SEBASTIAN VETTEL

Sebastian Vettel, akárcsak a srác a szomszédból. Habár négyszeres Formula-1-es világbajnok, és a sportág történetének egyik legnagyobb múltú csapatának pilótája, nincsenek sztárallűrjei. Magánéletét rendkívül óvja a médiától, s minden kérdést kerül is ezzel kapcsolatban. Egytől egyig minden pilóta tiszteletét kivívta hozzáállásával és tehetségével. 2015 óta új csapatával, a nagy múltú Ferrarival száll harcba a győzelemért! Itt kiderül hogyan! >>

      

 
 

SEBASTIAN HIVATALOS OLDALA

 

 
Orosz NAGYDÍJ 2017

Időpont: 2017. 04 28. - 04.30.
Körök száma: 53
Egy kör: 5,848  km
Teljes versenytáv: 309,745 km
Leggyorsabb kör: 1:39:094- N, Rosberg
2016-os győztes: N. Rosberg

 

Időbeosztás

 
LATEST PHOTOS

Silverstone 2017

 
IMPRESSZUM

Ha szeretnéd egy picit jobban megismerni a lapot, és azt, aki mögötte áll, akkor íme néhány információ a szerkesztőről és az oldalról:

A szerkesztőről
Oldalinformációk
Elérhetőségem

Szerkesztő: Andi
Design: Merci
Nyitás:  2011.08.01.
Téma: Sebastian Vettel, Formula 1
Kategória:  sport
Host: gportal
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox
Felbontás: 1280*800

Nyilatkozat és további információk ITT!

(c)

Copyright Seb-Vettel 2011-2017

 
PONTVERSENY

1.     Sebastian VETTEL 68
2.   Lewis HAMILTON  61
3.  Valtteri BOTTAS 38
4.    Kimi RAIKKÖNEN  34
5.   Max VERSTAPPEN  25

 




 

Tovább >>

 
CHAT

A chat cserekérésre, beszélgetésre szolgál! Reklámot nem kérek! Tartózkodj a trágár szavak használatától!

 

 
PITLANE

 

//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_71.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481082_98.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481087_73.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_80.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_47.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_40.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_27.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_17.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_40.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_43.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_60.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_57.png      

Chatben tudsz JELENTKEZNI!
Ha leveszel, elköltözöl, törlöd az oldalad szólj! Köszönöm!
Ha nem frisselsz hosszú ideje lekerülsz.

 

 

HÍREK

Vettel: Remek autó és versenyképes csapat

Sebastian Vettel elégedetten nyilatkozott az autó teljesítményéről, de nem biztos benne, hogy a legjobb taktikát választották.

„A verseny elején aggódtunk a gumik miatt, mert az időmérőn nagyon elhasználódtak, így óvatosnak kellett lennünk.”

„Senki sem tudta garantálni a boxban, hogy sokáig fogják bírni, ezért már a verseny elején kiálltunk.”
„Nagyon jó tempót tudtam futni a versenyen és kényelmesen éreztem magam az autóban. Sikerült tartani a többiekkel a tempót és később visszavettem a vezetést.”
 
„Kulcsfontosságú volt, hogy a biztonsági autós rész után megelőzzem Alonso-t, majd sikerült kiépítenem az előnyt is. Utóbbi segített abban, hogy a verseny végére kényelmes pozícióban voltam.”
 
„Az autó ragyogóan működött és az előző futamokkal ellentétben versenyképesek voltunk itt.”
 
„Természetesen nagyon boldog vagyok az eredménnyel és azzal, hogy sikerült spórolni a gumikkal. Innen már a következő futamra koncentrálunk.”
 
„Nem hiszem, hogy olyan sokat nyertünk azzal, hogy kihoztak a biztonsági autó alatt, mert 6-7 másodperc előnyöm volt, amit elvesztettünk így, de a lényeg, hogy itt vagyunk.”
 
/f1-live.hu/
2011.08.28. 20:56, Vé

Sebastian Vettel: Aggódtunk a gumik miatt

Sebastian Vettel meglehetős aggodalommal vágott neki a belga futamnak, mivel az első gumijai az időmérő edzésen felhólyagosodtak, ami után a Red Bull a szabályok figyelmen kívül hagyására kérte az FIA-t, vagyis hogy engedjék a kerékcserét a futam előtt. Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója azonban nem adott engedélyt a cserére, így némi bizonytalansággal indult a futam az energiaital-gyárosok pilótái számára.

„Az időmérő után aggódva vágtunk neki a futamnak, mert nem voltunk teljesen nyugodtak a felhólyagosodott gumik miatt. A csapat vállalta a kockázatot és volt okunk rá, hogy magabiztosak legyünk, de míg a pályán vagy, addig nem lehetsz biztos semmiben.”

„Az elsődleges cél az volt, hogy lássuk, milyenek is a gumik az első néhány körben. De a tempónk egyenletes volt és visszavettem a vezetést, majd a biztonsági autó után kulcsfontosságú volt, hogy megelőzzem Alonsót és hogy kiautózzak egy kis előnyt. Ezúttal fontosabb volt a gumikkal való törődés, mint általában” – mondta Vettel a győzelme kapcsán.

