SEBASTIAN VETTEL

Sebastian Vettel, akárcsak a srác a szomszédból. Habár négyszeres Formula-1-es világbajnok, és a sportág történetének egyik legnagyobb múltú csapatának pilótája, nincsenek sztárallűrjei. Magánéletét rendkívül óvja a médiától, s minden kérdést kerül is ezzel kapcsolatban. Egytől egyig minden pilóta tiszteletét kivívta hozzáállásával és tehetségével. 2015 óta új csapatával, a nagy múltú Ferrarival száll harcba a győzelemért! Itt kiderül hogyan! >>

      

 
 

SEBASTIAN HIVATALOS OLDALA

 

 
Orosz NAGYDÍJ 2017

Időpont: 2017. 04 28. - 04.30.
Körök száma: 53
Egy kör: 5,848  km
Teljes versenytáv: 309,745 km
Leggyorsabb kör: 1:39:094- N, Rosberg
2016-os győztes: N. Rosberg

 

Időbeosztás

 
LATEST PHOTOS

Silverstone 2017

 
IMPRESSZUM

Ha szeretnéd egy picit jobban megismerni a lapot, és azt, aki mögötte áll, akkor íme néhány információ a szerkesztőről és az oldalról:

A szerkesztőről
Oldalinformációk
Elérhetőségem

Szerkesztő: Andi
Design: Merci
Nyitás:  2011.08.01.
Téma: Sebastian Vettel, Formula 1
Kategória:  sport
Host: gportal
Ajánlott böngésző: Mozilla Firefox
Felbontás: 1280*800

Nyilatkozat és további információk ITT!

(c)

Copyright Seb-Vettel 2011-2017

 
PONTVERSENY

1.     Sebastian VETTEL 68
2.   Lewis HAMILTON  61
3.  Valtteri BOTTAS 38
4.    Kimi RAIKKÖNEN  34
5.   Max VERSTAPPEN  25

 




 

Tovább >>

 
CHAT

A chat cserekérésre, beszélgetésre szolgál! Reklámot nem kérek! Tartózkodj a trágár szavak használatától!

 

 
PITLANE

 

//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_71.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481082_98.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481087_73.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_80.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_96.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481083_47.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_40.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_27.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_17.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481080_40.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481081_43.png //seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_60.png
//seb-vettel.gportal.hu/portal/seb-vettel/image/gallery/1446481079_57.png      

Chatben tudsz JELENTKEZNI!
Ha leveszel, elköltözöl, törlöd az oldalad szólj! Köszönöm!
Ha nem frisselsz hosszú ideje lekerülsz.

 

 

HÍREK

Massa szoros küzdelmet vár a szezon végére

A Ferrari és a McLaren az élen fog küzdeni a Red Bull ellen, mivel az osztrák csapat év elején tapasztalat előnye eltűnt a 2011-es világbajnokság második felére – állítja a brazil versenyző.
 
Annak ellenére, hogy Vettel még mindig tetemes előnnyel vezeti a bajnokságot, Massa szerint a csapatoknak sikerült lecsökkenteni a korábbi különbséget, így nyílt csata várható a címért.
 
„Úgy gondolom, hogy a Ferrari és a McLaren még versenyképesebb lesz az elkövetkező versenyeken” – véli a brazil, aki 164 pontos lemaradással a leggyengébben szereplő versenyző a topcsapatok pilótái között.
 
„Nem tudom elképzelni azt, hogy a Red Bull az első versenyeken tapasztalt előnyével térjen vissza” – mondta Massa a brazil O Estado de S.Paulo-nak.
 
„Ami engem illet, egy kicsit szenvedtem a keményebb keverékekkel, így megnyugtat a tudat, hogy a hátralévő versenyeken már nem kerülnek bevetésre” – elemzi a helyzetet a (hivatalosan nem) kettes számú Ferraris.
 
/f1-live/

 

2011.08.22. 12:02, Andi

A McLaren valóban le tudja győzni a Red Bullt

A yallaf1 újságírója, Daniel Chalmers arra keresi a választ, hogy az elmúlt nagydíjakon egyre inkább az első számú erővé váló McLaren valóban képes lehet e legyőzni a bajnokságot nagy fölénnyel vezető Red Bullt és Sebastian Vettelt a bajnokságból még hátralévő 8 nagydíjon.

Sebastian Vettel 85 pontos előnyének tudatában úgy gondolhatjuk, hogy a világbajnoki küzdelem már véget ért, míg a konstruktőri cím esetében talán még van mit keresnie a wokingi alakulatnak. A Formula-1-ben azonban soha se mond, hogy soha, már csak annál is inkább ne, mert a következő pályák talán leginkább a McLaren csapatnak kedvezhetnek.

A McLaren a konstruktőri ponttáblázaton jelenleg 103 pontos hátrányban van a Red Bullal szemben, egy futamon egy kettős győzelem esetén 43 pontot lehet szerezni, ez azt jelenti, hogy a hátralévő 8 futamon összesen 344 pontot szerezhet egy csapat. Míg Sebastian Vettel előnye 3,4 futamgyőzelemnyi, a Red Bull előnye csak 2,4 futamgyőzelemnyi (amennyiben kettős győzelemmel számolunk), így a McLaren számára a konstruktőri világbajnoki cím sokkal inkább elérhető lehet, mint az egyéni világbajnoki cím.

Chalmers szerint a McLaren esélyéit egyáltalán nem szabad leírni, mert az elmúlt futamok megmutatták, hogy a csapat minden tekintetben egy szinten van a Red Bullal. Sőt időjárástól és pályától függetlenül a Német és Magyar Nagydíjon aratott győzelmükkel azt is megmutatták, hogy versenytempó dolgában talán egy kicsivel erősebbek is a Red Bullnál. A McLarennél az egyetlen kérdés, hogy magas hőmérséklet mellett mire lesznek képesek, hiszen legutóbb Valenciában az abroncsok túlmelegedése miatt szenvedtek. A csapat technikai igazgatója, Paddy Lowe szerint azonban ezzel nem lesz gond. „Mi biztosak vagyunk benne, hogy megoldottuk (ezt a problémát), de természetesen ezt addig nem jelenthetjük ki, amíg valójában nem kerülünk újra ugyanolyan helyzetbe.”

A csapat azonban bizakodhat, hiszen a Magyar Nagydíjon, egy olyan pályán tudták legyőzni a Red Bullt, ami papíron a Red Bull pályája volt. A hosszú egyeneseket nélkülöző, közepesen gyors kanyarokban elméletileg a Red Bull kifinomult aerodinamikájának kellett volna uralkodnia. Ez az elmélet pedig tavaly bizonyítást nyert, amikor a Red Bull az időmérőedzésen 1,726 ezredmásodperccel verte a McLarent, idén azonban a McLaren lemaradása 0,163 ezredmásodperc volt csupán, a futamon pedig egyértelműen az MP4/26-os csomagja volt az erősebb. Chalmers szerint levonhatjuk tehát a következtetést, hogy ha a McLaren egy olyan pályán tudta legyőzni a Red Bullt, ami elméletileg a Red Bullnak kedvezett, akkor nincs ok arra, hogy azt feltételezzük, hogy a McLaren ne tudna a többi a szezonból még hátralévő pályán is harcba szállni a Red Bullal. A McLaren pedig általában jól és gyorsan fejleszt, így a nyers tempó dolgában mindenképpen ott lehetnek a Red Bull nyakában, ráadásul a wokingiak a Belga Nagydíjra jelentősebb fejlesztésekkel is készülnek, miközben a spá-i pálya amúgy is inkább a McLaren, mint a Red Bull felségterülete lehet. Mivel pedig a szabályok nem fognak jelentősen megváltozni a 2012-es szezonra, így az év végéig tartó erőltetett fejlesztés egyáltalán nem szerencsejáték, hiszen azt jövőre is fel lehet majd használni, így a McLaren nem kerül majd olyan helyzetben, mint 2008-ban, amikor a bajnoki cím érdekében mindent megtett csapat e miatt 2009-ben hátrányba került.

A következő két nagydíj a Spá-ban és Monzában rendezett Belga és Olasz Nagydíjakon pedig különösen erős lehet majd a McLaren, viszont a motorerő tekintetében kihívásokkal küzdő Red Bullnak igazi kínszenvedés lehet a gyors spá-i és monzai pálya. Ráadásul a Red Bull nem csak a Renault motorok ereje miatt kerülhet hátrányba a Mercedes és a Ferrari erőforrásaival szemben, hanem a KERS rendszere miatt is, amely még mindig nem olyan erős és megbízható, mint a McLaren által is használt Mercedes rendszer. Mark Webber ezt el is ismerte a BBC-nek írt cikkében. „Mi tudjuk, hogy mely területeken kell dolgoznunk, és Spá-ban, valamint Monzában biztosan nem leszünk a csúcson.” Spában az első szektor a La Source-tól az Eau Rouge-on és a Kemmel egyenesen át a Les Combes-ig 1,8 kilométer hosszú padlógázás szakasz, akárcsak a harmadik szektor a Stavelot és a buszmegálló között, így csak a középső szektor az, ahol a Red Bull leszorító ereje jelenthet valamit. Tavaly a Red Bull nem szenvedett annyit a spá-i egyenesekben, de ezt csak kompromisszum árán tudták elérni, aminek érdekében a középső szektorban mutatott teljesítményüket áldozták fel, és valószínűleg idén is kénytelenek lesznek megkötni ezt a kompromisszumot a spá-i pályával.

