SEBASTIAN VETTEL

Sebastian Vettel, akrcsak a src a szomszdbl. Habr ngyszeres Formula-1-es vilgbajnok, s a sportg trtnetnek egyik legnagyobb mlt csapatnak piltja, nincsenek sztrallrjei. Magnlett rendkvl vja a mditl, s minden krdst kerl is ezzel kapcsolatban. Egytl egyig minden pilta tisztelett kivvta hozzllsval s tehetsgvel. 2015 ta j csapatval, a nagy mlt Ferrarival szll harcba a gyzelemrt! Itt kiderl hogyan! >>

      

 
 

SEBASTIAN HIVATALOS OLDALA

 

 
Orosz NAGYDJ 2017

Idpont: 2017. 04 28. - 04.30.
Krk szma: 53
Egy kr: 5,848  km
Teljes versenytv: 309,745 km
Leggyorsabb kr: 1:39:094- N, Rosberg
2016-os gyztes: N. Rosberg

 

Idbeoszts

 
LATEST PHOTOS

Silverstone 2017

 
IMPRESSZUM

Ha szeretnd egy picit jobban megismerni a lapot, s azt, aki mgtte ll, akkor me nhny informci a szerkesztrl s az oldalrl:

A szerkesztrl
Oldalinformcik
Elrhetsgem

Szerkeszt: Andi
Design: Merci
Nyits:  2011.08.01.
Tma: Sebastian Vettel, Formula 1
Kategria:  sport
Host: gportal
Ajnlott bngsz: Mozilla Firefox
Felbonts: 1280*800

Nyilatkozat s tovbbi informcik ITT!

(c)

Copyright Seb-Vettel 2011-2017

 
PONTVERSENY

1.     Sebastian VETTEL 68
2.   Lewis HAMILTON  61
3.  Valtteri BOTTAS 38
4.    Kimi RAIKKNEN  34
5.   Max VERSTAPPEN  25

 




 

Tovbb >>

 
CHAT

A chat cserekrsre, beszlgetsre szolgl! Reklmot nem krek! Tartzkodj a trgr szavak hasznlattl!

 

 
PITLANE

 

//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_71.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481082_98.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481087_73.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_80.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_47.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_40.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_27.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_17.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_40.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_43.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_60.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_57.png      

Chatben tudsz JELENTKEZNI!
Ha leveszel, elkltzl, trld az oldalad szlj! Ksznm!
Ha nem frisselsz hossz ideje lekerlsz.

 

 

HREK

Vettel testpolval ksznti Webbert

A kvetkezkben a cstrtki sajtkonferencia interjit olvashatjtok, melybl tbbek kztt az is kiderl, hogy milyen ajndkkal kszl Vettel a csapattrsa szletsnapjra.
 
Bruno, mennyire llsz kszen a visszatrsre, s mi a vlemnyed arrl, hogy ezen a klnleges plyn jutottl lehetsghez?
 
BS:”Nagy kihvs lesz a szezon kzepn visszatrni, vagy egy kicsivel ksbb is, mint a szezon fele, de jelen voltam az sszes megbeszlsen, ami a mrnkkkel zajlott, gy tisztban vagyok a csapat helyzetvel. A pnteki szabadedzs nagyon hasznos volt Magyarorszgon abbl a szempontbl, hogy rrezzek az autra.
 Meredek lesz ezekkel a srcokkal csatzni, mert k mr 11 futamon vettek rszt idn velem ellenttben, de Spa az egyik kedvenc plym s nagyon jl szerepeltem rajta korbban. Mr nagyon vrom, hogy versenyezhessek itt.
 
Remlem, hogy tudok majd fejldni s j munkt fogok vgezni ezeknek a srcoknak, mert ez a legjobb mdja, hogy meghlljam ezt a lehetsget.
 
Radsul mjusban vezettl is itt egy Forma-1-es autt, ha jl tudom. Valamennyit sikerlt megjegyezni belle?
 
BS:”Igen, ez szintn j volt. Ha nemrgiben sikerl autt vezetned, az sokat segt a tanulsban. Ez csak bemutat volt s nhny krt tettem meg. Ktsgkvl jobb preferencival szolglt, mint a korbbi tapasztalataim, de remlem, hogy ez a mostani komolyabb menet lesz.”
 
Mit vrsz magadtl ezen a htvgn?
 
BS:”Nehz megmondani. A pntek nagyon kemny volt a Hungaroringen, mert csak egy szett gumi llt a rendelkezsemre. A htvgn meg kell tanulnom, hogy miknt bnjak az abroncsokkal az edzseken, az idmrn s a versenyen. Mg sohasem mentem teli tankkal a Pirelli-n. Ha Petrov kzelben tudnk menni, az nagyon j referencia lenne.”
 
Jrme, ez a hazai versenyed. Mik az elvrsaid?
 
Jrme D'Ambrosio: Termszetesen klnleges dolog itt lenni. Tizenht vig nem volt belga versenyz a meznyben, gy visszatrni Spa-ba nagyon j rzs. Nagyon elfoglalt voltam mostanban. Hatalmas lelkeseds veszi krl a visszatrsemet. A msik oldal, hogy tovbbra is csinlnom kell a dolgom s sszpontostanom kell. A legjobbat kell nyjtanom, ennl tbbet nem tehetnk. Arra koncentrlok, hogy a lehet legtbbet hozzam ki az autbl s remljk, hogy az idjrs is kedvezni fog neknk. Megltjuk.
 
Miben remnykedsz az idjrst illeten?
 
JD:”Nos, egy kis szitl es jl jnne neknk.”
 
Mit gondolsz a szezon msodik felrl s milyennek ltod az eslyeidet arra, hogy a csapatnl maradj jvre?
 
JD:”Elszr is a sznet nagyon j volt. joncknt nagyon sok informcit gyjtesz be ennyi id alatt, s j, ha egy darabig nem kell a Forma-1-re gondolnod. Ez a termszetes fejldsi folyamat rsze. Nagyon szeretnm megtenni a kvetkez lpst s alkalmazni azt, amit az elmlt 11 versenyen tanultam. Nagyon boldog vagyok a csapatnl s k is gy vannak ezzel. Remlem, hogy jvre is egytt fogunk dolgozni.
 
Sebastian, mintha jobban mennnek a dolgok az utbbi idben. Meslnl a fejlesztsekrl?
 
Sebastien Buemi: Nagyon kemnyen dolgoztunk s igyekeztnk minl tbbet fejleszteni az autn. Magyarorszgon sok pontot gyjtttnk s bzunk benne, hogy itt is lehet egy j htvgnk. Az idjrssal brmi trtnhet, s nagyon gyorsan vltozhat. Hoztunk pr j dolgot a kocsira s megprbljuk a maximumot kihozni ezekbl, hogy minl tbb pontot gyjtsnk.
 
Az utbbi vekben ktszer is a 16. helyrl indultl. Idn javtani tudsz majd rajta?
 
SB:”Igen, de mint tudjuk, idn nem olyan fontos az idmr, s a verseny is elg hossz, gy brmi trtnhet. Ha esetleg rosszabb helyrl kellene indulnom, akkor nem sokat foglalkozok majd vele.
 
Vitaly, j csapattrsat kaptl. Mennyire befolysol ez tged, ha befolysol egyltaln?
 
Vitaly Petrov: „Elszr is gratullok Bruno-nak. A kvetkez kt versenyre rt al, de szerintem nem szmt igazn, hogy ki a csapattrsam. Tudom, hogy mit kell tennem s hogyan fejlesszem az autt. Csak folytatnom kell a munkmat.”
 
Tavaly a harmadik helyet szerezte meg a Renault, te pedig a 23. pozcibl jttl fel a kilencedikre. Mik az elvrsaid?
 
VP:”Szeretem ezt a plyt s tavaly nagyon jt harcoltam a Mercedes-szel. Nehz megmondani, hogy most hol lesznk. Hoztunk pr fejlesztst magunkkal s az autnak fekszik a plya. A legjobbra fogunk trekedni.”
 
Michael, ez egy nagy htvge a szmodra. Gondoltad volna 20 vvel ezeltt, hogy itt leszel ilyenkor?
 
Michael Schumacher:”s te gondoltad volna? Te is itt voltl 20 vvel korbban?
 
Attl flek igen, de nekem nem kell olyan fittnek lennem.
 
MS:”Termszetesen ez egy szokatlan szituci s vratlan is, de bszke vagyok r, hogy itt lehetek. Ahogy gyakran mondani szoktam, ez a hely a nappalim s rengeteg klnleges dolog trtnt itt velem. Remek helyszn az nneplsre.
 
Hatszor nyertl itt, de csak egy pole-t sikerlt elrned? Van ennek valami oka, vagy csak a krlmnyek alakultak gy?
 
MS:”A nap vgn nincs erre magyarzat. Ugyangy, ahogy azokon a plykon sincs, ahol tbb pole-t rtem el. Nagyban mlik az aut karakterisztikjn, ami egyes plykhoz jobban fekszik, mg a msikhoz kevsb. Nem hinnm, hogy azon mlik, hogy a versenyz mennyire ers vagy gyenge, hanem inkbb attl fggnek a statisztikk, hogy a versenyz mennyire tudja adaptlni a rendelkezsre ll csomagot.
 
Akkor a gyzelmeidnl jl mkdtt?
 
MS:”gy van.”
 
A csapat elmondsa szerint az autnak fekdni fog Spa. Mit gondolsz errl?
 
MS:”Mindig ezt szoktuk rezni, aztn mgis itt vagyunk. Szembe kell nznnk a valsggal, ami az, hogy jelenleg a negyedik legersebb csapat vagyunk. Sajnos hatalmas a klnbsg az len llkhoz kpest, gy csak akkor tudunk harcolni a srcokkal, ha a szokatlan krlmnyek vannak. Ez a plya taln jobban fekszik neknk, de akkor is csak a 7. s 8. helyrt kzdhetnk s ez a clunk.”
 
Sebastian, ez az a plya, amin jra gyztes formba kerl a Red Bull?
 
Sebastian Vettel:”Majd megltjuk. Nem ez a kedvenc plynk, mivel tbb egyenes van itt, mint a tbbi helysznen. Van nhny kanyar, de ez mind a kettes szektorban van, gy az egyes s a hrmas szektor nehznek grkezik. Az elmlt vekben is ezt tapasztaltuk, de most ltalban vve is egy j autnk van, gy megltjuk mi lesz. sszessgben egy nagyon j plya s mr vrom a htvgt.
 
A sajt krdsei kvetkeznek
 
Michael, elszr is engedd meg, hogy gratulljak. Mennyit vltozott a Forma-1 1991 s 2011 kztt?
 
MS:”Alapveten a technolgiai fejldsre gondolsz?
 
ltalban vve. Milyen volt a Forma-1 akkor s mit gondolsz rla most?
 
MS:”Amg nem voltam Forma-1-es versenyz, ktsges volt a szmomra, hogy kpes vagyok-e harcolni ezekkel a srcokkal. rinthetetlennek tntek a szmomra, plne azokban az idkben, amikor ott volt Ayrton, Prost, Mansell s gy tovbb. Nem gondoltam, hogy kzjk illenk. Megszereztem az els tapasztalatot, ide jttem s vezettem az autt, majd gyorsan magabiztoss vltam s a tbbit mr tudjuk.
 
Mindannyian emberek vagyunk, vannak hatraink s ezek kztt autzunk, gy nem volt lehetetlen legyzni azokat a srcokat a mltban, illetve ket sem, akik itt lnek. Ez a j a Forma-1-ben. Mindig is egy kihvs s egy motivl kihvs.”
 
A krds mindkt Renault versenyzhz szl. Teljesen klnbz autkkal mentek itt. A kipufog inkbb nz htra, mint oldalra. Ez egy eltr koncepci, s nem is arrl volt sz, hogy ilyet fog hozni ide a csapat, radsul nem is tesztelttek. El tudttok kpzelni, hogy ilyen trtnhet?
 
VP:”Ki mondta, hogy klnbz autnk van? Ugyanolyan kocsikkal megynk.
 
(Nem hallatszik a krds)
 
VP:”Nem, nem. Ez az els alkalom itt. Terveztk, hogy esetleg kiprbljuk a htra vezetett kipufogt, de mindkt aut abszolt egyforma lesz.
 
Mivel ez a leghosszabb plya a naptrban, mennyire nehz sszerakni a hrom szektort s a gumikra is figyelni?
 
SV:”Megzavart Michael.”
 
Arrl beszltem pp, hogy ez egy hossz plya, hogy milyen nehz itt megbirkzni ezzel egy idmrn. Hogy tudsz sszerakni hrom j szektort, mikzben a gumikra is oda kell figyelni?
 
Vitaly Petrov: Szerintem itt lehet kzben gondolkodni, mivel tnyleg hossz, van id kigondolni, milyen gumikat akarsz, s mikor akarod feltetetni. n egybknt szeretem ezt a plyt. Sok rdekes kanyar van, az Eau Rouge-ban pedig csszklsz. Tavaly volt az autban F-duct, idn mr kt kzzel fogom a kormnyt, de nagyon lvezem. A plya egyik rszn esik, a msik teljesen szraz, mindig rdekes a verseny itt.
 
K: Teht problmt jelent, hogy 7 km hossz a plya. Kemny di, vagy ez teljesen normlis? Sebastian?
 
SV: Ez egy hossz plya, n szeretem. Lehetne akr hosszabb is. Szerintem sokunk a rgi Nurburgringen is szvesen versenyezne. Maga a tny, hogy egy plya hosszabb, mint a msik, nem jelent nagy klnbsget. Sok itt az egyenes s hosszak. A msodik szektor az egyik leglvezetesebb, mivel itt van a legtbb kanyar. Az els s a msodik szektorban szinte csak egy kanyar van, ezrt is az v egyik legjobb versenye, mindenki szeret ide jnni.
 
Michael Schumacher: Szerintem alapveten mind a verseny egszre koncentrlunk, teht az, hogy a plya 5, vagy 7 km hossz, az teljesen mindegy. Neknk nem szmt.
 
Bruno, elmondand neknk, hogy mit mondott a Renault fnke a szezon htralv rszvel kapcsolatban, megtarthatod vgig az lsed?
 
BS: Nos, jelenleg ezen a versenyen s a kvetkezn fogok rajthoz llni, bizonyos dolgok miatt a tbbi mg nem tisztzott. A cl az, hogy maradjak, de egyelre mg nem tudom megersteni, hogy gy lesz.
 
Michael, 20 v telt el, de mg mindig versenyzel, mi az esly arra, hogy a kvetkez 10 vben is itt leszel, akr csak egy csapat menedzsmentjben?
 
MS: szintn szlva, nem ll szndkomban, legalbbis jelenleg, mert msra koncentrlok s boldog is vagyok, azzal, amit most csinlok. Sose akartam a menedzsment rsze lenni, nem pp az a terlet, amit szeretek. Ez mg megvltozhat a jvben, de most nem tudom megmondani, hogy mikor csinlnk ilyet, s hogy mit.
 
Sebastian, azt mondtad, volt idd arra, hogy azon gondolkozz, mi trtnt az elmlt 3 futamon. Nos, mire jutottl?
 
SV: Szerintem ez nem titok. Azt megrtem, hogy te meg akarod tudni, hogy mi trtnt, de valjban semmi. Nincs mit felfednem, nincs titok. az nyilvnval, hogy a legutbbi 3 versenyen ms krlmnyek voltak, fleg a Nurburgrinen, kicsit meglepett a hideg id. Mindig versenykpesek voltunk, ott hideg volt. gy tnt jobban szenvednk, mint a tbbi csapat, de az autnak s a csapatnak semmi baja ettl. Minden arrl szlt, hogy a megfelel hmrskletet elrjk s gyorsan, ezzel akadt egy kis gondunk, mint mondtam. Azonban mr Magyarorszgon is sikerlt ezen a tren elrbb lpnnk s most egy jabb lpst tehetnk elre. Tesztre termszetesen nincs lehetsgnk, gy csak az adatokat elemezhetjk s azon gondolkodunk, mit lehet tltetni a plyra az tletekbl.
 
Megtisztel, hogy Michael ellen is versenyezhettek? A plyn fogjtok tisztelni?
 
Bruno Senna: Versenyznk nem? Ha szoros a csata, akkor majd megltjuk, de mi a plya minden egyes ngyzetmtern kzdnk egymssal s hatalmas megtiszteltets, hogy ellene (Schumacher) is versenyezhetek, remlem kpes lesz harcba szllni a pontokrt.
 
Jerome D’Ambrosio: Nos, mindenkpp azon leszek, hogy miattam ne vesztsen idt… amikor felmutatjk nekem a kk zszlt. Ezen a htvgn nagyon oda fogok r figyelni.
 
Michael, az F1 Racing-nek adtl egy interjt, ahol arrl beszltl, hogyan prblod a hatraid feszegetni s, hogy nha elvted a sulykot. Rgebben, amikor pldul Damon Hil-el csatztl. Mg mindig kpes vagy arra, hogy megtalld ezeket a bizonyos hatrokat, vagy mr msok a fizikai s mentlis hatraid?
 
MS: A hatrok msok valban, a szablyknyvben legalbbis. A szablyok hagynak bizonyos „semleges” dolgokat is s olyanokat is, amik vilgosan le vannak rva. Mindig alkalmazkodni kell ezekhez a bizonyos szablyokhoz s gy kell meg tallni a hatrokat, persze nha az ember tlpi, ilyenkor meg is kapod a bntetst.
 
Sebastian, a Mclaren s a Force India is felbrelt egy-egy Bridgestone szakrtt. Szerinted a Red Bull-nak erre nincs szksge?
 
SV: Az abroncsok ktsgtelenl nagyon fontosak, de legutbbi emlkeim szerint idn Pirelli abroncsokon megynk… Az biztos, hogy vannak olyan emberek, akik jobban rtik a gumik viselkedst. Neknk is vannak erre embereink s n elgedett vagyok velk ilyen tren. Mindig lesz olyan, aki az informcit tovbbtja, ha nem a pilta, akkor a mrnkk. Ez gy normlis.
 

Az sszes pilta elmondta, hogy mennyire szereti a plyt, mgis gy nz ki, hogy ktes a jvje. Ti nem csaldtatok, amirt ma mr nem az szmt, hogy egy plya milyen minsg, hanem az, hogy mennyit tud fizetni?