/motorsportal.hu/

2011.08.28. 16:42, Vé

Belga GP: Vettel újra a csúcson

Időpont: 2011.08.28.
Helyszín: Belgium, Spa
Körök száma: 44

A Belga Nagydíj minden évben igazi különlegesség a Forma 1-ben. Idén sem kellett csalódnunk, fantasztikus futamot láthattunk.

A rajt előtti képekből jól látszott, hogy nem kell esőre számítanunk, biztosan szárazon indul el a mezőny. Így is történt. A rajtot remekül kapta el az élről induló Vettel, és ki kell emelnem Rosberget is, aki zseniális startot vett, olyannyira, hogy 2 kanyar után a vezető helyet is átvette Vetteltől. Igaz, csupán egyetlen körig volt képes megtartani azt.

Webber autója kissé beragadt a rajtnál, így visszacsúszott a mezőny sűrűjébe. A legrosszabbul azonban a kiváló rajtpozícióból induló Alguersuari járt, akit Senna torpedózott meg a piros lámpák kialvása után szinte azonnal. A lökdösődésből Button és Alonso sem maradt ki, a hátsóbb pozíciókért harcolók közül Glock okozott kisebb ütközéseket. Senna a manőveréért később boxutcaáthajtásos büntetést kapott.

A versenyzők abroncsai hamar elhasználódtak, így már az 5 körben megkezdődtek a kerékcserék. Először Webber, majd Vettel jött ki a boxba, és ők döntöttek jól: a korábbi kiállás taktikailag jobbnak bizonyult.

A verseny egészen a13. körig zavartalanul zajlott - számtalan előzéssel tarkítva - ám ekkor baleset történt. A kopott gumikkal haladó Kobayashit megelőzte Hamilton, de a japán megpróbált visszajönni elé, amit a McLarenes nem vett észre. Hamilton csaknem frontálisan a szalagkorlátnak csapódott, majd egy reklámtáblát elsodorva a gumifalnak ütközött. A brit sértetlenül úszta meg az esést, ám néhány pillanatra elvesztette eszméletét.

3 körös safety car-os szakasz következett. A verseny a 17. körben folytatódhatott. Ekkor az élen az Alonso-Webber-Vettel hármas haladt. Vettel a friss, közepesen lágy abroncsain gyorsan megelőzte a csapattársát, majd a spanyolt is.

A futam hátralévő részét Jenson Button fűszerezte meg, aki hatalmas tempót diktálva és bámulatos előzéseket bemutatva egészen a dobogó harmadik fokáig küzdötte fel magát, ami a 13. helyről indulva gyönyörű eredmény.

Hasonlóan szép napot zárt Michael Schumacher is, aki a jubileumi versenyén az utolsó rajtkockából nekivágva a futamnak az 5. helyen végzett.

A futamot a világbajnokságot toronymagasan vezető Sebastian Vettel nyerte, Mark Webber és Fernando Alonso előtt.

A csapatok legközelebb 2 hét múlva mérik össze újra erejüket, Olaszországban, Monzában

A végeredmény:

Hely    Versenyző    Időeredmény    Rajt

1      Sebastian Vettel    Győztes    1
2      Mark Webber    +3.7    3
3      Jenson Button    +9.6    13
4      Fernando Alonso    +13.0    8
5      Michael Schumacher    +47.4    24
6      Nico Rosberg    +48.6    5
7      Adrian Sutil    +59.7    15
8      Felipe Massa    +66.0    4
9      Vitaly Petrov    +71.9    10
10    Pastor Maldonado    +77.6    21
11    Paul di Resta    +83.9    17
12    Kamui Kobayashi    +91.9    12
13    Bruno Senna    +92.9    7
14    Jarno Trulli    +1 Kör    18
15    Heikki Kovalainen    +1 Kör    16
16    Rubens Barrichello    +1 Kör    14
17    Jerome d'Ambrosio    +1 Kör    20
18    Timo Glock    +1 Kör    19
19    Vitantonio Liuzzi    +1 Kör    22
Ret    Sergio Perez    +17 Kör    9
Ret    Daniel Ricciardo    +31 Kör    23
Ret    Lewis Hamilton    +32 Kör    2
Ret    Sebastien Buemi    +38 Kör    11
Ret    Jaime Alguersuari    +44 Kör    6

 

Írta: Vé (az eredmények a motorsportal.hu-ról származnak)

2011.08.28. 16:24, Vé

Azt beszélik: Két DRS zóna lesz az Olasz Nagydíjon

Az FIA állítólag két DRS zónával készül a soron következő Olasz Nagydíjra.
 
Először Kanadában volt arra példa, hogy egy pályán két DRS zóna legyen, azonban Monza-ban a két zóna előreláthatólag a pálya két különböző részén is fog helyet kapni.
 
Az egyik ilyen rész természetesen a nagy egyenesben lesz az első sikánig. A második pedig a Lesmo és az Ascari között.
 
Mivel Monza-ban az első szárnyak alacsonyabb leszorító erőhöz vannak hangolva, ezért a DRS által generált sebesség is kisebb mértékű lesz, de még így is szignifikáns. Habár tavaly Jenson Button beállításai bebizonyították, hogy megéri a nagyobb leszorító erőt választani. Sőt, ez az opció a gumik kopását is visszafogja, ami Olaszországban kulcskérdés lehet a futamra vonatkozólag. A Pirelli szakemberei szerint a csapatok a stratégiát a közepes keverékre fogják építeni, a lehető legrövidebb lágykeverékes etap mellett.
 