Spá után azonban a Red Bull nem lélegezhet fel, hiszen következik a számukra minden bizonnyal a legnehezebb pálya Monza. Monza ma már egyedülálló a Formula-1-es versenynaptárban, ugyanis az egyetlen minimális leszorító erőt igénylő pálya. A Parabolicától eltekintve egyáltalán nincsenek rajta gyors kanyarok, így a Red Bull nem is igen számíthat az RB7-es felsőbbrendű aerodinamikájára, mert Monzában bizony a végsebesség számít. Az időmérőedzéseken tavaly is csillogó Red Bullok Monzában az időmérőn csak a 4. és a 6. helyet tudták megszerezni és a futamon sem tudtak a dobogóra állni. A Red Bull számára pedig mindenképpen rossz hír lehet, hogy idén nem csak a McLaren és a Ferrari lehet erős Monzában, de a jó végsebességük miatt a Lotus Renault GP és a Mercedes autói is okozhatnak kellemetlen meglepetéseket.

Spá és Monza után a Formula-1 mezőnye megérkezik a monszunba. Monza után öt nagydíjon, különösen Japánban, Koreában és Brazíliában egyáltalán nem zárható ki az eső valószínűsége. A Magyar Nagydíj pedig megmutatta, hogy ilyen körülmények között a McLarennél senki sem tudja jobban felmelegíteni az abroncsokat. Ezért a legnagyobb nyertese néhány esős versenynek minden bizonnyal a McLaren lenne. A McLarennek azonban van még egy másik fegyvere a gumikkal kapcsolatban, mégpedig az, hogy nagyon finoman bánink az abroncsokkal, ez pedig Suzukában jöhet még jól. A hosszú egyenesek miatt a McLaren MP4/26-os versenyautója pedig Koreában, Brazíliában és Abu Dhabiban is nyerő lehet. Mark Webber kiegyensúlyozatlan teljesítménye is a McLaren csapat malmára hajthatja a vizet, legalábbis a konstruktőri ponttáblázaton. Bár az ausztrál pilóta idén mindegyik futamon pontot szerzett az egy 2., az öt 3. a három 4. és a két 5. helye nem tűnik valami stabil teljesítménynek a „mezőny leggyorsabb” autójában.

Mindez azt jelenti e, hogy megismétlődhet a 2006-os szezon, amikor a Ferrari és Michael Schumacher 34 illetve 25 pontos hátrányból (ami akkor 3,4 és 2,4 futamgyőzelemnek felelt meg) kapaszkodott vissza úgy, hogy a bajnokság vége előtt 2 futammal az egyéni ponttáblázaton Fernando Alonso és Michael Schumacher azonos pontszámmal álltak, míg a konstruktőrök között a Renault 1 ponttal vezetett a Ferrari előtt? Nem lehet tudni, de Chalmers szerint egyáltalán nincs kizárva ennek a lehetősége, amihez „csak” annyi kellene, hogy a Red Bull a harmadik erővé csússzon vissza. De ehhez az első lépés az, hogy a McLaren a következő két nagydíjon Spá-ban és Monzában legyőzze a Red Bullt.

/formula/

2011.08.22. 11:48, Andi

A Belga Nagydíj menetrendje

A hétvégén kerül megrendezésre a belgiumi Spa-Francorchamps versenypályán a 2011-es világbajnokság tizenkettedik futama az 56. Belga Nagydíj.

Az első Belga Nagydíjat még 1925-ben Spá-ban rendezték meg, amit az olasz Antonio Ascari (a későbbi világbajnok Alberto Ascari apja) nyert meg, majd 1950-től hatévnyi szünettel (1957, 1959, 1969, 1971, 2003, 2006) állandó résztvevője a Formula-1 versenynaptárának. A Belga Nagydíjaknak a legendás spá-i pálya mellett két alkalommal Nivelles (1972, 1974) valamint 1973 és 1982 között, és 1984-ben Zolder adott otthont.

A nyári szünetet követő Belga Nagydíj egyik főkérdése, hogy sikerül e a Ferrarinak és a McLarennek átmentenie az Angol, a Német és a Magyar Nagydíjon mutatott formáját, vagy a bajnokságot 85 ponttal vezető Sebastian Vettel a június 26-ai Valenciai Nagydíj után ismét a dobogó legmagasabb fokára tud állni, amivel már tulajdonképpen a kezében érezhetné az idei bajnoki címet. A Ferrari és a McLaren esélyeit azonban nagyban növeli, hogy a Red Bull-Renault nem szereti a motorerőt igénylő pályákat, így a gyors, hosszú egyeneseket és tempós kanyarokkal fémjelzett spá-i pálya sem tartozik a kedvenceik közzé, míg a Pirelli otthon hagyja a Ferrarik által nem igazán kedvelt kemény keverékét.

A Belga Nagydíj menetrendje (magyar idő szerint UTC +2)

Augusztus 26. Péntek

10:00 Első szabadedzés
14:00 Második szabadedzés

Augusztus 27. Szombat
11:00 Harmadik szabadedzés
14:00 Időmérőedzés
15:00 FIA sajtókonferencia az időmérőedzés első három helyezettjével

Augusztus 28. Vasárnap
14:00 Az 56. Belga Nagydíj
16:00 FIA sajtókonferencia a futam első három helyezettjével

Pálya Infó:
A pálya hossza:
7004 méter
Kanyarok száma: 19
Körök száma: 44
A futam hossza: 308.052 kilométer
A 2010-es győztes: Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
Körrekord: 1:45.108 – Kimi Raikkönen (2004, McLaren-Mercedes)

/formula/

2011.08.22. 11:45, Andi

Egy kör Belgiumban Vettel-el

A 2010-es világbajnok tavalyi, szimulátoros körét láthatjátok a következő videóban.

/f1-live/

2011.08.21. 18:54, Andi

Mégis volt Red Bull parádé Austinban

A hét közepén bejelentették, hogy elmarad, a tegnapra tervezett Red Bull bemutatót mégis megtartották a texasi Austinban. David Coulthard többek között egy promóciós film forgatása kedvéért bőgette fel a motorokat az amerikai város utcáin.

Coulthard több kört tett meg a város utcáin. „Mikor Austinról és Texasról volt szó, eddig nem igazán értettem, miért szükséges ez a munka, de most már teljesen megértem. Austin még nagyon új, de ugyanakkor lendületes helyszín, és ez a sportág bemutatásra szorul.”

Számtalan helybéli volt kíváncsi a parádéra. „Döbbenetes” – mondta Tim Shaffer, aki 8 éves fiával Eathennel jött megnézni a show-t. „Ennek az autónak a hangja semmihez sem hasonlítható.”

„A Red Bull filmje egy globális promóció Austinnak, ugyanakkor pedig egy remek lehetőség, hogy a helyiek is megismerkedjenek egy Forma-1-es autóval, hallják a hangját, lássák, mit tud” – mondta el Bruce Knox, az austini pálya ügyvezető alelnöke.Amerika 2012 novemberében tér vissza a Forma-1-be, a futamot szintén itt, Austinban rendezik majd. A város vadonatúj Forma-1-es pályája, Circuit of Americas most épül.

A bemutatóról készült filmet a Red Bull saját weboldalán és egyéb médiumokon keresztül is megosztja majd a nagyközönséggel, a következő hónapban.

/formula/

2011.08.21. 13:19, Andi

Button Spában is megszorongatná a Red Bullokat

Tovább folytatná a Red Bullok elleni harcot a jövő hétvégi Belga Nagydíjon a McLaren-Mercedes brit versenyzője, Jenson Button, aki a legutóbbi, hungaroringi megmérettetésen parádés győzelmet aratott.

Button a McLaren hivatalos weboldalának nyilatkozva elmondta, nagy izgalmak közepette várja a spái hétvégét, hiszen bízik abban, hogy a szerencse ezúttal mellé áll, és jó eredményt érhet el a legendás versenyhelyszínen.

„Imádok Spában versenyezni, noha a közelmúltban sajnos nem sokra mentem ezzel, hiszen az elmúlt két versenyen is önhibámon kívül estem itt ki. Remélem, hogy idén egy kicsivel több szerencsém lesz” – mondta Button, majd hozzátette, a változó időjárási körülmények megkeverhetik a kártyákat Belgiumban, csapatának azonban már a Hungaroringen sem okozott gondot a hol száraz, hol nedves aszfalt.

„Nagyszerű érzés volt úgy nyári szünetre vonulni, hogy nyertem Magyarországon. Azt hiszem, ez volt az a verseny, amit száraz és nedves pályán is megnyertünk volna – ezt pedig érdemes lesz szem előtt tartani Spában, hiszen itt szintén eshet az eső, de lehet száraz versenyünk is, no és persze minden a kettő között.”

„A célunk ismét az lesz, hogy nyomást gyakoroljunk a bajnokság éllovasaira, különösen a Red Bullra. Az autónk most már igazán jól vezethető, szóval nem hinném, hogy a gumiválasztás olyan nagy hatással lesz ránk ezen a hétvégén. Sokat tanultunk a Pirelli közepes keverékéről a valenciai futam után, és azt hiszem, sikerült azóta egy kicsit előrelépnünk.”