 

SV: Szerintem nagy szgyen lenne, ha nem szerepelne, ez a plya szinte trtnelem. Michael erre a legjobb plda. A Formula 1 rgta van itt s szgyen lenne, ha elvesztennk egy ilyen plyt. Spa sokat fejldtt biztonsg tern az elmlt vekben. Teljes mrtkben megrdemli, hogy tovbb maradjon a naptrban, mint mi, jelenlegi versenyzk a Formula 1-ben.
 
JD’A: Nem tudtam kvetni, mit mondott Sebastian az elbb. n elfogult vagyok, de Spa akkor is a vilg legjobb plyja, az egyetlen, ami ehhez hasonlthat az taln Suzuka. Ez a kt plya messze a tbbi felett ll. Azaz lvezet, amit a plya nyjt idmrn, vagy versenyen… Nem is emlkszem egy unalmas futamra sem, nem volt hiny elzsben. Mika s Michael csatja az egyenesben, vagy a tavalyi es, mindig trtnik valami, ezrt remlem mg sokig a Formula 1-ben marad. Amg az F1-ben vagyok, remlem minden vben versenyezhetek a hazai futamomon.
 
Sebastian Buemi: Szerintem Sebastian s Jerome mindent jl elmondott. Szgyen lenne, ha elvesztennk, mert az egyik legjobb. Vgl is mi mindenhol versenyznk, mert ez a munknk s erre kell koncentrlnunk, de itt tnyleg lvezetes versenyezni s mindig trtnik valami. Tnyleg szgyen lenne elveszteni…
 
MS: Ha vgigmsz a paddock-ban tudhatod, mindenki vrja, hogy ide visszatrjen. Ennek a plynak hagyomnya van, atmoszfrja s mi mind szeretjk. Mind szeretnnk itt lenni, de sajnos nem rajtunk mlik a dnts. Ha a mi szavunk lenne a dnt, akkor megtartannk.
 
Sebastian, tavaly egy sampont adtl a csapattrsadnak a hotelszobdbl a szletsnapjra. Most szombaton lesz 35 ves, mit fogsz neki ajndkozni?
 
SV: Nem tudom, taln egy testpolt!

/f1-live.hu/

2011.08.26. 09:01, V

Vettel: Attl nincs drma, ha nem nyersz sorozatban

Sebastian Vettel igyekszik eloszlatni azon aggodalmakat, miszerint veszlyben lenne cmvds s szerinte ehhez a folyamatos pontszerzs is elg lesz.
 

A nmet versenyz az els hat versenyt sorozatban megnyerte, majd az ellenfelek fokozatosan bertk ket a versenytempt illeten. Vettel csak egy alkalommal nyert az utols t futamon, gy sokan mr a vszharangokat kongatjk a Red Bull istllja felett.

 
„Nem felttelezheted azt, hogy olyan autd lesz, mellyel egsz vben a tbbiek eltt tudsz lenni” – mondja a cmvd Bild-nek.
 
„Nem nyertem az elmlt versenyeken, de mindig a legjobb munkt vgeztk s megfelelen hoztuk a pontokat. Minden rendben lesz, amg gy folytatjuk” – teszi hozz Vettel.
 
„Mg nyolc verseny van htra s biztosra kell mennnk, hogy llandan harcban legynk. Nem gyzhetsz mindig s termszetesen nincs belle drma, ha nem nyersz ktszer-hromszor sorozatban” – nyugtat meg mindenkit a 24 ves versenyz.

/f1-live/

 

2011.08.25. 20:55, Andi

A Vettel neve mellett szerepl szmok aggasztak…

Sebastian Vettel br az utols hrom futamon nem tudott elsknt clba rni, hatalmas flnnyel vezeti a pontversenyt. Az v eleji kiemelkeden ers teljestmny utn a nmetnek nem is felttlenl szksges az len vgeznie ahhoz, hogy megnyerje msodik vilgbajnoki cmt.

A Red Bull legersebb kihvjnak egyelre a McLaren tnik, m a csapat tesztversenyzje, Pedro de la Rosa meg van rla gyzdve, hogy ha brki is elkapja idn a nmetet, az egy igazi lehetetlen kldetst fog vghez vinni.

„A szmok nem hazudnak.” – mondja De la Rosa. „k pedig azt mondjk, hogy tavaly 256 ponttal vilgbajnoksgot nyert. Ez csupn 22 ponttal tbb, mint amivel jelenleg rendelkezik. Tudom, hogy ezek csak szmok, de aggasztak. t elkapni egy igazi hstett lenne.”

Vettel a spanyolhoz hasonlan rtkel, s mint mondja, egyltaln nem aggasztja, hogy az utbbi idben nem megy olyan jl a szekr. A nmet szerint az ers pontszerzsek a legfontosabbak jelen lls szerint.

„Nem nyertem az utbbi nhny futamon, de mindig ott voltunk a legjobbak kzt, s fontos pontokat szereztnk. Addig j, mg ugyanezt tudjuk nyjtani. Nyilvnvalan nem nyerhetem meg az sszes versenyt, szval ami trtnt, az nem egy drma a szmomra.”

/motorsportal/

2011.08.25. 20:48, Andi

Horner: „Az ajtm mindig nyitva ll”

A Red Bull csapatfnke szintn beszlt a csapatptsi filozfijrl s arrl, hogy milyen egy sikeres istll felptse.
 

Dietrich Mateschitz 2004 vgn vsrolta fel a szenved Jaguar istllt s csapatfnknek az akkor 31 ves, semmilyen Forma-1-es tapasztalattal sem rendelkez Christian Horner-t vlasztotta. Az angol szakember szmos sikert knyvelhetett el a Formula 3000-ben szerepl Arden istll alaptjaknt s fnkeknt.

 
„Az elsdleges clom az volt, hogy felhozzam a csapatot a top tbe, majd ezutn kvetkezhetett a futamgyzelem s a vilgbajnoki cm” – mondta Horner az Autobild-nek.
 
„Volt egy clom s ezt kvettem, valamint szerencss voltam, mert Dietrich hitt bennem”- teszi hozz a csapatfnk.
 
„Nagyon fontos, hogy j kapcsolatot polj a versenyzkkel s azt rezzk, hogy brmirl beszlhetnek veled.”
 
A megfelel kapcsolat kiptsben sokat segtett Horner-nek, hogy korbban maga is versenyz volt:
 
„A mrnkk nem tudjk elkpzelni azt, hogy milyen rzs a cockpit-ban lni. gy ahhoz, hogy a legtbbet tudjk kihozni a versenyzbl, nagyon szerencssnek kell lennik. Ezrt is van az, hogy az ajtm mindig nyitva ll.”
 
„J emberekbl ptettem fel egy hierarchit nlklz csapatot, amit egy olyan krnyezet jellemez, melyben a munka mindig rmet okoz” – foglalja ssze Horner.


/f1-live/

 

2011.08.25. 10:41, Andi

Newey bekemnyt: Ez a csomag lesz a 17-es szm trkk!

Az elmlt vek sorn tbb alkalommal is kritika rte az elismert tervezt, Adrian Newey-t, aki ugyan szinte mindig gyztes autt ptett, a megbzhatsg tern azonban gyakran voltak hinyossgok. Az idn azonban a Red Bull tkletes megbzhatsggal bszklkedhet: a tizenegy futam sorn 22 clba rkezst regisztrltak, az els t kztt!

Ennyivel azonban nem ri be a cmvd csapat: mivel az elmlt hrom futam sorn nem sikerlt nyerni, jelents jtsokkal kszlnek a soron kvetkez megmrettetsekre. A Motorsport Aktuell rteslsei szerint a Milton Keynes-i brigd j hts szrnnyal, DRS-elemmel, valamint tovbbfejlesztett kipufog-diffzor rendszerrel kszl harcba szllni a McLaren s a Ferrari ellen, amely csapatok az elmlt hetekben felersdtek.

„Ez a csomag lesz a 17-es szm trkk” – rulta el a svjci lapnak Newey, aki nem akart rszletekbe bocstkozni, mindssze annyit mondott, hogy az j elemek Belgiumban s Monzban kerlnek bevetsre.

/motorsportal/

2011.08.25. 10:38, Andi

Vettel ijeszt balesete Spa-ban (Vide)

Egyik olvasnk hvta fel a figyelmnket erre a videra, mely a 2007-es World Series by Renault bajnoksg belga htvgjn kszlt. Ksznjk a linket!

 

/f1-live/

2011.08.24. 21:55, Andi

Belga Nagydj elzetes – Red Bull

A versenyzk mr nagyon vrjk a belga versenyt s a csapat Boldog Szletsnapot kvn Webber-nek, aki szombaton lesz 35 ves.
 

Sebastian Vettel:

 
„Spa mindennel rendelkezik, amirl egy versenyz lmodhat: hihetetlenl gyors kanyarok s lass siknok, valamint az idjrs miatt a htvge meglepetseket is tartogat. Az egyik percben mg esik az es, mg a kvetkezben mr st a nap. A plya az Ardennek hegyeit kveti – a kedvenc helyszneim egyike.
 
Az Eau Rouge s a Blanchimont az igazi fnypontok: szraz krlmnyek kztt problma nlkl lehet tmenni rajtuk, de esben mr ms trtnet. Nagyon tksnek kell lenned, hogy padlig nyomd a gzt. A kedvenc rszem a plyn a dupla balos Pouhon; hatodik fokozatba teszed a vltt, egy pillanatra leveszed a lbad a gzrl majd 280km/rval msz a kanyarban.
 