/f1-live.hu/
2011.08.28. 16:18, Vé

Röviden: Újra lehet tesztelni a szezon közben

Ismét lehet a jövő évtől tesztelni az évad közben a királykategóriában. A FOTA tagjai ma reggel találkoztak és abban egyeztek meg, hogy Mugello-ban fognak az évad közben teszteket tartani, tudta meg az Autosport.com.
 
Egyelőre csak ez a pálya biztos, de szóba került még Barcelona, Silverstone és Jerez is a lehetőségek között. Az első ilyen tesztre május első hetében lesz lehetőségük. A kisebb csapatok állítólag lobbizni fognak azért, hogy az Egyesült Királyságban is legyen módjuk tesztelni. A FOTA tagjai egyébként elégedettek Mugello-val, mert a pálya remek lehetőséget biztosít a komolyabb aerodinamikai tesztek elvégzéséhez.
 
A megbeszélésen a 2012-es naptár témája is szóba került és szinte minden csapat azt szeretné, hogy a Kínai és az Indiai Nagydíj helyet cseréljen egymással logisztikai okokból.
 
/f1-live.hu/
2011.08.28. 16:17, Vé

Technikai analízis: A Belga Nagydíj fejlesztései

Nem meglepő, hogy a gyors és alacsony leszorító erőt igénylő spá-i pályára a csapatok elsősorban aerodinamikai és a fékeket érintő fejlesztésekkel készültek. A formula1.com ezek közül a McLaren új fékcsatornáját, valamint a Ferrari és a Mercedes GP új első szárnyát találta a legérdekesebbnek.

A Formula-1-ben a fékek és a fékcsatornák fejlesztése folyamatos, mert a hatékonyság növelése nemcsak az autó fékteljesítményére van hatással, de annak aerodinamikája miatt is fontos. A csapatok, így a McLaren érdeklődésének a középpontjában ezért jelenleg a fékeken belül alkalmazott „ventilátor” terelő szárnyak állnak, amelyek a bonyolult alakú fékcsatornák révén a betiltott kerékfedők hatását akarják utánozni. A kép a McLaren MP4/26-os hátsó fék „dobját” mutatja, amin az átáramló levegő a kerékfedőkhöz hasonló hatást vált ki.

A Ferrari két különböző első szárny variációval készült a Belga Nagydíjra, amit Felipe Massa és Fernando Alonso az időmérő edzésen és a futamon is használni fog. Massa egy már a Kanadái Nagydíjon is használt megoldás (kisebb kép) mellett döntött, míg Alonso a teljesen új változatot használja. A már a Magyar Nagydíjon is tesztelt Alonso féle új változatot a Red Bull első szárnya ihlette, így azon felső kiegészítő fékszárnyak kerültek elhelyezésre (nagyobb kép). A korábban használt kettős megoldás helyett, most azonban csak egyetlen fékszárny került felhelyezésre a spá-i pályára.

A Ferrari mellett a Mercedes GP is az első szárnyakra helyezte a hangsúlyt. A csapat a Magyar Nagydíjon bemutatott első szárnyának egy továbbfejlesztet változatával érkezett meg Belgiumba, amin egy a Red Bull által inspirált felső fékszárnyat helyeztek el, most pedig ezt kiegészítették egy függőleges uszonnyal (nagyobb vörös nyíl). A csapat a szárny állító mechanizmusát is megváltoztatta és azt a szárny középső részéről az oldalára helyezte át (kisebb vörös nyíl).

/formula/

2011.08.28. 11:05, Andi

Jordan: Csak erőszakkal lehet elvenni Vettel bajnoki címét

Tizenegy futamot követően Sebastian Vettel 85 ponttal vezet a második helyezett Mark Webber előtt a bajnoki összesítésben, így magabiztosan halad a bajnoki cím felé. Az Auto Bild Motorsport áttekintette az elmúlt több mint hatvan év statisztikáját és arra a megállapításra jutott, a jelenlegi pontrendszerrel számolva ez a Formula-1 történetének harmadik legnagyobb előnye.

A német hetilap a jelenlegi pontrendszer szerint kalkulált a korábbi bajnokságok során elért helyezésekkel, amely során kiderült, hogy mindössze két olyan alkalom volt, amikor valakinek tizenegy futam után nagyobb előnye volt, mint most Vettelnek. Csak Michael Schumacher (2002) és Nigel Mansell (1992) tudta őt túlszárnyalni.

Az adott évben mindketten megnyerték a címet, ezért a korábbi Formula-1-es csapatvezető, Eddie Jordan szerint Vettel idén szintén verhetetlen. „Sebnek nagyon sok ellenfele van, ami neki jó, ugyanis ők egymástól veszik el a pontokat. Ez Vettel malmára hajtja a vizet. Úgy gondolom, hogy csak erőszakkal lehet tőle elvenni a címet. Ez a dolog lefutott."

/motorsportal/

2011.08.28. 10:50, Andi

Vettel: Ezen a pályán bármi lehetséges

A Belga Nagydíj időmérő edzését követően Sebastian Vettel elmondta, hogy idei kilencedik pole pozíciója nem jött könnyen, miután a kiszámíthatatlan időjárás bizonytalanná tette a gyorskörének eredményességét.

A Red Bull versenyzője elismerte, hogy a Q1-ben kezdetben nem ment minden simán, a Q2-re mindez azonban megváltozott, így a végén ismét lehetősége volt felvennie a harcot a pole pozícióért.

