mindig van 175 pont, amit be lehet gyűjteni, így jobb higgadtnak maradni. A beképzeltség ritkán vezet jóra. Ami a legjobb volt itt Spa-ban, hogy a legtöbb begyűjthető ponttal távozunk, ami ígéretes.”
 
Az interjút az f1.com készítette.
 
/f1-live.hu/
2011.08.29. 17:24, Vé

Az FIA két DRS zónát szeretne Monzában

A hírek szerint az FIA első alkalommal két, egymástól független DRS zónát jelölne ki az Olasz Nagydíjra.

A dupla DRS zóna nem jelentene újdonságot, hiszen már Kanadában és Valenciában is alkalmazták, ám első alkalommal teljesen elkülönítenék egyiket a másiktól, a két zónát egymástól független mérési ponttal jelölnék ki.

Az FIA által korábban használt szoftver erre nem biztosított lehetőséget, de a szezon közbeni továbbfejlesztésnek köszönhetően az irányítótestület két mérési pontot és két aktivációs zónát is kijelölhet.

Adam Cooper arról számolt be, hogy az első zóna - nem nagy meglepetésre - a célegyenesben lenne, a második a Curva di Lesmo (hetes kanyar) és az Ascari sikán (nyolcas kanyar) között.

Ez komoly befolyással lehet a leszorítóerőre és a sebességi fokozatok beállítására, mivel a csapatok szeretnék maximálisan kihasználni a DRS nyújtatta lehetőségeket a két, kulcsfontosságú egyenesben.

A DRS zóna hivatalos kijelölése a jövő héten történik meg.

/formula/

2011.08.29. 16:56, Andi

A Pirelli kissé neheztel a Red Bullra

Érdekes vita zajlott a Belga Nagydíj előtt néhány csapat, elsősorban a Red Bull Racing, illetve a Pirelli között. A szombati kvalifikációt követően a Red Bull az időmérő után arra panaszkodott, hogy a lágy keverékű abroncsok néhány kör alatt felhólyagosodtak, ami biztonsági kérdéseket vet fel, és ezért részben az olasz gumiszállítót okolta.

Az osztrák alakulat panaszához csatlakozott néhány csapat (pl. a McLaren), és arra kérték az FIA-t, hogy az első gumikat a másnapi startra lecserélhessék, de a javaslatot a szövetség elutasította, így a szabályok értelmében az első tíznek továbbra is azzal az abronccsal kellett felsorakoznia, amivel a legjobb idejét megfutotta.

Érdekes a szituáció abban a tekintetben, hogy amennyiben a valóban kockázatos lett volna az abroncsok hólyagosodása, úgy a Red Bull az FIA döntés ellenére is lecserélhette volna a gumikat, ebben az esetben azonban fel kellett volna adniuk a pole pozíciót, és a bokszutcából kezdeni a belga versenyt. A jelek szerint az energiaitalosoknak sikerült felülkerekedniük a nehézségeken, és erre talán a kettős győzelem a legjobb bizonyíték.

A Pirelli azonban nem örül a hétvégén kialakult "összezördülésnek", hiszen az említett hólyagosodás a cég renoméját is rombolja. A Pirelli motorsport igazgatója, Paul Hembery szerint a kellemetlen helyzet elkerülhető lett volna, ha a kerék dőlésszögének beállításánál figyelembe veszik a gumiszállító ajánlását.

"Méltánytalannak érezzük a helyzetet. Sértő és tisztességtelen helyzetbe kerültünk, és természetesen ezt a későbbiekben is szeretnénk elkerülni. A csapatok a bokszutcából is indulhattak volna, ha egy másik beállítással felraknak egy új garnitúra gumit. Megvolt a lehetőségük, mégis úgy döntöttek, hogy nem élnek vele, amihez nyilvánvalóan joguk van. A probléma az, hogy ami nevünk van a gumik oldalán, és nekünk kell ezzel együtt élni."

Hembery azt is elmondta, hogy amikor értesültek az aggodalmakról, megvizsgálták a gumikat, ami után úgy látták, hogy a probléma nem jelentős és lehet velük versenyezni.

"Este néhány gumiabroncsot elküldtek nekünk egy olyan változtatási opció reményében, ami az első kerekeket érintette volna, és először azt gondoltuk, hogy ez az összes csapatnál alapvető probléma. A vizsgálatokat követően vasárnap reggelre kiderült, hogy nem ez a helyzet. Beszéltünk az összes istálló képviselőjével, akik bejutottak a Q3-ba, és többségi konszenzus volt arról, hogy a szabályoknak megfelelően maradjanak a dolgok. Eleve nem volt egyszerű a dolog, mert ha száraz körülmények között futhattak volna pénteken és szombaton is, ez a helyzet jelentősen másként alakult volna. Így azonban egy olyan szituáció alakult ki amikoris az egyik csapatnál kicsit másként alakult a gumi megnyúlásából fakadó elhasználódás. Volt ahol jobban, és volt ahol kevésbé, de mi úgy gondoljuk, hogy megfelelő ajánlásokat tettünk annak érdekében, hogy versenyhelyzetben elkerülhető legyen ez a hólyagosodás”- magyarázta Hembery, továbbá kijelentette, hogy a hólyagosodás egyértelműen a kerekek dőlésszögének nem megfelelő beállításainak volt köszönhető, és fontosnak tartotta megjegyezni, hogy a vizsgálatok után kiderült, hogy semmiféle biztonsági kérdést nem vett fel a probléma, mindössze teljesítménybeli hátrányt jelenthet.

A döntésnél ezért is utasították el a csapatok kérését, hiszen a későbbiekben ez akár konfliktusokhoz is vezethetne.

"Mi mást tehettünk volna? Ha engedélyezik a cserét, azzal precedenst teremtenek. Ha a változtatással egy csapatot segítenek, különösen ha a végeredmény szempontjából nézzük, akkor azt hiszem most mindenki azt kérdezné, hogy miért segítettük győzelemhez a Red Bullt."

A Belga Nagydíjat követően a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner is beszélt az ügyről.

"Szombaton láttuk, hogy hólyagok jelentek meg (a gumikon), és nem csak nálunk, de néhány más alakulatnál is. Aggódtunk, hogy ez valós biztonsági problémát vethet fel, így kértük, hogy a Q3-ban szereplő csapatok ezeket a gumikat lecserélhessék, illetve engedélyezzék, hogy a dőlésszög beállításain is változtassunk. Szerettük volna lecserélni a versenyre ezeket a gumikat, de a parc fermé szabályai szerint akkor a bokszutcából kellett volna indulnunk. Folyamatosan folytak a tárgyalások a Pirellivel és Charlie-val (Whiting), és végül az a döntés született, hogy marad minden a szabályoknak megfelelően. Úgy éreztük, hogy a gumik biztonságosak voltak a verseny startjánál, de nem tudtuk pontosan, hogy meddig, és mennyire. Lehet, hogy túl óvatosak voltunk, de inkább lerövidítettük az első etapot, mert aggódtunk. Aztán az első kiállások után lehetőségünk volt megvizsgálni az elhasznált abroncsokat, és a továbbiakban már erre építkeztünk”- ecsetelte a csapatfőnök, amivel tulajdonképpen elismerte, hogy a gumik mégsem voltak annyira veszélyesnek, mint ahogy azt korábban feltételezték.

A Red Bull főtervezője, Adrian Newey a BBC-nek adott nyilatkozatában elmondta, nagyon megkönnyebbült a verseny végén.

"Azt kell mondanom, ez volt az egyik legfélelmetesebb verseny, melyen valaha is részt vettem. A szívem a torkomban dobogott, mert legfontosabb kötelességünk, hogy a pilótáinknak biztonságos versenyzést teremtsünk, és nagyon komoly kihívás, hogy a biztonsági törekvések ugyanakkor ne menjenek a teljesítmény rovására. Nagyon nehéz volt ezt így megítélnem, de a verseny végén megkönnyebbültem, hogy mindkét versenyzőnk biztonságban célba ért."

Ez a hétvégi kis összezördülés remélhetőleg itt le is zárul, de az Paul Hembery szavaiból is egyértelműen kitűnik, hogy az olasz gumigyártó kissé megneheztelt a Red Bullra, hiszen kimondva, kimondatlanul is a gumik minőségét érte kritika, holott kiderült, hogy nem a Pirelli javasolt beállításait használta az osztrák alakulat.

/motorsportal/

2011.08.29. 16:55, Andi

A Pirelli szerint a Red Bull beállításával volt a gond

A Pirelli vezetője, Paul Hembery szerint a Belgiumban tapasztal extrém mértékű hólyagosodásnak egyetlen oka volt, ez pedig egyes csapatok nem megfelelő versenybeállítása.

A Red Bull csapat szerint ez a hólyagosodás már biztonsági kockázatokat jelentett, így ők komolyan fontolóra vették, hogy a bokszutcából, friss abroncsokkal vágnak neki a futamnak. A Pirelli álláspontja szerint azonban korántsem volt ennyire rossz a helyzet, és a Red Bull a többieknél jelentősebb hólyagosodást csak saját magának köszönhette.

„Ha a Red Bull a többiekhez hasonlóan követte volna az előírásainkat, akkor sohasem kerültek volna bajba” – nyilatkozta Hembery. A Pirelli szerint a Red Bull ugyanis a teljesítmény maximálása érdekében nem vette figyelembe a gumik dőlésszögére és nyomására vonatkozó előírásaikat, pedig azokat a biztonság érdekében várják el a csapatoktól.

A Pirellivel a McLaren csapat vezetője, Martin Whitmarsh is egyetért abban, hogy a Red Bull egészen a határig elmerészkedik, ha a teljesítményről van szó. „Ha a pilóták biztonságáról van szó” – nyilatkozta Whitmarsh a német Auto Motor und Sportnak. „Akkor mi inkább veszítünk egy kis teljesítményt, de ez a biztonságos megoldás. Néhány csapat azonban máshogyan áll hozzá ehhez a kérdéshez.”

/formula/

2011.08.29. 16:54, Andi

De la Rosa: Vettel előnye brutális

A McLaren csapat spanyol tesztpilótája, Pedro de la Rosa sokakhoz hasonlóan úgy véli, hogy Sebastian Vettel a Belga Nagydíjon elért győzelmével már valami brutális előnnyel vezeti a világbajnokságot, ezért az ellenfelek számára már csak a remény maradt a világbajnoki esélyeikkel kapcsolatban.

Vettel a Belga Nagydíjon mutatott érett versenyzésével és győzelmével már 92 pontra növelte az előnyét a ponttáblázaton így egy újabb hatalmas lépést tett a második világbajnoki győzelme felé. De la Rosa szerint Vettelnek ezért nagyon rosszul kellene vezetnie a szezon véghajrájában ahhoz, hogy elbukja a világbajnoki címet, erre azonban a Belga Nagydíjon látottak fényében nem sok esély van. Vettel tavaly a Belga Nagydíjon még egy előzés során felöklelte Jenson Buttont, idén azonban nem csak, hogy szépen előzött, amikor arra volt szükség, de a gumikkal kapcsolatos kérdőjelek ellenére is magabiztosan uralta a szokásoknak megfelelően izgalmas versenyt.

„Ő (Vettel), már több pontot szerzett, mint tavaly, ami egyértelműen mutatja a bajnokságban megnyilvánuló fölényét” – nyilatkozta de la Rosa a spanyol Europa Press-nek.

Ez a fölény azonban a 2012-es szezonra sem jó hír a Red Bull ellenfelei számára. „Vannak versenyautók a mezőnyben, és van egy, ami igazi rakéta” – nyilatkozta Vettel. „(Ez azonban számunkra azt jelenti), hogy nagyon korán elkezdhetjük a jövő évi autó építését, hogy az még jobb legyen.”

/formula/

2011.08.29. 16:53, Andi

Newey: Ez volt életem legfélelmetesebb futama

A Red Bull csapat technikai igazgatója, Adrian Newey azt mondja, hogy valósak voltak a Pirelli abroncsokkal kapcsolatos félelmeik, így valóban komolyan fontolóra vették, hogy a Belga Nagydíjon a bokszutcából induljanak a pilótáik.

Newey szerint nem csupán az időmérő edzést követő hólyagosodás miatt aggódtak a Red Bullnál.

„A verseny abroncsok a 60-as évek óta hólyagosodnak, de nem ez volt a kérdés” – nyilatkozta Newey. „Az aggodalmunk oka a szerkezeti integritás volt, mert a hólyagosodás nagyon közzel jelentkezett az abroncs vállához, ahol a futófelület találkozik a gumi oldalfalával. A Pirelli szerint ez nagyon csekély volt, de délután 5 kor még nem tudták megmondani, hogy az abroncsok fél kört, vagy öt kört fognak e kibírni. De úgy érezték, hogy a károsodás mindkét autónkra hatással lesz, mi azonban nem a teljesítmény, hanem a biztonság miatt aggódtunk. Ezért volt egy megbeszélésünk a Pirellivel, ahol azt kérdeztük, hogy a parc ferme szabályoknak megfelelően a bokszból induljunk e, vagy elég, ha megtesszük azt, amit tudunk és megnöveljük az első abroncsokban a nyomást és nagyon rövid első szakaszt teszünk.”

A futamon végül a Red Bull gumi stratégiája a rövid első szakasszal és a közepes keverék megfelelő alkalmazásával bejött és a csapat pilótái kettős győzelmet szereztek, de vajon mi állhat a Red Bull feltámadása mögött egy olyan pályán, ahol mindenki a legkisebb esélyt adta volna a Red Bull RB7-esnek a McLaren és a Ferrari autóival szemben? „Úgy gondolom, hogy az előző három nagydíjon nagyon hideg volt, így határozottan nem szokásos futamok voltak. Magyarországon száraz körülmények között versenyképesek lettünk volna, de a futam elején az intereken szenvedtünk. Németországban kivételesen hideg volt az idő, és mi nem tudtuk az abroncsainkat felmelegíteni. Silverstone-ban pedig úgy tűnt, hogy engedik a mi hideg befújásos diffúzorunkat, de aztán még sem, ezért kompromisszumot kellett kötnünk, így azonban a futamunk is nagyon szedett, vedettre sikeredet.”

/formula/

2011.08.29. 16:51, Andi

Lauda: Vettel már világbajnok

A háromszoros osztrák világbajnok, Niki Lauda szerint nem az a kérdés, hogy Sebastian Vettel megvédi e a világbajnoki címét, hanem az, hogy mikor kerül erre sor. Lauda úgy véli, hogy a Szingapúri Nagydíjat követően Vettel már kétszeres világbajnokként utazhat a szezonból még hátralévő futamokra.

Sebastian Vettel a Belga Nagydíjat követően 92 pontos előnnyel vezeti a bajnoki ponttáblázatot, a 24 éves pilóta az eddigi 12 futamon 259 pontot szerzett, ami már most 3 ponttal több, mint a tavalyi bajnoki győzelme idején szerzett 256 pontja. Lauda szerint így nem kérdéses Vettel világbajnoki győzelme, az egyetlen kérdőjel szerinte azzal kapcsolatban van, hogy mikor is koronázzák meg másodszor Vettelt az idei szezonban.

„Ez (a bajnoki küzdelem) biztosan véget ért” – nyilatkozta Lauda. „És ez nem kérdéses, az egyetlen kérdés ezzel kapcsolatban az az, hogy mikor, mert (Vettel újabb bajnoki) címe elméletileg már Szingapúrban is meglehet, vagy Japánban, Koreában azonban szinte biztos.”

Sebastian Vettel azonban a jelentős előnye ellenére is még óvatos az újabb világbajnoki győzelmével kapcsolatban. „A dolgok gyorsan megváltozhatnak, csak két kiesés, és másoknak két jó verseny (és minden máshogyan nézne ki)” – nyilatkozta vettel a Belga Nagydíjat követően.

A bajnoki ellenfelek, így Lewis Hamilton is azonban egyre sötétebben látják a világbajnoki esélyeiket. „Mindenki elfelejtheti a világbajnoki győzelmet, mert az úgy sem fog bekövetkezni” – nyilatkozta Hamilton.

/formula/

 

2011.08.29. 16:50, Andi

A Belga Nagydíj nemzetközi sajtóvisszhangja

Guardian:

 
„A híres Belga Nagydíj volt a színhelye Sebastian Vettel idei hetedik győzelmének. A versenyzőnek sikerült még jobban elrugaszkodnia csapattársától, így 92 ponttal vezet Mark Webber előtt. Még a McLaren-Mercedes sem tudott csinálni semmit, Alonso pedig az Ardennek sötét erdejében bolyongott.
 
Úgy tűnt, hogy a Ferrari és a McLaren teljesítményben utolérte a Red Bullt az utolsó három versenyen, de már késő.
 
A Lewis Hamiltont és Jenson Buttont ért szerencsétlenségek, valamint minden más Vettel javára játszott. Miután ütközött Kobayashival, Hamilton 100%-ban elismerte a hibáját.
 
Nagyszerű teljesítmény Michael Schumachertől, aki csapattársa előtt végzett jubileumi versenyén, hogy így ünnepelje 20. évét a Forma-1-ben.”
 
Daily Mail:
 
„A verseny kritikus pontja: Hamilton elismeri, hogy a csapat jobbat érdemel, miután összeütközött Kamui Kobayashival. A nap másik csodája, hogy Jenson Button a dobogón végzett. Ami Sebastian Vettelt illeti, a belga győzelemmel megerősítette esélyeit a második címre.”
 
La Gazzetta dello Sport:
 
„Lenyűgöző pálya és kellemes szórakozás: Red Bull győzelem a gumiproblémák ellenére. A Red Bull a kerékdőléssel küszködött a versenyen, de Vettel így is 259 ponttal áll az első helyen, 92 egységgel megelőzve a csapattársát úgy, hogy már csak hét verseny van hátra.
 
A McLaren és a Ferrari már semmit sem tud tenni. A lágy gumikkal még harcolt Alonso, de a keményebb keverékeken már megmutatta határait a 150° Italia. Jenson Button harmadik helye tökéletesen mutatja az uralkodó erőviszonyokat.”
 
Corriere dello Sport:
 
„Kéttős Red Bull győzelem a Belga Nagydíjon Sebastian Vettel és Mark Webber sorrendben.  Az osztrák csapat útban a második egyéni- és konstruktőri cím felé.
 
Jenson Button harmadik helye meglepetés, aki ezzel mosolyt csalt a McLaren arcára, miután Lewis Hamilton összeütközött Kobayashival.
 
Egy hatalmas csalódás ez a Ferrari és Fernando Alonso számára. Ötödik helyen végzett Schumacher, aki csapattársát is megelőzte a verseny végén.
 
Ami a Red Bullt illeti, nincs mit mondani. Kezdődhet a fesztivál. A világbajnokság már eldőlt.”
 
Marca:
 
„Fernando Alonso úgy gondolja, hogy már csak egy összeomlás veheti el a címet Sebastian Vetteltől. A Belga Nagydíjon elért negyedik hely nullázta Alonso esélyeit a győzelmet arató Vettelel szemben.
 
A német meg fogja védeni a címét az elkövetkező hét versenyen. Webber a második, míg Button a harmadik helyen végzett. Jenson Button és Michael Schumacher egy hatalmas előrejutást mutattak be a versenyen.”
 
„Tizenkét verseny, tizenkét pole pozíció és tegnap egy kettős győzelem: úgy gondolom, hogy még sohasem láttunk ilyet korábban. Gratulálunk a csapatnak és a következő évre kell fejlesztenünk – mondta Alonso.
 
Sebastian vettel a hetedik győzelmet aratta idén és már most több pontja van, mint tavaly. Alonso nagyszerű volt tegnap, de nem tudott a negyediknél előrébb végezni. Most következik Monza és Szingapúr. Tavaly Alonso nyert és ez esetleg azt jelenti, hogy nyer egy címet Vettelnek?”
 
Bild:
 
„Három verseny győzelem nélkül: ez nagyszerű válasz volt egy mini-krízisre. Hibátlan verseny Sebastian Vetteltől. Az ellenfelek lassan csomagolhatnak. Nem az a kérdés, hogy ki nyeri az idei bajnokságot, hanem az, hogy hol fog ünnepelni Sebastian Vettel.”
 
/f1-live/
2011.08.29. 14:32, Andi

A Red Bull majdnem a boxból startolt

A Red Bull elismerte: alaposan fontolóra vették azt a lehetőséget, hogy a szokatlan mértékben hólyagosodó gumik miatt a boxból kezdjék meg a Belga Nagydíjat.

A versenyzők nem érezték magukat a „kényelmesen” a Pirelli abroncsain, mert az első gumik a túlmelegedés miatt nagyon gyorsan hólyagosodni kezdtek. Nem voltak egyedül ezzel a problémával.

 
A tegnapi verseny előtt felmerült annak a lehetősége, hogy azok a versenyzők, akik ugyanazzal a gumival állnak fel a rajthoz, amivel az utolsó időmérő köreiket futották, lecseréljék az abroncsaikat, mert a túlmelegedés miatt az abroncsok felülete a vártnál hamarabb tönkre megy.
 
Mivel a versenyzőknek kevés lehetőségük volt száraz aszfalton gyakorolni, sötétben tapogatóztak a probléma okát illetően.
 
Eleinte az első futóművek beállítását hibáztatták: a feltételezések szerint a csapatok átlépték a Pirelli által tanácsolt határokat és nem megfelelően állították be az első kerekek dőlésszögét, így léphetett fel a szokatlan mértékű hólyagosodás.
 
Azoknak a versenyzőknek, akik autóján az időmérő és a verseny között állítják át az első kerekek dőlésszögét (a parc ferme-ben), a boxutcából kellett volna rajtolniuk.
 
Vasárnap reggel a csapatok, az FIA és a Pirelli is tárgyalóasztalhoz ült az ügy tisztázására és a következő opciók maradtak: azok, akik az első tízből indulnának, de a kerékcsere mellett döntenek és változtatnak a beállításokon, a boxutcából kell, hogy kezdjék a versenyt, vagy vállalják az esetleges kockázatot és az időmérőn is használt gumival indulnak.
 
A lehetőséget, miszerint az érintett csapatok boxutcás rajt nélkül „megússzák” a kerékcserét, a többi csapat elvetette és igazságtalannak tartotta.
 
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke elmondta, hogy rengeteget gondolkodtak egy esetleges kerékcserén:
 
„Sokat. Nagyon sokat. A nép végén a biztonsági szempontokat is át kell gondolni. Nagyszerű támogatást kapunk a Pirelli-től és a szakembereik által nyújtott információk alapján meg tudtuk hozni a megfelelő döntést.”
 
Beszéltünk a versenyzőkkel és elmondtuk, hogy milyen információkat kaptunk a Pirelli embereitől:
 
„Figyeljetek. Leültünk velük (Pirelli) beszélni és a következőt mondták: a kockázat minimális. Így is megfelel a versenyzés? – idézi fel Horner a versenyzőihez címzett szavakat.
 
„Belementek a dologba” – mondta Horner.
 
 „Szerintem egyikünk sem volt teljesen nyugodt abban a helyzetben, de meg kellett bíznunk a szakemberektől kapott információkban és remek támogatást kaptunk tőlük.”
 
Végül a Red Bull nem cserélte le a kerekeket, hanem módosították az első szárny beállítását és a keréknyomást, melyre van lehetőség a parc ferme-ben.
 
A Ferrari és a McLaren egyértelműen kijelentette: követték a Pirelli előírásait a kerekek dőlésszögénél.
 
Paul Hembery szerint az abroncsokat mindig a megfelelő előírásokkal és javaslatokkal együtt bocsátják a csapatok rendelkezésére és addig nem is lesz semmilyen probléma, amíg ezeket betartják:
 
„Az első kerekek hólyagosodásával voltak problémák, de ez nem történhet meg még egyszer, ha a csapatok követik az általunk rendelkezésre bocsátott használati utasításokat. Természetesen bármelyik csapatnak rendelkezésére állt a lehetőség, hogy lecseréljék az abroncsokat, ha szükségesnek találják, és a boxból rajtolhatnak ebben az esetben. Végül senki sem tartotta szükségesnek ezt az opciót.”
 
„Úgy tűnik, a probléma annak volt köszönhető, hogy egyes csapatok túl nagy terhelésnek tették ki az abroncsok belső oldalát, így azok túlhevültek és felhólyagosodtak, de a gumik alapvető struktúráját ez nem változtatta meg. Mivel nem merültek fel biztonsági kockázatok és a csapatok többsége igazságtalannak tartotta a „büntetlen” kerékcserét, így az eddig is alkalmazott szabályok maradtak érvényben. Amikor az időmérő után fény derült a problémára, lehetőségünkben állt volna kicserélni a lágy gumikat, de végül nem volt rá szükség.”


/f1-live/

 

2011.08.29. 14:26, Andi

Newey Vettelék biztonságáért aggódott Spaban

Adrian Newey még életében nem aggódott úgy a versenyzői testi épségéért, mint a Belga Nagydíjon. A bajnokcsapat ugyanis – a Pirelli javaslatára fittyet hányva – megváltoztatta az első kerekek eltartását, ami hólyagosodáshoz vezetett.

Newey (bal szélen) itt már megkönnyebbült, de egész verseny alatt azon aggódott, nehogy baja essen Vettelnek és Webbernek (Fotó: Red Bull/Gepa)


Adrian Newey szíve – saját bevallása szerint – végig a torkában dobogott, nehogy baja essen Sebastian Vettelnek és Mark Webbernek a vasárnapi Belga Nagydíjon.

A Red Bull Racing ugyanis, a Pirelli mérnökeinek javaslatára fittyet hányva, nagyobbra állította az első kerekek eltartását az ideális szintnél, ami komoly gumiproblémákhoz vezetett Spában. Webbernek már a futam harmadik, Vettelnek az ötödik körében ki kellett állnia a boxba, hogy lecseréljék az időmérőn elhasználódott lágy abroncsokat, amelyek hólyagosodni kezdtek.

„Ez volt életem talán legrémesebb versenye, a szívem végig a torkomban dobogott” – vallotta be Adrian Newey a BBC-nek. „Az időmérő edzés előtt egyeztettünk a Pirellivel (a kerekek eltartásáról), és úgy tűnt, nem aggódnak túlságosan. De ahhoz, hogy a kvalifikáció után kereket cserélhessünk, az FIA [és a többi csapat – SI] beleegyezését kellett volna kérnünk, és a bokszutcából kellett volna rajtolnunk” – fejtette ki a Red Bull technikai igazgatója.

A Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery rosszallásának adott hangot a Red Bull problémái miatt, azok ugyanis az olaszok hírnevét is csorbították. „Eddig sosem volt problémánk a gumik biztonságával. A mostaniaknak két okuk volt: egyrészt, hogy pénteken, a rossz idő miatt keveset mentek az autók száraz pályán; másrészt, hogy (a Red Bullnál) átlépték az általunk javasolt értékeket” – mondta az angol szakember.

A kerekek eltartását fokban szokás megadni; ez az az érték, amivel a kerék alsó része és futófelülete eltér a függőlegestől. A Pirelli mérnökei legfeljebb 4 fokos eltartást javasoltak Spában,  amitől a Red Bull saját szakállára eltért, Newey szerint „csak egy hajszállal, négy és egynyolcad fokra állítottuk az eltartást, tehát csak egy picivel e fölé. Nyilván, ha tudtuk volna, hogy ez biztonsági kockázattal jár, nem csináltuk volna.”

Ennek az ellenkezőjére utal, hogy a Red Bull a verseny előtt kérte a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatójának, valamint a többi F1-es csapatnak a hozzájárulását, hogy biztonsági okokból lecserélhessék Vettel és Webber használt gumijait. A szabályok ugyanis előírják, hogy az első tíz helyről induló pilótának ugyanazokkal a gumikkal kell megkezdeniük a  versenyt, amelyeken a kvalifikációt befejezték. Ezt azonban a többi istálló elutasította, mondván: a Red Bull hibázott a beállításokkal, induljanak csak a boxutcából.

A versenyen egyébként nemcsak a Red Bullnak, hanem a Ferrarinak (Fernando Alonso), a McLarennek (Lewis Hamilton) és a Toro Rossónak (Jaime Alguersuari) is gondot okoztak a gyorsan felhólyagosodó gumik.

Mivel a csapatok a két hét múlva esedékes Olasz Nagydíj helyszínén, Monzában is szoktak trükközni a kerekek eltartásával, várható, hogy ismét előtérbe kerül a RBR belgiumi problémája. Az F1-es csapatok szövetsége, a FOTA vezetése  azonban előrebocsátotta: továbbra sem kíván engedni egyes csapatok csereigényének, ha az adott technikai problémát saját maguk idézték elő.

Forrás: ITT

2011.08.29. 13:42, Vé

Itt van az F1-világbajnok új autója


Alig pár napja számoltunk be arról a pletykáról, hogy egy különleges FX-sorozattal készül az Infiniti a jövő hónapban nyíló Frankfurti Autószalonra. Egy olyan modellel, amely az aktuális Forma-1-es világbajnok, Sebastian Vettel nevét viseli magán.

Most itt a bizonyíték, a japán gyártó - amelynek Vettel a nagykövete - közreadta az első képet az autóról. Azon kívül, hogy Vettel maga is részt vett a tervezésben és ő maga leplezi le az autót szeptember 13-án, nem közölt információkat a gyártó. Az azonban így is látszik, hogy mennyire különbözik a tanulmányautónak mondott járgány a hagyományos, sorozatgyártású modellektől.

Új, sportosabb első lökhárítóval büszkélkedhet, de új hátsó szárnyat és küszöböt is kapott az FX, miközben visszapillantóit is feltűnőbbre alakították. Természetesen egyedi keréktárcsák kerültek az autóra és színe is a világbajnoknak tetsző. Vettel otthoni autójának is egy fehér FX-et választott, így tanulmány is követi őt.

Bár a koncepció műszaki megoldásairól sem tudunk egyelőre semmit, feltételezhető, hogy az FX-hez elérhető erősebb, V8-as motor rejtőzik benne. Az 5,0 literes motor 390 lóerős, amivel a sorozatgyártású modellek 5,8 másodperc alatt gyorsulnak százra.

Azt, hogy a valóság mennyire áll közel az elképzelésünkhöz, legkésőbb két hét múlva megtudjuk.

/vezess.hu/

2011.08.29. 12:23, Vé

Alonso szerint a biztonsági autó Vettelnek segített

Fernando Alonso, a Ferrari spanyol pilótája meg van arról győződve, hogy Vettel tegnapi győzelmét jelentős részben a biztonsági autónak köszönheti, melyet Hamilton és Kobajasi ütközése miatt küldtek a pályára. Alonso négy kört töltött a biztonsági autó mögött, miközben sok pilóta kihasználva, hogy a mezőny lelassult, kimentek a boxba kereket cserélni.

Vettel a biztonsági autós periódusban letudta második kerékcseréjét, a spanyol viszont nem élt ezzel a lehetőséggel,de véleménye szerint csapat jól döntött amikor nem hívta ki, annak ellenére, hogy végül visszaesett a negyedik helyre.

„A biztonsági autó akkor jött be, amikor én még csak négy kört tettem meg a gumikon. A gumik nagyon jó állapotban voltak, ezért döntöttünk úgy, hogy kint maradok. Azt gondolom, hogy helyesen döntöttünk. Ez lehetőséget adott, hogy akár a versenyt is megnyerjem. Sajnos Vettel csak egy helyet veszített (a kiállással), Webber sem sokat, és talán Rosberg is egy keveset. Az újraindítást követően már az első kanyarban megelőzte Webbert, így elkerülte a nagy forgalmat. Szóval úgy gondolom, helyes volt a döntésünk, de a biztonsági autó utáni helyzet végül Sebastiannak segített sokat."

A spanyol úgy gondolja, nagy szerencséje volt, hogy még egyáltalán versenyben volt, amikor beküldték a 13. körben a biztonsági autót, hiszen a Senna féle manőverben az ő kocsija is megsérülhetett volna úgy, hogy fel kelljen adnia a versenyt. Senna a La Source kanyarba a Toro Rossót neki lökte a Ferrari hátsó kerekének, és amíg a Toro Rosso első felfüggesztése eltört, addig Alonso autója sértetlenül úszta meg az ütközést, így be tudta fejezni a versenyt.

„A külső íven fékeztem, amikor éreztem, hogy valaki nekiment a hátsó kerekemnek. Ekkor azt hittem, megsérült az autó, de gond nélkül tovább tudtam menni. Sikerült a dolgot kézben tartani, és a boxból is azt mondták, hogy nincs probléma, mehetek tovább. Szóval ez egy szerencsés szituáció volt a számomra, gond nélkül folytathattam a versenyt. Mindez egy furcsa időmérő után, ahol a beállítások is nedves körülmények alapján történtek, ezért a rajt is igen nehéz volt. Ezért fontos, hogy minden időmérőn az első három négyben legyünk, mert akkor elkerülhető az ilyen incidens” – nyilatkozta Fernando Alonso a Belga nagydíjat követően.

/motorsportal.hu/

2011.08.29. 09:57, Vé

Alonso: „Csak a teljes összeomlás veheti el Vettel címét”

A nyári szünetben Alonso tartotta a lelket a Ferrariban és minden nyilatkozatában hangsúlyozta: amíg matematikailag van esély megnyerni a világbajnokságot, addig harcolni kell.
 
Vettel a Belga Nagydíjon aratott győzelme után 102 pontra növelte előnyét az összetettben harmadik helyre lépő Alonso-val szemben, így a spanyol már reálisabban látja az esélyeket:
 
„A világbajnokság így is nehéz volt, de ez a győzelem még nehezebbé teszi a dolgunkat. Csak a teljes összeomlás veheti el Vettel-től a címet” – mondta Alonso a Marca-nak.
 
„A Forma-1 történelmében még soha sem láthattunk ekkora különbséget. Nincs más hátra, mint gratulálni az ellenfeleinknek és a következő évre koncentrálni” – mondta a spanyol a tegnapi verseny után.
 
„Van egy autó a mezőnyben, ami úgy megy, mint a golyó, míg a többi normális versenyautó. A bajnokság kulcspontja az, hogy van egy remek autójuk. Tizenkét pole pozíció idén, ehhez jön még a tavalyi év végén megszerzett négy elsőség” – összegzi Alonso.
 
A Ferrari versenyzője összetettben feljött a harmadik helyre, de úgy látja, hogy idén már nincs esély a cím megszerzésére:
 
„Gratulálunk nekik, mert világ nagyszerű szakembereivel van dolgunk. Minden versenyt befejeztek, ráadásul nem is akárhogy. Matematikailag harcolhatunk a világ végéig, de realistának kell lennünk: folyamatosan 25 ponttal kevesebbet szerzünk.”
 
/f1-live.hu/
2011.08.29. 09:56, Vé

Vettel: Nem hiszem, hogy 2027-ben is a Forma 1-ben leszek

Lefordítottam Nektek a Seb-bel készített belga interjút, amit a versenyhétvége előtt adott, még csütörtökön:

Időpont: 2011.08.25.
Helyszín: Belgium, Spa

Sebastian, Spa a szezon második felének első versenye. Az év első részében a 11 alkalomból tízszer dobogóra álltál, ebből hatszor győzelmet ünnepelhettél. Meglepő számodra, hogy mennyire domináns voltál eddig?
SV: Meglepő? Hát attól függ, mik voltak a várakozásaid, és a céljaid.Úgy vágtunk neki a szezonnak, hogy mindkét világbajnoki címet meg akarjuk nyerni. És továbbra is ez a cél. Akár hiszed, akár nem, jó úton haladunk! (nevet) Remekül kezdtük az évet - nem is kezdhettük volna jobban - de még hosszú út áll előttünk, és elég csak a tavalyi évre visszagondolni: a dolgok szörnyen gyorsan megváltozhatnak. Láthattuk milyen hamar visszatérhet valaki a VB-csatába, így 100%-ig koncentráltnak kell maradnunk. Talán az volt kissé meglepő, hogy végül is ennyi versenyt sikerült megnyerni, hiszen ez sosem garantálható. Eddig nagyon boldog vagyok, és a hátralévő versenyeken is az eddigi elvemet fogom követeni: mindig az adott versenyre fókuszálok.

Mi változott tavaly óta? Más a hozzállásod a világbajnoki cím megnyerése után?
SV: Nem mondanám, hogy a hozzáállásom más lenne idén, de természetesen a 2 cím megnyerése fontos bizonyíték számunkra. Talán egy kicsit nyugodtabban utazunk el egy-egy helyszínre, mert tudjuk, hogy képesek vagyunk megcsinálni, amit elterveztünk, és meg is csináljuk. Ezt senki sem veheti el tőlünk, és ez nagyon felemelő érzés. Nyilván mikor nekivágsz egy versenynek, sosem gondolsz a múltra, az elmúlt esztendőre, de valahol mégis benned van, és extra biztonságérzetet nyújt a jó élmény, ami sokat segít. Idén eddig a gondok is elkerültek minket, nincsenek megbízhatósági problémáink, minden oké a kocsival. Sokat fejlődtünk, profik vagyunk, és ez a különbség.