Az utols sikn nagyon nehz, mert az autd folyamatosan le akar esni a plyrl, gy nagyon kell koncentrlnod, hogy a nyomvonalon tartsd.
 
Nagyszer volt pihenni egyet a napstsben s vzisportolni egyet, de mr alig vrom, hogy jra autba ljek!”
 
Mark Webber:
 
„Krds sem frhet hozz, hogy Spa az egyik legjobb versenyplya a naptrban. Nagyszer erre a helyre visszatrni, miutn kicsit tvol voltunk a cockpit-tl. A vonalvezets s a kiszmthatatlan idjrs miatt a plya egy igazi kihvs a versenyzk s a csapatok szmra.
 
Ami az idjrs szerept illeti, a tavalyi verseny sem volt kivtel, s nagyon lveztem a harcot Lewis-szal s Robert-el, melyet a dobogrt folytattunk. Az idei versenyre is hasonlt vrok: egy kemny kzdelem a Ferrari, a McLaren s a Red Bull Racing kztt.  
 
Remek volt jratlteni az akkumultorokat, valamint egytt lenni a csalddal s a bartokkal. Azonban hrom ht meglehetsen sok, s mr nagyon hinyolod az autt ennyi id utn.”
 
/f1-live/

 

2011.08.24. 21:47, Andi

Az FIA kijellte a DRS znt

Ahogy az vrhat volt a versenyzk az Eau Rouge utn aktivlhatjk majd az llthat hts szrnyat.
 

A Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) hivatalosan is megerstette, hogy az Eau Rouge utn lehet majd aktivlni a versenyen az llthat hts szrnyat.

 
A versenyzk a hres kanyar utn tallhat Kemmel egyenesben hasznlhatjk a DRS-t, kivve nedves krlmnyek kztt s csak a harmadik krtl.
 
A mrpontot 235 mterrel az Eau Rouge eltt helyeztk el, gy aki 1 msodpercen bell kveti az eltte haladt, az a gyors Raidillon kanyar utn 270 mterrel nyithatja a hts szrnyat.
 
A DRS-t pnteken s szombaton tovbbra is brhol hasznlhatjk a versenyzk, ha a brk nem nyilvntjk nedvesnek a plyt. Az Eau Rouge-ban – ksznheten az FIA s a csapatok kztti megllapodsnak – egyik nap sem lehet aktivlni az eszkzt.
 
/f1-live/

 

2011.08.24. 11:31, Andi

Munkba llnak a Forma-1-esek

A hossz nyri sznetet kveten a Forma-1-es csapatok a htvgn a szezon egyik legkedveltebb futamn, a Belga Nagydjon llnak csatasorba. 2006-ban kimaradt ez a verseny, de 2007-ben tptve, megszplve visszakerlt a versenynaptrba.

Egy nagyon sznes s izgalmas szezon vge fel kzeledve a piltk ezttal az egyik legrgebbi plyn, Spa-Francorchamps-ban mrkznek meg egymssal. Nem vletlenl kerlt vissza a Belga Nagydj a Forma-1-es versenynaptrba. Mindenki rajong rte, s a klnleges mikroklmval rendelkez ardenneki plyn az idjrs sokszor drmai futamot produkl.

Az idjrs az idei szezonban elgg kifogott a Forma-1-es rsztvevkn. Sok tradicionlisan forr verseny, mint pldul a magyar is – hvsre s essre sikeredett, s a cscspontot az es miatt ngyrsra sikerlt kanadai futam jelentette. Azonban hiba is vgyakoznnak a piltk egy szp napstses htvgre, arra mg vrniuk kell, mivel ezen a plyn ltalban nagyon vltozkony az idjrs.

A Belga Nagydj 2010-ben sem hazudtolta meg magt. Az idjrs miatt kialakult drmai futamon vgl Lewis Hamiltonnak sikerlt a legjobban vgigverekednie magt, nem gyrte maga al a szeszlyes idjrs, amely alaposan megkavarta a lapokat. Tbbszr is es hullt a plyra, hol gyengbben, hol ersebben. Ennek megfelelen neheztette ez meg a csapatok szmra az abroncsvlasztst. A biztonsgi aut ktszer is kijtt a plyra, elszr mindjrt a verseny elejn. Sokan ugyanis szraz gumikon kezdtk meg a versenyt, pedig mr a felvezet kr sorn csprgtt az es. A 300. nagydjn rajtol Rubens Barrichellnak nem hozott szerencst ez a szp kerek szm. A rajt utn autjval nekicsapdott Fernando Alonso Ferrarijnak. Alonso ksbb kiesett a versenybl s nem szerzett pontot akkor, amikor nagyon fontos lett volna a spanyolnak s csapatnak.

A Belga s az utna kvetkez Olasz Nagydjon nagyon fontos a csapatok szmra a j szerepls, hiszen ez a kett az utols kt eurpai futam. A tengerentli futamokon mr nem lehet nagy jtsokat bevetni, gy mindennl lnyegesebb lesz a pontszerz helyek megszerzse Eurpban. A Magyar Nagydj utni sznetben ktelez volt bezrni az zemeket, gy kiemelked fejlesztseket nem tudtak a csapatok vgrehajtani autikon.

rdemes megemlteni, hogy a mezny nagy veternja, a htszeres vilgbajnok Michael Schumacher a htvgn jubill a plyn. 20 ve ugyanis pont itt, Spa-ban debtlt a Forma-1-ben, mikor egy vletlen folytn helyet kapott a Jordan csapatnl. Szerencssnek mondhatja magt a nmet pilta, hogy ezt a kerek szmot versenyzssel nnepelheti a htvgn.

A plya s a verseny

A plya tulajdonosai a 2006-os vet – amikor nem rendeztk meg ezt a futamot - arra hasznltk fel, hogy feljtsk a plya bokszait s a paddock rszt (itt tallhatk a csapatok szervizkamionjai s vendglt egysgei, a motorhome-ok). Ezen kvl a clegyenes eltti kanyaron is munklatok folytak. Az eddig bal-jobb-balos buszmegll egy jobb-balos siknn vlt. A gyors kanyarjai, mint az Eau Rouge, a Pouhon s a Blanchimont tettk nagyon kedveltt a plyt, de ezttal a DRS-t biztonsgi okokbl tiltja a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) az Eau Rouge kanyarban.

A plyn nagyon kemnyen kell dolgoznia a piltknak. A maximlis sebessg tllpheti a 320 km/rt, mikzben vannak olyan helyek, ahol csak minimlis sebessggel, vagyis 50 km/rval lehet hajtani.

A 44-krs Belga Nagydj augusztus 28.-n helyi id szerint 14 rakor veszi kezdett. A plya hossza: 7,004 km, a teljes versenytv 308,052 km. A plyarekordot tovbbra is Kimi Rikknen tartja 2004-bl, ideje 1 perc 45,108 msodperc.

2010-ben Lewis Hamilton nyert, gy teht McLaren-siker szletett. A brit pilta ideje 1:29:04.268 volt. A msodik helyen Mark Webber (Red Bull) rt clba, a bronzrmes hely pedig a most lbadoz pilt, Robert Kubic (Renault) lett.

/formula/

2011.08.24. 11:27, Andi

Lelltottk a plyaptst Amerikban

Lellt az austini Forma-1-es plya ptse – lltja az American Stateman napilap. Az jsg szmtalan nvtelen telefont kapott azzal kapcsolatban, hogy nhny napja mr nem dolgoznak a Circuit of The Americas elnevezs plyn.

Az egyik telefonl beszmolja szerint a fvllalkoz, az Austin Commercial sszehvta az alvllalkozkat, s krte, ne dolgozzanak nhny htig, mert nem tudja kifizetni ket. Jeff Hahn, a plya szvivje szerint ez tvol van az igazsgtl s az ptkezs a terv szerint halad. Az ptkezs els szakaszt a j id miatt hamarabb befejeztk a vrtnl, ezrt kell a vllalkozknak vrniuk nhny napot a kvetkez rszlet kifizetsre. „Igyeksznk sszhangba hozni a bank s a munkafolyamatok temtervt” – szgezte le a szviv.

Kzben a mlt htvgn David Coulthard Austinban krztt a Red Bull bemutat autjval, s nem csak a plya egyik trstulajdonosnak farmjn, de a Texas State Capital plete eltt s a jelenleg mg poros plyavonalon is tisztelett tette.

/formula/

2011.08.23. 19:49, Andi

Vissza az alapokhoz

Idn nnepli fennllsnak 50. vforduljt a kerpeni gokart plya, ahol Michael Schumacher s Sebastian Vettel kezdte a plyafutst.  A holnapi nnepsgre a kt bajnok is elltogat.
 
Schumacher s Vettel is gokartba l szerdn Kerpenben, hogy pr krt tegyenek meg az 1107 mter hossz plyn.
 
A kt versenyz mr gyerekkorban a Kart-Club Kerpen aszfaltjt koptatta, hogy ksbb egszen a Forma-1-es bajnoki cmig vel karriert fussanak be.
 
„Fenomenlis, hogy mindkt bajnokunk jelen lesz az nnepsgen. Boldogak vagyunk, hogy jnnek, s szeretnnk megksznni nekik. Szerencsre semmilyen akadlyba sem tkztnk. Az augusztus 24-i idpontot Sebastian s Michael javasolta, mert felttlenl jelen szerettek volna lenni” – mondta a plya igazgatja, Willi Neffgen.
 