„Mindent egybevetve ez egy nehéz időmérő volt. A Q1-ben és a Q2-ben trükkösek voltak a körülmények, a pálya pedig nagyon gyorsan száradt, ezért kezdett nehézkessé válni az intermediate gumikon – a fő cél az volt, hogy továbbjussunk.”

„Az elején nem éreztem jól magam, a Q2-ben azonban tettünk egy nagy lépést előre. Bizonyos módon újra felfedeztem most Spát, és több jobb ívet találtam, mint az összes többi hétvégén, a Q3-ban pedig elég biztosak voltunk abban, hogy száraz gumik kellenek, valamint abban, hogy ha nem esik, akkor az utolsó körön fog múlni.”

Vettel ezt követően elmondta, hogy mivel a hétvége eddigi részében csak kevés alkalommal tudtak száraz pályán autózni, így még mindig csak tanulófázisban vannak.

„Nem voltam valami boldog tegnap vagy ma reggel, a megfelelő lépéseket tettük azonban annak érdekében, hogy visszatérjünk, és különösen, amikor száradt felfelé a pálya.”

„Próbáltam utat törni magamnak az utolsó két körben, felmelegíteni a gumijaimat és olyan keményen nyomni, ahogy csak tudom.”

Elégedett voltam az autóval a vége felé a száraz körülmények közt, és úgy tűnt, hogy egyre gyorsabb leszek. Nem volt egy könnyű edzés a változó körülmények miatt – közvetlen azután, hogy véget ért a kvalifikáció, ismét változni kezdett az idő, de itt – ahogy azt ma láttuk is – bármi lehetséges.”

A világbajnok szerint éppen ezért lehetetlen megtippelni a vasárnapi futam kimenetelét: „Ez azon versenyek egyike, ahol a rajttól a célig bármi megtörténhet, szóval majd meglátjuk. Itt a legjobb előrejelzés, ha felnézel, és megvizsgálod, hogy mi történik.”

/motorsportal/

2011.08.28. 10:48, Andi

Vettel szárazon és esőben is bizakodó

Továbbra sem lehet megtörni a Red Bull időmérőkön mutatott dominanciáját: Sebastian Vettel magabiztosan nyerte meg a Belga Nagydíj időmérőjét.

„Mindannyiunk számára nehéz időmérő volt.”
 
„A Q1-ben és a Q2-ben is változtak a körülmények, majd az időmérő utolsó részén gyorsan száradni kezdett a pálya és egyre trükkösebb lett az intermediate gumikon.”
 
„Az elején nem éreztem jól magam, de a Q2-ben nagyot léptünk előre. Sikerült felfedeznem Spa-t és jobb vonalakat találtam magamnak a Q3-ra. Tudtuk, hogy a Q3 végére már elég száraz lehet az aszfalt a slick abroncsokhoz, de abban is biztosak voltunk, hogy ha nem esik, akkor mindössze egy körünk lesz rajta” - mondta Vettel.
 
„Tegnap és ma sem voltam túl boldog, de jó lépéseket tettünk annak érdekében, hogy előre kerüljünk, különösen a felszáradó aszfalton.”
 
„A Q3 utolsó két körében megpróbáltam minél jobban felmelegíteni a gumikat és a lehető legkeményebben nyomni.”
 
„A vége felé egyre jobb volt az autó és fokozatosan gyorsult. Nagyon nehéz időmérő volt a változó körülmények miatt, de amint azt tegnap is láttuk, bármi megtörténhet itt.”
 
„A legjobb előrejelzés holnapra, hogy figyelj és meglátjuk mi fog történni.”
 
„Egy hosszú verseny lesz és bármi megtörténhet. Úgy érzem, hogy esőben is megtaláltuk a helyes irányt, ezért már nagyon várom a verseny.”
 
/f1-live.hu/
2011.08.27. 17:14, Vé

Sebastian indulhat az első helyről Belgiumban

Úgy látszik Sebastian Vettel-t nem érdekli különösebben, hogy csapattársa Mark Webber ma ünnepli a születésnapját.
Sebastian magabiztosan, nagy fölénnyel nyerte meg a Belga Nagydíj időmérőedzését, győztes ideje:  1.48.298.

Mögötte, Lewis Hamilton végzett több, mint 4 tized másodperces hátránnyal, ( Hamilton esetlegesen büntetésre is számíthat, a Maldonadoval történt esete után-szerk.), míg a harmadik a szintén Red Bullos Mark Webber lett.
Meglepetés, hogy Jenson Button nem jutott be a Q3-ba és csak a 13. helyről várhatja a holnapi rajtot.Az esővel folyamatosan számolni kellett az időmérő alatt.

A Red Bull uralom tehát nem tört meg, és idén sokadjára is Red Bull indulhat az első sorból!


Nagyon nagyon, boldog vagyok. Örülök, hogy ott folytatja, ahol abba hagyta. Azt hiszem sok Seb fan nevében mondom, hogy holnap is szeretném látni az ujjacskáját.