Button hozzátette, kíváncsian várja, milyen hatása lesz majd az állítható hátsó szárnyaknak a pályán vívott csatákra.

„Nem gondolom azt, hogy a DRS olyan kritikus lesz Spában, mint némely más pályán. Még nem tudom pontosan, hol használhatjuk majd, de az Eau Rouge után, a Les Combes felé mindig jó lehetőségek kínálkoznak arra, hogy kihasználjuk a szélárnyékot. Érdekes lesz látni, hogy a DRS hozzáad-e valami pluszt a show-hoz – remélhetőleg újabb nagyszerű hétvége vár a Forma-1-re.”

/f1vilag/

2011.08.21. 11:18, Andi

A versenyző is ember (Videó)

Mit tehet a Forma-1-es pilóta, ha már kint van a rajtrácson és hívja a természet? Szerencsére Spa-ban közel vannak a megoldást jelentő fák. A 43.mp-nél keressétek az „eseményt”.

 

/f1-live/

2011.08.21. 11:16, Andi

Az F1 top 10 utolsó körös győzelme

A Formula-1 61 éves története során sok meglepő győzelem született már, az Auto123 most az utolsó körben, vagy körökben megnyert, vagy elvesztett győzelmek között válogatott.

1. Monacói Nagydíj 1982: A futam utolsó szakaszában egy kis eső okozott káoszt a slick abroncsokkal közlekedő mezőnyben. Ennek köszönhetően az első helyen álló pilóta személye az utolsó körben négyszer változott! Didier Pironi (Ferrari) és Andrea de Cesaris (Alfa Romeo) autójából az üzemanyag fogyott el, Derek Dalynek (Williams-Ford) pedig a sebességváltója adta meg magát, így a nevető negyedik, Riccardo Patrese (Brabham-Ford) szelte át elsőként a célvonalat, megszerezve ezzel pályafutása első futamgyőzelmét.

2. Japán Nagydíj 2005: A versenyt Giancarlo Fisichella (Renault) vezette, de a 17. helyről induló Kimi Raikkönen (McLaren-Mercedes) szélvészként közeledett hozzá. Az utolsó körre már úgy fordultak rá, hogy csak századok választották el őket egymástól. Az utolsó kőr első kanyarjában aztán kerék a kerék elleni csatában dőlt el az első hely sorsa, amikor is a finn a külső íven körbeautózta az olaszt megszerezve ezzel pályafutása 9. futamgyőzelmét.

3. Olasz Nagydíj 1971: Az utolsó körben még öt pilóta harcolt a győzelemért! A sprintversenyt végül 0,01 ezredmásodperccel Peter Gethin (BRM) nyerte Ronnie Peterson (March-Ford) előtt, de az 5. helyen célba érő Howden Ganles (BRM) hátránya sem volt több mint 0,61 ezredmásodperc!

4. Európa Nagydíj 2005: A futamon a bajnoki címért is csatázó Fernando Alonso (Renault) és Kimi Raikkönen (McLaren-Mercedes) küzdött a győzelemért. A versenyt vezető finn a spanyol részéről rá nehezedő nyomás alatt többször is elfékezte az első gumiabroncsát (ebben az évben nem volt megengedett a kerékcsere a futamok alatt), az erősödő vibráció következtében pedig az utolsó körben kiszakadt a McLaren első felfüggesztése, ami miatt Raikkönen a kavicságyban kötött ki, míg Alonso megnyerte a futamot.

5. Kanadai Nagydíj 2011: A kaotikus esős futamon miután hatszor járt a bokszban Jenson Button (McLaren-Mercedes) a hajrában a második helyen találta magát a futamot a rajt óta vezető Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) mögött. A gyorsan közeledő angol tempóját azonban Vettel már nem tudta tartani, így az utolsó körben hibázott a nedves aszfalton, Button pedig az élre állva megnyerte a Kanadai Nagydíjat.

6. Spanyol Nagydíj 2001: A versenyt Mika Hakkinen (McLaren-Mercedes) vezette Michael Schumacher (Ferrari) előtt, de a futam utolsó körében a McLaren kuplungja megadta magát, így a finn a pálya szélén, míg Schumacher a dobogó tetején fejezte be a versenyt.

7. Dél-Afrikai Nagydíj 1978: A futamot a francia Patrick Depailler (Tyrrell-Ford) vezette, de kezdett kifogyni az üzemanyagból, a francia pilóta azonban nem adta fel és a verseny utolsó kanyarjában hatalmas csatát vívott Ronnie Peterson Lotusával, de a győzelmet nem sikerült megvédenie, így végül Peterson fekete-arany Lotus 78-a szelhette át elsőként a célvonalat.

8. San Marinói Nagydíj 1982: A hírhedt csata a Ferrari csapat két pilótája Gilles Villeneuve és Didier Pironi között zajlott. Villeneuve az utolsó körökben visszavett egy kicsit, hogy üzemanyagot spóroljon, Pironi azonban ezt az előzetes megállapodás ellenére kihasználva az utolsó körben előzte meg a kanadai pilótát. Villeneuve ezt követően már soha többet nem beszélt a francia csapattársával.

9. Magyar Nagydíj 1997: A váratlanul jól működő Bridgestone gumiknak köszönhetően Damon Hill egy Arrows-Yamahával vezette a versenyt a Goodyear-os élcsapatok előtt. A verseny vége előtt három körrel azonban az Arrows hidraulikája kezdte megadni magát, így a győzelem Jacques Villeneuve (Williams-Renault) ölébe hullott, míg Hill a második helyen csorgott be a célba.

10. Kanadai Nagydíj 1991: Nigel Mansell (Williams-Renault) magabiztosan haladt a győzelem felé egészen addig, míg az utolsó körben már az ünneplésen gondolkodó angol a hajtűkanyarból kifelé jövet túl alacsonyra engedte esni a motor fordulatszámát, miközben már a rajongóknak integetett, a dadogó Renault motorba pedig ezt követően már nem lehetett életet lehelni, így a futamot végül Nelson Piquet (Benetton-Ford) nyerte, míg az út szélén lerobbant Mansellnek be kellett érnie a 6. hellyel.

/formula/

2011.08.21. 11:14, Andi

A Forma 1-be kerüléstől az első győzelemig: Seb Vettel

A 2007-es Kanadai Nagydíj kapcsán sok minden juthat az eszünkbe: Lewis Hamilton első győzelme, Fisichella és Massa kizárása, majd utóbbi mutogatása, Alonso első kanyaros bakijai, a "bugyuta" safety car-os szabály miatti büntetések, Rosberg és Trulli piruettje. A legemlékezetesebb pillanat azonban cseppet sem volt kellemes, sőt! Robert Kubica hatalmas bukása hosszú percekig tartó idegeskedést és ezzel együtt járó gyomorgörcsöt okozott.

Megkönnyebbülés volt hallani, hogy szerencsére komolyabb baja nem esett, pedig végignézve a balesetet, brutálisnak tűnt, és valóban az volt. Kubica az esés komolyságához képest nagyobb sérülés nélkül megúszta a balesetet. A fantasztikus lengyel pilóta balesete azonban egy tartalékversenyző bevetését vonta maga után, mivel az FIA úgy döntött, Kubicának jobb lesz, ha egy kicsit pihen, mielőtt ismét versenyautóba ül. Ezt a döntést egyébként annak ellenére hozták meg, hogy a versenyző átment az egészségügyi teszteken.


Emlékszem, mikor kiderült, hogy egy bizonyos Sebastian Vettel fogja vezetni a BMW-t, és hogy még nincs 20 éves, nagyot néztem. Aztán eljött az amerikai futam hétvégéje, és tudatosan figyeltem a srácot. Bevallom, én korábban nem kísértem figyelemmel az eredményeit, legalábbis nem emlékszem rá, pedig 2005-től fogva  esély lett volna rá, hogy találkozzam valahol a nevével, hiszen már akkor kapcsolatba került a Forma 1-gyel. Kicsit utánanéztem, ki ő, és azt találtam róla, hogy épp a Formula Renault szériában versenyez és vezeti a bajnokságot. Illetve 2005-től már a BMW csapat tesztpilótája is. Esküszöm nem emlékeztem rá...

Élete első éles szabadedzésén a 4. legjobb időt autózta, és az igazsághoz hozzátartozik, hogy már a kocsiban tölött 9. másodpercben az F1 sűrűjébe került, mivel sikerült átlépnie a boxutcában megengedett maximális sebességet. Az emiatt fizetendő büntetés pedig egyáltalán nem tetszett Neki... Aztán az időmérőn 7. lett, gondoltam nem is rossz, lássuk a versenyt!

Sosem felejtem el azt a rajtot. Gyakorlatilag kis túlzással Seb többet járt a füvön, mint a pályán az első percben. Nos ettől a perctől szurkolok Neki (is- Kimit azért el ne felejtsük!!!). Már csak azért is, hogy sikerüljön végig mennie. Igaz, a  jó rajthelyet elbukta, és a mezőny közepén találta magát. A végére aztán a 8. pozícióig ért fel, és ezzel az akkori pontrendszer miatt 1 pontot szerzett. Ez egyben azt is jelentette, hogy a Forma 1 legfiatalabb pontszerzőjévé lépett elő - 19 évesen és 349 naposan. Korábban egyébként Jenson Button birtokolta ezt a címet, aki 2000-ben a Brazil Nagydíjon a 6. lett. Ő akkor 20 éves és 69 napos volt.

Miután a fiatal német jól szerepelt élete első Forma 1-es versenyén, a Red Bull is felfigyelt rá, és fiókcsapatukhoz, a Toro Rossohoz szerződtették, Scott Speed helyére, aki nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Gerhard Berger később azt mondta róla, hogy sosem szabadott volna bekerülnie ebbe a kategóriába, bár tény, hogy olykor gyors volt, mégsem ide való versenyző.

Sebastian ezután már a Toro Rosso színeiben, és a Forma 1-ben folytatta a 2007 szezonját, nem tért vissza a Formula Renault sorozatba, ott Michael Ammermüller ült a helyére. A Toro Rosso azonban nemcsak a 2007-es szezonra, hanem rögtön 2008-ra is leszerződtette Vettelt.

A közös munka nem indult zökkenőmentesen. Emlékezzünk csak a 2007-es Japán Nagydíjra, amikor a Safety Car mögött belecsúszott Mark Webber autójába, ami miatt a következő, Kínai Nagydíjat egy 10 helyes rajtbüntetéssel kezdte. Ennekellenére Dietrich Mateschitz biztos volt benne, hogy a bizalma Vettel iránt nem alaptalan, csak idő kérdése, és beigazolódik, mekkora ígérete a Forma 1-nek.

"Vettel egyike azon fiatal pilótáknak, akikben hatalmas potenciál van. Gyors, intelligens, és a sport technikai oldala is érdekli."

Azt azért nem lehet mondani, hogy a következő év jobban kezdődött volna. Sebastian az első 4 versenyen kiesett, leginkább az első körben. Első pontjait Monacóban sikerült megszereznie a szezonban, 5. lett, pedig a 17. helyről indulhatott. Ezután pontszerzések, kiesés és néhány nem túl fényes futam váltották egymást, míg nem elérkezett az Olasz Nagydíj hétvégéje.

Az esősre sikeredett hétvégétől mindent vártam, csak azt nem, ami valójában megtörtént. Vártam volna egy Hamilton, vagy egy Alonso polepozíciót. És lám, azt  Sebastian Vettel szerezte meg. Többek között ezért is szeretjük ezt a sportot. Mindig tud olyasmi történni, amire nem számítasz, mégis örülsz neki. Hihetetlenül örültem neki!

Nem mintha ez lenne a legfontosabb, de Sebastian ezzel a legfiatalabb versenyző lett, aki a Forma 1-ben első rajthelyet tudott szerezni. A szintén esős versenyen aztán volt minden, de Vettel nem tudott hibázni. Őszintén szólva nagyobb összeget nem tettem volna a győzelmére, hiszen gondoljunk csak bele milyen esőmenők vannak/voltak a mezőnyben! Közben kiderült, hogy Vettel is közéjük tartozik.

Megnyerte az Olasz Nagydíjat, és így a legfiatalabb futamgyőztes (és dobogós) lett. A dobogóra Heikki Kovalainen és Robert Kubica állhatott fel mellé. A Toro Rosso csapat első és mindezidáig egyetlen győzelme volt ez. A "Vettel-Finger"-t akkor láthattuk először, ám véletlenül sem utoljára...

"Ahogy ma bizonyította, képes versenyeket nyerni, de nem csak azt fog, hanem világbajnok is lesz! Fantasztikus a srác." /Gerhard Berger/

Írta: Vé

2011.08.20. 14:46, Vé

Az első győzelem varázsa

A yallaf1 újságírója, Paul Murtagh összegyűjtötte, hogy ki, mikor és milyen körülmények között szerezte meg élete első Formula-1-es győzelmét a „jelenlegi” mezőnyben.

Michael Schumacher – Belgium 1992 (Benetton Ford)
Pontosan egy évvel azután, hogy a Jordan csapat színeiben bemutatkozott a Formula-1-ben Michael Schumacher a legendás spá-i pályán már meg is szerezte pályafutása első győzelmét. A szezont nagy fölénnyel uraló Williams-Renault versenyautót kormányzó Nigel Mansell és Ayrton Senna (McLaren-Honda) mögött Schumacher a harmadik rajtkockát szerezte meg. A változó időjárási körülmények között futott versenyen Mansell, Senna, Schumacher és csapattársa Martin Brundle küzdött a győzelemért. Schumacher mellé akkor állt a szerencse, amikor észrevette, hogy a száradó pályán Brundle kerekei kezdenek elkopni, így azonnal bement kereket cserélni, amit nem sokkal később Mansell és Brundle is megtett, de ekkora már Schumacher előnye behozhatatlanná vált, így a 22 éves német megszerezte pályafutása első és egyik legnagyobb győzelmét, amit később még újabb 90 követett.

Rubens Barrichello – Németország 2000 (Ferrari)
Rubens Barrichello nem kevesebb, mint 123 nagydíj után érezhette meg először a győzelem ízét, pedig 2000-ben a Német Nagydíj nem úgy indult, hogy a 28 éves brazil győzni tud a gyors hockenheimi pályán, miután az időmérőedzésen csak a 18. helyet tudta megszerezni a Ferrarijával. A rajtot követően azonban Barrichello mellé állt a szerencse, mivel csapattársa Michael Schumacher és Giancarlo Fisichella rajtbalesete után az első kör végén már a 10. helyen állt, ahonnan a 20. körre feljött a 3. helyre a versenyben vezető McLaren-Mercedes pilóták Mika Hakkinen és David Coulthard mögé, majd kiállt kereket cserélni, nem sokkal később azonban (egy a pályára tévedt Mercedes alkalmazott miatt) a pályára lépett a safety car, így a biztonsági autó távozását követően Barrichello Hakkinen és Trulli mögött újra a 3. helyen találta magát. Egy kicsivel később pedig az első helyen miután a szemerkélő esőben Hakkinen és Trulli is kiálltak esőgumiért, miközben a brazil úgy döntött, hogy ő kint marad a slick abroncsokon. Barrichellónak lett igaza, az eső hamar elállt így a brazil pilóta egy izgalmas futamon megszerezte élete első Formula-1-es futamgyőzelmét.

Fernando Alonso – Magyarország 2003 (Renault)
A Minardinál töltött tanulóévet és a Renault tesztpilótai állását követően Fernando Alonso nagyon látványosan kezdte a 2003-as évet, a Maláj Nagydíjon szerzett pole pozícióját követően pedig mindenki biztos volt benne, hogy a 22 éves spanyol pilóta inkább előbb, mint utóbb hamarosan az első futamgyőzelmét is begyűjti. És igazuk lett a szezon 13 futamán ismét a pole-ból induló Alonso (hála a második helyen a többieket feltartó Jaguáros Mark Webbernek) egy sima rajt-cél győzelemmel lett (2008-ig) az F1 legfiatalabb futamgyőztese.

Jarno Trulli – Monaco 2004 (Renault)
A középmezőnyben töltött 7 évnyi szenvedést követően Jarno Trulli 2004-ben a Renault csapattól végre egy olyan autót kapott, amivel többször is esélye nyílhatott a futamgyőzelem megszerzésére. A szezon első négy futamán pontot szerző Trulli a Spanyol Nagydíjon már a dobogóra is felállhatott, majd jött a Monacói Nagydíj, ahol Jenson Button és csapattársa Fernando Alonso, valamint Michael Schumacher előtt élete első pole pozícióját megszerezve az első rajtkockából várhatta a Monacói Nagydíj startjelét. Az izgalmas több safety car periódussal tarkított futamon Trulli végül miután Alonso az alagútban a falnak csapta az autóját, Schumacherrel pedig ugyanott Montoya végzett Buttonnal csatázva 0,5 másodperces előnnyel megszerezte élete első és eddig egyetlen nagydíjgyőzelmét.

Jenson Button – Magyarország 2006 (Honda)
A 2000-ben a Williams csapattal az F1-ben bemutatkozó angol tehetség 2004-ben a BAR-Honda csapat színeiben 10 dobogós helyezést is szerzett, győzni azonban meglepetésre egyszer sem tudott. Button karrierje ezt követően úgy tűnt, hogy a 2005-ös Kanadai Nagydíjon szerzett pole pozíciója ellenére is lassan, de biztosan leáldozik, 2006-ban a Magyar Nagydíjon azonban váratlanul felvirradt Button szerencsecsillaga. Az időmérőedzésen a 4. helyet megszerző Buttonnak egy motorcsere miatti 10 rajthelyes büntetés miatt azonban a 14. helyről kellett nekivágnia az esős hungaroringi futamnak, a jó rajtnak és néhány bátor előzésnek köszönhetően, amit Schumacher és a Renault olasz pilótája, Giancarlo Fisichella ellenében mutatott be Button az 52. körben már a futamot és a bajnokságot is egyaránt vezető Fernando Alonso mögött a 2. helyen találta magát. Majd jött az 53. kör, amikor is Alonso bement friss gumikért a csapata azonban az egyik kerékanyát nem illesztette a helyére így a spanyol pilóta a második kanyarban kerekét vesztve kiesett a versenyből a győzelem pedig Button ölébe hullott.