A rendezvnyre 1500 vendget vrnak a szervezk s ott lesz Ralf Schumacher is, aki szintn Kerpenben tette meg els kreit.
 
/f1.live/

 

2011.08.23. 19:45, Andi

Red Bull: Vrjuk mr a folytatst

A Red Bull Racing a 2011-es vilgbajnoksg 12. versenyre, a Belga Nagydjra kszl.

Sebastian Vettel:
"A spi plyn minden megtallhat, melyrl egy pilta lmodozhat - hihetetlenl gyors kanyarok s lass siknok s teljes meglepets, az idjs miatt. Az egyik percben mg esik az es, majd a msikban mr a nap st. A plya az Ardennek hegyeit kveti - az egyik kedvencem. Az Eau Rouge s a Blanchimont valdi cscspont - szraz idben problma nlkl teljesthet, de esben egy teljesen ms trtnet. A plyn kedvenc rszem a dupla balos Pouhon; hatodik fokozatba teszed az autt, egy pillanatra felengeded a gzpedlt, majd a kanyarban 280 kilomter/rs sebessgre gyorsulsz. Az utols sikn nehz, mivel az aut folyamatosan csszkl; minden koncentrcidra szksg van, hogy a plyn tartsd. Nagyszer pihens volt a napstsben a pihensre s a vzi sportokra, de mr alig vrom, hogy visszaljek az autba."

Mark Webber:
"Spa ktsgtelenl a naptr egyik legjobb plyja. Nagyszer helyszn a visszatrsre a pihen utn. Valdi kihvst jelent a piltk s a csapatok szmra a plya vonalvezetse s a megjsolhatatlan idjrs miatt. A tavalyi verseny sem volt ez all kivtel, az idjrs szerepet jtszott, nagyon lveztem a harcot Lewis-zal s Roberttel a dobogs helyezsrt. A htvgn hasonlra szmtok - szoros, versenykpes harcra a Ferrari, McLaren s a Red Bull Racing kztt. Nagyszer volt feltlteni az elemeket a szezon msodik felre s nagyon j volt a csalddal s a bartokkal tallkozni. De hrom ht sok, ennyi id utn mr termszetesen hinyzik az autvezets."

/f1-live/

2011.08.23. 19:44, Andi

Tom Cruise kiprblta a Red Bull autjt

Egy komplett szemlyzet utazott el Kaliforniba mlt htfn, hogy a hollywoodi filmsztr egy teljes napon t prblgassa a csapat egyik korbbi versenyautjt.
 

Az esemnyre mg augusztus 15-n kerlt sor dl-Kaliforniban, a 4 kilomter hossz Willow Springs versenyplyn.

 
Cruise a legjabb Mission Impossible utmunklatairl utazott a helysznre, hogy 24 krt teljestsen a nap folyamn.
 
A 12 fs csapat telemetrin keresztl figyelte Cruise tempjt, de mieltt elkezddtt volna az les tesztels, David Coulthard egy szemlyautval vitte krbe a sznszt a plyn, hogy megmutassa az idelis vet s tancsokkal lssa el hres utast.
 
Cruise kzel 290 km/rs sebessget rt el a plyn, mindssze 6.5 km/rval elmaradva a 13 szoros futamgyztes Coulthard cscssebessgtl.
 
A sznsz vgl 11 msodpercet javtott a kridejn.
 
„Tom igazn megllta a helyt. Nagyon meglepdtem, hogy milyen gyorsan belejtt s egy ksz versenyz” – dicsrte alkalmi tantvnyt Coulthard.
 
„Hihetetlen az emlkezete, figyelembe vve azt, hogy milyen bonyolult vezetni egy Forma-1-es autt. az a fajta src, aki a val letben is feszegeti a hatrokat. Ez a nap nem greenbox eltt zajlott. Teljesen lenygztt” – zrja az rtkelst a skt a yallaf1.com-on.
 
/f1live/

 

2011.08.23. 11:58, Andi

Clok s remnyek: A 2011-es szezon

A nyri sznet adta lehetsget kihasznlva 8 futammal a szezon vge eltt az Autosport jsgrja, Edd Straw vette grcs al, hogy miben is teljesltek a csapatok remnyei az idei szezonban.

Red Bull

Clok: Sikeresen megvdeni az egyni s a konstruktri vilgbajnoki cmet.

A Red Bull RB7-es ktsgkvl a leggyorsabb aut az idmredzseken, amit az is bizonyt, hogy az eddigi 11 futamon 11 pole pozcit szerzett. A futamokon azonban mr egy kicsit nehezebbnek bizonyultak a dolgok a csapat szmra, ennek ellenre azonban tovbbra is rzik jelents elnyket a ponttblzaton, de a rjuk nehezed nyoms ellenre ebben nem csak az aut, hanem a szinte hibtlan stratgijuk s a bokszmunkjuk is a segtsgkre van. gy a rivlis feltmadsa sem vltoztat azon a tnyen, hogy tovbbra is az RB7-es az az aut, amit le kell gyzni, mindenesetre figyelmeztet jel a csapat szmra, hogy a Magyar Nagydjra kszlt fejleszt csomagjuk, ami egy j padllemezt is tartalmazott nem igazn mkdtt, gy Sebastian Vettel ejtette is azt, pedig a Red Bull hagyomnyosan jl fejleszt s a fejlesztsei azonnali eredmnyekhez vezetnek, ez azonban csak egy apr kisiklsnak tekinthet. A csapat szmra ezrt a kvetkez 8 futam nem elssorban a bajnoki cmrt foly harcrl fog szlni, hanem inkbb arrl, hogy ne maradjanak le a fejlesztsi versenyben a McLarennel s a Ferrarival szemben. A szemket a 2012-es ven tartva, ha Adrien Newey autja az v vgn is ott lesz az len, akkor nincs okunk felttelezni azt, hogy jvre is ne tudnk ugyanott folytatni, ahol abba hagytk.

tlet: Pldtlan visszaessre lenne ahhoz szksg, hogy a Red Bull elvesztse a bajnoksgot, gy a csapat tulajdonkppen mr majdnem elrte a cljt.

McLaren

Clok: Gyzni a konstruktri, vagy az egyni bajnoksgban.

A McLaren szezonja nagyon vltozatos volt. Nagyon innovatvak akartak lenni, de az j kipufog-diffzor rendszerk a tli teszteken katasztroflis volt, majd a szezonnyit Ausztrl- Nagydjra egy Red Bull stlus rendszert terveztek, ami szerencsre mkdtt, de ahhoz mr nem volt elg, hogy elrjk a Red Bull szintjt. Ugyanakkor a McLaren egyre kzelebb s kzelebb kerlt. A Red Bull idmrkn mutatott flnye miatt a McLaren leginkbb a futamokon tudta megvetni a lbt. Barcelonban pldul Lewis Hamilton hatrozottan gyorsabb volt a kemny keverken, mint Sebastian Vettel, de ez a gyorsasg nem mindig mutatkozott meg az eredmnyekben. Nmetorszgban azonban Hamilton Mark Webberrel vvott csatja vilgosan mutatta, hogy a dolgok javulnak a wokingiak szmra. A McLarennl azonban idn volt nhny tves dnts is, gy pldul Montrealban az aerodinamikai s sebessgvlt tttelek. rdekes, hogy a McLaren ebben az idszakban tavaly elvesztette az tjt, most azonban megnyerte a legutbbi kt nagydjat, gy az igazi krds az lesz a szmukra, hogy kpesek lesznek e ezt a lendletet tvinni a szezonbl mg htralv 8 nagydjra.

tlet: Elkapni a Red Bullt szinte lehetetlen, de kzelebb kerlhetnek a Red Bullhoz, ami gretes lehet a kvetkez szezonra.

Ferrari

Clok: Luca di Montezemolo szerint ez nem lehet kevesebb, mint a vilgbajnoki gyzelem.

A Ferrari arra knyszerlt, hogy jrartkelje a cljait, amikor felismertk, hogy a szlcsatorna adataik nem egyeznek a plyn kapott adatokkal. Az gretes tli teszteket kveten az utols barcelonai teszten bevetet nagyobb csomagjuk egyszeren nem mkdtt egszen a mjusi Spanyol Nagydjig, amikor is az j alkatrszeik megoldottk a problmkat. Addigra azonban meghoztk a dntst, hogy menesztik a technikai igazgatjukat Aldo Costt, gy tulajdonkppen az egykori McLarenes Pat Fry lett a maranelli csapat technikai igazgatja, s azta a dolgok egyre jobbnak s jobbnak tnnek. Majd Silverstone egy igazi fordulpont lett a csapat szmra, az els futamgyzelmk megszerzsben azonban aligha nem a kipufog-diffzor rendszer ideiglenes betiltsa is segtett, de a legjelentsebb az aerodinamikai fejlesztsk volt, az j karosszria s hts felfggeszts. A csapat most azt lltja, hogy a gyors kanyarokban berte a Red Bullt s a kvetkez sp-i s monzai futamon j eslyekkel llhatnak majd rajthoz, ami egyben azt is jelenten, hogy tovbbra is harcban maradhatnnak a bajnoki cmrt.

tlet: Figyelembe vve a szlcsatorna malrt a Ferrari nagyon jl felplt, gy megismtldhet a tavalyi szezon, ahol a Ferrari volt az egyik legersebb a szezon msodik felben.

Mercedes

Clok: Futamgyzelmek s rendszeres dobogs eredmnyek.

A Mercedes a kzpmezny elejn tlttte a tavalyi vet, amikor is az erfesztseiket hrom 3. hely bizonytotta, a Mercedes GP most egy vvel ksbb is a kzpmeznyben tanyzik, az egyetlen klnbsg, hogy idn mg egyszer sem tudtak azonban felllni a dobogra. A csapat szmra gy a 2011-es szezon utols 8 nagydja valsznleg egy teszt lesz, ami a 2012-re val megfelelbb felkszlst szolglja majd. A csapat vezetje, Ross Brawn is elismerte, hogy az aut hinyossgokkal kzd. A rvidebb tengelytv pldul azt jelenti, hogy az zemanyagtankjuk a legrvidebb s legmagasabb a meznyben, ami pedig nem tesz jt az aut slypontjnak. A csapat szenvedseiben azonban az els hely a gumik kopsbl add gondjaikat illeti, s a csapat szerencstlensgre mg a kipufog-diffzorukon vgrehajtott elrelps is slyosbtotta ezen gyengjket. Br a Mercedes tnik a negyedik leggyorsabb autnak a meznyben a futamokon azonban mgis sebezhet. A Nmet s a Magyar Nagydjakon a Force India egyrtelmen versenybe volt velk, br ebben az is szerepet jtszott, hogy Nico Rosberg nem dnttt mindig helyesen az ess gumikkal kapcsolatban.

tlet: Ez a szezon eddig olyan, mint a tavalyi, gy tovbbra is tzoltsra van szksg a csapatnl. Ha a Mercedes kpes lesz megtartani a konstruktri 4. helyet s a szezon htralv rszt a 2012-es vre val megfelel felkszlsre tudjk fordtani, akkor azonban mg sem mondhatjuk, hogy eredmnytelen volt az vk. A csapat jv vi kiltsai azonban tovbbra is krdjelesek.

Renault

Clok: Rendszeres dobogk s esetleg futamgyzelem.

Nem lehet tudni, hogy mi lett volna, ha a Renault Robert Kubicval llhatott volna fel a rajtrcsra, a lengyel azonban slyos rali balesetet szenvedett februrban. A csapat Robert krr plt, akit mindenki potencilis vilgbajnoknak tart, de a lengyel pilta balesete gyakorlatilag lerta a csapat idei szezonjt, pedig a dolgok nagyon grtessen indultak. A tli teszteken j formt mutat Renault R31-es kt dobogval nyitott a szezon els kt nagydjn, Vitalij Petrov Ausztrliban, mg Nick Heidfeld Malajziban llhatott fel a dobog legalacsonyabb fokra, ezt kveten azonban minden rosszra fordult. A nyers teljestmny tekintetben a Renault Q3-as rsztvev, a Mercedes s az utbbi idben a Force India mgtt, ennek ellenre a csapat a futamokon csak nhny pontocskt tud sszekaparni. A csapat legutbbi fejlesztsei, amelyek azt mutatjk, hogy vissza akarnak trni a szokvnyos Red Bull fle kipufog-diffzor rendszerhez azt valsznstik, hogy a j edzs eredmnyek egyetlen oka az innovatv elrehelyezett kipufog rendszerk volt, mg Nick Heidfeld maga is elismerte, hogy bizony a csapat valahol utat tvesztett. Ugyanakkor egyre ersebb a csapaton bell az az rzs, hogy a piltk nem tudjk kihozni az autban rejl maximumot, gy Kubica hinya gy tnik, hogy valban fj pont a csapat szmra.

tlet: Ha valaki, akkor a Renault egyrtelmen visszalpett az idei szezonban, de mg nincs minden veszve. Vannak mg fejlesztsi tartalkaik, amellyel egyltaln nem lehetetlen megelznik a Mercedest.

Force India

Clok: A konstruktri ponttblzat 6. helye.

A Force India nagyon mrskelt clokkal vgott neki az idei szezonnak. Tavaly alulmaradtak a Williams csapattal szemben, idn pedig a tli tesztek azt valsznstettk, hogy a csapat a pontszerzsrt is kzdeni fog. Az idei szezon az els kt futamon val pontszerzs ellenre is nehezen indult, de szerencsre a csapatnak nagy tervei voltak. A csapat megtallta a megfelel fejldsi temet s gy dntttek, hogy egy j aerodinamikai csomagot ksztenek, ami azt jelentette, hogy felldozzk a szezon els futamait s az j aut csak a Spanyol Nagydjon lp plyra, majd jabb s jabb elemek rkeztek, gy Silverstone-ra „sszellt” az aut, amivel Paul Di Resta egy nagyon ers 6. edzsidt szerzett, gy vilgoss vlt, hogy az idei szezon „jrakezdsrl” hozott dnts nagyon jnak bizonyult. A Force India ennek ksznheten jelenleg a legersebb csapat a kzpmeznyben, pldul az elmlt kt nagydjon leszmtva a top hrmat a Force India gyjttte a legtbb pontot, gy mr csak 9 pontra vannak a konstruktri ponttblzat 6. helyn ll Saubertl. Br mg a Mercedes gyorsabb, a teljes versenytvon azonban a Force India egyrtelmen harcolni tud velk, de sajnos a bajnoksg 5. helyn ll Renault taln mr tl messze lesz.

tlet: Nehezen indult az v, de az j aerodinamikai csomag brilinsra sikeredett, gy a Force India csapat rendszeres pontszerzknt az v egyik siker sztorija.

Williams

Clok: A tavalyi vnl elkelbb 5. pozciban befejezni a bajnoksgot.

A tli teszteken val ingatag kezds utn gy tnt, hogy a Williams ultra-kompakt sebessgvltja s meredek szg hajtslnca, amely minimalizlja az aut htuljnak a lgellenllst a szezon msodik felre komoly fegyverr vlhat. Sajnos azonban az aut nagyon makacsul ellenll a fejlesztseknek. A Williams gy 4 pontjval a konstruktri ponttblzat 9. helyn ll, ez pedig a technikai igazgatjuk, Sam Michael s az aerodinamikai osztly vezetjnek, Jon Tomlinson llsba kerlt, az j technikai igazgat Mike Coughlan pedig csak a 2012-es szezonra grhet mr valami jobb eredmnyt. A csapatnak gy a 2012-es szezon adhat egy j kezdetet idn pedig leginkbb csak nhny koszfutamban bzhatnak komolyabb pontszerzsben. Nem valszn azonban, hogy a csapat tovbbcsszik a ponttblzaton s az mindenkppen gretes lehet a szmukra a 2012-es szezonra, hogy az autban meglenne a sebessg csak a fejlesztsekre reagl rthetetlenl s a gumikkal bnik kegyetlenl.

tlet: Az idei v tmenet, de mg van nhny hnapjuk a kvetkez szezonig, hogy megrtsk az aut problmit.

Sauber

Clok: Egy szolid, de ers szezon, amellyel megerstik helyket a kzpmeznyben.

A tavalyi vvel ellenttben, amikor is az aut az v elejn versenykptelen s megbzhatatlan volt az idei v nagyon gretesen kezddtt a Sauber szmra. Az Ausztrliban szerzett 6. s 7. helyket mg elvesztettk egy a szablyoknak nem megfelel hts szrny miatt, de ezt kveten szorgalmasan gyjtttk a pontokat. Hagyomnyosan a Sauber auti mindig jobbak a futamon, mint az idmredzsen, amiben a legnagyobb szerepe annak, van, hogy nagyon finoman bnik az aut az abroncsokkal, gy gyakorlatilag kevesebb kerkcservel tudjk megcsinlni a futamokat, mint a tbbiek. Az utbbi futamokon azonban egyre nehezebb volt a Sauber versenyteljestmnyt eredmnyekre vltani, gy pedig veszlybe kerlt a konstruktri ponttblzaton elfoglalt 6 helyk. Ha azonban az idmredzsen mutatott teljestmnyk javulni tudna, akkor lehetv vlna, hogy a versenytempjuk is rvnyre jusson, gy pedig mg a bajnoksg 5. helyn ll Renault elrse sem lenne lehetetlen.

tlet: Az idnknt a nagy csapatok sarkra is rlp Sauber a 2011-es szezonban egyrtelmen megszilrdtotta a helyt a kzpmeznyben, gy a BMW tvozst kveten visszaszereztk a korbban elfoglalt pozcijukat.

Scuderia Toro Rosso

Clok: Elrbb vgezni a tavalyi konstruktri 9. helynl.

Az egykori Minardi idn ktszer annyi pontot gyjttt, mint a tavalyi szezonban. A csapat legnagyobb gondja a Sauberhez hasonlan gyenge idmr teljestmnye, amiben a fszerep a kevss hatkony DRS rendszerk, ezzel szemben a faenzaiak vasrnap dlutn mr sokkal ersebbek, gy elg ers az az rzs a csapattal kapcsolatban, hogy sokkal tbbre is kpesek lehetnnek, ha nem a rajtrcs vgrl kellene mindig indulniuk. A technikai igazgat, Giorgio Ascanelli egy nagyon csinos autt rakott ssze, amelynek dupla padllemeze egy nagyon rdekes s agresszv rtelmezse az alvgott oldaldoboznak. A csapat pilti is fejldtek, gy idn mr kpesek a kiegyenslyozott pontszerzsre, ezrt aligha valszn, hogy a Williams kpes lesz ket megelzni a ponttblzaton.

tlet: Meg kell szilrdtaniuk a jelenlegi 8. helyket, ami gy azt jelenten, hogy egy nagyon j szezont teljestett a kicsi olasz grda.

Team Lotus

Clok: A kzpmeznyben harcolva rendszeres Q2-es szereplknt szerezni nhny pontot.

Nagyon rosszmj dolog lenne rtktelennek tekinteni a Lotus eddigi szezonjt, mert a csapat ktsgkvl kzelebb kerlt a kzpmeznyhz. De ennek ellenre a Q2 mg csak abban az esetben elrhet a csapat szmra, ha msoknak problmi tmadnak. A csapat egyrtelmen profitlt a Renault motorokbl s a Red Bull sebessgvltkbl, de az is kiderlt, hogy hibt kvettek el azzal, amikor albecsltk azt, hogy milyen nehz is egy szintre kerlni az olyan csapatokkal, akik mgtt mr gyakran vtizedes Formula-1-es tapasztalatok llnak. Ennek ellenre idei autjuk a T128-as egyrtelmen elrelps, br jelents mrtkben szenvednek mg, hogy a kipufog-diffzor rendszerket megfelel mkdsre brjk. A csapat technikai igazgatja, Mike Gascoyne azonban nem adja fel a remnyt, hogy mg idn vagy jvre a kzpmeznyben harcoljanak a Toro Rossval s a Williams csapatokkal.

tlet: Br a cljukat nem sikerlt elrni, ennek ellenre nagyon sok pozitvum van a csapat idei szereplsben.

HRT

Clok: Elszr is tllni. Ha ez sikerl, akkor pedig a bajnoksg 10. helyrt harcolni.

Ausztrliban a csapat mg teljes romhalmaz volt. A htvge nagy rszben az aut sszeszerelsvel, majd a javtsok miatti sztszerelsvel tltttk az idejket, gy nem csoda, hogy egyik piltjuk sem tudta magt kvalifiklni a futamra, mikzben sokan mr a csapat nekrolgjt fogalmaztk magukban. Az Ausztrl Nagydj ta azonban a dolgok mrhetetlenl javultak. A technikai igazgat, Geoff Willis a rendelkezsre ll szks forrsok ellenre is egy olyan autt rakott ssze, amely harcolni tudnak a Virginnel, br a Lotusok kipufogja tovbbra is elrhetetlen messzesgben van a szmukra. A csapat jvje mg a levegben lg, de azt figyelembe vve, hogy milyen jl gazdlkodnak a csekly forrsaikkal a jv egyltaln nem stt. Mivel mind a hrom jonc istll 0 ponttal ll a bajnoksgban, gy a 10. hely megszerzse egyltaln nem lehetetlen, ha a csapat pilti, Vitantonio Liuzzi vagy Daniel Ricciardo a megfelel helyen lesznek a megfelel idben.

tlet: Br a vrakozsaik nagyon, de nagyon alacsonyak voltak, a HRT valsznleg minden tekintetben meghaladta azokat. A csapat krl van nhny gretes jel, s ha a finanszrozs is megfelel lesz, akkor fejldsnek indulhatnak, de mg hossz t ll elttk.

Virgin

Clok: A Q2-be jutsrt harcolni, s esetleg pontokat szerezni.

A Virginnek idn nem maradt vlasztsa, mint jrakezdeni mindent. Az idei autjuk az MVR-02-es semmifle elrelpst nem jelentett a tavalyi authoz kpest, gy elrkezett az id a csapat szmra a vltoztatsra. A technikai igazgatnak, Nick Wirth-nak menni kellett, az j segdernek, Pat Symonds-nak pedig jj kell szerveznie az egsz struktrt. Az idei vk gy felejts, vigasz azonban a bajban, hogy a csapat, amely a Manor Motorsport-on alapul fejldtt s egszen hatkony, de egy olyan autra is szksgk lenne, amivel eredmnyeket tudnnak elrni. A csapat gy most minden idegszlval 2012-re figyel, ugyanakkor a konstruktri ponttblzat 10. helye is meglehet, ezrt mg az idei aut fejlesztsre is fordthatnak figyelmet.

tlet: A technikai stb tszervezse a kudarc beismerse, de egyttal azt is jelzi, hogy a csapatnak vannak ambcii. Az v htralv rsze is arrl fog szlni a szmukra, hogy hogyan is keveredhetnnek ki a vzbl.

/formula/

2011.08.23. 11:57, Andi

A Belga Nagydj legjobbjai

A htvgn a belgiumi Spa-Francorchamps versenyplyn mr az 56. Belga Nagydj kerl megrendezsre. A Belga Nagydjak trtnetben a legsikeresebb pilta 6 futamgyzelmvel, a htszeres vilgbajnok nmet Michael Schumacher volt, mg a csapatok versenyt 16 elssggel a Ferrari istll vezeti.

Az els Belga Nagydjat 1925-ben Sp-ban rendeztk meg, amit az olasz Antonio Ascari (az olaszok ksbbi s egyetlen vilgbajnoka Alberto Ascari apja) nyert meg, majd 1950-tl hatvnyi sznettel (1957, 1959, 1969, 1971, 2003, 2006) a Belga Nagydj lland rsztvevje a Formula-1 versenynaptrnak. A Belga Nagydjaknak a legends sp-i plya mellett kt alkalommal Nivelles (1972, 1974) valamint 1973 s 1982 kztt, s 1984-ben Zolder adott otthont. 1969-ben a piltk bojkottltk az „eredeti” 14,1 kilomteres sp-i plyt, gy az 1970 utn 1983-ig kikerlt a versenynaptrbl, majd egy 1984-es zolderi futamot kveten mr az j (azta tbbszr is kisebb mdostsokon tesett) 7 kilomteres plya adott otthont a Belga Nagydjnak.

A Belga Nagydjak trtnetben 6 gyzelmvel (1992, 1995, 1996, 1997, 2001, 2002) a legsikeresebb pilta Michael Schumacher volt, a dobog msodik fokt 5 elssggel (1985, 1988, 1989, 1990, 1991) Ayrton Senna foglalja el, mg a harmadik helyen holtversenyben 4-4 gyzelemmel Jim Clark (1962, 1963, 1964, 1965) s Kimi Raikknen (2004, 2005, 2007, 2009) osztozik. Rajtuk kvl Juan Manuel Fangio (1950, 1954, 1955) s Damin Hill (1993, 1994, 1998) neve mellett is 3-3 gyzelem szerepel a statisztikkban, mg Alberto Ascari (1952, 1953), Emerson Fittipaldi (1972, 1974), Niki Lauda (1975, 1976) s Alain Prost (1983, 1987) is duplzni tudott a Belga Nagydjon. A jelenlegi meznybl Schumacher mellett azonban csak Felipe Massa (2008) s Lewis Hamilton (2010) mondhatja el magrl, hogy mr gyzni tudott a legends sp-i plyn.

A csapatok rangsort 16 elssgvel (1952, 1953, 1956, 1961, 1966, 1975, 1976, 1979, 1984, 1996, 1997, 2001, 2002, 2007, 2008, 2009) toronymagasan a Ferrari vezeti, a Belgiumban 12 (1968, 1982, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1999, 2000, 2004, 2005, 2010) futamgyzelmet szerz McLaren s a 8-szoros (1962, 1963, 1964, 1965, 1972, 1977, 1978, 1985) gyztes Lotus eltt. A Formula-1 trtnetnek harmadik legsikeresebb csapata a Williams meglepetsre csak 4-szer (1981, 1986, 1993, 1994) tudott gyzni a Belga Nagydjon. Rajtuk kvl az F1-ben mg a Benetton (1992, 1995), az Alfa Romeo (1950, 1951) tudott duplzni Belgiumban.

A Belga Nagydj gyztesei:
2010 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes Spa-Francorchamps
2009 Kimi Rikknen Ferrari Spa-Francorchamps
2008 Felipe Massa Ferrari Spa-Francorchamps
2007 Kimi Rikknen Ferrari Spa-Francorchamps
2005 Kimi Rikknen McLaren-Mercedes Spa-Francorchamps
2004 Kimi Rikknen McLaren-Mercedes Spa-Francorchamps
2002 Michael Schumacher Ferrari Spa-Francorchamps
2001 Michael Schumacher Ferrari Spa-Francorchamps
2000 Mika Hkkinen McLaren-Mercedes Spa-Francorchamps
1999 David Coulthard McLaren-Mercedes Spa-Francorchamps
1998 Damon Hill Jordan-Mugen-Honda Spa-Francorchamps
1997 Michael Schumacher Ferrari Spa-Francorchamps
1996 Michael Schumacher Ferrari Spa-Francorchamps
1995 Michael Schumacher Benetton-Renault Spa-Francorchamps
1994 Damon Hill Williams-Renault Spa-Francorchamps
1993 Damon Hill Williams-Renault Spa-Francorchamps
1992 Michael Schumacher Benetton-Ford Spa-Francorchamps
1991 Ayrton Senna McLaren-Honda Spa-Francorchamps
1990 Ayrton Senna McLaren-Honda Spa-Francorchamps
1989 Ayrton Senna McLaren-Honda Spa-Francorchamps
1988 Ayrton Senna McLaren-Honda Spa-Francorchamps
1987 Alain Prost McLaren-TAG Spa-Francorchamps
1986 Nigel Mansell Williams-Honda Spa-Francorchamps
1985 Ayrton Senna Lotus-Renault Spa-Francorchamps
1984 Michele Alboreto Ferrari Zolder
1983 Alain Prost Renault Spa-Francorchamps
1982 John Watson McLaren-Ford Zolder
1981 Carlos Reutemann Williams-Ford Zolder
1980 Didier Pironi Ligier-Ford Zolder
1979 Jody Scheckter Ferrari Zolder
1978 Mario Andretti Lotus-Ford Zolder
1977 Gunnar Nilsson Lotus-Ford Zolder
1976 Niki Lauda Ferrari Zolder
1975 Niki Lauda Ferrari Zolder
1974 Emerson Fittipaldi McLaren-Ford Nivelles
1973 Jackie Stewart Tyrrell-Ford Zolder
1972 Emerson Fittipaldi Lotus-Ford Nivelles
1970 Pedro Rodrguez BRM Spa-Francorchamps
1968 Bruce McLaren McLaren-Ford Spa-Francorchamps
1967 Dan Gurney Eagle-Weslake Spa-Francorchamps
1966 John Surtees Ferrari Spa-Francorchamps
1965 Jim Clark Lotus-Climax Spa-Francorchamps
1964 Jim Clark Lotus-Climax Spa-Francorchamps
1963 Jim Clark Lotus-Climax Spa-Francorchamps
1962 Jim Clark Lotus-Climax Spa-Francorchamps
1961 Phil Hill Ferrari Spa-Francorchamps
1960 Jack Brabham Cooper-Climax Spa-Francorchamps
1958 Tony Brooks Vanwall Spa-Francorchamps
1956 Peter Collins Ferrari Spa-Francorchamps
1955 Juan Manuel Fangio Mercedes Spa-Francorchamps
1954 Juan Manuel Fangio Maserati Spa-Francorchamps
1953 Alberto Ascari Ferrari Spa-Francorchamps
1952 Alberto Ascari Ferrari Spa-Francorchamps
1951 Giuseppe Farina Alfa Romeo Spa-Francorchamps
1950 Juan Manuel Fangio Alfa Romeo Spa-Francorchamps

/formula/

2011.08.23. 11:56, Andi

Vettel a 4. legjobb a gyzelemarnyok tekintetben

Sebastian Vettel stksknt tnt fel a Forma-1 egn, nagyon gyorsan rt el hatalmas sikereket, mgis van hrom olyan versenyz, aki ugyanennyi id alatt tbb gyzelmet szerzett.

Vettel a Forma-1 trtnetnek legfiatalabb futamgyztese s egyben a legfiatalabb vilgbajnoka is. 73 futamon llt rajthoz, s ebbl 16 alkalommal gyztt, 2010-ben nyerte meg els vilgbajnoki cmt, s az idn j esllyel duplzhat.

Ennek ellenre vannak hrman is, akik jobb statisztikval rendelkeznek nla, ha a plyafutsuk els 73 futamt vesszk figyelembe.Jackie Stewart pldul 18 alkalommal gyztt 73 futambl, s ez alatt kt bajnoki cmet is szerzett. Nla is tbbet, 19-et szerzett Michael Schumacher. A lista ln pedig az 1996-os vilgbajnok, Damon Hill ll: 73 versenybl 21-et megnyert – versenyeinek csaknem 30%-t.

Vettel negyedik a listn gyzelemarnyait tekintve, de ezzel olyanokat elztt meg, mint Niki Lauda, Lewis Hamilton, Fernando Alonso s Kimi Raikknen. Az els 73 versenybl mg Ayrton Senna is csak 13-at tudott gyzelemmel befejezni.

Ahhoz azonban, hogy valaki bajnoksgot tudjon nyerni a Forma-1-ben, nem kell felttlenl a karrierje elejn halmoznia a gyzelmeket. Vannak ksn r tpusok, mint pldul Nigel Mansell, akinek 72. nekifutsra sikerlt gyznie, Mika Hakkinen, aki kereken 100 nagydjon indult, mire egyszer nyert is. Az esetkre klnsen igaz volt, hogy csak elkezdeni volt nehz. Mg Hakkinennl is tovbb harcolt Jenson Button, aki 113 versenyen llt rajthoz, mieltt a 2006-os Magyar Nagydjon vgre nyerni tudott, radsul egy arra majdnem, hogy alkalmatlan autval. Az esetben ez a gyzelem nem szaktotta t a gtat: a msodik gyzelmre tovbbi 3 vet vrt.

/formula/

2011.08.23. 11:55, Andi

Betiltottk a DRS hasznlatt az Eau Rouge kanyarban

Az FIA gy dnttt, hogy nem engedlyezik az llthat hts szrny hasznlatt Spa leghresebb kanyarjban.
 

Mint arrl korbban beszmoltunk, a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) fontolra vette a DRS betiltsnak a lehetsgt az emltett kanyarban, mivel a Versenyzk rdekvdelmi Szervezete (GPDA) is aggodalmt fejezte ki az eszkz hasznlatval kapcsolatban.

 
Az llthat hts szrnyat a szabadedzseken s az idmrn nem lehet majd hasznlni az Eau Rouge-ban. A tilts nem vonatkozik a versenyre, mivel az egyetlen aktivlsi znt az Eau Rouge s a Les Combes kztti szakaszon jelltk ki.
 
/f1-live/

 

2011.08.22. 20:50, Andi

Betilthatja az FIA a DRS hasznlatt az Eau Rouge-ban

Az FIA mg nem hozott dntst a DRS hasznlatrl az edzsekre vonatkozan. Tbb szakember is balesetveszlyesnek tartja a szerkezet hasznlatt az Eau Rouge-ban. Liuzzi szerint nincs mitl flni.

Az FIA azon tanakodik, hogy tiltsk-e be a DRS hasznlatt az Eau Rouge-ban a htvgi Belga Nagydj edzsei sorn. A szakemberek attl tartanak, hogy ha engedlyezik, akkor az balesetet idzhet el.
 
 
Krdses, hogy a szabadedzseken (ahol a DRS-t brhol lehet hasznlni) miknt korltozzk a szerkezet hasznlatt. Az Autosport rteslsei szerint a GPDA mr hangot is adott aggodalmainak s a krdst a lehet leghamarabb meg fogjk vitatni.
 
Vitantonio Liuzzi szerint a helyzet korntsem olyan vszes, mint a Monacoi Nagydj ideje alatt az alagt kapcsn volt.
 
„Szmunkra nem lesz olyan kilezett a helyzet, Monaco-ban azrt ms volt, ott n is azrt krtem, hogy tiltsk be a DRS hasznlatt, mert ha az alagtban sszer kt aut, akkor annak slyos kimenetele lehetett volna.”
 
„Az Eau Rouge-ban ms a helyzet, az nylt terep, ahol se tet, se oszlopok nincsenek. Itt ha trtnik valami, az sima verseny incidens lesz, mint brhol mshol. Ez nem lehet nehz dnts az FIA szmra, hisz nem olyan riziks dologrl van sz, mint Monaco-ban. De elfogadom a dntsket majd, brmi is lesz az.”
 
A verseny kapcsn a DRS zna kijellse nem jelentett nagy fejtrst, az egyetlen DRS zna a Raidillon kijrattl, egszen a Les Combes siknig fog tartani.
 
/f1-live/
2011.08.22. 16:52, Andi

Hrom vilgbajnok az idei Race of Champions tornn

Sebastian Vettel s Michael Schumacher utn Jenson Button is megerstette rszvtelt a december els htvgjn megrendezsre kerl Bajnokok Tornjn.
 

2011-ben Dsseldorf-ba vrjk az egymssal megmrkz versenyzket, ahol hrom Forma-1-es vilgbajnok is szerepelni fog: Vettel s Schumacher utn a McLaren-es Button is ott lesz az esemnyen, hogy Anglia csapatt erstse.

Button clja nem is lehetne ms, mint az, hogy a „Team Germany” szmra megneheztse az letet a vgjtkban – rja a Motorsport-Total.com.

/f1-live/

 

2011.08.22. 16:50, Andi

A Pirelli drmai htvgre szmt Spban

A Formula–1 gumiszlltja, a Pirelli drmai mrkzsre szmt a htvgi Belga Nagydj helysznn. A spa-francorchampsi plya a versenynaptr leghosszabb aszafaltcskja, amelyen a gyors, kzepes s lass kanyarok mellett szmos emelked s egyedlll mikroklma fogadja az odaltogatkat.

„Szmos tekintetben Spa az egyik legkiszmthatatlanabb plya a szezonban, mivel soha nem teszteltnk mg itt, ezrt nagyon kevs adatunk van rla” – nyilatkozta a Pirelli motorsport-igazgatja, Paul Hembery.

„Noha abbl, amit eddig lttunk, klnsen Valenciban s a Nrburgringen, bizakodunk, hogy a kzepes s a lgy (fehr s srga jelzs) abroncsok keverke megfelel egyenslyban lesz a teljestmnyt s a tartssgot tekintve.”

„Belgiumban az idjrs mindig bizonytalan, az idei ess versenyeink utn azonban ez egy olyan plya lesz, ahol hatrozottan gyorsabban szerznk majd tapasztalatot.”

/motorsportal/

2011.08.22. 13:51, Andi
 

Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!