Írta: Andi

A Belga Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:

Q3
 1.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault     1m48.298s
 2.  Lewis Hamilton        McLaren-Mercedes     1m48.730s   + 0.432
 3.  Mark Webber           Red Bull-Renault     1m49.376s   + 1.078
 4.  Felipe Massa          Ferrari              1m50.256s   + 1.958
 5.  Nico Rosberg          Mercedes             1m50.552s   + 2.254
 6.  Jaime Alguersuari     Toro Rosso-Ferrari   1m50.773s   + 2.475 
 7.  Bruno Senna           Renault              1m51.121s   + 2.823
 8.  Fernando Alonso       Ferrari              1m51.251s   + 2.953
 9.  Sergio Perez          Sauber-Ferrari       1m51.374s   + 3.076
10.  Vitaly Petrov         Renault              1m52.303s   + 4.005
Q2                                    
11.  Sebastien Buemi       Toro Rosso-Ferrari   2m04.692s   + 1.924
12.  Kamui Kobayashi       Sauber-Ferrari       2m04.757s   + 1.989
13.  Jenson Button         McLaren-Mercedes     2m05.150s   + 2.382
14.  Rubens Barrichello    Williams-Cosworth    2m07.349s   + 4.581
15.  Adrian Sutil          Force India-Mercedes 2m07.777s   + 5.009
16.  Pastor Maldonado      Williams-Cosworth    2m08.106s   + 5.338
17.  Heikki Kovalainen     Lotus-Renault        2m08.354s   + 5.586
Q1 
18.  Paul di Resta         Force India-Mercedes 2m07.758s   + 5.945
19.  Jarno Trulli          Lotus-Renault        2m07.773s   + 5.960
20.  Timo Glock            Virgin-Cosworth      2m09.566s   + 7.753
21.  Jerome D'Ambrosio     Virgin-Cosworth      2m11.601s   + 9.788
22.  Tonio Liuzzi          HRT-Cosworth         2m11.616s   + 9.803
23.  Daniel Ricciardo      HRT-Cosworth         2m13.077s  + 11.264
24.  Michael Schumacher    Mercedes             no time

/f1-live/

 

2011.08.27. 15:18, Andi

Frentzen: A Red Bullnak már csak védekeznie kell

Az egykori háromszoros futamgyőztes, Heinz-Harald Frentzen szerint szinte lehetetlen lesz már idén legyőzni Sebastian Vettelt, mert a világbajnoki cím 24 éves védője a 85 pontos előnye birtokában abszolút biztonsági játékot játszhat a szezonból még hátralévő 8 nagydíjon.

„Ebben a pillanatban csak ők (a Red Bull) győzhetik le saját magukat” – nyilatkozta Frentzen az osztrák laola1 weboldalnak. „Övék a legjobb autó, még akkor is, ha a legjobb ötleteik már a többi autón is feltűntek. A Ferrarinak és a McLarennek nagy lépésre lenne szüksége a fejlesztések tekintetében, de még ekkor is, ha Sebastian rendszeresen pontot szerez (akkor ő nyeri meg a bajnokságot).”

Frentzen szerint azonban az idei szezon elég kiábrándító, az új technikai eszközök, mint például a DRS és a gyorsan kopó abroncsok miatt ez az F1 már nem az, mint egykoron volt. „Az F1-et mindig is bírálták, korábban azért, mert nem volt sok előzés, most pedig azért, mert sokkal több van, így soha sincs megegyezés (az F1-ben).”

/formula/

2011.08.27. 12:23, Andi

Webber nyerte az esős harmadik szabadedzést

Red Bull pilótája, Mark Webber nyerte a Belga Nagydíj harmadik szabadedzését. A második helyen Lewis Hamilton, a harmadikon Jaime Alguersuari végzett.

Belga Nagydíj - 3. szabadedzés végeredménye:

Hely     Versenyző     Csapoat     Idő     Körök
1     Mark Webber     Red Bull     2'08.988     7
2     Lewis Hamilton     McLaren     2'09.046     8
3     Jaime Alguersuari     Toro Rosso     2'09.931     16
4     Jenson Button     McLaren     2'10.257     7
5     Sebastian Vettel     Red Bull     2'10.402     9
6     Sébastien Buemi     Toro Rosso     2'10.580     15
7     Nico Rosberg     Mercedes-Benz     2'10.837     12
8     Adrian Sutil     Force India     2'11.437     13
9     Bruno Senna     Renault     2'11.664     14
10     Michael Schumacher     Mercedes-Benz     2'11.667     10
11     Paul di Resta     Force India     2'11.874     13
12     Heikki Kovalainen     Lotus     2'13.036     15
13     Pastor Maldonado     Williams     2'13.074     12
14     Kamui Kobayashi     Sauber     2'13.182     12
15     Vitaly Petrov     Renault     2'13.290     15
16     Rubens Barrichello     Williams     2'13.778     12
17     Sergio Perez     Sauber     2'14.334     14
18     Jarno Trulli     Lotus     2'14.682     11
19     Jérôme d'Ambrosio     Virgin     2'17.159     12
20     Timo Glock     Virgin     2'18.039     10
21     Daniel Ricciardo     HRT     2'19.001     12
22     Tonio Liuzzi     HRT     2'19.597     14
23     Felipe Massa     Ferrari     2'22.454     7
24     Fernando Alonso     Ferrari     -     5

/formula/

2011.08.27. 12:22, Andi

Vettel, a gumikkal suttogó

A címvédő Sebastian Vettel azon kevés versenyzők közé tartozik, akinek nem okoznak problémát a Pirelli abroncsai, amit Monacóban is bebizonyított: a Red Bull Racing pilótája 46 kört teljesített egy szett gumival, ami újabb győzelmet és értékes pontokat hozott a tabella éllovasának.