Felipe Massa – Törökország 2006 (Ferrari)
Azt követően, hogy 2006-ban a honfitársát Rubens Barrichellót váltotta a Ferrarinál sokan úgy gondolták, hogy a 25 éves Felipe Massa túl forrófejű ahhoz, hogy a Scuderia pilótája legyen. A szezon első 13 futamán több vezetői hiba és egy-két kisebb ütközés révén Massa igazolta is ezeket a félelmeket, majd jött a 2006-os szezon 14. nagydíja a Török Nagydíj, ahol Massa végre megtalálta a góllövő cipőjét. Élete első pole pozícióját követően Massa az első kanyarhoz is elsőként érkezett, így csapattársa Michael Schumacher és Fernando Alonso előtt vezette a versenyt, majd miután a kerékcsere alatt Alonso a német elé keveredett már az a veszély sem fenyegette, hogy a csapat érdekében át kell adnia a helyét a bajnoki címért küzdő Schumachernek. Massa végül 5,5 másodperces előnnyel megszerezte élete első futamgyőzelmét, aminek köszönhetően megerősítette a bajnokságban elfoglalt harmadik helyét.

Lewis Hamilton – Kanada 2007 (McLaren)
Azt követően, hogy a McLaren csapat 22 éves angol újonca, Lewis Hamilton a 2007-es szezon első öt futamán a dobogóra állt senkit sem ért meglepetésként, hogy a Kanadai Nagydíjon megszerezte pályafutása első pole pozícióját, majd miután a montreali Gilles Villeneuve versenypálya első kanyarjába is elsőként tudott befordulni csapattársa Fernando Alonso előtt már senki és semmi sem veszélyeztethette első futamgyőzelmének a megszerzését. Pedig azon a 2007-es Kanadai Nagydíjon a biztonsági autónak is többször feladata volt, így például akkor is, amikor Robert Kubica bukott hatalmasat, Hamilton azonban végig megőrizte a hidegvérét, így 4 másodperces előnnyel Nick Heidfeld előtt élete 7. futamán megszerezte első nagydíjgyőzelmét.

Robert Kubica – Kanada 2008 (BMW Sauber)
Robert Kubica számára ragyogóan kezdődött a 2008-as év, a Bahreinben szerzett pole pozícióját és három dobogóját követően a Kanadai Nagydíjon (ahol 2007-ben egy hatalmas baleset keretében ismerkedett meg a pályát övező betonfallal) a bajnokságot vezető Lewis Hamilton mögött a 2. rajtkockát szerezte meg, de amikor a bokszutcában támadt kisebb zavar következtében Hamilton kiütötte a versenyből riválisát, a Ferrari finn pilótáját Kimi Raikkönent a lengyel fiú az élen találta magát. Ezt követően Kubicának a stratégiája miatt már csak csapattársától Nick Heidfeldtől volt szüksége egy kis segítségre, hogy megszerezze a saját és a BMW Sauber első futamgyőzelmét.

Heikki Kovalainen – Magyarország 2008 (McLaren)
A 2008-ban a McLarennél Fernando Alonsót váltó Heikki Kovalainen első 10 nagydíja inkább volt szolid, mintsem versenyképes, az általában pontot szerző finn csak két leggyorsabb körrel, egy pole pozícióval (Angol Nagydíj) és egy dobogóval (Maláj Nagydíj) tudta megajándékozni a csapatát, ami nem sok, ha arra gondolunk, hogy csapattársa Lewis Hamilton eközben négy futamgyőzelemmel a bajnoki címért csatázott a Ferrari pilótáival. A Magyar Nagydíjon azonban a 27 éves finn végre szerencsés volt, így miután az időmérőedzésen a 2. helyet szerezte meg csapattársa Hamilton mögött a győzelemért csatázó Hamilton és Massa mögött a harmadik helyen falta a kilométereket, amikor 41. körben Hamilton defektje miatt előbb a 2. helyre jött fel, majd 3 körrel a futam vége előtt felrobbant Massa motorja így Kovalainen ölébe hullott a győzelem. Ezzel a finn lett a Formula-1 100. pilótája, aki futamgyőzelmet szerzett a sport történetében.

Sebastien Vettel – Olaszország 2008 (Toro Rosso)
A 21 éves Sebastian Vettel miután a 2008-as szezon első négy futamán kiesett a Monacói Nagydíjat követően egyre ígéretesebb formát mutatva egyre többször hozta be a Toro Rossót a pontszerző helyeken, majd következett a sebesség templomában a Monzában rendezett Olasz Nagydíj, ahol azonban egy ritka vendég az eső is jelen volt, a fiatal német pedig meglepetésre a pole-ba állította az autóját, amivel egyébként 21 évesen és 72 naposan a Formula-1 legfiatalabb pole pozíciót szerző pilótája lett. A biztonsági autó mögül induló esős versenyen végül Vettel tanítani való nyugalommal őrizte 53 körön keresztül az első helyét a második helyen célba érő Heikki Kovalainen előtt, így Vettel 21 évesen és 73 naposan a Formula-1 történetének legfiatalabb futamgyőztesévé vált.

Mark Webber – Németország 2009 (Red Bull)
A 2009-es szezon előtt a 33 éves ausztrál Mark Webber nem csakhogy futamgyőzelmet, de még második helyet sem szerzett a Formula-1-ben, így a 2002 óta tartó pályafutása során Webber mindössze két 3. helyet tudott felmutatni. 2009-ben azonban Adrian Newey a Red Bull RB5-el egy győztes autót tervezett, amivel a Német Nagydíjon Webber megszerezte pályafutása első pole pozícióját. A Nürburgringen rendezett futamon azonban úgy tűnt, hogy ismét elpártol Webber mellől a szerencse, a rajtnál ugyanis az ausztrál összeakadt Rubens Barrichellóval kettejük kakaskodásából pedig a versenybírók Webbert hozták ki bűnösnek, ezért egy bokszutca áthajtásos büntetésre ítélték. Webber azonban nem adta fel, és végül Barrichello három kerékcserés taktikáját kihasználva élete 130. Formula-1-es nagydíján megszerezte az első futamgyőzelmét, amivel Alan Jones 1981-ben a Caesars Palacei Nagydíjon aratott győzelmét követően az F1 első ausztrál futamgyőztese lett.

 

/formula/

2011.08.20. 13:01, Andi

Minek nevezzelek?

Egy sikeres hollywoodi produkcióhoz kell egy jó sztori, egy hős, egy gazember és megfelelő mennyiségű támogatás. Az utóbbi időben a Forma-1 is igyekszik hasonló termékeket előállítani.


A versenyzőkre aggatott becenevek nem csak a pilóták gyors azonosítását és a legendateremtést szolgálják – a csapatok szponzorai és a marketing lehetőségek egyaránt fontos tényezők.

 
Professzor, Oroszlán, a Vörös Báró és Maestro – néhány becenév a Forma-1 történetéből, melyek egy-egy versenyzőre ragadtak rá.
 
De mi a helyzet napjainkban? Van-e a jelenlegi mezőnyben olyan karakteres figura, akinek jellegzetes, egy-egy tulajdonságot szimbolizáló becenevet lehetne adni?
 
A McLaren jó úton halad, hogy a legendás Senna-Prost pároshoz hasonló történetet építsen a versenyzői köré. És ez nem véletlen. Bármennyire tűnik is mellékesnek egy-egy ilyen becenév, a szponzorok kifejezetten díjazzák, ha a támogatott csapat pilótái egyedi jelzőkkel bírnak.
 
Jenson Button-ra remekül illik a kifinomult brit eleganciát megtestesítő úriember szerepe, akinek a vezetési stílusa is passzol az elképzeléshez. A McLaren sportosan elegáns öltönyeiről híres szponzora is szívesebben viszi Button-t egy-egy áruházmegnyitóra, mint Hamilton-t. Szintén Button jól ápolt arca köszön vissza a sampon reklámokból.
 
A Guardian már addig ment, hogy a Magyarországon aratott győzelem után egyszerűen „The Teacher” (Tanár) becenévvel illette a brit versenyzőt, aki mindenkinek feladja a leckét a változó körülmények között zajló versenyeken. Button finoman bánik a gumikkal, annyira hajt csak, amennyire az adott helyzet kívánja: már kész is Prost reinkarnációja.
 
És Hamilton? Ő a rosszfiú. Beszól a bíráknak Monacóban, mindenáron előzni akar és senkit sem kímél. Nem tervezget, nem kalkulál. Csak az első hely, csak azt szereti. Ismerős? Bizony, sokan vannak akik Senna-t szeretnék, vagy legalábbis a brazil mentalitásának újjászületését felfedezni Hamiltonban.
 
Hamilton márciusban – 377 "menedzsermentes" nap után - jelentette be, hogy ezen túl Simon Fuller, az XIX Entertainment mögött álló sztárgyáros lesz a segítője. Fuller olyan márkanevek felépítésében vett részt, mint David Beckham, Jennifer Lopez, Lisa Marie Presley és a Spice Girls. Amíg Button Hugo Boss öltönyben pózol, addig Hamilton Reebok sportcipőt húz.
 
Sebastian Vettel magának gyártja az imázst: a szerény "menedzsermentes" srác; a legfiatalabb világbajnok, akinek mindig van ideje egy-egy jó poénra. Tudod, ő az a srác a közértből, aki ugyanolyan bevásárlószatyrot használ, mint bárki más. Herr „That’s what I’m talkin’ about”, vagy csak egyszerűen „Mr. Finger”. Kíváncsian várjuk, hogy mikor indul be a legendagyártó gépezet a német körül.
 
Végül itt van Alonso: az egyetlen kétszeres világbajnok a mezőnyben – bár lehet, hogy már nem sokáig. Briatore és Domenicali nem győzi hangsúlyozni, hogy a spanyol mindenkinél jobb, akivel valaha együtt dolgoztak. A dicséretek hatására az ember lassan azt is elhiszi, hogy ha Alonso soha többet nem nyerne futamot, akkor is ő lenne minden idők legjobb versenyzője. Banco Santander – Alonso-Ferrari: egy álom vált valóra. Már csak egy hozzá illő és eladható becenevet kell találni.
 
Azért valami mégiscsak sántít: valahogy ezek a mai becenevek és híres elődökkel történő összevetések még így is izzadságszagúak…
 
Mi lenne, ha mindenkit egyszerűen a nevén szólítanánk, és csak ennyit mondanánk: a versenyző, aki világbajnok akar lenni. Mert utóbbi mindegyikre igaz.
 
/f1-live.hu/
2011.08.19. 15:20, Andi

Mit ellenőriznek az autókon a nagydíjakon?

Az FIA egy verseny során több alkalommal zaklathatja a csapatokat az autók szabályosságának ellenőrzése céljából, és a futamok végén egy csomó mérést elvégeznek. De miket szoktak vizsgálni?

Nem viccből biggyesztik oda a forma-1-es televíziós közvetítések végén megjelenő eredménytáblák mellé, hogy "az eredmények nem hivatalosak". Korántsem biztos, hogy a kockás zászló után kialakult sorrend véglegesnek tekinthető, hiszen ezután kezdetét veszi a procedúra, melynek során az FIA megbizonyosodik róla - vagy legalábbis igyekszik megbizonyosodni róla -, hogy szabályos konstrukciót vezettek a pilóták. A boxutca szélén található garázsban sorsok dőlhetnek el, napok, hetek munkája veszhet kárba pillanatok alatt. Persze a hidegzuhany elkerülése érdekében már a viadal előtt csekkolnak a Nemzetközi Automobil Szövetség munkatársai, az első edzésnap előtt 10 és 16 óra között a gépátvételen fürkészik át először az autókat. Ilyenkor kerül sor az elektronika átvizsgálására is.

A csapatok a Sportszabályzat és a Technikai Szabályzat révén tisztában vannak vele, milyen kritériumokat kell betartani, de egy óvatlan mozdulattal, figyelmetlenséggel bekövetkezhet a szabálytalanság. Jobb félni, mint megijedni: a hétvége folyamán az istállóknak több ízben is lehetőségük van ellenőrizni kocsi szabályosságát, tetszőleges alkalommal használhatják a hivatalos mérőidomokat és mérőeszközöket. Tavaly a Red Bullt megmentette egy ilyen mérés, az RB6 ugyanis Monzában nem ment át elsőre a padlólemezek szigorított hajlékonysági tesztjén.

A mezőny egész nagydíjhétvégén ki van téve az FIA árgus tekintetének, bizonyos ellenőrzéseket szúrópróbaszerűen bármikor elvégezhetnek. Ezek közé tartozik az egyik legáltalánosabb vizsgálat, az autók tömegének mérése, aminek versenyzővel együtt legalább 640 kilogrammnak kell lennie. A mérést (amely slick abroncsok használatával történik) a futamon résztvevő összes autón elvégzik, az időmérő után pedig a Q3 résztvevőinek van kötelező jelenése a mérlegen. A Q1 és a Q2 kiesői közül random hívnak be versenyzőket a mérlegre. A gumihasználatot szintén minden pilóta esetében ellenőrzik, valamint azt is, hogy az összes autóra felrakták-e az abroncsokat három perccel a felvezető kör előtt. Bár azt hihetnénk, a kifinomult precizitású csapatok képesek rendet tartani a gumik között, időnként előfordul, hogy egy nem megfelelő szettet adnak oda a versenyzőknek. 2010-ben a Force Indiának többször akadtak gondjai ezzel.

Egy másik gyakran végrehajtott művelet az üzemanyagok tesztelése. A mintát gázkromatográfiás eljárással összehasonlítják az FIA által jóváhagyott, a nagydíj előtt leadott mintával. A benzint egy nagyjából 2 méter hosszú, 4,6 milliméter átmérőjű, rozsdamentes acélból készült csővel veszik ki, és háromfelé osztják - nem véletlenül előírás, hogy legalább 1 liter üzemanyag maradjon a tartályban a verseny után. A Nürburgringen Fernando Alonsót a biztonság kedvéért épp ezért kérte a Ferrari arra, hogy parkoljon le a célba érést követően. A három mintából egy a csapatnál marad, kettő pedig az FIA birtokába kerül. Csakúgy, mint a doppingvizsgálatoknál, itt is először az egyik minta kémiai összetételét tanulmányozzák, majd a másikét is, ha valami rendellenességet találnak.

A tüzetesebb vizsgálatok többségén nem meglepő módon azok az autókon esnek át, melyek pontszerző helyen végeztek. A futam első tíz helyezettjének járművét feltolják az F-1-es szlengben "végzet mérlegének" nevezett eszközre, ahol a hivatalos technikai delegált, az első képen látható Jo Bauer vezérletével mindent alaposan megmérnek. A mérleg felületére számos vonal felfestve, melyek a karosszéria egyes elemeinek engedélyezett kiterjedését jelzik. A pontos elhelyezkedést úgy érik el, hogy az autó aljára festett három jelet egy vonalba hozzák a mérlegen lévő párjukkal. A karosszériaelemek méreteiről a Technikai Szabályzat 3-as fejezete tíz oldalon keresztül rendelkezik, és Bauerék egy digitális szondával határozzák meg az egyes alkatrészek koordinátáit. Az első és hátsó légterelőket, a felfüggesztés környékét, a diffúzort egyaránt szemügyre veszik, továbbá minden alkalommal lemérik az autó, valamint a szárnyak szélességét és magasságát. Bizonyos elemek határértékeire adnak néhány milliméteres tűréshatárt a gyártási hibákra gondolva: a padlólemez szélessége például 2, a vastagsága pedig 1 milliméterrel eltérhet a szabványtól. Az első kerekek középvonalától 330 milliméterrel hátrébb található vonal, illetve a hátsó kerekek középvonala közti részen 5 milliméteres tolerancia jár a referenciasíkokhoz képest. Gyakran ellenőrzik még azt is néhány autónál, hogy a motorok fordulatszáma nem haladta-e meg a percenként maximálisan engedélyezett 18 ezres értéket.

Ezen kívül szúrópróbaszerű teszteket vet be az FIA, időnként más és más elemet vonnak vizsgálat alá. A KERS és a DRS használatát idén többször tanulmányozták, Valenciában pedig a McLaren, a Ferrari, a Mercedes, a Force India és a Lotus autóinak kiválasztásával külön hangsúlyt fektettek rá, hogy meggyőződjenek róla, hogy a mezőny nem változtatott a motorelektronikai beállításokon az időmérő és a verseny között. Azon idei újításra is kitért az FIA figyelme, főleg a szezon elején, miszerint az autók a felvezető körre indulva nem haladhatnak gyorsabban 100 km/h-nál, amíg el nem érik az első rajtkockát. Isztambulban a pontszerző pilóták első szárnyait boncolták alaposabban, míg Silverstone-ban Sebastian Vettel, Lewis Hamilton és Fernando Alonso hátsó légterelőjének hajlékonyságát vizsgálták. Sokszor mérik az egyes alkatrészek görbületét is.

A Nemzetközi Automobil Szövetség munkatársai körülbelül két és fél órával a leintés után végeznek teendőikkel, a Magyar GP-t követően Bauer 18 óra 13 perckor írta alá a jegyzőkönyvet, amelyben mindent rendben találtak. Ettől megkönnyebbülhetett az összes csapat, de nincs mindig happy end - évente néhányszor előfordul, hogy kihágásokra bukkannak, ami szankciót von maga után.

/a5.hu/

2011.08.19. 15:13, Andi

Räikkönen szerint Vettel lesz a bajnok idén

Semmi sem állíthatja meg a finn barátját, Sebastian Vettel-t a bajnoki cím megvédésében, és hiába kérdeznek meg százféleképpen egy dolgot, ha a válasz mindig ugyanaz.
 
Räikkönen nevető harmadikként vittel a címet 2007-ben a két McLaren-es elől, de úgy látja, hogy Vettel-t már senki sem képes befogni:
 
„Gyakran kiegyenlítődnek a viszonyok a végére, amikor valaki elhúz a szezon elején. Vettel-nek gyakorlatilag már nem is kell nyernie többet ahhoz, hogy az élen maradjon” – mondta a rallyban versenyző finn.
 
Räikkönen 32 éves lesz októberben, de ennek ellenére nem rendelkezik konkrét tervekkel a jövőjét illetően. A már milliószor ismételt kérdésre, miszerint tervezi-e a Forma-1-es visszatérést, így válaszolt a Turun Sanomat riporterének:
 
„Nem tudom.”
 
„Ha százféleképpen kérdeznek meg egy dolgot, a válasz akkor is mindig ugyanaz marad. Ha én sem tudom, akkor senki más sem tudja.”
 
Mint kiderült, Räikkönen nincs túl jó véleménnyel az idei szezon egyik újításáról, a mozgatható hátsó szárnyról (DRS):
 
 „Ennek semmi köze sincs az igazi előzéshez. Minden, amit tenned kell, hogy közel mész és megnyomsz egy gombot, az előtted lévő srác pedig semmit sem tud tenni ez ellen.”
 
„Gondolom, próbálják a dolgokat jó irányba terelni, és ez talán jó is a TV nézőknek, de a versenyzőknek nem annyira” – zárja mondanivalóját a finn.
 
/f1-live.hu/
2011.08.19. 10:32, Vé

Vettel a Forma-1 királya

Bár a Forma-1 egyhónapos nyári szünete előtt a Red Bull címvédő-listavezető ásza, Sebastian Vettel a megtorpanás jeleit mutatta, mégis elismerő szavak garmadáját kapta a pihenő alatt.

A domináns ifjú az évad első tizenegy futamából hatot megnyert, így magabiztosan vezeti a bajnoki tabellát, azonban a legutóbbi három viadalon nem sikerült diadalmaskodnia. Silverstone-ban a Ferrari ásza, Fernando Alonso győzött, míg a Nürburgringen és a Hungaroringen McLaren-siker született: ellőbb Lewis Hamilton, majd Jenson Button nyert.

Egyes elemzők szerint a három vereség azt mutatja, hogy Vettel egyre nehezebben bírja a ránehezedő nyomást. Ezt a napokban a Red Bull főnöke, Christian Horner határozottan cáfolta, s csatlakozott a szakemberhez a német korábbi felettese, a Toro Rossót irányító Franz Tost is, aki nem teketóriázott: a jelenlegi legjobb Forma-1-es versenyzőnek titulálta Vettelt.
 

Már megnyerte az idei vb-t

Hazájában, Németországban máris odaítélték az idei vb-címet Vettelnek – derült ki a Promit közvélemény-kutató felméréséből. Arra a kérdésre, hogy a Red Bull ásza megvédi-e bajnoki címét, a válaszadók 74,4 százaléka igennel felelt. Csak 11,8 százalék vélte úgy, hogy valamelyik riválisnak lehet esélye Vettel legyőzésére. Bíznak a fiatal fenegyerekben az írek is: az egyik fogadóiroda már a Brit Nagydíj előtt elkezdte kifizetni a nyereményt azoknak, akik a német sofőr címvédésére fogadtak…

„Ki mondta, hogy állandóan nyernie kell?” – nyilatkozta Tost – „Számos versenyző nyert úgy világbajnokságot, hogy csak egyszer vagy kétszer győzött, de rendszeresen erős pontszerző pozíciókban futott be. Szerintem neki már csak arra kell összpontosítania, hogy bebiztosítsa a titulust. Nálam egyébként így néz ki az erősorrend: Vettel, Hamilton, Alonso, Rosberg. Vettel a legjobb, mert minden megvan benne, ami igazi bajnokká tesz egy versenyzőt.”

Felmagasztalta Vettelt a Red Bull gumikért felelős főmérnöke, Kevin Nix is: a szakember szerint a fiatal kiválóság páratlan szakértelemmel ad visszajelzéseket az abroncsokról, ráadásul nagy mestere a gyorsan kopó Pirelli-termékek kezelésének is.

„Sebastian jobb visszajelzéseket ad, mint bárki más, akivel valaha dolgoztam” – nyilatkozta Nix az Auto Bild című szaklapnak – „Mivel az autónk rengeteg leszorítóerőt termel és gyors, ez arra utal, hogy a gumikopás mértéke jelentős. Sebastian ennek ellenére tudja, hogyan kell a határon autózni ezeken az abroncsokon. Mindig kontroll alatt tartja a kopás mértékét és ügyel az optimális hőmérsékletre.”

A Magyar Nagydíj pénteki első szabadedzését a Red Bull partnere, az Infiniti jóvoltából az autómenedzser.hu az energiaitalosok garázsából, csapatrádiós fejhallgatóval kísérhette figyelemmel. Akkor is megnyilvánult, hogy Vettel milyen aprólékos részletességgel, a rutinosabb versenyzőket megszégyenítő szakértelemmel ad visszajelzéseket egy-egy etapról: mérnökének, Guillaume Rocquelinnek gyakorlatilag egyetlen kérdést sem kellett feltennie, mindenre azonnal választ kapott.

Vettel tizenegy futam után 234 ponttal vezeti az egyéni tabellát: mögötte állomásozó csapattársát, Mark Webbert 85 ponttal előzi meg, míg a 3. helyen álló McLaren-ásszal, Lewis Hamiltonnal szemben 88 egység az előnye.

 

/automenedzser.hu/

2011.08.18. 19:40, Andi

Tost: Vettelnek még évekig a Red Bullnál kell maradnia

Korábbi csapatfőnöke, Franz Tost szerint Sebastian Vettelnek még sok-sok évig a Red Bull Racingnél kellene maradnia, amennyiben sokszoros világbajnok akar lenni.

Vettel még a Toro Rosso alakulatánál Tost irányítása alatt szerezte meg első forma-1-es győzelmét 2008-ban, mielőtt csatlakozott az energiaital-gyárosok nagycsapatához, a Red Bull Racinghez.

Tost a Forma-1 hivatalos weboldalának nyilatkozva elmondta, véleménye szerint évekig változatlan pilótafelállással és csapatszemélyzettel lehet komoly sikereket elérni az autósportok csúcsosztályában, éppen ezért Vettelnek is a Red Bullnál kell maradnia még nagyon sokáig.

„Egy csapat mindig versenyzőivel együtt fejlődik, ugyanakkor le is csúszhatnak közösen. A versenyző rendkívül fontos tényező egy csapat életében” – fogalmazott a Toro Rosso csapatfőnöke.

„Ha körülnézünk, akkor láthatjuk, hogy az igazán sikeres versenyzők jó ideje ugyanabban a csapatban versenyeznek, mert az együtt való fejlődés – beleértve a pilótákat, a mérnököket, az autót és a gumit – időigényes folyamat.”

Tost hozzátette, véleménye szerint Sebastian Vettel a legjobb versenyző ma a Forma-1-ben, és még évekig hozzájárul majd a Red Bull sikereihez.

„Soha nem lesz még egy Sebastian Vettel, mint ahogy még egy Michael Schumacher vagy Ayrton Senna sem” – fogalmazott.

„Sebastian Vettel azért lett világbajnok, mert felfedezte önmagát – saját tudását és képességeit. A külvilág csak a szükséges környezetet biztosítja, de mindig a versenyző teszi sikeressé a csapatot.”

/f1vilag/

 
2011.08.18. 18:44, Andi

Alonso: Szükségünk van Vettel-bakikra

Fernando Alonso szerint a Ferrarinak arra kell törekednie, hogy a hátralévő versenyek mindegyikét megnyerje idén, és elismeri, arra is szüksége lenne, hogy Sebastian Vettel hibázzon.

Alonso 89 ponttal van lemaradva Vettel mögött a világbajnokságban, ami a jelenlegi pontrendszerben több, mint 3 győzelemnyi előny. Vettel tavaly nagyon erős hajrát mutatott be, de Alonso mégis bízik a csapatában, és abban, hogy képesek legyőzni a Red Bullt. Mindazonáltal nem gondolja, hogy ez könnyű lesz.

"A Ferrari egy versenyre sem utazhat őgy, hogy nem a győzelemért megy  - nyilatkozta a spanyol a Marca-nak - ugyanakkor tisztában vagyunk vele mekkora feladat előtt állunk. Szükségünk van Vettel-hibákra."

Alonso azt is elmondta, hogy a jövő évet illetően nagyon bizakodó:

"El tudjuk kapni őket (a Red Bull-t, a szerk.). A szabályok megváltoznak, betiltják a befújt diffúzort, így a fejlesztési elv, és a szélcsatorna is más lesz. Egyre inkább nő az akaratunk és az optimizmusunk, gyorsabban hozunk döntéseket, bátrabban fejlesztünk. Igen, már most is sokat fejlődtünk" - mondta.

Fordítás: Vé
Eredeti: angol
Forrás: en.espnf1.com

2011.08.18. 15:23, Vé

Nem lesz Red Bull Show Austinban

Ma jelent meg a hír, hogy David Coulthard mégsem fog Austin utcáin körözni a hévégén. Helyette egy múzeumban állítják ki az autót.
 
A 13 szoros futamgyőztes egy filmezéssel egybekötött utcai parádén terelgette volna a Red Bull egyik korábbi modelljét, de az eseményt hirtelen lemondták.
 
Az osztrák istálló nem árulta el az okokat, csak annyit lehet tudni, hogy az autó már Amerikában van, és a Bob Bullock Történelmi Múzeumban kerül kiállításra szombaton.
 
„Megvalósíthatósági okok miatt a hétvégére tervezett utcai bemutató nem kerül megrendezésre” – áll a Red Bull közleményében.
 
Ennek ellenére a csapat továbbra is „izgatottan várja az Amerikai Nagydíjat”, hogy biztonságosan körözhessenek a lelkes közönség előtt.
 
/f1-live.hu/
2011.08.18. 14:47, Vé

A Red Bull Austinban tart bemutatót

A Red Bull a texasi Austinban tart bemutatót, a sport Egyesült Államokba történő visszatérését próbálja népszerűsíteni.

A Statesman jelentése szerint a Congress Sugárutat zárják le a 15. utca és a Martin Luther King Jr. Sugárút között, szombaton déltől. 

A bemutatóval kapcsolatban nagyon kevés részletet árultak el, de annyit közöltek, Formula-1-es autó, kamion és három kamera érkezik. 

Az első ilyen jellegű eseményt rendezik Texasban, mely nincs összefüggésben a Circuit of the Americas pályával, ahol a 2012-es Formula-1-es versenyt rendezik. Ezt az eseményt a Red Bull szervezi. 

"Izgalmas, hogy a Red Bull, a világbajnoki cím védője és a pontversenyben jelenleg élen álló csapat szeretné Austint segíteni, rajongói bázisát bővíteni" - közölte a pálya alelnöke, Bruce Knox. "Az eseményt közvetlenül a Red Bull promóciós csapat szervezi, az a csapat, amely már több világklasszis eseményt lebonyolított." 

A Formula-1-es autót valószínűleg a korábbi Formula-1-es pilóta, David Coulthard vezeti majd.

 

/formula/

2011.08.18. 10:23, Andi

Pirelli: Mindig van jóslatunk arra, hol végeznek az autók, de nem hinném, hogy ezt elárulhatnám

Az idei szezonban a Pirelli gumik rengeteg beszédtémát szolgáltatnak, és nem mellesleg rendkívül izgalmas versenyeket köszönhetünk az olasz márka abroncsainak.

A GPUpdate exluzív interjújában a Pirelli motorsport igazgatója Paul Hembery a jövőről, és az esetleges változásokról beszélt, és azt is elárulta, hogy az adatokból általában meg tudják jósolni, hogy ki fogja megnyerni az adott versenyt. Vitathatatlan, hogy az elmúlt 11 versenyen számtalan izgalmas pillanatot okozott a Pirelli gumiválasztása, és az olykor teljesen különböző stratégiák. Hembery úgy véli, hogy ha visszatekint a szezon első felére, akkor általában megfelelően döntöttek a vegyületek kiválasztásánál, ugyanakkor egy-két versenypályára utólag talán mást választanának. "Azt hiszem, ha visszatekintünk, talán néhány ezek közül kicsit változna, és van ahol egy kicsit agresszívebb, van ahol inkább a konzervatívabb lenne ez a változás. De van egy másik dolog, amit szem előtt kell tartani, ez pedig nem más, mint a változó időjárási körülmények. Magyarországon viszonylag hűvös körülmények voltak, de a hőmérséklet lehetett volna 10 fokkal magasabb is, hiszen júliusban és augusztusban ez inkább jellemző Magyarországra. Szóval ezt valóban nehéz megjósolni, és ezért nehéz megítélni így utólag. De van néhány olyan pálya, ahol utólag talán lehetett volna kicsit agresszívabb taktikát alkalmazni, például a Nürburgringen. És van ahol inkább az új médium, és a kemény keverék lett volna megfelelőbb, mint mondjuk Törökországban"- tekintett vissza az elmúlt időszakra Hembery, aki a jelenről és a jövő évi tervekről is beszélt. "Hogy őszinte legyek, már a szezon elején tudtuk a csapatok szélcsatornában és a teszteken végzett futási adatai alapján, hogy van amin nem fogunk tudni változtatni a szezon közben. Az első idényünkben azt akartuk, hogy minimumon tartsuk a szükséges változtatásokat, és hagytuk, hogy a csapatok megszokjanak minket. De minden bizonnyal a jövőben is lehetnek változtatások a szezon közben, főleg ha a szezon végén, és a szezon közepén is tesztelünk, ami jelenleg úgy tűnik, benne van a pakliban. Az, hogy a jelenlegi autókon tesztelhetünk, nem pedig 2-3 éves konstrukción, az sokban segít minket, és ha ezt év közben is megtehetjük, akkor tudunk fejleszteni az idény közben is." A Pirelli szakembere azt is kifejtette, hogy a szezon közbeni teszteknek a cég számára mikor és hol lenne értelme. "Ez az európai versenyek előtt lenne ideális, különösen, ha olyan pályán tehetnénk, ahol majd verseny is lesz, vagy esetleg már volt a szezon során. De ha önző módon csak, mint gumigyártó gondolkodom, akkor számunkra nem az lenne a cél, hogy olyan pályára menjünk, ahol már lezajlott a verseny, hiszen ilyenkor már az összes adatot megkapjuk a csapatoktól, amire szükségünk van egy esetleges új termékhez" - ecsetelte az igazgató, aki persze tisztában van a költségcsökkentés fontosságával, de véleménye szerint a szezon közbeni teszt a csapatok számára is ésszerű döntés lenne, nem beszélve a fiatal pilótákról, akiknek ez jó alkalom lehet tehetségük bizonyítására. Hogy mennyire látja reálisnak az időmérő abroncsok bevezetését jövőre, Hembery a következőt válaszolta: "Mi előálltunk néhány ötlettel, most a csapatokon a sor, hogy elgondolkodjanak, mennyiben befolyásolja ez a versenyeket. Azt gondolom, hogy nem zárjuk ki ennek a lehetőségét, és a rajongók számára is izgalmas lenne egy kvalifikációs abroncs, úgyhogy miért is ne? Néhány versenyzővel beszéltem azok közül, akik már vezettek ilyen gumikon, és azt kell mondjam, hogy mindenkinek nagyon tetszett az ötlet, mert tudták jól, hogy egy körbe mindent bele kell adniuk, és ha hibáznak, akkor nincs több lehetőség"- utalt a váratlan helyzetek, vagy esetleges hibák külön izgalmára az olasz gyártó szakembere. További lehetőségeket lát a hátsó abroncsok változtatásában is, melyek 2012-től úgymond „szögletesebbek” lesznek annak érdekében, hogy jobb tapadást biztosítsanak, tartósabbak legyenek, és ez által a keverékek kiválasztásánál nagyobb kockázatot is be lehessen vállalni. "Jelen pillanatban nincs kihasználva teljes mértékben a gumi felülete, és mi szeretnénk ebből még többet ki hozni. Ez a pilóták számára azt jelenti, hogy nagyobb a tapadási felület, számunkra pedig azt, hogy a vegyületek megválasztásánál olykor agresszívabb vonalat is követhetünk, hiszen ezekkel több kilométert lehet majd megtenni." Végül a GPUpdate munkatársa emlékeztette a szakembert egy év eleji tesztre, ahol egy versenyszimuláció alatt azt találta mondani, hogy a Pirellinek egy verseny előtt meg kell tudni mondania, hogy azt ki nyeri meg. Barcelonában Hembery akkor ezt még nem tudta megmondani, így a brit szakportál munkatársa most újra feltette a kérdést, amire az igazgató természetesen mosolyogva, és kitérően válaszolt. "Van néhány tippünk, annyit mondhatok. Hiszen tudjuk a stratégiát, meg van az információnk, de akkor sem szeretek ilyenekről beszélni, ha esetleg egy egész jó tippünk van. Természetesen nem tudjuk figyelembe venni a váratlan eseményeket, vagy egy plusz kerékcsere problémát, ráadásul az olyan kaliberű versenyzőknél, mint Alonso, Hamilton és Vettel, soha nem lehet előre tudni, hogy milyen rendkívüli dolgokat képesek előhúzni a kalapból. Láttunk már erre példát idén is. Tehát mindig van jóslatunk arra, hogy hol végeznek majd az autók, de sajnos nem hinném, hogy ezt elárulhatnám."

/motorsportal.hu/

2011.08.18. 10:22, Andi

Vettel az Adrián wakeboardozik (Kép)

A német Bild olvasója fotózta le – elmondása szerint véletlenül – a címvédőt, aki az Adrián pattant deszkára.
 
 
Eddig sem volt titok, hogy az F1 uraként ismert Bernie Ecclestone imádja Sebastian Vettelt, nemrég már azzal is viccelődött, hogy hozzáadná valamelyik lányát a világbajnokhoz.

Ha ez nem is reális, azért bizonyos formában így is megkapta a lányokat Vettel, ugyanis Horvátországban Ecclestone a lányok, Petra és Tamara nevének összevonásából Petara nevet viselő, általában Trogirban "állomásozó" 58 méteres luxusjachtján nyaralhatott.

A német Bild képet is közölt a lazán vízisíző világbajnokról, akit az amatőr fotós egyébként véletlenül kapott le. "Fogalmam sem volt, kit fényképezek, csak egy új lencsét próbáltam ki" - mondta a botcsinálta paparazzó.

Vettel a nyári szünet után egyébként hétfőn áll munkába, a hét elején már Milton Keynes-ben a Red Bull szimulátorán készül a jövő hétvégi Belga Nagydíjra.
 
/vezess.hu/

 

2011.08.18. 10:10, Andi
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal