SEBASTIAN VETTEL

Sebastian Vettel, akrcsak a src a szomszdbl. Habr ngyszeres Formula-1-es vilgbajnok, s a sportg trtnetnek egyik legnagyobb mlt csapatnak piltja, nincsenek sztrallrjei. Magnlett rendkvl vja a mditl, s minden krdst kerl is ezzel kapcsolatban. Egytl egyig minden pilta tisztelett kivvta hozzllsval s tehetsgvel. 2015 ta j csapatval, a nagy mlt Ferrarival szll harcba a gyzelemrt! Itt kiderl hogyan! >>

      

 
 

SEBASTIAN HIVATALOS OLDALA

 

 
Orosz NAGYDJ 2017

Idpont: 2017. 04 28. - 04.30.
Krk szma: 53
Egy kr: 5,848  km
Teljes versenytv: 309,745 km
Leggyorsabb kr: 1:39:094- N, Rosberg
2016-os gyztes: N. Rosberg

 

Idbeoszts

 
LATEST PHOTOS

Silverstone 2017

 
IMPRESSZUM

Ha szeretnd egy picit jobban megismerni a lapot, s azt, aki mgtte ll, akkor me nhny informci a szerkesztrl s az oldalrl:

A szerkesztrl
Oldalinformcik
Elrhetsgem

Szerkeszt: Andi
Design: Merci
Nyits:  2011.08.01.
Tma: Sebastian Vettel, Formula 1
Kategria:  sport
Host: gportal
Ajnlott bngsz: Mozilla Firefox
Felbonts: 1280*800

Nyilatkozat s tovbbi informcik ITT!

(c)

Copyright Seb-Vettel 2011-2017

 
PONTVERSENY

1.     Sebastian VETTEL 68
2.   Lewis HAMILTON  61
3.  Valtteri BOTTAS 38
4.    Kimi RAIKKNEN  34
5.   Max VERSTAPPEN  25

 




 

Tovbb >>

 
CHAT

A chat cserekrsre, beszlgetsre szolgl! Reklmot nem krek! Tartzkodj a trgr szavak hasznlattl!

 

 
PITLANE

 

//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_71.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481082_98.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481087_73.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_80.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_47.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_40.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_27.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_17.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_40.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_43.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_60.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_57.png      

Chatben tudsz JELENTKEZNI!
Ha leveszel, elkltzl, trld az oldalad szlj! Ksznm!
Ha nem frisselsz hossz ideje lekerlsz.

 

 

HREK

Megcsrrent Vettel telefonja – Kvjat kereste…

Danyiil Kvjat megbeszlte Sebastian Vettellel! Az els krben balesetet elidz orosz telefonon hvta fel a ngyszeres vilgbajnokot. A Ferrari tovbbra is nehezen teszi tl magt a kiessen.

„Ezttal ez szz szzalkig Kvjat hibja volt. Meg is rtem Seb dht. gy nzett ki, mint egy alsbb kategria rajtbalesete, nem gy, mintha ez a Forma–1 lenne” – rtkelte Martin Brundle a Danyiil Kvjat s Sebastian Vettel kztt Szocsiban trtnt rajtbalesetet.

A versenyen bntetst, a leints utn 3 bntetpontot kap orosz a futam utn maga is elismerte hibjt. Ugyanakkor kiemelte, msodik tkzsk eltt nem szmtott arra, hogy Vettel olyan drasztikusan lelasst, ezrt rohant bele jra.

Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfnke nem tudja elfogadni ezt az rvelst. Amikor flvetettk neki, hogy a nmet telemetrija igazolni tudn, van-e valami Kvjat rvelsben, gy hrtott: „Termszetes, hogy lasstott. Mgis mit kellett volna tennie, repljn? Nem lenne helyn val a telemetrit elvenni, mert ezt a helyzetet mskpp kell szemllnnk. rtem n, hogy okosnak kell lenni, de a kpekbl egyrtelm a helyzet.”

„Sebastian azt mondta nekem, hogy Kvjat elszr hozzrt, a msodik alkalommal viszont igen kemnyen belement. Termszetesen az ilyen tkzsek utn lasst az ember, de ez nem jelenti azt, hogy ha lasst valaki, annak jra neki kell menni! Nincs teht szksg a telemetrira ahhoz, hogy ezt megllaptsuk. Amikor elszr megjelentem itt (a mdia eltt – a szerk.), meggrtem mindenkinek, hogy nylt s szinte leszek. Legutbb Knban nem panaszkodtam Kvjat miatt, azt mondtam, j munkt vgzett. Ezttal viszont nem tudok semmi magyarzatot a trtntekre” – fogalmazott az olasz.

Megbeszltk, lezrta

Vettel a futamot ugyan vgignzte csapatval, a leints utn a megszokottnl jval korbban elhagyta a plyt. Kvjat azt nyilatkozta, beszlni fog ellenfelvel, s azta kiderlt, ezt meg is tette. Nem sokkal a ktelez mdiakrk utn szemlyesen hvta fel a ngyszeres bajnokot.

Hogy pontosan mirl beszltek, nem rulta el. De annyit elmondott: tisztztk a helyzetet. „Mindent elmondtam, amit csak el kellett, azoknak az embereknek, akikkel beszlnem kellett. Felhvtam, akit fel kellett hvnom. s mindent t is beszltnk. Most bizonyra az emberek lvezik, hogy beszlhetnek rlunk. Hadd tegyk. Tudom, hogy hibt kvettem el, s tanulni fogok belle. A hiba kvetkezmnye az lett, hogy a csapatunk nem szerzett pontot, holott szerezhetett volna. De ezt most mr le kell zrni, a baleset megtrtnt. Mr beszltnk. Az pedig teljesen normlis, hogy az ember elkvet ilyen hibkat” – zrta gondolatt a verseny 15. helyezettje.

/m4sport/

2016.05.02. 01:03, Andi

Vettel s a „francos pesszimista nmetek”…

Elsz bajnoki eslyek? Vrakozst alulml teljestmny? Sebastian Vettel hallani sem akar arrl, hogy idn mr eslyk sem lesz a Mercedes ellen!

Nyolc tizedmsodperc. Valjban csak egy szempillants, F1-es lptkkel viszont risi klnbsg. Nico Rosberg szombaton ennyit vert a msodik Sebastian Vettelre az Orosz Nagydj idmr edzsn. Azok utn, hogy Lewis Hamilton pnteken mg arrl gyzkdte az jsgrkat, kemnyen kell dolgozniuk, hogy egyltaln maguk mgtt tudjk tartani a vrsket.

Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetje a nap vgn kijelentette, cmvdjk technikai hibjtl eltekintve a teljestmny szempontjbl a mostani messze a legjobb htvgjk idn. A pole-szerz Nico Rosberg pedig odig merszkedett, hogy mr azt sem rezte helynvalnak, amit az elmlt hetekben s csapata csinlt: a Ferrari felmagasztalst. „gy tnik, a Ferrari most nincs kzel hozznk. Az elmlt hetekben folyton azt hajtogattuk, hogy nagyon kzel vannak – taln most fel kne hagynunk ezzel, mert ntt az elnynk a htvgn. De elg rendkvli krlmnyek voltak itt, hiszen az aszfalt semelyik msik plyhoz nem hasonlthat” – magyarzta a bajnoki llovas.

A szombati msodik helyt vltcserje miatt hetedikre cserl Sebastian Vettelt mindezek utn a nmet Auto Motor und Sport szakrja, Michael Schmidt megkrdezte: nem aggdik-e amiatt, hogy egyre csak n kztk s a Mercedes kztt a klnbsg, mikzben a cljuk a csillagosok legyzse volt.

„Nem tudom. Ezek a francos nmetek mindig olyan pesszimistk! Mutassunk mr nmi optimizmust” – felelte mosolyogva a ngyszeres bajnok, akirl Schmidt egybknt mr knyvet is rt. „Mg csak hrom futam van mgttnk. Igen, eddig valban nem ment minden a terv szerint. De megnyerhettk volna az els futamot, ha kicsit mskpp alakul. sszessgben teht nem annyira rossz a helyzet. J a tempnk, fleg vasrnaponknt, s a pontokat ugyebr akkor osztjk. Tudjuk, hogy dolgoznunk kell mg, de ez nem olyan knny. A Mercedes kivl teljestmnyt nyjt, ahogy a versenyzik is, ezrt nehz legyzni ket. Nem jtszadozunk, ez nem voda. Felnttek vagyunk, s nehz kihvs eltt llunk. De mi akarunk lenni a legjobbak, s hisszk, hogy fordthatunk a helyzetnkn.”

A msik krdsre, mennyire bosszantja, hogy jabb s jabb technikai hibk tik fel nluk a fejket idn, hasonl hozzllssal vlaszolt. „Nem vagyok frusztrlt. Nyilvn nem j, amikor ilyesmi trtnik, mert nem teszi knnyebb az letnket, de ez is rsze a versenyzsnek. Eddig nem volt mg igazn tiszta versenynk, de taln majd holnap! Mg csak prilis-mjus van, hossz mg a bajnoksg. A legfontosabb most az, hogy a lehet legtbb pontot szerezzk meg minden egyes alkalommal.”

A bajnoki eslyekrl teht tovbbra sem mondott mg le, de vajon mennyi eslyt lt a vasrnapi szocsi felkapaszkodsra? Elmondsa szerint a hossz egyenesekkel s ers motorjval j eslye lehet erre. „Igen. Nyilvn azrt kvalifikltam magam a msodik helyre, mert ide tartozom. A bntets miatt htrbbrl kell indulnom, de szerintem gyorsabb vagyok a tbbi autnl, gy j eslyem lesz elrbb lpni. De sosem knny. Igen, vannak itt egyenesek, de van sok kanyar is, s tudjuk, mennyire nehz kvetni a msikat. Szval megltjuk” – fogalmazott, hozztve, remnyei szerint az j motorjuk is jelent majd nmi pluszt.


/motorsportal/

2016.05.01. 01:01, Andi

(c) Orosz GP, vgeredmny: Rosberg sikere, Vettel ismt nulzott

Az Orosz Nagydj vgeredmnye
 
1. Nico Rosberg Mercedes 1 32 p 41,997 mp
2. Lewis Hamilton Mercedes +22,002 mp
3. Kimi Rikknen Ferrari +31,998 mp
4. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +50,217 mp
5. Felipe Massa Williams-Mercedes +1 p 14,427 mp
6. Fernando Alonso McLaren-Honda +1 kr
7. Kevin Magnussen Renault +1 kr
8. Romain Grosjean Haas-Ferrari +1 kr
9. Sergio Prez Force India-Mercedes +1 kr
10. Jenson Button McLaren-Honda +1 kr
11. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer +1 kr
12. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari +1 kr
13. Jolyon Palmer Renault +1 kr
14. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari +1 kr
15. Danyiil Kvjat Red Bull-TAG Heuer +1 kr
16. Felipe Nasr Sauber-Ferrari +1 kr
17. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari +1 kr
18. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes +2 kr
19. Max Verstappen Toro Rosso-Ferrari kiesett
20. Sebastian Vettel Ferrari kiesett
21. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes kiesett
22. Rio Haryanto Manor-Mercedes kiesett
2016.05.01. 00:58, Andi

Ricciardo bocsnatot vr, Arrivabene elfogadhatatlannak tartja Kvjat balesett

Nemcsak Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo versenyt is tnkretette Danyiil Kvjat a rajt utni elidzett balesettel. Christian Horner szerint egyszeren rosszul mrte fl a helyzetet – Maurizio Arrivabene elfogadhatatlannak tartja a ktszeri tkzst.

Danyiil Kvjat elszr az els fktvon csszott bele Sebastian Vettel Ferrarijba, aztn miutn a nmet defektet kapott, a kvetkez kanyarban ismt belerongyolt – ez egyttal a vgllomst is jelentette a falnak csapd bajnok szmra.

„Sajnos a versenynket teljesen elcseszte az els kanyar” – nyilatkozta keseren Christian Horner, a Red Bull csapatfnke. „Dani szerintem rosszul mrte fel a fktvot, nekiment Sebnek, aki pedig ezzel Danielnek. Ekkor mindkt els szrnyunknak annyi volt, az autink komolyan megsrltek, s ennek eredmnyeknt nem szereztnk pontot egyik autval sem. s nyilvn Sebastian versenyt is elszrtuk.”

A ngyszeres vilgbajnok a verseny alatt odament a Red Bull boxfalhoz, s beszlt volt fnkvel. „Elgg frusztrlt volt. n pedig csak annyit tudtam tenni, hogy bocsnatot krtem tle, mert ez a htvge nagyon balszerencssen alakult szmra Danyiil hibja miatt. Az rzelmek ilyenkor tombolnak a fikban” – magyarzta a brit.

A riporter megkrdezte Hornertl, emlkszik-e arra, kit neveztek pr vvel ezeltt az „tkz klyknek” – ezzel Sebastian Vettelre utaltak, akit els Red Bull-os veiben a McLaren korbbi csapatfnke, Martin Whitmarsh illetett a nem ppen kedves jelzvel, miutn 2010-ben a nmet kittte Jenson Buttont Spban. „Igen… igen” – jtt kiss zavarba Horner. „Nzd, Danyiil a hazai futamn egyszeren tl sokat akart azonnal, de ilyen baleseteket mr korbban is lthattunk. Egyszeren rosszul mrte fel a helyzetet” – mutatott r.

Maurizio Arrivabene, a Ferrari csapatfnke ugyanakkor hangslyozta, mindez csak akkor lenne mentsg Kvjat szmra, ha csak egyszer ment volna neki Vettelnek. „Ktszer csinlta! Egyszer mg elfogadhat, de ktszer! Ez elfogadhatatlan” – bosszankodott az olasz. „A versenynek mr vge, megkapta a bntetst, de ez ettl mg elfogadhatatlan.”

Horner kollgja szavai hallatn hozztette: „Szerintem Danyiil tudja, mi trtnt. Minden versenyz megnzi a felvteleket. Elmrte az els kanyart, aztn nekiment Sebastiannak. A csapat szempontjbl ez mindent teljesen tnkretett, mert rtkes pontokat szerezhettnk volna ma. Sok pontot engedtnk ki a markunkbl.”

A msik „ldozat”, Daniel Ricciardo ekzben szintn gy ltta, hogy csapattrsa kvetett el hibt. „Lttam, hogy Sebastian tkztt nekem, de tudtam, hogy nem a hibs, mert nem volt termszetes, ahogyan nekem jtt. Ttudtam, hogy is kapott egy tst htulrl. A biztonsgi auts fzis alatt lttam a visszajtszst, s hogy Danyiil volt az. Frusztrl, hogy gy trtnt, s kr, hogy mr az els krben vget rt a versenynk” – fogalmazott.

„Sergio (Prez) s Sebastian kztt voltam, a kanyar nagyon szk s ms mr nem frt be oda. Ha Danyiil lkte meg Sebastiant, akkor nem tudom, hov szeretett volna befrni, mert ott mr nem volt elg hely. Az emlkeim alapjn mi hrman voltunk eltte, szval a plya mr le volt zrva. Abbl, amit n lttam, tnyleg nem volt mr hely, ebben a pozciban pedig kvetnie kellett volna az eltte lvt. Nagy sebessggel rkeznk meg ebbe a kanyarba, akrcsak Monzban, ilyenkor pedig nagyobb a baleset lehetsge, mint mondjuk Sanghajban. Ehhez mg alkalmazkodnia kell.”

A krdsre, szerinte bocsnatot kr-e tlk csapattrsa, a hromszoros futamgyztes elmondta: „Igen, Szerintem bocsnatot fog krni. Elg sok embernek tartozik ezzel ma, szval igen. Megltjuk.”

Majd a flvetsre, szerinte vltoztatnia kell-e csapattrsnak a hozzllsn, hozztette: „Megltjuk, ez csak rajta ll.”

/m4sport/

2016.05.01. 00:52, Andi

Kvjat bocsnatot krt – s felkszlt a tmadsokra

Danyiil Kvjat elismerte, volt a felels a Sebastian Vettellel trtnt ketts tkzsrt. Felkszlt az t r tmadsokra, s jelezte, megbeszlik a trtnteket kollgjval.

Sebastian Vettel Knban torpednak nevezte Danyiil Kvjatot, aki szerinte tl nagy elnnal, tl optimistn rkezett meg a rajt utn az els kanyarba, s csakis annak ksznhette, hogy ebbl nem lett komolyabb baj, mert flrehzdott elle. Ezttal eslye sem volt flrellni: Kvjat az els kanyarban telibe tallta Ferrarija htuljt, majd egy kanyarral ksbb ismt nekiment, kitve t ezzel a versenybl.

Az orosz a leints utn beszlt arrl, mi vezetett a ketts balesethez. „Volt egy kis problma. Az utols pillanatban nem szmtottam arra, hogy ennyire lelassul. Aztn rtapostam a fkre, de mr nem volt eslyem, mert ha leblokkolod a kereket, nem tudod irnytani az autt. Az els tkzsnk ennek ksznhet” – magyarzta Kvjat a Sky Sportsnak. „A msodik tkzsnl pp mgtte voltam, s nem lttam, hogy mi trtnik elttem. jelentsen lelasstott, nekem pedig mr nem maradt idm reaglni sajnos.”

A versenybrk vgl az oroszt tltk hibsnak a trtntekrt, s ezrt a legslyosabb, 10 msodperces stop and go bntetssel sjtottk t. „Nyilvnval, hogy a bajt n okoztam” – ismerte el Kvjat. „Termszetesen nem tl j rzs, de idnknt megesik az ilyen az els krben. Taln ez volt a legpocskabb els krm plyafutsom sorn, de tanulni fogok belle. Bocsnatot krek mindenkitl, aki rintett volt ebben. Legkzelebb mr minden rendben lesz” – grte.

A krdsre, mindezek utn mr rzi-e szksgt annak, hogy beszljen Vettellel (Kna utn nem beszltek tbbet a trtntekrl), elismerte: „Igen, fogunk beszlni. Most csakis ennyit tehetnk. Termszetesen nem knny, hogy most bizonyra mindenki engem fog tmadni. De boldogulok majd vele.”

/m4sport/

2016.05.01. 00:48, Andi

Fny derlt Vettel pnteki lellsa okra

Nem tnik slyosnak az a hiba, amely pnteken korn vget vetett Sebastian Vettel msodik szabadedzsnek Oroszorszgban.

A ngyszeres vilgbajnok ppen csak megfutotta „idmrs” krt a szuperlgy gumikon, amikor autja hirtelen erejt vesztette, majd megllt a clegyenesben. Sebastian Vettel mr akkor jelezte, az elektronika szllt el. Szereli azonnal megkezdtk a hiba oknak felkutatst, m a versenyz edzse mr a gyakorls fele eltt vget rt.

Azta kiderlt, egy rvidzrlat idzte el a lellst, mely az elemet az MGU-H-val (henergia-visszanyer rendszer) sszekt kbelben keletkezett. Mindezt a csapatfnk, Maurizio Arrivabene erstette meg.

A Ferrari egybknt ezen a htvgn egy tovbbfejlesztett erforrssal versenyezteti bajnokait, akik egyelre vatosan nyilatkoztak a fejleszts jelentette elrelpsrl. Kimi Rikknen pntek dlutni hossz etapjai nem arra utaltak, hogy a vrsk veszlyesebbek a Mercedesre, mint Knban, m a nmetek mrnkei azt gyantjk, hogy a finn csapattrsa mszaki hibja utn visszafojtott erforrssal krztt. 2007 bajnoka emellett a nap vgn elrulta, cseppet sem volt elgedett autja gumikezelsvel.

Ez a plya llapotnak javulsval mg vltozhat – a legfbb krds azonban a Scuderia kapcsn most az, vajon kpesek lesznek-e jabb technikai problmk nlkl folytatni szocsi htvgjket. Egy biztos: Sebastian Vettelnek a vltcserje miatti t rajthelyes bntets utn kell majd felzrkznia az lmeznyre.

/motorsportal/

2016.04.30. 21:44, Andi

Vettel: Nyertem tven eurt Nictl – s ez nagyon j rzs!

Br az idmr Nico Rosberg sikert hozta, Sebastian Vettel egy fogadsban sikeresen fellmlta honfitrst. 50 eur lett a jutalma…

„Most vesztettem tven eurt Sebastiannal szemben” – llaptotta meg az Orosz Nagydj idmr edzst megnyer Nico Rosberg a leintst kvet sajttjkoztatn. Azt kveten, hogy a modertor megkrte, mondjon pr szt anyanyelvn is a szombaton trtntekrl.

Hogy mi is volt a fogads trgya? A kt nmet kzvetlenl a sajttjkoztat eltt azon kezdett el tanakodni, vajon szombatonknt is szoks-e nmetl beszlni a megszokott angol nyelv krk utn, vagy ez csak a vasrnapi futamokon bevett procedra. A plyafutsa sorn eddig sszesen 46 pole-t szerz, s a szombati sajttjkoztatkon jval tbbszr rszt vev Vettel vgl jl tippelt, s ennek rezheten nagyon is rlt.

„n azt mondtam, szombatonknt nem kell nmetl beszlnnk” – mondta Rosberg. Krrvend honfitrsa pedig gyorsan kihasznlta a helyzett. „Istenem, nem tvenezret mondtl?” – prblt egy kicsit tbb pnzt kisajtolni ellenfelbl a knny gyzelem utn.

„Ilyet n sosem mondtam” – vdekezett Rosberg.

„Ma dupln elgedett vagyok” – llaptotta meg gy is szles mosollyal a ngyszeres bajnok. „Nyertem tven eurt Nictl, s ez nagyon j rzs. Remlem, ez j men!”

Hogy valban az-e, vasrnap kiderl. Egy biztos, Vettelnek akkor az jabb Rosberg fltt aratott sikerrt kemnyebben meg kell majd dolgoznia. t rajthelyes bntetse miatt a 7., vetlytrsa pedig az els rajtkockbl vg neki a versenynek.


/motorsportal/

2016.04.30. 21:43, Andi

(c) Orosz GP, idmr: Rosberg a pole

Nem volt ellenfele a Mercedes alakulatnak a Szocsiban zajl idmredzsen, s vgl Nico Rosberg knny szerrel zsebelte be a pole-pozcit.

Az edzs elejn a Ferrarik sem tudtk igazn megkzelteni a nmet alakulat versenyzit, egy msodperces htrnyban volt a Vettel-Raikknen du.

A Ferrarik egybknt a Q2-ben is csak az utols percekben gurult plyra s futott mrt krt.

Lewis Hamilton az utols rszben mr nem tudott kihajtani a garzsbl, gy ltszik ismt az MGU-rendszer hibsodott meg a brit autjban.

Sebastian Vettel ugyan a 2. helyen vgzett, Rosberg mgtt s a finn Valtteri Bottas eltt, m a nmet vltcsere miatt csak t hellyel htrbb, a 7. pozcibl startolhat majd. Csapattrsa, Kimi Raikknen a negyedik helyen zrt.

(c) Andi

Eredmnyek.

1. Nico Rosberg Mercedes 1:35,417
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:36,123 +0,706
3. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:36,536 +1,119
4. Kimi Rikknen Ferrari 1:36,663 +1,246
5. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:37,016 +1,599
6. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:37,125 +1,708
7. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:37,212 +1,795
8. Danyiil Kvjat Red Bull-TAG Heuer 1:37,459 +2,042
9. Max Verstappen Toro Rosso-Ferrari 1:37,583 +2,166
10. Lewis Hamilton Mercedes id nlkl -------
11. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:37,652 +2,235
12. Jenson Button McLaren-Honda 1:37,701 +2,284
13. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:37,771 +2,354
14. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:37,807 +2,390
15. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:38,055 +2,638
16. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari 1:38,115 +2,698
17. Kevin Magnussen Renault 1:39,206 +3,789
18. Jolyon Palmer Renault 1:39,009 +3,592
19. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:39,018 +3,601
20. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:39,399 +3,982
21. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:39,463 +4,046
22. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:39,519 +4,102
2016.04.30. 21:36, Andi

(c) Orosz GP, 3. szabadedzs: Tovbbra is Hamilton az len

Az idmredzst megelz utols szabadedzsen, Lewis Hamilton vgzett az len, csapattrsa, Nico Rosber eltt Szocsiban.

Az edzs fszereplje , a msodik DRS-zna volt, a plya 13-as kanyarja. Itt sokan cssztak ki, tbbek kztt Sergio Prez s Nico Rosberg is.

Sebastian Vettel s Lewis Hamilton kis hjn ssze tkztt a boxutcban, Vettelt rengedtk Hamiltonra, m a nmet figyelmessgnek ksznheten nem trtnt baleset az esetbl.

(c) Andi

Eredmnyek:

1. Lewis Hamilton Mercedes 1:36,403 17
2. Nico Rosberg Mercedes 1:36,471 +0,068 22
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:37,007 +0,604 28
4. Kimi Rikknen Ferrari 1:37,727 +1,324 14
5. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:37,918 +1,515 16
6. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:37,985 +1,582 16
7. Max Verstappen Toro Rosso-Ferrari 1:38,133 +1,730 22
8. Jenson Button McLaren-Honda 1:38,260 +1,857 14
9. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:38,465 +2,062 25
10. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:38,542 +2,139 18
11. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:38,622 +2,219 23
12. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:38,633 +2,230 12
13. Danyiil Kvjat Red Bull-TAG Heuer 1:39,047 +2,644 15
14. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:39,162 +2,759 16
15. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari 1:39,230 +2,827 18
16. Kevin Magnussen Renault 1:39,238 +2,835 16
17. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:39,239 +2,836 15
18. Jolyon Palmer Renault 1:39,589 +3,186 19
19. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:39,599 +3,196 19
20. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:39,663 +3,260 18
21. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:39,740 +3,337 23
22. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:39,898 +3,495 19
2016.04.30. 21:33, Andi

Bntets utn: Vettel a knai tkzsk uthatst nygi

Nem rte vratlanul a Ferrarit Sebastian Vettel knyszer vltcserje. A csapat elrulta, az nem a mai mszaki problmval, hanem a knai tkzssel van sszefggsben.Nem elg, hogy ki kellett hagynia a pnteki msodik szabadedzs j rszt, Sebastian Vettelnek a nap vgn mg azzal is szembeslnie kellett, hogy t rajthelyes bntetst kap vltcserje miatt. Elsre nem volt vilgos, a Scuderia lpsnek van-e brmi kze is a dlutni ERS-hibhoz, azta viszont megerstettk, valjban mr j ideje felkszltek az esetleges bntetsre.

Merthogy a vltcserre a knai els kanyarban trtnt tkzsek miatt kerlt vgl sor: Vettel akkor elbb Kimi Rikknennek, majd Sergio Preznek is nekiment, s ez ksztette el a terepet a mostani hibnak. Az istll mr a sanghaji futam utn sejtette, hogy valami nincs rendben a vltval, m gy dntttek, pnteken Szocsiban kiprbljk azt, hogy felmrjk a krokat. Vgl arra jutottak, tl kockzatos lenne a htvge htralv rszben is ezzel a vltval versenyeztetni bajnokukat, gy elvigyzatossgbl nyltak az jhoz.

Hozzllsuk rthet: ha valamire, akkor egy jabb nullzsra most semmikpp sincs szksgk. A csapatot eddig valamennyi nagydjhtvgn htrltatta valamilyen problma. Ausztrliban Rikknen turbja mondta fel a szolglatot, Vettelnek Bahreinben hibsodott meg a motorja, mely miatt most mr idei harmadik V6-ost kell hasznlnia. Oroszorszgban pedig jtt az jabb problma: az elektronikus rendszer hibsodott meg a ngyszeres bajnok autjban.

gy tnik, a vrsk idn kptelenek kiugrani a technikai hibk rvnybl. Pedig a csapat mindent elkvet a fejlds rdekben. Szocsi eltt hrom mdost pontot is felhasznltak a motorjuk gsternek talaktsra, ami a hrek szerint rszben a teljestmnyjavts, rszben viszont a megbzhatsg javtsa rdekben trtnt. Az Auto Motor und Sport gy tudja, a mostani fejleszts kzvetve az MGU-H teljestmnyjavtst clozta meg, m csak az els lpse volt egy tfogbb javtsnak. Ennek a msodik lpcsfokt Kanadra jsoljk, ahol jabb kt fejlesztsi ponttal a turbfeltltt is mdostjk, hogy alkalmazkodjon a nagyobb ignybevtelhez. Onnantl taln mr ki tudjk hasznlni a hajtegysgkben rejl nagyobb potencilt.

Ami az j motort illeti, a csapat egyelre kdsen fogalmazott annak hatsrl. „gy vljk, valamennyit hozott. Hogy mennyit, azt nehz megmondani. Termszetesen mg alaposan megvizsgljuk” – nyilatkozta Vettel. „Ugyanolyan, nincs igazi vltozs” – llaptotta meg Rikknen. „Tesztelnk j dolgokat. Ez egy j motor, de nehz sszehasonltani a rgivel, mert ms helyeken, ms idben msnak rzed a motorokat.”

Konkrtumokkal a csapatfnk Maurizio Arrivabene sem szolglt. „Minden tren minden egyes alkalommal javtani akarunk, ez a Ferrari alapelve. Nincs konkrt terlet. Az tny, hogy a motor az aut lelke, teht fontos” – nyilatkozta.

Majd a flvetsre, nem vllal-e tl sok kockzatot csapata idn, elmondta: „Kockztattunk, s ez az n hibm. De nem fogjuk feladni! Ha jk akarunk lenni, kockztatnunk kell, s folytatnunk kell a fejlesztst. Mindent meg kell prblnunk, alzatosnak s elszntnak kell lennnk, hogy jobb vljunk a Mercedesnl.”

Cljuk mg messzinek tnik, jllehet ellenfelk tovbbra is lltja, egyre csak kzelednek hozzjuk. Hamilton gy nyilatkozott, szerinte ezen a htvgn mg kzelebb lptek hozzjuk, mint Knban. Rikknen ennyire messzire mg nem ment. „Nem tudom, hol tartunk, majd holnap kiderl. A kridiket mg nem lttam, de a mi napunk nem alakult idelisan. Jobban ssze kell raknunk az autt, nekem pedig ma mg nem sikerlt j krt sem futnom. De mg csak pntek van, s biztosra veszem, hogy holnapra javulni fogunk” – tekintett elre.

/m4sport/

2016.04.30. 21:26, Andi

F1: Vettelt megbntettk

Sebastian Vettelt az g is hzza: autjban sebessgvltt kellett cserlni, a tetejbe pedig az elektronika is elszllt a Ferrariban. Kimi Rikknen is kszkdik Szocsiban.

Sebastian Vettel Lewis Hamilton mgtt a 2. helyen zrt az Orosz Nagydj msodik szabadedzsn, de ez sovny vigasz a ferraris nmet szmra, ugyanis vasrnap htrasorolssal kezd majd.

A ngyszeres vilgbajnok autja a dlutni edzsen fl ra utn a plyn llt le, elszllt benne az elektronika, ksbb pedig sebessgvltt is cserlni kellett, ezrt a futamra thelyes rajtbntetst kap.

“Kr volt a lellsrt, rtkes krket vesztettem, fleg a hossz etapok, versenybelltsok tekintetben. Sokat megtudhattunk volna arrl, hogy mennyire lehetnk versenykpesek vasrnap. Kiminek kellett elvgezni a teljes programot, nagyjbl sikerlt is, gy azrt van valami fogalmunk arrl, mire szmtsunk, s persze abbl is megtudhatunk ezt-azt, hogy mit csinltak a tbbiek” – mondta az edzs utn.

“A j hr az, hogy az aut balansza jnak tnik, a plya egsz jl fekszik, de ezzel egytt sem mi vagyunk a favoritok” – tette hozz.

Vettel htrasorolsa miatt a Ferrarinak vasrnap Rikknenre kellene tmaszkodnia, de a finn egyelre messze nincs a Knban ltott j formjban.

“Nehz nap volt, semmi sem akart gy mkdni, ahogy szerettem volna. Olyan nap, amikor nem sikerlt elcspni a gumikat, nem igazn talltuk az rtelmes belltsokat. Ezeken kvl azrt nagyjbl rendben mentek a dolgok. Mivel a msik autnk nem futott, mg dolgozni kell a sajt belltsaimon, nem voltak rendes kreim, de ilyen egy edzsnap. Azrt valamit kitallunk holnapra” – magyarzta a 2007-es bajnok.

/vezess/

 

2016.04.30. 21:23, Andi

(c) Orosz GP, 2. szabadedzs: Hamilton llt az lre, Vettel elszllt

A dlutni msodik szabadedzsen mr Lewis Hamilton zrt az len, mikzben Sebastian Vettel autja az edzs felnl egyszeren lellt.

A Ferrarikra ugyan felkerlt a szuperlgy keverk is, mg sem jutottak vele elrbb, st mszaki hiba is sjtotta a maranelloi grdt, miutn nmet versenyzjk autjban elszllt az elektronika.

Az edzs egy srga zszls fzissal zrult, Pascal Wehlein Manorjban ugyanis elromlott a motor.

(c) Andi

1. Lewis Hamilton Mercedes 1:37,583 30
2. Sebastian Vettel Ferrari 1:38,235 +0,652 10
3. Nico Rosberg Mercedes 1:38,450 +0,867 37
4. Kimi Rikknen Ferrari 1:38,793 +1,210 35
5. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:39,084 +1,501 34
6. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:39,185 +1,602 42
7. Danyiil Kvjat Red Bull-TAG Heuer 1:39,193 +1,610 32
8. Jenson Button McLaren-Honda 1:39,196 +1,613 31
9. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:39,289 +1,706 38
10. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:39,400 +1,817 30
11. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:39,465 +1,882 37
12. Max Verstappen Toro Rosso-Ferrari 1:39,501 +1,918 30
13. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:39,795 +2,212 31
14. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:39,867 +2,284 38
15. Kevin Magnussen Renault 1:40,193 +2,610 41
16. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:40,260 +2,677 24
17. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari 1:40,508 +2,925 26
18. Jolyon Palmer Renault 1:40,688 +3,105 37
19. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:40,740 +3,157 31
20. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:41,080 +3,497 38
21. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:41,178 +3,595 23
22. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:41,652 +4,069 29
2016.04.29. 21:14, Andi

(c) Orosz, GP: 1. szabadedzs: len a Mercedesek, egyelre messze a Ferrarik

Az Orosz Nagydj pnteki els szabadedzst Nico Rosberg nyerte, csapattrsa, Lewis Hamilton eltt. Az jtsokkal rkez Ferrari htrnya egyelre egy msodpercnl is nagyobb, m az olaszok nem hasznltk a szuperlgy abroncsokat.

 Sebastian Vettel a harmadik, mg csapattrsa, a DRS gondokkal kzd Kimi Raikknen a negyedik helyez zrt dleltt.

Az els edzs nem volt mentes vezeti s technikai hibktl.

(c) Andi

Eredmnyek:

1. Nico Rosberg Mercedes 1:38,127 32
2. Lewis Hamilton Mercedes 1:38,849 +0,722 31
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:39,175 +1,048 19
4. Kimi Rikknen Ferrari 1:39,332 +1,205 18
5. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:39,365 +1,238 14
6. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:39,650 +1,523 24
7. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:39,802 +1,675 34
8. Danyiil Kvjat Red Bull-TAG Heuer 1:40,218 +2,091 26
9. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:40,287 +2,160 22
10. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:40,654 +2,527 21
11. Jenson Button McLaren-Honda 1:40,663 +2,536 19
12. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:40,771 +2,644 18
13. Szergej Szirotkin Renault 1:40,898 +2,771 24
14. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:41,085 +2,958 21
15. Max Verstappen Toro Rosso-Ferrari 1:41,134 +3,007 22
16. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari 1:41,238 +3,111 18
17. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:41,385 +3,258 20
18. Jolyon Palmer Renault 1:41,671 +3,544 25
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:41,962 +3,835 22
20. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:42,483 +4,356 21
21. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:42,687 +4,560 8
22. Alfonso Celis Force India-Mercedes 1:43,432 +5,305 23
2016.04.29. 21:09, Andi

Vettel: „Az els kanyar utn szvrohamot idztnk el nla…”

Sebastian Vettel s Kimi Rikknen mr kicsit sem foglalkozik kettejk knai tkzsvel. De mit mondott nekik a Ferrari elnke a trtntek utn?

Nem az els, s vlheten nem is az utols csapattrsak kztt trtnt koccanst lthattuk kt hete Sanghajban a Ferrari bajnokaitl, m els kanyaros balesetk mindenkppen knos volt, elvgre gyzelmi eslyeik vltak azonnal semmiss ltala. Radsul mindez ppen azon a versenyen trtnt, amelyen – idn elszr – a Ferrari elnke, Sergio Marchionne is szemlyesen tette tisztelett.

Az olasz mr a rajt eltt jelezte, nem felttlenl rl annak, hogy Sebastian Vettel s Kimi Rikknen egyni hibi miatt maradtak le az idmrn az els rajtsorrl – de vajon miknt reaglt versenyzi tkzsre? „Azt mondta, hogy az els kanyar utn egy szvrohamot idztnk el nla” – rulta el Vettel Szocsiban szles mosollyal. Majd hozztette, valjban nem volt klnsebb utlete az esetnek. „Nincs gond ezzel, ha egyms ellen csatzunk.”

Vettel azt persze elismeri, szmra is kellemetlen volt kr okozni csapattrsa autjban. „Sosem j, ha kt egyforma aut tkzik ssze, de legalbb versenyben maradtunk, s sikerlt flzrkznunk. Szerencsnk volt, nem sok pontot vesztettnk ezzel. A versenynkn azonban ezt kveten mr nem derlt ki, mire lehetnk kpesek a Mercedes ellen” – llaptotta meg Vettel.

Csapattrsa ekzben a tle megszokott szavakkal s hvssggel kommentlta a trtnteket. „Nem volt idelis, de ez mr a mlt. Ilyen a versenyzs” – fogalmazott, majd elrulta, nem is beszlt Marchionnval a balesetrl. „A futam utn nem is lttam t. Termszetesen vesztettnk ezzel, de gy is mindent kihoztunk a helyzetbl, teht nem trtnt katasztrfa. Mindig prbljuk kerlni a baleseteket, fleg a csapattrssal, de olykor megtrtnik.”

2007 bajnokt arrl is krdeztk, mi a vlemnye Vettel megltsrl, miszerint az egsz balesetet Danyiil Kvjat tlsgosan optimista manvere idzte el. „Megnztem a rajt felvtelt, de ennek nem sok kze van hozzm. Emiatt nincs is mit mondanom” – jtt az jabb tipikus Rikknen-vlasz. „Sajnos a lncreakcinak n lltam a vgn, de a versenynket ehhez kpest egsz jl meg tudtuk fordtani. Ennl rosszabb is lehetett volna.”

Rikknenk most abban bznak, hogy Szocsiban vgre tiszta htvgjk lesz, s j motorjukkal s vezetszrnyukkal kzelebb kerlhetnek a Mercedeshez. Az els szabadedzsen tbb mint 1 msodperc volt a lemaradsuk, m az egyelre nem derlt ki, autjuk mire kpes a szuperlgy abroncsokon.

/motorsportal/

2016.04.29. 20:52, Andi

Vettel: Inkbb hlynek tettetem magam!

Kimi Rikknen s Sebastian Vettel is megerstette, a Ferrari a htvgn valban beveti j motorjt. Ms jtsok is lesznek az autikon – Nico Rosberg ekzben ismt azt hangoztatta, szorosabb csatt vr a folytatsban a vrskkel.

Az jabb s jabb technikai problmi miatt egyelre nem tudta teljes egszben kiaknzni a Ferrari az idei erforrsban rejl lehetsgeket. A hrek szerint Szocsiban azonban Sebastian Vettel s Kimi Rikknen is egy olyan motorral gurul majd plyra, melynek hengereit hrom mdost pont felhasznlsval alaktottk t, hogy hatkonyabb s megbzhatbb is tegyk azt.

Mindezt cstrtkn Rikknen is megerstette. „Ahogy tavaly, idn is megvan a fejlesztsi tervnk: bizonyos idpontokban bizonyos dolgokkal llunk majd el. A tervnk hasonl, mint volt, s most kvetjk is ezt. Egy j, egy ms motort hasznlunk, de ez rsze az vnk normlis menetnek” – hrtotta a felvetst, miszerint vszmegoldssal lltak el a korbbi problmkra. „Hogy nagyon nagy lesz-e a klnbsg? Nem tudom. Az n motorommal eddig sem volt semmi gond. Ez egyszeren egy j specifikc lesz. De nem tudom, mennyit hoz majd.”

Sebastian Vettel ennl mg sejtelmesebben fogalmazott, s rezheten nem szvesen beszlt fejlesztseikrl. „Ti mr gyis tudtok mindent, nem is kell semmit sem mondanom” – vicceldtt az jsgrkkal. „Normlis, ha jtsokat hozol egy versenyre. Korbban megvoltak az idkzk, amikor egy-egy j csomagot vetettnk be, de manapsg mr inkbb futamonknt rkezik valami kisebb dolog. Van, hogy ez ltszik, mskor nem.”