„Sebastian jól érzi ezeket a gumikat és úgy tűnik, hogy remekül boldogul velük” – mondta a csapat tervezője, Adrian Newey az Auto Bild Motorsport című lapnak adott interjúban.

A Milton Keynes-i brigád tanácsadója, Helmut Marko hozzátette: „Marknak eleinte gondot okozott az abroncsok felmelegítése, emiatt került hátrányba Sebbel szemben. De már egyre jobban meg tudja közelíteni őt.”

A Pirelli egyik mérnöke, Kevin Nix szintén Vettelt dicsérte a német szaklap hasábjain. „Soha nem tapasztaltam, hogy egy versenyző olyan jó visszajelzéseket adott volna, mint Seb. A Red Bull autója alapvetően nagy leszorítóerőt generál, ami igénybe veszi a gumikat. Seb azonban tudja, hogy hogyan kell a határon autózni úgy, hogy közben figyeli és kíméli a gumikat.”

Vettel a téma kapcsán a következőképpen fogalmazott: „A dolog egyszerű: agresszíven és ugyanakkor óvatosan is kell bánni ezekkel a gumikkal” – mondta nevetve a 24 éves pilóta.

/motorsportal/

2011.08.27. 10:40, Andi

Hivatalos: Webber aláírt, Vettel csapattársa marad jövőre is

Mark Webber aláírt a Red Bull csapatával a 2012-es évre. Az ausztrál pilóta szerződése egy évre szól. A Red Bull csapata nem akármilyen szülinapi ajándékkal lepte meg a rangidős pilótát.

 
„Továbbra is a legjobb helyen akarom folytatni a munkát a Formula 1-ben, így nem csoda, hogy a Red Bull-nál maradok. A célom továbbra is az, hogy a lehető legjobb eredményt érjem el, mind a magam, mind a csapatom számára.”
 
„Az elmúlt 5 évben nagyon keményen dolgoztunk és bebizonyosodott, hogy tudunk versenyképes, bajnoki esélyes autót építeni. Alig várom, hogy ismét a saját határaimat és az autó határait feszegessem minden futamon 2012-ben.”
 
/f1-live.hu/
 
Mark egyébként am ünnepli 35. születésnapját, ez egy jó kis ajándék.
2011.08.27. 10:34, Vé

Alonso nem osztja Hamilton azon véleményét, hogy jövőre is a Red Bullt kell üldözniük

Fernando Alonso nem ért egyet Lewis Hamilton azon véleményével, hogy a 2012-es szezon elején is a Red Bull lesz a legdominánsabb alakulat. A spanyol szerint ugyanis jövőre a Ferrari is legalább annyira ütőképes lesz már az idény elejétől kezdve.
 
A csütörtöki sajtótájékoztatón Lewis Hamilton arról beszélt, hogy amíg a szabályok viszonylag változatlanok maradnak, addig a Red Bull mindig nagyon erősen kezd majd, hiszen nyerő konstrukciójukat tulajdonképpen már 2009-ben megépítették, és azóta "csak" továbbfejlesztették.
 
"Azt hiszem ugyanaz lehet a következő néhány évben mint most, Ők dominálnak majd az év elején, mi meg megpróbáljuk utolérni őket. Mostanra már mindenki felzárkózott valamennyire, és már Valencia óta nem nyertek, vagyis ők sem megállíthatatlanok"- vélekedett Hamilton, aki ezután meg is indokolta jövő évi jóslatát.
 
"2009 óta szinte ugyanaz az autójuk, csak folyamatosan továbbfejlesztik. Ugyanaz a dizájn, ami egyre jobb és jobb lesz. Nekünk 2009-ben egy tragikus autónk volt, amit kidobtuk, és a következő évre egy újat építettünk, majd 2011-re azt is kidobtuk, és ismét egy új konstrukciót készítettünk. A 2012-es autó már hasonlítani fog a mostanira, így remélem már közelebb leszünk."
 

Fernando Alonso ugyanakkor nem látja ilyen borúsan a helyzetet, legalábbis ami saját csapatát illeti. A spanyol pilóta nagyon optimista a következő szezonnal kapcsolatban, és meggyőződése, hogy már az első versenyeken kemény ellenfele lesz Sebastian Vettelnek.

 
"Azt hiszem a Red Bull nagyon domináns volt a 2009-es szezon közepétől egészen mostanáig. Azt sem vonhatja senki kétségbe, hogy jövőre ismét a legerősebb csapatok egyike lesz. De a stabil szabályok miatt a Ferrari és a McLaren sem lesz messze tőlük, illetve remélhetőleg inkább előttük. Tehát azt gondolom, hogy elég közel leszünk egymáshoz már a jövő év elején is."
 
A pénteki edzésen Mark Webber mögött Fernando Alonso futotta meg a legjobb köridőt, és bár a Red Bullhoz hasonlóan nem sok időt töltöttek a pályán a Ferrarik sem, ugyanakkor Alonso szerint ha a gumikról nem is, de néhány új alkatrészről sikerült megfelelő mennyiségű adatot gyűjteni.
 
"Ha jól számolom, ez az ötödik egymást követő péntekünk, amikor változékony időjárási viszonyok között tesztelünk, és most az első edzésen nem sok érdemi adatot tudtunk gyűjteni az abroncsokról. De a csapatnak az is fontos, hogy az új alkatrészeket teszteljük, így igyekeztünk néhány kört ezekkel is teljesíteni. A mérnökök most délután és este kielemzik az adatokat, és holnap kiderül, melyek azok a fejlesztések amik már maradnak, és melyek azok, amik még várnak pár versenyt" – beszélt Alonso a pénteki munkáról, az időjárással kapcsolatban pedig hozzátette, hogy valószínűleg vasárnap száraz körülmények lesznek, de egyáltalán nem bánná, ha az eső közbeszólna.
 
"Jelenleg úgy tűnik, hogy száraz futamunk lesz, de az időmérőn ötven százalék esély van a csapadékra. Az biztos, hogy a változó feltételek mellett hazárdjáték a versenyzés, és aki nem vezeti a bajnokságot, az több kockázatot vállalhat, hiszen ha minden balul sül el akkor sem veszít annyit, hiszen már eleve hátrányban van. Ha ilyen körülmények között a Red Bull hoz egy rossz döntést, annak már nyilván sokkal nagyobb ára van. Mi pedig talán ki tudjuk aknázni a lehetőségeket azáltal, hogy többet kockáztatunk."
 
/formanet.blog.hu/
2011.08.27. 08:33, Vé

Vettel: Ma nem sokkal többet tanultam, mint például ön

A címvédő Sebastian Vettel nem volt igazán elégedett a pénteki edzéseket követően, melyen csupán percekre volt teljesen száraz a versenypálya. A Red Bull menője a negyedik és a tizedik helyeken zárt az edzéseken.

„Azt hiszem, semmi többet nem tanultam a mai edzésen, mint például ti. Talán egy kicsivel többet” – mondta csalódottan Vettel az újságíróknak.

„Trükkös volt, mert folyton változtak a körülmények, de az igazi gond, hogy mindösszesen egyetlen átmeneti gumigarnitúrát használhatunk.”

„Egyébként, ami a hétvége további részét illeti, abszolút esélyes az eső, de az a nagy kérdés, hogy mennyi. Megpróbálunk spórolni, és nem tönkretenni a gumikat szombatra és vasárnapra.”

„Egy kicsit vezethettem a száraz pályán, így vannak már adataink az új első szárnnyal kapcsolatban. A köridőket nehéz megítélni a körülmények miatt, de úgy érezzük, minden rendben. Meglátjuk, mit tehetünk.”

 

/motosportal.hu/

2011.08.26. 16:43, Vé

Webber Alonso előtt végzett az első napon

Mark Webber volt a leggyorsabb a Belga Nagydíj nyitónapján, ahol többször is eleredt az eső. A második leggyorsabb a Ferrariban versenyző Fernando Alonso, míg a harmadik Jenson Button lett.

Belga Nagydíj
A második szabadedzés végeredménye

1. Mark Webber Red Bull-Renault 1m50.321s
2. Fernando Alonso Ferrari 1m50.461s + 0.140s
3. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m50.770s + 0.449s
4. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m50.838s + 0.517s
5. Felipe Massa Ferrari 1m51.218s + 0.897s
6. Nico Rosberg Mercedes 1m51.242s + 0.921s
7. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m51.655s + 1.334s
8. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m51.725s + 1.404s
9. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m51.751s + 1.430s
10. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m51.790s + 1.469s
11. Michael Schumacher Mercedes 1m51.922s + 1.601s
12. Pastor Maldonado Williams-Cosworth 1m52.750s + 2.429s
13. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m52.780s + 2.459s
14. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m52.911s + 2.59 s
15. Sébastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m53.009s + 2.688s
16. Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1m53.156s + 2.835s
17. Bruno Senna Renault 1m53.835s + 3.514s
18. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m55.051s + 4.730s
19. Timo Glock Virgin-Cosworth 1m55.494s + 5.173s
20. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m56.202s + 5.881s
21. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m56.816s + 6.495s
22. Tonio Liuzzi HRT-Cosworth 1m57.450s + 7.129s
23. Daniel Ricciardo HRT-Cosworth 1m57.612s + 7.291s
24. Vitaly Petrov Renault 2m02.234s + 11.913s

/motorsportal/

2011.08.26. 15:58, Andi

Vettel: Belgium nem a kedvenc pályánk

Spa-Francorchamps nem a Red Bull kedvenc pályája, a sok hosszú egyenes miatt nem kifejezetten fekszik az RB7-esnek – árulta el tegnap Vettel.

 

Vettel eddigi legjobb eredménye egy harmadik hely volt Belgiumban, csapattársa Mark Webber azonban tavaly a pole pozícióból indult és a második helyen ért célba, Lewis Hamilton mögött.

A Red Bull német pilótája tegnap elmondta, nem ez a kedvenc pályájuk: „Sok a hosszú egyenes, több mint általában más pályákon. A kettes szektor lassabb, de az egyes és a hármas szektor nagyon nagy feladat számunkra, ezt már tapasztalatból tudjuk. Ettől függetlenül nagyon várom a versenyt.”

„Mindent összevetve ez egy nagyon szép és jó pálya. Az elmúlt néhány versenyen nem voltunk a csúcson, de sok mindent tanultam és értettem meg, most kiderül, hogy állunk.”Vettel nem tudott nyerni az utolsó három futamon, ennek okát abban látják, hogy képtelenek elég gyorsan felmelegíteni a gumikat. Közben a konkurencia, a Ferrari és a McLaren jó ütemben fejlődik, de a Red Bullnál is dolgoznak a gumi okozta problémán.

„Nincs itt semmiféle titok. Az utolsó három versenyen nagyon különbözőek voltak a körülmények, különösen a Nürburgringen volt meglepően hűvös. Eddig hidegben is versenyképes volt az autó, idén kicsit jobban kell igyekeznünk ilyen körülmények között. A házi feladat tehát adott: az autóval semmi baj nincs, az üzemi hőmérsékletet kell valahogy kicsit hamarabb elérni. Már Magyarországon is tettünk lépéseket ennek érdekében, ezen a hétvégén pedig folytatjuk. Teszteli persze nem tudtunk, maradt az elemzés, aminek az eredményét most meg erősíteni a pályán.”

/formula/

2011.08.26. 15:39, Andi

Schumacher megúszta szárazon és az élen nyitott az első edzésen

Michael Schumacher és Nico Rosberg révén a Mercedes elsőségével indult a Belga Nagydíj. A két német versenyző még az edzés elején, a száraz pályán futotta meg a leggyorsabb körét, míg a többiek már csak nedves körülmények között körözhettek...

Belga Nagydíj
Az első szabdedzés végeredménye

1 Michael Schumacher 1:54.355
2 Nico Rosberg 1:54.829
3 Jenson Button 2:02.740
4 Sebastian Vettel 2:03.752
5 Lewis Hamilton 2:04.301
6 Adrian Sutil 2:04.663
7 Felipe Massa 2:04.728
8 Rubens Barrichello 2:05.391
9 Jaime Alguersuari 2:06.583
10 Kamui Kobayashi 2:06.886
11 Fernando Alonso 2:07.055
12 Sergio Perez 2:07.481
13 Jarno Trulli 2:08.233
14 Sebastien Buemi 2:08.239
15 Pastor Maldonado 2:08.918
16 Mark Webber 2:09.792
17 Timo Glock 2:12.278
18 Vitantonio Liuzzi 2:12.389
19 Jerome d'Ambrosio 2:12.772
20 Paul di Resta 2:13.058
21 Karun Chandhok 2:13.090
22 Vitaly Petrov 2:13.601
23 Bruno Senna 2:14.340
24 Daniel Ricciardo 2:14.933

/motorsportal/

2011.08.26. 11:49, Andi

Webber: Vettel egyeduralma véget ért

Az ausztrál Mark Webber úgy véli, hogy csapattársa, Sebastian Vettel egyeduralma az idei szezonban gyakorlatilag véget ért.

Az év első hat nagydíján 5 győzelmet szerző Vettel a június 26-ai valenciai Európa Nagydíj óta nem tudott futamgyőzelmet szerezni, ennek ellenére a világbajnoki cím védője, Vettel továbbra is jelentős, 85 pontos előnnyel vezeti a világbajnokságot.

„Ez (Vettel egyeduralma) véget ért, legalábbis én így gondolom, és (Vettel) nem fog öt, hat, vagy hét győzelmet szerezni (a hátralévő nyolc nagydíjon). Szerintem legalábbis ez nem fog megtörténni. Inkább szorosabb küzdelem lesz, amiben én is benne leszek.”

Webber úgy véli, hogy csapattársa a 85 pontos előnyének birtokában sem érezheti úgy, hogy az idei világbajnoki címet már megnyerte. „Nem, mert ha Sebastian nem fejez be két futamot (akkor minden megváltozhat). Még nyolc futam van hátra és Sebastian nagyszerű helyzetben van, de még nem dőlhet hátra.”

Már csak annál is inkább nem dőlhet hátra Vettel, mert a Red Bull számára az év legnehezebb versenyei következnek. „Úgy gondolom, hogy (a spá-i) hétvége szoros lesz. A Ferrari, a McLaren és a Red Bull sem igazán van előnyben. Nagyon szoros lesz, olyan, mint amit az elmúlt három vagy négy nagydíjon már láthattunk. Idén mindenhol nehéz dolgunk volt, elég csak megnéznünk például Budapestet vagy Silverstone-t, két pálya ahol a múltban nagyon erősek voltunk, vagy Barcelonát, ahol Sebastiant nagyon támadta Lewis. Így azokon a pályákon is szorosabb volt a verseny a számunkra, ahol a múltban jók voltunk, de majd meglátjuk, hogy mi lesz a helyzet ott, ahol korábban is nagyobb kihívás volt nyernünk. Például itt (Spá-ban) és Monzában, de Kanadában nem volt rossz az autó, egészen versenyképesek voltunk, és sokat tanultunk az alacsony leszorító erőt igénylő pályákkal kapcsolatban is. Mi mindent megteszünk, amit csak tudunk, hogy megértsük ezt a helyzetet, és az autónk nyilvánvalóan versenyben van. A McLaren is azt csinálja, amire szüksége van és mi is. Adrian Newey pedig sohasem az eredményeket nézi, hanem azt, hogy hogyan is lehetne jobbá tenni az autót, függetlenül attól, hogy mennyire is vannak hozzánk képeset az ellenfelek.”

/formula/

2011.08.26. 11:38, Andi
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal