SEBASTIAN VETTEL

Sebastian Vettel, akrcsak a src a szomszdbl. Habr ngyszeres Formula-1-es vilgbajnok, s a sportg trtnetnek egyik legnagyobb mlt csapatnak piltja, nincsenek sztrallrjei. Magnlett rendkvl vja a mditl, s minden krdst kerl is ezzel kapcsolatban. Egytl egyig minden pilta tisztelett kivvta hozzllsval s tehetsgvel. 2015 ta j csapatval, a nagy mlt Ferrarival szll harcba a gyzelemrt! Itt kiderl hogyan! >>

      

 
 

SEBASTIAN HIVATALOS OLDALA

 

 
Orosz NAGYDJ 2017

Idpont: 2017. 04 28. - 04.30.
Krk szma: 53
Egy kr: 5,848  km
Teljes versenytv: 309,745 km
Leggyorsabb kr: 1:39:094- N, Rosberg
2016-os gyztes: N. Rosberg

 

Idbeoszts

 
LATEST PHOTOS

Silverstone 2017

 
IMPRESSZUM

Ha szeretnd egy picit jobban megismerni a lapot, s azt, aki mgtte ll, akkor me nhny informci a szerkesztrl s az oldalrl:

A szerkesztrl
Oldalinformcik
Elrhetsgem

Szerkeszt: Andi
Design: Merci
Nyits:  2011.08.01.
Tma: Sebastian Vettel, Formula 1
Kategria:  sport
Host: gportal
Ajnlott bngsz: Mozilla Firefox
Felbonts: 1280*800

Nyilatkozat s tovbbi informcik ITT!

(c)

Copyright Seb-Vettel 2011-2017

 
PONTVERSENY

1.     Sebastian VETTEL 68
2.   Lewis HAMILTON  61
3.  Valtteri BOTTAS 38
4.    Kimi RAIKKNEN  34
5.   Max VERSTAPPEN  25

 




 

Tovbb >>

 
CHAT

A chat cserekrsre, beszlgetsre szolgl! Reklmot nem krek! Tartzkodj a trgr szavak hasznlattl!

 

 
PITLANE

 

//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_71.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481082_98.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481087_73.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_80.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_47.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_40.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_27.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_17.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_40.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_43.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_60.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_57.png      

Chatben tudsz JELENTKEZNI!
Ha leveszel, elkltzl, trld az oldalad szlj! Ksznm!
Ha nem frisselsz hossz ideje lekerlsz.

 

 

HREK

Vettel jl rzi magt a Ferrarinl – 2020-ig marad?

Hiba indult a vrtnl gyengbben a 2016-os szezon, Sebastian Vettel nem gyzi hangslyozni, remekl rzi magt a Ferrarinl. Az olasz Sky munkatrsa ekzben arrl beszlt, a felek mr az j szerzdsrl egyezkednek, ami 2020-ig a vrskhz lncolhatja a nmet piltt.
 
A sikere 2015-s szezon utn a Ferrari elnke a Mercedes megszorongatst s legyzst tzte ki clknt, a csapat azonban 11 futam alatt egyszer sem nyert, st a cmvd helyett az egyre jobb formba lendl Red Bull-lal kzd – az ezstremrt. A gyengbb eredmnyek lttn mris megjelentek a csapat „vlsgval” s az esetleges „szerkezeti talaktsokkal” kapcsolatos pletykk.
 
Felmerlt pldul, hogy a nehzsgek hatsra a tavaly remek formt mutat Sebastian Vettel is kezd kibrndulni a csapatbl, st a Magyar Nagydj eltt mr azt is feltettk, a ngyszeres vilgbajnok a Mercedes fel kacsingat (errl a lehetsgrl korbbi csapatvezetje, Christian Horner is beszlt, igaz, csupn elmleti szinten). Az olasz Sky munkatrsa, Antonio Boselli viszont nem hinn, hogy a nmet elhagyja a csapatot, st gy rzi, hamarosan jra elktelezi magt a vrsk mellett.
 
„Szerintem szvesen marad a Ferrarinl” – nyilatkozta. „A jelenlegi szerzdsbl mg van egy v, s egy opci rtelmben egszen 2019-ig lesz lehetsg a kzs folytatsra, de akr 2020-ig is maradhat. A Ferrari s Vettel kzs projektje hossz tvra szl. A mostani egy nehezebb idszak, mert az v dcgsen indult. Az aut gyengbben teljestett, mint vrtk, de azt hiszem, Vettel elktelezte magt a csapat mellett, mert mg mindig az a clja, hogy vilgbajnoki cmet nyerjen a Ferrarival. Azrt, mert ez klnleges, taln klnlegesebb, mint, amikor a Red Bull-lal nyert” – folytatta.
A Mercedesszel kapcsolatos pletykkat egybknt maga Vettel is cfolta, kiemelve, a Ferrari irnti lelkesedse a gyenge kezds ellenre is tretlen. „Elmondom nektek, hogy semmi kzm sincs hozzjuk. Nagyon boldog vagyok ott, ahol most vagyok. Nem hiszem, hogy nagy titkot rulok el azzal, hogy a Ferrari nem elgedett a 2016-os szezon els felvel” – mondta az F1 hivatalos honapjnak.
 
Arra egybknt maga is utalt, hogy hosszabb tvra tervez a vrskkel, amikor elmondta, most nem arra sszpontost, hogy azonnal visszakerljn a gyztesek kz, hanem arra, hogy rendszeresen ott legyen a legjobb hrom kztt, ksbb persze a dobog tetejrl locsoln a pezsgt. „Tovbbra is komolyan a cljaink – ez vltozatlan! Mindannyian elhatroztuk, hogy visszajuttatjuk a Ferrarit oda, ahov val: a dobog legmagasabb fokra. Brmikor nyerhetnk s ezrt is vagyunk itt. Ha mr elre tudnnk, ki nyer, pnzkidobs lenne a futamok helysznre utazni. Messze vagyunk attl, hogy kudarcnak hvjuk ezt az vet. Ez hiba lenne” – jelezte.
 
A Magyar Nagydj ideje alatt a Ferrari csapatvezetjnl Maurizio Arrivabennl is rkrdeztek Vettel esetleges hosszabbtsra. Az olasz szakember diplomatikusan elmondta, a felek teljesen elgedettek az egyttmkdssel, m mg tl korai lenne az j szerzdsrl beszlni. „Boldog, hogy itt lehet velnk s mi is rlnk az egyttmkdsnek, viszont mg tl korai lenne errl beszlni. Engedjk, hogy dolgozzunk rajta. Biztosra vehetik, hogy ez a clunk” – fogalmazott.
 
/m4/
2016.07.27. 16:47, Andi

Jobb esgumikat kvetelnek a ferrarisok

Raikknen szerint a mostani ess abroncsok nem szortanak ki elg vizet, ezrt nem lehet zuhog esben menni velk. F1-es csapattrsa is egyetrt vele, de mg egy szempontra felhvta a figyelmet.

Az elmlt vek sorn tbbszr is kritika rte a Formula-1-es dntshozkat, amirt nem engedik a piltkat igazn ess krlmnyek kztt vezetni. Kt httel ezeltt a silverstone-i rajtnl krztek sokig a biztonsgi aut mgtt, mg szombaton, az F1-es Magyar Nagydj idmrn is egy zben elkerltek a piros zszlk a felhszakads miatt. Kimi Raikknen szerint ez elssorban a Pirelli mostani vizes abroncsainak ksznhet, amelyek nem tkletesen felelnek meg a hasonl krlmnyek ltal tmasztott kihvsoknak:
 
„Vlemnyem szerint a mostani esgumiknak jobban ki kellene szortaniuk a vizet. Tlsgosan knnyedn felsznak a vzen” – magyarzta a finn a Motorsport.com szakoldalnak. „Amikor elkezdtem versenyezni, nagyon ess plyn is krzhettl anlkl, hogy klnsebb gondokat okozott volna az aquaplaning. De nyilvn az autk megvltoztak, ahogy sok ms minden is. Ez egyetlen komoly problmt a felszs jelenti ezekkel a gumikkal, de ez minden utcai abroncs esetn hasonl. Ha nem szortja ki a vizet, akkor nem sok mindent tudsz tenni.”
 
Raikknen ferraris kollgja, Sebastian Vettel is egyetrt a 2007-es vilgbajnokkal: „Azt mondhatjuk, hogy az extrm ess gumik most nem elg jk, s kritizltk is emiatt a mltban. De mivel a gumik nem vltoztak, a kritikk sem.”
 
A ngyszeres vilgbajnok szerint egybknt van mg egy tnyez, ami miatt mostansg nehezebben vezethetk az F1-es gpek az esben, s ez a belltsokban s az autk szerkezetben keresend: „Sokkal alacsonyabb az autk hasmagassga, mint a 80-as vekben. Ha sszehasonltjuk, akkor akr a sderben is ralizhattl velk. A mostani autk viszont egyrtelmen versenyplyra kszlnek. Ez az utbbi 30-35 v fejlesztseinek eredmnye” – mondta Vettel, hozztve, hogy egyltaln nem arrl van sz, hogy a jelenlegi piltk ne tudnnak vizes plyn vezetni.

/formula/

2016.07.26. 14:36, Andi

Vettel nem ll ki Raikknen mellett

A Ferrari finnje az agresszvan vdekez Max Verstappenre s a stewardokra is kifakadt, csapattrsa azonban megvdte a hollandot – de Raikknennel sem fordult teljesen szembe.

A Magyar Nagydj kevs csatinak egyike a Red Bullos Max Verstappen s Kimi Raikknen kztt zajlott. Ahogy az eddigi sszecsapsokat a mezny legfiatalabb s legidsebb tagja kztt, ezt is Verstappen nyerte: a holland megakasztotta a 14. helyrl indul, frissebb gumikon rkez finnt, s a leintsig kivdekezte tmadsait. Egy zben ssze is rtek, Raikknen Ferrarijrl letrt egy szrnydarab, meglep mdon azonban az esetet nem is vizsgltk.
 
Raikknent feldhtette fiatal ellenfelnek agresszivitsa, s a versenyirnytst is kritizlta. Csapattrst, Sebastian Vettelt is megkrdeztk, aki a vitban egyrtelmen nem llt Raikknen, de Verstappen oldalra sem.
 
„Nzzk, azrt vagyunk itt, hogy versenyezznk. Max egyik erssge, hogy nagyon agresszv, ennek kvetkeztben nyilvn nha tlpi a hatrt. n ellene vagyok a bntetseknek s a kompliklt szablyoknak” – idzi a planetf1.com a negyedik helyen clba r versenyzt, aki Raikknennel pp ellenttes okbl szlt oda a dntshozknak: „Ostobnak tartom ezt a hozzllst, gy gondolom, a kvlllk nevetnek rajtunk. Szmunkra nehz, mert sok mindent nem tudunk csinlni.”
 
„gy gondolom, idvel le fog higgadni, egy kis idt adjunk mg neki. Ugyanakkor ez az egyik erssge, persze ha pp te vagy mgtte, s ide-oda kezd mozogni, akkor nem vagy boldog” – trt vissza Verstappenre, majd tovbblpett csapattrsra: „Kimi viszont az egsz mezny egyik legkorrektebb versenyzje, de vele is elfordul nha az ilyen. Hosszak a versenyek, hossz a szezon, biztos vagyok benne, hogy jra tallkozni fognak.” 

/formula/

2016.07.26. 14:34, Andi

Vettel: Tlkomplikltuk a srga zszls szablyt

Sebastian Vettel a kt Mercedes-pilta vitjban inkbb Lewis Hamiltonnal rt egyet, hiszen szerinte sem helyes, ha valaki dupla srga zszls jelzs mellett kpes leggyorsabb krt futni

Hamilton s csapattrsa, Nico Rosberg mg a vasrnapi, futamot kvet sajttjkoztatn is arrl vitatkoztak, hogy helyesen dnttt-e az FIA, amikor megengedte a nmetnek, hogy megtartsa srga zszl mellett elrt gyorskrt, amivel a pole-ba kvalifiklt. A nmet ugyan bizonythatan lasstott kiss tempjn a veszlyes szakaszon, de ezzel egytt is leggyorsabb idt rt el az ominzus kzps szektorban. Honfitrsa, Sebastian Vettel szerint pedig ezzel valami nincs rendben.
 
„Az a legrosszabb az egszben, hogy pldt is mutatunk. Ha a jv hten egy gokartversenyen dupla srga zszlt lengetnek valaki kicsszsa miatt, akinek a plyabrk a segtsgre sietnek, akkor a gyerekek gy fognak gondolkodni, hogy nem kell nagyon elvennik a gzt, hiszen a motorsportok cscsn, a Formula-1-ben sem teszik” - fejezte ki aggodalmt a nmet a futamot kvet sajttjkoztatn a Ferrari motorhome-jban.
 
„Amikor mg nem volt meg a technolgia ahhoz, hogy a plya szinte minden pontjn mrjk az idt, s mg csak a hrom szektor ltezett, akkor az alapszably az volt, hogy a srga zszls szektorban nem javthatunk az idnkn. Ha pedig feltjk a szablyknyvet, akkor abban azt olvashatjuk, hogy a dupla srga zszlnl a megllsra is fel kell kszlnnk. s ha valaki csak 2 vagy 4 km/rval lassul le, vagy egy kicsivel ksbb lp a fkre s msfl msodpercet veszt, attl mg nem hinnm, hogy szksg esetn kpes lenne megllni.”
 
„A mltban teht egyrtelm volt a helyzet azzal, hogy nem javthattunk srga jelzs alatt a szektorban. Most azonban ez mr lehetsges, gy vitatkozhatunk arrl, hogy mi szmt kell lasstsnak s mi nem. n se akarom, hogy minden aprsgrt bntessnk, hiszen versenyeznnk kellene, de akkor sem hinnm, hogy j pldt mutattunk szombaton.”

/formula/

2016.07.26. 14:31, Andi

Vettel: Sokkal gyorsabbak voltunk, mint a Red Bull

Br Sebastian Vettel a Red Bull-os Daniel Ricciardo mgtt csak a 4. helyen rt clba a Magyar Nagydjon, meg van gyzdve rla, hogy a Ferrari volt a gyorsabb aut.
 
A Magyar Nagydj idmrjn a Red Bull versenyzi a Mercik mgtt elhoztk a 3-4. helyet , mg Sebastian Vettel az 5. volt a Ferrarival. A nmet a futamon vgl a 4. lett a Red Bull-os Daniel Ricciardo mgtt, de meg van gyzdve rla, hogy a vrs aut volt a gyorsabb, csak a Hungaroring jellege miatt nem tudott elrbb jutni.
 
“Szerintem sokkal gyorsabbak voltunk, de jl tudjuk, hogy ez itt a Hungaroring, itt mg a sokkal gyorsabbnl is tbb kell (az elzshez). Szerintem fl-egy msodperc elnynk volt, de ez sem volt elg ahhoz, hogy elrbb lpjek. Megvolt a tempm, hogy a dobogn legyek, de vilgoss vlt, hogy aki elrbb van, elg agresszv lehet, a Red Bull az is volt, nem tudtam elzni” – magyarzta a tavalyi hungaroringi gyztes.
 
“Az aut tempja j volt ma. A Mercedeshez persze nem volt kznk, k kln ligban jtszanak” – tette hozz.
 
A Red Bull egy 3. s 5., mg a Ferrari egy 4. s 6. helyet szerzett a Magyar Nagydjon, gy egszen szoross vlt kztk a verseny a konstruktri bajnoksgban, az olasz csapat elnye egyetlen pontra olvadt (224-223 p.).
 
/vezess/

 

2016.07.24. 14:28, Andi

Vettel clja a Red Bullok elkapsa

Sebastian Vettel a kt Mercedes s a kt Red Bull mgl az tdik pozcibl rajtolhat el az F1-es Magyar Nagydjon. A nmet elsdleges clkitzse az eltte lv kt aut megelzse lesz a futamon.

A Ferrari tempjt a htvge korbbi szakaszban az energiaitalos alakulat el lehetett saccolni, a szombati idmrn azonban mgis a Red Bullok kerltek a kt Mercedes mg a rajtrcson. A Hungaroringen nehz elzni, ezrt nem lesz knny dolga Vettelnek, ha a dobogn szeretne nnepelni a futam vgn.
 
A nmet azt sem tartja kizrtnak, hogy a rajtnl tugorhatja egykori csapatnak autit: „Nem lehetetlen elzni, krlbell 60 mteres a clegyenes. gy hiszem, hogy hossz verseny lesz, s a rajt nagyon fontos. Azt remljk, hogy a start jl fog sikerlni, s az elttnk lvk kicsit szenvednek, de majd megltjuk mi fog trtnni. Mint mondtam, nem lesz rvid futamunk.”
 
Vettel gy folytatta: „Az biztos, hogy nagyon nehz itt elzni. A versenytempt nzve nagyon nem lesz egyszer a Mercedes kihvi vlni, de ugyanakkor mirt ne sikerlhetne? Valsznleg meleg lesz, de a krds az, hogy mennyire tudunk forgalmon kvl autzni.”
 
A Ferrari piltja gy gondolja, hogy a ngyszeres vilgbajnok alakulattal vvhat majd nagy csatt: „A f rivlisainknak az elttnk lv Red Bullokat gondolom. A versenyen taln gyorsabbak lehetnk, mint k, de nyilvn, ha mglk rajtolunk, nagyon nehz elzni egy olyan autt, amitl csak egy, kt vagy hrom tized msodperccel vagyunk gyorsabbak, nem pedig kt msodperccel. Itt egy kicsivel tbb elny kellene az elzshez.”
 
A nmet pilta a szombati idmrvel zrta gondolatait: „Sajnos, amikor az aut elkezdett megfelelen mkdni, nem fejezhettem be a krt, mert srga zszlztak a kzps szektorban, aztn pedig mg forgalomba is bekerltem. Mindkt aut, akivel szemben talltam magam, jobb tempra lett volna kpes. Az idmnl az utols szektorban igen sokat vesztettem, mivel nem mehettnk be teljes gzzal az utols kanyarba a vz miatt.”

/formula/

2016.07.24. 14:26, Andi

„Vettel kicsit olyan, mint Schumacher”

Rendkvl elismer szavakkal beszlt piltjrl a Ferrari fmrnke, Jock Clear: elmondsa szerint a nmet akkor is kitart mellettk s az autversenyzs mellett, ha nem a gyzelemrt harcolhat.
 
Sebastian Vettel ngyszeres vilgbajnokknt rkezett meg a Red Bulltl a Ferrarihoz, s els kzs vkben annak ellenre is hrom gyzelmet szerzett velk, hogy igazbl nem tudtk felvenni a versenyt a dominns Mercedesekkel. Idn hasonl a helyzet a maranelliaknl, azzal a nem elhanyagolhat klnbsggel, hogy az eddigi tz futamon egyelre nyeretlenek.
 
Sokak szerint a nmet trelme is ugyangy elfogyhat, mint nhny Fernando Alonsnak – Jock Clear szerint valban nehz lehet a mostani szituci a versenyz szmra:„Seb pontosan az a ngyszeres vilgbajnok, akinek mindenki ismeri, s rendkvl fontos rszese annak a munknak, amit azrt vgznk, hogy jra vb-cmet szerezznk a Ferrarival. De mennyire lesz trelmes? egy versenyz, aki a gyzelemhez szokott s szenvedlyesen imd nyerni” – mutatott r a csapat ftervezje, aki a crash.net szakoldalnak nyilatkozott. „Termszetesen ez minden pilta igaz, de ahogy mondtam, ehhez hozz is szokott, gy jobban fj neki, mly sebeket hagy benne az, hogy nem tud fej-fej mellett versenyezni Lewisszal s Nicval.”

Clear korbban tbbek kztt az egykori Brawn GP-nl, valamint ksbb a Mercedesnl is dolgozott, gy pldul jelen volt akkor, amikor Michael Schumacher hrom v kihagys utn visszatrt a Formula-1-be, s nem tudta megismtelni korbbi sikereit. A szakember gy rzi, Vettel a sport irnti szenvedlyben is hasonlt a htszeres vb-gyztes legendra:

„Kszen ll a csatra. lvezi a harcot: azt mondta, amg vasrnap kzdeni tudunk valaki ellen, mg ha nem is az len, hanem mondjuk a Red Bullokkal, addig lvezni fogja a versenyzst, hiszen imdja. Kicsit olyan, mint Michael volt, amikor visszatrt a Mercedesszel: is egyszeren csak imd autversenyezni. Termszetesen szeretne nyerni, de hisz bennnk, mi is hisznk benne, hiszen a Ferrari-csald tagja” – fogalmazott Clear.

/formula/

2016.07.24. 14:22, Andi

Magyar GP, vgeredmny: Hamilton sikere

Folyamatos llsrt, katt : IDE

2016.07.24. 14:18, Andi

Magyar GP, idmr: Rosberg a pole

Rajtsorrend – Magyar Nagydj:
 
1. Nico Rosberg
  Mercedes
  2. Lewis Hamilton
  Mercedes
3. Daniel Ricciardo
  Red Bull
  4. Max Verstappen
  Red Bull
5. Sebastian Vettel
  Ferrari
  6. Carlos Sainz
  Toro Rosso
7. Fernando Alonso
  McLaren
  8. Jenson Button
  McLaren
9. Nico Hlkenberg
  Force India
  10. Valtteri Bottas
  Williams
11. Romain Grosjean
  Haas
  12. Danyiil Kvjat
  Toro Rosso
13. Sergio Perez
  Force India
  14. Kimi Raikknen
  Ferrari
15. Esteban Gutierrez
  Haas
  16. Felipe Nasr
  Sauber
17. Jolyon Palmer
  Renault
  18. Felipe Massa
  Williams
19. Kevin Magnussen
  Renault
  20. Pascal Wehrlein
  Manor
21. Rio Haryanto
  Manor
 
Bokszutcbl indul:
  Marcus Ericsson
  Sauber
2016.07.23. 14:08, Andi

Magyar GP, 3. szabadedzs

Vgeredmny
 
1. Nico Rosberg Mercedes Mercedes 25 kr 1’20.261
2. Max Verstappen Red Bull TAG 10 1’20.263 0.002 0.002
3. Daniel Ricciardo Red Bull TAG 22 1’20.726 0.465 0.463
4. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 23 1’20.769 0.508 0.043
5. Kimi Raikkonen Ferrari Ferrari 18 1’20.859 0.598 0.090
6. Sebastian Vettel Ferrari Ferrari 22 1’21.185 0.924 0.326
7. Fernando Alonso McLaren Honda 11 1’21.584 1.323 0.399
8. Valtteri Bottas Williams Mercedes 21 1’21.649 1.388 0.065
9. Sergio Perez Force India Mercedes 22 1’21.672 1.411 0.023
10. Jolyon Palmer Renault Renault 19 1’21.935 1.674 0.263
11. Felipe Massa Williams Mercedes 28 1’21.975 1.714 0.040
12. Kevin Magnussen Renault Renault 13 1’21.989 1.728 0.014
13. Jenson Button McLaren Honda 11 1’22.009 1.748 0.020
14. Esteban Gutierrez Haas Ferrari 15 1’22.142 1.881 0.133
15. Romain Grosjean Haas Ferrari 13 1’22.284 2.023 0.142
16. Carlos Sainz Jr. Toro Rosso Ferrari 21 1’22.402 2.141 0.118
17. Nico Hulkenberg Force India Mercedes 22 1’22.427 2.166 0.025
18. Daniil Kvyat Toro Rosso Ferrari 18 1’22.541 2.280 0.114
19. Felipe Nasr Sauber Ferrari 23 1’22.816 2.555 0.275
20. Marcus Ericsson Sauber Ferrari 23 1’23.219 2.958 0.403
21. Pascal Wehrlein Manor Mercedes 24 1’23.311 3.050 0.092
22. Rio Haryanto Manor Mercedes 23 1’23.513 3.252 0.202
2016.07.23. 14:05, Andi

Vettel: nem ez a legrosszabb vem

Nem prblja tagadni, hogy a vrtnl nehzkesebben alakul a szezonjuk a Ferrarival, de Sebastian Vettelnek mr volt a mostaninl nehezebb idszaka is.
 
Sokan ostorozzk a Ferrarit, amirt tovbbra sem nyert mg versenyt 2016-ban, Sebastian Vettel azonban gy vli, tvolrl sem olyan katasztroflis a helyzetk, mint azt egyes mdiumok belltjk. Felhvta a figyelmet arra, hogy 2014-es utols Red Bull-os idnyben sokkal nehezebb idnyt vszelt t.
 
„Tny, hogy nem sikerlt elegend pontot szereznnk, lehetnnk jobb helyzetben is. De ismerjk magunkat, nem kell folyton az eredmnyeinket nznnk. Itt-ott taln jobban ment neknk, de alapveten nem vagyunk elg gyorsak. Ezzel nem lehetnk elgedettek, de dolgozunk. Folyamatosan fejldnk, de ennek nem mutatkozik meg azonnal az eredmnye” – nyilatkozta a ngyszeres vilgbajnok.
 
„Hrom versenyen nem rtnk clba, s ha befejezzk ezeket a futamokat, nem kell zseninek lenni ahhoz, hogy lssuk, teljesen mskppen festene a helyzetnk. A tbbiek, akikhez hasonltanak minket, tbb versenyket befejeztk. Nyilvn nem az elvrtak szerint mentek a dolgok eddig, de azrt nem is vagyunk olyan rosszak.”
 
„Az elz kt versenynkn voltunk taln a legkevsb versenykpesek, s a mltkori volt az els verseny, ahol a Red Bull is gyorsabb volt nlunk. Nem ment minden simn, de a htvge utni teszten megrtettnk pr dolgot, ami segtsgnkre lehet a jvben. Mindent egybevetve nem gondolnm, hogy a mostani lenne a valaha futott legnehezebb szezonom. Nyilvn voltak ennl jobb vkezdseim is, de voltak mr ennl sokkal nehezebb idszakok is. Elg csak kt vet visszamenni, az szerintem nagyon nehz volt” – helyezte ms sszefggsbe helyzetket.
 
/motorsportal/
2016.07.23. 14:02, Andi

Vettelnek nem tetszett, hogy volt fnke rla pletyklt

Furcsllja s nem is rti Sebastian Vettel volt fnke kzelmltban tett kijelentst. Christian Horner azt nyilatkozta, a nmet 2018-ban akr a Mercedes versenyzje is lehet…
 
Sebastian Vettel rezheten egyre idegesebb a Ferrari gyenglkedse miatt, s ha a csapat 2017-ben is gy folytatja, a ngyszeres vilgbajnok szerzdse lejrtval csapatot vlthat. Ez Christian Horner elmlete, aki a Sport Bildnek gy fogalmazott, el tudja kpzelni, hogy korbbi versenyzje 2018-ban a Mercedesnl kssn ki.
 
Ismerve Vettelt, a Red Bull csapatfnknek szavait nehz volt komolyan venni – e nyilatkozat arra ugyanakkor elegend volt, hogy a nmetet is fejvakarsra ksztesse. Vettel cstrtkn elrulta, nem nagyon tud mit kezdeni Horner nyilatkozatval. „J, hogy mindenrl tud, mg gy is, hogy nem is beszlt velem. Semmi nincs ebben a trtnetben” – cfolta a „pletykt”. „Eddig megbzhat embernek szmtott. Nem tudom, mi jrt a fejben, s azt sem, ki mondta neki ezt. Okkal jttem a Ferrarihoz. Hiszek a csapatban, s abban is, hogy valami szpet pthetnk fel egytt.”
 
Christian Horner a pnteki els szabadedzs utn kiemelte, csupn felnagytottk egy mondatt. „Csak interjt adtam egy nmet jsgrnak, s bedobtam ezt a lehetsget. Erre hirtelen rt belle egy szenzcihajhsz sztorit” – vdekezett a brit. „rlet! Ez olyan, mintha azt mondanm, Martin Brundle idn annyira jl vezetett Le Mans-ban, hogy mr az F1-es visszatrsen gondolkodik.”
 
s ezzel elrkeztnk egy Vettelt bosszant msik problmhoz, a mdia felkapott, de nem mindig megalapozott trtneteihez, pletykihoz, melynek mostansg a Ferrari is krt ltja. „Megszokhattuk, hogy ha valaki mond valamit, megprbljk felfjni azt” – mutatott r. Majd a Ferrari vlsghelyzetrl szl cikkekre is reaglt. „Az olaszok sem klnbek, mint a nmetek: mind azt nzik, mirl lehetne rosszat mondani.”
 
„Nincs konkrt tervnk. Az autnk fejldik, de vannak dolgok, amiket nem lehet egy ht alatt megvalstani. Idre van szksgnk. Ha jzanul szemlljk a helyzetet, elmondhatjuk, hogy nem elg nagy az elrelpsnk. De dolgozunk rajta. A semmibl hirtelen ktsgbeesni hiba lenne rsznkrl.”
 
Cstrtkn egybknt Lewis Hamiltont is megkrdeztk arrl, mit szlna hozz, ha Vettel lenne a csapattrsa. „Ugyanolyan lenne, mint most Nicval. Vagy mint Fernando Alonsval volt, akivel szintn egyforma autnk volt. Ha egyszer csapattrsak lennnk, az igazn klassz lenne” – mondta.
 
/motordportal/
2016.07.22. 13:53, Andi

Magyar GP, 1-2. szabadedzs

Magyar Nagydj, 1. szabadedzs – vgeredmny
 
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:21,347 34
2. Nico Rosberg Mercedes 1:21,584 +0,237 34
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:22,991 +1,644 22
4. Kimi Rikknen Ferrari 1:23,082 +1,735 19
5. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:23,174 +1,827 28
6. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:23,457 +2,110 27
7. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:23,935 +2,588 28
8. Jenson Button McLaren-Honda 1:23,961 +2,614 18
9. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:24,016 +2,669 22
10. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:24,073 +2,726 29
11. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:24,120 +2,773 29
12. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:24,154 +2,807 27
13. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:24,370 +3,023 33
14. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:24,579 +3,232 27
15. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:24,981 +3,634 19
16. Charles Leclerc Haas-Ferrari 1:25,181 +3,834 22
17. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:25,256 +3,909 18
18. Esteban Ocon Renault 1:25,260 +3,913 28
19. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:25,324 +3,977 16
20. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:27,012 +5,665 23
21. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:27,249 +5,902 9
22. Jolyon Palmer Renault 1:28,560 +7,213 6
 
Magyar Nagydj, 2. szabadedzs – vgeredmny
 
1. Nico Rosberg Mercedes 1:20,435 45
2. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:21,030 +0,595 36
3. Sebastian Vettel Ferrari 1:21,348 +0,913 31
4. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:21,770 +1,335 35
5. Lewis Hamilton Mercedes 1:21,960 +1,525 4
6. Kimi Rikknen Ferrari 1:22,058 +1,623 46
7. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:22,328 +1,893 21
8. Jenson Button McLaren-Honda 1:22,387 +1,952 34
9. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:22,449 +2,014 41
10. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:22,653 +2,218 38
11. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari 1:22,673 +2,238 38
12. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:22,681 +2,246 39
13. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:22,689 +2,254 24
14. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:22,773 +2,338 38
15. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:22,864 +2,429 28
16. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:22,948 +2,513 43
17. Kevin Magnussen Renault 1:23,347 +2,912 41
18. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:23,437 +3,002 36
19. Jolyon Palmer Renault 1:23,528 +3,093 12
20. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:23,986 +3,551 31
21. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:23,992 +3,557 22
22. Rio Haryanto Manor-Mercedes

 

2016.07.22. 13:39, Andi

Horner: Vettel a Mercedesnl is kikthet

Meglep kijelentst tett Sebastian Vettel volt csapatfnke. Christian Horner el tudja kpzelni, hogy a nmet 2018-ban a Mercedeshez szerzdjn.
 
Megbzhatsgi problmk, stratgiai hibk s megkrdjelezhet hatkonysg a fejlesztsek tern – a mg mindig idei els gyzelmre htoz Ferrari egyre tbbek szerint egy kisebb vlsgba sodrdott. Silverstone-ban nemcsak nem voltak elg versenykpesek, Sebastian Vettelt kt vlthiba is htraltatta, a csere miatt pedig sorozatban a msodik htvgjn kapott htrasorolsos bntetst.
 
A ngyszeres bajnok tbbnyire a nehz pillanatokban is nyugalmat sugroz kifel, m amikor szombat dleltt msodszor is gondja tmadt vltjval, nem tudta palstolni dht: mr az autban lve heves kzmozdulattal jelezte elgedetlensgt, s aztn a garzsban is igen komor arccal szllt ki autjbl.
 
Volt Red Bull-os fnke, Christian Horner gy rzi, Vettelnek fogytn a trelme. s ez nla rossz eljel. „Szmomra Vettel kiss feszltnek tnik” – nyilatkozta a Sport Bildnek. „Sajt tapasztalatbl tudom, hogy jl kell reznie magt ahhoz, hogy j teljestmnyt nyjtson. s nem vagyok benne biztos, hogy a Sergio Marchionntl rkez nyomsnak nagyon rlne.”
 
Horner mindezek alapjn mg azt sem tartja kizrtnak, hogy Vettel csapatot vltson, ha nem javul a helyzet. „El tudom kpzelni, hogy Seb 2018-ban a Mercedeshez szerzdjn, ha a Ferrarival nem jutnak elrbb” – jelentette ki.
 
Ez utbbi vlemnyvel alighanem a kisebbsg tbort ersti. Vettel tudniillik sosem titkolta, gyerekkori lmt li meg azzal, hogy kedvenc csapatnl, a Ferrarinl versenyezhet, s azt is gyakran hangoztatta, hogy a vrskkel akar cscsra rni, amihez viszont idre van szksgk.
 
Horner szavait mr csak azrt is rezhetjk inkbb az ellenfelek bosszantsnak, mert tudhat, hogy a Mercedes 2018 vgig szerzdsben ll Lewis Hamiltonnal, s a hrek szerint Nico Rosberg is kt vre kaphat j kontraktust, azaz Vettelnek nemigen lesz helye a nmeteknl. Vele kapcsolatban radsul nemrg elterjedt a pletyka, miszerint mris a jv v vgig szl megllapodsuk 2020-ig trtn meghosszabbtsn dolgoznak.
 
/motorsportal/
 
 
2016.07.20. 11:57, Andi

„Tbbet vrtam Vetteltl” – az extervez szerint Alonso tbbet kihozott a Ferrari

Mennyire j Sebastian Vettel eldjhez, Fernando Alonshoz kpest? J dnts volt megtartani Kimi Rikknent? A krdseket a Jordan-csapat volt ftervezjnek is fltettk – a spanyol versenyz teljestmnye jobban meggyzte t.
 
Br a Ferrari 2008 ta nem nyert semmit, a hibridra eltt tbb szezonban sem vlasztotta el sok attl, hogy bajnoksgot nyerjen. Fernando Alonso 2010-ben s 2012-ben is kzel kerlt a vgs sikerhez, m kevss versenykpes autjval csodra sem volt kpes. 2014 vgn aztn elege is lett a helyben toporgsbl, s tadta inkbb a staftt Sebastian Vettelnek.
 
A nmet els szezonjban a vrtnl gyorsabban rkez s nagyobb sikereket rt el: hrom futamgyzelem, harmadik hely a bajnoksgban. Idn azonban a csapat teljestmnye visszaesett, radsul maga is elkvetett pr hibt.
 
Az Autosport szakrtjnek, Gary Andersonnak fltettk a krdst, melyik bajnok teljestmnyt rtkeli tbbre. „Meg kell mondjam, n tbbet vrtam Vetteltl a msodik ferraris vben” – jelentette ki. „Neki tudnia kell, mit vr az auttl, hogyan kell gyorsan s hatkonyan mkdsre brnia azt, s szerintem a Ferrari idei csomagjban nem bzik annyira. A kocsi tl kiszmthatatlannak tnik ahhoz, hogy megtallja vele a ritmust” – vlekedett a korbbi F1-es tervez.
 
Anderson szerint a ngyszeres bajnok egyelre nem kpes arra, amire eldje, Alonso veken t. „Leszmtva az utols vt, amikor mr elege volt, Alonso valban mindig kpes volt kiprselni valamilyen eredmnyt egy kevsb versenykpes Ferraribl” – llaptotta meg.
 
Majd hozztette, a kt bajnokot a legjobban Kimi Rikknen elleni mrlegk segtsgvel lehet sszehasonltani. Alonso a 19 kzs htvgjkn 16-3-ra gyzte le a finnt az idmrkn, 161-55-re nyert a pontok tekintetben, mikzben minden clba rkezsre 9,5 pont jutott, szemben Rikknen 3,1 pontjval. Vettel ehhez kpest az eddigi 29 alkalombl 22-szer gyzte le csapattrst a kvalifikcikon, 376 pontot szerzett az 256 pontja ellenben, s mikzben clba rsenknt 15,7 pontot gyjttt, a „Jgember” 11,6-et.
 
„A szmok nmagukrt beszlnek” – vonta le a kvetkeztetst a Rikknen esetleges formajavulsn s az autk kztti klnbsgen tsikl exmrnk. „Alonso eredmnyei ersebbek voltak Rikknenhez viszonytva, hiszen nagyjbl hromszor annyi pontot szerzett, mikzben nagyjbl ugyanakkora volt az elnye a clba rsekre jut pontok tekintetben. Rikknen ekzben Vettel pontjainak ktharmadt szerezte meg kzs idszakuk alatt.”
 
„Nem vennm biztosra, hogy Kimi eljtszan a msodik szm szerept”
 
A szakember ennek ellenre nincs j vlemnnyel a finnrl, s kiemelte, nem ppen rt egyet a Ferrari dntsvel, hogy Rikknen 2017-ben a csapat versenyzje lesz. „Ez egy kicsit bosszant. Igen, taln jobb eredmnyeik lettek volna, ha kicsit szerencssebbek, de tny, hogy nem lettek. A krds most inkbb az, mit tervez a Ferrari 2018-ra s utna. A csapat most mintha megfeneklett volna: vagy megbzhatsgi problmjuk van, vagy taktikai hibt vtenek, de Vettelnek s Rikknennek is voltak mr balesetei. Szerintem ha Kimit lecserltk volna 2017-re, az taln feltzelte volna a Ferrarit” – vlekedett, kiemelve, hogy Nico Rosberget s Valtteri Bottast is szvesen ltta volna pirosban. „Nem vagyok Rikknen ellen, de gy gondolom, ez a dnts annak ksznhet, hogy valakit szerzdtetni akarnak 2018-ra, aki most nem volt elrhet. A krds csak az, kit.”
 
Alain Prost ezzel szemben – mg a bejelents eltt – sszer lpsnek vlte az esetleges hosszabbtst. gy fogalmazott, mr csak azrt is j tletnek tartan a finn megtartst, mert remek msodik szmknt mkdik Vettel mellett.
 
A Ferrarinl korbban ugyancsak versenyz Stefan Johansson azonban amond, hiba annyira lerni 2007 bajnokt, mint azt Anderson vagy Prost teszi. „A legfontosabb az volt, hogy megvan a harmnia s a j kapcsolat a kt versenyz kztt. s n nem vennm olyan biztosra, hogy Kimi eljtszan a msodik szm szerept. Jelenleg harmadik a bajnoksgban, Vettel pedig tdik. Rendben, Vettel sszessgben taln gyorsabb, de nem mindig” – rvelt a svd.
 
„Ha Kimi gyakrabban lett volna gyzelemre eslyes helyzetben, akkor szerintem tavaly is teljesen mg lltak volna. n teht mg nem rnm le t. Ha a Ferrari kpes mindkt versenyzjnek gyzelemre eslyes autt biztostani, biztos vagyok benne, hogy Kimi is eslyess vlik. Ms krds, hogy Silverstone-ban kiss gyengnek tntek, s mr pr verseny ta ez gy megy. Szerintem kezdenek visszacsszni” – llaptotta meg Johansson.
 
/m4sport/

 

2016.07.19. 11:52, Andi

Mirt van ennyi vlthiba?

Mr tbb mint egy tucat vltcserre volt szksg 2016-ban 10 versenyhtvge alatt. Silverstone-ban a Ferrarinak igencsak meggylt a baja az ilyen jelleg hibkkal. De mi llhat a htterkben?
 
Sebastian Vettel egymst kvet kt htvgn kapott miatta bntetst, Nico Rosberget csak Ausztriban soroltk htra, mikzben Silverstone-ban a verseny hajrjban rakonctlankodott alatta technika. Feltnen sok vlthibval szembesltek a versenyzk az elmlt pr hten, s egyre inkbb gy tnik, az elz kt szezon motorhibi utn most egy eddig kevsb rzkeny terletre is jobban oda kell figyelnik a mrnkknek.
 
Vettelt Nagy-Britanniban ktszer is utolrte a problma, mindktszer ugyanott, a clegyenes eltti kanyaroknl. Monacban Kimi Rikknent bntettk meg hasonl vltproblma utn. Idn eddig sszesen t versenyznek kellett fladnia versenyt vlthiba miatt, hrom Silverstone-ban trtnt, 13 versenyznek volt problmja a vltval az idmr edzsen, amirt rendre htrasorolsos bntets jrt. s Nico Rosberg egyelre mg nem tudhatja, Magyarorszgon szksge lesz-e az j vltra, amit a kt hete 7-es fokozatban ragadt egysg helyre szerelhetnek be.
 
A nmet Auto Motor und Sport szaklap a mirtre kereste a vlaszt. Kiemeltk, az F1-ben ma ltalnosan elterjedt, gynevezett gyorskapcsols vltkat – melyek lnyegben a hzer megsznse nlkl lpkednek az egyes fokozatok kztt – mr 2005 ta hasznljk. Az elz vig gy tnt, ez a terlet mr kellen kiforrott ahhoz, hogy ne okozzon fejtrst – idn viszont vltozott a helyzet.
 
A Mercedes szakembere kiemelte, Rosberg silverstone-i esetben, ahol a sebessgvlt 7-es fokozatban ragadt, szba sem jhetett hasonl, mint amit 1994-ben Michael Schumachertl lttunk Spanyolorszgban. Akkor a ksbbi htszeres bajnok 5-s fokozatban teljestette a versenytv nagy rszt, s mg gy is a msodik helyen kormnyozta clba Benettonjt.
 
„Ha egy vlt egy bizonyos fokozatban ragad, risi terhels ri. Emiatt lehetetlensg lett volna befejezni vele a versenyt. Muszj volt elkapcsolnia abbl a fokozatbl. Az egyik fokozat tugrsnl azonban gyelnie kell a versenyznek arra, hogy a lehet legkevesebb ideig legyen a krdses fokozatban. s mg gy sincs r garancia, hogy kibrja a vlt” – fogalmazott a mrnk.
 
A portl szerint a sok vltproblmra is ez lehet a vlasz. Az idei motorok ler s forgatnyomatk tekintetben is sokat javultak a 2015-s verzikhoz kpest, emellett az aerodinamikai elnyk miatt mretk is cskkent, kompaktabb, keskenyebb vltak, s mindez egyttesen vezetett az idn tapasztalt, a megszokottnl tbb vlthibhoz.
 
Az sem vletlen, hogy mostansg mr szmos baleset utn is vltt kell cserlni. Ezen egysgek rzkenyebb vltak, amit mi sem bizonyt jobban, mint hogy Sebastian Vettel idei harmadik vltproblmjt ppen egy rajt utni koccans idzte el Knban.
 
/m4sport/
2016.07.18. 11:42, Andi

Vettel nem klnb: n is utazok busszal s vonattal

2009-ben mg ifj Red Bull-remnysgknt szerepelt letben elszr a cg sajt televzijnak sportmsorban – ma a Ferrari sztrjaknt ltogatott el jra a hres 7-es hangrba. Sebastian Vettel a Servus TV-nek adott interjjban a csapatvltsrl, npszersgrl s htkznapisgrl beszlt. A vlaszaibl szemezgettnk.
 
Jt tett-e neki a csapatvlts?
 
„Nehz volt a dnts, mert jl reztem magam ott, ahol voltam. De ugyanolyan jl rzem magam ott is, ahol most vagyok. Ez egy ms csapat, msok az emberek, teljesen ms a filozfija, a mentalitsa is. De ezt persze kicsit mr ismertem is a Toro Ross-s idszakombl. Mr akkor tudtam, hogy az olaszok nagyon kedvesek s szenvedlyesek. Mindenki hozztesz valamit a Ferrarinl, ez teszi klnlegess ket. A cl pedig termszetesen az, hogy ne csak minden romantikusnak tnjn, hanem valamit rjnk is el egytt. Szerintem j ton haladunk, de mg sok a teendnk.”
 
Arrl, hogy Niki Lauda szerint a Ferrari-versenyzknek nem lehet nyugtuk Olaszorszgban, mert ha kvzni mennek, ha tankolni, valaki mindig meglltja ket.
 
„Nem, n nem rzem ezt. Kvt nem iszom ugyan, de vehetek innivalt s tankolhatok is nyugodtan. Nem is tudom, Nikivel mirt volt ms. Taln nem nzek ki olyan jl, mint .”
 
Hogy ll most az olasz nyelvvel?
 
„Sajnos mg nem beszlek olyan jl, de mr sok minden rm ragadt abbl, amit korbban elfelejtettem. Eleinte jrtam olasztanrhoz is, de ennek mr vge, mert egyszeren nem volt idm r, illetve rjttem arra is, hogy egsz jl boldogulok angolul is. A lnyeges dolgokat megrtjk a csapaton bell. Olyan jl nem beszlek, de rteni elg sok mindent megrtek.”
 
Ecclestone kritikjrl, miszerint tbbet kne a nyilvnossg sznpadn mozognia, s hasznlnia kellene a kzssgi mdiumokat.
 
„Ez nem az n mfajom. Kezdettl fogva nem tudok azonosulni a kzssgi oldalakkal. Engem nem motivl, hogy folyamatosan megosszak valamit az emberekkel. Pont ellenkezleg: rlk, ha visszahzdhatok, s lvezhetem azt, ami szrakoztat. Szval Bernie gondolhat, amit akar, engem nem rdekel. Azt teszem, amit helyesnek tartok.”
 
Hrnvrl s htkznapisgrl
 
„n nem tartom magam hressgnek. n is utazok busszal, vonattal, mikor mi van pp a kzelben. Az otthonnal persze nem tl j az sszekttets, de ha egy nagyvrosban vagyok, nem okoz gondot alkalmazkodni, olyan dolgokat csinlni, amiket brki csinl. Nem is ltom, mirt kne mskppen viselkednem, mint brki msnak, csak azrt, mert taln gyorsabban tudok vezetni, mint a tbbsg. Ez mg nem tesz engem jobb emberr msoknl.”
 
A gyzelem utni nnepls s a hazatrs ellenttrl
 
„Amikor fent llsz a dobogn, s ezrek nnepelnek, kiablnak feld, lengetik a zszlkat, majd htfn hirtelen minden nyugodt lesz krltted – nos, ez kt teljesen klnbz vilg, de pp ez a kontraszt a szp benne. Az ember egyfell szerencssnek rzi magt, hogy tlheti mindezt, msfell viszont megprbl pontosan ugyanolyan lenni, mint brki ms.
 
/motorsportal/
2016.07.17. 15:14, Andi

Sebastian Vettel imdja a Hungaroringet

Mogyord — Tavaly karrierje els Forma–1-es gyzelmt aratta a Hungaroringen a nmet Sebastian Vettel (29), s gy tnik, a Ferrari piltja annyira szp emlkeket riz Mogyordrl, hogy a mostani peches idszaknak is nlunk akar vget vetni.
 
– Biztos vagyok benne, hogy Magyarorszgon minden ms lesz! – mondta mg a b egy httel ezeltti Brit GP-t kveten a ngyszeres vilgbajnok, aki jelenleg csak a negyedik helyen ll a pontversenyben.
 
Az idei szezon eddigi tz futambl hromszor msodik s ktszer harmadik lett, viszont a legutbbi kt viadalon alaposan visszaesett a teljestmnye: Ausztriban kiesett, Nagy-Britanniban pedig csak kilencedikknt vgzett. Radsul tbbszr is vltt kellett cserlni a Ferrarijban, ami aggaszt a folytatst tekintve.
 
– Ms plya, ms krlmnyek – utalt mr a pnteki szabadedzsekkel kezdd hungaroringi htvgre Vettel. – Sokat tanulhattunk az elmlt hetek esemnyeibl, gyhogy mr csak elre tekintnk. Gyzni akarunk, ez egyrtelm, nem foglalkozunk azzal az idszakkal, amelyet mr a htunk mgtt hagytunk.
 
A kznsgkedvenc Ferrari-pilta nagyon kedveli a mogyordi plyt, amelyen vadonatj aszfaltbortson szguldhat majd a mezny.
 
– Szeretem a Magyar Nagydjat. A versenyzknek komoly feladat j eredmnyt elrni Hungaroringen, hiszen nagyon megterhel, a vonalvezetse nem teszi lehetv, hogy pihenjl az adott kr kzben – meslte a nmet pilta. – Mindig a maximumot kell nyjtanod, de ezrt is kedvelem. No meg az ottani emberek is rendkvl kedvesek, Budapest pedig egyszeren csodlatos. Sokat vrtam arra, hogy nyerjek Mogyordon, bzom benne, most is lesz okunk az nneplsre.
 
A paprforma nlunk is Mercedes-csatt gr, a vb-llovas nmet Nico Rosberg (31) s az t egy pontos htrnybl kvet brit Lewis Hamilton (31) kzdelmt, de a negyedik Vettel is kszen ll a harcra

/bliik./

2016.07.17. 11:36, Andi

Az elnk lltlag dnttt Arrivabene sorsrl

Br korbban tbb olasz forrs is felvetette, szerkezeti talakts kvetkezhet, a Ferrari elnke, Sergio Marchionne nem akarja meneszteni a Forma–1-es csapatot irnyt Maurizio Arrivabent – rja blogjn a csapathoz kzel forrsnak szmt Leo Turrini.
 
Elszr mjusban merlt fel, hogy a gyengbb szezonkezdsre reaglva a vrsk menesztik csapatvezetjket, kinek helyt a jelenlegi technikai igazgat, James Allison veheti t. Ksbb persze maga az elnk is vdelmbe vette honfitrst, nyilatkozata azonban csak idlegesen csendestette el a pletykkat.
 
Most egy, a csapat belgyeit jl ismer olasz blogger szlalt meg az gyben.
azonban nem Arrivabene tvozsrl r, st, legutbbi bejegyzsben kiemeli, az elnk nem szeretn meneszteni a csapatvezett. Hozzteszi ugyan, hogy nem tartozik Marchione „bels krbe”, a hosszabb tv terveket teht nem ismeri, egyelre azonban nem hiszi, hogy komoly vlts jn. A korbbi technikai igazgat, Ross Brawn egybknt a napokban pont arrl beszlt, hogy a Ferrarinak stabilitsra van szksge, nem szabad tlreaglnia a gyenge kezdst.
 
Turrini egy msik hrrel is szolglt kvetinek: informcii szerint a Ferrari versenyzi akadmijnak leggretesebb tagja, Charles Leclerc hossz tv szerzdst rt al a vrskkel. Megjegyzi, maga nem ismeri a fiatal monacit, a Ferrari viszont jl tudja, kiben rejlik komoly potencil, az a src pedig nem lehet tehetsgtelen, aki ilyen fiatalon tbbves szerzdst kap.
 
A GP3-as bajnoksgot vezet Leclerc a silverstone-i teszt els napjn mr kiprblhatta a Ferrari Forma–1-es autjt, mlt pnteken pedig a Haastl kapott lehetsget a Brit Nagydj els szabadedzsn. Teljestmnyvel lltlag mindknt csapat elgedett volt, debtlsa teht sikeresnek tekinthet. Legkzelebb jv pnteken, az els magyarorszgi szabadedzsen l autba (a Haast irnythatja, akrcsak hrom ksbbi edzs esetben).
 
/motorsportal/
2016.07.14. 15:18, Andi

Vettel bizakodik: Jvre vge lehet a sprolsdinak

2017-ben vget rhet a most jellemz mrtk zemanyag-sprols – legalbbis Sebastian Vettel szerint.
 
A 2014-es szablyvltozsok egyik meghatroz pontjt az jelentette, hogy a tankols tiltsa mellett maximlis rtkeket vezettek be a fogyaszts tern. A versenyzknek futamonknt 100 kilogramm zemanyaggal kell gazdlkodniuk, autjuk emellett pedig nem lpheti t a 100 kg/rs tfolysi sebessget sem. Mindez az ilyen szempontbl kritikus plykon komoly „vitorlzsokra”, zemanyag-sprolsra knyszerti a rsztvevket, amirt az elmlt kt s fl vben bszen kritizltk is az F1-et.
 
Sebastian Vettel azonban gy ltja, a 2017-ben felgyorsul autkkal ennek vge. Annak ellenre is, hogy az autknak a megntt lgellenlls s tmeg miatt nni fog a fogyasztsuk. „Minl gyorsabb egy aut, annl jobb” – jelentette ki Vettel. „Nem hinnm, hogy brmi rossz lenne a mostani autkban – azt leszmtva, hogy a versenyen gyorsabbnak kne lennnk, jobb idket elrnnk, s hogy valami hinyzik. Ha jvre gyorsabb vlnak az autk, az nagyszer lesz.”
 
„Jvre tbb tapads s leszorter ll majd rendelkezsnkre, de ez az egyenesekben nagyobb lgellenllst is jelent majd, vagyis a cscssebessgek alacsonyabbak lesznek. Az zemanyag-fogyaszts taln a lgellenlls miatt nni fog, de kzben gyorsabbak vesszk a kanyarokat, s ez megvltoztathatja a feladatunkat az autban. Megltjuk, kell-e sprolnunk, vagy egsz futamon rendesen nyomhatjuk-e.”
 
A Ferrari partnernl, a Shellnl ekzben gy vlik, a mdostpont-rendszer eltrlse is nagyot lendthet az zemanyagok fejlesztsn, s ezltal a fogyaszts hatkonysgn is. „Az j szablyok tbb lehetsget biztostanak szmunkra, hiszen a zsetonrendszert eltrlik, s a motor fejlesztse ezzel nyitottabb vlik, ami az zemanyagok fejlesztsre is rvnyes lesz” – llaptotta meg Guy Lovett, a cg fejlesztsi menedzsere.
 
/m4sport/

 

2016.07.13. 15:35, Andi
 

Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-    *****    Játssz a színekkel keress szebbnél szebb képeket, építs, szépítsd a portálod, hogy szebb és színesebb legyen a világod!    *****    Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!