Kezd kicsszni a Ferrari kezbl a szezon – a gondokat a Red Bull tetzi...
Idei leggyengbb htvgje utn minimlisra olvadt a Ferrari elnye a Red Bull-lal szemben, mikzben a Mercedes egyre tvolodik. Sebastian Vettel s Maurizio Arrivabene higgadtsgot mutat, de kzben jl tudjk, van itt gond bven…
Technikai problmk, gyenge temp, vezeti hibk – Silverstone utn gy tnik, mintha az elvrt formjt egsz szezonban csak kerget Ferrari elvesztette volna a fonalat. A vrsk mindssze 12 ponttal a zsebkben tvoztak a szigetorszgbl. Ilyen gyr eddig csak Monacban volt a termsk idn, m akkor csak egy autjuk rt clba. Az 5.-knt leintett Kimi Rikknen s a 9. Sebastian Vettel radsul egsz htvgn alig-alig tudott egy msodpercen bellre kerlni a Mercedesekhez – az idmrn tbb mint msfl msodperc volt a lemaradsuk –, s a versenyen sem mutattak biztat tempt.
A Red Bull ekzben ismt dobogs helyezst nnepelt, a konstruktri bajnoksgban pedig mr csak 6 pont vlasztja el ket a Scuderitl. Maurizio Arrivabene csapatfnk s Sebastian Vettel egyarnt arrl gyzkdte az jsgrkat a futam utn, nem aggasztja ket, hogy az osztrkok veszlyt jelentenek msodik pozcijukra. „A Forma–1 szmra j hr, hogy a Red Bull olyan jl teljest. Ez jt tesz a versenynek s a msornak. A mi clunk azonban tovbbra sem a Red Bull, hanem a Mercedes” – fogalmazott Arrivabene.
Versenyzje visszhangozta szavait. „Nyerni akarunk. Nem rdekel, mi trtnik mgttnk, mennyire van tlnk a Red Bull. Ez egy ers htvge volt szmukra, szmunkra pedig nem. De a szezonban a mostani volt az egyetlen olyan verseny, amelyen a nyers temp tekintetben nem tudtuk tartani velk a lpst. Biztosra veszem, hogy kt ht mlva jra ms lesz a helyzet. De ez nem kifogs. Rossz htvgnk volt, s erre reaglnunk kell. Meg kell rtennk, mirt kszkdtnk tbbet, mint a tbbiek.”
„sszessgben mindenki fejldik, mi is, msok is. De ez a htvge visszalpst jelentett szmunkra a versenykpessg tern, nem a tbbiek lptek elre nagyot. Ez egy gyenge futam volt, de nem gondolnm, hogy minden a feje tetejre llt volna.”
Arrivabene az idei versenyek utn megszokott msik kzhelyt is elsttte: csapata peches, de mg mindig nem adja fl. „Nem lenne helynval, ha azt mondanm az v felnl, hogy fladjuk. sszeszedettnek kell maradnunk. Ha pontot osztannak a balszerencsre s problmkra, mr mi vezetnnk. De remlem, hogy hamarosan ez a pontszmunk cskkenni fog, s javulni kezdnk. Az biztos, hogy fl nem adjuk” – jelentette ki.
Nem elg j az aut
Ahhoz persze, hogy szavait komolyan lehessen venni, mindenekeltt fejldnik kell. A temp s a megbzhatsg tern egyarnt. Vettelt ezttal az is nehz helyzetbe hozta, hogy sorozatban msodik versenyn kapott t rajthelyes bntetst vltcsere miatt. Vezeti hibit taln arra is vissza lehet vezetni, hogy szorult helyzetben a megszokottnl is tbb kockzatot kellett vllalnia.
„Ez mr a harmadik ilyen problma volt, ami aggaszt” – ismerte el Arrivabene. „A lehet leggyorsabban megoldst kell tallnunk. Mg korai konkrt informcit adni, de gyantom, hogy magval az anyaggal lehet sszefggsben, nem a tervezssel.”
Amikor a szombati harmadik edzsen a vlt meghibsodsa miatt Ferrarija lassulni kezdett, Vettel olyan dhs lett, hogy menet kzben szttrta kezeit. Arrivabene szerint rthet a versenyz reakcija – s a futamon ltott kicsszsait sem rtta fl neki. „Sebastian elkvetett pr hibt. De nem robot, hanem is emberi lny. Mr szombaton csodlkoztak az emberek, hogy ilyen hevesen reaglt a vlthibra. Szerintem ez teljesen normlis volt. Ez is megmutatja, mennyire szenvedlyes.”
A csapatfnk azt sem titkolja, hogy autjuk elmarad a Mercedes s a Red Bull aerodinamikai hatkonysgtl. „Mg csak a bajnoksg felnl jrunk. Termszetesen mg nincs vge a kzdelemnek, de az nem titok, hogy ha letben akarjuk tartani az lmainkat, akkor javtanunk kell pr dolgon. Gyorsabb kell tennnk az autt, s itt mindenekeltt az aerodinamikrl van sz. Mr Barcelonban is kiderlt, hogy ezen a tren fj htrnyban vagyunk, s rszben Bakuban is ez htraltatott minket. Emellett a megbzhatsgra is szksg van, meg kell oldanunk a problmkat. A vltt a jv hten alaposan tvizsgljuk Maranellban.”
Mgsem a fejleszts a kulcs?
A csapatfnk eddig gyakran hangoztatta, a gyors fejlesztsben ltja flzrkzsuk kulcst. Most azonban elismerte, a sietsg helyett most taln inkbb megfontoltsgra lesz szksgk. „Remlem, hogy lesznek fejlesztsek. A szezon jelenlegi fzisban mr nem llhatsz el elkpeszt jtsokkal. Elbb meg kell oldani bizonyos problmkat, hogy rendbe tegyk az autt, aztn jhetnek a fejlesztsek” – fogalmazott, hozztve, Anglit csupn kivtel volt. „A Hungaroringen viszont nem engedhetjk meg magunknak a veresget.”
Vettel is gy vli, a Magyar Nagydj – ahol tavaly msodik gyzelmket szereztk –, sokkal jobban alakul majd szmukra. „Az egy teljesen ms plya, teljesen ms krlmnyekkel. De a mostani htvgbl sok tanulsgot le kell vonnunk. Kt vltnk ment tnkre, egy pnteken, egy szombaton. Az idmrre rendbe jttnk, de a versenyen tapasztalat krlmnyek kztt visszaestnk. Sok mindent meg kell rtennk” – nyilatkozta a nmet.
Nem is rtana sszekapni magukat, a magyarorszgi htvghez ugyanis a Red Bull is nagy remnyeket fz…
/m4sport/
(c) Brit GP, vgeredmny: Hamilton sikere, Rosberg bntetse
Lewis Hamilon zsebelte a gyzelmt hazai versenyn, mgtte Max Verstappen lett a msodik, mg Nico Rosberg bntetse miatt visszacsszott a harmadik pozciba.
A mezny az ess krlmnyeknek ksznheten csak a SC mgl rajtolt.
A biztonsgi aut kivonulsa utn elindult a mezny, m nem maradtak el a kicsszsok.
A versenyt Nico Rosberg ugyan a msodik helyen fejezte be, de csapata megszegte a rditilalomrl szl szablyt, amelynek rtelmben a pilta idbntetst kapott.
(c) Andi
1. Lewis Hamilton Mercedes 1 34 p 55,831 mp
2. Nico Rosberg Mercedes +6,911 mp
3. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer +8,250 mp
4. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer +26,211 mp
5. Kimi Rikknen Ferrari +1 p 09,743 mp
6. Sergio Prez Force India-Mercedes +1 p 16,941 mp
7. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes +1 p 17,212 mp
8. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari +1 p 25,858 mp
9. Sebastian Vettel Ferrari +1 p 31,654 mp
10. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari +1 p 32,600 mp
11. Felipe Massa Williams-Mercedes +1 kr
12. Jenson Button McLaren-Honda +1 kr
13. Fernando Alonso McLaren-Honda +1 kr
14. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +1 kr
15. Felipe Nasr Sauber-Ferrari +1 kr
16. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari +1 kr
17. Kevin Magnussen Renault +3 kr
18. Jolyon Palmer Renault kiesett
19. Rio Haryanto Manor-Mercedes kiesett
20. Romain Grosjean Haas-Ferrari kiesett
21. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari kiesett
22. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes kiesett
Vettel legrosszabb versenye – „Flsleges volt bntetni”
Nem tlzs kijelenteni, Sebastian Vettel Angliban idei eddigi leggyengbb versenyt futotta. A leints utn jabb bntetst is kapott.
A Brit Nagydj 29. krben jrtunk, amikor Sebastian Vettel bemutatott egy elzst Danyiil Kvjat ellen. Hogy mi ebben az rdekes? A verseny feln is tl voltunk mr, de a nmetnek csak ekkor sikerlt vgre elmozdulnia eredeti (rajt)helyrl, a 11. pozcibl. A vrtnl gyengbb Ferrari-forma ide vagy oda, az 5 rajthelyes bntets utn – plne vltozkony krlmnyek kztt – ennl azrt joggal vrhattunk tle gyorsabb flzrkzst.
Eltte persze mr sok minden megtrtnt vele. A 16. krben a meznybl elsknt dnttt gy, hogy megprblkozik a slickekkel. Mersz, de j dntsnek tnt, azonban kt krrel ksbb elkvetett egy hibt a meznybl sokakat megtrfl 1-es kanyarban. Megprdlsvel nemcsak pozcit vesztett Fernando Alonsval s Danyiil Kvjattal szemben, de rtkes idt is. „Az, hogy behvtak, j dnts volt, de aztn a megprdlssel sok idt vesztettem. Azzal az egsz elnynk el is veszett. Aztn igencsak nehezen ment az elzs s visszakapaszkods. Ez nem a mi napunk volt, de egyszeren nem voltunk elg gyorsak” – ismerte el a ngyszeres bajnok.
Megprbltatsai ezzel azonban nem rtek vget. A 38. krben Felipe Masst tmadta az els kanyarban, m autja megcsszott, s olyan szerencstlen mdon knyszerlt a buktrbe, hogy magval rntotta a brazilt is. „Kitolt a plyrl” – panaszkodott 2008 ezstrmese. Az FIA pedig 5 msodperces bntetssel, majd a leints utn 2 bntetponttal „jutalmazta” rte Vettelt.
Szerinte nem rdemelt volna bntetst. „Szerintem ez flsleges volt. Sz sem volt arrl, hogy szndkosan megprbltam volna kitolni t a plyrl. Csak egyszeren kicssztam magamtl, mert nem volt mr tapadsom. Valahnyszor prbltam elfordulni, elvesztettem a htuljt, elvesztettem a htuljt, elvesztettem a htuljt. Nyilvn az szempontjbl ez nem volt tl j, nem tudom, neki volt-e tapadsa, ami nlam hinyzott. nyilvn gy rezhette, hogy kitoltam t a plyrl, de egyszeren nem tudtam sehov se meneklni” – magyarzta Vettel.
A Ferrari versenyzje vgl csak a 9. pozciban rt clba. Ez az idei legrosszabb helyezse, hiszen amikor clba rt 2016-ban, mindig a legjobb 4-ben tette. t msodperces bntetse utn is megtarthatta helyezst, mivel az utols krkben kiautzta a szksges elnyt a mgtte halad Kvjattal szemben. Kevesebb mint 1 msodperc dnttt a javra.
Kt pontjval a bajnoki tabelln ugyanakkor megvltozott a helyzete. Kimi Rikknen jra el kerlt, radsul Daniel Ricciardo is megelzte t, gy mr csak tdik.
/motorsportal/
(c) Brit GP, idmredzs: Hamilton a pole, Vettel 11. helyrl startol
j plyacsccsal Lewis Hamilton szerezte meg hazai kznsge eltt a pole-pozcit Silervestone-ban.
Jenson Button vgl kiesett a Q1-ben, habr gy tnt visszalhet, mivel Kevin Magnussent vizsgltk, vgl a dn megtarthatta idejt, Button pedig hiba sprintelt vissza a garzsba, vgl mgis bcsznia kellett hazjban.
Csapattrsa, Fernando Alonso bejutott a Q3-ba.
Az FIA a htvge eltt kijelentette, nagyon figyeljenek arra, hogy ne hagyjk el a piltk a rzkveket ngy kerkkel, mert azt szigoran bntetik. gy pl. Lewis Hamilton egyik idejt is elvettk.
Sebastian Vettel vgl csak a 6. helyre kvalifiklta magt, amely a vltcsere miatti trajthelyes bntetse utn vgl csak a 11. lesz.
Nico Rosberg lett a msodik, a kt Red Bullos Max Verstappen s Daniel Ricciardo mgtt. ket a kt Ferraris , Kimi Raikknen s Sebastian Vettel kvette..3
(c) Andi
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:29,287
2. Nico Rosberg Mercedes 1:29,606 +0,319
3. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:30,313 +1,026
4. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:30,618 +1,331
5. Kimi Rikknen Ferrari 1:30,881 +1,594
6. Sebastian Vettel Ferrari 1:31,490 +2,203
7. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:31,557 +2,270
8. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:31,920 +2,633
9. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:31,989 +2,702
10. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:32,343 +3,056
11. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:31,875 +2,588
12. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:32,002 +2,715
13. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:32,050 +2,763
14. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari 1:32,241 +2,954
15. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:32,306 +3,019
16. Kevin Magnussen Renault 1:37,060 +7,773
17. Jenson Button McLaren-Honda 1:32,788 +3,501
18. Jolyon Palmer Renault 1:32,905 +3,618
19. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:33,098 +3,811
20. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:33,151 +3,864
21. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:33,544 +4,257
*Marcus Ericsson nem indult
Vettel elmondta, hol jobb a Mercedes
A ngyszeres F1-es vilgbajnok elemezte a Ferrari htrnyt a Mercedeshez kpest - szerinte ltni s rezni, hogy hol gyorsabb nluk a vilgbajnok istll, de erssgeik is vannak.
A Ferrari mg nem nyert futamot ebben a szezonban s bizonyos plykon kifejezetten messze voltak az olaszok a Mercedestl - igaz, nhny helysznen relis kihvknak bizonyultak, gy volt ez pldul Kanadban is. Sebastian Vettel szerint ltszik, hogy hol tudjk felvenni a versenyt a vilgbajnok istllval.
"Nem hiszem, hogy van egy olyan kanyartpus, ami nem fekszik neknk" - mondta a ngyszeres vilgbajnok. "Megnzve az sszehasonltsokat a Mercedesszel (akik tovbbra is a legjobbak) s ms csapatokkal is, nem hiszem, hogy kijelenthetnk ilyet. Egy kicsit taln mindenhol javulnunk kell, hogy igazn versenykpesek legynk."
"Szerintem a lass kanyarokban jl mkdik az autnk, ez erssgnknek szmt. Nem minden plyn s nem mindegyik ilyen kanyarban, de a legtbb ilyenben igen" - elemezte a helyzetet a nmet. "A kzepes s nagysebessg kanyarokban viszont egy kicsit szenvednk a Mercedeshez kpest. Ilyen mg a vgsebessg s beszlhetnk a motorerrl is" - tette hozz, majd az erforrsra kln is kitrt.
"Tudjuk, hogy nagyot fejldtnk ezen a tren, de klnsen az idmrn kpes arra a Mercedes, hogy hirtelen elteremtesen mg huszont-harminc lert, amit ltsz s rzel is" - magyarzta. "Termszetesen ezt nem felttlenl ltod a szektoridkben, mert minden szektorban van egyenes, de rezzk s ez az er hinyzik."
/formula/
Vettel megint j vltt kap, megint megbntetik rte
A Ferrari megerstette: Sebastian Vettelnl vltt kell cserlni a dleltti szabadedzs utn, gy a nmetre ismt bntets vr.
„Azt hiszem, mr megint vlthiba” – szlt bele csaldott hangon a rdiba Sebastian Vettel a harmadik szabadedzs hajrjban. Amikor azt tapasztalta, hogy autja jra dadogni kezd, dhs kzlegyintse jelezte, kezdi frusztrlni a helyzet. s a csapattagok arca is arrl rulkodott, komoly a gond.
Valban az volt. Egy rval az idmr edzs kezdete eltt kiderlt, a rakonctlankod vltt ki kell cserlnik, s mivel az mg csak egyetlen htvgt teljestett az elrt hat helyett, a nmetre t rajthelyes bntets vr. Ez mr sorozatban a msodik ilyen bntetse.
A ngyszeres bajnok mr a pnteki els gyakorlst is vltproblmkkal zrta – a mostani vltja pedig az volt, amit a mlt htvgn Ausztriban ugyancsak egy t rajthelyes bntets fejben kapott. A mostani sszessgben mr a harmadik vltcsere miatti bntetse – az elst Szocsiban kapta.
Idkzben kiderlt, az autjt sszetr Marcus Ericsson vltjt is cserlni kell – szintn 5 rajthelyes bntetsrt. A svdet ugyanakkor ez mr aligha sjtja: j esly van r, hogy neki sem vg a kvalifikcinak – br ezt csapata egyelre nem erstette meg
/m4sport/
(c) Brit GP, 3. szabadedzs: Mg mindig Hamilton az els
A Brit Nagydj harmadik szabadedzstm is Lewis Hamilton zsebelte be, habr mindssze szzadok dntttek a javra csapattrsa, Nico Rosberggel szemben.
A piltk a krzgetst nedves krlmnyek kztt kezdetk, majd szp lassan felszradt az aszfalt.
Marcus Ericcson hatalmas balesetet szenvedett. A Sauber piltja szlesen fordult az egyik kanyarban, majd rintette a vzes mfvet, amely utn az aut irnythatatlann vlt s egyenes a gumifalba csapdott. A pilta szerencsre nem srlt meg, de elvigyzatossgbl krhzba szlltottk.
Az eset utn persze azonnal lengett a piros zszl, az ra azonban nem llt meg, gy a versenyzknek csupn pr perck maradt a plya rendberaksa utn a tesztelsre.
A trning vgn a nmet Sebastian Vettel ismt rdin jelezte, hogy vltgondjai vannak..
(c) Andi
A harmadik szabadedzs vgeredmnye:
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:30,904
2. Nico Rosberg Mercedes 1:30,967 +0,063
3. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:31,488 +0,584
4. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:31,561 +0,657
5. Sebastian Vettel Ferrari 1:32,049 +1,145
6. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:32,736 +1,832
7. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:32,754 +1,850
8. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:32,798 +1,894
9. Kimi Rikknen Ferrari 1:32,833 +1,929
10. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:32,889 +1,985
11. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari 1:32,895 +1,991
12. Jenson Button McLaren-Honda 1:33,042 +2,138
13. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:33,344 +2,440
14. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:33,361 +2,457
15. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:33,440 +2,536
16. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:33,538 +2,634
17. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:33,710 +2,806
18. Jolyon Palmer Renault 1:33,769 +2,865
19. Kevin Magnussen Renault 1:34,049 +3,145
20. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:34,471 +3,567
21. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:34,551 +3,647
22. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:34,658 +3,754
(c) Brit GP, 2. szabadedzs: Toovbbra is Hamilton a leggyorsabb
A msodik szabadedzst is a Mercedes vilgbajnok piltja, Lewis Hamilton nyerte, Daniel Ricciardo s Max Verstappen eltt, a negyedik Sebastian Vettel lett.
Nico Rosberg autjban olajszivrgsi gondok lptek fel, ennek ksznheten a nmet ki sem hajtott a bokszutcbl a teljes trning alatt.
Sebastian Vettel vltgondjai nem jelentenek gondot, hiszen szombatra egy teljesen j egysget kap, a jelenlegi egy korbbi vlt.
(c) Andi
Brit Nagydj, 2. szabadedzs – vgeredmny
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:31,660 36
2. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:32,051 +0,391 30
3. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:32,286 +0,626 36
4. Sebastian Vettel Ferrari 1:32,570 +0,910 40
5. Kimi Rikknen Ferrari 1:32,736 +1,076 38
6. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:33,040 +1,380 31
7. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:33,493 +1,833 38
8. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:33,614 +1,954 32
9. Jenson Button McLaren-Honda 1:33,763 +2,103 20
10. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:33,801 +2,141 29
11. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:33,840 +2,180 27
12. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari 1:34,000 +2,340 32
13. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:34,139 +2,479 35
14. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:34,154 +2,494 25
15. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:34,321 +2,661 35
16. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:34,356 +2,696 37
17. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:34,549 +2,889 40
18. Jolyon Palmer Renault 1:34,610 +2,950 41
19. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:34,722 +3,062 36
20. Kevin Magnussen Renault 1:34,959 +3,299 41
21. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:35,841 +4,181 36
22. Nico Rosberg Mercedes id nlkl ------- 0
Vettelt nem gyzte meg az j glria – s a csapatokat sem
Nem gyzte meg Sebastian Vettelt a glria msodik verzija. Rajta kvl azonban gy hrlik, a csapatok krben is egyre tbb az ellenzje.
jra flszereltk a vrs autra a fejvd bukkeretet. A tli tesztek sorn a Ferrari volt az a csapat, amely elsknt plyra vitte a glrit. Akkor kt versenyzjk kt napon is kiprblta, Sebastian Vettel pedig azt nyilatkozta, nem zavarja klnsebben a kiltst a piltaflkbl: „Amit kell, azt ltom” – fogalmazott.
Azta hnapok teltek el, az FIA folytatta a kutatst s tesztelst, nemrg pedig elkszlt a korbbinl knnyebb, immron titniumbl kszlt j fejvd, a glria 2, amit pnteken Silverstone-ban ismt Vettel tesztelt. rtkelse azonban ezttal mr kevsb volt meggyz. „Nem valami j” – felelte a krdsre, milyen volt a kilts. „Elgg komoly hatssal van a lthatsgra, de ez csak egy rutinellenrzs volt.”
Ami a vltozsokat illeti, a bukkeret fels eleme a korbbinl magasabban helyezkedik el, radsul szlesebb, nagyobb az tmrje is, hogy a versenyz feje ne csapdhasson neki tkzs esetn. Az Auto Motor und Sport beszmolja szerint azonban szksg lesz egy harmadik verzira is. Charlie Whiting a csapatokkal kzs lsen arrl rtestette az rintetteket, hogy trstesztjeik alapjn tovbbi 2 centimterrel elrbb kell vinni a keretet. Ez lesz majd a 3. szm glria.
A szvetsg az eddig elvgzett tesztek eredmnyeit is prezentlta. Szmos baleseti vltozatot szimulltak a glrival, s a tbbsgknl bebizonyosodott, htrny nem szrmazhat az eszkz hasznlatbl. A csapatokat ugyanakkor nem gyztk meg Whitingk.
A Red Bull pldul flvetette, hogy Felipe Massa 2009-es hungaroringi balesetnl – ahol a brazilt egy rug tallta fejen –, legjobb esetben is csak semmin sem vltoztatott volna a glria. De j esllyel csak rontott volna a helyzeten, mivel a rug gy a csvn megpattanva mellkason tallhatta volna a versenyzt…
A Ferrari s a Force India ekzben azt vetette fel, mi trtnik, ha egy aut orra vagy padllemeznek „vills” rsze oldalrl frdna bele a keretbe. „gy ez a rsze akr guillotine-knt is funkcionlhat a versenyznl” – vlekedett Andy Stevenson, utbbi istll technikai igazgatja.
A nmet szaklap kiemelte, a csapatoknak annak kapcsn is vannak agglyaik, milyen hatssal lesz az j eszkz az autk aerodinamikjra. Egyfell szmtsaik szerint meredekebbre kell majd lltaniuk a szrnyakat miatta, hogy ne vesztsenek leszortert, msfell vrhatan az airbox lgbemlt is t kell terveznik.
Christian Horner, a Red Bull csapatfnke mris javaslatot tett arra, hogy a Stratgiai Csoport mondjon nemet az jtsra. Az errl szl szavazsra vrhatan mg a nyri sznet eltt sor kerlhet. A hrek szerint a glrinak jelenleg kevesebb a tmogatja, mint az ellenzje.
/motorsportal/
Vettel: Neknk vannak Kimivel a legkevesebb egproblmink a paddockban
Sebastian Vettel rl annak, hogy harmadik kzs szezonjt is megkezdheti Kimi Rikknen mellett. Szerinte nemigen lehet elkpzelni az vknl kevsb problms prostst.
A Ferrari pnteken Silverstone-ban bejelentette: szerzdst hosszabbtott Kimi Rikknennel, aki gy 2017-ben is a vrsk csapatt ersti. A finn jvje kapcsn sok pletykt hallhattunk az elmlt hnapokban, m a csapat ezzel rvidre zrta a tallgatsokat.
Sebastian Vettel a pnteki edzsnap vgn arrl beszlt, cseppet sem bnja ezt. „Ez volt a helyes dnts. Kemnyen dolgozunk azrt, hogy utolrjk a Mercedest, de mg sok munka vr rnk. Szerintem fontos, hogy mikzben eddig sok volt a pletyka, most vgre csnd lesz, s vgre sajt magunkra sszpontosthatunk” – nyilatkozta a ngyszeres bajnok a Sky Sportsnak.
Vettel szerint a Ferrarinak knny dolga van velk, mivel taln semelyik msik versenyztrsval nem jnne ki olyan harmonikusan, mint a finnel. „gy gondolom, taln Kiminek s nekem van a legkevesebb egproblmnk az egsz paddockban. Szerintem a csapat szempontjbl j, hogy egy irnyba hzunk. A plyn kemnyen szorongatjuk egymst, ahogy a mltban, gy most is kemnyen versenyznk egyms ellen. Ez szerintem viszont normlis is. A plyn kvl azonban semmifle gondunk nincs” – fogalmazott a nmet.
/m4sport/
(c) Brit GP, 1. szabadedzs: Hamilton vgzett az len
A szoksos brit idjrs fogadta a meznyt Silverstone,a htvgi nagydj helysznn.
Sebastian Vettel autjra vgl felkerlt a glria, amit egy httel ezeltt szerettek volna tesztelni.
Esteban Ocon a Renault, Charles Leclerc pedig a Haas autjt vihette plyra.
Az edzs vgn Sebastian Vettel a Ferrari nmet piltja jelezte csapatnak, hogy gondjai vannak a vltval.
Az edzst Lewis Hamilton nyerte, Nico Rosberg s Nico Hulkenberg eltt. Vettel a negyedik lett.
(c) Andi
Brit Nagydj, 1. szabadedzs – vgeredmny
Versenyz Csapat Id Klnbsg Kr
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:31,654 30
2. Nico Rosberg Mercedes 1:31,687 +0,033 33
3. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:32,492 +0,838 30
4. Sebastian Vettel Ferrari 1:32,501 +0,847 20
5. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:32,773 +1,119 30
6. Kimi Rikknen Ferrari 1:33,039 +1,385 27
7. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:33,202 +1,548 22
8. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:33,235 +1,581 29
9. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:33,446 +1,792 18
10. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:33,527 +1,873 22
11. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:33,738 +2,084 20
12. Jenson Button McLaren-Honda 1:34,132 +2,478 24
13. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:34,263 +2,609 38
14. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:34,456 +2,802 33
15. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:34,547 +2,893 24
16. Jolyon Palmer Renault 1:34,787 +3,133 29
17. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:34,805 +3,151 20
18. Charles Leclerc Haas-Ferrari 1:35,869 +4,215 25
19. Esteban Ocon Renault 1:35,980 +4,326 30
20. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:36,003 +4,349 19
21. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:36,136 +4,482 25
22. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:36,647 +4,993 29
Hivatalos: Rikknen 2017-ben is a Ferrarinl!
Szerzdst hosszabbtott Kimi Rikknen s a Ferrari. A finn versenyz 2017-ben is Sebastian Vettel csapattrsa lesz.
Rvidre zrta a Kimi Rikknen jvjvel kapcsolatos tallgatsokat a Ferrari. A Brit Nagydj pntekjn bejelentettk, jabb egy vvel meghosszabbtottk szerzdsket a finn versenyzvel.
„A Scuderia Ferrari bejelenti, hogy meghosszabbtotta a technikai s versenyzi egyttmkdst Kimi Rikknennel. A 2017-es versenyzprosunkat tovbbra is a finn s Sebastian Vettel alkotja majd” – llt a kzlemnyben.
A „Jgember” ezzel sorozatban negyedik szezonjt kezdheti meg Maranellban, ahol jelenleg msodik idszakt tlti. A szmra s az istll szmra is bajnoki cmet hoz 2007-es szezonban Michael Schumacher helyt vette t a vrsknl, ahol egszen 2009 vgig versenyzett. Kt v sznet, valamint kt lotusos szezon utn aztn 2014-ben trt vissza.
Fernando Alonso, majd 2015-ben Sebastian Vettel oldaln is sok kritika rte t a bajnoktrsaktl jelentsen elmarad teljestmnye miatt – idn azonban szrevehet javulst rt el. Jelenleg ugyanannyi, 96 ponttal ll a bajnoki tabella 4. helyn, mint az t csupn tbb msodik helye rvn megelz Sebastian Vettel.
Rikknen cstrtkn Silverstone-ban kijelentette, mg mindig elg motivltnak s gyorsnak rzi magt ahhoz, hogy folytassa plyafutst. „Mindig is mondtam: nem lennk itt, ha mr nem lveznm, vagy nem lennk kpes szzszzalkosan csinlni ezt. Ha nem volnk motivlt, nem vesztegetnm a sajt s a csapat idejt. Mr tz ve is megmondtam, a Ferrari lesz az utols csapatom, s ezt tartom” – fogalmazott az ezen a htvgn 100. ferraris futamra kszl finn.
Rikknen s a Ferrari:
Szezonok szma: 6 (2007-2009; 2014-2016)
Futamok szma: 100
Gyzelmek: 9
sszes dobogs helyezs: 33
Pole pozcik: 5
Leggyorsabb kr: 19
/m4sport/
Vettel lltja, a Ferrari jl taktikzott
Sebastian Vettel ismt killt a Ferrari sokak ltal brlt ausztriai stratgija mellett, s rszletezte, mely terleteken miben kell javtaniuk ahhoz, hogy kzelebb kerljenek a Mercedeshez.
Taln csak sztereotpia lenne? Tny, a Ferrarit idn szinte minden msodik versenyen brljk valamilyen stratgiai lps miatt. Ausztrliban sokak szerint egy gyzelmet buktak el azzal, hogy a biztonsgi aut idejn nem kvettk a tbbiek pldjt a gumivlasztssal, de ksbb is tbb dntsket krdjeleztk meg. Legutbb Ausztriban tbb szakrt is megjegyezte, Vettel nem profitlhatott volna annyit hosszra elnyjtott els etapjbl, amekkora kockzatot kopott gumikon trtn kint hagysa jelentett.
Azta kiderlt, kereke valjban nem a tlzott elhasznltsg, hanem egy trmelk miatt durrant szt. Vettel Silverstone-ban ennek kapcsn igyekezett ismt vdeni sokat kritizlt stratgikat. „Utlag az ember mindig knnyen megmondja, hogy korbban kellett volna killni. A gumihiba meglepetsknt rt. Ha valban egy trmelk okozta, akkor mr a msodik krben is megtrtnhetett volna. A mltban mr lthattuk, hogy msoknak is voltak ilyen gondjai. Pldul Ricciardnak Knban. Akkor szerencsje volt, hogy a gumija a boxbejrat eltt durrant szt, s aztn a biztonsgi aut is bejtt. Ez egy j verseny lehetett volna szmunkra.”
gy viszont Vettel idn harmadszor nullzott, amivel jabb rtkes pontokat bukott a kt Mercedesszel szemben. „Valban, jobban is alakulhatott volna a szezonunk. A csomagunkkal azonban sszessgben elgedettek lehetnk. De nem teljesen. Az elgedetlensg tl ers kifejezs lenne. Most versenyrl versenyre kell haladnunk.”
Szerinte autjuk nincs annyival lemaradva a Mercedestl, mint azt bajnoki htrnyuk mutatja. „Mg nem vagyunk olyan helyzetben, hogy magabiztosan kijelentsk, nyerni fogunk. Nem vagyunk favoritok. mg sok munka vr rnk. A Mercedes jelenti a viszonytsi pontot, de nem hiszem, hogy lenne olyan kiemelked terlet, ahol nagyon le vagyunk maradva. Kicsit minden tren javulnunk kell. Van egy konkrt kanyartpus, amelyben sokat vesztnk. A lass kanyarokban kimondottan ersnek tnnk – legalbbis tbbnyire. A kzepes s gyors tempj kanyarokban viszont mg hinyzik egy kevs” – ismerte el.
„A vgsebessgnk arrl rulkodik, hogy sokat fejldtnk a lerk tern, de azt is tudjuk, hogy pldul az idmr edzseken a Mercedes kpes tbbet kihozni a motorbl. Hirtelen gy huszont-harminc lervel tbb ll rendelkezskre, ez rezhet. Termszetesen ez nem felttlenl mutatkozik meg a szektoridkben, mert minden szektorban vannak egyenesek, de rezhet ez a tendencia. Mg nem tartunk ott, ahol szeretnnk, de j ton haladunk fel.”
Vettel azonban figyelmeztetet, 2015 kezdete ta bizonytottk, milyen gyors javulsra kpesek, s ezt senkinek sem szabad elfelejtenie. „Amikor megrkeztem a Ferrarihoz, a cl az volt, hogy egytt visszatrjnk a cscsra. Ambicizus clkitzs, s a lehet leghamarabb szeretnnk megvalstani. A fejldsnk az elmlt msfl vben fenomenlis volt. Mr sokszor mondtam: ha a konstruktri msodik helyen zrsz, a kvetkez vben az els helyet kell clba venni. Itt mg nem tartunk, ezt mindenki tudja, de hiszek a csapatban. Ahogy Maranellban alakulnak a dolgok, ahogy kezd minden sszellni a gyrban, abbl azt ltom, szp jv vr rnk” – biztatta szurkolikat a ngyszeres bajnok.
/motorsportal/
F1: Vettel vilgbajnoki gyjtemnyt vsrolt
A ferraris Sebastian Vettel egy 32 malkotsbl ll Forma-1-es gyjtemny gazdja lett – biztosan jl mutatnak majd a vilgbajnokok otthona falain.
A Forma-1 mltjrt mr-mr szakrti szinten rajong Sebastian Vetel egy 32 darabos kpgyjtemny gazdja lett, az sszes vilgbajnokot brzol kollekcit vsrolt meg.
Az alkot, Mark Dickens a Sutton Imagesszel egyttmkdsben, vegyes technikval lltotta el a kollzsokat.
“Nagyon rgta rdekel a Forma-1 trtnete s bajnokai. Mr akkor is lenygztt a projekt, amikor hrom vvel ezeltt elszr hallottam rla Keith Suttontl, de akkor lttam igazn, hogy micsoda elkpeszt dolog, amikor tavaly decemberben egy londoni killtson meglttam a ksz kollekcit” – mondta a ngyszeres vilgbajnok, aki termszetesen maga is szerepel a sorozatban.
Dickens nem elszr ksztett F1-es tmj kpeket: 2009-ben az akkor debtl Abu-Dzabi Nagydj szervezinek dolgozott, ott figyelt fel r Bernie Ecclestone, aki felkrte, hogy a kvetkez idnyben mind a 19 futamrl ksztsen egy-egy kpet, amelyeket aztn a versenyszervezknek ajndkozott.
/vezess.hu/
Kiderlt, mi okozta Vettel defektjt Ausztriban
A Pirelli vizsglata azt llaptotta meg, hogy Sebastian Vettel ltvnyos defektjt az Osztrk Nagydjon egy trmelk okozta.
A Ferrari nmet versenyzje vezet pozciban haladt, mikor a 26. krben a clegyenesben felrobbant jobb hts abroncsa gy feladni knyszerlt a kzdelmet.
Br egy hossz els etap vgn jrt, a Pirelli kizrta annak a lehetsgt, hogy a gumi elfogyott volna, a vizsglat eredmnybl az jtt ki, hogy trmelk okozhatta a defektet.
„Sebastian Vettel gumiproblmjt az Osztrk Nagydjon kielemeztk s az eredmnyt megosztottuk a Ferrarival” – llt a Pirelli kzlemnyben.
„A gumimaradvnyok s a msok ltal hasznlt abroncsok mlyrehat vizsglata utn egyrtelm, hogy semmi jele nincsen struktrlis eltrsnek a jobb hts gumi esetben.”
„Ennek kvetkezmnyeknt, a defekt minden bizonnyal egy trmelk miatt trtnhetett, ami megsrtette magt az abroncsot.”
/f1vilag/
Ferrari: Megrte-e a kockzatvllals?
A Pirelli specilis esetnek tartja Sebastian Vettel vasrnapi defektjt, Maurizio Arrivabene pedig hatrozottan lltja, nem kockztattak tl sokat.
Sebastian Vettel az len haladt, amikor az Osztrk Nagydj 27. krben a clegyenesben felrobbant a jobb hts abroncsa. Autjt a falnak csapta, s fladta a versenyt. A futam utn a ngyszeres bajnok nem gyzte hangslyozni, rtetlenl ll a trtntek eltt, mert semmi jele nem volt annak, hogy gond lehet a gumival.
A Pirelli a trtntek utn alhzta, „klnll esetrl van sz”, s a Ferrarival kzsen vizsgljk a balesetet, hogy megllaptsk annak konkrt okt. „A Ferrari s a Red Bull eltr taktikt alkalmazott az lmezny tbbi tagjhoz kpest, hiszen a szuperlgy gumin kezdtk a versenyt, nem az ultralgyon. Utbbi volt az alaprtelmezett vlaszts, de csak fl msodperccel volt gyorsabb. A Ferrari hossz etapja sorn Sebastian Vettelnek gumiproblmja volt. Mg tart a vizsglat, de gy tnik, ez egy klnll baleset volt, hiszen semelyik msik versenyz nem tapasztalt hasonlt” – rtk az olaszok kzlemnykben.
Maurizio Arrivabene csapatfnk nem tartja kizrtnak, hogy a htvge sorn sokaknak nehz pillanatokat okoz kerkvetk okoztak krt a gumiban. „Korai megmondani. A kerkvet is egy lehetsg. De azrt furcsa, hogy mi vagyunk az egyetlenek, akiknek ilyen problmja addott. Szorosan sszedolgozunk a Pirellivel az elemzs sorn. Amikor elkezdtem a munkt a Ferrarinl, kijelentettem, hogy mindig szinte leszek. Az igazsg pedig az, hogy fogalmunk sincs, mi trtnt. Csak sejtsnk van. Gyantjuk, hogy a gumit taln egy kerkvet vghatta ki. Taln valami trmelk volt a plyn. Nehz megmondani” – fogalmazott.
Tlvllalta magt a Scuderia?
Nagy krds, a Ferrari nem akart-e tl sokat, s nem esett-e t ismt az (gaskod) l tloldalra a stratgia tern. Hogy egy killssal prbltk teljesteni a versenytvot, nyilvnvalnak tnt. Ms krds, megrte-e kockztatni.
Kimi Rikknen 5, Lewis Hamilton 6 krrel Vettel kiesse eltt llt ki kereket cserlni, s ekkor mg mindkettejknl az volt a terv, hogy egyetlen killssal prblkoznak (a Mercedes ksbb kettre vltott). Vettel ugyan hosszra nyjtott etapjval tvette a vezetst, m Nico Rosberg a defekt pillanatban mr ott loholt a nyakn, kzvetlen rivlisai – gy a kt Red Bull – radsul ekkor mr krnknt 1,5-2 msodperccel gyorsabb idkre voltak kpesek a frissebb gumin. Rikknen esete pedig megmutatta, mi vrt volna r a kills utn: a finn a 6. helyre esett vissza, s sok idt vesztett a csatkkal.
Vettel taktikja teht csak egyfle elnyt grt: a vgn a tbbieknl valamivel frissebb gumin lett volna, gy Rikknenhez hasonlan hajrba kezdhetett volna. Krdses azonban, ezzel mire ment volna, a finn ugyanis pp arra panaszkodott, hogy a vrtnl nehezebb volt elznie.
Arrivabene szerint nem vllaltk tl magukat. „Nem. Szerettnk volna hosszabb ideig menni ezzel a garnitrval, s elg visszajelzst kaptunk Sebtl ahhoz, hogy tudjuk, biztonsgban vagyunk. Semmi jele nem volt a defektnek a telemetrin, Vettel sem jelezte, sem pedig a szenzorok, hogy brmivel gond lenne. Aztn egyszer csak tnkrement a gumi.”
„Nem gondolnm, hogy rosszul csinltunk volna brmit is. Ha a vgn nem lett volna srga zszl, Kimi mg a msodik helyet is megszerezte volna, mert Verstappent megelzte volna. Vettel vezetett, szmtsaink szerint pedig nagyon az elejn vgzett volna. Hogy mennyire, azt nem tudom megmondani, s sosem fog mr kiderlni” – kesergett az olasz.
A Pirelli szerint az is kzrejtszott a balesetben, hogy a csapatoknak a pnteki es miatt kevs tapasztalatuk volt a gumikrl, radsul szombatrl vasrnapra jval hvsebb vlt az id. Az Auto Motor und Sport gy tudja, Rikknen els szett gumijnak futfelletn a gumirtegnek kevesebb mint 30%-a maradt meg. A Scuderia szerintk ez alapjn szmolhatott volna azzal, hogy veszlyben vannak: 2015-ben Spban hasonl mrtkben lekoptatott gumival, hasonl helyzetben kapott defektet Vettel. A gyan szerint szintn a kerkvet okozta srls miatt.
Martin Brundle szakrt ugyanakkor megjegyezte: „Ezeknek a gumiknak 30 krt brniuk kell. A drasztikus teljestmnyveszts belefrne, de nem kne felrobbanniuk.”
A Pirellinl azonban gy tnik, ezzel a lehetsggel is rdemes szmolni – nem ez volt ugyanis az els hasonl esetk.
Arrivabent vgl megkrdeztk, elszalasztott lehetsgknt tekint-e az Osztrk Nagydjra. „Nem rzem gy, hogy szerencssek lennnk. De ez csak mg elszntabb tesz minket, vgre sikereket akarunk. Ha megnzzk, mi trtnt, a defektet Sebastiannl, valamint hogy Kimi a hajrban msodik is lehetett volna, akkor hol itt az elvesztegets?” – krdezett vissza..
/m4sport/
Rejtly Vettel defektje krl
Mindssze 27 krig tartott Sebastian Vettel Osztrk Nagydja. A nmet tovbbra sem rti, mirt robbant szt a kereke a clegyenesben.
A Ferrari nagy remnyeket fztt ahhoz, hogy a Mercedesszel ellenttben az ultralgy helyett a szuperlgy gumin rajtolhatott el a Red Bull Ringen, s a verseny els felben igyekeztek is kihasznlni ezt. gy dntttek, hosszra nyjtott els etapot futnak, s Sebastian Vettel e taktiknak hla a Mercedesek kerkcserje utn az lre llt.
Csakhogy a 27. krben (mr Nico Rosberggel a sarkban) a clegyenesben egyszeren felrobbant a jobb hts kereke, s mivel autja irnythatatlanul a falnak csapdott, ez egyben versenye vgt is jelentette. „Mind lthatttok, mit kell ezen magyarznom? Elszllt a gumim, ennyi volt. Vget rt a versenyem. Hogy mirt? Fogalmam sincs. Semmi rosszat nem tettem: sem agresszv nem voltam, sem hlyesget nem csinltam” – nyilatkozta igen feldltan Vettel mg a verseny alatt.
De ksbb is arrl beszlt, nincs magyarzat a furcsa gumihibra. „Teljes krdjel, mirt ment tnkre a gumim. A mi dntsnk volt ilyen sokig menni az elejn, s nyilvnval volt mindenki szmra, hogy a gumik jobban brjk a versenyen, mint elre vrtuk. Radsul huszonht kr nem sok egy ilyen keverken. Kimi tbb mint hsz krt tett meg az ultralgy gumin, msok is tovbb mentek a szuperlgyon” – mutatott r a ngyszeres bajnok.
„A gumi a semmibl robbant szt. Semmi eljele nem volt, minden normlis volt a boxfalon dolgozk szerint, s nem vltozott a temp sem az elz krhz kpest. Semmi jele nem volt a hibnak, n pedig sehol nem hagytam el a plyt.”
rdekessg, hogy a Pirelli pr perccel Vettel balesete utn a kzssgi oldaln azt rta, egy trmelk okozhatta Vettel gumihibjt. Ezen zenetket azonban nem sokkal ksbb letrltk.
Tny, az olasz gyrt a verseny eltt azt jsolta, a szuperlgy keverk 30 krt brhat az osztrk plyn, m hogy ez valban gy volt-e, nem derlt ki, Vettelen kvl ugyanis csak egy versenyz, Romain Grosjean prblkozott hasonl taktikval: a 7. helyen clba r francia a gumi 26. krben llt ki a bokszba. Vettel abroncsban ugyanakkor volt tovbbi hrom kr is a szombati idmrrl, azaz gumija valjban 29 krt futott a defektig.
A mostani eset ksrtetiesen hasonltott a mlt vi spi defektre. A Ferrari akkor is a hatrokat feszegette stratgijval, s a hosszra nyjtott utols etapnak akkor is egy defekt vetett vget. Vettelk akkor egyetlen killssal prbltk teljesteni a tvot – a versenyz abban azonban nem biztos, hogy ez most is sikerlhetett volna. „Az alaptlet az volt, hogy a lehet legtovbb megynk. Mindenki hosszabb ideig maradt kint a gumikon, mint vrtuk. Senki sem jtt be az els tz krben” – vdte meg dntsket.
A Pirelli jelezte, mr vizsgljk a defekt okt, jllehet a balesetben a gumi futfelletnek nagy rsze eltnt. A trmelkes elmletet mr kizrtk, Kimi Rikknen megvizsglsa utn pedig megllaptottk, hogy annak fellete igencsak viseltes volt, gy potencilis veszlyt jelenthettek r a rzkvek.
Maurizio Arrivabene csapatfnk kiemelte: „Beszltnk a Pirellivel, hogy rjjjnk az okokra. Ms csapatok problma nlkl versenyeztek – ez elg furcsa. Seb nagyon j dobogs helyezst szerzett volna a hiba nlkl. Azt nem tudom, hnyadik lett volna, de nagyon elkel helyen zrt volna.”
/m4sport/
Vettel: Tbbet kellett volna kockztatni!
Sebastian Vettel gy rzi, nagyobb kockzatot kellett volna vllalnia az idmr hajrjban. Bntetse rzkenyen rinti, de hiszi, mg innen is nyerhet a j formban lv Ferrarival.
Hiba a j forma, az es ltal knlt esly, a Ferrarinak gy sem jtt ssze a bravr. St. Sebastian Vettel a 4., Kimi Rikknen a 6. helyen zrta a spielbergi kvalifikcit – a nmetet Nico Hlkenberg, a finnt Jenson Button is maga mg utastotta. Vettel radsul szombat reggel vgrehajtott vltcserje miatt 5 rajthelyes bntetst is kap, gy vrhatan az 5. rajtsorbl indulhat.
„Az autt nagyon jnak reztem, teht voltak pozitvumok. A vge kiss hazrdjtk volt. Minl ksbb mentl ki, annl jobb krt futhattl. Taln tbbet is kockztathattunk volna, taln tbbet kellett volna kockztatnunk, de ez van” – nyilatkozta Vettel a Sky Sportsnak. „Nem gondolnm, hogy a krid az aut teljestmnytl fggtt volna. Elssorban az szmtott, mikor futod a krd, msodszor pedig az, mennyi kockzatot vllalsz.”
„n az elz krben reztem, hogy az els, msodik s tdik kanyar elg nedves, aztn msodszor megrkezve mr azt tapasztaltam, hogy minden teljesen szraz volt. Errl beszlek, amikor azt mondom, taln tbbet kockztathattam volna. De kzben az is igaz, hogy tbbiek jobb munkt vgeztek, amit el kell ismerni.”
