Sebastian Vettel, akrcsak a src a szomszdbl. Habr ngyszeres Formula-1-es vilgbajnok, s a sportg trtnetnek egyik legnagyobb mlt csapatnak piltja, nincsenek sztrallrjei. Magnlett rendkvl vja a mditl, s minden krdst kerl is ezzel kapcsolatban. Egytl egyig minden pilta tisztelett kivvta hozzllsval s tehetsgvel. 2015 ta j csapatval, a nagy mlt Ferrarival szll harcba a gyzelemrt! Itt kiderl hogyan! >>
Idpont: 2017. 04 28. - 04.30. Krk szma: 53 Egy kr: 5,848 km Teljes versenytv: 309,745 km Leggyorsabb kr: 1:39:094- N, Rosberg 2016-os gyztes: N. Rosberg
Bakuban, az Eurpa Nagydj helysznn folytatdik a 2016-os Forma-1-es sorozat. Az j helysznen sem vltozott a szoksos fellls. Lewis Hamilton vezetsvel, a Mercedes kettse vgzett az len az els szabadedzsen. A harmadik Valtteri Bottas lett.
Az els Formula-1-es autt, amely plyra hajtott az j aszfalton Esteban Gutierrez vezette, a Haas mexiki versenyzje ksbb l is fkezte magt a 15-s kanyarnl.
A ngyszeres vilgbajnok Sebastian Vettel is hasonlkpp jrt, a nmet pilta keresztbe is llt a 16-os kanyarban.
A kt Ferrarik gyengk szerepeltek, mindkt autn a fkek okoztk a gondok, amelyeken a szerelk hosszasan dolgoztak.
Az edzst piros zszlval flbe is szaktottk, miutn Daniel Ricciardo rintre vette a falat.
Az jraindts utn a plya ugyanezen rszn Carlos Sainz is a falba csszott, ezttal nem szaktottk flbe az edzst.
Sebastian Vettel s Fernando Alonso mr a bakui sajtszobban erfitogtatsba kezdett. De vajon hny kr kell egy F1-es versenyznek ahhoz, hogy a hatrig vigye az autjt egy j plyn?
Hogy Sebastian Vettel s Fernando Alonso elviccelte, azon mr meg sem lepdnk. Az egyik jsgr arrl rdekldtt az FIA cstrtki hivatalos sajttjkoztatjn rsztvev versenyzknl, ltalban vve hny kr szksges nekik ahhoz, hogy eljussanak a hatrig egy szmukra teljesen j versenyplyn.
„Kett kr” – vgta r hatrozottan Fernando Alonso, mire a jobbjn helyet foglal Sebastian Vettel: „n msfl kr alatt megcsinlom!”
„Egy” – jtt a gyors vlasz a spanyoltl. Majd a nevets. Vettel ezek utn mr azt sem tartja elkpzelhetetlennek, hogy installcis krket is a hatron futjk…
A kt bajnok persze csak nagyzolt. Ksbb maga Alonso rulta el ugyanis, hogy a tbbsggel ellenttben pldul egyetlen krt sem teljestett Bakuban a szimultoron. Vettel hozz kpest jobban felkszlt. „Ma mentem egy krt rajta (gyalog), a szimultorban pedig valahol tven s szz kztt. Taln gy hetvenet” – mondta a nmet. Valtteri Bottas elmondsa szerint tbb mint egy versenytvot futott a virtulis vilgban, Rio Haryanto s Carlos Sainz 80-100 krt teljestett, mg Nico Hlkenberg ugyancsak most ismerkedett a plya nyomvonalval, mivel nekik nincs szimultoruk.
„Ahhoz, hogy megtalld az abszolt hatrt, fokozatosan kell ptkezned, minden rszletet a helyre kell tenned, s idig ltalban csak az idmrig jutunk el. Akkor futjuk az egsz htvge legjobb krt” – magyarzta a plyatanuls folyamatrl Bottas. „Viszont ehhez mr nagyon gyorsan nagyon kzel kerlnk. A mai mdszerek segtsgvel a felkszls nagyon j. Az els edzs els-msodik menetben ennek ksznheten mr nagyon kzel vagy az optimlis kridhz.”
Hlkenberg szerint is elg pr kr ahhoz, hogy belelendljenek egy j plyn. „gy tz kr utn mr egszen jl ismered a plyt, benne van a fejedben, tudod, mi fog trtnni. Onnantl mr a fejlds a lnyeg, ami folyamatos. A plya llapota is fokozatosan javul, egyre jobban felgumizdik. Folyamatos lesz teht a fejlds, egyre jobb s jobb kridket fogunk majd ltni. De sszessgben szerintem gy tz kr elg ahhoz, hogy egsz j szintre jussunk” – vlekedett.
Sebastian Vettel Azerbajdzsnban mr nem kr a sirlyos kalandokbl! A nmet a Ferrari idei legsimbb htvgjrl s brlt csapata mentalitsrl nyilatkozott Bakuban.
Igencsak hress tette Sebastian Vettel azt a kt kanadai sirlyt, amely a mlt heti futam elejn nyugodtan lldoglt a montreali plya els kanyarjban, blokkols fkezsre ksztetve a meglepett ferrarist. A nmet a futam utn jkat szrakozott a jeleneten Lewis Hamiltonnal – s termszetesen mg az azerbajdzsni cstrtki sajtnapon is eljtt a tma.
Vettel nmi fldrajzleckt adott, majd jelezte, ezttal nem kr a hasonl kalandokbl. „Nos, mindenekeltt ez itt valjban egy t, nem pedig tenger. Pr ve olvastam errl, mg az eltt, hogy tudtam, ide is eljvnk. Szval ez a vilg legnagyobb tava, gy nem kne flni a sirlyoktl. De nyilvn itt is van pr. Remlem, gy dntenek, nem lnek az autm el” – mondta mosolyogva.
Persze nemcsak emiatt lehetett j kedve. Br sokan kritizltk a Ferrarit a montreali stratgija kapcsn, Vettel elgedetten rkezett meg a kvetkez futam helysznre, mivel idn elszr sikerlt egy „tiszta”, problmktl mentes htvgt futnia. Radsul azon a htvgn minden eddiginl kzelebb voltak a Mercedeshez.