A Ferrari a htvgn j motorja mellett egy lthat jtst, a tbb elem j els szrnyt is plyra viszi majd. „Az ember mindig abbl indul ki, hogy az ilyesmi elrelpst hoz. Ha nem gy lenne, maradnnak a dobozban” – mondta Vettel, de a krdsre, mekkora javulst vrnak az jdonsgoktl, mr nem szolglt vlasszal. „Nehz megmondani. Egy szm, amit a szmtgpek mutatnak. De sokat jelent az is, mit rez a versenyz. Ha jobban rzi magt tle, akkor elrelpst jelent. Legszvesebben azt mondanm, hogy tbb mint egy msodpercet! Azzal knnyebb vlna az letnk. De nem hiszem, hogy gy lesz” – mondta nevetve. „Kezdettl fogva az volt a terv, hogy j motorral llunk itt rajthoz. Hogy hny mdost pontot hasznltunk el, arrl nem mondhatok semmit. szintn szlva nem is tudom. Azt sem, hogy j motorunk lesz-e. Most egy kicsit

Mg nem futottak tiszta versenyt

Akrhogy is, a Mercedesnl komoly Ferrari-javulsra kszlnek. Nico Rosberg szinte minden futam utn azt hangoztatja, hogy a Ferrari jval kzelebb kerlt hozzjuk, mint azt az eredmnyek mutatjk – s oroszorszgi sajtnapon megint csak ismtelni tudta magt. „Ebben nincs semmi vatossg, ez csak realits” – hvta fel a figyelmet. „A Ferrari s msok mg nem mutattk meg, mire kpesek valjban. Az elz futamon pldul egymst vettk ki a jtkbl az els kanyarban, s onnantl kezdve elgg zavaros volt a verseny. Teht sok minden trtnhet, sok minden flremehet, s biztosra veszem, hogy gyorsabbak annl, mint amilyennek eddig ltszottak. Szerintem nagyon-nagyon kzel vannak hozznk.”

Rikknen kiemelte, cljuk ugyanaz, mint Lewis Hamilton: meg akarjk trni a bajnoki llovas gyzelmi sorozatt. „ egyike a kevs versenyzknek, akik nagyon sima s j versenyeket tudtak futni az elejn. Elg knnyedn nyerte az els hrom versenyt, s ez nyilvn j neki. Neknk viszont meg kell prblnunk legyzni t, valamint a Mercedest s mindenki mst is. Mg csak kevs ment le a szezonbl, s br a klnbsg elg nagy, mg van idnk ledolgozni a htrnyt” – tekintett elre a finn.

Vettel pedig csak ismtelni tudta szavait. „Nicnak volt hrom nagyon j versenye. De szmtottunk is r, hogy a Mercedes nagyon ers lesz. Lewis kicsit hullmzbb teljestmny nyjtott. A pontok szma nem annyira szmt most. Fontos, hogy sok legyen, de a szezon mg hossz. A bajnoksggal azonban most mg nem trdm. Az autt jnak rzem, aztn megltjuk, ez mire elg a tbbiekkel szemben. Tudjuk, hogy a lehet leggyorsabban javtanunk kell.”

Rosszabb, mgis jobb helyzetben, mint 2015-ben

Rikknennek hrom futam elteltvel ngy ponttal ll tbb a neve mellett, mint egy ve ilyenkor – egy dobogs helyezst s egy kiesst akkor is szmllt. Elmondsa szerint azonban nem elgedettebb mostani helyzetvel, mint 2015-ben. „Nem, lehetett volna sokkal jobb is ennl. Az els versenyeken voltak gondjaink, de legalbb gy is sikerlt kihozni belle pr pontot. A clunk mindig az, hogy jobbak legynk. Ha vgre normlis htvgt teljesthetnnk, ha elkerlnnek a problmk, az eredmnyeim is jobbak lennnek. De azon vagyunk, hogy javtsunk” – magyarzta.

Csapattrsa hasonlan fogalmazott eddigi eredmnyeikrl. Neki hrom verseny utn egy ve mr egy futamgyzelme is volt. „Eddig egy olyan versenynk sem volt, amilyet szerettnk volna, de remlem, hogy itt, Szocsiban minden simn megy majd. Akkor az is kiderl, hogy hol tartunk valjban. Azt viszont tudjuk, hogy mg nem teljesen rtk utol a Mercedest.”

A nmet elismerte, minl tbb nehzsggel talljk szembe magukat, annl nagyobb lesz rajtuk a teher is. „Termszetesen gy van, de ezt a terhet magunk helyezzk a vllunkra. Ha a mlt vben a msodik legjobb csapat voltunk, logikus, hogy idn a legjobb akarunk vlni. Ezttal sokkal jobbak az alapok, mint egy ve. Mr tbbszr is mondtam, hogy sokkal elgedettebb vagyok az autval, mely sokkal nagyobb jtkteret biztost szmunkra. Emiatt is hiszem, hogy j ton haladunk, s nem esem ktsgbe. Most mr csak az kell, hogy mindent rendbe tegynk. Nem csak vrjuk, hogy vgre szerencssebb versenynk legyen, dolgozunk is azrt, hogy jra sikeresek legynk” – zrta gondolatt.

/motorsportal/

2016.04.29. 20:48, Andi

Kvjat s a Vettel-eset: Nekem van igazam

A trtntekrl kszlt felvtelek tanulmnyozsa utn Danyiil Kvjat csak mg biztosabb vlt abban, hogy semmi hibt nem kvetett el a Knai Nagydj els kanyarjban, amikor bebjt Sebastian Vettel mell.

Kiss indulatos prbeszd szem- s fltani lehettnk a kt httel ezeltti sanghaji verseny djtadja eltt. A rajt utn csapattrsval, Kimi Rikknennel tkz Sebastian Vettel a harmadik helyen clba r Danyiil Kvjat szemre vetette, hogy tl optimista manvere sodorta t veszlybe az els kanyarban. „gy jttl, mint egy torped” – panaszkodott a ngyszeres bajnok, aki szerint az vatossga nlkl ellenfele is bajba kerlhetett volna.

Az oroszt mr akkor sem tudta kihozni ezzel a sodrbl. Kvjat nehezen tmadhat rvvel vdekezett: csak versenyzett, s a jobb helyezs remnyben kockzatot vllalt, ami harmadik helye alapjn helyes lpsnek bizonyult. A Red Bull versenyzje szerdn Oroszorszgban elrulta, alaposabban is ttanulmnyozta az esetrl kszlt felvteleket, melyek csak mg jobban megerstettk korbbi vlemnyt. „Mg ha nem is akartam ltni, ez a felvtel akkor is mindentt szembejtt velem, szval megnztem” – nyilatkozta a Motorsportnak. „Csak azt tettem, amit minden elsznt versenyz tenne. s n nagyon elsznt vagyok. rdekes volt az els kanyar, de az els krk mindig tartogathatnak furcsa helyzeteket, amire fel kell kszlnd. A Ferrari most kevsb kszlt fel, s ennek megfizette az rt.”

„A viden ltszik, hogy sokkal korbban fkeztem, mint brki ms. Mindenki forrfejen ment bele az els kanyarba, ami nmi teret nyitott elttem a bels ven. Radsul a kls v ekzben nem tapadt jl. Bell j volt a tapads, ezrt ksznettel tartozom a tbbieknek. Igazbl ennyit mondhatok csak a balesetrl. Nyilvn mindhrmunknak megvan a magunk nzpontja s j, hogy vgl megvitattuk ezt. De ez mr a mlt, s most mr a kvetkez futamokra figyelnk. sszessgben ez egy j jelenet volt a Forma–1 szmra.”

Kvjat elrulta, kicsit sem neheztel Vettelre a leintst kvet szavai miatt. „A verseny utn tombolnak bennnk az rzelmek, s j hr, hogy mg egy ngyszeres vilgbajnoknak is vannak. gy nyltan meg lehet beszlni. Nem tudom, most mit fog mondani, de a verseny utn mindenkibl a puszta rzelmek beszlnek, ami normlis. Nekem megvan a magam vlemnye, is elmondta a sajtjt, de n gy rzem, az enym a helyes. Hogy mit gondol errl jelenleg, azt nem tudom. Mindig is tisztelni fogjuk egymst, s rszemrl minden rendben van. Semmi problmm nincs vele, n ismt ugyanezt tennm.”

Az orosz elmondta, nem ltek le beszlgetni Vettellel a trtntek utn, s nem is rzi szksgt ennek. „Nem, nem hinnm, hogy szksg lenne erre. Ha gy rzi, mgis van, akkor megtesszk, de rszemrl minden egyrtelm. Ha valakinek nem az, akkor megbeszlhetjk, n mindig nyitott vagyok a prbeszdre” – jelezte.