A krdsre, a Ferrari figyelmeztette-e t arra, hogy azok a szakaszok mr felszradtak, Vettel elmondta: „Az eltte futott krmben mg nedves volt, aztn amikor a kvetkez krben odartem, mr teljesen szraz volt Meglepen gyorsan flszradt, hamarabb, mint gondoltam. Ilyenkor az rzsedre kell hagyatkoznod, nem szmthatsz arra, hogy sokkal szrazabb lesz. Utlag azt mondom, tbb kockzatot vllalhattam volna, fkezhettem volna ksbb is.”
Vettel a szombat dlutn trtntek s a bntets ellenre sem mond le eslyeikrl. Nmi segtsget jelenthet szmra, hogy a Mercedesszel szemben a szuperlgy gumin rajtol el, mivel a Q2-ben taktikztak, s ezzel a keverkkel rte el a legjobb idejt.
„Termszetesen nyerhettnk volna (az idmrn). Minden lehetsges. Nagyon j a tempnk. Persze kr, hogy nem normlis idmrt futottunk, de nagyon j autnk van. rdekes lett volna ltni, mire vagyunk kpesek a Mercik ellen ugyanabban az idben ugyanolyan gumikon. Erre nem kerlt sor. Most eltr gumival vgunk majd neki ugyanannak a versenynek, s megltjuk, mi lesz. Az autnk nagyon j, hossz futam lesz, de mr nagyon vrom” – nyilatkozta a ngyszeres bajnok.
/motorsportal/
(c) Osztrk GP, idmredzs: Hamilton a pole
Lewis Hamilton szerezte meg a pole-pozcit Spoelbergben, Hamilton mgtt ugyan csapattrsa, Nico Rosberg lett a msodik, de a harmadik szabadedzsen megsrlt a vltja, emiatt egy trajthelyes bntetst kapott, gy csak a hetedik helyrl vghat neki a futamnak. Nico Hulkenberg lett a harmadik, aki Hamilton mgl az els sorbl indulhat majd holnap.
Sebastian Vettel az tdik lett, de a nmet bajnok csak a 10. pozcibl kezdheti meg az Osztrk Nagydjat.
A Toro Rosso katasztrflis edzst zrt: Daniil Kyvat autjnak kitrt a jobb hts felfggesztse, melynek sorn a pilta hatalmas balesetet szenvedett, szerencs maga nem srlt. Carlos Sainz j motorral rkezett meg Ausztriba, ami azonban felmondta a szolglatot.
A bntetsek utn, Jenson Button indul majd a harmadik rajtkockbl.
(c) Andi
Az Osztrk Nagydj idmr edzsnek vgeredmnye
1. Lewis Hamilton Mercedes 1:07,922
2. Nico Rosberg Mercedes 1:08,465 +0,543
3. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:09,285 +1,363
4. Sebastian Vettel Ferrari 1:09,781 +1,859
5. Jenson Button McLaren-Honda 1:09,900 +1,978
6. Kimi Rikknen Ferrari 1:09,901 +1,979
7. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:09,980 +2,058
8. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:10,440 +2,518
9. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:11,153 +3,231
10. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:11,977 +4,055
11. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari 1:07,578 +0,344
12. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:07,700 +0,222
13. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:07,850 +0,072
14. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:08,154 +0,232
15. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari id nlkl -------
16. Sergio Prez Force India-Mercedes id nlkl -------
17. Kevin Magnussen Renault 1:07,941 +0,019
18. Jolyon Palmer Renault 1:07,965 +0,043
19. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:08,362 +0,440
20. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:08,409 +0,487
21. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:08,418 +0,496
22. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:08,521 +0,599
(c) Osztrk GP, 3. szabadedzs: Vettel s Raikknen az len
A Ferrarik vgeztek az len az idmredzs eltti utols szabadedzsen Ausztriban.
Sebastian Vettel vgzett az len az utols egyrs trningen, csapattrsa Kimi Raikknen lett a msodik, mg Lewis Hamilton a harmadik pozciban zrt.
A Mercedesnl egyelre gy tnik gondot okoz a gumikops, Lewis Hamilton s Nico Rosberg is a gumik llapotra panaszkodott.
A kicsszsok tvbbra sem szntek meg, Daniel Ricciardo s Sergio Prez is megltogatta a bukteret.
Az edzs msodik felben Nico Rosberg szeretett volna gyorskrt futni, m az autja bal hts kereke egyszeren kitrt, gy a Mercedes szerelira nagy munka vr, ha be akarjk fejezni a szerelst az idmrre. Rosberg nem srlt meg, de az autja annl jobban.
Az edzst piros zszlval ugyan leintettk, de az ra tovbb prgt, vgl b tz perce maradt a versenyzknek, hogy rkszlkenek az idmrsre.
Valtteri Bottas s a Williams is szolgltatott nmi izgalmat, a finn egy teljes krt rt le a plyn, iutn megcsszott autja.
Ez a Ferrariknak sikerlt a legjobban, hiszen Sebastian Vettel vgl az len zrta az edzst, Kimi Raikknent megelzve.
(c) Andi
Osztrk Nagydj, 3. szabadedzs – vgeredmny
1. Sebastian Vettel Ferrari 1:07,088 19
2. Kimi Rikknen Ferrari 1:07,234 +0,146 25
3. Lewis Hamilton Mercedes 1:07,308 +0,220 19
4. Daniel Ricciardo Red Bull-TAG Heuer 1:07,639 +0,551 22
5. Max Verstappen Red Bull-TAG Heuer 1:07,761 +0,673 21
6. Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:07,814 +0,726 22
7. Felipe Massa Williams-Mercedes 1:07,831 +0,743 27
8. Nico Hlkenberg Force India-Mercedes 1:08,285 +1,197 23
9. Jenson Button McLaren-Honda 1:08,304 +1,216 18
10. Fernando Alonso McLaren-Honda 1:08,327 +1,239 17
11. Sergio Prez Force India-Mercedes 1:08,442 +1,354 25
12. Esteban Gutirrez Haas-Ferrari 1:08,475 +1,387 22
13. Pascal Wehrlein Manor-Mercedes 1:08,534 +1,446 28
14. Romain Grosjean Haas-Ferrari 1:08,550 +1,462 21
15. Kevin Magnussen Renault 1:08,569 +1,481 31
16. Danyiil Kvjat Toro Rosso-Ferrari 1:08,786 +1,698 32
17. Jolyon Palmer Renault 1:08,939 +1,851 27
18. Carlos Sainz Toro Rosso-Ferrari 1:09,008 +1,920 11
19. Rio Haryanto Manor-Mercedes 1:09,116 +2,028 28
20. Marcus Ericsson Sauber-Ferrari 1:09,137 +2,049 25
21. Felipe Nasr Sauber-Ferrari 1:09,557 +2,469 20
22. Nico Rosberg Mercedes 1:10,959 +3,871 16
|