„A fejlesztsek biztosan segtettek. Minden, amit bevetettnk – fleg a turbrl esett sok sz –, mkdtt. Ez j, de szerintem valjban inkbb csak azon mlt, hogy vgre tiszta htvgt teljesthettnk. Eltte elg zrsek voltak a htvgink, fleg az idmrkn nem tudtuk megmutatni vagy kiaknzni az autnk vals teljestmnyt. Ilyen tekintetben a szombatunk most j volt, oda kvalifikltuk magunkat, ahov valk vagyunk. Vasrnap pedig zavartalan versenynk volt, nyomst gyakoroltunk Lewisra, mert megvolt hozz a tempnk. Ha a szombat jl alakul, sokkal kellemesebb lesz a vasrnapod is. Most is ez a clunk. Ez egy teljesen j plya, de izgalmasnak tnik.”
„Ami engem illet, biztosan ez volt a legsimbb htvgm idn. De azon a plyn mr tavaly is versenykpesek voltunk, szval megllapthat, ez a plyatpus fekszik neknk. De igazbl mindentt versenykpesnek kell lennnk, ez a clunk.”
A Ferrari els futamgyzelmt ugyanakkor Montrealban sem tudta megszerezni – sok kritikus szerint radsul azzal, hogy korn tlltak a kt killsra, ennek eslyrl is nknt mondtak le. Az egyik szakportlon mg azt a krdst is fltettk a futam utn, nem lehetsges-e, hogy a 2010 ta mindssze 14 futamot nyer Ferrari egyszeren elfelejtette, hogyan kell nyerni.
Amikor Vettelnek flvetettk, taln a csapat gondolkodsmdjval lehet a problma, hevesen tiltakozott. „Ami minket illet, nem rtek egyet. Tavaly csatlakoztam ehhez a csapathoz, s egy nagyon ers csapatot ismertem meg. Vgs soron mindig a mentalitson mlik, hogy valaki nyer-e vagy sem. Annak ellenre, hogy mindig szz okot lehet tallni. A legfbb az, hogy versenykpes vagy-e vagy sem. Ami a mentalitsunkat illeti, a mi csapatunk tele van gyztes tpusokkal, akik elszntan kzdenek a sikerrt. n ezrt is vagyok bizakod annak kapcsn, hogy hamarosan jra nyerni kezdnk.”
„Persze itt mindenki a gyzelemrt kzd – valaki elri, valakinek nem sikerl. Ezekrt szmos tnyezt felelss lehet tenni, az aut versenykpessgt s hasonlkat. De vlemnyem szerint nem az tesz gyztess, hogy milyen autd van, hanem sokkal inkbb az, milyen emberek dolgoznak az autdon. Ilyen tekintetben a mi csapatunkat nagyon ersnek ltom. Nyilvn van mg min javtanunk, mindig tanulhatunk valamit, kell is tanulnunk. De n mg nem lttam olyan gyztes csapatot vagy embert, aki az letben minden leckt megtanult volna, amit csak lehetett. Ez termszetes, hiszen a mi sportgunk folyamatosan vltozik, alakul. Versenyzknt s csapatknt is folyamatosan tanulsz, de a lnyeget szerintem a mentalits jelenti – ezen mlik, meg tudod-e csinlni vagy sem” – elmlkedett a ngyszeres vilgbajnok, aki a Red Bull-os tapasztalataibl jl tudja, mit is jelent nyer csapatknt dolgozni.
Sebastian Vettel „vrig srtdtt”, ezrt nem volt hajland vlaszolni az egyik brit tvcsatorna riporternek krdsre. Az egsz persze csak vicc volt, de „ldozata” aligha rlt neki… Alesi, Berger, aranyhalak s a ferrarisg ltalnos elmlete…
Sebastian Vettel szmra sosem volt nagy r „tnkretenni” egy interjt vagy egy sajttjkoztatt egy kis humorrt s szrakozsrt cserbe. Miutn teljesen megrknydtt azon, hogy kt „ngyilkossgra hajlamos” sirly llta tjt a Kanadai Nagydj elejn, Lewis Hamilton brit Sky Sports-os beszlgetsbe is spontn becsatlakozott – kollgja legnagyobb rmre.
Jkedvrl sokat elmond, hogy aznap nem is ez volt az egyetlen ztonyra vitt interjja. A Channel 4 rutinos riporternjnek, Lee McKenzie-nek is meggylt vele a baja. „Ha azt gondolnd, hogy az n munkm knny, vess egy pillantst erre. Volt egy csrtm Sebastian Vettellel tegnap” – rta kzssgi oldaln az ominzus kanadai jelenetrl kszlt videra utalva.
Az eset a szoksos futamot kvet nyilatkozatok helysznn trtnt, ahol Vettel mr eleve csak vonakodva volt hajland odallni McKenzie mikrofonja el. Hamar kiderlt, mirt…
McKenzie: Sebastian, krlek, fl kell tennem neked egy krdst!
Vettel: (elsre nemet mutatott fejvel, mgis odastlt hozz – mosolyogva) Csak igen s nem. Csak ilyet krdezhetsz.
McKenzie: Hihetetlenl rajtoltl, mindent megtettl a csapatrt – a csapat is mindent megtett rted? Mennyire rontotta el a taktika a futamodat?
Vettel: A krds els felre: igen. (szles vigyor, majd nevets)
McKenzie: Na, de most komolyan! J rajtod volt…
Vettel: Mrges vagyok rd! Mrges vagyok, mert azt mondtad, te nem vagy Ferrari-szurkol! Mindenki Ferrari-szurkol! Mg akkor is, ha nem azok. Mg ha odamsz a mercedeses srcokhoz, s mg ha k azt is mondjk, „, igen, a Mercedes a vilg legnagyszerbb mrkja”, mg k is Ferrari-szurkolk!
McKenzie: n Ferrari-szurkol vagyok… Ferrari-szurkol voltam gyerekknt. Volt kt aranyhalam: Berger s Alesi!
Vettel: Hvd az apukdat! Hadd krdezzem meg tle! (nevet)
McKenzie: (nevet) Rendben, de most feltehetnk egy krdst komolyan is?
Vettel: Berger s Alesi?! (nevet)
McKenzie: Igen, tudom, ez igaz, s elg rossz. De beszlj nekem a versenyedrl. Hihetetlen rajtod volt, de tudtad elre, hogy a taktika htrltathatja a versenyedet?
Vettel: (flrenz s mr a kvetkez trfn agyal) Elmondom, mit gondolok! A kt sirly, amiket elkerltem az els kanyarban, amik miatt Lewis fl msodpercet hozott rajtam az els szektorban, nos, ket hatrozottan nem Alesinek s Bergernek hvtk! Taln… nem is tudom. Nicnak s Lewisnak hvtk ket… (nevet) Prbltak ngyilkosok lenni, de n fkeztem, Lewis viszont nem tette. Nos, igen, tudom, hogy ennek sok kze nincs a krdsedhez, de … Mg haragszom rd! (mosolyog)
McKenzie: El fogom veszteni az llsomat, ha nem adsz nekem lehetsget egy krdsre!
Vettel: Ugyan, dehogy fogod!
McKenzie: De-de, el fogom. Muszj engedned egy krdst a versenyedrl, krlek!
Vettel: Nos, ha emiatt kirgnak tged, n soha tbbet nem fogok nyilatkozni a Channel 4-nak!
McKenzie: Nos, n mr nem leszek itt, szval nem tudhatom. Krlek, csak egy vlaszt a versenyedrl!
Vettelnek persze nem ez volt az els hasonl trfja az jsgrkkal – fleg, ha hlgyekrl van sz… Lee McKenzie-t pldul pr ve azzal igyekezett l adsban zavarba hozni, hogy miutn s riportertrsa, David Coulthard jeleztk, szvesen elmennek a Red Bull futam utni bulijra, megkrte t, lehetsg szerint a mlyen kivgott vrs ruhjt vegye fl. De a Sky Sports riporternje is tudna meslni zavarba ejt interjkrl. Az egyik versenyzi pardn a kamionon prblta faggatni t a futamrl, m miutn vletlenl hozzrt a kezhez, Vettel viccesen megszlta: „H, a kezemet fogod! Van bartnm, tudtad? Vegyl vissza!”
Sebastian Vettel s Lewis Hamilton egyszeren el sem hitte! Kt plyn pihen sirly kerlt a kt vilgbajnok figyelmnek kzppontjba a kanadai versenyt kveten. Kisgyerekknt szrakoztak a nem mindennapi jeleneten…
Lewis Hamilton a Kanadai Nagydj sajttjkoztatjt kveten a boxutcban nyilatkozott pp a brit Sky Sports televzi l adsban, amikor egyszer csak egy piros dzsekis kar kopogtatta meg a vllt. Sebastian Vettel volt az, aki ezttal azrt rezte szksgt „megzavarni” ellenfele interjjt, mert gy rezte, meg kell beszlnik egy esetet.
Nem kemny manverrl volt sz, hanem kt sirlyrl…
Vettel s Hamilton mr a djtad eltt arrl beszlgettek, hogy mindketten lttk a plyn lv lv kt madarat, Az eredmnyhirdets utni hivatalos sajttjkoztatn aztn Vettel meg is jegyezte: „Azt hiszem, az egy sirlypr volt, akik pp ngyilkosok akartak lenni. Lewisnak mindegy volt, mert elg sok idt hozott rajtam, kzel egy fl msodpercet. De n nem akartam megtenni nekik azt a szvessget, hogy rkre elbcszhassanak. Amikor Lewis megrkezett ugyanoda, persze egyszeren eltntek. Ez nem volt fair! n fkezek az llatok miatt, Lewis meg nem” – vicceldtt.
Aztn nem sokkal ksbb a Sky Sports l adsban folytattk:
Vettel: az llatok miatt nem fkez! Ezzel zavarba kne hozni! Kt sirly az egyes kanyarban – lpett oda Hamiltonhoz.
Hamilton: Szerintem k rtatlanok voltak.
Vettel: De n versenyz vagyok, az a dolgom, hogy kifogsokat keressek.
Hamilton: Lttam, hogyan blokkoltak a kerekeid.
Vettel: Az egyes kanyarban voltam, s lttam ezt az rlt prt, akik teljes nyugalommal csrgtek ott! H, rkezem! Vrs az autm, szre kell vennik! Nem szrevehetetlen, mint a tid!
Hamilton: Ember, ez az egsz meg volt tervezve! Tudhatnd, hogy jban vagyok az llatokkal. Mondtam nekik, hogy ott kell lennik.
Riporter: A futam utn krdeztk a fikat, s azt mondtk, semmit sem lttak. Lthatatlan sirlyok?
Vettel: Komolyan? Nem, nem lthatatlanok. Mit tudom n! (nevet) Fehr madarak, de nem galambok. Sirlyok voltak. A nevket sajnos nem tudom… De ott voltak, s te is lttad. (Hamiltonnak)
Vettelnek prbltk megmutatni az esetet a fedlzeti kamers felvteln, de elsre nem sikerlt megtallni azt. „Ez volt a versenyem legrosszabb pillanata. Addig nem megyek el, mg nem talljtok meg” – jelezte mosolyogva. „A virtulis biztonsgi aut krben trtnt.”
Miutn nmi keresgls utn megtalltk a jelenetet, a kt bajnok kisgyerekknt szrakozott rajta:
Vettel: Ott van! Kt sirly, ltjtok?! – kiltott fel hitetlenkedve – Annyira elterelte a figyelmemet a kanyarcscspontrl, hogy blokkoltam a kerekeket. Egyszeren ott maradtak, ez volt a legidegestbb.
Hamilton: , istenem, olyan messze voltak!
Vettel: De komolyan, vd az llatokat! Aranyosak! De nzztek, egyszeren ott maradtak! Ez zavart legjobban. Jn a piros aut, s ott maradtak! OTT MARARDTAK! Ha megtallntok ezt a kettt, szerintem pont az ellenkezje derlne mindannak, amit eddig a sirlyokrl tudni vltnk!
Hamilton: Taln veszek neked egy-kt sirlyt. Nem tudom, hogy fehr sirlyok-e vagy mik ezek, de szerintem szksged van rjuk.
Vettel a felvtelekre vrva azrt nem felejtett elnzst krni a Sky Sportstl s Hamiltontl az interj „tnkrettele” miatt. „Ugyan, ez nagyon j” – reaglt Hamilton.
Nos, valban sajtos lmny volt. Ksznheten az ngyilkos sirlyprnak…
Sebastian Vettel figyelmeztette a Ferrarira nagy nyomst gyakorl olasz sajtt: Kanadban csapatuk kzelebb kerlt a Mercedeshez, mint eddig brmikor!
A csapatfnk, Maurizio Arrivabene kimondott tmadsknt lte meg, hogy a brit Sky Sports a futamot kveten utalst tett arra, csapatuk idn nem egyszer megkrdjelezhet stratgiai hzsokkal llt el. Kanadban Sebastian Vettel vezet helyrl trtn korai kihvsa miatt kerltek a kritikk kereszttzbe. Br azt maga az olasz is elismerte, hogy nem hoztak j dntst, azt tlznak rezte, hogy emiatt tmadjk embereit.
Sebastian Vettel is jelezte: „Brmit is csinlunk, n killok mellette, mert fantasztikus embereink vannak.”