Vgl pedig kiemelte, tovbbra sem rzi gy, hogy a knai rajt utn agresszvebb lett volna a megszokottnl. „n mindig is ilyen voltam. Tudjk, milyen az F1. Sok manverem volt mr plyafutsom sorn, de azok sosem kerltek a rivaldafnybe. Most gy tnik, ez nagy figyelmet kapott, sokan beszlnek rla. De ha helyet lttam magam eltt, mindig megprbltam bebjni. A kerk a kerk elleni csatknl a versenyzk tudjk, hogy egy kicsit sem hagyhatjk nyitva az ajtt. Szerintem nem ltezik versenyz, aki ne tanulta volna meg ezt” – zrta gondolatt az immron ktszeres dobogs orosz.

/motorsportal/

2016.04.28. 20:43, Andi

Vettel nem bnta meg – Grosjean mr annl inkbb…

Sebastian Vettel nem bnta meg, hogy Danyiil Kvjatot tette felelss knai els kanyaros balesetrt. De nem minden versenyz tartott ki ilyen hatrozottan knai llspontja mellett…

„Nekem megvan a magam vlemnye, is elmondta a sajtjt, de n gy rzem, az enym a helyes. Hogy mit gondol errl jelenleg, azt nem tudom” – nyilatkozta Danyiil Kvjat Szocsiban Sebastian Vettellel trtnt sanghaji szvltsrl, melyre a kt Ferrari rajt utn trtnt tkzse kapcsn kerlt sor. Nos, azta a ngyszeres vilgbajnok kt httel ksbbi gondolatait is megismerhettk – s orosz rivlishoz hasonlan sem vltoztatott llspontjn.

A futam ta kzztett felvtelekbl kiderl, br a Vettel ltal „torpednak” nevezett Kvjat valban nagy tempval rkezett meg az els kanyarba, a Ferrari valjban hagyott szmra elegend helyet a prblkozsra. Vettel azonban tovbbra is gy ltja, veszlyes volt a Red Bull-os manvere. „Minden, amit kellett s lehetett, elmondtunk errl a tmrl. Kzvetlenl a djtad eltt beszltem vele. Nem tudtam, hogy ez adsba ment, de ez sem vltoztat semmin. n most is ugyanezt mondanm” – nyilatkozta Vettel.

Kvjat hangslyozta, nem neheztel trsra, mivel tudja, a futamot kveten idnknt indulatbl fogalmaznak a versenyzk. Ezt Vettel is elismerte. „A verseny utn kicsit forrfejek vagyunk, az rzelmek vezrelnek minket, de pont erre vgyunk. Szval mirt is kne most itt lve azt mondanom, hogy taln jobban tettem volna, ha csndben maradok? Versenyznk, idnknt a futamok utn is mondunk dolgokat, amiket ksbb megbnunk. De akkor azt mondtam, amit. Nem hinnm, hogy ebben brmi rossz is lenne. Jl kijvk vele. Versenyznk, s ez vgs soron egy versenybaleset volt. Termszetesen jtt ki belle a lehet legjobban, de az ilyesmi idnknt megesik” – zrta le a krdst a ngyszeres vilgbajnok.

„Nem volt tl okos tlem”

Vettel esetben persze sem komoly veszekedsrl, sem durva verblis tmadsrl nem volt sz – nem gy Romain Grosjeannl, aki nemes egyszersggel „iditnak” nevezte az els kanyarban a szrnyt letr Marcus Ericssont.

A Haas francia versenyzje ma mr szgyelli heves szavait. „Most mr gy gondolom, ez csak egy versenybaleset volt. Mg egyszer megnztem az esetet. Az egyik Toro Rosso pp akkor trt vissza a plyra, amit n nem lttam. Nem is volt annyira jelents az eset, mint gondoltam. Szval mskppen kellett volna reaglnom” – gyakorolt nkritikt Grosjean. „Nem volt tl okos a rszemrl, hogy iditnak neveztem Marcust a tv kamerja eltt. Ez egyrtelmen a futam utn bennem dl rzelmeknek volt ksznhet.”

Ericsson ekzben ismt jelezte, nem tartja elfogadhatnak az effle megnyilvnulsokat. „Meglepdtem a szavain. Ahogy mr a futam utn is mondtam, szmomra vgig egyrtelm volt, hogy ez csak egy versenybaleset volt. Meglepdtem a viselkedsn, hogy engem tett felelss, de attl, hogy valaki j versenyz, mg nem felttlenl viselkedhet akrhogy. Szmomra ez nem elfogadhat magatarts” – idzte a svd televzi a Sauber versenyzjt.

/motorsportal/

2016.04.28. 20:40, Andi

Rkapcsol a Ferrari: j fejlesztsek Oroszorszgban

j motorral s aerodinamikai fejlesztsekkel kszl a Ferrari a htvgi Orosz Nagydjra. Az olaszokra egyre nagyobb nyoms nehezedik a dcgs idnykezds miatt.

„Szerintem a csapat tudja, hogy az ra ketyeg, s lassan el kell kezdennk versenyeket nyerni.” Sergio Marchionne e figyelmeztetst mg az eltt adta ki Knban, hogy kt versenyzje, Sebastian Vettel s Kimi Rikknen sszetkztt a sanghaji els kanyarban – semmiss tve ezzel gyzelmi eslyket. A kt httel ezeltti futam alakulsa pedig csak mg nagyobb nyomst helyezett a vrsk vllra: Szocsiban mr a negyedik nagydjhtvge kvetkezik, s ha az elnk ltal mr Ausztrlira vrt els gyzelem itt sem rkezik…

Persze a Scuderia mindent megtesz azrt, hogy rkezzen. Br Maurizio Arrivabene csapatfnk legutbb csak kisebb fejlesztseket grt az Orosz Nagydjra, olasz forrsok szerint tbb tren is komolyabb jtsokra szmthatunk tlk. Azok utn, hogy a felesgt gyszol technikai igazgat, James Allison jra munkba llt, a vrsk gyorstottak a fejlesztsi tempn, s tbbek kztt elkszltek egy j vezetszrnnyal, melyet Sebastian Vettel s Kimi Rikknen is plyra vihet majd a htvgn.

De nem csak az aerodinamikai hatkonysgot nvel szrnytl vrnak komolyabb elrelpst Maranellban. A csapat gy dnttt, mr a negyedik futamra felhasznl hrom mdost pontot motorja gsternek talaktshoz – ksznheten a vratlan v eleji technikai problmknak. Az istllnak eddig fknt ezen a tren gylt meg a baja a megbzhatsggal, ami oda vezetett, hogy nem is hasznlhattk ki a hajtegysgkben rejl maximlis potencilt. Az j megoldssal a hengerfejek vrhatan nagyobb nyoms mellett is megbzhatan zemelnek majd, ami pedig nagyobb kipufoggz-mennyisget, s ezltal a turb hatkonyabb mkdst eredmnyezheti. A teljestmnynvekedsen tl a fogyasztsi hatkonysgot is nvelhetik ily mdon.

Ms krds, hogy e korai fejlesztsnek ra is van: Kimi Rikknen idei msodik, Sebastian Vettel pedig mr a harmadik bels gs motorjt lesz knytelen hasznlni. Bntets ezrt ugyan mg nem jr, m a vrsk mozgstere jelentsen beszkl a folytatsra. A korbbi, gyengbb erforrsokat a csapat a kevsb motorplynak szmt helyszneken, s fknt szabadedzseken hasznlhatja majd tovbb.

A Ferrari rzi, hogy n a nyoms

A Toyota korbbi versenyzje, Allan McNish szerint a Ferrarinak nemigen van vlasztsa, tovbbra is agresszven kell fejlesztenie, mert egyre nagyobb nyoms nehezedik r. „A mlt vben minden rzss volt a Ferrarinl, Sebastian Vettel rkezse s a lehangol 2014 utn tett nagy elrelps miatt. Sergio Marchionne viszont nyomst gyakorolt rjuk Knban. egy kkemny zletember, aki ltni akarja, hogy megtrl a befektetse. A felbukkansa Knban – amely fontos piac szmukra – viszont egyrtelm zenet volt. s mr csak ezrt is volt knos, hogy a remek idmrs temp utn a kt versenyz sszetkztt egymssal” – sszegezte az olaszok helyzett a skt a BBC-nek.