Milyen érzéseid vannak az utóbbi 3 verseny eredményeivel kapcsolatban? Mindenki azt várja tőled, hogy folyamatosan nyerni fogsz...
SV: Nos, az eredménye egy dolog, de ami sokkal fontosabb, hogy hogyan érted el azt az eredményt. Azt mondanám, az utóbbi versenyeken sem csináltunk semmit rosszul, de nyilván lehettünk volna jobbak is, és ez a lényeg. Egy 2. vagy 4. hellyen azonban nem kell csalódottnak lennünk, de ahogy mondtam, csinálhattuk volna jobban is. A körülményeket megvizsgálva, melyek között az említett eredménykeet elértük, elégedettek vagyunk a megszerzett pontokkal. Ám a tudat, hogy gyűjthettünk volna többet is belőlük, egy kicsit fáj. De nem baj, ez arra ösztönöz minket, hogy még többet hozzunk ki magunkból. Mindannyian győzni akarunk, ezt élvezzük a leginkább!

Azt mondod, hogy győzni akartok, ezt élvezitek a leginkább. Neked minden a győzelemről szól, nem igaz? Létezik egyáltalán a szótáradban a vereség szó?
SV: Igen, az én világomban is van ilyen szó. Talán furcsán hangzik, de veszíteni mindig fontosabb, mint nyerni. Így sokkal nagyobb esélyed van a fejlődésre. Ha megnyersz egy versenyt, minden könnyen ment és minden rendben van, akkor egyszerűen mész tovább. Ám mikor vesztesz, akkor van okod megvizsgálni, mit csináltál rosszul. Meg kell értened az okokat, magad és a csapat miatt, mert ez rendkívül fontos a fejlődés érdekében. Ez kell ahhoz, hogy újra a topon légy a következő futamon.

Mikor győzöl, nem nehéz leolvasni az arcodról mennyire elégedett vagy az eredménnyel. Nos, Németországban nem voltál boldog...
SV: Öhm, az érzelmek arcról való leolvasása úgy gondolom gyakran vezethet félreértésekhez. (nevet) Örülhetek egy 2. vagy 5. helynek is, attól függ, hogy szereztem azt meg. Mindig lesznek, akik majd legyőznek. Ez természetes, és ha már hiszel benne, hogy nagyon közel vagy a csúcshoz, akkor fájdalmas zuhanás következhet be. Jó érzés nyerni, ez tény, de ha negyedikként végzel, és tudod, hogy mindent megtettél és mindent jól csináltál, de ez volt a mamximum, amit kihozhattál magadból, akkor határozottan büszke lehetsz. Más kérdés, hogy a következő versenyen előrelépést akarsz elérni, és bizonyítani akarod magadnak, hogy tudsz ennél jobbat is.

A Toro Rosso főnöke, Franz Tost azt mondja, eddig mindent jól csináltál 2011-ben: első és legfontosabb dolgod, hogy megvédd a címedet. Egyetértesz?
SV: A helyzettől függ. Jelenleg könnyű azt mondani, hogy csak a cím megvédésére kell koncentrálnom, de néha ez nem ilyen egyszerű. Persze, jó helyzetben vagyunk, nem kell "mindent vagy semmit" alapon játszanunk - lehet, hogy mások erre kényszerülnek - de egyértelmű, hogy a lehető legjobbat akarjuk nyújtani, és ha ez azt jelenti, hogy a győzelemért megyünk, akkor ezt tesszük. Ha egy 5. hely a tőlünk telhető legjobb, akkor az 5. hely a cél. Mindig az a kérds, mekkora a rizikó. Ha 2. vagy, de látsz egy előzési lehetőséget, akkor gyerünk! Végül úgyis kiderül, hogy elég-e a hely az előzésre és nem az a titka ennek, hogy túl optimistán állsz neki. (nevet) Ha ott a sansz, meg kell ragadni. Egy versenyző sosem elégedett a 2. hellyel, ha lehet első is! Persze, ha a kockázati szint vállalható.

85 pontos vezetés: elég ok ez arra, hogy olyan hűvösen kezdj neki a szezon második felének, mint egy uborka?
SV: Hát, azt hiszem sokan szeretnének abban a cipőben járni, amiben most én. Viszont közel s távol nincs senki, akivel én cserénék. Azt hiszem ez a válasz mindent elmond.

Milyen a hangulat a csapatban? A TV-n keresztül úgy tűnik a csapatod nagyon érzelmes, jó és nehezebb időszakokban egyaránt.
SV: Hihetelenül jól megértjük egymást. Mindenki mindenkit. Vegyük például Christian Hornert. MIndenki tudja, hogy ő a főnök, de mindenki úgyanúgy beszélgethet vele. Ez nagyon jó, hiszen mindannyian ugyanannyira elkötelezettek vagyunk abban, amit csinálunk. MIndannyian szeretjük a versenyzést, szeretünk itt lenni a Forma 1-ben - és az idei eredmények mellett ezt még inkább élvezzük.

Michael Schumacher a 20. Forma 1-ben töltött szezonját ünnepli a hétvégén. Te 2007-ben kezdted. El tudod képzelni, hogy 2027-ben még mindig itt leszel?
SV: Geeee, nem, nem igazán tudom ezt jelenleg elképzelni. Az biztos, hogy most nem lennék sehol máshol, de 2027? Nagy szám. Nem tudom elképzelni, hogy akkor még mindig itt lennék.
Gratulálok Michaelnek. Nem csak 20 éve van itt, de többet ért el, mint bárki más. Nem hiszem, hogy lesz bárki, aki lepipálja a 7 világbajnoki címét, és abban is majdnem biztos vagyok, hogy ezt a 20 évet sem fogja senki felülmúlni. Ez piszok hosszú idő!

Fordítás:
Eredeti: angol
Forrás: sebastianvettel.de

2011.08.29. 09:43, Vé
 

A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!