A futamot kvet sajttjkoztatn a Gazzetta dello Sport egyik jsgrjnak krdsre vlaszolva pedig arra is flhvta a figyelmet, csapatt montreali teljestmnyk utn nem tmadni, inkbb dicsrni kellene. „Remlem, pontosan rjk majd le a holnapi jsgokban: kzelebb voltunk, mint valaha. Elgg szrrelis ez nha. Olasz csapat vagyunk, a Ferrarit nagy szenvedly vezi, s Olaszorszgban komoly rtket is kpvisel a mrka, mgis sokszor gy rezzk, pp az olasz mdia a mi legnagyobb ellenfelnk. Taln rhatntok valami kedveset, ami j zenet lenne a maranelliak fel is, akik jt nappall tve dolgoznak azrt, hogy a Ferrari ers legyen.”
„Ez az aut nagy elrelps, s az idnykezdsnk csak azrt alakult felemsan, mert sosem voltunk igazn olyan pozciban, hogy megmutassuk, mit is tud az aut valjban. Klnsen a szombatok nem voltak valami jk. Szerintem ez a htvge volt a normalits. Remek szombatunk volt. Taln nem annyira, mint Lewis, de a tbbiekhez kpest az volt. s nagyszer rzs, hogy az autt egsz htvgn jnak reztem. Mg egyszer mondom: tbb trelmet krnk! A csapatunk j ton jr, mindenben javulunk, s szerintem gyorsabban megltjuk ennek az eredmnyt, mint az F1 trtnetben brmikor. J ton jrunk, ami j a csapatnak, s nagyon lvezem ezt.”
Arrivabene is hasonlan rtkelt. „Sebastian sokig vezetett, s ezzel megmutattuk, hogy megvan a tempnk, amirl az utbbi versenyeken beszltnk. Tudjuk, hogy mg mindig a Mercedes a legjobb, s azon vagyunk, hogy cskkentsk a htrnyt. n annak rlk most a legjobban, hogy a motorunk fejlesztse remekl sikerlt. Az aut alapjaiban rendben van, s ez bizakodv tesz minket a kvetkez versenyekre. Megmutattuk, a Ferrariban ott az er!”
s mindezt nemcsak az olaszok mondjk nmagukrl. „Ezek a srcok igazn gyorsak voltak az egyenesekben” – llaptotta meg Lewis Hamilton is. „Nem igazn tudtam olyan kzel kerlni hozz, hogy megllaptsam, mit is tudnak pontosan, de szerintem nagyon kzel vannak. Mr nagyon vrtam a kerk a kerk elleni csatt, de aztn killtak kereket cserlni. De mg gy is remek csata volt ez.”
S hogy mindezek utn hogyan reaglt az olasz sajt a Ferrari versenyre? Nos, a Gazzetta dello Sport tartotta magt Vettel krshez, s kiemelte: „A siker ismt tvoli volt, de a montreali versenyen lthattuk idn a legjobb teljestmnyt a Ferraritl. Az elrelpsk megkrdjelezhetetlen, a fordulathoz szksges sszetevk adottak. Az htott gyzelem mr tbb nem lom.”
A Corriere dello Sport s a Corriere della Sera ekzben Vettel rajtjt s futamon nyjtott „rendkvli” teljestmnyt dicsrte, utbbi lap azonban kiemelte, a Mercedes jobban bnik a gumikkal, mint a Ferrari.
A Tuttosport mr „fj msodik helyrl” r, s kiemeli, Vettel slyos rat fizetett a Ferrari stratgijrt – ugyanakkor megemlti, hogy cskkent a klnbsg a Mercedesszel szemben. „Vettel cscsformban, a Ferrari mg a sajt erejtl is meglepdtt” – rtk.
A Republica volt a legkritikusabb: „A Ferrari elpazarolta Vettel mestermunkjt. Micsoda csalds” – rtk, rmlomnak nevezve, hogy a Ferrari tizenkt ve kptelen nyerni Kanadban.
Sebastian Vettel kvncsiskodott, de lelltottk. Idmrt kvet „kmkedsrl”, valamint az j turbjuk elnyrl beszlt.
Az idmr edzs vgn a boxutca vghez tereltk a Q3 rsztvevit, ahol a szerelk felkszthettk autjukat a parc fermbe helyezsre. Ilyenkor gyakran elfordul, hogy egy-egy kvncsi versenyz alaposabban szemgyre veszi valamely ellenfl versenygpt.
Nem tett mskpp most Sebastian Vettel sem a gyztes Mercedesszel – csakhogy ezt nem mindenki nzte j szemmel, s lelltotta… „Ilyen kzel ehhez az authoz ritkn kerl az ember. De aztn jtt a plyabr, aki gy gondolta, neknk nem szabad ilyen alaposan megvizsglnunk az autkat. Ez most kicsit taln arrognsnak hangzik, de azt feleltem neki: azt csinlok, amit akarok. Ritkn jutsz ilyen kzel egy authoz, s ilyenkor persze kvncsi az ember” – meslte Vettel az esetrl.
Szerinte flsleges annyira tartani „kmkedstl”. „Nem vagyok tervezzseni, sem mrnk, gy minden finom rszlet taln nem is tnik fel. De gy vlem, egy kis leskelds megengedett. s szerintem jobb is gy, mintha befutnk a Mercedes garzsba…”
A nzelds persze a kt Mercedes-versenyz szmra is megengedett volt: hiba az elnyk, azrt k is vetettek egy pillantst Vettel Ferrarijra. A vrs gp bortsa alatt rejl j turbt nem lthattk ugyan, az j hts felfggesztsket, valamint az ehhez talaktott bortsukat viszont igen.
Az Auto Motor und Sport szerint a GPS-adatokbl az ugyan nem derl ki, hogy az j turb idben mennyit jelent a vrsknek, az egyenesek vgn ugyanakkor megfigyelhet volt a pnteki hossz etapokon, hogy ERS-k feltltse mr nem felttlenl jr a bels gs motor teljestmnyvesztsvel.
Vettelt a turb jelentette javulsrl is krdeztk. „Ez titok! Nem, nincs nagy meglepets. Azt vrtuk tle, hogy javtson az aut teljestmnyn, s gy is trtnt. Taln ezen a plyn ez a legfontosabb. Sok egyenes van, ezrt is dntttnk gy, hogy itt vetjk be elszr. Mkdtt, s szerintem ez nemcsak az idmrn, de a versenyen is segtsgnkre lesz” – rtkelt a nmet.
Vasrnapra rosszabb idt s akr eszst jsolnak Montrealba – Vettel ettl sem ijed meg. „A versenyen minden eslynk meglesz – minden idjrsi krlmnyek kztt” – vlekedett.
Lewis Hamilton gyzelmvel zrult a Kanadai Nagydj, a 2016-os szezon hetedik megmrettetse.
A brit mgtt a remekl rajtol Sebastian Vettel lett a msodik, mg a Williams volnja mgtt Valtteri Bottas a harmadik helyen futott be.
A harmadik helyrl rajtol Sebastian Vettel szinte rgtn az lre llt, s lerajtolta mindkt Mercedest a msodik sorbl.
Jenson Button volt a verseny els kiesje. A McLaren-Honda brit bajnoka egyszeren flrellt, miutn lefstlt autjban a Honda erforrs.
Sebastian Vettel remek rajta utn kihasznlva a Button autja miatt rvnyben lev VSC-t, s kihajtott a bokszba, ahol szuperlgyakra vltotta az ultrkat. A versenyen a lgy keverk volt, melyet minden piltnak ktelezen hasznlnia kellett a verseny sorn.
Ezltal nyilvnvalv vlt, hogy a Ferrari kt killssal prblkozik.
A plyra visszatrve a nmet sorra szrta a leggyorsabb krket. Miutn lefutottak a cserk, a Ferrari nmetje 13 mp-vel vezetett Hamilton eltt.
Az len Vettel egy msodik killsra is kihajtott a depba, hogy felvegye a ktelez lgy gumikat. Az mr korbban nyilvnvalv vlt, hogy a Mercedes s Hamilton nem szndkozik egynl tbb alkalommal killni, gy a nmetnek a plyn kell majd megelznie a britet, ha gyzni akar.
Vettel vgl nem tudta utolrni sem Hamiltont, miutn rendre elfkezte a gumijait.
Br a Forma–1 meznye jelenleg pp az reg kontinensen kvl tartzkodik, futballkedvel rszt gy is lzban tartja a pnteken elrajtolt Eurpa-bajnoksg. Sebastian Vettel eslyt latolgatott, s kedvenc jtkost is megnevezte.
A Ferrari sza termszetesen Nmetorszg gyzelmre fogadna. Azt persze sportolknt maga is tudja, az eslyessget s az eredmnyessget hossz s rgs t kti ssze egymssal. „Nmetorszg az egyeik eslyes, s nem csak azrt, mert kt ve vilgbajnok lett. A klasszisaink s a b mertsi alap ad neknk ert. Ennek ellenre csak a tornn fog majd kiderlni, mire lesznk kpesek. Brmi lehetsges, de hiszem, hogy a fiaink valahogy megcsinljk” – nyilatkozta az Auto Bild Motorsportnak.
Els focival kapcsolatos emlkt mr nem tudta felidzni a ngyszeres bajnok. „Nem tudom, mikor kezdtem focit nzni – mr elg korn, mivel mindenki ezt tette, gy n is automatikusan szurkol lettem. Nem tudom, mi volt az els emlkem, de lben elszr valamikor a 90-es vekben lttam meccset az Eintracht (Frankfurt, kedvenc csapata – a szerk.) stadionjban, amit akkor Waldstationnak hvtak.”
Vettel maga is elszeretettel futballozik – a Nmet Nagydj eltt pldul lesz a versenyzk vlogatottjnak csapatkapitnya a Michael Schumacher tiszteletre megrendezett jtkonysgi meccsen, melyen a kosaras Dirk Nowitzki grdjval csapnak ssze. „A hinyz tehetsgemet sok futssal prblom ptolni. Nagyon lvezem, ha bartokkal focizhatok egyet, de futballistnak kevs lennk” – rtkelte sajt kpessgeit, hozztve, szlvrosa csapatban maga is jtszott. „A heppenheimi klubnl n is szerepeltem, de hivatalos jtkos sosem lettem. Viszont gyakran edzettnk egytt, s lveztk a jtkot.”
Ami a Nationalelfet illeti, Vettel a Real Madrid ktszeres BL-gyztes klasszist nevezte meg egyik kedvenc jtkosnak. „Sok jtkossal szimpatizlok, nmelyikkel nem. Jelenleg Toni Kroos a kedvencem. Mgpedig mert azzal tnik ki, hogy nem tnik ki semmivel. Nem az a fajta jtkos, aki elrenyomul, s azt mondja, ’hah, itt rkezem!’ Nem sokat beszl, inkbb a plyn mutatott teljestmnye beszl helyette. Ez tetszik. Pr vvel ezeltt ismerkedtem meg vele, s termszetesen nagyon szortok neki” – rulta el Vettel.
Hazja utols Eurpa-bajnoki sikere mg lnken l a versenyzben. „1996-ban, amikor Oliver Bierhoff befejelte az aranyglt” – felelte a krdsre, melyik a kedvenc Eb-emlke. „Nagyon drmai volt. Ez volt az az Eb, amelyen Matthias Sammernek mg volt haja…” – utalt az ltala egybknt nem kedvelt Bayern Mnchen aranylabds sportigazgatjra.
Vgl termszetesen a ktelez tipp sem maradhatott el. „Mint mondtam, Nmetorszgra tippelek, mert a csapatszellem megfelel, radsul sok klasszisunk van. Az edzi stbnak mindig sikerl fiatalokat, j jtkosokat bepteni a csapatba. A fik radsul elg jl ismerik egymst, mivel sokuk azonos klubban jtszik. Ez a vgn akr dnt is lehet” – sszegzett Vettel.
Rosberg lemarad az elsrl
Honfitrsa, Nico Rosberg ugyancsak fanatikus szurkolja a Nationalelfnek, amely vasrnap, magyar id szerint 21 rakor jtssza els csoporttallkozjt Ukrajnval (M4 Sport, l). A Mercedes bajnoki llovasa fjdalmra ennek a meccsnek a jelents rszrl ugyanakkor lemarad, mivel a Kanadai Nagydj magyar id szerint 20 rakor (Duna, l) rajtol el.
A Twitteren jelezte, sajnlja, hogy nem szurkolhat a tv eltt a csapatnak, de azrt llekben velk lesz. „Egy klassz tornrl lmodom. Gyernk, fik! ljen a csapat! Sajnos nem lthatom” – rta a kphez, melyen vlogatott mezben feszt.
Lewis Hamilton sikervel zrult a Kanadai Nagydj idmredzse, a brit mgtt csapattrsa, Nico Rosberg lett a msodik, akit honfitrsa, Sebastian Vettel kvetett.
Nmet laprtesls szerint Sebastian Vettel mris jabb hrom vvel meghosszabbtan szerzdst a Ferrarival.
Mikzben a mezny j rsznek 2016 vgn lejr a megllapodsa aktulis csapatval, Sebastian Vettel azon kevesek egyike, akinek 2017 vgig biztos a helye a Ferrarinl. A nmetet az Auto Bild rteslse szerint ugyanakkor ez sem gtolja abban, hogy trgyalsokba kezdjen a jvjrl.
lltlag 2020-ig, azaz jabb hrom vre rna al Maranellval, s ezrt cserbe sszesen 100 milli eurt krne, valamint els szm sttuszt s beleszlst abba, ki lesz a jvbeni csapattrsa – lltja a lap.
Hogy e vlt felttelekbl mennyi igaz, nem tudni, Vettel azonban mr tbbszr is jelezte, a Scuderinl kpzeli el hosszabb tv jvjt. „Jelenleg nem foglalkozom azzal, hol versenyezhetnk mg. Teljesen tkletesen rzem magam itt, jl kijvk az emberekkel, azonosulni tudok a mrkval is, s akinek benzin folyik az ereiben, kvetkezskppen Ferrari-szurkol” – fogalmazott mg prilisban.
Azt is elmondta, csapata vrtnl gyengbb vkezdse sem tudja kibrndtani, s feltett szndka, hogy sikerre vezesse a vrsket. „Ha bedobnm a trlkzt, azzal be kne vallanom magamnak, hogy nem sikerlt. Hogy fog-e sikerlni, senki sem tudhatja, m a cl maga az t.”
Ami a ferraris csapattrs szemlyt illeti, Vettel cstrtkn Kanadban nyilatkozott arrl, hogy a vrskkel hrbe hozott Daniel Ricciardt is megtrn maga mellett – igaz, ha vlaszthatna, Kimi Rikknennel folytatn.
J esly is mutatkozik erre. „n tudom, mi zajlik a sznfalak mgtt, s ez nekem elg is” – reaglt a finn, amikor arrl krdeztk, mit szl a Nico Rosberg rkezsvel kapcsolatos tallgatsokhoz. „Tudom, hogy a pletykkat nem tudjuk megfkezni, de azt is, hogy a jvben sok ember szmra bebizonyosodik majd, tvedett. De tartom a szmat.”
Sebastian Vettel a kt Mercedes kz keldtt, Kimi Rikknen viszont csak a 8. helyig jutott a Kanadai Nagydj msodik edzsn. Hasonlan klnbzen rtkeltk a nyitnapjukat is.
Lewis Hamilton legyzhetetlennek bizonyult pnteken Montrealban, m mikzben dleltt Sebastian Vettel fl msodpercre volt tle, dlutnra mr csak 0,257 msodperc vlasztotta el tle – radsul ezzel a msodik helyen vgzett a nmet, megelzve Nico Rosberget.
Amikor Vettelnek az edzs utn fltettk a krdst, elgedett-e a napjval, nmi hezitls utn egy bizonytalan igennel felelt. „Az aut itt mindig izeg-mozog a kerkvetkn. Mg van min javtanunk, bizonyos terleteken dolgoznunk kell, de az aut gy tnik, mkdik, nem volt vele gondunk, s az jtsok is hozzk, amit vrtunk tlk.”
Vettelt mindazonltal nem nygzte le, hogy maga mg utastott egy Ezstnyilat. „n nem kzttk akarok lenni, hanem elttk. Hogy gyorsak, az nem lep meg. Ezen a plyn az elmlt vekben mindig nagyon gyorsak voltak. Mindent jl kell csinlnunk, a lehet legkzelebb kell kerlnnk hozzjuk” – fogalmazott a ngyszeres vilgbajnok.
Vgl a krdsre, nem tart-e attl, hogy a folytatsban hvsebb id vrhat, ami gondokat okozhat a gumikezels tern, hozztette: „Egyelre gy tnik, holnap a mostanihoz hasonl id vrhat. Vltozst a vasrnap hozhat. Fleg a szl tekintetben, ami nagyon erss vlhat. De lesz, ami lesz.”
Csapattrsa, Kimi Rikknen dlutnja ekzben kiss szenvedsre sikerlt. A finn az ellenfeleknl ksbb kezdett neki idmr-szimulcijnak, s br is az ultralgy gumit hasznlta, azon 0,8 msodpercet kapott Vetteltl. 2007 bajnoka nem ilyennek kpzelte a htvge rajtjt.
„Teljestettk a programunkat, de ez messze nem volt idelis nap. Nehzsget okozott mkdsre brni az autt. Szerettnk volna javtani a vezethetsgn, de nem sikerlt. Ezen a napon hiba vltoztattunk, egyszeren nem mkdtt gy, ahogy vrtuk. Sok mindennel prblkoztunk, s most mindent alaposan t kell nznnk, hogy holnapra megoldst talljunk” – vont mrleget.
Vgre maximlisan kiaknzhatja az autjban rejl teljestmnyt a Ferrari, s Sebastian Vettel remnyei szerint ezzel bizonythatjk, mg mindig k a Mercedes els szm ldzi.
Tovbbra is idei els gyzelmrt harcol a Ferrari. Az olasz csapat az elmlt kt htvgn kptelen volt a maximumot kihozni versenyeibl, s ennek ksznheten a Red Bull a konstruktri bajnoksgban 9 pontra megkzeltette ket, mg az egyni bajnoksgban Daniel Ricciardo kt bajnokuk el kerlt a harmadik helyre.
A szakrtk, a mdia s a szurkolk krben sokan nagy csaldsknt rtkelik a Scuderia eddigi teljestmnyt – Sebastian Vettel nem egszen rti, mirt gyakorolnak rjuk ekkora nyomst. „Van rltsunk a dolgokra, gy pontosan tudjuk, mi ment rosszul. Nem keresnk kifogsokat. Ennek ellenre meglep minket, hogy kvlrl mindent gy felnagytanak. Nem vagyunk olyan rosszak, mint amilyennek belltanak minket” – nyilatkozta.
Szerinte ezt mr csak az is bizonytja, hogy nmi szerencsvel sokkal jobb mrleggel, futamgyzelemmel is rendelkezhetnnek. „Ha Barcelonban jobb helyekre kvalifikljuk magunkat, megnyertk volna a versenyt. s ha Monte-Carlban azonnal megelzm Masst, akkor az els helyrt harcolhattam volna, nem a negyedikrt” – sorolta elszalasztott lehetsgeiket, hozztve, kt idei kiesse sorn is sok pontot vesztett, melyekkel vlheten jval kzelebb lenne a Mercedeshez.
Bajnoki remnyeirl mg eszben sincs lemondani. „Mirt akarnk itt lenni, ha mr fladtam volna, s azt mondanm, nem is remnykedem abban, hogy megfordthatjuk mg a bajnoksgot? A mlt vben is hittem benne, s ha megnzzk, mennyire voltunk versenykpesek akkor, ez elg tvol llt a paprformtl. De mi nem papron versenyznk! Ha mindig a paprforma rvnyeslne, otthon is maradnk, mert mr februrban tudnm, ki lesz a vilgbajnok – ez gy elg unalmas lenne. Az letben minden unalmas lenne, ha csak a paprforma ltezne s gy llnnk hozz. Mi nem tesszk, versenyznk, mert hisszk, hogy brmi megtrtnhet.”
„Kt hete Monacban j s izgalmas versenyt futottunk, de szmunkra mshogy is alakulhatott volna. Szval igenis hiszem, hogy fordthatunk. Hiszek a csapatban, s br tudom, hogy mg nem ott tartunk, ahol szeretnnk, nem arathatunk ketts gyzelmeket, de sosem tudhatjuk. Mindent megprblunk, kemnyen kzdnk, mindent beleadunk, hogy megnyerjk ezt a versenyt, majd a kvetkezt is. Nem voltam j matekbl, de ahhoz nem kell zseninek lenni, hogy kiszmtsd, hogy mg mindig nyerhetnk.”
Nem ellenezn Sebastian Vettel, hogy jra Daniel Ricciardo legyen a csapattrsa – ezttal mr a Ferrarinl.
Eddig az ausztrl versenyz volt a ngyszeres vilgbajnok egyetlen csapattrsa az F1-ben, aki a szezon vgn jobbnak bizonyult nla a pontversenyben. Daniel Ricciardo 2014-ben a Red Bullnl hrom futamgyzelmet szerzett, valamint bezsebelte a bajnoki bronzrmet, mikzben Sebastian Vettel gyzelem nlkl zrt a negyedik helyen.
Ricciardt mr tbbszr hrbe hoztk a Ferrarival – Vettel Kanadban jelezte, nem ijedne meg, ha jra kollgk lennnek. „Nem elleneznm, kedvelem t. J versenyz, j szezont is futott 2014-ben. A tavalyi s idei teljestmnyt mr nehezebb rtkelni, mivel arrl nem tudhatunk, mi megy a csapaton bell, de amennyire n ismerem, egy j src” – nyilatkozta a nmet.
„Viszont mg egyszer mondanm: ez nem az n dntsem, nem nekem kell szerzdtetnem valakit. Nem beszltem errl a csapattal, s nem is tma ez nlunk egyelre. Elg elfoglaltak vagyunk jelenleg azzal, hogy cskkentsk a htrnyunkat, most ez lvez elsbbsget.”
Vettel nem hiszi, hogy vissza kellene vgnia a 2014-es veresgrt – azonban jelezte, nem rzi gy, hogy Ricciardo fellmlta volna t kzs szezonjukban. „2014-et mr magam mgtt hagytam, s valjban mskpp is festett, mint ahogyan emlkeznek r. v vgn csak a vgeredmny szmt – ilyen egyszeren, de valjban ez sosem ilyen egyszer. Ez ugyanolyan, mint a teszt: ha valaki az els helyen zr, az szmos ok miatt lehetett els, taln nem felttlenl azrt, mert volt aznap a leggyorsabb.”
Vettel vgl hozztette, szve szerint 2017-nek is Kimi Rikknen csapattrsaknt vgna neki. „Nagyon jl kijvnk egymssal, nagyon knny egytt dolgozni vele, mivel nem kell amiatt aggdni, milyen trkkket vet majd be, ami elvonja a figyelmet a munkrl.”
Tbb forrs is jelezte mr, a Ferrari komoly jtsokkal kszl a Kanadai Nagydjra. A tovbbfejlesztett zemanyag s az j hts felfggeszts mellett bevetnek egy j turbfeltltt is, amit ezen a htvgn csak Sebastian Vettel viheti plyra.
Az olaszok egyik legnagyobb gyengesgt eddig lltlag az okozta, hogy a versenyhtvgken nem tudtk tkletesen kihasznlni turbjukat, a Kanadban debtl j turbina viszont megoldhatja a problmkat, hiszen mostantl lehetsgk lesz hosszabb ideig maximlis teljestmnnyel autzni az egyenesekben. Azt, hogy a Ferrari mr most beveti ezt az elemet a napokban tbb lap is megrta, a Motorsport legutbbi cikke azonban rmutatott, az j turbt csak Vettel viszi plyra.
A fejleszts hrom mdost pontba „kerlt” a Ferrarinak, m mivel az Orosz Nagydjon bevetett jtsok utn mg hat zsetonja maradt a csapatnak, hrmat a folytatsban is elhasznlhatnak mg erforrsuk teljestmnynek javtshoz. Most elssorban az idmr edzseken szeretnnek elrelpni (itt profitlnnak a mr emltett teljestmnynvekedsbl), hiszen az elz versenyhtvgken fknt szombatonknt kerltek htrnyba ellenfeleikkel szemben.
Kanada egybknt nagyon j helyszn az ehhez hasonl fejlesztsek bevetshez s tesztelshez, hiszen a Gilles Villeneuve-rl elnevezett versenyplyn komoly hangsly kerl az erforrsra, s gy az energia-visszanyer rendszerekre is. „A hibrid rendszer fontos, mert az egyenesben minden energit elhasznlunk, a vegyes rszeken pedig megfelelen vissza kell tltennk azt. Teljesen feltltttnek kell lennie az energiatrolnak, mieltt visszarnk a hajtkanyarhoz s ismt gyorstunk az egyenesben” – mondta a Ferrari motorrszlegt vezet Mattia Binotto.
Vltoztatnak tovbb a hts felfggesztsen is, a gumik tapadsa ugyanis nem volt megfelel az elz futamokon (a Ferrari vezeti folyamatosan arra panaszkodtak, hogy a versenyzk nem tudjk megfelelen mkdsre brni ket), mivel a vonrudas megolds nem biztostja a kigyorstsnl kell merevsget. Ezrt vetnek be most egy j geometrij felfggesztst, ami remnyeik szerint megoldja ezt a problmt. A kanadai futamra a csapat kiemelt partnere, a Shell is jtssal kszl: tovbbfejlesztett zemanyaguk segtheti a vrsket, hogy tovbbi lerket nyerjenek a htvgn.
Friss: Az Autosport ekzben arrl r, Kanadban a Ferrari mindkt versenyzje megkapja a szban forg motorfejlesztst.
jtsok motorfronton, vltoztatsok a gumikezels tern – a Ferrari komoly fejlesztsekkel kszl Kanadra. Fordulpontot remlnek Montrealtl.
Maurizio Arrivabene csapatfnk mr a monaci dobogs helyezs nlkl zrt futamot kveten jelezte, a Ferrari tovbbra sem adja fel, ezrt Kanadra jabb fejlesztsekkel kszlnek. „Bizonyos fejlesztseket fel fogunk gyorstani. Mr Kanadban egy msik Ferrarit fognak ltni. Hogy versenykpesebb vljunk, muszj fejlesztennk, s ezt is tervezzk” – nyilatkozta.
Hozztette, Montrealban rkezik az j motorjuk is – csak mg az a krdses, ehhez szksges-e mdost pontokat hasznlniuk. A nmet Auto Motor und Sport gy tudja, a legfbb fejlesztst az erforrs tern valjban az j turbfeltlt jelenti. Az olaszok beszlltjukkal, a Honeywell-lel mr j ideje dolgoznak a turbina javtsn. Egyik gyenge pontjukat az v eddigi htvgin az jelentette, hogy nem tudtk maximlisan kihasznlni turbjukat, mivel az egyenesek msodik felben MGU-H-juk inkbb tartalkolt az energival. Az j turbinval viszont lehetsgk lesz hosszabb ideig maximlis teljestmnnyel autzni, mgpedig gy, hogy az ERS tltse nem vesz el a bels gs motor teljestmnybl, radsul a megbzhatsg miatt sem kell mr aggdniuk.
Tallgatsok szerint a fejlesztsekhez. a csapatnak kt-hrom mdost pontot kell majd elhasznlnia – a csapatnak jelenleg mg 6 egysg ll rendelkezsre.
A Speedweek szerint emellett a Shelli is tovbbfejlesztett zemanyaggal kszl Montrealra, amely tovbbi lerket jelenthet az erplyn.
Ms krds, hogy a Ferrari legnagyobb problmjt az elmlt kt htvgn nem a Kanadban meghatroz motorer, sokkal inkbb a gumikezels jelentette. A csapat Monacban egymst kvet msodik alkalommal volt kptelen jobb idt autzni az idmr edzs Q3-as szakaszban, mint a Q2-ben, ami rosszabb rajtpozcikat, s ezltal a versenyen is gyengbb alaphelyzetet jelentett szmukra.
„Ennek meg kell tallnunk az okt. Csak a gumikezelssel magyarzhat ez a jelensg. s ha az idmrn elrbb vgeznnk, a versenyeink is teljesen mskpp alakulnnak. Abszurd, hogy a Q1-ben mg mink a legjobb id, aztn kptelenek vagyunk javulni. R kell jnnnk, mi trtnik a gumikkal s a karosszrival, a guminyomssal s a hmrsklettel” – magyarzta Arrivabene.
A Speedweek gy tudja, a Scuderia e furcsa jelensgre is igyekszik reaglni: Sebastian Vettelk egy j geometrij hts felfggesztst kaphatnak, mellyel nemcsak gyorsabban fel tudjk melegteni a gumikat, de knnyebben zemi hfokon is tudjk tartani azokat.
Sebastian Vettel szerint nem fair a Ferrarival szemben, hogy idei vkezdsket folyton 2015-s teljestmnykhz mrik. A bajnok tovbbra is gy rzi, j ton jrnak.
A Red Bull mr 9 pontra megkzeltette ket a konstruktri bajnoksgban, s mikzben a Barcelonban mr egy versenyt nyer osztrkok ezen a htvgn a Mercedesszel harcoltak az jabb sikerrt, nekik mg a dobogra sem volt eslyk. Egyre inkbb gy tnik, hogy a Ferrari 2016-ban nem kpes megfelelni az irnyba tmasztott elzetes vrakozsoknak, s nem igazi kihvja a bajnokcsapatnak.
Sebatian Vettel ugyanakkor tovbbra sem pnikol, gy rzi, ha sikerl megoldaniuk idmrs problmjukat, hozhatjk azt a szintet, amit kezdettl fogva vrtak maguktl. Szerinte hiba azzal kritizlni ket, hogy egy ve ilyenkor mr volt futamgyzelmk, s meggyzbb teljestmnyt nyjtottak. „Nem fair a mlt vhez hasonltani a mostanit” – jelentette ki. „Tavaly a senki fldjn voltunk, az elttnk s mgttnk ll csapatokhoz kpest is nagy volt a klnbsg. Idn sokkal kisebbek a klnbsgek, s szerintem mi is jval kzelebb vagyunk.”
„Taln nem voltak olyan sima versenyeink, mint a tavalyi vkezdskor, s ezrt nem jttek ssze olyan jl a dolgok. Persze ez is a mi hibnk. Knny viszont megmagyarzni ezt: ha jobban sikerl a szombatunk, a versenynk is jobban alakul. Ha pedig jobban alakul a versenynk, most a dobogn lltunk volna, Barcelonban pedig nyertnk volna.”
„Nem gondolom teht, hogy brmi gond is lenne az autnk tempjval. Az rendben van. Viszont gondot okoz e teljestmny kiaknzsa a versenyeken s az idmrkn. A feladatunk most ez. Mondhatjk, hogy nem jrtunk sikerrel, de azt is figyelembe kell venni, hogy olyan csapatokkal kzdnk, amelyek mr testek a strukturlis vagy vezetsgben trtnt nagy vltozsokon a kzelmltban. Mi mg csak most kezdtnk bele ebbe a projektbe, s azon vagyunk, hogy sikerre vigyk. A cljaink pedig sokkal becsvgybbak, mint brki msi.”
A csapatfnk, Maurizio Arrivabene monaci futamuk utn is kijelentette: tovbbra is hiszi, hogy idn bajnokok lehetnek. Vettel sem ltja ennek akadlyt. „J ton haladunk. Mostanig valban lehettnk volna jobbak. Ha nem fstl el a motorom Bahreinben, ott is a dobogn lettnk volna, s sokkal tbb pontunk lenne, sokkal jobbnak tnne a helyzetnk. De nem gy lett. Elre tekintnk, a kvetkez versenyre. Barcelona s Monaco is fontos leckkkel szolglt szmunkra az idmrjvel, s az nem is krds, hogy ha jobb rajthelyet szerznk szombaton, vasrnap is knnyebb a dolgunk. Most ezen kell dolgoznunk” – fogalmazott a ngyszeres vilgbajnok.