„A Ferrari mindenkinl tbb, 23 mdost pontot hasznlt fel a tl folyamn, gy csak kilenc maradt neki a szezon egszre. Oroszorszgra is fejlesztseket grnek, miutn nem szmtottak Rikknen ausztrliai s Vettel bahreini motorhibjra. Ez mind annak a kvetkezmnye lehet, hogy rzik, mg tbbet kell tennik a Mercedes ellen.”

Maranellban teht nincs meglls. Hiba ismertk el, hogy a tli agresszv fejlesztsk nagyban hozzjrult megbzhatsgi problmikhoz, nincs vlasztsuk, tovbbra is feszegetnik kell a hatraikat – abban a remnyben, hogy erfesztseiket elbb-utbb siker koronzza.

/m4sport/

2016.04.27. 20:37, Andi

Mr Vettel a legjobban keres versenyz

Mr nem Fernando Alonso szmt a mezny legjobban keres versenyzjnek – egy friss becsls szerint Sebastian Vettel llt a fizetsi lista lre.

A grandprix247.com cm portl a minap egy idei vre vonatkoz fizetsi rangsort tett kzz, melynek ln immron nem a hasonl rangsorokat vek ta vezet Fernando Alonso ll, hanem a Business Book becslse szerint 2015-ben a spanyol mgtt mg csak msodik Sebastian Vettel. A nmet versenyz 2015-tl ersti a Ferrarit, amely csapattal hrom vre szl megllapodst rt al, a bnuszok nlkl sszesen 150 milli dollrnyi rtkben.

A lap szerint a ngyszeres bajnok az idei szezonban 50 milli dollros alapfizetst kap Maranelltl, s tovbbi jutalmakhoz is hozzjuthat mg az eredmnyektl fggen. Vettel ezzel Fernando Alonst elzi meg, aki bnuszaival egytt keres 40 millit. A harmadik helyen a cmvd Lewis Hamilton ll, vi 31 milli dollros fizetssel – igaz, a brit tavaly alrt szerzdse rtelmben legfeljebb tovbbi 10 milli dollrnyi bnusszal is kiegsztheti ezen sszeget, azaz ha ismt vilgbajnok lesz, alighanem tbbet keres majd idn, mint Alonso.

Az els hatban egybknt hrmukon kvl tovbbi kt bajnok kapott helyet: Kimi Rikknen 28 milli, Jenson Button 13 milli dollrt keres idn, mikzben a bajnoki cmre plyz Nico Rosberg kettejk kztt foglal helyet a listn a maga 15,5 milli dollrjval. A nmet jelenleg feleannyit keres, mint hromszoros bajnok csapattrsa, m ha gy folytatja, jelentsen megnyomhatja a ceruzt: idn jratrgyaljk a szerzdst a Mercedesszel, s az eredmnyektl fggen alighanem a bnuszrendszert s az alapfizetst is a szmra kedvezbb irnyba alakthatjk.

A nem bajnokok kzl 2008 majdnem bajnoka, Felipe Massa a msodik legjobban fizetett versenyz – a brazil dupljt keresi Valtteri Bottas fizetsnek. Az egyik legjobb zletnek tovbbra is a hromszoros futamgyztes Daniel Ricciardo foglalkoztatsa szmt, aki a Red Bulltl vi 4 milli dollrt kap – de az energiaitalosok hrom msik versenyzjkre sem kltenek tl sokat: Danyiil Kvjat, Carlos Sainz s Max Verstappen 1 milli dollrt sem kap.

A sort a kt sauberes zrja, igaz, a grandprix.com a Manor kt versenyzjnek brrl nem kzlt adatot. Az ltaluk kzztett fizetsi szmok, valamint a szerzdsek jelzett idtartama nem megerstett adat, azokat teht nem tekinthetjk hivatalosnak.
 

A versenyzk 2016-os fizetsi rangsora (Forrs: grandprix247.com)

  Versenyz Csapat ves fizets (USA dollrban) A szerzds idtartama
1. Sebastian Vettel Ferrari 50 milli + bnuszok 2015-2017
2. Fernando Alonso McLaren 40 milli (bnuszokkal) 2015-2017
3. Lewis Hamilton Mercedes 31 milli + bnuszok 2015-2018
4. Kimi Rikknen Ferrari 28 milli 2016-ra
5. Nico Rosberg Mercedes 15,5 milli 2014-2016
6. Jenson Button McLaren 13 milli 2016-ra
7. Felipe Massa Williams 5 milli 2016-ra
8. Nico Hlkenberg Force India 5 milli 2016-2017
9. Romain Gorsjean Haas 4,5 milli + bnuszok 2016-ra
10. Daniel Ricciardo Red Bull 4 milli 2016-ig
11. Valtteri Bottas Williams 2,5 milli 2016-ig
12. Esteban Gutirrez Haas 2 milli 2016-ra
13. Sergio Prez Force India 2 milli tbb vre szl
14. Kevin Magnussen Renault 900 ezer 2016-ra
15. Jolyon Palmer Renault 900 ezer 2016-ra
16. Danyiil Kvjat Red Bull 850 ezer nincs adat
17. Carlos Sainz Toro Rosso 650 ezer tbb vre szl
18. Max Verstappen Toro Rosso 650 ezer tbb vre szl
19. Felipe Nasr Sauber 450 ezer 2016-ra
20. Marcus Ericsson Sauber 450 ezer 2016-ra

/m4sport/

2016.04.27. 20:32, Andi

Hamiltonnak s Vettelnek is nehz dolga lenne a Forma–E-ben?

A korbbi Forma–1-es versenyz, Lucas di Grassi gy vli, a kirlykategria kt legeredmnyesebb aktv vilgbajnoknak, Lewis Hamiltonnak s Sebastian Vettelnek is „nehz dolga lenne” a tavaly tjra indult elektromos szriban, a Forma–E-ben.

Di Grassi a Mercedes s a Ferrari nagygyjt is jl ismeri, a kirlykategria eltt ugyanis mindkt ifj titnnal harcolt a Forma–3-ban; Hamilton Eurpa-bajnoki cmet hoz 2005-s szezonjban harmadik, Vettel pedig tdik lett. A kvetkez szezonban a GP2-ben is versenyzett Hamilton ellen, 2010-ben pedig a nmethez s a brithez hasonlan is a Forma–1-ben indult.

A kirlykategrit egy v utn el kellett hagynia, a megbzhatsgi versenyeken viszont letette nvjegyt, s a Forma–E-ben is szp eredmnyeket rt el (az els szezonban bronzrmes lett, most pedig vezeti a bajnoksgot). Br az elektromos szrit sokan rdekes kezdemnyezsnek tartjk, a bajnoksgot mg emelnk az F1 szintjre, a prizsi viadal helysznn nyilatkoz di Grassi azonban gy rzi, a kirlykategria kt nagygyja is vrt izzadna, ha a kategriavlts mellett dntene.

„Nehz dolguk lenne, ha tjnnnek a Forma–E-be” – mondta a CNN-nek. „Fantasztikus versenyzk, a mi genercink legtehetsgesebb pilti, st mg azt is mondhatnm, hogy a mi letnkben k a legjobbak, de ha eljnnnek a Forma–E-be, akkor nehznek tallnk a bajnoksgot. Meg kellene tanulniuk a plykat, hiszen az sszes helyszn j, s mindegyik vrosi, teht az ember nem gyakorolhat rajtuk” – folytatta a brazil.

„Azt hiszem, meghvom ket, hogy versenyezzenek ebben a szriban, mg ha csak egyetlenegy futam erejig is, csak hogy lssam, hogyan teljestenek. Biztosra veszem, hogy versenykpesek lennnek, de nem lenne knny dolguk” – magyarzta di Grassi, akivel ksbb az Autosport is ksztett egy interjt, amiben hasonl gondolatokat fogalmazott meg.

„Egsz letemben ezek ellen a srcok ellen versenyeztem. Ez a generci roppant tehetsges. Nico Rosberg s Robert Kubica, Nakadzsima Kazuki, Vitalij Petrov, Sbastien Buemi valamint Timo Glock – ezek a srcok mind nagyon tehetsgesek. Ez a bajnoksg viszont ms, s nagyon magas szintet kpvisel. Egy ponton biztos, hogy sikeress vlnnak, de nehz azonnal megszokni egy, a tbbitl klnbz autt s magt a koncepcit sem egyszer megrteni” – zrta gondolatt.

/motorsportal/

 

2016.04.25. 20:28, Andi
 

Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-    *****    Játssz a színekkel keress szebbnél szebb képeket, építs, szépítsd a portálod, hogy szebb és színesebb legyen a világod!    *****    Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön